Verslo planas „Džinsų krautuvėlė“

VERSLO PLANO SANTRAUKA

UAB „Džinsai Tau“ bus įregistruota 2004 m. Gruodžio mėn.. Parduotuvė prekiaus džinsiniais drabužiais. Įdėja kurti šį verslą kilo išanalizavus viršutinių drabužių rinką. Džinsai turi didelę paklausą jaunų bei vyresnio amžiaus žmonių tarpe, kadangi tai patogūs, šiuolaikiški, nebrangūs drabužiai.

Pagrindinis mano tikslas – įgyvendinti įdėja ir gauti pelną, sukurti naujų darbo vietų, pritraukti kuo daugiau klientų.

Šiuo metu Lietuvos ekonominė padetis nėra stabili, nors įstojus i Europos Sąjungą ji vis stiprėja ir stabilizuojasi ir gyvenimo sąlygos vis gerėja ir tikiuosi žmonės llabiau pradės pirkti ne tik padevėtus rūbus, bet ir naujus, kokybiškus drabužius.

Parduotuves „Džinsai Tau“ prekybinis plotas – 46 kv.m. Yra be galo svarbu, kad kikvienas metras būtų išnaudotas ir atsipirktų. Manau, kad pasirinkdamas tokį prekybinį plotą, pilnai patenkinsiu ne tik savo, bet ir darbuotojų, bei pirkėjų interesus. Parduotuvė bus įkurta Vilniuje Pašilaičių mikrorajone Žemynos g.. Parduotuvė „Džinsai Tau“ turi pasiekti puikių komercinių rezultatų, nes arti nėra didelių konkurentų ir prekių kainos nėra aukštos, prieinamos ne tik didesnes, bet ir vidutines ppajamas turintiems pirkejams. Parduotuve yra palankioje prekybinėje vietoje, o tai yra labai svarbus veiksnys, nes palankesnėje vietoje esanti prekybos imonė pasiekia geresnių ekonominių rezultatų, kai kitos sąlygos yra vienodos. Be to, mano pasirinktų tiekėjų siūlomų prekių kokybė yra tikrai gera, iir tiekėjai garantuoja, kad prekės neapvils nei vieno pirkejo.

Šio projekto įgivendinimui reikės 57025 Lt. Finansavimo šaltiniai bus nuosavos lėšos 37025 Lt. ir „Vilniaus banko“ paskola 20000Lt. Banko paskolą imsiu trumpalaikę, užstatydamas savo butą Pašilaičiuose. Metinė palukanų norma – 12%. Kreditą grąžinsiu dalimis kas ketvirtį. Grąžinus bankui kreditą ir gaunant pastovų pelną, bus galima galvoti apie prekybos įmonės didinimą, ar tiesiog rezervų kaupimą.

Parduotuve „Džinsai Tau“ dirbs 4 darbuotojai: vadovas, buhalterė – vadybininkė, du pardavejai. Personalą rinkau labai atidžiai, nes nuo jo priklauso įmones ateities sėkmė. Per menesi planuoju gauti apie 500 Lt. grynojo pelno. Per antrus ir trečius metus planuojama gauti 1800-2000Lt. grynojo pelno per mėnesį.

I. VERSLO IDĖJA

Žmogus dažniauisiai pasirenka verslą, kuris yra susijęs su jo kvalifikacija, patirtimi. Idėja gali kilti iir ypač susidomėjus viena ar kita preke, matant realias perspektyvas ją realizuoti.

Besilankant džinsų parduotuvėse Vilniaus miesto centre kilo ideja kurti specializuotą džinsinių drabužių parduotuvę savo gyvenamąjame mieste pirkejams patogesneje vietoje, suteikti patogumą jiems ir realizuoti savo ideją. Šios verslo idejos realumą galima įvertinti paruošus verslo planą ir išanalizavus visas galimybes.

Verslo planas man sudarys galimybę gauti kreditą, rasti partnerių, išanalizuoti sumanymo rezultatus. Verslo planas yra svarbiausias idėjos realizavimo etapas. Be aiškios, protingos bei originalios idejos įkurti verslo būtų neįmanoma. Dzinsinės kelnės bbei kiti džinsiniai drabužiai visuomet yra, buvo ir bus madingi ir juos mielai dėvi įvairaus amžiaus žmonės. Visais laikais yra labai populiarūs ir nepriklausomai nuo to ar mano parduotuvė turi daug konkurentų, ji klestės, nes mano pasirinkti tiekėjų tiekiamų prekių kokybė yra labai aukšta, geros išvaizdos, žinomų firmų.

Manau, kad daugelis vyresnio amžiaus žmonių negali įsivaizduoti savęs devinčių džinsines kelnes ar sportinius marskinelius. Sumania reklama ir puikiai parinktu asortimentu mes juos įtikinsime, kad jie gali pasijusti ne tik siuolaikiškai , bet ir patogiai. Jaunimas be galo noriai dėvi šiuos drabužius, nes jie zino, kad visame pasaulyje tai pripažinti labai patogūs bei madingi rūbai. Merginos ir vaikinai noriai renkasi įvairių spalvų, modelių, medziagų džinsinius drabužius, sportinius marškinėlius, bliuzonus, kuriuos kiekvienas pasirenka pagal savo amžių, stilių, figurą ir pan.

Manau, tokios parduotuvės sukūrimas suteiks jiems galimybę gražiai, šiuolaikišai ir patogiai apsirengti, bei suteiks malonų bei įdomų darbą personalui. Manau, kad mano sukurta nauja džinsinių drabužių parduotuvė „Džinsai Tau’“, kurioje bus puikus personalas, platus asortimentas, moderni bei jauki aplinka, greitai susikurs savo įvaizdį ir įsigys savo nuolatinių klientų. Stengsiuos, kad daugelis žmonų sužinotų apie mano parduotuvę ir apie šįI patogų, siuolaikišką bei ilgai nesusidevintį drabužį, kuris pagyvins jų garderobą.

II. MISIJA

Įmonės misija – tai ttarsi devizas, į kurį būtų orientuota visa įmonės veikla. Misijoje turi atsispindėti įmonės noras spręsti klientų problemas. Todėl mūsų įmonės devizas „Mes padarysime Jus šiuolaikiškais“

Kitas mūsų sumanymo uždavinys – tai įtikinti vartotojus, kad džinsiniai drabužiai gali būti ir poilsio ir dalykinių susitikimų drabužis.

III. TIKSLAI

Pagrindinis mano tikslas – įgyvendinti idėją ir gauti pelną. Visų pirma, manau, kad pirmasis mano tikslas buvo įkurti šią parduotuvę, kurioje vyraus maloni, jauki aplinka, kurioje ne tik klientai jausis puikiai ir laukiami, bet ir dirbantis personalas dirbs ne tik dėl uždarbio, bet ir dėl malonumo dirbti geroje aplinkoje ir tenkinti pirkėjų poreikius. Visa tai žadu įgyvendinti ir manau, kad dabar reikia siekti pelno, grąžinti bankui kreditą, ateityje stengtis sukurti daugiau darbo vietų. Šiuo metu yra labai daug gabių žmonių, o ypač ką tik mokslus baigusių studentų, kurie turi ir sugebėjimų, gerai dirbti vienoje ar kitoje srityje. Sukūrus darbo vietas, bus mokami atlyginimai, suteikiamos socialinės garantijos ligos atveju.

Pirmais metais parduotuvės „Džinsai Tau“ pagrindinis tikslas – įsitvirtinti rinkoje ir atlaikyti konkurentų spaudimą. Yra nemažai stiprių ir jau ilgai šiuo verslu užsiimančių konkurentų, kurie pradžioje taip pat buvo sunku, bet laikui bėgant jie sugebėjo įsitvirtinti rinkoje. Manau, kad dėl tinkamos prekybai džinsiniais drabužiais vietos, dėl plataus asortimento, geros prekių kkokybės man pavyks išsilaikyti rinkoje. Labai svarbu yra susirasti savo pastovius klientus, kurie žinos ne tik apie pačią parduotuvę, bet ir gerai vertins prekes, jų kokybę bus įsitikinę, kad jiems tai tikrai patinka, tinka ir pan.

Labai svarbu – laiku, ar net ankščiau nustatyto termino grąžinti bankui. Grąžinus kreditą, turint pastovius pirkėjus ir gaunant pastovų pelną, bus galima galvoti apie parduotuvės didinimą, naujų darbo vietų sukūrimą, arba tiesiog rezervų kaupimą. Manau, kad mano tikslai yra labai realūs ir man pavyks juos įgyvendinti.

Įmonės tikslai

VERSLO TIKSLAI MARKETINGO TIKSLAI ĮGYVENDINIMO BŪDAI

Ekonominiai Ekonominiai Ekonominiai

1. Įsitvirtinti rinkoje

2. Didinti pelną

3. Atsipirkti investuojamąsias išlaidas 1. Dirbti efektyviau už konkurentus

2.Didinti pelną per ypatingą prekę ir teikiamas paslaugas

3. Pagal kredito grafiką grąžinti skolas 1. Išsiaiškinti patraukliausius segmentus

2. Suformuoti ypatingą parduotuvės aplinką

3. Aptarnaujame pagal spec. užsakymus.

Socialiniai Socialiniai Socialiniai

1. Darbo vietų saugos užtikrinimas

2. Darbuotojų skatinimas

3. Aptarnavimas taikant nuolaidas

1. Darbuotojų sauga per kenksmingų darbo sąlygų pašalinimą

2. Darbuotojų skatinimas per balų sistemos įvedimą

3. Taikant nuolaidą pastoviems klientams 1. Darbuotojų saugos tarnybos steigimas įmonėje

2. Priemokos už gerą darbą

Egoistiniai Egoistiniai Egoistiniai

1. Įmonės įvaizdžio gerinimas

2. Potencialių klientų pavertimas realiais

3. Turėti gerus atsiliepimus 1. Įmonės prestižo didinimas

2. Reklamos apimties didinimas

3. Tenkinti vartotojų poreikius 1. Tiriant

vartotojų poreikius

2. Reklamuojant laikraščiuose, žurnaluose

3. Per gerą aptarnavimą, malonią aplinką, kokybišką prekę

Išvada: Didžiausias dėmesys yra skiriamas ekonominiams tikslams, nes visi kiti tikslai atsiremia būtent į ekonominius tikslus. Įgyvendinus šiuos tikslus didesnį dėmesį skirsime kitiems tikslams. Pavyzdžiui, gaunant didelį pelną, ateityje galima būtų labiau plėsti savo veiklą (gal net ir kituose Lietuvos miestuose).

IV. RIZIKA

Niekas niekada negali pasakyti , kad pralaimėjau, jeigu nieko nedariau. Tik ką nors darant gali pasakyti, kad rizikuoju.

Siekiant sėkmingo verslo vystymosi, yra labai svarbu rizikos supratimas, jos įvertinimas, prognozavimas ir net valdymas. Rizikos elementas versle yra labai didelis. Pradedantieji verslininkai patys turėtų įvertinti realias galimybes ir itin rūpintis savo veiklos šansų didinimu. Nėra jokios taisyklės, kuria remiantis galėtum veikti, nejausdamas jokio pavojaus. Būtina numatyti, koks pavojus yra labiausiai tikėtinas, kokia gali turėti įtaką verslui. Reikia atsižvelgti į galimus rizikos veiksnius bei parengti planą, kaip jų išvengti. Kuo giliau išnagrinėsime galimą riziką, tuo labiau apsaugosime savo verslą, bei įtikinsime partnerius savo perspektyvumu. Galimus rizikos veiksnius ir jų iišvengimo bei mažinimo būdus pateikiu lentelėje. Privalau žiūrėti į ateitį ir numatyti pavojus, su kuriais gali susidurti parduotuvė „Džinsai Tau“.

Rizikos veiksniai Rizikos išvengimo ir sumažinimo būdai

Stichinės ir kitos nelaimės:

-gaisras

-įsilaužimas

-vagystės -kad sumažinčiau gaisro grėsmę stengsiuos parduotuvės patalpose nelaikyti galinčių lengvai užsiliepsnoti medžiagų, visada bbus prižiūrimi galintys sukelti gaisrą elektros laidai, patalpa bus aprūpinta gesintuvais ir pan.

-kad išvengtum įsilaužimų bei vagysčių, įrengsiu apsaugines signalizacijos sistemą.

Įstatymai:

-įmonės įstatai;

-mokesčių įstatymai;

-nuosavybės įstatymai;

-draudimo įstatymai; -numatysiu laisvo pelno rezervą, kad garantuočiau įmonės mokumą;

-bus nuolat sekama žiniasklaida;

-bus vykdomos konsultacijos;

Partneriai:

-partnerių nepatiklumas;

-bankrotas; streikai, skandalai; -sudarydama sutartis su tiekėjais numatysiu šalių teise ir pareigas, atsakomybę už sutarties sąlygų nesilaikymą ar nevykdymą;

-svarbu žinoti bankroto įstatymą ( Nr.l-2880, 199209 15);

-kad išvengčiau šių pavojų stengsiuos dirbti sąžiningai, vykdyti darbdavio įsipareigojimus;

Kiti:

-valiutų kursai;

-palūkanų norma;

-infliacija;

-nelaimingi atsitikimai; -kad išvengtume šių pavojų, sudarysiu laisvą pelno rezervą nuostoliams padengti;

-darbuotojams bus pravedami darbo saugos instrukcijos;

V. SITUACIJOS ANALIZĖ

Labai svarbu buvo išanalizuoti kas vyksta apie mano prekybos įmonę, kokia yra ekonominė būklė, teisinė situacija, kokią galima numatyti ateitį ir tt. Taigi reikia išanalizuoti situaciją.

Aplinkos analizę galima sugrupuoti taip:

• Teisinė iir politinė aplinka;

• Ekonominė aplinka;

• Pirkėjų (vartotojų);

• Įmonės vieta;

• Konkurencinė aplinka;

• Tiekėjų aplinka; Irkt.

1. TEISINĖ IR POLITINĖ APLINKA

Įmonės veikla yra susijusi su valstybės reguliavimo funkcijomis, įvairiais priimtais įstatymais , nustatančiais ir reguliuojančiais įmonių gamybinę ir komercinę veiklą. Įmonės veiklą įtakoja teisinė aplinka , kuri apima juridinius dokumentus. Lietuvos Respublikos seimas dažnai keičia įstatymus , norminius aktus ir išleidžia naujus. Tokia besikeičianti ir gana prieštaringa teisinė aplinka komplikuoja įmonių steigimą, bei jau veikiančių įmonių veiklą. Dėl pakeistų teisinėje sferoje verslininkas tturi naudotis teisininko – konsultanto paslaugomis.

Teisinės aplinkos pagrindas yra įstatymai, kurie vienaip ar kitaip susiję su prekybos įmonės veikla. Įmonės vadovas ar marketingo specialistas turi gerai žinoti ir mokėti operatyviai panaudoti pagrindinius įstatymus ir įstatyminius aktus, ginančius įmonės ir vartotojų interesus, kurie gali turėti įtaką marketingo sprendimams.

Mano kuriamos parduotuvės statutas – uždaroji akcinė bendrovė. Prieš pradedant verslą labai svarbu gauti kuo daugiau informacijos apie įmonių įregistravimo Lietuvos Respublikoje tvarką , todėl mano kuriamam verslui aktualūs UAB steigimo principai:

• Įmonės vardo registravimas ir steigimo sutarties sudarymas;

• Bendrovės įstatų parengimas ir jų pasirašymas;

• Leidimo ūkinei veiklai gavimas iš savivaldybės , kurios teritorijoje numatoma veikti;

• Kaupiamosios sąskaitos banke atidarymas;

• Akcijų pasirašymo sutarčių sudarymas;

• Pasirašytų akcijų apmokėjimas įmokant į kaupiamąją sąskaitą sutartyje sutartą pinigų sumą arba padengiant jų vertę turtiniais įnašais;

• Steigiamojo susirinkimo sušaukimas;

• Steigiamojo susirinkimo nutarimas;

• UAB įregistravimas įmonių rejestre;

UAB “Džinsai Tau” turi mokėti nuspėti, t.y. prognozuoti šios aplinkos galimus pasikeitimus ateityje. Šiuo metu po stojimo į Europos Sąjungą Lietuva užtikrino stabilius ryšius su užsienio šalimis, sėkmingai vykdo užsienio politiką. Todėl šiuo metu geros politinės sąlygos yra užtikrinti, o tai padeda kapitalui kauptis Lietuvoje

2. EKONOMINĖ APLINKA

Ypač didelę reikšmę marketingui turi ekonominė būklė bei jos raidos perspektyvos. Ekonominę šalies būklę gerina bendro vidaus produkto aaugimas. Naujų įmonių steigimo ir nuoseklios valstybinių įmonių privatizacijos dėka auga BVP dalis, sukurta privačiame sektoriuje.

Kaip visiems gerai žinoma, po įstojimo į Europos Sąjungą, Lietuvos ekonominė padėtis nėra palankiausia kurti verslą. Visa prekybinė rinka yra perteikta įvairių prekių bei paslaugų, kurios tarpusavyje konkuruoja. Dauguma gyventojų, gaunančių vidutines ar mažiau nei vidutines mėnesines pajamas, dažniausiai tenkinasi tik pirmo būtinumo prekėmis.

Manome, kad ekonominė makroaplinka labiausiai veikia įmonių vystymą, daugiausiai įtakos daro marketingo sprendimams ir veiksmams.

Makroaplinka veikia įmonę per gyventojų perkamosios galios svyravimus. Perkamoji galia priklauso nuo pajamų, kainų, kaupimo lygio bei kredito gavimo galimybių.

Perkamąją galią labiausiai veikia šie ekonominiai reiškiniai:

 infliacija,

 nedarbas,

 ekonomiškos plėtros cikliškumas.

3. ĮMONĖS VIETA

Labai svarbu tinkamai parinkti parduotuvės vietą, nes prekybos įmonės vieta.

Prekybos įmonės vietą lemia:

1. paklausa (Pašilaičių mikrorajone yra pakankamai gyventojų ir didžiąją jų dalį sudaro gaunantys daugiau nei minimalias gyvenimo pajamas);

2. konkurencija (Mano pasirinktoje vietoje nėra labai daug konkurentų);

3. pasiekiamumas (Parduotuvė yra lengvai susisiekiamoje vietoje, salia jos važinėja autobusai ir troleibusai, taip pat netoli parduotuvės yra stotele, kurioje žmonės laukdami viešojo transporto lengvai galės pastebėti „ Džinsai Tau“ parduotuvę.);

4. patalpa (patalpos yra pirmajame aukšte, todėl į jas bus galima lengvai patekti bet kokio amžiaus žmonems);

5. kiti veiksniai.

Prekybos įmonės vieta yra labai svarbus veiksnys pasirenkant parduotuvę. DDauguma žmonių pasirenka parduotuvę, kuri yra arčiausiai jų namų, norėdami kuo mažiau laiko sugaišti joje.

„Džinsai Tau“ bus Pašilaičių mikrorajone. Čia arti nėra daug konkurencinių firmų. Manome, kad netoliese esantys prekybos centrai padės pritraukti pirkėjus, nes pirkėjai labiau linkę eiti į parduotuves ten, kur jų yra daug. Parduotuvės įėjimas yra iš gatvės pusės, pirmame aukšte. Taigi, manome, kad parduotuvės „Džinsai Tau“ vieta yra tinkama, lengvai pasiekiama, ir tinkamai parinktos vietos dėka mūsų kuriama parduotuvė turės daug pirkėjų ir sulauks sėkmės

Palankesnė įmonės vieta turi lemiamą reikšmę konkurencijoje, ji teikia patogumo rentą. Manau , kad mano pasirinkta vieta Pašilaičių mikrorajone yra labai tinkama specializuotai džinsinių drabužių parduotuvei. Aplinkui nėra tokio pobūdžio ir tokio asortimento drabužių parduotuvės. Žmonės nėra linkę skirti daug laiko, kad nusigautų iki tam tikros prekybos įmonės. Taigi, turėjau svarstyti galimybę įkurti savo prekybos įmonę tokioje vietoje, kur būtų pakankamai dideli žmonių srautai ir kad netoliese būtų kitų parduotuvių, kurių dėka mano parduotuvė sulauktų daugiau pirkėjų, nes pirkėjai labiau linkę eiti į parduotuves ten, kur jų yra daug, o ne važiuoti į kitą miesto galą kad įsigytų vieną ar kitą prekę.

4. KONKURENCINĖ APLINKA

Sukurdama naują džinsinių drabužių parduotuvę, bandysiu įsiskverbti į rinką. Verslininkas, kurdamas savo veiklą, arba plėsdamas ją, turi žinoti konkurentus.

Esant konkurencijai, iškyla problemų:

• kaip susikurti ir išsaugoti gerą firmos vardą;

• kaip prisivilioti pirkėjus į savo įmonę, kol to nepadarė konkurentai;

• kokias priemones pasitelkti;

Šių klausimų sprendimas yra labai svarbus. Taigi, reikia susipažinti su konkurencijos įstatymu, kad jo nepažeisti. Manau , kad mano steigiamos parduotuvės “ Džinsų krautuvėlė“ parinkta reklama bus gera ir pakankama. Mano steigiamai parduotuvei gresia rūšinė konkurencija t.y. konkurencija tarp vienos rūšies prekių, tenkinančių tą patį poreikį.

Dažnai esti įvairios konkurencinės situacijos, kurias formuoja įvairūs veiksniai:

• gamintojai;

• vartotojai;

• tarpininkai;

• prekių pakeičiamumo galimybės;

Svarbus verslo ssėkmės veiksnys- konkurencinis pranašumas. Norint įgyti konkurencinį pranašumą arba jį išlaikyti, reikalinga tam tikra marketingo strategija. Renkant marketingo programą būtina įvertinti šiuos pagrindinius konkurencijos veiksmus:

• konkurentų skaičius;

• konkurentų teritorinį išdėstymą;

• konkurentams tenkančią rinko s dalį;

• konkurentų reakciją į jų konkurentų veiksmus;

Pagrindiniai mūsų parduotuvės konkurentai yra prekybos centrai: „Kaubojaus sapnas“, „Džinsų centras“, prekybos tinklas:Minima, Media, Maxima; Rimi, IKI, Norfa ir t.t.. Jie yra labai stiprūs konkurentai, juk kaip mes žinome, jie užima didžiąją rinkos dalį. Taip pat pirkėjams siūlo mažą kainą, vienos įmonės už kokybišką pprodukciją kitos kokybiškumu nepasižymi. Dažniausiai pirkėjai nori nusipirkti jiems reikiamų prekių už mažiausią kainą, daugelis neatsižvelgia į jiems siūlomą produkcijos kokybę, jiems svarbiausia maža kaina. Be to, mes prekiausime kokybiškais, džinsiniais drabužiais . Mūsų konkurentai yra labai panašūs, tuo tarpu mmūsų parduotuvė klientus vilios retu ir skoningu interjeru, įspūdingomis vitrinomis bei gausiu asortimentu madingų džinsinių drabužių.

Šiais laikais tiesiog būtina domėtis konkurentų veikla, nes nuo jų veiksmų iš dalies priklauso kitos įmonės verslo sėkmės.

5. MARKETINGO TIKSLAI

Marketingas – vartotojų poreikių tenkinimas per mainus. Kitaip – marketingas tarsi nubrėžia gaires verslui, į kurias šis turės orientuotis, siekdamas sėkmės. Geras vartotojų poreikių tenkinimas yra svarbus uždavinys, nes tik vartotojai iš savo lėšų sudaro įmonės pelną. Marketingas be verslo neturėtų prasmės, o verslas be marketingo nebūtų sėkmingas.

Dėl šių priežasčių ir sutampa jų tikslai;

 suteikti klientams didesnes pasirinkimo galimybes;

 išanalizuoti kliento pageidavimus;

 ateityje pasiūlyti papildomų paslaugų ( pačioje parduotuvėje įdarbinant siuvėją),

 kuri vietoje pataisytų drabužius ( patrumpintų ir pan.).

 gerinti klientų aptarnavimo lygį;

 tirti rinką ir ieškoti naujų tiekėjų;

6. TIEKĖJŲ AANALIZĖ

Nutarus įgyvendinti savo idėją įkuriant džinsinių drabužių parduotuvę, neliko beveik jokių abejonių pasirenkant tiekėjus. Atsižvelgdama į tiekėjų siūlomų prekių asortimento platumą , kainų lygį ir prekių kokybę, pasirinkau šiuos tiekėjus, kuriuos išvardinau lentelėje. Mano kuriama įmonė sudarys sutartį su šiais tiekėjais, kurie užsiima didmenine bei mažmenine prekyba džinsiniais drabužiais. Lentelėje nurodau 2 pagrindinius tiekėjus, tačiau esu numačiusi ir atsargini tiekėją, tai UAB „Luidara“, jei atsitiktų kas nenumatyta su pagrindiniais tiekėjais.

Eil.

Nr.

Tiekėjo pavadinimas

Adresas

Tiekėjo prekės

1

„Miratona“

Juozapavičiaus g. Vilnius

Džinsinės kelnės, marškiniai, džemperiai, diržai, sijonai, suknelės,sportiniai mmarškinėliai ir kt.

2

„Jeans market“

Žalgirio g. Vilnius

Džinsinės kelnės, džemperiai, moteriški megztukai ir kt.

VI. MARKETINGO TIKSLAI

Marketingas – vartotojų poreikių tenkinimas per mainus. Kitaip – marketingas tarsi nubrėžia gaires verslui, į kurias šis turės orientuotis, siekdamas sėkmės. Geras vartotojų poreikių tenkinimas yra svarbus uždavinys, nes tik vartotojai iš savo lėšų sudaro įmonės pelną. Marketingas be verslo neturėtų prasmės, o verslas be marketingo nebūtų sėkmingas.

Dėl šių priežasčių ir sutampa jų tikslai;

• kuo maksimaliau tenkinti klientų poreikius;

• suteikti klientams didesnes pasirinkimo galimybes;

• išanalizuoti kliento pageidavimus;

• ateityje pasiūlyti papildomų paslaugų ( pačioje parduotuvėje įdarbinant siuvėją, kuri vietoje pataisytų drabužius ( patrumpintų ir pan.)).

• Gerinti klientų aptarnavimo lygį;

• Tirti rinką ir ieškoti naujų tiekėjų;

VII. MARKETINGO STRATEGIJA

Marketingo strategijos plano dalyje yra aptariami pagrindimai marketingo komplekso elementai:

• prekė;

• kaina;

• prekių pateikimo vieta;

• pardavimo skatinimas;

1. PREKĖ

Planuodama savo būsimos parduotuvės prekių asortimentą, aš pasirinkau tokias prekes, kurios turi didelę paklausą ir tai turi užtikrinti mano pajamas ir pelną. Taigi aš prekiausiu firmų „Motor“, „Cross“, „Stress“ moteriškomis bei vyriškomis džinsinėmis kelnėmis, šortais, marškiniais, liemenėmis, sijonais ir tt. siūlomos prekė bus įvairių modelių, spalvų, dydžių.

Nemažą dalį pinigų žmonės skiria apsirengimui. Jei nori ne tik atrodyti gražiai, jaustis patogiai, bet ir būti šiuolaikiškais. Todėl aš savo klientams siūlysiu gražias, kokybiškas bei patogias prekes, kurios neapviltų nei vieno pirkėjo. Sau tinkamus drabužius galės iišsirinkti ne tik paaugliai, bet ir vidutinio amžiaus pirkėjai, bei vyresnio amžiaus žmonės.

Visuomet atsižvelgiu į klientų pageidavimus, pretenzijas bei norus. Prekes, kurios bus be paklausos, parduosiu su nuolaida, o asortimentą papildysiu naujomis, turinčiomis paklausą prekėmis. Manau, kad parduotuvėje „Džinsai Tau“ prekės neužsigulės, nes paklausa nepriklauso nuo sezono, be to , džinsinių drabužių mada nelabai pastebimai keičiasi t.y. galima laiku suspėti keisti prekių asortimentą žengiant žingsnis žingsniu su mada.

2. KAINA

Parduotuvė „Džinsai Tau“ orientuosis į nedideles ir vidutines pajamas gaunantį pirkėją. Pagrindinis pelningas verslo uždavinys – teisingai nustatyti parduodamų prekių kainas. Prekių apyvartos didinimas nekeliant aukštos kainos leidžia gauti didelį pelną nei prekių kainos didinimas. Mūsų parduotuvėje siūlomų džinsinių drabužių kainos, palyginus su konkurentais, yra mažesnės, tai sąlygoja parduotuvės vieta. Visų drabužių kainos bus prieinamos mažas ir vidutinės pajamas turintiems pirkėjams.

Rinkos sąlygomis dirbančiai įmonei kaina yra svarbus rodiklis, nes pagrindinė jos funkcija, tai garantuoti pelną. Pirkėjui nuolat atrodo, jog prekės yra per brangios, pardavėjai dažnai galvoja priešingai. Didžiausią marketingo sėkmė – kai abu pripažįsta, jog kaina atitinka prekę. Parduotuvėje „Džinsai Tau“ prekių kainos bus nuo 62 iki 222 Lt. Kadangi prekių išvaizda yra labai gera ir jos yra aukštos kokybės, manau, kad mūsų siūlomų prekių kokybė pilnai atitiks jų kainą.

Šiuo metu, kai LLietuva įstojo į Europos Sąjungą, daugeliui žmonių kaina tapo svarbiausiu veiksniu, įtakojančiu prekių pirkimus. Daugelis bijo, kad mūsų prekių kainos pakils iki Europos prekių kainų lygio ir skaičiuoja kiekvieną centą rinkdamiesi jiems riekiamas prekes. Žinoma, yra ir tokių žmonių, kuriems kaina neturi įtakos, jie pasiryžę mokėti bet kokią kainą už jiems reikalingą prekės kokybę.

Mūsų parduotuvėje svarbiausia yra prekės ir kainos santykis, t.y. kad prekės kaina atitiktų jos kokybę. Kainos bus prieinamos visiems, skirtingas pajamas gaunantiems žmonėms.

3. VIETA

Labai svarbu atsižvelgus į situacijos analizę, pasirinkti įmonės vietą. Tinkamiausia

vieta bus ta, kuri užtikrins maksimalų pajamų ir išlaidų skirtumą. „Džinsai Tau“ yra Pašilaičių mikrorajone. Čia arti nėra didelių konkurencinių firmų. Manau, kad netoliese esantys prekybos centrai padės pritraukti pirkėjus, nes pirkėjai labiau linkę eiti į parduotuves ten, kur jų yra daug. Parduotuvės įėjimas yra iš gatvės pusės, pirmame aukšte. Taigi, manau, kad parduotuvės „Džinsai Tau“ vieta yra tinkama, lengvai pasiekiama, ir tinkamai parinktos vietos dėka mano kuriama parduotuvė turės daug pirkėjų ir sulauks sėkmės.

4. PARDAVIMO SKATINIMAS

Efektyvi reklama – tai vienas iš būdų, skatinančių užsukti klientus į parduotuvę ir įsigyti norimą prekę. Todėl aš kaip reklamos priemonę naudosiu parduotuvės išraišką reklaminę iškabą. Be to, prekes reklamuosiu reklamos laikraštyje „Alio reklama“, bei kartą per savaitę dienraštyje

„Lietuvos rytas“.

Kiekvieną klientą stengsiuos nudžiuginti smulkiomis dovanėlėmis ( pakabučiais raktams, atvirukais, tušinukais ir kt).Šias dovanėles tieks tiekėjai, o šiems – gamintojai. Be to, bus labai malonu džiuginti pirkėjus gražiomis etiketėmis. Sieksiu, kad kiekvienas mano pirkėjas būtų maloniai aptarnautas – tai taip pat savotiškas pardavimo skatinimas, nes gerai aptarnautas pirkėjas norės užeiti dar kartą, taip pat papasakos savo draugams, pažįstamiems, ir tai paskatins į parduotuvę „Džinsai Tau“ užeiti daugiau pirkėjų.

Eil.nr.

Reklamos preimonės

Išlaidos tukst.Lt

Išlaidos %

1.

2. Iškaba

Skelbimai laikraštyje 1100

500 21,57

9,80

3. Langų vitrinos 2000 39,22

4. Kainų etiketės 1000 19,61

5. Reklaminiai lapeliai 500 9,80

6. Reklaminės ddovanėlės Tiekėjų dovana

VISO: 5100 100

VIII. FUNKCIJOS

1. PATALPOS IR ĮRENGIMAI

Mano pasirinktų patalpų, kuriose bus įsikūrusi parduotuvė „Džinsų krautuvėlė“, plotas

– 46 kv.metrų. Vieno metro nuomos kaina – 110 Lt. per mėnesį. Taigi tai sudarys 5060Lt. per mėnesį. Prie nuomos mokesčio dar prisidės mokestis už šildymą, apšvietimą, vandenį bei kitas paslaugas. Patalpose yra apsaugos sistema, todėl dėl apsaugos rūpintis nebereikės. Nuomos sutartis bus pasirašyta 3 – jiems metams su teise pratęsti sutartį. Įėjimas į parduotuvę vienas,bet tai nesudarys keblumų prekių iškrovimui i parduotuvę , nes prekės įį parduotuvę bus atvežamos nedideliais kiekiais. Parduotuvė bus įrengta šiuolaikiškai, moderniais įrengimais. Įrenginiai bus perkami iš didmeninės bazės, baldai naudoti todėl kainos bus labai neaukštos. Be to daug įrengimų nereikės, nes mano pasirinktos parduotuvės plotas labai nedidelis. Prekes bus galima llengvai pasiekti ir paimti kiekvienam pirkėjui. Džinsinės kelnės, šortai bus sudėtos lentynose pagal spalvas, modelius, dydžius. Džinsiniai marškinėliai, liemenės, sijonai bus iškabinti taip, kad būtų gerai matomi ir prieinami pirkėjams bei turėtų

gerą prekinė išvaizdą. Labai svarbu, kad prekės būtų gerai matomos bei pasiekiamos, taip pat labai svarbi ir įrengimų išvaizda, nes malonioje ir jaukioje aplinkoje ir pirkėjai jausis puikiai. Prekybos salė vaidina didžiausią vaidmenį. Kiekvienas jos metras turi būti kuo efektyviau panaudojamas ir duoti pelną. Kaip jau minėjau prekes bus lengvai pasiekiamos ir gerai matomos, jų išdėstymas užims visą tinkamą prekybos plotą. Bus persirengimo kabina, kurioje kabės didelis veidrodis. Manau ,kad mano pasirinktų patalpų plotas bei išdėstymas puikiai leis vykdyti prekybą, tenkinti pirkėjų poreikius ir siekti pelno.

2. TIEKĖJAI

Labai svarbu palaikyti rryšius su įvairiais tiekėjais, nes keičiasi prekių mada bei kokybė. Manau, kad nėra patikima užsakinėti prekes jų nemačius, todėl yra tikslinga lankytis parodose, mugėse bei pas pačius tiekėjus, pavartyti jų sezoninius katalogus. Mano tiekėjai pasirinkti atsižvelgiant į jų tvirtą poziciją rinkoje, operatyvumą, patikimumą, siūlomo asortimento gilumą ir platumą, atsiskaitymo bei prekių pristatymo sąlygas. Prekes tiekėjai pristatys savo transportu. Atsiskaitoma už prekes bus iš karto pavedimu per banką.

3. ATSARGOS

Prekių atsargas laikysime nedideliame 6 kv. m. sandėlyje. Turėti didelį sandėlį yra neprasminga, nnes tiekėjai yra greta ir dideliais kiekiais prekių užsakinėti nereikės. Užsakymai bus vykdomi 2 kartus per mėnesį, o reikalui esant prekės papildomai bus užsakomos pagal pirkėjų pageidavimą.

4. PIRKĖJŲ APTARNAVIMAS

Parduotuvėje bus savitarna. Pirkėjai apžiūrėję ir išsirinkę sau patinkančios spalvos, modelio, reikiamo dydžio prekę, galės pasimatuoti labai patogioje matavimosi kabinoje. Pardavėjai patars ir padės išsirinkti labiausiai tinkantį modelį. Pirkėjai už perkamas prekes galės atsiskaityti ne tik grynais pinigais, bet ir banko kortele („Vilniaus banko“,“Snoro“,„Hansa“ Drabužiams bus suteikiama 2 savaičių garantija t.y. iširus per siūlę, iškritus sagai, drabužiai bus taisomi ar net keičiami naujais. Jeigu pasitaikys nekokybiškų prekių, jos bus grąžinamos tiekėjui. Stengsiuos, jog parduotuvėje vyrautų maloni aplinka, ir pirkėjai jaustųsi puikiai ir laukiami, pirkėjų aptarnavimas yra labai svarbus elementas versle, todėl negalima daryti klaidų, nes kartą pasijutęs nejaukiai pirkėjas vargu ar norės ateiti dar kartą.

IX. PERSONALAS

Ypatingas dėmesys skiriamas personalui. Nuo personalo kiekybinio ir kokybinio panaudojimo priklauso prekių apyvartos apimtis, cirkuliacijos kaštų lygis, įmonės rentabilumas. Nuo pasirinkto personalo priklauso pirkėjų aptarnavimo kokybė ir kiekybė. Tinkamas personalo pasirinkimas – stiprus žingsnis sėkmės link. Mano steigiamos parduotuvės „Džinsai Tau“ personalą sudarys 4 žmonės: įmonės vadovas (steigėjas), 2 pardavėjos, buhalterė – vadybininkė.

Darbuotojų charakteristika:

Firmos vadovas : Renaldas Nemanis

Amžius : 20 metų;

Išsilavinimas: Aukštasis neuniversitetinis;

Pareigos: – prekybos planavimas;

Atlyginimas: 1000Lt.

Buhalterė &– vadybininkė : Dovile Kasperavičiūtė

Amžius : 25 metai;

Išsilavinimas : Aukštasis universitetinis;

Pareigos: – finansinės apskaitos vedimas, naujų tiekimo partnerių paieška;

Atlyginimas: 800Lt;

Pardavėjai:

1. Arūnas Vaitkevičius

Amžius: 22 metai;

Išsilavinimas: Aukštasis neuniversitetinis;

2. Renata Stalonytė;

Amžius:22 metai;

Išsilavinimas: Aukštasis neuniversitetinis;

Pardavėjų pareigos:

• pirkėjų kokybiškas aptarnavimas,

• malonus bendravimas su klientais;

• pirkėjų konsultacijos;

• išsamios informacijos teikimas;

• idealios švaros palaikymas prekybos įmonėje;

Atlyginimas: 500Lt;

Pardavėjų darbo laikas bus patogus t. y. Vienas pardavėjas dirbs iš ryto, o kitas po pietų. Šeštadieniais dirbs abu kartu, nes šią dieną būna labai didelis žmonių antplūdis.

X. FINANSINĖ INFORMACIJA