Bangų interferencija pamokos planas
Tvirtinu: mokytojas…………
metodininkas………..
IŠPLĖSTINIS PAMOKOS KONSPEKTAS
Data: ……….
Tema: Bangų interferencija.
Tipas: mišrus.
Tikslai: a) Išsiaiškinti interferencijos reiškinį.
b) Išsiaiškinti interferencijos minimumo ir maksimumo sąlygas.
c) Įtvirtinti naujas žinias.
Metodai: Žodiniai: aiškinimas, pokalbis;
Praktiniai: darbas su vadovėliu, užduočių nagrinėjimas.
Vaizdiniai: kompiuterio panaudojimas (skaidrės).
Pamokos situacija:
Išeita: „Garso bangos“.
Užduota: „Garso bangos“.
Užduodama: § 30,33 „Bangų interferencija“.
Pamokos eiga:
Laikas
(min.) Mokytojo veikla Moksleivių veikla
Pasisveikinimas, drausmės palaikymas klasėje.
Nauja tema „Bangų interferencija“
Bangų sudėtis. Iki šiol susidurdavome su viena banga, sklin¬dančia iš šaltinio. Tačiau labai dažnai aplinkoje vienu metu sklinda kelios skirtingos bangos. Pavyzdžiui, kai kambaryje kal¬basi keletas žmonių, kelios garso bangos ppereina viena per kitą. Kas tada įvyksta?
Lengviausia pasekti šį reiškinį, stebint bangas vandens pa¬viršiuje, [meskime į vandenį du akmenis. Susidarys dvi žiedinės bangos. Viena banga pereis per kitą ir toliau sklis taip, tarsi kitos bangos ir nebuvo. Taip pat garso bangos gali sklisti vienu metu ore ir visai netrukdyti viena kitai. Daug orkestro muzikinių instrumentų arba choro balsų skleidžia garso bangas, kurias mū¬sų ausis sugauna vienu metu.
Interferencija. Tokia bangų sudėtis, kai kiekviename erdvės taške atstojamųjų svyravimų amplitudė laikui bėgant nekinta, vvadinama interferencija.
Išsiaiškinkime, kokiomis sąlygomis bangos interferuoja. Ati¬džiau išnagrinėkime, kaip užplaukia viena ant kitos bangos, sklin¬dančios vandens paviršiumi.
Panaudojus du rutuliukus, pritvirtintus prie harmoniškai svy¬ruojančio strypo, galima vonioje vienu metu sužadinti dvi ap¬skritąsias bangas (68 pav.). Bet kuriame vandens paviršiaus taš¬ke M ssusidės dviejų bangų (sklindančių iš šaltinių O{ ir O2) su¬kelti svyravimai (69 pav.). Šių svyravimų amplitudės bus nevie¬nodos, nes bangos nueis skirtingą kelią dt ir d2. Bet jeigu atstu¬mas Z tarp šaltinių yra daug mažesnis už bangų nueitą kelią (l