Verslo planas, Vilniaus kolegija

TURINYS

I.Trumpa projekto apžvalga

II.Siūlomo projekto esmė

III.Firmos charakteristika

III.1.Nuosavybės forma

III.2.Žinios apie verslininkus,partnerius ir pagrindinius akcininkus

III.3.Trumpa veiklos apžvalga

III.4.Geografinė padėtis

IV.Rinka

IV.1.Bendra rinkos apžvalga ir tendencijos

IV.2.Šakos plėtros tendencijos

IV.3.Vartotojai

IV.4.Konkurentai

V.Marketingo planas

V.1.Tikslai ir uždaviniai

V.2.Kainų politika ir kainos

V.3.Realizavimo metodai ir kanalai

V.4.Rėmimas ir reklama

V.5.Pardavimų prognozės

VI.Gamybos planas

VI.1.Patalpos

VI.2.Įranga

VI.3.Žaliavos

VI.4.Baldai

VII.Valdymo personalas ir darbuotojai

VII.1.Informacija apie vadovus

VII.2.Darbuotojai

VII.3.Darbo užmokestis

VII.4.Organizacinė struktūra

VIII.Rinkos įvertinimas

VIII.1.Rizika susijusi su išoriniais veiksniais

VIII.2.Firmos silpnosios vietos

VIII.3.Rizikos mažinimo būdai

IX.Palūkanų mokėjimo ir kredito grąžinimo grafikas

X.Lentelės

1.Akcijų pasiskirstymas-1 lentelė

2.Įranga-2 lentelė

3.Žaliava-3 lentelė

4.Baldai-4 lentelė

5.Buhalteriniai duomenys apie įrangą-5 lentelė

6.Lėšų pasiskirstymas-6 lentelė

7.Pardavimų prognozė 2002 m.-2004 m.-7 lentelė

8.Savikainos prognozė 2002 m.-2004 m.-8 lentelė

9.Savikainos paskaičiavimas

10.2002 m. pinigų srautų ataskaita-9 lentelė

11.2003 m.-2004 m. pinigų srautų ataskaita-10 lentelė

12.2002 m.pelno ataskaita-11 lentelė

13.2003 m.-2004 m.pelno ataskaita-12 lentelė

14.Prognozuojamas balansas-13 lentelė

15.2002 m.nenuostolingumų pardavimo apimčių kitimas-14 lentelė

16.2003 m.-2004 m.nenuostolingumų pardavimo apimčių kitimas-15 lentelė

17.2002m.-2004 m.prognozuojami ekonominiai rodikliai-16 lentelė

I.TRUMPA PROJEKTO APŽVALGA

1. Projekto pavadinimas: Uždaroji aakcinė bendrovė

“Apskaitos ir audito konsultacijų centras”

įkurta 2002 m. sausio 1 d.

Įmonės kodas 741852963215.

Adresas : Taikos pr.192 , Klaipėda

5800, tel.:791315.

Lietuvos akcininkams priklauso 50%

akcijų.

2. Numatomos teikti paslaugos: Buhalterinės apskaitos tvarkymas;

Auditas;

Verslo konsultacijos;

Verslo planų rrengimas;

Įstatymų platinimas.

3. Projekto įgyvendinimo vieta: Klaipėdos miestas;

Taikos pr.192.

4. Reikalingas personalas: 9 darbuotojai.

5. Reikalingos investicijos: 130 000 Lt.

6. Numatomi finansavimo šaltiniai: Savininkų įneštas turtas 100 000

Lt.

Banko paskola 30 000 Lt imama 4 metams

su 12 % palūkanomis.

7. Projekto kaina: 130 000 Lt.

8. Bendras pelnas per metus: 98927 Lt.

9. Grynasis pelnas per metus: 62821 Lt.

10. Projekto atsipirkimo laikas: 22 mėn.

II. SIŪLOMO PROJEKTO ESMĖ

Apskaitos ir audito konsultacijų centro verslo idėją galima

suformuluoti trumpai ir aiškiai: mūsų tikslas – įsitvirtinti Klaipėdos

miesto rinkoje, teikiant kokybiškas paslaugas žemesnėmis nei konkurentų

kainomis. Tai įgyvendinti mums padės įgytos žinios, moderni įranga, patogi

geografinė padėtis (Taikos pr. 192 ) ir kiti veiksniai.

Mūsų firma teiks sekančias paslaugas :

1. buhalterinės apskaitos tvarkymas;

2. audito paslaugos;

3. verslo kkonsultacijos;

4. verslo planų rengimas;

5. įstatymų platinimas.

Išvardintas paslaugas teiks aukštos kvalifikacijos specialistai,

turintys reikiamą išsilavinimą ir darbo stažą šioje srityje. Tuo bus

garantuojama paslaugų kokybė. Mūsų vartotojai pasirinks šias paslaugas dėl

jų nedidelių kainų, kurias sąlygos mažos veiklos sąnaudos (įmonė yra

nedidelė, patalpos yra nebrangiame Klaipėdos miesto rajone ir kita).

Nurodytai veiklai vystyti keliamos tam tikros sąlygos. Mūsų

darbuotojai jas pilnai patenkina: įmonės auditoriai yra išlaikę auditorių

egzaminus ir turi auditorių atestatus .

III.FIRMOS CHARAKTERISTIKA

III.1.Nuosavybės forma

Mūsų firma yra Bendra Lietuvos ir Vokietijos uuždaroji akcinė bendrovė

“Apskaitos ir audito konsultacijų centras”, įkurta 2002 metų sausio 1

dieną. Nuosavybės forma – grupinė akcinė. Įstatinį kapitalą sudaro 100 000

Lt., iš kurių 50 000 Lt – užsienio investicija, o 50 000 Lt – nuosavas

kapitalas. Vienos akcijos nominali vertė – 1000 Lt. Viso yra 100 paprastų

vardinių akcijų.

Duomenys 1 lentelėje.

III.2.Žinios apie verslininkus, partnerius ir pagrindinius akcininkus

Užsienio investitorius – Vokietijos įmonė “Calwer Decken”, užsiimanti

analogiška veikla Štutgarte.Visi akcininkai yra fiziniai asmenys , įmonės

darbuotojai.

III.3. Trumpa veiklos apžvalga

Pagrindinė firmos veikla – finansinių paslaugų teikimas. Įmonėje dirba

9 žmonės.

Tai: direktorė, administratorė, dvi auditorės, trys buhalterės,

marketingo specialistas ir konsultantas.

III.4.Geografinė padėtis

Bendra Lietuvos ir Vokietijos uždaroji akcinė bendrovė “Apskaitos ir

audito konsultacijų centras” įsikūrusi Klaipėdoje, Taikos pr. 192, II a.

Tai viena iš pagrindinių miesto gatvių, todėl susisiekimas labai patogus:

nesunkiai galima nuvykti į miesto centrą, senamiestį ir kitus rajonus.

Šalia pastato įrengta nemokama automobilių stovėjimo aikštelė.

IV.RINKA

IV.1.Bendra rinkos apžvalga ir tendencijos

Klaipėdos mieste užregistruota keli tūkstančiai įvairių įmonių.

Kiekvienoje jų yra tvarkoma finansinė apskaita. Stambesnėse uždarosiose

akcinėse bendrovėse ar atvirose akcinėse bendrovėse yra atskiri apskaitos

padaliniai, todėl tokios įmonės gali tapti mūsų klientėmis verslo

konsultacijų paslaugoms arba auditui. Tuo tarpu smulkios uždarosios akcinės

bendrovės ar personalinės įmonės yra potencialios klientės apskaitos

tvarkymui, finansinės atskaitomybės sudarymui ir anksčiau minėtoms kitoms

paslaugoms. Šios įmonės sudarytų didžiąją klientūros dalį. Smulkiųjų

įmonių skaičius Klaipėdos mieste sudaro apie 70% visų įmonių ir kasmet

didėja.Taigi, mūsų pretenzijos į rinką pagrįstos ir laikui bėgant gali

plėstis.

Tačiau ne vien įmonių gausa paskatino mus imtis šios veiklos. Įtaką

padarė ir teisinė verslo aplinka Lietuvoje. Eilę metų vis priimami nauji

ar papildomi jau veikiantys įmonių veiklą reglamentuojantys įstatymai ,

o ypač liečiantys finansų apskaitą. Nuolat sekti jų kaitą ir išvengti

klaidų gali tik specialistai.

Įsitvirtinti rinkoje planuojame siūlydami vartotojams tai, kas galėtų

palengvinti jiems sėkmingai plėtoti savo verslą: t.y. išvengti apskaitos

klaidų, laiku atsiskaityti su valstybės ir savivaldybių biudžetais,

tiksliai apskaičiuoti ir pervesti įmokas į VSD fondo biudžetą bei kita.

Kreipdamiesi į mus, vartotojai galės daugiau laiko ir jėgų skirti

tiesiogiai savo vystomai veiklai, neeikvodami resursų buhalterinės

apskaitos tvarkymui ir detaliam mokesčių studijavimui.

Pagrindinis dalykas, padėsiantis sulaukti daugiau vartotojų – mažesnė

nei konkurentų kaina.

IV.2.Šakos plėtros tendencijos

Šiuo metu Klaipėdos mieste yra apie 15 įmonių, užsiimančių analogiškų

paslaugų teikimu.

Įvertinant faktą, kad įmonių, kurios yra potencialios apskaitos ir

audito paslaugų vartotojos, skaičius nuolat didėja (nes kiekvieną dieną

yra įregistruojamos naujos ir išregistruojamos įmonės) , galima teigti, kad

mūsų pasirinktos paslaugos ir ateityje bus paklausios. Šis poreikis yra

įtakojamas ir teisinės verslo aplinkos Lietuvoje, kurią jau apžvelgėm.

Tačiau specialistai teigia, jog ateityje dominuos stambios apskaitos

ir audito firmos , o mažosios , neatlaikiusios konkurencijos, išnyks.

Todėl, galvodamos apie ilgą firmos egzistavimą, mes privalome orientuoti

savo veiklą į plėtimąsi: pritraukti kuo daugiau vartotojų, padidinti

teikiamų paslaugų asortimentą. Tam tikslui planuojame skirti didelę dalį

per metus gautų pajamų. Kadangi pusė akcinio kapitalo priklauso įmonės

darbuotojams, kurie yra suinteresuoti ilgu firmos gyvavimu, o užsienio

investitoriui tokia strategija taip pat yra priimtina, manome, kad didelių

nesutarimų neiškils.

IV.3.Vartotojai

Apskaitos ir audito paslaugas teikiančių įmonių patirtis rodo, kad

pagrindiniai tokių paslaugų klientai pagal skaitlingumą yra smulkios

personalinės įmonės ir nedidelės uždarosios akcinės bendrovės. Jos

dažniausiai kreipiasi dėl buhalterinės apskaitos tvarkymo ir finansinės

atskaitomybės parengimo.

Mūsų paslaugų vartotojai specifiniai. Tai juridiniai asmenys ir

juridinio asmens teisių neturinčios įmonės. Jas galime išskirti į:

gamybines, prekybines ir teikiančias paslaugas. Jų pozicijos šiandieninėje

rinkoje nurodytos lentelėje.

Įmonių procentinis pasiskirstymas

| |Veikla |

|Įmonės tipas | |

| |Gamyba |Prekyba |Paslaugų |

| | | |teikimas |

|Akcinio kapitalo įmonės |20% |50% |30% |

|(30% ) | | | |

|Personalinės įmonės (70%) |10% |70% |20% |

Iš turimų duomenų galime spręsti, jog didžioji mūsų klientų dalis bus

prekyba užsiimančios personalinės įmonės ir mažos uždarosios akcinės

bendrovės.

IV.4.Konkurentai

Ne visų konkuruojančių įmonių Klaipėdos mieste veikla atitinka

mūsiškę: dalis iš jų didžiausią dėmesį skiria buhalterinės apskaitos kursų

rengimui, kitos specializuojasi įmonių steigimo paslaugose, trečiųjų –

didžiausios pajamos iš audito. Todėl palyginimui pasirinkome pajėgiausią

(“Pačiolis”) ir labiausiai mūsų teikiamas

paslaugas atitinkančias (“KPMG

Lietuva” ir “Žemaitijos auditas”) įmones.

Konkurentų analizė

|Lyginimo |UAB |Konkuruojančios įmonės |

|Faktorius |“AAKC” | |

| | |1 |2 |3 |

|Įmonės prestižas |4 |5 |4 |3 |

|Geografinė padėtis |5 |5 |4 |3 |

|Paslaugų asortimentas |4 |5 |4 |4 |

|Kokybė |5 |5 |4 |3 |

|Personalo |5 |5 |3 |4 |

|kvalifikacija | | | | |

|Užimamos rinkos dalis |1 |4 |1 |1 |

|Reklama |3 |5 |4 |3 |

|Kainų lygis |5 |3 |4 |4 |

|Pardavimo metodai |3 |5 |4 |3 |

|Viso balų :: |36 |42 |32 |28 |

1 – UAB“PAČIOLIS” , UAB Klaipėdos filialas , S.Daukanto g. 22a, 5800

Klaipėda.

2 – UAB“KPMG LIETUVA”, UAB Klaipėdos filialas, Birutės g.15 , 5802

Klaipėda.

3 – UAB“ŽEMAITIJOS AUDITAS” , Balitijos pr.10 ,5800 Klaipėda.

V. MARKETINGO PLANAS

V.1.Tikslai ir uždaviniai

Mūsų firma tikslą formuluoja konkrečiai: įsitvirtinti Klaipėdos miesto

bei aplinkinių rajonų rinkoje, siekiant gauti pelną ir užtikrinti darbo

vietas darbuotojams.

Marketingo srityje planuojame derinti dvi marketingo koncepcijas:

prekės tobulinimo ir rinkos. Pirmoji pasirinkta dėl jos atitikimo mūsų

principiniam nusistatymui: paslaugos kokybė garantuoja jos vartojimą.

Rinkos koncepcija priimtina dėl to, kad ji sutampa su vienu iš firmos

tikslų – kuo teisingiau nustatyti rinkos poreikius ir tuo pagrindu

objektyviau nusibrėžti savo veiklos zonos ribas. Gerai žinodami savo

galimybes ir reikalingumą , galime rinkos poreikius patenkinti efektyviau

už konkurentus.

V.2.Kainų politika ir kainos

Nustatydamos planuojamų teikti paslaugų kainas rengiamės laikytis

tokios koncepcijos: nedidelės veiklos sąnaudos – žema kaina.

Kainai įtakos turi įvairūs veiksniai: kaštai atliekant paslaugas,

analogiškų firmų – konkurenčių nustatytos kainos, paklausos dydis.

Atsižvelgdamos į minėtus veiksnius ir siekdamos tarpusavyje

suderinti ją sąlygojamą įtaką kainai , galiausiai nusprendėme kainos

apskaičiavime naudoti “kaštų ir priedo” metodą.

Šis metodas priimtinas dėl to, kad leidžia išvengti tiesioginių

nuostolių , t.y. kaina tikrai netampa mažesnė už kaštus. Priedo dydis

priklauso nuo įmonės norų, tačiau kaina negali būti didelė, nes per daug

brangių paslaugų niekas nenorės. Kaina apskaičiuojamas pagal formulę:

Savikaina + pelno norma

Taigi , nustatant galutinę kainą, prie savikainos pridedamas

pageidaujamas gauti pelnas , aišku atsižvelgiant į paklausos dydį bei

konkurentų kainas.

|Paslaugos |“AAKC” |Konkurencinės firmos |

|Pavadinimas |kaina | |

| | |1 |2 |3 |

|Buhalterinės apskaitos tvarkymas |25 |40 |30 |30 |

|(valanda) | | | | |

|Auditas (valanda) |35 |45 |40 |35 |

|Verslo konsultacijos (valanda) |25 |35 |30 |30 |

|Verslo planų rengimas (valanda) |20 |30 |25 |- |

|Įstatymų platinimas |10 |12 |12 |- |

1 – UAB“PAČIOLIS”.

2 – UAB“KPMG LIETUVA”.

3 – UAB“ŽEMAITIJOS AUDITAS”.

V.3.Realizavimo metodai ir kanalai

“AAKC’ savo paslaugas realizuos tik vietinėje rinkoje ir tik

Klaipėdos mieste bei aplinkiniuose rajonuose. Tokią nuostatą sąlygoja

veiklos specifika : mes negalime eefektyviai aptarnauti vartotojų , kuriuos

yra sunku pasiekti, todėl kontaktavimas pasidaro pernelyg komplikuotas, o

taip pat jie gali būti įregistruoti kitoje apskrityje, priklausyti kitai

teritorinei valstybinei mokesčių inspekcijai ir t.t. Be to dėl apsunkinto

susisiekimo atsiranda grėsmė , jog paslaugos kaina nepagrįstai padidės.

Firma pasirinko tiesioginį paslaugų pateikimo kanalą, t.y. be

tarpininkų : vartotojas pats kreipiasi dėl paslaugos ir tiesiogiai

kontaktuoja su konkrečiu specialistu.

V.4.Rėmimas ir reklama

Reklama – tai pamatas , ant kurios statomas visos prekės ar paslaugos

išskirtinės savybės : kokybė , kaina ir kita.

Be reklamos neapsieisime ir mes. Tačiau mūsų veiklos eigą

reglamentuoja “Tarptautinis profesionalių apskaitininkų ir auditorių etikos

kodeksas” , kuris neaplenkia ir reklamos klausimų. Jis reikalauja, kad

apskaitininkų ir auditorių paslaugų reklama būtų kukli, sąžininga ,

teisinga ir skoninga. Taigi mes , nenorėdamos nusižengti etikos kodeksui

bei saugodamos firmos prestižą , reklamuosimės tik buhalterinės apskaitos

leidiniuose .

Reklamos tikslams buvo sukurtas įmonės ženklas. Jis suteiks

vartotojams informaciją , kaip mus surasti ir kokiu laiku. Informacijos

platinimui taip pat paruoštas reklaminis bukletas

Per metus reklamai planuojama skirti 500 Lt.

V.5.Pardavimų prognozės

Dėl teikiamų paslaugų specifiškumo , mes negalime taikyti lanksčios

kainų politikos. Todėl pardavimus galime prognozuoti tik pagal pardavimų

apimtis.Pardavimų kiekis priklauso nuo darbo laiko išnaudojimo. Siekdamos

objektyvumo , prognozuojame savo veiklą labiausiai tikėtinu variantu :

40 valandų darbo savaitė ;

8 valandų ddarbo diena.

( Labiausiai tikėtinu variantu – nustatytas darbo laikas bus

išnaudojamas 80%.

|Eil. |Paslauga |Kiekis per|Kaina be PVM|Suma per |

|Nr. | |metus | |metus |

|1 |Apskaitos tvarkymas (valandos) |4896 |25 |122400 |

|2 |Auditas (valandos) |3264 |35 |114240 |

|3 |Verslo konsultacijos (valandos) |816 |25 |20400 |

|4 |Verslo planų rengimas (valandos)|1632 |20 |32640 |

|5 |Įstatymų platinimas (vnt.) |480 |10 |4800 |

|VISO |294480 |

Laikomės prielaidos , kad pirmaisiais veiklos metais pardavimai

nesikeis , o ateityje kasmet didės 5 %.

VI.GAMYBOS PLANAS

VI.1.Patalpos

Įmonės patalpos yra Taikos pr. 192 , antram aukšte. Šios 90 kv.m.

užimančios patalpos 1999 m. įsigytos iš UAB “Aglona” už 80 000 Lt. Patalpų

išdėstymo schema sekanti :

|1 |2 |5 |4 |1 – 15 kv.m |

|Direktoriau|Priimamasis|wc |Auditorių |2 – 15 kv.m |

|s | | |Kabinetas |3 – 25 kv.m |

|kabinetas | | | |4 – 20 kv.m |

| | | | |5 – 3 kv.m |

| | | | |6 – 12 kv.m |

| | | | | |

| |6 | | | |

|3 |Koridorius | | | |

| | |

|Apskaitininkų kabinetas| |

Patalpų remontui planuojame išleisti 5000 Lt. Remontą atliks UAB

“Klaipėdos statyba”.

VI.2.Įranga

Įrangą sudaro 5 komplektai kompiuterių, vienas iš jų – su papildomais

įrenginiais .

Kompiuterių tiekėjas – firma UAB“Relkonta”. Būtent ši ffirma pasirinkta

dėl to, kad :

• palyginus žemos prekių kainos ;

• taikomos nuolaidos perkant 5 ir daugiau vienetų ( žemiau

pateiktoje lentelėje tokios prekės pažymėtos “* ” );

• pateikiama įranga yra žinomų ir patikimų gamintojų;

• patogus transportavimas – firmos buveinė netoli nuo mūsų;

• pasirašytas susitarimas dėl garantinio ir pogarantinio aptarnavimo.

Duomenys 2 lentelėje

VI.3.Žaliavos

Žaliavas mūsų veikloje sudarys tik popierius. Jo tiekėjais pasirinkome

firmą “TARAPAKIS”, įsikūrusią Budelkiemio g . 27 – 2a ,Klaipėdoje. Toks

pasirinkimas motyvuotas tuo , kad ši firma gali tiekti ne tik paprastą

rašomąjį popierių , bet ir kopijavimo popierių bei popierių, skirtą fakso

aparatui. Veiklos pradžiai žaliavos įsigyjame dviem mėnesiams.

Duomenys 3 lentelėje.

VI.4.Baldai

Biuro baldus įsigijome iš UAB “Kegalstos” baldų salono , esančio

Taikos pr.62-128, Klaipėdoje.

Šis tiekėjas pasirinktas dėl plataus prekių asortimento , pristatymo

ir surinkimo sąlygų, prestižo ir “neišpūstų” kainų.

Duomenys 4 lentelėje.

VII.VALDYMO PERSONALAS IR DARBUOTOJAI

VII.1.Informacija apie vadovus

Bendrovės valdymo organai yra akcininkų susirinkimas , direktorių

valdyba ir administracija. Bendrovės direktorė ir vadovė Alma Nauliūtė,

gim. 1975m., baigusi Vilniaus universiteto ekonomikos fakultetą, išlaikiusi

auditoriaus egzaminus ir turinti 3 m. darbo stažą.

VII.2.Darbuotojai

Administratorė – Jurgita Mildažytė gim. 1977 m., gyvenanti

Klaipėdoje, baigusi Kauno aukštesniąją ekonomikos mokyklą, administravimo

specialybę, turinti 3 m. darbo stažą.

Auditoriai:

Irena Kanapickienė gim.1960 m. gyvenanti

Klaipėdoje, baigusi Vilniaus

universiteto ekonomikos fakultetą, darbo stažas – 14 m.

Loreta Puodžienė gim.1978 m. gyvenanti Klaipėdoje, baigusi Žemės Ūkio

akademiją, buhalterinės apskaitos specialybę, darbo stažas – 4 m.

Vyr. Buhalterė – Jūratė Venckienė gim. 1975 m., gyvenanti

Klaipėdoje, baigusi Žemės ūkio akademiją, buhalterinės apskaitos

specialybę, darbo stažas – 5 m.

Buhalterės:

Indrė Norkienė gim.1978 m. gyvenanti Klaipėdoje, baigusi Kauno

aukštesniąją ekonomikos mokyklą, buhalterinės apskaitos specialybę, darbo

stažas – 2 m.

Aura Vanagaitė gim. 1973 m., gyvenanti Klaipėdoje, baigusi Vilniaus

universiteto ekonomikos fakultetą, darbo stažas – 5 mm.

Marketingo specialistas – Vytenis Vaitiešius gim.1971 m., gyvenantis

Klaipėdoje, baigęs Kauno technologijos universiteto vadybos fakultetą,

darbo stažas – 6 m.

Konsultantas – Rytis Kazlauskas gim. 1971 m., baigęs Kauno

technologijos universiteto vadybos fakultetą, darbo stažas – 4 m.

VII.3.Darbo užmokestis

Mūsų įmonėje darbo užmokestis nustatomas taip:

Direktorei ir administratorei yra mokamas nustatyto dydžio

pareigybinis atlyginimas.

Auditoriams, buhalterėms ir marketingo specialistui darbo užmokestis

mokamas priklausomai nuo dirbtų valandų skaičiaus.

Konsultantas priimtas dirbti 0.5 etato ir jam darbo užmokestis

mokamas priklausomai nuo dirbtų valandų skaičiaus.

| |Pareigos |Darbuotojų|Atlyginimo|Metinis |Premijos Lt|

|Eil| |skaičius |fondas Lt|fondo | |

|. | | | |padidėjimas | |

|Nr.| | | |Lt | |

| | | | | | |

|1. |Direktorė |1 |2000 |200 |200 |

|2. |Administrator|1 |600 |50 |50 |

| |ė | | | | |

|3. |Auditoriai |2 |4000 |400 |400 |

|4. |Vyr.buhalterė|1 |1500 |150 |150 |

|4. |Buhalterės |2 |2000 |200 |200 |

|5. |Market. Spec.|1 |900 |100 |100 |

|6. |Konsultantas |1 |600 |50 |50 |

| |Iš viso |9 |11600 |1150 |1150 |

VII.4.Organizacinė struktūra

UAB “Apskaitos ir audito konsultacinis centras” valdymo schema:

VIII.RIZIKOS ĮVERTINIMAS

VIII.1.Rizika susijusi su išoriniais veiksniais

Teikiant audito, buhalterinės apskaitos ir konsultavimo paslaugas

susiduriame su šiais veiksniais:

• Projekto sėkmingas įgyvendinimas priklauso nuo klientų gausumo.

• Valstybės įstatymų, reglamentuojančių įmonių veiklą,

nestabilumas.

• Konkurentų stiprumas ir gausumas rinkoje.

• Darbo jėgos pabrangimas.

VIII.2.Firmos silpnosios vietos

Bene vienintele savo firmos silpnąja vieta galėtume nurodyti tai, kad

mūsų firma yra neseniai įkurta, todėl yra nežinoma rinkoje, ir mes manome,

kad klientų paieška užims tam tikrą laikotarpį.

VIII.3.Rizikos mažinimo bbūdai

Mūsų nuomone riziką padės sumažinti šie veiksniai:

• Klientų paiešką pagreitins tai, kad firmoje dirbs darbuotojai,

turintys nemažą darbo stažą, kurie pritrauks buvusius savo

klientus.

• Greičiau įsitvirtinti rinkoje padės reklama atitinkamuose

leidiniuose.

• Konkurencinėje kovoje mums padės išsilaikyti santykinai žemos

kainos.

IX.PALŪKANŲ MOKĖJIMO IR KREDITO GRĄŽINIMO GRAFIKAS

Kredito suma 30000 Lt

Palūkanų norma 12 procentų

Kredito grąžinimo terminas 4 metai

Kredito gavimo data 2001 m. gruodžio mėn

Kredito grąžinimo pradžia 2001 m. pabaiga

Kredito grąžinimo pabaiga 2005 m. pabaiga

|Metai |Kredito |Priskaičiuot|Grąžinama |Bendra mokama|

| |likutis |a |kredito suma |suma |

| | |palūkanų | | |

|2002 |30000 |3600 |7500 |11100 |

|2003 |22500 |2700 |7500 |10200 |

|2004 |15000 |1800 |7500 |9300 |

|2005 |7500 |900 |7500 |8400 |

———————–

Direktorė

Auditoriai-2

Administratorė

Konsultantas

Marketingo specialistas

Vyr. buhalterė

Buhalterės-2