Didmeninės farmacijos kompanijos ,,OTTOP,, ir jos teikiamų paslaugų analizė

Didmenines farmacijos kompanijos ,,OTTOP,, ir jos teikiamu paslaugu analize

1.Teikiamos paslaugos analize:

Didmenine farmacijos kompanija ,,OTTOP,,buvo ikurta 1995 metais su tikslu

tiekti medikamentus bei sveikatos priežiuros priemones i vaistines bei

ligonines.

Pagrindine veiklos schema:

Vaistus gaminancios kompanijos parduoda medikamentus bei sveikatos

priežiuros priemones didmeninei farmacinei kompanijai “OTTOP”,o ši parduoda

vaistinems bei sveikatos priežiuros imonems.

Firmos veikla orientuota i vietine,tai yra Lietuvos Respublikos rinka.Rinka

segmentuota pagal teritorija i 4 zonas:

Klaipedos-Taurages-Telšiu apskritys

Šiauliu- Panevežio apskritys

Vilniaus-Utenos apskritys

Kauno-Marijampoles-Alytaus apskritys

Klientai segmentuoti pagal apyvarta:

Stambus – apyvarta siekia >150 000 litu per menesi;

Vidutiniai – tarp 50 0000 ir 150 000 litu per menesi;

Smulkus-<50 000 litu per menesi

Dabartine kompanijos situacijos analize

Bendra situacijos analize yra komplikuojama tuo, kad dalis duomenu nera

oficialus. Turint omenyje farmacijos verslo specifika, dauguma duomenu yra

surenkama apklausos budu bei per tiesioginius kompanijos darbuotoju

kontaktus su klientais.

OTTOP stiprybes§ Nauju metodu ir priemoniu ieškojimas pleciant versla§

Kompetencija endokrinologijoje§ Gera technine baze§ Patyre ir

kompetentingi darbuotojai§ Gerai sutvarkyta apskaitos sistema§ Aiškus

veiklos biudžeto planavimas OTTOP silpnybes§ Šiuo metu naudoja tik

tradicinius metodus, kaip ir kitos kompanijos§ Nera aiškiai

suformuluoto vieningo vertinimo kriterijaus, bendro visiems sskyriams.

Skyriai turi skirtingus vertinimo kriterijus ir orientuoti i ju pasiekima,

kurie neretai tarpusavyje prieštarauja vieni kitiems, todel truksta

komandinio darbo. § Biudžeto sudarymas iš viršaus§ Prasta

komunikacija tarp Medikonos skyriu ir darbuotoju

OTTOP galimybes§ Tapti viena iš rinkos lyderiu§ Pagerinti pardavimus§

Itvirtinti kompanijos varda (corporate bbrand) OTTOP gresmes§

Finansine krize Lietuvoje§ Didejanti konkurencija rinkoje§ Galimi

Vyriausybes standartu pasikeitimai § Galimi stambiu konkurentu

susiliejimai§ Galimi ivairus lobistiniai vyriausybes sprendimai, vienaip

ar kitaip apribosiantys firmos veikla§ Galima ,,nešvari’’ konkurentu

veikla§ Didelio tinklo atejimas i Lietuva§ Ligoniu kasu nepalankus

sprendimai

2.1 pav. Dabartine kompanijos situacijos analize

2.Paskirstymo kanalai

Naudojamas intensyvaus paskirstymo kanalo tipas:

2.2 pav. Prekiu paskirstymo strategija

Klientai:

1. Vaistiniu vedejai ir kiti darbuotojai

2. Ligoniniu personalas,atsakingas už vaistu užsakyma

. (Apie 75 % klientu – moterys, 25 % – vyrai)

1. Didžiausia grupe (apie 50 procentu) sudaro 55-65 metu amžiaus žmones,

buve valstybiniu vaistiniu darbuotojai – vedejai arba pavaduotojai.

Ganetinai konservatyvus, megstantys išskirtini demesi, dovanas, keliones.

2. Kita grupe, sudarancia apie 20 procentu tikslines grupes, sudaro 40-

55 metu amžiaus žmones. Tai labiau novatoriškai nusiteike, priimantys

naujoves verslininkai.

3. Apie 30 procentu grupe sudaro 35-45 metu verslininkai. TTai jauni

žmones, kuriuos domina naujoves ir pirmoje vietoje yra pelnas.

Pagal preliminarius duomenis paskutine grupes kategorija turi tendencija

palaipsniui dideti. Tai leidžia daryti prielaida, jog ateityje pagrindine

tiksline grupe bus orientuota i paslaugu kokybe, kuri leistu sekmingai

pletoti versla.

Vaistines – didžiausias, pelningiausias, mažai pavojingas rinkos

segmentas. Vaistiniu segmentas yra padalintas i tris segmentus pagal

vaistiniu apyvarta:

A vaistines – virš 150 000 Lt per menesi

B vaistines- 50 000 – 150 000 Lt. per menesi

C vaistines – iki 50 000 Lt per menesi

OTTOP tiksliniai segmentai – A ir BB vaistiniu segmentai.

Parenkant pardavimo skatinimo budus, svarbu vaistiniu priklausomybe. 45 %

vaistiniu – uždarosios akcines bendroves; 30 % – individualios imones;

likusios – valstybines ir mišrios nuosavybes.

Firmos gamintojos (FG)-TIEKEJAI

Šios tikslines grupes charakteristika reikalauja papildomu duomenu. Grupe

svarbi tuo, kad daugiausia FG yra tarptautines gerai žinomos kompanijos,

formuojancios nuomone apie prekybininkus. Tai viena iš pagrindiniu

tiksliniu grupiu, su kuria palaikomi nuolatiniai glaudus ryšiai. Ši

tiksline grupe formuoja taip pat ir vaistiniu darbuotoju nuomone apie

didmenininkus. Šios tikslines grupes atstovai yra nuolat informuojami

apie”OTTOP” pasiekimus ar pasikeitimus joje tiesiogiai. ,,Artt’’ agenturos

atliktos apklausos duomenimis gamintojams svarbu: didmenininko finansine

bukle, patikimumas, gera distribucija, bei kontaktai su vaistinemis ir

ligoninemis, turima rinkos dalis, geros ataskaitos.

IMS Health duomenimis 120 pavadinimu preparatai sudaro 52% Lietuvos

farmacines rinkos. Ligoniu kasu duomenimis 200 pavadinimu preparatai sudaro

80% kompensuojamu preparatu Lietuvos rinkos. Šie preparatai vertinami, kaip

galintys sudaryti pagrindine “OTTOP”verslo dali, todel pirkimu skyriaus

pagrindinis uždavinys šiu preparatu buvimas asortimente.

Rinkos dydis

Rinkos dydis (IMS Health duomenimis)

1998 m. Pokytissu 1997 1999 1 Q Pokytissu 1998 1 Q

Pardavimai iš vaistiniu 670 949 500 Lt + 18,2 % 182 545 600 Lt +

18 %

Pardavimai i vaistines Apie 550 178 590 Lt + 18,2 % Apie 149 687 392

Lt + 18 %

2.3 pav. Vaistu rinkos dydis

Apie ligoniniu ir kitu didmenininku rinkos dydi duomenys kol kas oficialiai

neskelbiami.

3.Remimo veiksmai

Tiesioginis pardavimu sskatinimas

Šiuo metu pardavimai skatinami:

§ Nuolaidomis saskaitoje;

Sprendžia vadybininkas individualiai išlaidu biudžeto ribose.

§ Kelionemis( vaistiniu pardavimu apimtys sumuojamos metu pabaigoje);

§ Menesio akcijomis;

Tai gamintoju akcijos.

§ Vizitais;

Per menesi atliekama 472 vizitai.. Ateityje galimas vadybininku

videotreiningas, ugdant viešo šnekejimo ir derybu igudžius.

Renginiai

Renginiai yra netiesioginio skatinimo priemones. Ju tikslas – gerinti ir

plesti santykius su klientais. Šiais metais ivyke renginiai:

§ Priemimas “Villon” viešbutyje “Baltmedica” parodos metu;

§ Farmacininku suvažiavimo remimas;

§ Kaledinis “OTTOP” priemimas;

. Renginys skirtas klientams ir versla itakojantiems asmenims.

Reklama

OTTOP plakatas “Baltmedica” parodos metu. Reklama kataloguose “Lietuvos

medicina 2000” ir “Medicinos paslaugu katalogas 2000”. Ju tikslas –

stiprinti OTTOP varda

Iki šiol OTTOP reklamavosi žurnale “Farmacijos verslas”: liepos menesi

“OTTOP” logo ant viršelio, o rugpjucio menesi reklaminis tekstas vidiniame

viršelyje.

III. Marketingo aplinkos analize

1.Mikro aplinkos analize

Kompanijos padetis rinkoje

Sistemos SKS-Vaistai duomenimis, 1999 rugpjucio men. vaistus Lietuvoje

tieke 66 didmeniniai vaistu tiekejai.

§ Daugiau kaip 2001 pavadinimu medikamentu ir med. prekiu tieke 9

didmeniniai tiekejai.

§ Nuo 1501 iki 2000 pavadinimu medikamentu ir med. prekiu tieke 7

didmeniniai tiekejai (tarp ju “OTTOP” – 1771).

§ Nuo 1000 iki 1500 pavadinimu medikamentu ir med. prekiu tieke 6

didmeniniai tiekejai.

§ Iki 1000 pavadinimu medikamentu ir med. prekiu tieke like 44

didmeniniai tiekejai. 16 iš ju per liepos menesi stebimas asortimento

mažejimas. 18 iš ju daugiau ar mažiau savo asortimenta plete. Like pakitimu

asortimente nedare.

Didžiausia asortimenta turi:

1. Limedika – 22757

2. Romginta – 2610

3. Interfarma – 2288

OTTOP yra 12-a pagal asortimenta su 1771 pavadinimu pasiula.

Didžiausia kompensuojamu vaistu pasiula turi:

1. Limedika – 1229 (45% nuo viso)

2. Romginta – 1143 (44% nuo viso)

3.Interfarma – 1036 (46% nuo viso)

“OTTOP” yra 13 pagal ši parametra su 829 (47% nuo viso).

Daugiausiai pirmu poziciju pagal kaina turi:

1. Limedika – 754 (27 % nuo viso).

2. Tamro – 753 (36 % nuo viso).

3. Romginta – 541 (21 %nuo viso).

“OTTOP”, yra 17- a su 221 (12 % nuo viso).

IMS Health duomenimis, 1999 4 Q didmenines rinkos (pardavimai i vaistines)

dalys (ipakavimu vienetais) atrode šitaip:

§ Pirmieji 5 tiekejai – 33,2 %

§ 6 – 10 tiekejai – 18 %

§ Pirmieji 10 tiekeju užeme 51,7 % rinkos (ipakavimu vienetais. 7

tiekejai iš pirmu 10 turejo po 3 – 4 % rinkos ( ipakavimu vienetais)

§ Pirmieji 20 didmeniniu tiekeju užeme 72,5 % rinkos (ipakavimu

vienetais)

§ “OTTOP” rinkos dalis pagal ipakavimu kieki 1999 4 Q buvo 3,84% (7

vieta)

§ “OTTOP rinkos dalis pagal verte (pardavimai i vaistines) 2000 1 Q

buvo apie 6,3 %.

“OTTOP” marketingo ir pardavimu skyriai, kaip pagrindinius konkurentus,

aktyviausiai besielgiancius rinkoje ir turincius autoriteta klientu akyse

vertina sekancius didmeninius vaistu tiekejus:

1. Limedika

2. Tamro

3. Korys

4. ABF

5. Litfarma

6. Asotra

7. Armila

8. Interfarma

9. Romginta

10. Litagra

Šie tiekejai pasižymi panašiu techniniu servisu, panašia (su

kai kuriomis

išimtimis) marketingo taktika (aktyvus pardavimu skatinimas, asmeniniai

kontaktai ir pan.), panašiais planais ir yra patys pavojingiausi

konkurentai.

.

2.Makro aplinkos analize

Makro aplinka farmacinems kompanijoms yra ne mažiau svarbi nei mikro

aplinka. Medikamentu pardavimu veikla reglamentuoja Valstybine vaistu

kontroles tarnyba bei Farmacijos departamentas prie Sveikatos apsaugos

ministerijos. Didele itaka turi Valstybines ligoniu kasos veikla,turinti

didele itaka kompensuojamu vaistu sarašo sudarymui bei kontroliuojanti

piniginius srautus,atsiskaitant už kompensuojamus vaistus vaistinems bei

ligoninems.

Ligoniu kasa disponuoja valstybes lešomis,o esant ekonominiam nuosmukiui ir

dideliam biudžeto deficitui,ligoniu kasa laiku neatsiskaito už

kompensuojamus vaistus vaistinems bei ligoninems,o šios-savo rruožtu su

didmeninemis farmacijos kompanijomis.Noredami išlaikyti gerus santykius bei

nuolaidu sistema su gamintojais,kompanijos priverstos imti paskolas,

mažinti sanaudas bei efektyvinti pirkimu bei pardavimu srautus.

Sveikatos apsaugos ministerijos vykdoma sveikatos priežiuros reforma turi

didele itaka “OTTOP” veiklai.Farmacijos departamentas vykdo medikamentu

antkainiu politika bei itakoja pagrindines nauju medikamentu itraukima i

valstybes lešomis kompensuojamu vaistu saraša.

IV. Marketingo tikslu nustatyms

Kompanijos pagrindiniai tikslai

Iki 2002 metu užkariauti 20 procentu Lietuvos didmenines vaistu rinkos,kad

vaistiniu apklausos duomenimis “Nila’ klientai priskirtu ju požiuriu

stipriausiu,kompetetingiausiu ir palankiausiu firmu pirmam penketukui.

Strateginis kompanijos tikslas – tapti rinkos lyderiu, užsitikrinti

stabilia vieta rrinkoje mažejant didmeninems farmacijos kompanijoms.

Taktinis kompanijos tikslas – patekti i dešimtuka didžiausiu kompaniju

pagal visus parametrus. Parametrus, kurie jau yra dešimtuke, reikia kelti

iki pirmojo penketuko.

V.Tiksliniu rinkos segmentu parinkimas ir ju aprepimo strategijos

Pagrindiniai UAB “OTTOP”tikslines rinkos segmentai:

§ Vaistines

§ Sveikatos priežiuros centrai

§ Mažieji ddidmenininkai

Tikslines grupes:

§ Vaistiniu vedejai

§ Kiti vaistiniu darbuotojai

§ Ligoniniu vyr.gydytojai ir personalas,atsakingas už medikamentu

užsakymus

§ Kiti didmenininkai

§ Gamintoju atstovai

VI. Marketingo komplekso apibudinimas

1.Paslaugos charakteristika

Kokybišku vaistu ir med.prekiu tiekimas vaistinems,ligoninems bei kitiems

didmenininkams.

2.Numatomos kainos

Kainu politika

Kadangi daug pirkeju ir pardaveju,todel pavienio pardavejo itaka

rinkai salyginai maža ir jos pasiulos pasikeitimas bendra rinkos kaina

veikia nežymiai.Pavyzdžiui,jei pavienis pardavejas sugalvotu kaina kelti,jo

prekiu realizacija ims mažeti,nes visada bus mažesnem kainom prekiaujanciu

konkurentu.Jei pardavejas mažintu kaina,jo prekiu paklausa labai

išauga,taciau atsiranda gresme,kad del ribotu veiklos pajegumu jis

nesugebes patenkinti šios paklausos.Be to,ir kiti rinkos

dalyviai,isigyjantys produktus panašiomis kainomis,galutiniam vartotojui

taip pat gales nuleisti kainas ir jos vel nusistoves tam tikrame lygyje.

Pagal SKS duomenis atlikus kainu nuolaidos procentine analize,numatoma

laikytis tokios kainu nuolaidu strategijos ir galima nuolaidos rezerva

skirti remimo veiksmams.

Didmenines farmacines kompanijos Vidutinis nuolaidos procentas

Labai smulkios 23,56 UAB ““OTTOP”19,53%

Smulkios 24,53

Vidutines 22,30

Stambios 21,07

Labai stambios 21,31

Šakos vidurkis 22,56

6.1 pav. Numatoma kainu nuolaidu strategija

Sudaryti ilgalaikius kontraktus su stambiausiais vaistu gamintojais,kuo

palankesnemis tiekimo salygomis.Sudaryti prioritetiniu vaistu gamintoju

saraša ir palaikyti glaudžius bendradarbiavimo ryšius,kontroliuoti

atsiskaitymu terminus.Dauguma didžiuju gamintoju kasmet peržiuri vaistu

pirkimo salygas,atsiskaitymo terminus,turi teise nutraukti tiekima arba net

suteikti išskirtines pirkimo salygas.

Numatyta kainu strategija –skverbimosi ( apibrežimas:kai nustacius nedidele

kaina siekiama ieiti i rinka arba išplesti jos dali).Taciau po ilgalaikiu

pagrindiniu klientu stebejimu bei betarpiško bendravimo su regioniniais

firmos pardavimu atstovais,galima daryti išvada,kad kainu sumažinimas

neišples pardavimu rinkos,galimas tik trumpalaikis vaistu ppardavimu

kilimas.

Nuspresta nekeisti vaistu pardavimu kainos,o prekiu pardavima didinti

kitomis marketingo priemonemis:reklamuojant,taikant asmenini pardavima ir

panašiai.

3.Paskirstymo kanalu parinkimas

a)Paskirstymo kanalo ilgis

6.2 pav. Paskirstymo kanalo ilgis

*Kadangi “OTTOP”turi geras pirkimo salygas,nuspresta pardavineti vaistus

smulkiems didmenininkams,kurie apima atokiausius šalies regionus arba

specializuojasi tam tikru vaistu tiekime ir yra nepajegus dideliais

kiekiais pirkti vaistus iš gamintoju.Kadangi “OTTOP”veikla vykdo tik

Lietuvos Respublikos teritorijoje,todel ypatinga demesi skirti tiems

didmenininkams,kurie užsiima eksportu i kitas šalis.Netiekti tik tokiems

smulkiems didmenininkams,kuriu pardavimo strategija sutampa su “Nilo”

strategija,tai yra pardavimu skatinimas A kategorijos klientams(tai yra A

vaistines – virš 150 000 Lt prekiu apyvartos per menesi).

Paskirti atsakinga asmeni iš pardavimu skyriaus už vaistu tiekima ir

kontrole smulkiems didmenininkams.

b)Paskirstymo kanalo plotis ir paskirstymo strategija

Pasirinkta intensyvi ir dalinai atrankine vaistu paskirstymo

strategija.Firmos tikslas,kad jos medikamentu galetu isigyti kuo daugiau A

ir B kategoriju vaistiniu bei sveikatos priežiuros centru.Išanalizavus

vaistiniu rinka,galima daryti išvada kad C kategorijos vaistines (ju

apyvarta siekia mažiau 50 000 Lt. per menesi ) yra labiausiai nepajegios

laiku vykdyti finansinius isipareigojimus ir didžiausi isiskolinimai

didmenininkams yra butent C kategorizacijos vaistiniu.Numatyta siekti

vaistu paskirstymo padengimo rodiklio ir tankio maksimumo.

Lietuvoje yra apie 2000 vaistiniu. Apie 10 procentu vaistiniu yra sujungtos

i tinklus (tai yra ,kai vienas savininkas valdo kelias vaistines).

Preliminarus vaistiniu skaicius pagal kategorizacija:

A vaistines – (virš 150 000 Lt per menesi) ~ 200

B vaistines- (50 000 – 150 000 Lt. pper menesi)~800

C vaistines – (iki 50 000 Lt per menesi )~1000

“OTTOP” marketingo ir pardavimu skyriai, kaip pagrindinius konkurentus,

aktyviausiai besielgiancius rinkoje ir turincius autoriteta klientu akyse

vertina sekancius didmeninius vaistu tiekejus:

§ Limedika

§ Tamro

§ Korys

§ ABF

§ Litfarma

§ Asotra

§ Armila

§ Interfarma

§ Romginta

§ Litagra

Šie tiekejai pasižymi panašiu techniniu servisu, panašia (su kai kuriomis

išimtimis) marketingo taktika (aktyvus pardavimu skatinimas, asmeniniai

kontaktai ir pan.), panašiais planais ir yra patys pavojingiausi

konkurentai.

4.Remimo veiksmai

a) Reklama ir populiarinimas:

Ši remimo komplekso dalis labai glaudžiai susijusi su firmos ivaizdžio

formavimu ir vardo garsinimu.Numatyta akcentuoti tiek išorini,tiek vidini

firmos ivaizdi.

Išorinio firmos ivaizdžio priemones:

*nuolatinai vadybininku vizitai i vaistinesir ligonines

Tikslas-populiarinti “OTTOP” varda,užmegzti kontaktus,pasikeisti

informacija,skatinti užsakymus ir kit.

Periodiškumas:

I A vaistines – (virš 150 000 Lt per menesi) 4 kartus per menesi

I B vaistines- (50 000 – 150 000 Lt. per menesi)2 kartus per menesi

I C vaistines – (iki 50 000 Lt per menesi ) jei yra iškilusi butinybe

I ligonines -1 karta per menesi

Vizitu tikslas:palikti vaistiniu vedejoms pozityvu kompetetingos

firmos ispudi.Vizitams turi buti ruošiamasi iš anksto(vizito laiko

planavimas,pokalbiu temu apgalvojimas,sveikinimo formulavimas it

t.t.).Vizito metu turi dominuoti konstruktyvumas ir pozityvumas kliento

atžvilgiu.

Vizito metu renkama informacija apie musu konkurentus ir klientu noru

kitimo tendencijas bei kita marketingo skyriui reikalinga informacija.

Sekmingo vizito rezultatas-užsakymas ar svarbios informacijos gavimas.

*prezentacijos vaistiniu vedejoms ir kitiems darbuotojams.

Skirta A ir B kategoriju vaistiniu vedejoms aarba jas pavaduojantiems

asmenims ir opinijos kompanijos lyderiams.

Tikslas: “OTTOP” vardo populiarinimas,pageidavimu ir nusiskundimu

surinkimas bei duomenu patikslinimas,dalykines informacijos

patikslinimas,ryšiu sutvirtinimas ar užmezgimas.

Tiesiogiai ši darba atlieka pardavimu vadybininkai ir marketingo

skyrius.Prezentacijos turi buti daromos 1 karta per 2 menesius.Jos turi

buti sudarytos iš 2 daliu: oficialiosios ir neoficialiosios.Siekti,kad jos

vyktu skitingose patalpose.Oficialioji dalis turetu išlaikyti

solidumo,rimtumo,oficialumo ivaizdi,o neoficialioji dalis turetu vykti

betarpiškoje,nesuvaržytoje aplinkoje,kada galima užmegzti ar sutvirtinti

asmeninius kontaktus.

Visas šis renginys turetu buti fotografuojamas,o fotografijos renginio

dalyviams veliau platinamos “OTTOP” firminiuose albumeliuose(dar vienas

pretekstas apsilankyti vaistineje ir surinkti atsiliepimus bei kita rupima

informacija-organizuojamas grižtamasis ryšys).Renginys taip pat

nušvieciamas spaudoje.

Vienoje prezentacijoje dalyvautu apie 30 sveciu,1 skaitovas,4 vadybininkai

–viso 35 asmenys.

Numatomos išlaidos:

10 buteliu šampano arba vyno-viso ~200 lt.

40 puodeliu arbatos/kavos –viso ~80 lt.

Šalti užkandžai –viso ~300 lt.

Saldumynai -viso ~ 220 lt.

Sales nuoma~ 200 lt.

+smulkio dovaneles(rašymo priemone su “OTTOP” logo),fotografas,žurnalistas

–viso ~4000 lt.

VISO suma:~5000lt.

Per metus 6 prezentacijos ~30 000 lt.

* dalyvavimas parodose

Skirta: opinijos lyderiams,visu vaistiniu vedejoms ir kitiems

darbuotojams,ligoniniu personalui,konkurentams,tiekejams ir visuomenei.

Tikslas: “OTTOP” vardo populiarinimas ir ivaizdžio formavimas,konkurentu

demesio pritraukimas,santykiu gerinimas,kontaktu stiprinimas ir nauju

užmezgimas.”OTTOP” naujienu pristatymas.

Periodiškumas –1 karta metuose.

Parodai reikia ruoštis iš anksto: nusamdyti reklamine agentura stendo

apipavidalinimui.Stendas turi buti originalus,išsiskiriantis,bet ne per

didelis.Iš anksto išdalinami pakvietimai aplankyti firmos stenda

parodoje,paruošiamos dovaneles,gerimai,vaišes.Parodos metu neturi trukti

kompanijos darbuotoju,kiekvienas klientas turi buti gražiai priimtas.

Fotografijos,atsiliepimu knyga,grižtamasis ryšys-teigiamos žinutes apie

“OTTOP” išskirtinuma žiniasklaidoje (pvz,per vakaro žinias apie originalu

firmos

stenda.)

Tai kainuotu ~ 30 000lt.

*šiltu žmogišku santykiu su mums svarbiais tiksliniu grupiu atstovais

skatinimas

Tikslas: “OTTOP”vardo populiarinimas, “OTTOP” kaip nepamirštancios savo

partneriu firmos ivaizdžio formavimas,klientu bei opinijos lyderiu lojalumo

didinimas,draugišku kontaktu užmezgimas arba stiprinimas.

Progomis gali buti: gimtadieniai,vardadieniai,firmos šventes,nacionalines

bei tautines šventes,padeka ir t.t.

Dovanos ivairios-nuo atviruko iki pakvietimo i teatra,restorna ir t.t.

Ivykiai fiksuojami fotografijuose,kurios veliau išdalinamos.

Tai kainuotu ~ 40 000 lt.

*smulkos dovaneles mums svarbiems ir itakingiems žmonems

Skirta: vaistiniu vedejoms ir darbuotojams,opinijos lyderiams,tiekejams.

Tikslas:kasdienis “OTTOP” vardo populiarinimas,prieraišumo didinimas.

Tai turetu buti kasdien naudojami daiktai.Geriusiai tam tiktu kanceliarines

prekes,dažniausiai naudojamos vaistinese ssu “OTTOP” logo ir užsakymu

telefono numeriu.Šio dovaneles turi buti iteikiamos reikiamu laiku ir

reikiamoje vietoje,kad paliktu molonu ispudi.

Numatomos išlaidos:10 000Lt.

* kokybiškas užsakymu priemimas ir vykdymas

Tikslas: “OTTOP”kaip beproblemines imones ivaizdžio kurimas.

Užsakymas turi buti priimamas mandagiai,kvalifikuotai.Sandelio darbuotojai

turetu tikslai ir kokybiškai surinkti užsakyma,o ekspeditoriai

nenusižengdami grafikui juos pristatyti.Kad tai pasiekti,reikalinga visu

firmos padaliniu darbo koordinacija kuria užtikrintu efektyvi informacine

sistema ir darbuotoju motyvavimas galutiniam rezultatui pasiekti bei

periodiniai personalo apmokymai.

Numatomos išlaidos: 6 000Lt.

* kokybiškos ir lengvai atpažistamos saskaitos

Skirta: vaistiniu vedejoms ir darbuotojams

Tikslas:panaikinti kliento nepasitenkinimus,palengvinti vaistiniu personalo

darba

Numatomos išlaidos:1000Lt.

* savalaikes,kokybiškos,periodines ppasiulos

Skirta: vaistiniu vedejoms ir darbuotojams

Tikslas:panaikinti kliento nepasitenkinimus,firmos“OTTOP”kaip beproblemines

imones ivaizdžio kurimas.

Sukurti www puslapi su vaistu rinkos naujienu anotacijomis ir pan.

Numatomos išlaidos:12 000Lt.

* vairuotoju bei transporto priemoniu atpažistamumas

Skirta:vaistiniu vedejoms ir darbuotojams,ligoniniu

personalui,tiekejams,konkurentams,visuomenei.

Tikslas: firmos vardo populiarinimas,demesio pritraukimas,finansiškai

stiprios ir tvarkingos firmos ivaizdžio kurimas.

“OTTOP” logo turi bbuti lengvai perskaitomas

Numatomos išlaidos:10 000Lt.

*renginiu sponsoriavimas,spec.leidiniu platinimo finansavimas,farmacijos

muziejaus finansavimas.

Tikslas:firmos vardo populiarinimas,demesio pritraukimas,finansiškai

stiprios,humaniškos firmos ivaizdžio kurimas.

Šie veiksmai turetu buti nušvieciami žiniasklaidoje.

Numatomos išlaidos:40 000Lt.

*publikacijos spaudoje

Tikslas: firmos vardo populiarinimas,demesio pritraukimas,finansiškai

stiprios firmos ivaizdžio kurimas.

Tai kainuotu apie 45 000lt per metus.

b)Pardavimu skatinimas:

.

Pardavimu skatinimas orientuotas i klienta ir i vidini darbuotoja.

Klienta galima suinteresuoti materialiai (nuolaidomis,kelionemis,prizais ir

t.t.) ir nematerialiai (demesiu,asmeniškumu,padekomis,geru servisu ir kt.).

Šie du faktoriai turi buti tarpusavyje surišti ir sudaryti bendra sistema-

tik tada galima tiketis optimaliausio efekto.

Pardavimu skatinimas, nukreiptas i vidini darbuotoja- sudaryti skatinimo

sistema,orientuota i galutini rezultata.

c) Asmeninis pardavimas:

Cia daugiausia demesio reikia skirti telefono asistentams,vadybininkams ir

iš dalies vairuotojams-tai yra tiems žmonems,kurie betarpiškai bendrauja su

vaistiniu darbuotojais,ju apmokymams,aprangai,motyvavimui.

VII. Marketingo veiksmu planas (pusei metu)

Veiksmas laikotarpis Atsakingiasmenys išlaidos

1 Nuolatinai vadybininku vizitai i vaistines ir ligonines 2001.01.01-

2001.06.30 Pardav.skyriaus vadybininkai ~20 0000Lt.

2 Prezentacijosvaistiniu vedejoms ir kitiems darbuotojams 2001.01.01-

2001.06.30 Pardav.ir market.skyriu vadybininkai 15 000Lt.

3 Dalyvavimas parodose 2001.01.01-2001.06.30 Pardav.ir market.skyriu

vadybininkai 15 000Lt.

4 šiltu žmogišku santykiu su mums svarbiais tiksliniu grupiu atstovais

skatinimas 2001.01.01-2001.06.30 Pardav.ir market.skyriu vadybininkai

20 000Lt.

5 Smulkios dovaneles firmai svarbiems ir itakingiems žmonems

2001.01.01-2001.06.30 Pardav.ir market.skyriu vadybininkai 5 000Lt

6 Kokybiškas užsakymu priemimas ir vykdymas 2001.01.01-2001.06.30

Pardav.ir market.skyriu vadybininkai,telefonasistentes,vairuotojai,sandelio

darbuotojai 3000Lt

7 Kokybišku ir lengvai atpažistamu saskaitu sukurimas 2001.01.01-

2001.06.30 market.skyriaus vadybininkai 500Lt

8 Savalaikes ir lengvai atpažistamos pasiulos sukurimas 2001.01.01-

2001.06.30 market.skyriaus vadybininkai 6000Lt

9 Vairuotoju bei transporto priemoniu atributika 2001.01.01-

2001.06.30 market.skyriaus vadybininkai 5000Lt

10 Renginiu sponsoriavimas,spec.leidiniu platinimo

finansavimas,farmacijos muziejaus finansavimas. 2001.01.01-2001.06.30

Pardav.ir market.skyriu vadybininkai 20000Lt

11 Publikacijos spaudoje 2001.01.01-2001.06.30 market.skyriaus

vadybininkai 23000Lt

Viso remimo išlaidu: 132 500 Lt

7.1 pav. Marketingo veiksmu planas

VIII. Išvados ir rekomendacijos

Tikslai:

Iki 2002 metu užkariauti 20 procentu Lietuvos didmenines vaistu rinkos.

Strateginis kompanijos tikslas – tapti rinkos lyderiu, užsitikrinti

stabilia vieta rinkoje mažejant didmeninems farmacijos kompanijoms.

Taktinis kompanijos tikslas – patekti i dešimtuka didžiausiu kompaniju

pagal visus parametrus. Parametrus, kurie jau yra dešimtuke, reikia kelti

iki pirmojo penketuko.

Norit igyvendinti kompanijos tikslus siulau vykdyti šia remimo strategija:

*nuolatinai vadybininku vizitai i vaistines ir ligonines

*prezentacijos vaistiniu vedejoms ir kitiems darbuotojams.

* dalyvavimas parodose

*šiltu žmogišku santykiu su mums svarbiais tiksliniu grupiu atstovais

skatinimas

*smulkos dovaneles mums svarbiems ir itakingiems žmonems

. * kokybiškas užsakymu priemimas ir vykdymas

* kokybiškos ir lengvai atpažistamos saskaitos

* savalaikes,kokybiškos,periodines pasiulos

* vairuotoju bei transporto priemoniu atpažistamumas

*renginiu sponsoriavimas,spec.leidiniu platinimo finansavimas,farmacijos

muziejaus finansavimas.

*publikacijos spaudoje

Pardavimu skatinimas:

*orientuotas i klienta ir i vidini darbuotoja

I klienta-materialiai (nuolaidomis,kelionemis,prizais ir t.t.) ir

nematerialiai (demesiu,asmeniškumu,padekomis,geru servisu ir kt,).

I vidini darbuotoja- sudaryti skatinimo sistema,orientuota i galutini

rezultata.

Asmeninis pardavimas:

Cia daugiausia demesio reikia skirti telefono asistentams,vadybininkams ir

iš dalies vairuotojams-tai yra tiems žmonems,kurie betarpiškai bendrauja su

vaistiniu darbuotojais,ju apmokymams,aprangai,motyvavimui.

IX.LITERATUROS SARAŠAS:

1.V.Pranulis,S.Urbonavicius,APajuodis,R.Virvilaite“Marketingas”Eugrimas,1999

.

2.S.Urbonavicius “Marketingas: apie sudetingus dalykus-

paprastai”Paciolis,1995.

3.R.Virvilaite,I.Valainyte “Strateginis marketingo

valdymas”Technologija,1996.

4. V.Pranulis “Marketingo tyrimai” Kronta,1998.

5.Jim Douglas “Profesionalaus pardavimo principai” Professional

consultancy,1999,

6.V.Sudžius “Imoniu komercija:principai ir praktika” Paciolis,1997.