Kirpyklos veiklos planas

T U R I N Y S

ĮVADAS……………………

……………..2

1.

Santrauka…………………..

……………..3

2.Įmonės

aprašymas…………………

……………4

3.Siūlomo projekto

esmė………………….

………..5

4.Paslaugos teikimo

planas………………..

………..5

5.Organizacinis

planas………………..

…………7

6.Rinkodara…………………..

……………..7

7.Rizikos

faktoriai………………..

…………….8

8.

Finansai………………….

………………9

8.1. Sąnaudų

analizė…………………

……..12

8.2 Labiausiai tikėtinas

variantas……………….

.13

8.3 Pesimistinis

variantas……………….

…..14

8.4 Optimistinis

variantas……………….

……15

8.5 Finansinės

išvados…………………

…….17

I Š V A D O

S…………………..

…………….18

L I T E R A T Ū R

A…………………..

…………..20

P R I E D A I

Priedas Nr.1 Lūžio taško radimas labiausiai tikėtinu

variantu…….21

Į V AA D A S

Kirpėjų menas vystėsi kartu su žmogumi. Visą žmonijos evoliuciją

galėtume suskirstyti į periodus ir kiekvienu iš jų plaukai turėjo savitą

reikšmę. Tai lėmė visuomeninio gyvenimo kaita, ekonominės sąlygos,

socialinė žmonių diferenciacija, bendras kultūros lygis, nacionalinės

tradicijos ir t. t.

Kintant visuomenei, kito ir klientų poreikai. Išvysčius

chemijos pramonę, sukūrus naujų cheminių preparatų plaukams garbanoti ir

dažyti, reikia ir kvalifikuotų kirpėjų. Šiuo metu, pagal atliktus tyrimus

bei oficialius statistinius duomenis, Lietuvoje kirpyklų yra apie 670. Vien

Klaipėdoje, kur naujoji kirpykla ir bus steigiama, yra per 95. Tačiau

naujai steigiamos kirpyklos pagrindinis akcentas, kuris ją išskirs iš kitų

kirpyklų, bus naujos idėjos, mintys, naujausia mada, jos staigmenos.

Kalbėdamas apie mada, kirpėjas visada turi galvoje madingą bruožą, madingą

siluetą, kurie, be abejonės, charakteringi detalių skirtumu.

Taigi šio mano darbo tikslas – išsiaiškinti, ar naujai

steigiamos kirpyklos idėja gali būti pelningai vystoma Klaipėdos mieste. Ar

ji bus pahjėgi konkuruoti su jau veikiančiomis kirpyklomis ir salonais ir

kokios būtų numatomos kirpyklos perspektyvos sėkmingai pradėjus verslą.

Šiame darbe aš stengsiuos apžvelgti ekonominę aplinką Lietuvos

rinkoje, esamus bei būsimus įmonės konkurentus, rizikos tendencijas ir jos

įtaką kirpyklos veiklos efektyvumui.

Šis verslo planas parengtas remiantis patirtimi, statistiniais

duomenimis bei rinkos apžvalga.

1. SANTRAUKA

Verslo planas sumanytas įvertinus Klaipėdos kaip atviro

perspektyvaus miesto esmą padėtį. Kirpykla bus steigiama nuosavose

patalpose, trijų kambarių bute. Butas yra strategiškai geroje vietoje: prie

pagrindinės gatvės, pirmame namo aukšte. Įrengtas karšto ir šalto vandens

tiekimas, kanalizacija.

Kirpykla teiks moterų ir vyrų visas kirpimo, dažymo,

modeliavimo, konsultavimo, manikiūro paslaugas. Bus aptarnaujami ir vaikai.

Todėl šios kirpyklos potencialūs klientai – visi asmenys, nepriklausomai

nuo lyties, amžiaus, išsilavinimo, uužsiėmimo ir būdo.

Bus samdomi aštuoni darbuotojai, dirbantys pagal verslo

liudijimą, kurie mokės nustatytą, fiksuotą vienos dienos mokestį. Jie dirbs

dvejomis pamainomis.

Vienas iš pagrindinių įmonės pradinių uždavinių – tai išsikovoti

vietą jau pakankamai užimtoje rinkoje. Todėl dėl darbo kirpykloje yra

susitarta su profesionaliomis kirpėjomis, kurios turi savo nuolatinius

klientus. Kadangi kirpyklų rinkoje konkurencija labai didelė, tai įmonė

kiek galima stengsis labiau suderinti kainas. Pastoviems klientams bus

įteikiamos kirpyklos klientų kortelės, kurios suteiks 10 procentų nuolaidą

darant šventines šukuosenas. Kirpykloje klientai bus vaišinami kava ar

arbata. Kad būtų išlaikomi eesami klientai ir priviliota naujų, meistrai

turės kelti savo kvalifikaciją rengiamuose kirpėjų seminaruose ar

kvalifikacijos kėlimo kursuose.

Kad įrengtos patalpos atitiktų kuo aukštesnius Vakarų Europos

keliamus reikalavimus bei kad būtų kuo patogesnės ir malonesnės klientams,

kirpykloje bus atliekamas remontas.

Remontui atlikti bus imamas 30,0 tūkst. Lt ilgalaikė paskola 4

metams su 8 procentų metinėmis palūkanomis. Paskola bus gražinama praėjus

ketverčiui po paskolos paėmimo ir gražinama lygiomis dalimis kas mėnesį. Be

to bus panaudota 20,0 tūkst. Lt santaupų.

Investavimo kaštai:

• Ilgalaikiam turtui įsigyti:

– Baldai ir kita reikalinga įranga – 25,0

tūkst. Lt;

• Trumpalaikiam turtui įsigyti:

– Atsargos – 2,0

tūkst. Lt;

– Statybos ir remonto darbai –

23,0 tūkst. Lt;

Viso: 50,0 tūkst.

Lt;

Verslo plane yra paskaičiuoti jo gyvybingumo rodikliai trimis

variantais: labiausiai tikėtinu, pesimistiniu ir optimistiniu.

2. ĮMONĖS APRAŠYMAS

Vardo Pavardaičio kirpykla, kodas – xxxxxxxxx, rejestro nr.YPXX-

XX, registravimo data – 2005-00-00, Valstybinės įmonės registrų centro

įmonės filialas. Adresas – I. Simonaitytės g., LT – 5800, Klaipėda.

Telefonas –

Kirpyklos registruota veikla – plaukų kirpimas, dažymas,

manikiūro paslaugos ir kita.

Kirpyklos savininkė – Vardas Pavardaitis. Gimė 1960 m.

Klaipėdoje. 2005 m. baigė darbo rinkos mokymo ir menedžmento institute,

įmonės darbo organizatoriaus – vadybininko kursus. Ji bus pagrindinis

asmuo, koordinuojamtis įmonės veiklą, atliekantis valdymo funkciją ir kt.

Kirpykla teiks vyrų, moterų, jaunimo bei vaikų visas kirpimo,

dažymo, modeliavimo, konsultavimo, manikiūro paslaugas. Todėl šios

kirpyklos potencialūs klientai – visi asmenys, nepriklausomai nuo lyties,

amžiaus, išsilavinimo, užsiėmimo, būdo.

Bus samdomi 8 darbuotojai ( pagal verslo liudijimą), kurie mokės

nustatytą, fiksuotą vienos dienos mokestį. Jie dirbs dviem pamainom. Iš jų

bus 6 kirpėjos, kurios atliks kirpimo, modeliavimo, dažymo paslaugas ir

konsultavimą. Viena iš jų atliks dar vieną, šiais laikais vis labiau

populiarėjančią – kasų pynimo paslaugą. Tai bus taip pat vienas iš

kirpyklos išskirtinumų, nes tik nedaugelis kirpėjų sutinka klientui

pageidaujant supinti daug ilgalaikių smulkių kasyčių ar realiai pakeisti

stilių. Dirbs 2 manikiūrininkės, kurios atliks manikiūro, pedikiūro,

antakių korekcijos paslaugas.

Kirpyklų šiais laikais labai daugėja, tai lemia ir didėjančią

konkurenciją.

Kirpykla-pastatas, kuriame yra būtinos patalpos:

– klientams priimti;

– klientams aptarnauti;

– kirpėjų kosmetikos, įrankių ir kt. sandėliai;

– pagalbinės patalpos.

Kad visios patalpos būtų įrengtos pagal techninius, sanitarinius,

higieninius reikalavimus, juose turi būti šiuolaikiška moderni technika,

taikoma pažangi technologija.

Šiuolaikinis klientas yra labai reiklus: jis renkasi ne tik

kirpėją, bet ir kirpyklą. Todėl svarbu, ir kokius įrankius, kokią kosmetiką

vartos kirpėjas, teikdamas paslaugas.

Šiuo metu kirpyklos turi būti įrengtos taip, kad atitiktų visus

estetinius, techninius ir higienos reikalavimus. Jos turi atrodyti

šiuolaikiškai, įranga ir prietaisai sustatyti taip, kad būtų patogu ir

saugu.

Todėl kirpykloje bus atlikti statybos ir remonto darbai, kuriuos

atliks UAB „XXX“ uuž 23,0 tūkst. Lt., nes kirpyklas galima atidaryti tik

gavus tam tikrų komisijų leidimą. O sanitarinė inspekcija draudžia įrengti

kirpyklas gyvenamųjų namų pirmuosiuose aukštuose, kur nėra atskiro įėjimo.

Todėl UAB „XXX“ ir įrengs šį atskirą kirpyklai reikalingą įėjimą.

3. SIŪLOMO PROJEKTO ESMĖ

Šis projektas parengtas atsižvelgiant į tai, kad Klaipėdos

miestas gana sparčiai vystosi, plečiasi gyventojų skaičiumi, atvyksta vis

daugiau turistų, plečiasi uostas, atplaukia daugiau laivų. O tuo pačiu

daugėja ir kirpyklos paslaugų reikalaujančių klientų. Todėl pagal visus

naujausius standartus įrengta kirpykla, taip pat su nauja technika, nauja

kosmetika, naujomis idėjomis – bus gana rimtas konkurentas visoms jau

veikiančioms kirpykloms Klaipėdoje.

4. PASLAUGOS TEIKIMO PLANAS

Kirpyklos turi būti suplanuotos, o jų įrenginiai ir prietaisai

sumontuoti ir sustatyti, kad būtų kuo patogiau lankytojams ir darbuotojams.

Kirpykloje bus kelios taip vadinamos gamybinės patalpų grupės.

Pirmajai gamybinių patalpų grupei priklausys tos patalpos, kuriose bus

aptarnaujami lankytojai. Tai darbo salonai, plaukų dažymo ir plovimo

kambarys, plaukų džiovinimo vieta bei pedikiūro ir manikiūro kabinetas.

Patalpos, kuriose bus aptarnaujami klientai, sudarys apie 50-60 % bendro

kirpyklos ploto.

Šios patalpos bus dažomos šviesiai. Grindų paviršius lygus, kad

būtų patogu valyti ir dezinfekuoti. Patalpa plaukams plauti bus atskirta

specialia 1,5 metro aukščio statoma sienele, o džiovinami plaukai bus darbo

salone.

Antrajai grupei priklauso patalpos lankytojams priimti:

laukiamieji, prieškambaris ir drabužinė. Šios patalpos užims apie 20% viso

kirpyklos ploto.

Laukiamajame bus pastatyti patogūs baldai, iškabintos

lankytojų aptarnavimo taisyklės, plakatai su naujausių šukuosenų

pavyzdžiais, ant staliukų išdėlioti nauji laikraščiai, madingų šukuosenų

katalogai.

Visos kirpyklos sandėliai priklausys trečiajai patalpų grupei.

Juose laikomos parfumerijos ir kosmetikos priemonės ir kitos darbui

reikalingos medžiagos. Švarūs ir nešvarūs skalbiniai bus laikomi atskirai:

švarūs – specialiose lentynose, o nešvarūs (neplaukuoti) – dėžėse su

dangčiais.

Kirpėjai vilkės patogiais ir madingais darbo drabužiais, avės

patogią avalynę, o taip pat vienas iš svarbesnių dalykų, tai – būti

maloniems ir šypsotis.

5. ORGANIZACINIS PLANAS

Kirpyklos savininkei Vardei Pavardaitei priklauso visas

kapitalas, kuris yra 200,0 tūkst. Lt. Taigi ji yra vienintelė įmonės

savininkė, kuriai kirpėjos mokės fiksuotą vienos dienos mokestį.

Bus samdomi 8 darbuotojai (su verslo liudijimais), kurie dirbs

dviem pamainomis. Iš jų 6 kirpėjos ir 2 manikiūrininkės. Jeigu sėkmingai

bus vystomas verslas, po dviejų veiklos metų bus stengiamasi plėsti

kirpyklą kartu papildant ir teikiamų paslaugų kiekį, ir persiorganizuoti į

grožio saloną. Tada darbuotojų skaičius gali būti didinamas iki 16.

Kirpėjas privalo sudominti klientą mados naujovėmis, nes jam

mada suteikia galimybę visaip ją interpretuoti, pagal šukuosenos paskirtį,

stilių ir proporcijas, koreguojant veido bruožus. Todėl jam yra itin svarbu

sekti madą, nuolatos kelti kvalifikaciją, dalyvauti įvairiuose kirpimo bei

šukuosenų darymo seminaruose. Tam kirpykla skirs itin daug dėmesio.

Viena iš 6 kirpėjų bus specialiai apmokyta profesionaliam

kasyčių pynimui. Nes šiam darui atlikti, nors ir kaip kiekvienam kitam,

reikia labai daug kruopštumo, atidumo ir kantrybės. Šios paslaugos teikimu

užsiima tik viena kirpykla ir tik viena kirpėja visoje Klaipėdoje. Ši mada

yra vis labiau pamėgstama jaunimo tarpe, todėl šios paslaugos paklausa per

artimiausius 2 metus turėtų būti dar labiau padidėti, todėl tarp jaunimo

populiarių mados tendencijų reklamai ir šukuosenų darymui skirsime ypatingą

dėmesį. Taip pat bus siūloma nauja paslauga – kliento stiliaus koliažas.

Tai stiliaus formavimo paslauga, kuri populiarėja tarp jaunesnio amžiaus

klientų. Šiuo metu vienas iš būsimų darbuotojų mokosi stiliaus mokykloje.

6. RINKODARA

Kirpykla atliko išsamų rinkos tyrimą Klaipėdos mieste. Numatomi

galimi klientai grupuojami taip:

• Klaipėdos miesto gyventojai, t.y. vietiniai gyventojai – iki

90% rinkos;

• Klaipėdos miesto svečiai, turistai ir panašiai, t.y.

nevietiniai gyventojai – iki 10%.

Klaipėdos mieste yra aapie 95 kirpyklos. Imant bendrą skaičių su

salonais, jų būtų apie 100. Todėl kirpyklos populiarumui bei sėkmingam

gyvavimui yra itin svarbu darbo kokybė. Todėl sėkmingam kirpyklos

konkuravimui su jau veikiančiomis kirpyklomis bei grožio salonais yra

sugebėjimas išlaikyti esamus klientus bei taip pat naujų klientų paieška,

kas sudarytų 80 ir 20% atitinkamai. Todėl būsimi pastovūs klientai, kuriuos

atsives pagal verslo liudijimą dirbsiančios kirpėjos, yra itin svarbus

pradinis pagrindas tolimesniai kirpyklos sėkmingai veiklai.

Brangstant medžiagoms, žaliavoms bei kitai reikalingai

kosmetikai, automatiškai brangsta ir paslaugos kaina. Tačiau artimiausiems

2 metams paslaugų kainų kilimas nėra prognozuojamas. Tačiau pagrindinė

kirpyklos kainų politika vykdoma remiantis šiomis nuostatomis:

• Atsižvelgiant į rinkos pasiūlą bei paklausą;

• Išlaikant pakankamą pelningumą ir apyvartumą;

• Operatyviau įvertinant mokesčių įtaką kirpyklos veiklai;

• Reaguojant į konkuruojančių kirpyklų elgseną rinkoje;

• Itin lanksčiai taikant nuolaidų sistemą;

• Nuolat atnaujinant paslaugoms atlikti reikalingus

pagrindinius įrankius.

Komunikacijos ir nuolaidų sistema taip pat vienas iš svarbesnių

kirpyklos akcentų. Pastoviems klientams bus įteikiamos nuolaidų kortelės,

kurios leis pasidaryti šventines šukuosenas su 10% nuolaida. Moksleiviams

bei studentams, pateikus specialius pažymėjimus, taip pat bus taikomos

nuolaidos.

Planuojant taktiką rinkoje bus analizuojami gerai pagalvojant ir

organizuojant vidinę kirpyklos paslaugų sistemą, nuosekliai analizuojant

klientų poreikius, sekti naujausią madą, spalvų harmonijas, kosmetiką ir

pan.

Atlikusi apklausą ir patyrinėjusi rinką, priėjau tokias išvadas:

➢ Per 2 metus paslaugų poreikis išaugo iki 50%

➢ Klientų netenkina darbas su prastomis medžiagomis

➢ Pakito klientų amžius, jis jaunėja (nuo 15 m. merginos ir

jaunuoliai bent kartą per mėnesį apsilanko salonuose).

Aptarnaujančio personalo patalpos (pagalbiniai kambariai)

priklausys ketvirtajai grupei. Tai kambariukas su individualiomis

spintomis, kuriose kiekvienas darbuotojas atskirai kabina savo drabužius,

preparatus, įrankius bio prietaisus. Šis kambariukas bus ir poilsio

kampelis darbuotojams.

Graži gamybinė aplinka teigiamai veikia žmogų ir sukuria gerą

darbo nuotaiką. Tam didžiulės reikšmės turi ir aplinkinių daiktų spalva: ji

arba vargina, arba mažina nuovargį, sudaro šiltumo, šaltumo, ramybės,

erdvės, gaivumo arba kitokį įspūdį.

Žinant, kokią reikšmę turi kirpyklų interjero spalva, gamybines

patalpas, dėka specialistų patarimo, bus dažomos šviesiai, jaukumo

teikiančia spalva. Labai svarbu ir fonas, ant kurio bus išdėstomi įrankiai

bei prietaisai. Todėl staliukų ir spintelių paviršius kirpykloje bus taip

pat šviesus.

Be gražių apdailos medžiagų, kirpykloje būtini augalai. Todėl jų

kirpykloje taip pat bus gana namažai. Jie slopina triukšmą darbo salone,

gerai veikia žmogaus organizmą, grynina orą. Augalų lapai iš patalpų

sugeria anglies dioksidą, o išskiria deguonį. Tačiau dekoratyviniai augalai

kirpyklose ne visada gerai auga. Į tai atsižvelgiant, kirpykloje bus

įrengtas oro kondicionierius.

Kirpyklos interjeras taip pat bus puošiamas ir meno darbais –

jie taip pat suteikia patalpai jaukumo.

Kad kirpykloje būtų išlaikoma 18-20 °C temperatūra, bus įrengta

ventiliacija temperatūrai palaikyti vasaros laikotarpiu. Kitu metų laiku,

kai oras atvės, bus įjungiama šildymo sistema.

Apšvietimas taip pat labai svarbu kirpėjo darbo kokybei ir

našumui. Kad kirpėjai galėtų tinkamai parinkti spalvą ir atspalvį (dažydami

plaukus), šviesa turi būti gana stipri, bet išsklaidyta. Todėl kirpyklos

darbo saloną bus stengiamasi apšviesti kuo vienuodžiau. Geriausia natūralus

apšvietimas, todėl kirpyklos darbo salono langų plotas bus ne mažesnis kaip

penktadalis patalpos ploto. Bus įrengtas ir dirbtinis apšvietimas, nes

rudenį ir žiemą vien natūralios šviesos neužtenka. Be bendro natūralaus ir

dirbtinio apšvietimo, bus įrengtas ir vietinis – kiekvienos darbo vietos

apšvietimas. Tam bus naudojami ssieniniai šviestuvai, kurie bus įtaisyti 180-

200 cm atstumu nuo grindų.

Kadangi į orą (tvarkant plaukus) išsiskiria nemažai šilumos ir

drėgmės, o naudojant preparatus – daug dujų, kirpykloje bus įrengta

tiekiamoji ventiliacija.

Taigi labai svarbu teisingai paruošti darbo vietą tinkamai

priimti ir aptarnauti klientą, o tam turi būti geros buitinės patalpos,

įrengimai, kokybiški, modernūs įrankiai, priemonės, profesionali kosmetika,

aukšta aptarnavimo kultūra, nepriekaištinga švara ir graži aplinka.

7. RIZIKOS FAKTORIAI

Rizikos veiksniai kirpėjo darbo vietoje pagrindiniai yra šie:

• Elektros srovė. Paveikus elektros srovei, netenkama sąmonės,

sutrinka arba nutrūksta širdies veikla bei kvėpavimas, o

kartais gali ištikti ir staigi mirtis.

• Statinis elektros krūvis. Tai ilgalaikis poveikis į

periferinę nervų sistemą.

• Netvarkingi šakutės lizdai, kištukai, elektros instaliacija.

• Lekiančios apdorojamos medžiagos ar instrumentai, jų dalys.

• Krintantys daiktai.

• Netvarkingi įrenginiai, įrankiai, netvarkinga darbo vieta,

slidžios grindys, laiptai.

• Nepakankamas darbo vietos apšvietimas.

Sveikatai kenkia:

• Dulkės.

• Kenksmingos medžiagos, garai, dujos, aerozoliai.

• Triukšmas.

• Vibracija.

• Chemikalai.

• Per kraują plintančios ligos.

• Netaisyklinga stovėsena darbo metu.

Visi šie rizikos veiksniai kirpėjų darbo vietose, saugos

priemonės išvardyti profesinėse ir darbo vietų instrukcijose.

Pagal nustatytas normas, kirpėjas privalės turėti:

• Medvilninį darbo rūbų kostiumą (2 kompl.) – dėvima 12 mėn.

• Gumines pirštines – mūvima iki susidėvėjimo.

• Neperšlampamą prijuostę – nešiojama 12 mėn.

Rinkos neužtikrintumas – rinka ir jos dalyviai nuolat keičiasi,

todėl didžiausią grėsmę kelia naujų įmonių šioje srityje kūrimasis.

Paslaugų neužtikrintumai – nors turima įranga, kosmetika bus

nauja, tačiau jeigu ja nebus tinkamai pasinaudojama, gali labai pakenkti

kirpyklos įvaizdžiui, ko pasekoje, gali labai sumažėti klientų ratas.

Vyriausybiniai nurodymai – kiekvienas verslas, kad ir koks

stabilus jaučiasi, gali susidurti su daugybe rizikos faktorių, kylančių iš

aukščiausių valdymo organų, t.y. vyriausybės:

• Nerimą kelia ekonominės valstybės būklė, vis besikeičianti

mokesčių ssistema gali sudaryti barjerus sėkmingam verslo

vystymui.

• Verslo įmonės tyko spragos teisinėje ir mokesčių sistemose.

Žinoma, geriausia būsimos įmonės galimybės ir rizikos

įvertinimas atsispindi SWOT analizėje:

SWOT analizė (SSGG)

|STIPRI ĮMONĖ |SILPNA ĮMONĖ |

|Maža organizacinė struktūra |Nežinomas įmonės vardas |

|Vadovo praktinė patirtis |Įdirbio trūkumas |

|Aukšta darbo kokybė |Silpni buhalterinės apskaitos |

|Lanksti kainų sistema |įgūdžiai |

|Naujų paslaugų plėtimas |Darbuotojų kaita |

|Pastovūs klientai | |

|GALIMYBĖS |GRĖSMĖS |

|Rinkos plėtra |Konkurentų atsiradimas |

|Vartotojų poreikių augimas |Infliacija |

|Įmonės veiklos rūšių plėtra |Mokesčių didėjimas |

|Įmonės darbuotojų kvalifikacijos |Mokesčių brangimas |

|kėlimas |Įstatymų kaita |

Rizikos mažinimo būdai

• Dirbama tik su kokybiškomis medžiagomis

• Darbuotojų atranka, užtikrinant darbo kokybę

• Nuolatinis vadybos ir finansinių įgūdžių lavinimas

• Racionalus įmonės lėšų naudojimas

• Gero įmonės vardo kūrimas ir reklama

• Naujų klientų ieškojimas

• Darbo sąlygų gerinimas, išvengiant darbuotojų kaitos.

8. FINANSAI

Rengiant šią finansinę dalį, buvo pasinaudota kelių analogiškų

kirpyklų duomenimis, ir kai kuriais kirpėjų pastebėjimais bei realiais

daviniais.

Nauja technologija bei įranga, atliktas patalpų remontas leidžia

iki minimumo sumažinti rizikos laipsnį, bei visas sąnaudas, smarkiai

įtakojančias paslaugų savikainą.

Visame verslo projekte nuosavos lėšos sudaro 200,0 tūkst.Lt

Ilgalaikė paskola, pagrindui statybos ir remonto darbams

atlikti, yra paimama visa iš karto 2005 metų rugsėjo 1 d. 4 metams.

Grąžinimo atidėjimas – I ketvirtis. Palūkanų norma – 8%.

Paskolos padengimo schema, tūkst. Lt

| |2005 metai|2006 metai|2007 metai|2008 metai|2009 metai|

|Paskolos grąžinimas|3,75 |7,50 |7,50 |7,50 |3,75 |

|Palūkanų mokėjimai |1,74 |1,83 |1,23 |0,63 |0,08 |

|Sausis |- |0,18 |0,13 |0,08 |0,03 |

|Vasaris |- |0,17 |0,12 |0,07 |0,02 |

|Kovas |- |0,17 |0,12 |0,07 |0,02 |

|Balandis |0,20 |0,16 |0,11 |0,06 |0,01 |

|Gegužė |0,20 |0,16 |0,11 |0,06 |0,01 |

|Birželis |0,20 |0,15 |0,10 |0,05 |- |

|Liepa |0,20 |0,15 |0,10 |0,05 |- |

|Rugpjūtis |0,20 |0,15 |0,10 |0,05 |- |

|Rugsėjis |0,19 |0,14 |0,09 |0,04 |- |

|Spalis |0,19 |0,14 |0,09 |0,04 |- |

|Lapkritis |0,18 |0,13 |0,08 |0,03 |- |

|Gruodis |0,18 |0,13 |0,08 |0,03 |- |

|Iš viso: |5,49 |9,33 |8,73 |8,13 |3,83 |

|Paskolos likutis |26,25 |18,75 |11,25 |3,75 |- |

Kadangi patalpos yra tuščios, reikalinga nupirkti baldus patalpų

apstatymui bbei kita reikalingą įrangą, be kurios kirpykla negalėtų veikti.

|Eil. Nr.|Pavadinimas |Vienetų |Kaina, |Suma, |

| | |skaičius |tūkst. Lt |tūkst. Lt |

| |Baldai, komplektas |1 |3,50 |3,50 |

| |Baldų komplektas 4 darbo |4 |1,20 |4,80 |

| |vietoms (3 kirpėjos ir 1 | | | |

| |manikiūrininkė) | | | |

| |Šviestuvai |4 |0,20 |0,80 |

| |Įrankiai |30 |0,25 |7,36 |

| |Tiekiamoji ventiliacija |1 |2,00 |2,00 |

| |Stalas |2 |0,20 |0,40 |

| |Spinta |4 |0,20 |0,80 |

| |Lentynos dažams sudėti |4 |0,11 |0,44 |

| |Augalai |10 |0,05 |0,50 |

| |Apranga |8 |0,10 |0,80 |

| |Raštinės reikmenys |10 |0,02 |0,20 |

| |Reklaminė iškaba |1 |1,30 |1,30 |

| |Žaliuzės |3 |0,30 |0,90 |

| |Kriauklė bei kiti įrengimai |3 |0,40 |1,2 |

| | | |VISO: |25,00 |

Šis įsigytas ilgalaikis ir trumpalaikis turtas bus nudėvimas

pagal sekančius normatyvus:

|Eil.Nr. |Pavadinimas |Pradinė |Nusidėv.|Per 1 |Per metus|

| | |kaina |metais |mėnesį |tūkst. Lt|

| |Baldai, komplektas |3,50 |5 |0,06 |0,70 |

| |Baldų komplektas 4 darbo |4,80 |5 |0,08 |0,96 |

| |vietoms | | | | |

| |Šviestuvai |0,80 |2 |0,03 |0,40 |

| |Įrankiai |7,36 |1 |0,61 |7,36 |

| |Tiekiamoji ventiliacija |2,00 |3 |0,06 |0,67 |

| |Stalas |0,40 |3 |0,01 |0,12 |

| |Spinta |0,80 |3 |0,02 |0,24 |

| |Lentynos dažams sudėti |0,44 |3 |0,01 |0,12 |

| |Augalai |0,50 |1 |0,04 |0,50 |

| |Apranga |0,80 |1 |0,06 |0,80 |

| |Raštinės reikmenys |0,20 |1 |0,02 |0,20 |

| |Reklaminė iškaba |1,30 |2 |0,05 |0,60 |

| |Žaliuzės |0,90 |2 |0,04 |0,45 |

| |Kriauklė bei kiti įrengimai|1,20 |3 |0,03 |0,36 |

| |VISO: | | |1,12 |13,48 |

| |Patalpų nusidėvėjimas |50,00 |20 |0,21 |2,52 |

8.1. Sąnaudų analizė

Kirpyklos planuojamos sąnaudos, tūkst. Lt

|Išlaidų pavadinimas | |2005- |2006 metai| |

| |1 mėnuo |ketvirtis |pusmetis |metinis |

|Nusidėvėjimas |0,60 |1,80 |3,60 |7,20 |

|Žaliavos, medžiagos |2,00 |2,50 |3,00 |6,00 |

|Energetinės bei komunal. |0,40 |1,20 |2,40 |4,80 |

|sąnaud. | | | | |

|Nurašymas |0,73 |2,19 |4,38 |8,76 |

|Kitos išlaidos |0,20 |0,60 |1,20 |2,40 |

|Remontas |0,96 |2,88 |5,76 |11,52 |

|Patento mokestis |0,08 |0,24 |0,48 |0,96 |

|Visos išlaidos: |4,97 |11,41 |20,82 |41,64 |

Lentelėje matome, jog kirpykla nusidėvėjimo sąnaudas stengsis

išlaikyti pastovias, t.y. didesnio turto ji per 2 veiklos metus įsigyti

neplanuoja.

Medžiagas, be kurių paslaugų atlikimas pasidarytų neįmanomas,

planuoja užsipirkti pirmąjį mėnesį. Vėliau medžiagos bus tik priperkamos

papildomai, priklausomai nuo to, kokios susinaudos labiausiai.

Enegetinėms bei komunalinėms sąnaudoms mėnesiui yra paimamas

vidurkis vasaros ir žiemos laikotarpio, kadangi vasarą elektros reikia

mažiau, o žiemą daugiau. Taigi vidurkis susidaro apie 0,4 tūkst. Lt per

mėnesį.

Kitas išlaidas sudaro reklama – 0,13 tūkst. Lt per mėnesį ir

prenumerata įvairių žurnalų, susijusių su kirpykla bei grožiu – 0,07 tūkst.

Lt per mėnesį.

Kadangi remonto išlaidos neviršija 50% patalpų turto kainos, bus

nurašoma į sąnaudas per 2 metus po 0,96 tūkst. Lt per mėnesį.

Verslo liudijimo kaina metams sudaro 0,96 tūkst Lt. Įsigijus

liudijimą, pajamų bei kelių mokesčio mokėti nebereikia.

Taigi kaip matyti iš išlaidų prognozių, pastovios išlaidos

sudaro – 18 tūkst. Lt ir kintamos sąnaudos – 23,64 tūkst. Lt per metus.

Išanalizuosime numatomą kirpyklos pelną, jo rodiklius bei pinigų

srautus trimis variantais: labiausiai tikėtinu, pesimistiniu ir

optimistiniu.

8.2. Labiausiai tikėtinas variantas

Numatoma, kad patentininkas mokės 80 Lt fiksuotą vienos darbo

dienos mokestį (4 patentininkai ir vidurkis 26 darbo dienos per mėnesį).

Paskaičiavimai atlikti imant pilnus metus, nors veiklą kirpykla pradeda tik

spalio 2 dieną 2005 metų, kadangi prognozuojamos kirpyklos pajamos bei

sąnaudos per 2005 ir 2006 metus yra planuojamos apytiksliai vienodos.

Prognozuojama pelno (nuostolio) ataskaita, tūkst. Lt

| |1 mėnuo |ketvirtis |pusmetis |metinis |

|Pajamos |8,32 |24,96 |49,92 |99,84 |

|Paslaugų savikaina |1,50 |4,50 |9,00 |18,00 |

|Bendrasis pelnas |6,32 |20,46 |40,92 |81,84 |

|Veiklos sąnaudos |1,97 |5,91 |11,82 |23,64 |

|Veiklos pelnas |4,35 |14,55 |29,10 |58,20 |

|Palūkanų sąnaudos |0,12 |0,36 |0,72 |1,44 |

|(vidurkis) | | | | |

|Pelnas prieš apmokestinimą|4,23 |14,19 |28,38 |56,76 |

| |4,23 |14,19 |28,84 |56,76 |

Prognozuojama pinigų

srautų ataskaita tūkst. Lt

| |2005-2006 metais |

|Grynasis pelnas |56,76 |

|Nusidėvėjimo sąnaudos |16,00 |

|Sumokėtos palūkanos |-1,44 |

|Grynieji pinigų srautai iš įmonės veiklos |71,32 |

|Ilgalaikio ir trumpalaikio turto pirkimas |-50,00 |

|Grynieji pinigų srautai iš investicinės veiklos |-50,00 |

|Banko paskola |30,00 |

|Nuosavos lėšos |20,00 |

|Paskolos grąžinimas |-7,50 |

|Sumokėtos palūkanos |-1,44 |

|Grynieji pinigai iš finansinės veiklos |41,06 |

|Pinigai laikotarpio pradžioje |0 |

|Pinigai laikotarpio pabaigoje |62,38 |

Bendrojo pelningumo rodiklis, kuris yra lygus bendrojo pelno ir

įplaukų santykiui lygi 81,84 / 99,84*100%=81.97%;

Lūžio taškas, kuris yra lygus pridėtinių išlaidų bendrojo

pelningumo santykiui labiausiai tikėtinu variantu bus lygus 23,64 /

81,97%*100% = 28.84 tūkst. Lt per metus. Per mėnesį 2,40 tūkst. Lt

(žr.priedą Nr.2).

8.3. Pesimistinis variantas

Numatoma, kad patentininkas mokės 60 Lt fiksuotą vienos darbo

dienos mokestį (4 patentininkai ir vidurkis 26 darbo dienos per mėnesį).

Paskaičiavimai taip pat atlikti imant pilnus metus, nors veiklą kirpykla

pradeda tik spalio 2 dieną 2005 metų, kadangi prognozuojamos kirpyklos

pajamos bei sąnaudos per 2005 ir 2006 metus yra planuojamos apytiksliai

vienodos.

Prognozuojama pelno (nuostolio) ataskaita tūkst. Lt

| |1 mėnuo |ketvirtis |pusmetis |metinis |

|Pajamos |6,24 |18,72 |37,44 |74,88 |

|Paslaugų savikaina |1,50 |4,50 |9,00 |18,00 |

|Bendrasis pelnas |4,74 |14,22 |28,44 |56,88 |

|Veiklos sąnaudos |1,97 |5,91 |11,82 |23,64 |

|Veiklos pelnas |2,77 |8,31 |16,62 |33,24 |

|Palūkanų sąnaudos (vidurkis) |0,12 |0,36 |0,72 |1,44 |

|Pelnas prieš apmokestinimą |2,65 |7,95 |15,90 |31,80 |

|Grynasis pelnas |2,65 |7,95 |15,90 |31,80 |

Prognozuojama pinigų srautų ataskaita tūkst. Lt

| |2005-2006 metais |

|Grynasis pelnas |31,80 |

|Nusidėvėjimo sąnaudos |16,00 |

|Sumokėtos palūkanos |-1,44 |

|Grynieji pinigų srautai iš įmonės veiklos |46,36 |

|Ilgalaikio ir trumpalaikio turto pirkimas |-50,00 |

|Grynieji pinigų srautai iš investicinės veiklos |-50,00 |

|Banko paskola |30,00 |

|Nuosavos lėšos |20,00 |

|Paskolos grąžinimas |-7,50 |

|Sumokėtos palūkanos |-1,44 |

|Grynieji pinigai iš finansinės veiklos |41,06 |

|Pinigai laikotarpio pradžioje |0 |

|Pinigai laikotarpio pabaigoje |37,42 |

Bendrojo pelningumo rodiklis, kuris yra lygus bendrojo pelno ir

įplaukų santykiui lygi 56,88 / 74,88*100%=75.96%;

Lūžio taškas, kuris yra lygus pridėtinių išlaidų bendrojo

pelningumo santykiui labiausiai tikėtinu variantu bus lygus 23,64 /

75,96%*100% = 31,12 tūkst. Lt per metus. Per mėnesį 2,59 tūkst. Lt.

8.4. Optimistinis variantas

Numatoma, kad patentininkas mokės 100 Lt fiksuotą vienos darbo

dienos mokestį ( 4 patentininkai ir vidurkis 26 darbo dienos per mėnesį).

Paskaičiavimai taip pat atlikti imant pilnus metus, nors veiklą kirpykla

pradeda tik spalio 2 dieną 2005 metų.

Prognozuojama pelno (nuostolio) ataskaita tūkst. Lt

| |1 mėnuo |ketvirtis |pusmetis |metinis |

|Pajamos |10,40 |31,20 |62,40 |124,80 |

|Paslaugų savikaina |1,50 |4,50 |9,00 |18,00 |

|Bendrasis pelnas |8,90 |26,70 |53,40 |106,80 |

|Veiklos sąnaudos |1,97 |5,91 |11,82 |23,64 |

|Veiklos pelnas |6,93 |20,79 |41,58 |83,16 |

|Palūkanų sąnaudos ((vidurkis) |0,12 |0,36 |0,72 |1,44 |

|Pelnas prieš apmokestinimą |6,81 |20,43 |40,86 |81,72 |

|Grynasis pelnas |6,81 |20,43 |40,86 |81,72 |

Prognozuojama pinigų srautų ataskaita tūkst. Lt

| |2005-2006 metais |

|Grynasis pelnas |81,72 |

|Nusidėvėjimo sąnaudos |16,00 |

|Sumokėtos palūkanos |-1,44 |

|Grynieji pinigų srautai iš įmonės veiklos |96,28 |

|Ilgalaikio ir trumpalaikio turto pirkimas |-50,00 |

|Grynieji pinigų srautai iš investicinės veiklos |-50,00 |

|Banko paskola |30,00 |

|Nuosavos lėšos |20,00 |

|Paskolos grąžinimas |-7,50 |

|Sumokėtos palūkanos |-1,44 |

|Grynieji pinigai iš finansinės veiklos |41,06 |

|Pinigai laikotarpio pradžioje |0 |

|Pinigai laikotarpio pabaigoje |87,34 |

Bendrojo pelningumo rodiklis, kuris yra lygus bendrojo pelno ir

įplaukų santykiui lygi 106,80 / 124,80*100%=85,58%;

Lūžio taškas, kuris yra lygus pridėtinių išlaidų bendrojo

pelningumo santykiui labiausiai tikėtinu variantu bus lygus 23,64 /

85,58%*100% = 27,62 tūkst. Lt per metus. Per mėnesį 2,30 tūkst. Lt.

8.5. Finansinės išvados

Kirpyklos aukštas pelningumo lygis (75,96% pesimistiniu variantu

ir 85,58% optimistiniu variantu) rodo, kad kirpyklos yra itin geros

galimybės vykdyti efektyvią veiklą. Jeigu tokie rezultatai sektų 2006

metais, tai yra neabejotina, kad 2007 metais kirpykla turi labai geras

galimybes plėsti verslą, klientams pasiūlyti vis daugiau paslaugų ir įkurti

grožio saloną.

Lūžio taškas, kuris dar gali būti vadinamas nenuostolingumo

taškas – t.y. apyvartos dydis pereinant iš nuostolių į pelną. Iki šio taško

verslas yra nuostolingas, o po jo – pelningas. Vadinasi, pasiekus

nenuostolingumo ttašką 2,40 tūkst. Lt mėnesinį realizacijos lygį (mūsų

atveju verslo liudijimo) pagal labiausiai tikėtiną variantą, tolesnis

realizacijos didėjimas pradeda duoti pelną, nes bendrojo pelningumo

rodiklis viršija pridėtines išlaidas.

IŠVADOS

Klientai puikiai išmano, kas yra patogu, kas gražu, madinga.

Būti gražiam ir tą grožį palaikyti padeda kirpyklose, grožio salonuose

dirbantys kirpėjai. Todėl sėkmingai atlikus rinkos tyrimus, juos

išanalizavus ir teisingai pastebėjus, kas sparčiai vystantis Klaipėdos

miestui, gali pritrūkti kirpyklų, kuriose dirba profesionalūs kirpėjai.

Todėl naujosios kirpyklos, kuri atlieka visas kirpimo, dažymo, modeliavimo,

konsultavimo, manikiūro paslaugas atidarymas, kurioje taip pat dirba tik

profesionalūs kirpėjai, Klaipėdos mieste yra labai teisingas.

Investavus į šį verslo projektą 50,0 tūkst. Lt ir teisingai

panaudojus šias investicijas (tobulai, pagal visus reikalavimus padaryti

statybos ir remonto darbai už 23,0 tūkst. Lt, geros įrangos, naujausios

kosmetikos įsigyjimas, profesionalios kirpėjos, joms suteiktos geros darbo

sąlygos, geras patalpų interjeras, aukšta darbo kultūra) – tai tik

nedaugelis iš visų kirpyklai būdingų teigiamų bruožų, kurie kirpyklai duoda

56,76 tūkst. Lt grynojo pelno (pgal labiausiai tikėtiną variantą). Esant

palyginti nemažai konkurencijai, kaip naujai įsteigtai įmonei, per

pirmuosius veiklos metus šie rezultatai yra labai geri.

Ir kaip matome iš atliktų paskaičiavimų pagal atskirus

variantus, šis verslas yra sėkmingas ir turi labai geras perspektyvas 2007

metais plėsti verslą, vartotojams pasiūlyti daugiau paslaugų, jas dar

labiau tobulinant, ir atidaryti grožio saloną.

LITERATŪRA

1. Apalaitienė A., Jasūdienė L. Įmonės vveiklos planavimas. Kaunas

„Technologija“, 2002.

2. Garškienė A. Verslo rizika., 1997.

3. Jakučiūvienė – Kubertavičienė R. Piešimas kirpėjams ir kosmetikėms.

Vilnius „Agora“, 1998.

4. Jovaiša A. Kaip parengti verslo planą. Leid. Pačiolis, 2001.

5. Kirpėjo menas. Vilnius „Žuvėdra“, 2000.

6. Kvedaraitė V. Firmos finansinė veiklos analizė. Vilnius, 1994.

7. Kvedaraitė V. Pelningumo analizė ir prognozavimas. Vilnius, 1996.

8. Vakarų Lietuva 2020. Klaipėdos apskrities bendrasis planas. Klaipėda,

2001.

9. www.imones.lt

10. www.std.lt

LŪŽIO TAŠKO GAVIMAS (tikėtinu variantu) – priedas Nr.1

Tūkst.Lt

56,76

28,84

(pusmetis)

8,32

50 000Lt Laikas (m.)

2005 2006