AB „Klaipedos baldai“

ĮVADAS

AB “Klaipėdos baldų” istorija siejama su 1937 m. Klaipėdoje veikusia

švedų kapitalo degtukų bei šiaudelių fabriku dirbusiu eksportui. 1954 m.

įsteigtas Klaipėdos baldų fabrikas, pradėjęs gaminti pirmuosius baldus.

1980 m. pradėtas produkcijos eksportas į Vakarų Europos šalis. 1993 m.

įmonė buvo privatizuota ir jau tais pačiais metais apdovanota Europos

rinkos tarptautinės asociacijos už pasiekimus prekybos, gamybos bei

paslaugų srityse. Tais pačiais metais – gaminių kokybę, technines bei

technologines inovacijas į Europos rinką. 1996 – 2000 m. Lietuvos

Pramonininkų konfederacija už nuopelnus modernizuojant gamybą, gerinant

darbo sąlygas, plečiant ir aatnaujinant asortimentą pripažino AB “Klaipėdos

baldai“.

Šiandien Lietuvai gyvenant rinkos sąlygomis, svarbų vaidmenį

organizacijose įgauna rinkodaros tyrimai. Rinkodaros tyrimai – tai

informacinė funkcija, jungianti organizaciją ir jos aptarnaujamą rinką.

Pastaruoju metu rinkodaros tyrimams skiriamos išlaidos labai išaugo. Įmonė

nori ir siekia priimti tikslesnius sprendimus, o tam reikalinga kuo

tikslesnė informacija.

Bendroji įmonės strategija ir rinkodaros vadybos strategija daugelyje

veiklos sričių sutampa šie veiksniai padeda nustatyti įmonės misiją bei

tikslus. Rinkodara įvertina vartotojo poreikius bei įmonės galimybes juos

patenkinti. AB “Klaipėdos baldai”, kaip ir kiekviena įmonė siekia

rinkodaros strategijos pranašumo. Strategija nnustato svarbiausią įmonės

veiklos sritį ir tikslus, kurie turi būti pasiekiami naudojant rinkodaros

strategiją ir tam tikrų strategijų kombinaciją. Gali būti naudojamos šios

rinkodaros strategijos: nauja prekė, tikslinė rinka, pranašumo

išnaudojimas, strateginė sąjunga ir išėjimas. Todėl referato tikslas –

atlikti išsamią AB “Klaipėdos baldų” veiklos aanalizę, kokie yra veiksniai,

kurie lemia bendrovės veiklą, t. y.: ištirti mikroaplinką, makroaplinką,

rinkodaros kompleksą (prekę, kainą, paskirstymo kanalus, rėmimą ir

reklamą). Siekiant šio tikslo, referate formuluojami šie uždaviniai:

➢ Susipažinti su bendra rinkos charakteristika;

➢ Išanalizuoti, kokia yra AB “Klaipėdos baldų” veiklos raida ir

rinkos analizė;

➢ Įvertinti AB “Klaipėdos baldų” išorinę aplinką;

➢ Paanalizuoti prekių aprašymą;

➢ Įvertinti techninius ir organizacinius išteklius;

➢ Paanalizuoti įmonės strateginių tikslų formulavimą.

BENDRA RINKOS CHARAKTERISTIKA

Baldai atsiranda ir tobulėja nuo to laiko kada žmonės tampa sėsliais. Dėl

sėslumo prireikia jiems savo gyvenamosiose patalpose kokių rakandų turėti.

Pradžioje tai reikalinga maistui gaminti ir suvartoti, maistui ir turtui

saugoti, vaikams auklėti (sūpuoklės). Valstybiniai valdžiai tvirtėjant,

atsiranda reikalas specialiais baldais apstatyti ir svečių trobesius,

sales. Ilgainiui beatsirandant naujoms visuomeninėms ir valstybinėms

funkcijoms, kyla reikalas iir toms funkcijoms skiriamus trobesius

atitinkamais baldais apstatyti.

Skiriamieji viešiesiems reikalams baldai paprastai parūpinami tokie, kad

jie veiktų pašaliečius savo puošnumu, gražumu, brangia medžiaga. Tam tikros

rūšies ir formos baldais valdovų pomėgis tuojau užkrėsdavo ir platesniąsias

mases nepasiduoti, ir tuo būdu atsirasdavo baldų stilių, rokokinis Liudviko

XVI, Empire stilius Napaleono.

Atsiradusi masinė, fabrikinė baldų gamyba įgalino vartoti ir kitą

medžiagą (plieną, geležį, aliuminį), pačius baldus žymiai atpiginti ir

labiau suvienodinti, stilius pritaikant masinės gamybos sąlygoms. Užtat nuo

to laiko mėgėjų vertinte vertinami seniau gaminti rankų darbo stilingi

baldai. Rankų ddarbo baldai su fabrikiniais varžosi tik tose srityse, kur

pigi ir lengvai gaunama medžiaga leidžia tokius baldus gaminti pigiau, negu

fabrikuose (pvz.: įvairūs pintiniai baldai vasarai). Bet specialios

paskirties įvairūs baldai visokiems biurams, raštinėms ir kam vis dėlto

pigiausiai ir tobuliausiai dirbami fabrikuose. Baldų gamyba specializėja,

skyrium dirbant baldus pvz.: bibliotekoms, raštinėms ir kt., ir

standartizėja, leidžiant masinę visai vienodai norint meniškai butus

baldais papuošti.

Lietuvoje ligi mūsų laikų kaimuose išsilaikė savojo stiliaus ir meninio

skonio baldai. Betgi iš senų laikų didieji kunigaikščiai ir bajorai baldų

pasirinkimu pasiduodavo svetimai įtakai: pačius baldus ir jų stilių imdavo

iš artimesnių ar tolimesnių kaimynų nuo XIII a. iš rusų, totorių,

kryžiuočių, nuo XIV a. iš lenkų, o nuo XVI a., dažniau ir vakarų Europoje

apsilankydami, atsiveždavo ir ano laiko atitinkamų baldų pomėgį ir stilių.

Nuo XVII a. pabaigos per visą XVIII a. ir iš dalies per XIX a. bajorų butų

baldams vyravo prancūzų baldų stilius, nors kitur tuo pačiu laiku ir toje

pačioje vietoje net ir įvairios įtakos susigyvendavo.

Visiems lietuvių liaudies baldams būdinga paprasta jų konstrukcija,

estetinės formos, saviškas bei puošnus dekoravimas.

Greta lietuviškų liaudies rakandų mūsų garsieji amatininkai gamindavo ir

dvaruose vartojamus Vakarų Europos didžiųjų epochinių stilių baldus su

vietiniu lietuvišku atspalviu. (Lietuvių enciklopedija. B-Bir II-t).

Verslo sritis

Bendrovės veikla – biuro, svetainės, jaunuolio, virtuvės, miegamojo bei

viešbučio baldų prekyba vvidaus ir užsienio rinkose, o taip pat prekyba

ūkinėmis prekėmis. Bendrovės įstatuose įregistruota ir ši komercinė – ūkinė

veikla: gatavų austinių dirbinių, išskyrus rūbus, gamyba; laikraščių

leidyba; kėdžių ir sėdynių gamyba; čiužinių gamyba; kitų raštinės ir

parduotuvės baldų gamyba; kitų virtuvės baldų gamyba; kitų baldų gamyba;

statybinio miško ir statybinių medžiagų pardavimo įgaliotinių (agentų)

veikla; audinių, drabužių, avalynės, odos dirbinių pardavimo įgaliotinių

(agentų) veikla; įvairių prekių pardavimo įgaliotinių (agentų) veikla;

tekstilės dirbinių didmeninė prekyba; drabužių ir avalynės didmeninė

prekyba; elektros buitinių prietaisų, radijo ir televizijos prekių

didmeninė prekyba; porceliano ir stiklo dirbinių, sienų apmušalų ir valymo

medžiagų didmeninė prekyba, kvepalų ir kosmetikos priemonių didmeninė

prekyba; kitų buitinių prekių didmeninė prekyba;miško, statybinių medžiagų

ir sanitarinių įrengimų didmeninė prekyba; geležies dirbinių, vandentiekio

ir šildymo įrengimų bei reikmenų didmeninė prekyba; cheminių produktų

didmeninė prekyba; kitų tarpinių produktų didmeninė prekyba; atliekų ir

laužo didmeninė prekyba, raštinės mašinų ir įrengimų didmeninė prekyba;

kitų pramonės, prekybos ir navigacijos mašinų didmeninė prekyba; kita

didmeninė prekyba; kita mažmeninė prekyba nespecializuotose.

Pagrindinė kryptis – serijinė korpusinių baldų gamyba. Naudojamos

medžiagos: įvairaus storio medžio drožlių plokštė (MDP), dengiama

natūraliu lukštu, sintetine dekoratyvine plėvele bei laminatu. Bendrovės

gaminiai turi saugumo, ilgaamžiškumo, patogumo reikalavimų ir higieninių

normų sertifikatus. AB “Klaipėdos baldai” priklauso koncerno SBA įmonių

grupei, gamina šiuolaikinio, modernaus stiliaus korpusinius svetainės,

miegamojo baldus, spintas, lentynas. Daugiau nei 90 proc. įmonės

produkcijos eksportuojama. Gamybos plotas – 10000 kkv. m. 1999 – 2001 m.

kasmetinėje Lietuvos baldų parodoje AB “Klaipėdos baldai” produktai

pripažinti geriausiais. 2004 m. bendrovė gavo nacionalinį kokybės prizą, o

baldų kolekcija ANDA pripažinta geriausiu Lietuvos metų gaminiu.

AB “KLAIPĖDOS BALDŲ” VEIKLOS RAIDA IR RINKOS ANALIZĖ

AB “Klaipėdos baldai ” įkūrimo tikslas – suaktyvinti prekybą baldais.

Pagrindiniai steigėjai : Asociacija “Pramonės ir marketingo biznio

centras”, UAB “Tekstbalta”, fiziniai asmenys.

Ši bendrovė yra sudariusi sutartys dėl išimtinės prekybos teisės

Lietuvoje ir NVS šalyse, bei vykdome visas produkcijos, parduodamos šiose

rinkose, rinkotyros, rinkodaros, sandėliavimo, paskirstymo funkcijos. AB

“Klaipėdos baldai” ir “Šilutės baldai” teritorijose išnuomoti sandėliai ir

patalpos mažmeniniai prekybai.

AB “Klaipėdos baldai” biuras yra Klaipėdoje. Prekybos skyriai iš pirkėjų

surenka užsakymus, juos paskirsto gamintojams, seka užsakymų vykdymą.

Centrinis biuras tiria naujos produkcijos paklausą ir siūlo ją pirkėjams,

vykdo visą reklamos darbą, ieško naujų rinkų ir pirkėjų, kontroliuoja ir

vykdo perkybos plėtimo programą. Konkrečiose įmonėse vykdo užsakymų tai

įmonei vykdymo eigą, organizuoja savalaikį produkcijos atkrovimą į sandėlį

ar tiesiai pirkėjams.

Lietuvoje įkurta nuosavų parduotuvių tinklas pagrindiniuose miestuose –

Vilniuje, Kaune, Šiauliuose, Alytuje, Panevėžyje, Klaipėdoje ir Šilutėje.

Klaipėdoje ir Alytuje turi nuosavas parduotuves, o kituose miestuose

nuomoja. Šiuo metu apie 80% prekybos Lietuvoje vyksta per šio tinklo

parduotuves.

1998 metais atidaryti nauji salonai Šiauliuose, Alytuje, Klaipėdoje

prekybos centre “Šilas”, 1999 metais Kaune prekybos centre “Plaza”

atidaryta moderni ekspozicija, atliktos kapitalinės rekonstrukcijos

Kauno,

Šilutės ir Klaipėdos salonuose.

Atliekant rinkos analizę buvo stengiamasi išskirti svarbiausius

aspektus. Konkurencinė aplinka bei tiesioginis kontaktas su vartotoju

išskirtinai nulemia bendrovės priimamus sprendimus, siekiant numatyto

tikslo: išplėsti gamybos apimtis tokiu mastu, kad būtų gaunamas pakankamas

pelnas. O tai pasiekti įmanoma tik tuomet, kai bus optimaliai patenkinti

vartotojo poreikiai. Tokiu būdu, AB “Klaipėdos baldai” priima sprendimus,

susijusius su gaminama produkcija – baldais, jų kainomis, baldų pateikimu

užsakovui ir rėmimo programos įgyvendinimu. Verslo organizacija, siekdama

sėkmės, turi sugebėti nuolat atsižvelgti į besikeičiančią aplinką. Ji

privalo numatyti išorinių veiksnių poveikį iir užimti poziciją, kad palankių

galimybių dėka įgautų pranašumą ir išvengtų susijusių su aplinkos

permainomis.

AB „Klaipėdos baldai“ 2003 m. vidutinis sarašinis darbuotojų skaičius

buvo 677 darbuotojai, iš jų 603 darbininkai, kas sudaro 89% visų

dirbančiųjų ir 74 administracijos darbuotojai, t. y. 11 % visų

dirbančiųjų. Gamybos užsakymų gausa lėmė darbininkų skaičiaus didėjimą.

2003 m. lyginant su 2002 m., pagrindinių darbininkų skaičius išaugo 28.3

proc. 2003 m. bendrovėje dirbo 68 darbuotojai, turintys aukštąjį, 95 –

aukštesnįjį, 460 – vidurinį ir 54 – nebaigtą vidurinį išsilavinimą.

Mokymas ir kvalifikacijos kkėlimas taikomas visam bendrovės personalui.

2003 metais įvairiuose mokymuose dalyvavo 287 bendrovės darbuotojai, t.y.

43 proc. visų dirbančiųjų. Daugelis darbuotojų pabuvojo mūsų šalies bei

užsienio valstybių organizuotose Baldų parodose. 2003 m. Bendrovėje

personalo mokymui išleista 87.1 tūkst.lt.

2003 m. bendrovėje dirbo 68 darbuotojai, turintys aukštąjį, 95 –

aukštesnįjį, 460 – vidurinį ir 54 – nebaigtą vidurinį išsilavinimą.

AB „Klaipėdos baldai“ veikia licenzijuota darbo medicinos tarnyba. Visi

dirbantieji gali naudotis medicinos tarnybos teikiamomis sveikatos

priežiūros, pirmosios pagalbos ir kitomis paslaugomis bei konsultacijomis.

Kiekvienais metais yra atliekamas darbuotojų medicininis patikrinimas.

Bendrovė siekia sudaryti kiek įmanoma saugesnes, palankesnes darbo ir

poilsio sąlygas, mažinti traumatizmą ir sergamumą.

IŠVADOS

Apžvelgdamas savo kursiniame darbe iškeltas ir nagrinėtas problemas,

padariau tokias išvadas:

Vartotojai šiems AB “Klaipėdos baldai” baldams jau nuo seno teikė

privalumą, ir ateityje šio privalumo neatsisakys.

Pagrindinė problema, su kuria susiduria tiek baldų gamintojai, tiek jų

pardavėjai ir vartotojai – žemas vartotojų informatyvumo lygis.

AB “Klaipėdos baldai” vadovas turėtų atkreipti dėmesį į tai, jog reikia

kuo daugiau informuoti esamus ir potencialius vartotojus apie savo gaminamą

produkciją, nes tai turėtų galimybę ppadidinti paklausą rinkoje.

Daugeliui vartotojų yra neprieinamos baldų kainos, ypač – naujausių, ir

tai mažina realią paklausą.

Baldų pasirinkimą Lietuvoje sąlygoja du faktoriai: tai kaina ir kokybė.

AB “Klaipėdos baldai” mažai dėmesio skiria reklamai ir vartotojų

pritraukimui.

Baldų gamintojų rinkoje pasiūla yra labai didelė ir labai įvairi, ypač

biuro baldų gamintojų, net 14 įmonių.

AB “Klaipėdos baldai” labai stipriai palaiko ryšius su Vakarais.

Atlikusi apklausą, sužinojau, jog AB “Klaipėdos baldai” gaminama

produkcija Lietuvoje vertina 66% gerai, 26% labai gerai ir patenkinamai

8%.

AB “Klaipėdos baldai” ddirbama rinkos sąlygomis, ir todėl turi nuolat kurti

ir gaminti naujus produktus. Kad šis procesas vyktų sklandžiai ,įmonė turi

remtis naujų produktų kūrimo strategija.

Kaina yra vienas iš svarbiausių rodiklių. AB “Klaipėdos baldai” didina

prekių kainas, kai negali patenkinti visų vartotojų poreikius. Bet įmonė

keisdama prekių kainas, turi atsižvelgti į konkurentų reakciją, ir į

vartotojų reakciją. Nes vartotojai ne visuomet suvokia kainų pasikeitimą.

Pardavimui vadovaujama pagal atitinkamą programą, kuri yra marketingo

plano sudėtinė dalis. Priklausomai nuo pasirinktų pardavimo ir strategijų

įmonė skirtingose rinkose nustato nevienodą to paties produkto kainą. Taip

įmonė gali sėkmingai įgyvendinti pardavimo programą ir gauti maksimalų

pelną iš kiekvieno segmento. Sudarius pardavimo planą, nustatomos rėmimo

apimtys bei parenkami pateikimo, paskirstymo kanalai, kurie užtikrina AB

“Klaipėdos baldai” sėkmingą pardavimo plano vykdymą.