Prekės asortimento nustatymas
VILNIAUS UNIVERSITETAS
KAUNO HUMANITARINIS FAKULTETAS
VERSLO EKONOMIKOS IR VADYBOS KATEDRA
[pic]
PREKĖS ASORTIMENTO NUSTATYMAS
DARBĄ TIKRINO :
Lek. Tobula B.
DARBĄ PARENGĖ :
VAVv 12 gr. Studentė :
V. Mažeikienė.
KAUNAS
TURINYS
1. “PREMIA”LEDAI ASORTIMENTAS 3
2. VIETA PREKIŲ KLASIFIKACIJOJE 6
3. PREKĖS GYVAVIMO CIKLAS IR MARKETINGO STRATEGIJA 7
4. PREKINIS ŽENKLAS 10
1. “PREMIA” LEDAI ASORTIMENTAS
|Pavadinimas |Tūri|
| |s |
| | |
| |ml. |
|Akcijiniai ledai | |
|“Klasika MIX“ vaniliniai ledai su |120 |
|razinomis | |
|“Premia“ light |100 |
|Vafliniuose puodeliuose | |
|“Maxi Bravo Fantastic CCaramel“ |200 |
|vaniliniai ir karameliniai ledai su | |
|karamel.įd. ir riešutiniu glaistu | |
|“Bravo“ vaniliniai ir šokoladiniai |120 |
|ledai su šokoladiniu įdaru | |
|“Klasika MIX“ vanilinis plombyras |120 |
|“Klasika MIX“ šokoladinis plombyras |120 |
|“Klasika MIX“ karameliniai su |120 |
|karameliniu įdaru | |
|“Klasika MIX“ obuolinis šerbetas |120 |
|“Fun Ice“ braškiniai aromatiniai ledai |120 |
|Kūginiuose vafliniuose indeliuose | |
|“SuperBravo“ vanilinis plombyras su |150 |
|šokoladiniu glaistu ir riešutais | |
|Su pagaliuku | |
|“Premia“ Dark |120 |
|“Premia“ Yoghurt |120 |
|“Premia“ Crem-brule |120 |
|“Plombir“ vanilinis pplombyras |90 |
|Batonėlis | |
|Vanilinis plombyras |400+|
| |100 |
|Vanilinis plombyras |800+|
| |200 |
|Ledai kibirėliuose | |
|“Ice Dream“ vaniliniai ir šokoladiniai |130 |
|ledai su šokoladiniu įdaru | |
|“Ice Dream“ vaniliniai ledai su braškių|130 |
|uogiene | |
|“Bravo biskvitinis stebuklas“ biskvito |500 |
|skonio lledai su įdaru | |
|“Bravo airiška fantazija“ airiško |500 |
|likerio skonio ledai su įdaru | |
|“Ice Dream“ vaniliniai ledai su braškių|900 |
|uogiene | |
|“Ice Dream“ vaniliniai ledai su |900 |
|karameliniu įdaru | |
|“Ice Dream“ tiramisu skonio ledai su |900 |
|kavos įdaru | |
|“Ice Dream“jogurtiniai ledai su juodųjų|900 |
|serbentų uogiene | |
|“Ice Dream trigubas šokoladas“pieniško |1000|
|ir baltojo šokolado l.su įd. | |
|“Ice Dream irisas/karamelė“ irisiniai |1000|
|ledai su karameliniu įdaru | |
|Kartoninėse dėžutėse | |
|“Klasika“ vanilinis plombyras |800 |
|“Klasika“ šokoladinis plombyras |800 |
|“Klasika“ karameliniai ledai su |800 |
|karameliniu įdaru ir riešutais | |
|Polietileniniuose maišeliuose | |
|Vaniliniai ledai |1600|
“Premia” ledų planuojamas asortimentas
2004m. sezonui
Visi nauji produktai kuriami remiantis 2003m.lapkričio mėnesį
atliktu”Needscope”kokybiniu bei kiekybiniu ledų rinkos tyrimu.
BRAVO,ledai vafliniame puodelyje,120ml,4 rūšys.
“Needscope”tyrimas parodė,kad prekinis ženklas”Bravo”,esantis rinkoje nnuo
1994metų,bet paskutinius dvejus metus visiškai nereklamuotas,vis dar turi
89 proc.paskatintą žinomumą bei užima 3 vietą tarp visų ledų prekinių
ženklų.Remdamiesi šis informacija ,2004 metų sezone planuoja visiškai
atnaujinti BRAVO ledų vafliniuose puodeliuose šeimą,kurią sudarys 5
visiškai naujų skonių bei vienas tradicinio skonio produktai.Išskirtinė
BRAVO ledų savybe turėtų tapti ne tik išskirtinis ledų pripylimo
būdas{naudojamas dviejų skonių dozatorius},bet ir netradiciniai skonių
deriniai.Varškės,žalios citrinos,jogurtiniai vyšniniai-tai testavimo metu
tikslinėje auditorijoje{13-25metai} atrinkti skoniai,kurie geriausiai
turėtų tenkinti būsimų BRAVO vartotojų poreikius.Žaismingas,ryškių spalvų
ir ypač gera kokybe atspausdintas įpakavimas ne tik atkreips dėmesį į
naujus produktus,bet ir uužtikrins nepriekaištingą prekės išvaizdą
šaldiklyje.
maxiBravo, ledai vafliniame indelyje, 200ml, 1rūšis.
Tai didesnė{200ml}nei įprastai{120ml} ledų porcija vafliniame
indelyje.Dviejų populiariausių skonių{remiantis2003m.Premia ledų
pardavimais}-vanilinio bei karamelinio derinys,pateiktas neįprastame
formate,turėtų maksimaliai tenkinti BRAVO ledų segmento poreikius.
KLASIKA, ledai vafliniame puodelyje, 120ml, 3 rūšys.
Klasikinių skonių ledai, nuo 2002 metų rinkoje buvę
pavadinti”KlasikaMix”.Remiantis “Needscope” tyrimu,buvo padaryta išvada,kad
žodžių derinys “Klasika” ir “Mix” yra neteisingas,nes abu žodžiai reiškia
skirtingas emocijas.Atsižvelgiant į tai ,kad produktas yra klasikinių
skonių,nuspręsta sutrumpinti pavadinimą iki “Klasika” ir šis pakeitimas
turėtų padėti tiksliau supozicionuoti vartotoją į norimą{priešingai nei
ledų BRAVO}segmentą.Taip pat atsižvelgiant į segmento poreikius,buvo
pakoreguotas įpakavimo dizainas- dabar jis tapo
šiltesnis,švelnesnis,”draugiškesnis” vartotojui,bet ne toks prabangus.
JOCER, vaisiniai ledai, 4 rūšys.
2004m.asortimente vartotojams pateikta visiškai atnaujinta”Jocer”vaisinių
ledų šeima,kurią sudaro 4 produktai:2-jų rūšių ledai ant pagaliuko,ledai
tūtelėje bei ledai vafliniame indelyje.
Jocer ledai pozicionuojami į segmentą,kuris labiausiai reikalauja naujienų
bei inovacinių produktų.Šio segmento atstovai-veržlūs ,aktyvūs vaikai ir
paaugliai,kurie pagrindiniai ledų rinkos dalyviai vasarą.Jiems skirti šie
produktai;ledai tūtelėje-tai raudonojo apelsino skonio ledai,savo sudėtyje
turintys 17 proc.natūralių vaisių.
Ledai ant pagaliuko-linksmos ir žaismingos formos mėgstami tiek vaikų,tiek
paauglių ir vyresnio amžiaus ledų vartotojų.Šalia jau keletą metų Lietuvos
rinkoje esančių 4 skonių ledų ,dabar vartotojams pristatomas ir 3 skonių
vaisiniai ledai.
Ledai vafliniame puodelyje-tai braškių skonio aromatiniai ledai,pasirodę
2003m. asortimente su”FunIce”pavadinimu.Siekdami,kad ledų pavadinimas kuo
geriau atitiktų emociją,kurią atspindi šis produktas,nuo 2004m.šiuos ledus
pavadino JOCER.Pavasarį ir vasarą planuojama vykdyti akciją su šia ledų
rūšimi,įdedant į ledų pakuotę lipduką-tatuiruotę,kas manoma skatintų
lojalumą ššiai Jocer ledų šeimai.
Netradicinų kocepcijų ledai.
Siekdami išlikti rinkos inovatoriais ,Premia 2004 m.sezone planuoja
pateikti visiškai naujų formų ir kocepcijų produktus.
• Ledai kūginiame,vafliniame indelyje su šokolado plytele.Tai bus
išskirtinis produktas vartotojams,ieškantiems aukščiausios
kokybės.Produkto pavadinimas ”Premia”turėtų suteikti šiam produktui dar
daugiau įsivaizduojamos kokybės .
• Ledų batonėlis. Riešutinio skonio ledų batonėlis su neskaldytais žemės
riešutais,išskirtiniu karameliniu įdaru bei pieniško šokolado glaistu.
• Tartiufo tipo ledai. Tai ledai,kurio prototipas itališkas
desertas”Tartiufo”.Patiekiami originalios rutulio formos indelyje,patys
ledai irgi išlaiko tokią pat formą.Tradiciškai,tartiufo ledai susideda
iš kelių sluoksnių-įdaras pačiame centre,dviejų rūšių ledai-vaniliniai
bei šokoladiniai aplink bei natūrali kakava.
2. VIETA PREKIŲ KLASIFIKACIJOJE
R.Virvilaitė „Marketingas: mokomoji knyga“, 1997
|Vartojimo prekių |Ilgalaikio naudojimo | |
|klasifikavimas |prekės | |
| |Trumpalaikio naudojimo |●* |
| |prekės | |
| |Paslaugos | |
S.Urbonavičius „Marketingas: apie sudėtingus dalykus paprastai“, 1995
|Pagal |Patogiai įsigyjamos |Kasdienės prekės | |
|pirkim|prekės | | |
|o būdą| | | |
| | |Impulso prekės |●* |
| | |Katastrofinės prekės | |
| |Pasirenkamosios |Pagal kainą | |
| |prekės | | |
| | |Ne pagal kainą | |
| |Spacialios prekės |Didelio lojalumo | |
| | |Retai perkamos | |
| |Neieškomos prekės |Nežinomos | |
| | |Ne nuolat reikalingos | |
R.Virvilaitė „Marketingas:mokomoji knyga“, 1997;V.Pranulis „Marketingas“,
2000
|Asmeni|Kasdienės paklausos|Kasdienio | |
|nio |prekės |vartojimo | |
|naudoj| | | |
|imo | | | |
|prekės| | | |
| | |Impulsyvaus |●* |
| | |pirkimo | |
| | |Ekstra atveju | |
| | |perkamos | |
| |Pasirenkamos prekės|Tapačios | |
| | |Netapačios | |
| |Ypatingos prekės | | |
| |Pasyvios paklausos | | |
| |prekės | | |
| |Nepageidautinos | | |
| |paklausos prekės | | |
*-šiuo simboliu pažymėtas ženkliukas reiškia prekės užimamą vietą
prekių klasifikacijai.
Pagal pirkimo būdą ledai priskiriami patogiai įsigyjamoms prekėms,
arba asmeninio naudojimo, kasdienės paklausos prekėms, nes pirkėjas
stengiasi įsigyti jų sugaišdamas kuo mažiau laiko ir be didesnių pastangų.
Jie nėra brangūs. Ledus vartotojai yra pirkę anksčiau ir ir apie naujas
ledų rūšis jie sužino iš reklamos ar draugų pasakojimų.
Kadangi patogiai įsigyjamos arba asmeninio naudojimo prekės
skirstomos į kelias rūšis, tai ledai priskiriami prie impulso prekių,
kurios perkamos dėl staiga atsiradusio ir paprastai gana trumpalaikio
poreikio. Pirkti ledus dažniausiai paskatina patrauklus jų įpakavimas ar
ryškios spalvos, kainų nuolaidos ar kt. Kadangi ledai gana pigūs, pirkėjai
mažai rizikuoja išbandydami net ir nežinomas jų rūšis ir skonius.
3. PREKĖS GYVAVIMO CIKLAS IR MARKETINGO STRATEGIJA
Prekės gyvavimo ciklas yra svarbus įmonei pasirenkant marketingo
strategiją. Prekes, t.y. valgomųjų ledų, gyvavimo ciklo koncepcija remiasi
teiginiu, kad prekes pardavimo mastas nuo jos atsiradimo rinkoje iki
išėjimo keičiasi, pereidamas tam tikras stadijas. Kartu kinta ir pelno,
gaunamo parduodant
prekę, dydis. Todėl įmonės marketingo uždavinys –
pratęsti valgomųjų ledų gyvavimo ciklo trukmę rinkoje.
Kadangi jau yra žinoma, kad prekės gyvavimo ciklą sudaro šie etapai:
įvedimas;
augimas;
branda;
smukimas.
Todėl norėčiau panagrinėti valgomųjų ledų gyvavimo ciklo etapus.
Prasidedant naujam, 2004 metų valgomųjų ledų pardavimo sezonui,
gamintojas planuoja naują asortimentą.
Šį sezoną gamintojas žada įvesti į rinką keletą naujų produktų. Tai
būtų tokios naujienos kaip netradicinių koncepcijų ledai:
• ledai „Premia“ kūginiame vafliniame indelyje su šokolado plytele
vartotojams, ieškantiems aukščiausios kokybės. Produkto pavadinimas
turėtų suteikti dar daugiau įsivaizduojamos kokybės;
• ledų batonėlis „Bravo Crazy Energy“;
• tartufo ledai – tai naujos, originalios rutulio formos indelyje,
kuriame patys ledai išlaiko tokią pačią formą. Tai analogų neturintis
produktas Lietuvos rinkoje;
Šiems produktams būdinga tai, kad produktas yra naujas ir dar
nesusiformavę jo vartojimo įpročiai. Įmonė siūlydama šiuos produktus
siekia išlikti rinkos inovatoriais. Įmonė didelio pelno nesitiki gauti, nes
turės daug išlaidų. Taip pat didelę dalį lėšų žada skirti rėmimui, ypač
reklamai, taip siekiama geriau informuoti vartotojus apie naują prekę.
2003 m. lapkričio mėn. atliktas „Needscope“ kokybinius ir
kiekybinius valgomųjų ledų rinkos tyrimas parodė, kad prekinis ženklas
BRAVO, esantis rinkoje nuo 1994 metų, bet paskutinius dvejus metus visiškai
nereklamuotas, vis dar turi 89 proc. paskatintą žinomumą bei užimą 3 vietą
tarp visų ledų prekinių žženklų.
BRAVO ledų vafliniuose puodeliuose šeimos kokybė jau stabili, įmonė
gauna pelną. Siekdama išlaikyti lyderio pozicijas rinkoje, įmonė pradeda
gaminti prekės modifikacijas. Tai rodo, kad šis produktas yra augimo
stadijoje.
Remdamiesi šia informacija planuojama modifikuoti BRAVO ledų
vafliniuose puodeliuose šeimą, kurią sudarys 5 visiškai naujų skonių bei
vienas tradicinio skonio produktas. Įmonė orientuojasi į tikslinę 13 – 25
metų vartotojų auditoriją, kurių poreikius tenkins netradicinių skonių
deriniai: varškės, žalios citrinos, jogurtiniai – vyšniniai. Taip pat
didelis dėmesys skiriamas žaismingai ryškių spalvų ir ypač geros kokybės
rotaciniu būdu atspausdintai pakuotei, kuria siekiama atkreipti vartotojų
dėmesį į šiuos naujus produktus bei užtikrinti nepriekaištingą prekės
išvaizdą šaldiklyje.
Vartotojams, ieškantiems už prieinamą kainą geros kokybės ir didelio
tūrio produkto, bus pasiūlyta didesnė (200 ml) nei įprastai (120 ml) ledų
porcija vafliniame indelyje. Dviejų populiariausių skonių (remiantis 2003
m. PPremia ledų pardavimais) – vanilinio bei karamelinio derinys, pateiktame
neįprastame formate. Tikimasi, kad šie valgomieji ledai turėtų maksimaliai
tenkinti BRAVO ledų segmento poreikius.
Pagrindiniams rinkos dalyviams vasarą, t.y. vaikams ir paaugliams
skiriami šie gerai pažįstami bei atsinaujinę Jocker ledai:
• ledai tūtelėje. Šie ledai pagal savo formą bei vartojimo patogumą
skirti jauniausiems Jocker valgytojams, tai patvirtina ir skonio
testai, atlikti 8-16 m. auditorijoje 2004 m. sausio mėnesį.
• Ledai ant pagaliukų. Šalia jau keletą metų Lietuvos rinkoje
esančių 4 skonių ledų šių metų ssezone vartotojams pristatoma ir 3
skonių vaisinius ledus.
• Ledai vafliniame puodelyje. Tai braškių skonio aromatiniai ledai
vafliniame puodelyje, pasirodę 2003 m . asortimente su „FunIce“
pavadinimu. Siekdami, kad ledų pavadinimas kuo geriau atitiktų
emociją, kurią kuria šis produktas, nuo 2004 metų šiuos ledus
pavadino Jocer. Pavasarį ir vasarą planuojamos akcijos su šiais
ledais, įdedant į ledų pakuotę lipduką – tatuiruotę, kas, manoma,
turėtų skatinti lojalumą šiems ledams bei visai Jocer šeimai.
Pagal atliktus tyrimus paaiškėjo, kad klasikinių skonių ledai
pavadinimu „KlasikaMix“ pardavimų apimtys stabilizavosi, rinkoje
atsirado panašių produktų, paaštrėjo konkurencija. Iš to daromos
išvados, kad šie produktai jau pasiekė brandos stadiją. Siekdama
pritraukti naujų vartotojų, įmonė ieško naujų rinkų užsienyje bei taiko
įvairias akcijas prekybos centruose bei reklamą per televiziją prieš
sezoną.
Taip pat atsižvelgiant į tai, kad produktas klasikinių skonių,
nuspręsta sutrumpinti pavadinimą iki „Klasika“. Manoma, kad tai turėtų
tiksliau supzicionuoti vartotoją į norimą segmentą. Taip pat,
atsižvelgiant į segmento poreikius, buvo pakoreguotas įpakavimo
dizainas – dabar jis tapo šiltesnis, švelnesnis, „draugiškesnis“
vartotojui, bei ne tos prabangus.
Formuojant naująjį asortimentą, buvo atsižvelgta į tai, kad
„KlasikaMix“ vanilinių ledų su razinomis bei „Premia light“ nebeperka
daugelis nuolatinių pirkėjų, mažėja pardavimų mastas, todėl buvo
nuspręsta jų atsisakyti ir taikant sumažintą pprekės kainą išparduoti
likučius. Manoma, kad šie produktai jau pasiekė smukimo stadiją.
4. PREKINIS ŽENKLAS
Prekybininkai, informuodami apie save ir savo prekes, ant namų fasadų
iškabina tam tikrus ženklus. Ši tvarka galioja tūkstančius metų. Manoma,
kad senovės egiptiečiai ir graikai turėjo gausybę prekybos ženklų, o
senovės romėnai šiuos ženklus naudojo labai plačiai, piešdavo ant pastatų
sienų ir iškabų. Iš romėnų “tabernae” kilo dabartinė sąvoka “taverna” –
smuklė, baras.
Apie 900 tokių ženklų buvo rasta kasinėjant senovės Romos miestą
Herkulaniumą, kurį lava ir pelenais 79 m. po Kr. užpylė išsiveržęs
Vezuvijaus ugnikalnis. Populiariausias senovės romėnų ženklas – krūmo ar
gebenės vijoklio piešinys. Kai taverna pasipuošdavo šiuo ženklu, visi
apylinkėje žinodavo, kad gauta nauja vyno siunta. Gebenė – amžinai
žaliuojantis vijoklis – simbolizavo nemirtingumą ir puotas. Kai romėnai
žygiavo per Britaniją (apie 43 m. po Kr.), jie nešėsi su savimi “tabernae”
kaip nemirtingumo simbolį. Anglų patarlė “geram vynui nereikia krūmo”
reiškia, kad geram vynui reklama nereikalinga. Dabar šia patarle nusakoma
kokios nors prekės ypatinga kokybė.
Vėliau prekybininkai virš parduotuvės durų pradėjo kabinti tūrinius
ženklus-simbolius. Pirštinių parduotuvė iškabindavo pirštinę-iškabą,
kepurių parduotuvė – skrybėlę-iškabą. Optikos parduotuvė iškabindavo
didelius akinius, o ant jų stiklų dažnai būdavo nupiešiamos akys. Tačiau ne
visus ženklus būdavo galima lengvai identifikuoti.
Prekės ženklas – tai prekės identifikacija, skirianti gamintojo prekę
nuo konkurentų prekės. Ženklo forma – grafinis piešinukas arba piktograma
vaizduoja ššrifto ženklais paremtą kompoziciją ar kitokią figūrą. Kita
prekės ženklo forma – tai žodinė konstrukcija arba verbalinis kodas,
reiškiantis gamintojo pavadinimą, vardą, užrašytą tai firmai būdingu
šriftu.
Pirmieji prekių ženklai, manoma, atsirado apie 3200 m. pr.Kr. senovės
Egipte. Tai akmentašių, gaminusių akmens blokus piramidėms ir kitiems
statiniams, ar gamybos vietovių ženklai.
Pirmasis užregistruotas prekės ženklas buvo raudonos spalvos
trikampis, kuriuo “Bass and Ko” firma numatė ženklinti alaus butelių
etiketes. Šis ženklas buvo įregistruotas 1876 m. Londone.
Sėkmingai sukurtas prekės ženklas yra svarbus bendrovės laimėjimas,
leidžiantis toliau plėtoti verslą.
Lietuvoje objektyvių ir išsamių tyrimų apie vertinamiausius prekių
ženklus kol kas nebuvo, tačiau, rinkodaros specialistų teigimu, kiekviena
save gerbianti įmonė jau supranta sėkmingo prekės ženklo įtaką verslui, tik
ne visada moka ją gerai įgyvendinti. „Lietuvos verslininkai kol kas nedaug
išmano, kaip reikia tobulinti ir populiarinti prekės ženklą, jų
svarbiausias siekis – jį sukurti“,- tvirtina verslo konsultacijų grupės EKT
partneris Edmundas Piesarskas.
Tačiau prekės ženklo sukūrimas ir tobulinimas – tai procesas, į kurį
reikia nuolat investuoti. Prekės ženklo sėkminga pradžia priklauso nuo
vartotojo ir analizės, ko vartotojui reikia ir dėl ko jis galėtų pirkti
naują produktą.
Analizuojami vartotojų poreikiai, nuspėtos madingiausios tendencijos.
Strategija, atitinkanti pirkėjų lūkesčius, privalo būti ilgalaikė ir
tęstinė: sukurtą prekės ženklą reikia nuolat tobulinti ir plėtoti – taip
išlaikomi esami vartotojai ir pritraukiama naujų. Neapsimoka investuoti tik
į įvaizdį, jei produkto gamybos
būdas ir kokybė savaime gali tapti gero
prekės ženklo dalimi.
Mūsų verslininkai skuba prikurti naujų ir įvairių prekės ženklų,
tačiau pamiršta juos tobulinti ir plėtoti. Lietuvoje maža įmonių, kurių
prekių ženklai apimtų siaurą segmentą ir jie būtų plėtojami. Šalies rinka
šiandien dar imli naujiems prekių ženklams, konkurencija palyginti
nedidelė, todėl naujam vardui pristatyti neretai užtenka galingos reklamos.
Populiarinant jau sukurtus prekės ženklus – tai garantuoja sėkmę
konkuruojant ne tik kaina ir kokybe, bet ir prestižu bei gamybos
technologijomis.
Populiarus terminas, naudojamas marketinge, yra “brendas” (angl. brand),
kuris gali būti ppakeistas “prekių ženklu” – terminu, naudojamu kaip
pramonines nuosavybes objektas.
Tačiau brendas yra žymiai platesne sąvoka, nei vien tik prekių
ženklas, skirtas pažymėti prekių rūšį ar įregistruotą kaip prekių ženklą
firmos vardą. Brendo vertę sudaro ne tik prekių ženklo sukūrimo,
registravimo ir galiojimo palaikymo sąnaudos. Stiprus brendai ir prekės
rūšies įvaizdžio kūrimas didina užimamos rinkos dalį, pardavimu dydį,
pelną, pirkėjų (vartotoju) lojalumą prekių ženklui ir informuotumą apie
rinką. Tačiau galutinė brendo sėkmė įvertinama bendrosios vertės išraiška,
kurią vartotojas gauna iš prekės, kuriai šis brendas yra skirtas.
Vienas iš ssvarbiausių uždaviniu, siekiant išvengti papildomų išlaidų
ir sumažinti riziką, yra ženklų įregistravimas laiku, kad jis butu
teisiškai apsaugotas ir kiti negalėtų juo laisvai naudotis. Tai daroma
gerokai anksčiau negu pradedamas bandomasis prekės realizavimas rinkoje
norint tik įsitikinti, kad tokio prekių ženklo dar nėra. Tokiu bbūdu
išvengiama išlaidų reklamai. Tinkama registracija palengvina kovą su prekių
ženklu padirbinėjimu ir juodosios rinkos produktais (pagamintais užsienyje
ir pažymėtais importo šalyje galiojančiais prekių ženklais, neturint ženklo
savininko leidimo).
Kompetentingos įmones aktyviai šviečia savo darbuotojus, prekybos
agentus, produktų platintojus, laikraščių redaktorius, enciklopedijų
leidėjus ir visuomenę, kad jų prekių ženklai identifikuoja tik konkrečius
produktus ir todėl jie turi būti tinkamai naudojami.
Antras iš svarbiausiu uždavinių, kurio turi imtis kiekviena įmonė, yra
kasmetinis prekių ženklų portfelio peržiūrėjimas, kad laiku butų imtasi
atitinkamų veiksmų, susijusių su:
• visu naudojamu ar numatomu naudoti savo šalies ar užsienio rinkose prekių
ženklų
• registravimu;
• prekių ženklų licencijavimu;
• prekių ženklo licenciato ar frančizes naudotojo produktu kokybes
tikrinimu;
• prekių ženklų registracijos galiojimo pratęsimu.
“Premia” – viena didžiausių Lietuvoje valgomųjų ledų, Kauno pieno centras,
įmonė. Įmonė nesenei ppakeitė savo produkcijos prekinį ženklą.
Prekės ženklo sėkmės formulė susideda iš vartotojo pasitikėjimo ženklu ir
produkto kokybės: jokia rinkodara nepadės, jei prekės ženklo sukuriamos
vertybės vartotojui neatitiks produkto. Įmonės produkcijai keliami aukšti
kokybės reikalavimai, todėl gamybai reikalingos pažangiausios
technologijos.
“Premia” prekinis ženklas gerai žinomas Lietuvos ir Baltijos regiono
pirkėjams. Kauno pieno centras dalį ledų gamybos nutarė perkelti į centrinę
įmonę Estijoje “Talinna Kulmhoone AS”.
Įmonė greitai pasiekė, kad pirkėjai, sužinoję apie prekių ženklą, greitai
praeitų
prekių ženklo pripažinimo etapą ir pradėtų jam teikti pirmenybę.
Aukščiausias taškas butų tuomet, kai pirkėjai atsisakytų aalternatyvos ir
sutiktų mokėti už prekės ženklu pažymėtą prekę didesnę kainą, negu už kitas
tos pačios paskirties prekes.
Tyrimais nustatyta, kad pirkėjai už prekę su žinomu vardu (angl.
brand) yra pasirengę sumokėti daugiau pinigų, nei sumokėtų už bevardę,
tačiau visiškai tokią pačią prekę. Prekės ženklas sukuria pridėtinę vertę,
kurią galima pamatuoti pinigais.
“Premia” – lengvai įsimenamas ir ištariamas, tinkantis įmones produktui
arba įvaizdžiui.
Trumpo, aiškaus, keliančio tinkamas asociacijas vardo žinomumui
sukurti ir palaikyti reikia kur kas mažiau laiko ir pinigų. Paprastas,
trumpas, aiškus prekės ar paslaugos vardas tėra tik gera pradžia. Jis turi
tapti ne tik žinomas, bet ir nešti tam tikrą emocinį krūvį. Pirkėjai,
įsigydami prekę ar paslaugą, įgauna tam tikrą jausmą. Jausmas, jog prekė
yra kokybiška (arba prestižinė, miela, išskirtinė ir t.t.), neatsiranda
šiaip sau. Be abejonės, svarbūs faktoriai yra pats gaminys, jo kaina.
Tokie dalykai, kaip pasitikėjimas gamintoju, gaminio pakuotė,
pripažinimas ir net žmogaus jausmas įsigijus gaminį, yra svarbiausias
įmonės laimėjimas.
Įmonė, siekdama išsikovoti pasitikėjimą ir palankumą savo prekėms,
priversta
kurti ir išsaugoti jų skiriamuosius požymius, įvaizdį ar reputaciją. Tik
tuomet ją ar jos prekes galima atskirti tarp kitų konkurentų.
“Premia” – tai kokybės, plataus asortimento, pažangių ir naujų
technologijų, gero įvaizdžio ar reputacijos, prekinis ženklas.
Firmų vardai ir prekių ženklai atlieka svarbiausią vaidmenį marketingo
strategijoje atskiriant gamintojo ar tiekėjo prekes nuo konkurentų ir
formuojant ilgalaikius teigiamus (ir dažnai eemocinius) tarpusavio santykius
su vartotojais.
Literatūros sąrašas :
1. R.Virvilaitė „Marketingas: mokomoji knyga“, 1997.
2. S. Urbonavičius „ Marketingas : marketingo pagrindai“.
3. R. Dudėnas „ Prekės samprata ir klasifikavimas“ .
4. Internetiniai puslapiai : www.verslas.banga.lt, www.funpps.de/.lt, .