Verslo planas „Geras stalas“

[pic]

VILNIAUS KOLEGIJA

EKONOMIKOS FAKULTETAS

Ekonomikos katedra

Dieninių studijų skyriaus

III kurso BAO3C grupės studentai

Meilutė RYNKEVIČIŪTĖ

Oksana CICIKA

Saulius JESINAS

Sergej MELNIKOV

ĮMONĖS „GERAS STALAS”

Verslo planas

Darbo vadovai: Z. VERSECKIENĖ

O. BUCKIŪNIENĖ

L. ŠAPALIENĖ

Vertinimas

Vilnius

2005

TURINYS

1. Santrauka 3

2. VERSLO APRAŠYMAS 4

3. Produkto aprašymas 4

4. GAMYBINĖ VEIKLA 5

a. Kur ir kaip vyksta gamyba 5

b. Tiekėjai ir darbuotojai 5

5. RINKODARA 7

6. Gamybinės patalpos ir konkurentai 8

7. Rinkodaros planas 9

8. Reklama 10

9. VADYBA 11

10. RIZIKOS ĮVERTINIMAS 114

11.1 Rizikos veiksniai 15

12. 3 lentele Finansavimo poreikis ir šaltiniai 16

13. Tiesioginių gamybos išlaidų prognozė vienam gaminiui (gaminys SMĮ002

17

14. 4.1 lentelė Tiesioginių gamybos išlaidų prognozė vienam gaminiui

(gaminys SN003) 18

15. 5 lentelė Netiesioginių gamybos išlaidų prognozė 19 pusl.

16. 6 lentelė Veiklos sąnaudų prognozė 20pusl.

17. 7 lentelė Parduodamos produkcijos savikainos prognozė 21 pusl.

18. 8 lentelė Pelno (nuostolio) prognozė 22 pusl.

19. 9 lentelė PVM prognozė 23 pusl.

20. 10 lentelė Mokesčių prognoz 24 ppusl.

21. 11 lentelė Pinigų srautų prognozė 25

22. 12 lentelė Prognozuojamas balansas 26

23. LITERATŪRA 28 pusl.

24. PRIEDAI 29 pusl.

SANTRAUKA

Naujai įsikūrusi įmonė „Geras stalas“ ieško investuotojų, todėl

parengė verslo planą 2006 metams. Išnagrinėjus visus galimus veiklos

variantus, išsirinko ppalankiausią, iš kurio gautų pelną, turėtų mažiausiai

išlaidų, patenkintų klientų poreikius, taptų žinoma ne tik Lietuvoje, bet

ir užsienyje, bei įsitvirtintų rinkoje.

UAB „Geras stalas“ gamina stalus kompiuteriams, skirtus mokymosi

įstaigoms bei namams. Stalai gaminami iš apdailintų šviesių medienos

drožlių plokščių, kurios yra labai paklausios. Įmonės gaminiai nuo

konkurentų skiriasi savo kokybe, dizainu, pirkėjams siūlo patrauklias

prieinamas kainas, nuolaidas, akcijas. Todėl ateityje „Geras stalas“ numato

parduoti kuo daugiau stalų tiek vidurinėms ar aukštosioms mokymosi

įstaigoms, įvairioms kitoms organizacijoms, tiek individualiam naudojimui,

t.y. namams.

Įmonė įregistruota 2005 m. gruodžio mėn. 15 d. VĮ Registrų centre,

rejestro Nr. UAB-011. Savo veiklą žada pradėti 2006 m. sausio mėn. 1 d.

Įmonė turi nusipirkusi gamybines patalpas, kurios įsikūrusios Pramonės g.

10, Varėnos mieste. Patalpos specialiai buvo perkamos ten, kur pigi darbo

jėga, kad įmonė patirtų kuo mažiau išlaidų išmokant atlyginimus. „Geras

stalas“ taip pat nuomojasi administracines patalpas, įsikūrusias Aušros

vartų g. 22, Vilniuje. Įmonės telefono nr. 852721455, faksas 852721456, el.

p. adresas info@gerasstalas.lt. Bendrovės atsiskaitomoji sąskaita Nr.

105110126000345688, AB Vilniaus bankas Vilnius 21000006012 00084002001

Vilniaus filialas. Įmonė nuo pat veiklos pradžios yra įregistruota PVM

mokėtoja. PVM mokėtojo kodas LT 808772911.

Norint įvykdyti suplanuotą gamybos eigą, pagal turimų įrengimų

skaičių ir jų pajėgumą, reikėtų 10 darbuotojų. Taipogi pagalbinių

darbuotojų, kurie palaikytų tvarką ir švarą, išvežiotų prekes po visą šalį

ir pan. Svarbiausias asmuo įmonėje – tai direktorius. Tačiau svarbų

vaidmenį atlieka ir buhalterė bei pardavimų vadybininkas. Jie pasiskirstę

taip, kad būtų kuo patogiau valdyti bendrovę ir bendrauti su klientais.

VERSLO APRAŠYMAS

Įmonės tikslai ir veikla

Šiais laikais žmonės, ką nors pirkdami, kreipia dėmesį į daugelį

produkto ar paslaugos kriterijų, kadangi įvairaus tipo įmonių ar įstaigų

yra labai daug, konkurencija didžiulė, pirkėjui būna kartais netgi sunku

apsispręsti, kur pirkti, todėl didelę įtaką turi produkto ar paslaugos

kaina bei kokybė.

Naujai susikūrusi UAB „Geras stalas“ pradėjo savo veiklą gamindama

stalus kompiuteriams, skirtus ir mokymo įstaigoms, ir namams. Ji nusipirko

gamybinį pastatą, reikalingas stakles ir pasamdė atitinkamą kiekį

darbuotojų. Tokį vardą įmonė pasirinko todėl, kad norėdama pritraukti kuo

daugiau potencialių klientų, siūlo jiems tik kokybiškus gaminius,

atitinkančius sudėtingiausius jų poreikius bei norus. Žodis „geras“ reiškia

„stalą, kuris man patinka ir tinka“. Ne veltui įmonė labai atsainiai

pasirinko darbuotojus, buvo išsirinkti geriausi, taipogi bus siekiama

turėti ryšių su profesionalais stalų gamybos srityje.

Nauja įmonė užsibrėžė tokius tikslus:

• išanalizuoti konkurentų veiklą, jų padėtį rinkoje;

• įsitvirtinti rinkoje su nauju produktu;

• užmegzti gerus santykius su klientais bei su užsienio

partneriais;

• veiklos eigoje didinti produkcijos gamybos apimtis;

• sukurti naujas darbo vietas;

• siekti maksimalaus pelno, geriausių rezultatų;

• tobulėti bei pasiūlyti klientams kuo įvairesnių produktų.

Įmonės veiklai bei pozicijai rinkoje įtaką gali daryti ne tik

konkurentai, jų siūlomi geresni produktai, tačiau ir kiti faktoriai, tokie

kaip žaliavų tiekimo įmonės paslaugų teikimo sustabdymas, stichinės

nelaimės, konkurentų veiklos paaštrėjimas ir t.t. UAB „Geras stalas“

medieną gauna iš UAB „Vakarų medienos grupė“. Medienos drožlių plokštės

įmonei yra atvežamos, todėl sutaupoma kurui. Tikimasi, jog santykiai su

mediena tiekiančia įmone ir toliau išliks draugiški, patvarūs.

Taigi pirmiausia UAB „Geras stalas“ gauna šviesias medienos drožlių

plokštes iš UAB „Vakarų medienos grupė“, tuomet mediena apdorojama pjovimo,

obliavimo, gręžimo bei šlifavimo staklėmis, pagaminti stalai supakuojami į

kartonines dėžes ir laukia pirkėjų arba yra išvežami klientams į

didžiuosius prekybos centrus, iš kurių gali ateiti masiniai užsakymai

mokymo įstaigoms arba individualūs užsakymai namams skirtiems

kompiuteriniams stalams pagaminti.

Produkto aprašymas

UAB „Geras stalas“ gamina dviejų rūšių kompiuterinius stalus. Visi

jie gaminami iš šviesių apdailintų medienos drožlių plokščių, yra

apdorojami kokybiškomis staklėmis ir pateikiami klientams.

Pirmieji stalai SMĮ002 yra skirti vidurinėms bei aukštosioms

mokykloms, specialioms įstaigoms (vaikų namai) ir pan. Jie yra paprastesni,

tačiau yra prieinamos kainos, ypatingai, kai perkama daug. Šie stalai

taipogi pasižymi kokybe, geras apdirbimas žada ilgaamžiškumą, jie turi

reikalingiausias elementaraus kompiuterinio stalo savybes. Vienas toks

stalas kainuoja 199 Lt, o perkant daug, taikomos nuotaikos. Šiam gaminiui

pagaminti tenka apie 129 Lt tiesioginių išlaidų. Jis pavaizduotas 1

paveikslėlyje.

Kiti stalai SN003 skirti individualiam naudojimui, jie gali būti

komplektuojami ir pagal užsakymus, gali būti pakeičiama taip, kaip nori

klientas. Tokius stalus gali užsisakyti ir į namus, ir į nedidelę įstaigą,

nes jie neužima daug vietos, o atrodo itin elegantiškai, taip pat

nekainuoja daug – tik 239 litus. Perkant jų daug taipogi daromos nuolaidos.

O abiem atvejais dar įmonė siūlo klientams ir įvairių akcijų. Šiems stalams

pagaminti patiriama apie 145 Lt tiesioginių išlaidų. SN003 stalas

pavaizduotas 2 pav.

Ateityje įmonės „Geras stalas“ gaminiai žada būti tobulinami, tiek

jų modeliai, tiek konstrukcijos. Orientuojamasi į šiuolaikiškas

tendencijas, didžiausius pirkėjų poreikius, reikalavimus, stengiamasi bus

kiekvieną individualų užsakymą padaryti kuo geriau. Taipogi ateityje įmonė

žada plėsti produkcijos rūšis, tobulinti gaminių kokybę.

GAMYBINĖ VEIKLA

Kur ir kaip vyksta gamyba

UAB „Geras stalas“ nusipirko komercines patalpas Vilniaus mieste

(30 m2) bei gamybines patalpas Varėnos rajone, užimančias 503 m2.

Pastarosiose pagrindinis plotas priklauso stalų gamybai, jis užima 238 m2,

sandėliui priklauso 200 m2, darbuotojų kambarėliui su dušais įrengtas 40 m2

plotas, o taipogi įkurtas nedidelis ofisas pardavimų vadybininkui bei

sandėlininkui-vairuotojui, užimantis 25 m2. Gamybinių patalpų vietovė

pavaizduota 3 paveikslėlyje.

238 m2 esančiame plote stovi 6 staklės: 2 pjovimo, 1 obliavimo, 2

gręžimo bei 1 šlifavimo staklės. Atitinkama eilės tvarka ir vyksta stalų

gamyba. Pirmiausia atvežtos šviesios medienos drožlių plokštės yra

supjaustomos pjovimo staklėmis. Tuomet paruoštos dalys nuobliuojamos,

sutvarkomos su gręžimo staklėmis, toliau procese priklijuojamos juostelės,

nušlifuojami paviršiai ir galiausiai pridedamos paskutinės dalys (bėgeliai,

varžtai, juostelės) ir

galutinai sukomplektuojamas stalas.

Tiekėjai ir darbuotojai

Kaip jau žinia, žaliavos, kurių reikia gaminant stalus, yra

apdailintos medienos drožlių plokštės, bėgeliai, varžtai bei juostelės,

klijai.

Medienos plokštes pirkti įmonė pasirinko būtent iš UAB „Vakarų

medienos grupė“, kuri randasi Liepų g. 68, Klaipėdoje, nes jie tiekia

aukštos kokybės ekologišką medienos produkciją, įmonė žino savo vietą bei

vertę rinkoje, yra patikima, turi planų ateičiai, taipogi perspektyvų.

1 m2 apdailintų medienos drožlių plokščių kainuoja 25 Lt, bėgelių

pora – 10 Lt, juos įmonė perka iš UAB „Senukų mažmena“, esančioje Ukmergės

244, VVilniuje. Paprasti varžtai bėgeliams prisukti kainuoja 0,11 ct už

vienetą, o varžtai stalams sudėti – 0,70 ct už vienetą, varžtus įmonė

įsigyja „Varžtų pasaulyje“, Mindaugo g. 30, Vilniuje. Juostelių 1 metras

kainuoja 2 Lt, o klijų 3 l – 66 Lt, nes jie labai geros kokybės, juos įmonė

taip pat perka „Senukų mažmenoje“.

Tačiau be geros kokybės žaliavų ir jų produktyvaus panaudojimo, UAB

„Geras stalas“ dar rūpinasi ir įmonėje dirbančiais žmonėmis, jų interesais.

Dirbti atrenkami tik atitinkamą išsilavinimą turintys darbuotojai, kurie

išmano savo darbą ir nevengia pareigos. Priimdama darbuotojus, įmonė

atsižvelgė ir į jų kvalifikaciją, patirtį. Darbuotojams suteikiamos geros

sąlygos jų darbo vietose, taip pat jiems įrengta speciali patalpa su dušais

persirengti, papietauti ir pan.

Įmonėje yra direktorius, buhalteris, pardavimų vadybininkas,

vairuotojas bei vairuotojas-krovėjas, sargas, valytoja, 10 darbininkų,

dirbančių prie staklių. Jų atlyginimai tokie: administracijos darbuotojų

apie 5400 Lt, o pagalbinių darbuotojų apie 1300 Lt kartu paėmus.

RINKODARA

Rinkodaros tyrimai padeda įmonei pažinti aplinką, surasti tinkamą

reagavimo į šią aplinką derinį, parengti sprendimų, priemonių ir veiklos

variantų kompleksą. Atliekant rinkodaros tyrimus gaunama informacija padeda

nustatyti veiklos rinkoje galimybes, strategijas ir problemas, ja remdamasi

įmonė ne tik kuria, tobulina ir vertina rinkodaros programas, kontroliuoja

jos veiklą, bet ir sprendžia investicijų, personalo, mokslinių tyrimų bei

projektavimo klausimus.

Pardavimo strategija ir rinkos segmentas

Norint vykdyti sėkmingą veiklą bei gauti gerus rezultatus, įmonė

privalo gerai ištirti rinką, kad gautą informaciją galėtų apdoroti ir

tikslingai panaudoti planuojant visą veiklos strategiją.

UAB „Geras stalas“, gaminanti kompiuterinius stalus iš medžio,

parduoda juos prekybos centrams, prekiaujantiems baldais. Ši įmonė yra

sudariusi sutartis su UAB „Klaipėdos baldų prekyba“, kuri superka tik

stalus kompiuteriams bbei UAB „Minijos baldų prekyba“, superkanti stalus

namams. Šios įmonės yra įsipareigojusios nupirkti įmonės produktą ir

parduoti jį galutiniam vartotojui, atlikti tarpininkavimo vaidmenį.

Ateityje UAB „Geras stalas“ turi planų sudaryti daugiau sėkmingų sutarčių,

o taipogi bendrauti ir su užsienio perspektyviomis įmonėmis.

Bendrovė pasirinko pardavimą per tarpininkus, nes tai palankiausias

būdas gauti pelną šiuo atveju. Kadangi gamybinės patalpos yra Varėnos

rajone, o ten parduoti prekę perspektyvų nedaug, tai produktas pasiekia

klientą per tarpininkus pačiame Vilniaus mieste, kur daugiausia žmonių ir

galimas didžiausias pelnas. Žinoma, užsakymai gali būti vykdomi ir iš kitų

miestų. Vilniuje dar yra įsikūręs ir įmonės ofisas, kad būtų patogiau netik

susisiekti bei bendrauti su vartotojais ir užsakovais, bet ir patiems

pirmiems gauti naujausią informaciją, sužinoti apie naujoves, tirti rinką

ir pan. Taipogi toks pateikimo kanalas buvo pasirinktas todėl, kad įmonei

patogiau parduoti savo produkciją per didmenininką, nes jis pats ieško

vartotojų, o gamintojas tuo tarpu gali skirti visą dėmesį gamybos

technologijos gerinimui.

UAB „Geras stalas“ perka pirmines žaliavas, t.y. šviesios spalvos

apdailintų medienos drožlių plokštes ir gamina dviejų rūšių stalus. Stalai

mokymosi įstaigoms gali būti pritaikyti ir namuose, jeigu žmogaus pajamos

yra nedidelės. Toks stalas taipogi gali tikti ir individualiam naudojimui.

O stalus, skirtus būtent namams, kuriuos gaminant sunaudojama ir daugiau

medienos, ir sugaištama daugiau laiko, gali įsigyti daugiausia asmenys,

uždirbantys daugiau negu 500 Lt į mėnesį. Įmonės gaminami stalai tinka

absoliučiai visokio amžiaus žmonėms. Jie yra universalūs, nėra apribojimų,

jog tiktų tik tam tikrai amžiaus grupei. Na o išskiriant dar vieną segmentą

galima būtų paminėti, kad UAB „Geras stalas“ gaminama produkcija

dažniausiai susidomi novatoriai – žmonės, kurie perka prekę ne tik todėl,

kad ji nauja, bet ir atitinka jų reikalavimus. Žmones, turinčius

supernovatoriaus savybių, t.y. besidominčius naujovėmis, įmonė nusprendė

sudominti patraukliu stalų dizainu, gera kokybe, prieinama kaina. Taipogi

perkant stalus urmu, t.y. iš karto 100 SMĮ002 ar SN003 stalų, taikoma 10 %

nuolaida. O dar pirkėjus įmonė sstengsis sudominti senesnių modelių stalų

išpardavimais ir pan. SMĮ002 rūšies stalas kainuoja 199 Lt, o SN003 stalas

– 239 Lt. Kainos nustatytos atsižvelgiant į konkurentus, pirkėjų poreikius

bei gaunamas pajamas ir galimybes įsigyti stalą, taip pat kad gauti pelną

pardavus gaminius.

Gamybinės patalpos ir konkurentai

UAB „Geras stalas“ yra įsikūrusi viename iš didžiausių Lietuvoje

Varėnos rajone, šalia pagrindinių kelių, netoliese yra geležinkelio stotis.

Vietovė yra gana perspektyvi, nes ateityje įmonės gamybinių patalpų

teritorijoje žada kurtis nauji prekybos centrai, gyvenamieji namai, kitas

paslaugas teikiančios organizacijos, nes Varėnos kraštas visą laiką buvo ir

tebėra svarbus Lietuvos istorijoje. Patalpos čia užima iš viso 503 m2,

tačiau plotui, kuriame stovi staklės ir yra gaminami stalai, priklauso tik

238 m2. Pagaminta produkcija nuosavu krovininiu automobiliu yra išvežiojama

užsakovams, pirkėjams.

Įmonė pasamdė 10 pagrindinių kvalifikuotų darbuotojų gaminti

stalus. Jie į darbą buvo priimti pagal visas taisykles, atsižvelgiant į jų

patirtį bei sugebėjimą pagaminti kokybišką gaminį. Šiems darbuotojams

mokama minimali mėnesinė alga. Jie patys produkto nepardavinės, tuo

rūpinsis pardavimo vadybininkas ir sandėlininkas, kurie taip pat įsikūrę

tame pačiame pastate, 25 m2 esančiame plote, visus poreikius atitinkančiame

kabinete. Pardavimo vadybininkas rūpinasi jau esamų nuolatinių klientų

užsakymų įvykdymu laiku, sutarčių sąlygų patenkinimu, taipogi naujų klientų

paieškomis, individualių užsakymų priėmimu, o sandėlininkas-krovėjas yra

atsakingas už pagalbą kitam vairuotojui pakraunant stalus į krovininį

automobilį, taip pat atsako už sandėlį bei rūpinasi, kad prekės būtų

patalpintos pagal reikalavimus, kad sandėlyje vyrautų atitinkama tvarka

saugoti gaminiams.

Žinoma, UAB “Geras stalas” turi ir nemažai konkurentų, kurie

taipogi gamina stalus kompiuteriams, siūlo akcijas, stengiasi įsitvirtinti

rinkoje ir užimti kuo palankesnę poziciją joje. Vieni pagrindinių šios

įmonės konkurentų būtų:

➢ AB “Venta”, J. Basanavičiaus g. 69, Šiauliai, Tel. (8 41)

545255;

➢ AB “Kauno baldai”, Drobės g. 66, Kaunas, Tel. (8 37) 341847;

➢ UAB “Baldų gama”, Riovonių g. 2a, Vilnius, Tel. (8 5)

2388810.

1 lentelė

Konkurentų išskirtinės savybės

|Konkurentas |Veikla bei gaminių savybės |

|AB “Venta” |Įmonė gamina įvairių modelių kėdes ir stalus, |

| |vyrauja originalus gaminių dizainas, kiekvienais |

| |metais sparčiai auga pagaminamų gaminių kiekis, |

| |bendradarbiauja su užsienio šalimis, rengia parodas.|

|AB “Kauno baldai” |Gamina minkštus baldus bei įvairaus tipo stalus. Ši |

| |įmonė pasižymi neaukštomis gaminių kainomis, |

| |kvalifikuotu personalu, aukšta gaminių kokybe bei |

| |dėmesiu vartojams. |

|UAB “Baldų gama” |Bendrovės gaminiai – tai vienetinius korpusinius |

| |baldus, tarp jų ir biuro baldus, kurie sudaro |

| |didžiausią įmonės produkcijos dalį. Kompanija teikia|

| |interjero konsultacijas, taipogi siūlo geras kainas,|

| |yra lanktūs ekonomine prasme. |

Šios įmonės yra laikomos stipriais konkurentais, turinčiais

patirties ir pastovių klientų, tačiau UAB „Geras stalas“, nors ir naujai

pradedanti savo veiklą, taip pat yra perspektyvi įmonė, kadangi ji į rinką

ateina

su savimi atsinešdama naujų verslo idėjų, sugebėjimą efektyviai bei

organizuotai dirbti.

Rinkodaros planas

Visų pirma UAB „Geras stalas“ naudoja netiesioginį prekių

pateikimą, kurio schema atrodo taip.

1 schema

Produkto kelias iki galutinio vartotojo

Pagaminta įmonės produkcija yra parduodama didmenininkams, šiuo

atveju, UAB „Klaipėdos baldų prekyba“ bei UAB “Minijos baldų prekyba”,

kurios apsiima produkciją pateikti galutiniam vartotojui. Šios bendrovės

UAB “Geras stalas” yra įsipareigojusios (sutartimi) pirkti pagamintus

stalus visus 2006 metus, kuriuos ji joms pristatys. Toks pateikimo kanalas

buvo pasirinktas todėl, kad įmonei patogiau parduoti savo produkciją per

didmenininką, nnes jis pats ieško vartotojų, o gamintojas tuo tarpu gali

skirti visą dėmesį gamybos technologijos gerinimui. O įmonė pasirinko du

didmenininkus todėl, kad nutraukus veiklą vienam iš jų arba sustabdžius

pardavimų mąstą nekiltų problemų. Taip sumažinama rizika mažam gaminio

pasklidimui rinkoje, kai UAB “Geras stalas” to ypatingai siekia.

Taipogi labai svarbu yra produkto kaina. Įmonė, dirbanti rinkos

sąlygomis, turi svarbiausią rodiklį – pelną, todėl kainos mechanizmo

pagalba įmonė turi sudaryti tokius tarpusavio santykius su vartotojais, kad

prekė butų perkama, o įmonė gautų pelną. Norint pasiekti tokį sprendimą,

reikia nnustatyti tokią kainą, kuri būtų prieinama vartotojui. UAB “Geras

stalas”, atsižvelgdama i daugelį kriterijų, tokių kaip paklausą, išlaidas,

konkurentų prekių ir kainų analizės išvadas, nusprendė SMĮ002 tipo stalus

pardavinėti po 199 Lt, o SN003 rūšies stalus – po 239 Lt. Taip įmonė tikisi

atitikti vvartotojų poreikius, pateisinti jų lūkesčius ir už gerą kainą

pasiūlyti kokybišką produktą.

Taipogi bendrovė siūlo pirkėjams tai, ko neteikia dauguma kitų

kompanijų – tai įvairios akcijos, ypatingai švenčių progomis, unikali

paslauga – trumpa ekskursija po gamybines patalpas tiems, kas pageidautų

apžiūrėti proceso eigą išskirtiniais atvejais, taikomos nuolaidos ir,

žinoma, didžiulis dėmesys kreipiamas į vartotoją, todėl įmonė gamina baldus

ir pagal užsakymus, kad patenkinti bet kurio pirkėjo norus.

Reklama

Norėdama savo prekei pritraukti kuo daugiau pirkėjų UAB „Geras

baldas“ naudoja marketingo rėmimo elementą: reklamą. Pardavimų skatinimą

taip pat ateityje planuojama įdiegti, plėsti reklaminę medžiagą, kad kuo

daugiau žmonių išgirstų apie šią įmonę.

Reklama – tai vienas iš rėmimo veiksnių. UAB „Geras stalas“ siekia

supažindinti pirkėjus su naujomis prekėmis, informuoti apie kainų

pasikeitimą, supažindinti su prekės vartojamosiomis savybėmis, informuoti

apie atsirandančius pasikeitimus, naujoves bei formuoti teigiamą firmos

įvaizdį. Reklamos tikslas – supažindinti vartotojus su nauja preke,

sužadinti paklausą, norą įsigyti įmonės gaminamą baldą.

Reklamos efektyvumas priklauso nuo paties reklaminio pranešimo

turinio ir

formos – reklamuojamojo objekto savybių ir reklaminio pranešimo

originalumo, todėl didelę reikšmę įgauna originalaus reklamos siūlymo būdas

– akį traukianti reklaminė žinutė, parašyta išskirtiniais, pabrėžiančiais,

spalvotais šriftais, viliojančiomis užuomenomis. Reklamos pranešimo pobūdis

ir įtaigumas priklauso nuo to, kokia informacijos perdavimo priemone jis

pasiekia potencialius vartotojus. Vienas iš įtaigesnių reklamos perdavimo

būdų yra žinutės paskelbimas laikraščiuose – tai palyginti nebrangi

reklama, patogi operatyvumu, pranešimo ppaprastumu, galimybe dažnai keisti

pranešimo formą ir dėl leidinio specializavimo galima iš anksto žinoti,

kokius vartotojus reklama pasieks, taip pat reklaminiuose stenduose bei

dalinamose gatvėse skrajutėse.

VADYBA

UAB „Geras stalas“ yra įvairaus išsilavinimo lygio. Ši įmonė

suteikia galimybę gauti darbą ne tik labai išsilavinusiems žmonėms, bet ir

mažesnių žinių turintiems, tačiau darbuotojai atrenkami kruopščiai, iš

anksto pasiruošiant. Jie visi geba bendrauti kolektyve, yra imlūs naujai

informacijai, siekia gerinti įmonės tikslus, siekti tik geriausių

rezultatų.

2 lentelė

Darbuotojų skaičius

|Ei|Pareigos |Skaičius |

|l.| | |

|Nr| | |

|. | | |

|1 |Direktorius |1 |

|2 |Buhalteris |1 |

|3 |Pardavimų vadybininkas |1 |

|4 |Vairuotojas – pakrovėjas |1 |

|5 |Sandėlininkas – pakrovėjas |1 |

|6 |Valytoja |1 |

|7 |Sargas |1 |

|8 |Pagrindiniai darbininkai |10 |

|Iš viso: |17 |

2 schema

Darbuotojų sąsaja

Aukščiausias pareigas įmonėje užima direktorius. Jis reikiamais

momentais arba profilaktiškai susisiekia su pardavimų vadybininkų ir

domisi, kaip klostosi reikalai gamybinėse patalpose, kadangi jis pats bei

buhalterė yra Vilniuje, komercinėse patalpose, nedidelį plotą užimančiame

ofise. Direktorius kiekvieną dieną bendrauja su buhaltere, o susisiekiant

su pardavimų vadybininku naudojasi telefonu arba faksu. Taipogi jis

susisiekia ir sandėlininku-pakrovėju. Jam duoda įvairius nurodymus, kai

pardavimų vadybininkas išvykęs bei rūpinasi pardavimais, taipogi

direktorius su sandėlininku-pakrovėju aptaria ir kitus įmonei aktualius

klausimus.

Buhalterė, būdama tame pačiame ofise kaip ir direktorius, duoda jo

paliepimu nurodymus arba susisiekia kokių operacijų klausimais su pardavimų

vadybininku, nnes jis svarbiausias asmuo gamybinėse patalpose, tuomet jei

neišeina susisiekti su juo, buhalterė gali kreiptis į sandėlininką-

pakrovėja, nes jis apsistojęs tame pačiame kabinete kaip ir pardavimų

vadybininkas, o galiausiai buhalterė bendrauja ir su vairuotoju-pakrovėju,

kad žinoti, kiek kam ir kokių prekių atiteko, patvirtinti pardavimus,

užsakymus, kuro nuostolius ir t.t.

Sandėlininkas-pakrovėjas padeda vairuotojui pakrauti prekes į

krovininį automobilį, todėl jie pastoviai bendradarbiauja, o taipogi

sandėlininkas prižiūri, kad pagrindiniai darbuotojai atitinkamai sukrautų

gaminius į sandėlį, prižiūrį jų darbą ir aktyvumą.

Na o pats svarbiausias asmuo gamybinėse patalpose, t.y. pardavimų

vadybininkas, jis kasdien bendrauja ir su sandėlininkužpakrovėju, ir taip

pat nurodymus dėl laiko pasako valytojai bei tariasi su ja, kada ateiti

sutvarkyti patalpų, o galiausiai jis duoda nurodymus tiek sargui, tiek

pagrindiniams darbuotojams. Vadybininkams darbuotojams pasako naujausius

užsakymus, išdėsto gaminimo technologiją, procesą.

Kad visi darbuotojai puikiai susibendrautų, jie turi suprasti, ko

reikia įmonei, kad pasiekti dižiausius tikslus, ko reikia darbdaviams ir

kokias blogąsias savybes geriau nuslėpti, kad nekiltų ginčų. Taigi pats UAB

“Geras stalas” direktorius yra labai išsilavinęs žmogus, turintis vadybinį

doktorantūros išsilavinimą. Jis pasižymi ypatingu supratingumu, tiek savo

žiniomis, susijusiomis su darbu, tiek požiūriu į darbuotojų problemas. Tai

sąžiningas bei teisingas vadovas. Jis sugeba kontroliuoti visus įmonėje

dirbančius žmones, jų darbą. Padeda kiekvienam, kuriam iškyla klausimų,

teikia puikius patarimus, padedančius efektyviai ir kokybiškai atlikti

visus darbus.

Įmonės buhalterė turi ekonominį-buhalterinį išsilavinimą, todėl

nesunkiai susitvarko ssu vedama apskaita. Taip pat ji baigė ne vienerius

kompiuterizuotos veiklos kursus, todėl darbas kompiuteriu jai palengvina

apskaitos vedimą, taupant ir savo, ir įmonės laiką. Šiuo metu

neakivaizdinėmis studijomis mokosi ir teisę, kad dar geriau susipažintų su

LR įstatymų tvarka. Tai labai kruopšti, atsakinga ir sąžininga moteris.

Įmonės pardavimų vadybininkas turi staliaus išsilavinimą, o šiuo

metu baiginėja magistrantūros studijas vadybininko specialybę. Todėl jis

išmano ne tik kaip reikia valdyti įmonės personalą, bet ir pačios gamybos

eigą. Tai jam padeda efektyviau dirbti, organizuoti darbą, bendrauti su

personalu. Tai greitos orientacijos žmogus, gabus ir jei reikia, visada

sutinkantis pagelbėti.

Įmonės sandėlininkas-pakrovėjas turi verslo vadybos aukštesnįjį

išsilavinimą. Šios žinios padeda jam puikiai susitvarkyti su jam skirtomis

pareigomis, taipogi kritinėmis situacijomis pagelbėti pardavimų

vadybininkui. Sandėlininkas yra komunikabilus, todėl lengvai bendrauja su

pagrindiniais darbuotojais, tiekėjais ir pan. Jis nenori daug iš gyvenimo

ir nesiekia aukštumų kitų žmonių sąskaita, tačiau kuo puikiausiai siekia

įmonei pelno ir savo pastangomis stengiasi dirbti pelningai, kad ateityje

galbūt galėtų užimti pardavimų vadybininko pareigas.

Įmonės vairuotojas-pakrovėjas turi ne tik transporto mechanikos

aukštuosius išsilavinimus, bet ir reikiamų kategorijų vairuotojo

pažymėjimus. Išsilavinimo žinios padeda greitai pašalinti automobilių

gedimus, todėl įmonė nepatiria didelių išlaidų jų taisymui, kadangi gedimai

greitai pastebimi ir pašalinami.

Įmonės pagrindiniai darbuotojai turi staliaus arba medienos žinovo

aukštesniuosius išsilavinimus. Dauguma jų yra ramaus būdo, todėl kruopščiai

atlieka jiems pavedamus darbus. Šie darbuotojai atlieka

gamybos funkcijas,

padeda žaliavoms tapti galutiniais produktais, jie dirba kruopščiai ir

stengiasi nenuvilti darbdavių, palaiko su sandėlininku bei pardavimo

vadybininku šiltus bei draugiškus santykius.

Deja, valytoja ir sargas neturi jokio aukštojo, ar aukštesniojo

išsilavinimo – tik vidurinį, tačiau jie yra labai pareigingi ir atsakingi

žmonės, todėl nuolat siunčiami į kursus, kad galėtų pasitobulinti

reikiamoje srityje. Jie atlieka patalpų saugojimo bei švaros palaikymo

pareigas, prižiūri, kad betkada atėjus svečiams ar klientams būtų švaru, o

naktį gaminiai būtų saugiai prižiūrimi.

RIZIKOS ĮVERTINIMAS

Rizikos veiksniai

Pagrindiniai sunkumai, su kuriais įmonė gali susidurti plėtojant

verslą, yra:

➢ žaliavų, komunalinių paslaugų kainų padidėjimas;

➢ įrengimų gedimai;

➢ įvairių stichinių nelaimių pasėkmės, trečiųjų asmenų veikla;

➢ įvairių naujų įstatymų išleidimas (ar senų panaikinimas),

vienaip ar kitaip įtakojančių įmonės veiklą;

➢ konkurencijos stiprėjimas;

➢ gaminamos produkcijos paklausos sumažėjimas.

Visi išvardinti rizikos veiksniai yra susiję su išlaidų padidėjimu,

kuris yra labai nenaudingas įmonei, kadangi pasidėjusios išlaidos mažina

pelną.

Kita problema, su kuria galėtų susidurti UAB „Geras stalas“, būtų

verslo cikliškumas žaliavų tiekėjo atžvilgiu. Medienos poreikis žiemą

mažesnis nei vasarą, todėl medienos paruošimo gamybai įmonės paprastai

žiemą sumažina gamybos mastus. Kad išvengtų nesusipratimų dėl tokių žaliavų

tiekimo disproporcijų, UAB „Geras stalas“ sudarė tiekimo sutartį su žaliavų

tiekėju (UAB „Vakarų medienos grupė “), pagal kurią tiekėjas įsipareigoja

pristatyti žaliavas pagal pirkėjo poreikį (t.y. pagal užsakymus arba pagal

iš anksto sudarytą tiekimo grafiką).

Taigi norėdama įveikti visus šiuos sunkumus UAB „Geras stalas“ yra

numačiusi tokius sprendimo būdus:

➢ norint išvengti netikėtų žaliavų kainų padidėjimų,

sudaroma sutartis su tiekėju, kurioje yra nurodoma

pastovi pirkimo kaina;

➢ dėl konkurentų veiklos aktyvėjimo ir stengimosi UAB

„Geras stalas“ „išstūmimo“ iš rinkos, yra numatyta

konkurentų veiklos stebėjimo strategija, siekiant

užkirsti kelią nesąžiningai konkurencijai ir kt.;

➢ taip pat yra numatoma kelti darbuotojų kvalifikaciją,

gerinti prekės kokybę;

atsižvelgiant į vartotojų poreikius keisti gaminamų baldų modelius,

medienos rūšies, iš kurios jie yra gaminami pakeitimas, atsižvelgiant į

tai, kuri medienos rūšis turi didžiausią paklausą.

3 lentelė

Finansavimo poreikis ir šaltiniai

|Finansavimo poreikis |Suma, Lt|Finansavimo šaltiniai |Suma, Lt|

| Įmonės steigimo |612,00 |Akcininkų nuosavybė |1021003,|

|išlaidos: | | |77 |

|UAB įregistravimas |120,00 | | |

|Už paraišką registruoti |30,00 | | |

|įmonės vardą | | | |

|Už vardo paiešką |2,00 | | |

|Antspaudas |80,00 | | |

|Juridinio asmens |350,00 | | |

|registravimas pas notarą | | | |

|Dokumentų tvarkymas |30,00 | | |

|2. Ilgalaikis turtas: |474388,1| | |

| |3 | | |

|Gamybinis pastatas |305000,0| | |

| |0 | | |

|Gamybiniai įrengimai |21300,00| | |

|Gamybiniai įrankiai |1000,00 | | |

|Baldai |2411,00 | | |

|Transporto priemonės |134548,0| | |

| |0 | | |

|Komunikacijos priemonės |1219,88 | | |

|Buitinė technika |49,80 | | |

|Kompiuterinė technika |8514,45 | | |

|Kitas ilgalaikis turtas |345,00 | | |

|3. Trumpalaikis turtas: |546003,6| | |

| |4 | | |

|Pagrindinės medžiagos |28500,00| | |

|Pagalbinės medžiagos |16500,00| | |

|Kanceliarinės prekės |483,28 | | |

|Spaudos prenumerata |399,60 | | |

|Kitas turtas |120,76 | | |

|4. Pinigai |500000 | | |

|Iš viso: |1021003,|Iš viso: |1021003,|

| |77 | |77 |

4 lentelė

Tiesioginių gamybos išlaidų prognozė vienam gaminiui (gaminys SMĮ002)

|A. ILGALAIKIS TURTAS |474388,13 |C. NUOSAVAS KAPITALAS |937464,69 |

|I. NEMATERIALUSIS TURTAS | |I. KAPITALAS |1021003,77 |

|II. MATERIALUSIS TURTAS |474388,13 |I. 1. Įstatinis (pasirašytas) |1021003,77 |

|II. 1. Žemė | |I. 2. Pasirašytas neapmokėtas kapitalas | |

| | |(-) | |

|II. 2. Pastatai ir statiniai |305000,00 |II. PERKAINOJIMO REZERVAS (REZULTATAI) | |

|II. 3. Mašinos ir įrengimai |21300,00 |III. REZERVAI | |

|II. 4. Transporto priemonės |134548,00 |IV. NEPASKIRSTYTASIS PELNAS (NUOSTOLIAI) |(83539,08) |

|II. 5. Kita įranga, prietaisai, įrankiai |1000,00 |IV. 1. Ataskaitinių metų pelnas |(83539,08) |

|ir įrenginiai | |(nuostoliai) | |

|II. 6. Nebaigta statyba | |IV. 2. Ankstesnių metų pelnas | |

| | |(nuostoliai) | |

|II. 7. Kitas materialusis turtas |12540,13 |D. DOTACIJOS, SUBSIDIJOS | |

|III. FINANSINIS TURTAS | |E. MOKĖTINOS SUMOS IR ĮSIPAREIGOJIMAI |2052,31 |

|B. TRUMPALAIKIS TURTAS |465128,87 |I. PO VIENERIŲ MMETŲ MOKĖTINOS SUMOS IR | |

| | |ILGALAIKIAI ĮSIPAREIGOJIMAI | |

|I. ATSARGOS, IŠANKSTINIAI APMOKĖJIMAI IR |9252,75 |I. 1. Finansinės skolos | |

|NEBAIGTOS VYKDYTI SUTARTYS | | | |

|I. 1. Atsargos | |I. 1. 1. Lizingo (finansinės nuomos) ar | |

| | |panašūs įsipareigojimai | |

|I. 1. 1. Žaliavos ir komplektavimo | |I. 1. 2. Kredito įstaigoms | |

|gaminiai | | | |

|I. 1. 2. Nebaigta gamyba | |I. 1. 3. Kitos finansinės skolos | |

|I. 1. 3. Pagaminta produkcija |9252,75 |I. 2. Skolos tiekėjams |2052,31 |

|I. 1. 4. Pirktos prekės, skirtos | |I. 3. Gauti išankstiniai apmokėjimai | |

|perparduoti | | | |

|I. 2. Išankstiniai apmokėjimai | |I. 4. Atidėjimai | |

|I. 3. Nebaigtos vykdyti sutartys | |I. 4. 1. Įsipareigojimo ir reikalavimų | |

| | |padengimo | |

|II. PER VIENERIUS METUS GAUTINOS SUMOS |18500,77 |I. 4. 2. Pensijų ir panašių | |

| | |įsipareigojimų | |

|II. 1. Pirkėjų įsiskolinimas |18500,77 |I. 4. 3. Kiti atidėjimai | |

|II. 2. Dukterinių ir asocijuotų įmonių | |I. 5. Atidėtieji mokesčiai | |

|skolos | | | |

|II. 3. Kitos gautinos sumos | |I. 6. Kitos mokėtinos sumos ir | |

| | |įsipareigojimai | |

|III. KITAS TRUMPALAIKIS TURTAS |1003,64 |II. PER VIENERIUS METUS MOKĖTINOS SSUMOS | |

| | |IR TRUMPALAIKIAI ĮSIPAREIGOJIMAI | |

|III. 1. Trumpalaikės investicijos | |II. 1. Ilgalaikių skolų einamųjų metų | |

| | |dalis | |

|III. 2. Terminuoti indėliai | |II. 2. Finansinės skolos | |

|III. 3. Kitas trumpalaikis turtas |1003,64 |II. 3. Skolos tiekėjams | |

|IV. PINIGAI IR PINIGŲ EKVIVALENTAI |436371,71 |II. 4. Gauti išankstiniai apmokėjimai | |

| | |II. 5. Pelno mokesčio įsipareigojimai | |

| | |II. 6. Su darbo santykiais susiję | |

| | |įsipareigojimai | |

| | |II. 7. Atidėjimai | |

| | |II. 8. Kitos mokėtinos sumos ir | |

| | |trumpalaikiai įsipareigojimai | |

|Iš viso: |939517,00 |Iš viso: |939517,00 |

13 lentelė

Santykiniai rodikliai

|Rodikliai |Apskaičiavimo formulė |Rezultatas |

|Pelningumo: | | |

|1. | | |

|2. | | |

|Trumpalaikio mokumo: | | |

|1. | | |

|2. | | |

|Veiklos efektyvumo: | | |

|1. | | |

|2. | | |

|Kapitalo (finansų) struktūros: | | |

|1. | | |

|2. | | |

LITERATŪRA

1. BAGDONAS, Eugenijus; KAZLAUSKIENĖ, Eglė. Verslo pradmenys. – Kaunas:

Technologija, 2002.

2. JOVAIŠA, Andrius. Kaip parengti verslo planą. Vilnius, 2001. 233 p. –

ISBN 9986-487-95-1

3. USEVIČIUS, Kęstutis. Įmonių veiklos analizė ir verslo plano pagrindai. –

Vilnius, 1998.

PRIEDAI

[pic]

1 pav.

[pic]

2 pav.

[pic]

3 pav.

———————–

UAB “Vakarų

medienos grupė”

Šlifavimas

Gręžimas

Obliavimas

Pjovimas

UAB “Minijos baldų prekyba”

UAB “Klaipėdos baldų prekyba”

Galutinis vartotojas

UAB “Geras stalas”

Direktorius

Pardavimų vadybininkas

Buhalteris

Sandėlininkas-pakrovėjas

Valytoja

Sargas

Vairuotojas-pakrovėjas

Pagrindiniai darbuotojai