Fotoaparatas

TURINYS

1. Santrauka……………………2psl.

2. Įvadas…………………….3psl.

3. Teorinė dalis:

1. Fotoaparatas ir jo dalys…………….4psl.

2. Skirtingų objektų fotografavimas:

1. Natūralus pasaulis…………..5psl.

2. Gėlės ir sodai……………..6psl.

3. Gyvūnai………………..7psl.

4. Pastatai………………..7-8psl.

5. Interjeras………………..8psl.

6. Žmonės……………….9-10psl.

7. Vakarėliai ir šventės…………..10psl.

8. Sportas…………………10psl.

9. Kūdikiai ir vaikai……………11psl.

10. Nakties fotografija………11-12psl.

11. Natiurmortai…………..12psl.

3. Dažniausiai pasitaikančios klaidos…….13-14psl..

5. Išvados……………………

6. Naudota literatūra……………….

7. Priedas……………………

.

SANTRAUKA

Šiuo projektiniu darbu mes siekiame pateikti informaciją apie fotoaparatą, jo pagrindines dalis, bei patį fotografavimo procesą, gimtąja lietuvių kalba. Kaip pastebėjome dauguma jaunuolių mėgsta fotografuoti, bet nedaugelis žino fotoaparato dalis, jo veikimo principus. Fotografuojant labai svarbu turėti teorinių žinių kaip tai reikia daryti, o informacijos kaip tai daryti gimtąja kalba išvis nėra arba labai mažai jos. Taigi norint daryti tikrai geras nnuotraukas nepakanka vien gero fotoaparato, reikia išmanyti patį fotografavimo procesą ir žinoti jo subtilumus.

Teorinėje dalyje trumpai apžvelgiame pagrindines fotoaparato dalis, jų funkcijas. Plačiau pateikiama, kaip reikia fotografuoti konkretų vaizdą, į ką reiktų atkreipti dėmesį fotografuojant vieną ar kitą vaizdą. Pateikiama informacija kaip fotografuoti naktį. Trumpai apžvelgiamos pradedančiųjų fotografų klaidos ir kaip jas reikėtų taisyti.

Praktinėje dalyje pateikiama informacija apklausus 50 Pr. Žadeikio gimnazijos mokinių nuomonė įvairiais klausimais apie fotografavimą ir fotoaparatus. Kokius jie fotoaparatus rinktųsi, ką žino apie fotografavimą, aar naudojasi juo kaip saviraiškos priemone ir ar jiems pakanka informacijos, jiems iškylančiais klausimais apie fotografavimą, lietuvių kalba.

ĮVADAS

Geros nuotraukos neatsiranda stebuklingu būdu iš niekur. Todėl dauguma moksleivių ir suaugusių žmonių tikriausiai norėtų sužinoti, kaip tai padaryti.

Fotografija yra vvienas iš saviraiškos būdų, be to fotografija gali padėti išreikšti save, įamžinti svarbias žmogaus gyvenime akimirkas, besikeičiančios gamtos grožį ir panašiai. Norint tai padaryti užtenka turėti net ir paprasčiausią fotoaparatą. Tačiau padaryti menišką nuotrauką reikia turėti nemažai teorinių žinių, kaip tai daryti ir mokėti tas žinias taikyti praktikoje.

Kadangi mes esame moksleiviai tai savaime aišku, kad mums trūksta tokios informacijos, mokykloje to nėra mokoma. Būtent dėl šios priežasties mes ieškojome informacijos šia tema, bet beieškant paaiškėjo, kad lietuvių kalba išsamios informacijos apie fotografavimą labai sunku rasti. Kyla problema – tokios informacijos trūkumas gimtąja kalba.

Šiuo projektiniu darbu mes bandysime bent dalinai spręsti šią problemą, pateikdami daug vertingos informacijos apie fotoaparato dalis, fotografavimo meną ir skirtingų objektų fotografavimą. Naudojantis teorija ir ddaryta moksleivių apklausą iškeliame sau tokius tikslus:

• Išanalizuoti situacija ar trūksta informacijos apie fotografavimą gimtąja kalba, moksleivių susidomėjimą šia tema ir moksleivius sudominti šia tema.

• Pateikti Michael Longfend knygos „Kūrybinė fotografija vertimą.

1. FOTOAPARATAS IR JO DALYS

Fotoaparatai, kurie kadaise buvo didelės, primityvios medinės dėžės dabar tapo mažais prietaisais prikimštais elektronikos. Tai nulėmė optikos, elektronikos ir inžinerijos tobulėjimas, taigi šie pokyčiai nulėmė tai, kad net pradedantysis fotografas gali padaryti gana geras nuotraukas.

Nors yra daug fotoaparatų modelių, bet pagrindines jo dalis turi vvisi. Pradedantis fotografuoti turi suprasti, kaip šviesa patenka į objektyvą, kaip ji nukreipiama į fotojuostą. Iš esmės kiekvienas fotoaparatas tai – šviesai ne pralaidi dėžutė, kurios gale yra šviesai jautri foto juostelė, o priekyje anga su dangčiu, kurioje yra lęšis. Lęšis gali būti įtvirtintas vienoje vietoje, bet jis gali ir slankioti ,tai padeda pritraukti vaizdą, jį padaryti ryškesnį. Būna fotoaparatų ir ne su vienu lęšiu, o keliais lęšiais.

Kita dalis tai apertūra pro ją šviesa patenka į lęšį jei ji palčiai atverta tai patenka daugiau šviesos, jei pridaryta tai mažiau. Apertūra reikalinga tam, kad nustatytum norimą daikto dydį nuotraukoje. Ne mažiau reikšmingas yra užraktas. Nuo jo priklauso kokiu greičiu i juostelę patenka šviesa, nuo to greičio priklausys vaizdo tikslumas ir ryškumas.

Norint padaryti geras nuotraukas nė vienas fotografas neišsiverčia be atraminių kojelių, jos padeda tiksliau užfiksuoti vaizdą. Apšvietimas fotografuojant ypač svarbus nuo jo priklauso nuotraukos kokybė. Visi fotoaparatai turi blykstes, tačiau vienos veikia visada kitos tik trūkstant šviesos. Nuotraukas galima daryti spalvotas ir nespalvotas.

Šiuolaikinei technikai taip pažengus į priekį nebereikia fotoaparate nieko nustatinėti, juostelių prasukinėti, pakanka nuspausti vieną mygtuką ir vaizdas jau užfiksuotas fotojuostoje.

2. SKIRTINGŲ OBJEKTŲ FOTOGRAFIJOS

Šiame skyriuje yra aprašoma, kaip įranga, technika bei žinios aapie fotografavimą gali padėti

nufotografuoti nuostabias nuotraukas. Jūs galėsite sužinoti, kokią įrangą reikia turėti, kaip elgtis

norint nufotografuoti skirtingus objektus. Viskas, ką jūs pasirinksite fotografuoti, turi savo individualius bruožus ir reikalauja skirtingų sąlygų, veiksnių bei jūsų pačių elgesio. Kai kuriems objektams viena kažkuri įranga gali būti tiesiog būtina ( toks kaip plataus kampo lęšis – panoraminiam kraštovaizdžiui), o kitiems jos visai nereikia. Daugeliu atvejų gali būti, kad norint gauti gerą rezultatą svarbiausias yra jūsų pačių elgesys. Fotografuojant laukinę gamtą, nuotraukų kokybė labiausiai priklauso nuo jūsų kantrybės laipsnio, nuo to, kaip jūs sugebate pagauti idealų momentą.

1. NATŪRALUS PASAULIS

Norėdami nufotografuoti gražų kraštovaizdį, jūs turite žinoti kai ką apie tam tikrus spalvų efektus. Pavyzdžiui, migla padarys spalvas nebylias, tylias ir sukurs mistiškumo jausmą. Audra suteiks dramatiškos šviesos pakitimų. Prieš fotografuojant konkrečią vietą, patartina padaryti keletą bandomųjų nuotraukų, pabandyti nufotografuoti daiktus ir gamtovaizdžius įvairiose oro sąlygose ir skirtingu laiku. Taip pat yra būtina dirbti greitai, nes sąlygos greitai keičiasi. Daugelyje pasaulio šalių kraštovaizdis keičiasi radikaliai, priklausomai nuo metų laikų. Atskiri šviesos efektai būna tik keletą kartų metuose, tokie, kaip ilgiausia ir trumpiausia metų diena. Tonai ir spalvos taip pat priklauso nuo apšvietimo.

Fotografuojant panoraminius vaizdus idealu yra naudoti plataus kampo lęšius. 28- 35 mm llęšiai įtraukia daugiau priešakinio plano, o tolumos elementus dar labiau nutolina. 135-200 mm lęšis tolumos elementus padidina. Tai leidžia tolimus kalnus parodyti aukštesnius ir artimesnius.

Vandens buvimas priešakiniame plane kraštovaizdžiui leidžia tarsi atsikartoti: tolumoje dunksantys kalnai ir dangus atsišviečia vandenyje. Galima keisti požiūrį ir ne reguliariai vandens paviršiuje padaryti kuo daugiau efektų.

Panoramą jūs galite pavaizduoti kaip mozaiką, sudėliojant vaizdus serijomis. Statant vaizdo komponentus šiuo būdu, yra būtina laikyti kamerą horizontaliai. Norint išgauti idealias nuotraukas, būtina naudotis trikoju. Jei nufotografuojate ilgas nuotraukas, panoraminį vaizdą galite įdėti į išgaubtą formą.

Įspūdingai realiame gyvenime atrodo plokščios, dviejų dimensijų nuotraukos. Nors sugebant atrasti priešakinio plano įdomybių ir pridėti trečią dimensiją, nuotrauka atrodo dar fantastiškiau.

2. GĖLĖS IR SODAI

Daugelis žmonių turi sodą, gėlyną ar kažką panašaus. Bet daugelis jų neatrodo taip gražiai, kad galėtume ištisai fotografuoti. Čia vėl yra labai svarbu mokėti pasinaudoti visomis fotografavimo galimybėmis.

Soduose yra galimybė fotografuoti gėles, įvairius augalus, be to, sodo augalų fone dažnai daromi portretai. Gėlės yra vienos iš dažniausiai fotografų dėmesį sode patraukiančių objektų. Jos fotografuojamos grupėmis, pavieniui, stambiu planu.

Pagrindiniai technikos reikalavimai dirbant stambiu planu laukuose bei gėlynuose yra didinti vaizdą iš lėto, kad galėtumėte gauti pakankamai tikslų ir aiškų vaizdą, kad išvengtumėte

vėjo.

Fotografas dažnai naudojasi atvirkščiu lęšiu, stambaus plano priedais, pridedamomis tūbelėmis ar dumplėmis, bei keičia makro lęšius labiausiai tinkamais, stambaus plano. Yra patartina fotografuoti laukus ir gėles jų natūralioje aplinkoje, kadangi tik tada jie atrodys gyvi.

Dienos šviesoje sodo spalvos atrodo gražiausiai. Jei kuriate gėlių kompoziciją, harmonija bus išlaikyta, jei suryškinsite svarbius akcentus bei pašalinsite bereikalingas sodo detales.

Fotografuodami sodą stenkitės žiūrėti iš skirtingų kampų, kadangi tik tada savo nuotraukose galėsite atskleisti keletą stebinančių dalykų. Kuriant pusiau abstrakčias kompozicijas ir ddirbant su blykste, labai tinka raudona ir žalia spalvos. Sėkminga gamtos fotografija priklauso nuo jūsų buvimo teisingoje vietoje ir reikiamu momentu. Pvz., jeigu norite nufotografuoti neįprastą voratinklį, jūs turite būti anksti atsikėlę, nes juk svarbu pagauti ryto rasos lašelį ant voratinklio. Šviesos efektais turėtumėt pagauti rasa spindintį voratinklį tamsos fone.

Jei norite pasiekti tobulą ryškumą visada naudokitės trikoju. Jeigu jūsų fotografuojamoje vietoje yra švelnus vėjas, būtinai pastatykite skydą.

3. GYVŪNAI

Fotografuojant gyvūnus svarbiausia yra turėti daug kantrybės. Pastatyti fotografavimo įrenginius vienoje vvietoje labai sunku, nes gyvūnai nuolat juda. Netreniruotus gyvūnus kartais visai neįmanoma nufotografuoti. Prieš fotografuojant gyvūnus reikalinga domėtis gamta, aplinka, kurioje jie gyvena, kaip juda, kaip reaguoja į skirtingas aplinkybes. Geros gyvūnų fotografijos pagrindas yra atsargios pozicijos ir įrangos pasirinkimas, oo šios fotografijos rezultatas priklauso nuo mokymosi ir stebėjimo. Prie gyvūnų paprastai yra neįmanoma prisiartinti, todėl norint juos nufotografuoti reikia naudotis optiniu didinimu. Nusprendus, kad jūsų pasirinktas gyvūnas yra tinkamoje pozoje, stenkitės kuo greičiau tai “įrėminti”, tada sureguliuokite fotoaparatą, kol kompozicija ir apšvietimas jums atrodys ideali.

Fotografuojant laukinį gyvūną iš automobilio, reiktų būti atsargiems ir neparemti kameros ant jokios automobilio dalies, kai važiuojate.

Prijaukintus gyvūnus fotografuoti yra lengviau. Gyvūnai gali būti fotografuojami standartiniu ar net plataus kampo lęšiu. Fotografuojant gyvūnus geriausia būtų dirbti su asistentu, kadangi jis gali atitraukti gyvūno dėmesį žaisdamas ar bėgdamas su juo. Tokiu metu padaryta fotografija dažniausiai parodo jo charakterį. Šeimos gyvūnai yra dažniausiai fotografuojami objektai.

4. PASTATAI

Architektūros objektų fotografavimas yra ypač svarbus. Jis aapima nuo naujausio vystymosi laikotarpio iki archeologinių statybviečių, imant kartu interjerą ir eksterjerą. Šiose fotografijose svarbiausia yra pabrėžti pagrindinius objekto bruožus, neiškreipti perspektyvos, ryškaus aspekto. Sėkminga fotografija turi gražinti objektą, perduoti jo formą, įkūrimą ir santykį su žmonėmis.

Fotografuojant lauke svarbiausia yra apšvietimas. Kadangi tik esant geram apšvietimui mes galime nufotografuoti daiktus tokius, kokie jie yra.

Stenkitės atsargiai naudotis fotoaparatu, tiksliai nustatyti ryškumą, apšvietimą, vietą, iš kurios fotografuosite, nes fotografuojant pastatus labai lengva yra iškreipti tikrąją objekto išvaizdą. Pastatą geriausiai ffotografuoti tiesiai, pabrėžiant visus jo bruožus atidžiai. Naudinga būtų, jei į fotografuojamą vietą grįžtumėte skirtingu laiku ir esant skirtingoms oro sąlygoms, nes tada sugebėtumėte pastebėti apšvietimo pokyčius. Dažnai pastebėti pokyčiai visiškai pakeičia objekto išvaizdą, paprastai todėl, kad įtraukti priešakinio plano ir fono elementai. Geriausia nufotografuoti visą pastatą tiesiai, po to patikrinti visus jo bruožus atidžiai.

Svarbiausia yra pasirinkti detales, apibūdinančias pastato charakterį taip gerai, kaip visas vaizdas. Jei vaizdas prigrūstas šešėlių, jis tamsina ir sendina pastatą.

Karščio refleksus turintys langai yra naudojami daugelyje modernių pastatų. Jie gali formuoti įspūdingą veidrodžių paviršių. Formuodami langų kontrasto su veidrodiniais iškraipymais modelį, galime gauti gerą fotografiją. Tikrosios architektūros formos gali atsiskleisti tik fotografuojant vakaro šviesoje, bet reikėtų nepamiršti, kad viskas languose yra apšviesta dangaus, o tai gali labai greitai sugadinti mūsų nuotraukos vaizdą.

Pastatai gali būti naudojami kaip pagrindas abstraktiems modeliams. Pastato forma geriausiai išryškėja tamsiame šešėlyje.

5. INTERJERAS

Jei norite turėti idealias nuotraukas, fotografuojant interjerą, trikojis yra būtinas. Geriausia būtų naudoti plataus kampo lęšį ir nepamiršti rūpestingai kontroliuoti perspektyvą. Fotografas turi laikyti kamerą stačiai.

Apšvietimas yra svarbiausias aspektas fotografuojant viduje. Ypatingai turėtų būti atkreipiamas dėmesys į langų ir sienos detales. Geriausia fotografija būtų, jei langai būtų prieš jus, ir šviesa sklistų pro juos, nes tik tada kambarys bus visiškai apšviestas. Blykstės, apšviečiančios sieną prieš fotoaparatą, geriausia būtų nenaudoti. Įvairios detalės gali būti ypač daug svarbios ir jas reikia užfiksuoti.

Rūsys, laiptai yra svarbios namo vietos ir gali atskleisti tam tikrus interjero ypatumus. Įvairūs judesiai ir šešėliai kambariuose irgi gali būti veiksniai, parodantys interjero charakterį. Ne visada baldų sustatymas gerai atitinka kambario charakterį, todėl nebijokite jų perstatinėti. Fotografuojant struktūra pabrėžiama skirtingomis technikomis. Plataus kampo lęšis gali padidinti laiptų linijas. Jie taip pat yra reikalingi, jei jūs norite gauti visą kambarį nuotraukoje. Jei užtenka šviesos iš lango, jos pagalba galima sukelti malonesnį efektą negu tada, kai fotografuojame interjerą, naudodami studijos apšvietimą ar blykstę. Kartais dirbtinis apšvietimas gali sugadinti atmosferą.

6. ŽMONĖS

Žmonės yra vieni iš populiariausių fotografavimo objektų, įskaitant formalias nuotraukas studijoje ir ne formalias namuose.

Fotografuojant portretą ,svarbiausia yra charakterio atskleidimas, todėl jūs turite sugebėti sudaryti patogią atmosferą objektui.

100-135 mm lęšiai leidžia nufotografuoti galvą ir pečius iš pakankamos tolumos. Jeigu jūs naudojatės trikoju, tai nebūtina visą laiką žiūrėti pro objektyvą (tai leidžia daugiau bendrauti su objektu) , nors jis ir ne visada yra techniškai reikalingas.

Akys yra dominuojantis ir įtakingas veido bruožas, todėl fotografuoti yra geriausia akių lygyje. Nepamirškite, kad viso oobjekto veidas gali būti per daug simetriškas, trys ketvirtadaliai veido gali padaryti meninę nuotrauką žymiai įdomesnę.

Apšvietimas turėtų būti kiek galima geresnis. Dažnai tinka paprastas daiktų išdėstymas, nors gerai atrodytų keletas kontrastų kompozicijoje. Blykstė ir reflektoriaus lenta bus naudinga šešėlių sumažinimui.

Fotografijose galima panaudoti ir aplinkinius, nes kartais ir jie gali padėti išreikšti objekto charakterį. Vertėtų nepamiršti, kad geros nuotraukos gali išeiti ir fotografuojant grupes žmonių (tik tada, jei jie jaučiasi atsipalaidavę).

Kai fotografuojate žmogų, užsiimantį kažkokia veikla, svarbiausia yra “sujungti” personažą su veikla ir parodyti juos taip, kad jaustųsi jų integravimasis į aplinką.

Jeigu jūs fotografuojate modelį, tai turėtumėte naudoti kuo daugiau spalvų ir detalių. Naudokitės blykste, papildančia dienos šviesą, taigi jūs galėsite sumažinti ir padidinti vaizdą. Išskleiskite blykstę stambiu planu, pašalinkite viską, kas netinka jūsų nuotraukai. Geriausias fonas yra neutralus. Pasistenkite parodyti savo gabumus ir susikaupimą. Stenkitės išstudijuoti objektą įvairiais kampais. Akies lygio požiūris duoda gerą bendrą vaizdą, bet jūs turite nepamiršti parodyti objekto išraišką, nes tai yra svarbiausia. Atviros išraiškos paslaptis portrete – likti nekrentančiam į akis, fotografuoti paslėpta kamera, kai objektas yra užimtas kažkokia kita veikla. Švelniai laikant kamerą ir gerai jaučiant laiką bei aplinką, galima pasiekti aukštų kokybės rezultatų. Fotografai, kurie nefiksuoja veido, dažniausiai

padeda fotografuojamam objektui atsipalaiduoti. Ką objektas daro, gali būti taip įdomu ir atpalaiduojama, kaip kad jis ir atrodo, ypač jeigu jis yra susijęs su kūryba. Kai Žmonės yra taip fotografuojami, jie yra mažiau drovūs. Kartais neįprastos detalės gali būti tiesiog kaip informavimo priemonė, apibūdinanti objektą. Sakykim, fotografuojami modeliai, turintys išskirtinę išvaizdą ar specialybę. Geras pokalbis su modeliu yra labai svarbus. Mėgėjas modelis gali būti užsidaręs, taigi reikia naudotis profesianulumu, ir taip padėti jam atsipalaiduoti. Stenkitės galvoti apie kūną kaip apie kkraštovaizdį ir naudokite apšvietimą, išryškinantį formas.

7. VAKARĖLIAI IR ŠVENTĖS

Greitas atviras fotografavimas yra geriausias fotografuojant vakarėlius ir šventes. Nufotografavus atskirus laiko momentus ir juos sudėjus paeiliui, galima parodyti visą šventę. Kalėdas jūsų nuotraukose gali parodyti išvyniojamos dovanos, pietų stalas, eglutė. Įmanoma išreikšti šventės dvasią bandant fotografuoti ir egzistuojančiose šviesose (dienos šviesoje, prie paprastų lempų, žvakių šviesoje). Nors geriausia būtų naudoti tinkančius filmelius ar fotografuoti dirbtinėje šviesoje. Blykstė gali sugriauti nuotaiką, nebent ji būtų kontroliuojama. Fotografuojant geriausia “atmesti” ar sujungti jją su dienos šviesa iš lango pripildant šešėlių. Padarykite taip, kad veidai būtų ne per arti kameros. Jeigu jūs negalite tvarkingai išdėstyti fotografuojamų objektų, žiūrėkite, kad bent nebūtų tokių detalių, kurios griautų kompoziciją.

Neformaliose fotografijos geriausiai pateikiama įvykių atmosfera. Laikant ffotoaparatą išilgai stalo, sėdinčiųjų lygyje, pagausite žmones natūraliame aukštyje. Bet būkite atsargūs, išvenkite iškraipymų.

8. SPORTAS

Norint nufotografuoti bet kokį sportą sėkmingai, yra būtina žinoti žaidimų taisykles ir įvairias procedūras. Tik numatant, kas ketina atsitikti, galima vienam stebėti veiksmo viršūnę ir nufotografuoti aukščiausioje šuolio vietoje ar tuo momentu, kai triumfas ar išgąstis pasirodo atleto veide. Idealus lęšis fotografuojant sporto vaizdus ar sportininkus yra vidutinio ilgumo teleobjektyvas. Fotografuojant bėgimą ar atletiką, kamerą būtina pastatyti ant trikojo, kad veiksmo viršūnėje ar lenktynių pabaigoje galėtumėte nufotografuoti lemtingą momentą. Įtraukite konkurencingus įvykius, kad pagautumėte charakterio išraišką ir gyviau atskleistumėte dalyvių džiaugsmus ar nusivylimus.

9. KŪDIKIAI IR VAIKAI

Kai fotografuojate kūdikius, stenkitės pripildyti nuotrauką objektu. Naudokite 85mm ar 135 mm lęšį ar eikite artyn su sstandartiniu lęšiu. Galite parodyti kūdikį užsiėmusį – žaidžiantį, maitinamą ar maudomą. Norėdami išvengti prigrūsto, iškreipto fono, stenkitės vaikus nufotografuoti švelnioje šviesoje. Viduje geriausia yra natūrali šviesa iš lango ar atšokanti blykstė, lauke- net ir migla ar apsiniaukęs oras aprūpina maloniausiu apšvietimu. Kūdikiai yra nenuspėjami ir pavargstantys objektai, taigi jūs turite būti pasiruošę fotografuoti bet kada. Nusileisti iki vaikų ūgio yra būtina, nes jei nuotrauką fotografuosite iš suaugusiųjų aukščio, reiškia, žiūrėsite žemyn. Tada objekto vaizdas bus iškreiptas. Jeigu jūs fotografuojate formalius pportretus, naudokite rankose laikomą kamerą ir sekite judėjimą ir išraišką. Visada stenkitės pagauti objekto išraiškingiausius momentus. Vyresni vaikai gali būti drovūs, kai norite juos nufotografuoti. Stenkitės padaryti visą fotografavimo procedūrą kaip žaidimą, ar nufotografuokite vaiką, kai jo dėmesys yra užimtas kuo nors kitu. Jauni vaikai yra linkę būti mažiau drovūs prieš kamerą, negu vyresni vaikai ar suaugę, taigi tiesios nuotraukos gali būti sėkmingos.

Stenkitės nufotografuoti vaikus, įvairiose situacijose bei aplinkose, parodydami ypatingą atmosferą. Nepamirškite, kad fotografavimo objektu gali tapti ir žmonės, kurie to visiškai nesitiki.

10. NAKTIES FOTOGRAFIJOS

Akivaizdi šviesos stoka, didžiulis kontrastas yra pagrindinės nakties fotografijų charakteristikos. Jūs galite nufotografuoti detales viduje apšviesto pastato, išilgai su jo tamsia išore, bet tai bus neįprasta. Fotografuojant prietemą ar dangaus šviesą, rezultatai dažniausiai atrodo realistiškiau. Naktį miestuose ir didmiesčiuose dirbama po lietaus, kai keliai ir šaligatviai šlapi. Stenkitės naudoti šviesius reflektorius aplinkos apšvietimui (nuo prekybos centrų, parduotuvių langų) bei pridėti ekstra apšvietimą nuotraukai. Su kilnojamu objektu, tokiu kaip žmogus, jūs esate lanksčiausi. Objektas gali judėti judinant šviesos šaltinius. Stenkitės išvengti viršutinio apšvietimo iš kaimyninių šviesų. Gundytų panaudoti turimą šviesą, bet jų kryptis ir griežtumas susijungę gali palikti nepatrauklių šešėlių ant objekto akių ir nosies. Norėdami nufotografuoti kraštovaizdį su šviečiančiu mėnuliu, geriausia bandyti ffotografuoti prietemoje su anksti pakylančiu mėnuliu danguje, galbūt parodyti kažkiek tolumos, pusiau paslėpto dirbtinio šviesos šaltinio. Nesant jokioms dirbtinėms šviesoms, kraštovaizdį po pilnatimi galite nufotografuoti tik pasirūpinę, kad kadras būtų pakankamai ilgas išlaikytas. Nakties fotografijos dažnai pridaro mums problemų. Geriausia fotografuoti transformuojančią šviesą į judėjimą ir spalvotas juostas. Kai šviesos yra pakankamai, kai ji pripildo rėmus, kamerą galima laikyti rankose, naudojant netgi vidutiniškai greitą fotoaparatą.

Stenkitės naudoti turimą šviesą iš langų. Tokiu atveju jūs perduosite realią atmosferą.

Atrakcionų parkai yra geri objektai nakties fotografijoms, kai jie yra šviesiai apšviesti ir pilni žmonių. Kai šaudo fejerverkų pasirodymas, pasinaudokite laiku, t.y. fotografuodami palaikykite sklendę atidarytų keletą sprogimų Stenkitės fotografuoti tarp sprogimų, kadangi tik tada nufotografuosite fejerverkus geriausiu metu.

11. NATIURMORTAI

Ramaus gyvenimo fotografijose , t.y. fotografuojant objektus, kurie visai nejuda, viskas nuo pasirinktino objekto iki finalinio reguliavimo apšvietimo yra visiškai fotografo kontrolėje. Geriausiai ramaus gyvenimo nuotraukos pavyksta, kai siekiant visiško atsargumo iš anksto planuojami trys elementai: fonas, kompozicija ir apšvietimas.

Fonas yra pirmas daiktas, apibūdinantis bet kokį ramų gyvenimą. Objektai turi būti parodomi jų įprastose vietose. Dažnai geriausiai įkurti paprastas šviesas ar tamsą natūraliame fone.

Atsiminkite, kad objektas skirtingų dydžių, spalvų ir tonų, turi skirtingus regimus svorius. Nusiteikite, kad keletas arba daug daiktų yra lengviau išdėstyti ir sukomponuoti negu vieną. Stenkitės turėti kažką, kas padėtų juos susieti. Tai galėtų būti panašios formos, tekstūros, stiliai ar gal turite kokį nors bendrą tikslą, kuris duos kompozicijai kažką reikšmingo.

Kai išdėstysite, sukomponuosite, eksperimentuokite su apimties kampais ir skirtingomis šviesomis. Kreipkite dėmesį į šešėlius, kurie gali suteikti ypatingą žavesį objektui. Jeigu dirbate su blykste, naudokitės skaitytuvu, atmetančius atgal šviesą į reflektorius ar atskiriančius blykstę nuo kameros. Geriausiai tinka švelnus apšvietimas arba šviesą galėtumėte sumažinti šešėliais, bet būtina atsiminti, kad kiekviena kompozicija reikalauja skirtingos apšvietimo technikos.

3. DAŽNIAUSIAI PASITAIKANČIOS KLAIDOS

Fotografavimas- sunkus ir atsakingas darbas. Nors ir turėdami pakankamai gerą fotografavimo techniką, bet neišmanydami, atrodo, visai menkų smulkmenų, žmonės dažnai nesugeba padaryti gerų nuotraukų. O gyvenimo akimirkos nepakartojamos. Todėl labai svarbu fotografuojant nedaryti klaidų. Kokios yra dažniausiai daromos fotografavimo klaidos ir ką labai svarbu žinoti fotografuojant?

1. Reikia žinoti, kaip laikyti kamerą, fotoaparatą, kaip įdėti ir išimti juostą.

2. Labai svarbu yra žinoti, koks turi būti lęšis. Kokiam vaizdui ar detalei fotografuoti koks lęšis tinka. Jei lęšis bus netinkamas, objektas gali būti iškreiptas. Jei fotoaparatas yra su keičiamais lęšiais, turite būti perskaitę instrukciją ir susipažinę, koks lęšis tinka jūsų fotografuojamiems objektams.

3. Svarbu žiūrėti, kad kameros objektyve pažymėtos horizontalės ir vertikalės būtų prie

aukščiausio – žemiausio krašto bei atitiktų šonuose. Dideli lęšiai gali vaizdą iškreipti link kraštų. Jei to nepageidaujate, pasirinkite tinkamo dydžio lęšius. Jei kamera neturi šių žymių, padarykite keletą bandymų, kad sužinotumėte, kiek vaizdo buvo įrašyta, ar neliko kas už ekrano.

4. Prieš fotografuojant būtina patikrinti, ar lęšis nėra uždengtas.

5. Jei blykstė buvo panaudota per arti lęšio, nufotografuotų gyvų objektų akys bus raudonos. Patikrinkite instrukcijas blykstei ir sužinosite, kokia yra arčiausia rekomenduojama objekto toluma.

6. Jei objektas yra išblukęs, tinka papildomas laidas, įjungiamas į bblykstę ir laikomas virš kameros, rodant žemyn.

7. Blyškios, tarsi išplautos spalvos nuotraukos būna dėl nešvaraus lęšio ir filtro. Reikia patikrinti priekinius ir galinius lęšius ir nuvalyti juos su specialiai lęšiams skirtu audiniu ar lęšių popierine servetėle. Jei tai nepadeda, ieškokite defekto, kreipkitės į taisymo servisą ar su garantiniu talonu į gamintoją dėl pakeitimo tinkamu.

8. Vaizdas atrodys perkrautas, dvigubas, jei dėl kokios nors priežasties į du vaizdai bus sufotografuoti į vieną kadrą. To priežastis gali būti neprasisukusi ar nepakankamai į priekį pasisukusi juostelė.

9. Spalvų aaiškumui ir atspalviams įtaką turi juostos rūšis ir filtrai.

10. Objektas miglotas gali būti dėl to, kad fotografavimo metu jis judėjo. Norint sušaldyti judantį daiktą, sklendės greitį reikėtų nustatyti tarp 1/125 ir 1/500 sekundės.

11. Vaizdas miglotas būna ir dėl to, kad fotografavimo metu rrankose sujuda fotoaparatas. Stovėti reikia patogiai, su nuleistomis alkūnėmis, prieš nuspaudžiant mygtuką būtina lėtai švelniai iškvėpti.

12. Jei fotoaparate yra automatinis ryškumo nustatymas, o nuotraukos nėra pakankamai ryškios, galbūt objektas buvo per daug blyškus arba buvo per mažas kontrastas automatiniam ryškumui nustatyti.

13. Jei ryškumą galite nustatyti patys, praktikuokitės, kol įprasite. Nesukinėkite ryškumą reguliuojančio lęšio lėtai, nes akiai įtiks ir ne visai ryškus vaizdas. Geriau greitu judesiu grįžkite prie labai ne ryškaus vaizdo, po to stenkitės užfiksuoti patį ryškiausią.

TURINYS

1. Santrauka……………………2psl.

2. Įvadas…………………….3psl.

3. Teorinė dalis:

1. Fotoaparatas ir jo dalys…………….4psl.

2. Skirtingų objektų fotografavimas:

1. Natūralus pasaulis…………..5psl.

2. Gėlės ir sodai……………..6psl.

3. Gyvūnai………………..7psl.

4. Pastatai………………..7-8psl.

5. Interjeras………………..8psl.

6. Žmonės……………….9-10psl.

7. Vakarėliai ir šventės…………..10psl.

8. Sportas…………………10psl.

9. Kūdikiai ir vaikai……………11psl.

10. Nakties fotografija………11-12psl.

11. Natiurmortai…………..12psl.

3. Dažniausiai pasitaikančios klaidos…….13-14psl..

5. Išvados……………………

6. Naudota literatūra……………….

7. Priedas……………………

.

SANTRAUKA

Šiuo projektiniu darbu mes siekiame pateikti informaciją apie fotoaparatą, jo pagrindines dalis, bei patį fotografavimo procesą, gimtąja lietuvių kalba. Kaip pastebėjome dauguma jaunuolių mėgsta fotografuoti, bet nedaugelis žžino fotoaparato dalis, jo veikimo principus. Fotografuojant labai svarbu turėti teorinių žinių kaip tai reikia daryti, o informacijos kaip tai daryti gimtąja kalba išvis nėra arba labai mažai jos. Taigi norint daryti tikrai geras nuotraukas nepakanka vien gero fotoaparato, reikia išmanyti patį fotografavimo procesą ir žinoti jo subtilumus.

Teorinėje dalyje trumpai apžvelgiame pagrindines fotoaparato dalis, jų funkcijas. Plačiau pateikiama, kaip reikia fotografuoti konkretų vaizdą, į ką reiktų atkreipti dėmesį fotografuojant vieną ar kitą vaizdą. Pateikiama informacija kaip fotografuoti naktį. Trumpai aapžvelgiamos pradedančiųjų fotografų klaidos ir kaip jas reikėtų taisyti.

Praktinėje dalyje pateikiama informacija apklausus 50 Pr. Žadeikio gimnazijos mokinių nuomonė įvairiais klausimais apie fotografavimą ir fotoaparatus. Kokius jie fotoaparatus rinktųsi, ką žino apie fotografavimą, ar naudojasi juo kaip saviraiškos priemone ir ar jiems pakanka informacijos, jiems iškylančiais klausimais apie fotografavimą, lietuvių kalba.

ĮVADAS

Geros nuotraukos neatsiranda stebuklingu būdu iš niekur. Todėl dauguma moksleivių ir suaugusių žmonių tikriausiai norėtų sužinoti, kaip tai padaryti.

Fotografija yra vienas iš saviraiškos būdų, be to fotografija gali padėti išreikšti save, įamžinti svarbias žmogaus gyvenime akimirkas, besikeičiančios gamtos grožį ir panašiai. Norint tai padaryti užtenka turėti net ir paprasčiausią fotoaparatą. Tačiau padaryti menišką nuotrauką reikia turėti nemažai teorinių žinių, kaip tai daryti ir mokėti tas žinias taikyti praktikoje.

Kadangi mes esame moksleiviai tai savaime aišku, kad mums trūksta tokios informacijos, mokykloje to nėra mokoma. Būtent dėl šios priežasties mes ieškojome informacijos šia tema, bet beieškant paaiškėjo, kad lietuvių kalba išsamios informacijos apie fotografavimą labai sunku rasti. Kyla problema – tokios informacijos trūkumas gimtąja kalba.

Šiuo projektiniu darbu mes bandysime bent dalinai spręsti šią problemą, pateikdami daug vertingos informacijos apie fotoaparato dalis, fotografavimo meną ir skirtingų objektų fotografavimą. Naudojantis teorija ir daryta moksleivių apklausą iškeliame sau tokius ttikslus:

• Išanalizuoti situacija ar trūksta informacijos apie fotografavimą gimtąja kalba, moksleivių susidomėjimą šia tema ir moksleivius sudominti šia tema.

• Pateikti Michael Longfend knygos „Kūrybinė fotografija vertimą.

1. FOTOAPARATAS IR JO DALYS

Fotoaparatai, kurie kadaise buvo didelės, primityvios medinės dėžės dabar tapo mažais prietaisais prikimštais elektronikos. Tai nulėmė optikos, elektronikos ir inžinerijos tobulėjimas, taigi šie pokyčiai nulėmė tai, kad net pradedantysis fotografas gali padaryti gana geras nuotraukas.

Nors yra daug fotoaparatų modelių, bet pagrindines jo dalis turi visi. Pradedantis fotografuoti turi suprasti, kaip šviesa patenka į objektyvą, kaip ji nukreipiama į fotojuostą. Iš esmės kiekvienas fotoaparatas tai – šviesai ne pralaidi dėžutė, kurios gale yra šviesai jautri foto juostelė, o priekyje anga su dangčiu, kurioje yra lęšis. Lęšis gali būti įtvirtintas vienoje vietoje, bet jis gali ir slankioti ,tai padeda pritraukti vaizdą, jį padaryti ryškesnį. Būna fotoaparatų ir ne su vienu lęšiu, o keliais lęšiais.

Kita dalis tai apertūra pro ją šviesa patenka į lęšį jei ji palčiai atverta tai patenka daugiau šviesos, jei pridaryta tai mažiau. Apertūra reikalinga tam, kad nustatytum norimą daikto dydį nuotraukoje. Ne mažiau reikšmingas yra užraktas. Nuo jo priklauso kokiu greičiu i juostelę patenka šviesa, nuo to greičio priklausys vaizdo tikslumas ir ryškumas.

Norint padaryti geras nuotraukas nnė vienas fotografas neišsiverčia be atraminių kojelių, jos padeda tiksliau užfiksuoti vaizdą. Apšvietimas fotografuojant ypač svarbus nuo jo priklauso nuotraukos kokybė. Visi fotoaparatai turi blykstes, tačiau vienos veikia visada kitos tik trūkstant šviesos. Nuotraukas galima daryti spalvotas ir nespalvotas.

Šiuolaikinei technikai taip pažengus į priekį nebereikia fotoaparate nieko nustatinėti, juostelių prasukinėti, pakanka nuspausti vieną mygtuką ir vaizdas jau užfiksuotas fotojuostoje.

2. SKIRTINGŲ OBJEKTŲ FOTOGRAFIJOS

Šiame skyriuje yra aprašoma, kaip įranga, technika bei žinios apie fotografavimą gali padėti

nufotografuoti nuostabias nuotraukas. Jūs galėsite sužinoti, kokią įrangą reikia turėti, kaip elgtis

norint nufotografuoti skirtingus objektus. Viskas, ką jūs pasirinksite fotografuoti, turi savo individualius bruožus ir reikalauja skirtingų sąlygų, veiksnių bei jūsų pačių elgesio. Kai kuriems objektams viena kažkuri įranga gali būti tiesiog būtina ( toks kaip plataus kampo lęšis – panoraminiam kraštovaizdžiui), o kitiems jos visai nereikia. Daugeliu atvejų gali būti, kad norint gauti gerą rezultatą svarbiausias yra jūsų pačių elgesys. Fotografuojant laukinę gamtą, nuotraukų kokybė labiausiai priklauso nuo jūsų kantrybės laipsnio, nuo to, kaip jūs sugebate pagauti idealų momentą.

1. NATŪRALUS PASAULIS

Norėdami nufotografuoti gražų kraštovaizdį, jūs turite žinoti kai ką apie tam tikrus spalvų efektus. Pavyzdžiui, migla padarys spalvas nebylias, tylias ir sukurs mistiškumo jausmą. Audra suteiks dramatiškos šviesos pakitimų. Prieš

fotografuojant konkrečią vietą, patartina padaryti keletą bandomųjų nuotraukų, pabandyti nufotografuoti daiktus ir gamtovaizdžius įvairiose oro sąlygose ir skirtingu laiku. Taip pat yra būtina dirbti greitai, nes sąlygos greitai keičiasi. Daugelyje pasaulio šalių kraštovaizdis keičiasi radikaliai, priklausomai nuo metų laikų. Atskiri šviesos efektai būna tik keletą kartų metuose, tokie, kaip ilgiausia ir trumpiausia metų diena. Tonai ir spalvos taip pat priklauso nuo apšvietimo.

Fotografuojant panoraminius vaizdus idealu yra naudoti plataus kampo lęšius. 28- 35 mm lęšiai įtraukia daugiau priešakinio plano, o ttolumos elementus dar labiau nutolina. 135-200 mm lęšis tolumos elementus padidina. Tai leidžia tolimus kalnus parodyti aukštesnius ir artimesnius.

Vandens buvimas priešakiniame plane kraštovaizdžiui leidžia tarsi atsikartoti: tolumoje dunksantys kalnai ir dangus atsišviečia vandenyje. Galima keisti požiūrį ir ne reguliariai vandens paviršiuje padaryti kuo daugiau efektų.

Panoramą jūs galite pavaizduoti kaip mozaiką, sudėliojant vaizdus serijomis. Statant vaizdo komponentus šiuo būdu, yra būtina laikyti kamerą horizontaliai. Norint išgauti idealias nuotraukas, būtina naudotis trikoju. Jei nufotografuojate ilgas nuotraukas, panoraminį vaizdą galite įdėti įį išgaubtą formą.

Įspūdingai realiame gyvenime atrodo plokščios, dviejų dimensijų nuotraukos. Nors sugebant atrasti priešakinio plano įdomybių ir pridėti trečią dimensiją, nuotrauka atrodo dar fantastiškiau.

2. GĖLĖS IR SODAI

Daugelis žmonių turi sodą, gėlyną ar kažką panašaus. Bet daugelis jų neatrodo taip gražiai, kad galėtume ištisai fotografuoti. Čia vėl yra labai svarbu mokėti pasinaudoti visomis fotografavimo galimybėmis.

Soduose yra galimybė fotografuoti gėles, įvairius augalus, be to, sodo augalų fone dažnai daromi portretai. Gėlės yra vienos iš dažniausiai fotografų dėmesį sode patraukiančių objektų. Jos fotografuojamos grupėmis, pavieniui, stambiu planu.

Pagrindiniai technikos reikalavimai dirbant stambiu planu laukuose bei gėlynuose yra didinti vaizdą iš lėto, kad galėtumėte gauti pakankamai tikslų ir aiškų vaizdą, kad išvengtumėte vėjo.

Fotografas dažnai naudojasi atvirkščiu lęšiu, stambaus plano priedais, pridedamomis tūbelėmis ar dumplėmis, bei keičia makro lęšius labiausiai tinkamais, stambaus plano. Yra patartina fotografuoti laukus ir gėles jų natūralioje aplinkoje, kadangi tik tada jie atrodys gyvi.

Dienos šviesoje sodo spalvos atrodo gražiausiai. Jei kuriate gėlių kompoziciją, hharmonija bus išlaikyta, jei suryškinsite svarbius akcentus bei pašalinsite bereikalingas sodo detales.

Fotografuodami sodą stenkitės žiūrėti iš skirtingų kampų, kadangi tik tada savo nuotraukose galėsite atskleisti keletą stebinančių dalykų. Kuriant pusiau abstrakčias kompozicijas ir dirbant su blykste, labai tinka raudona ir žalia spalvos. Sėkminga gamtos fotografija priklauso nuo jūsų buvimo teisingoje vietoje ir reikiamu momentu. Pvz., jeigu norite nufotografuoti neįprastą voratinklį, jūs turite būti anksti atsikėlę, nes juk svarbu pagauti ryto rasos lašelį ant voratinklio. Šviesos efektais turėtumėt pagauti rasa sspindintį voratinklį tamsos fone.

Jei norite pasiekti tobulą ryškumą visada naudokitės trikoju. Jeigu jūsų fotografuojamoje vietoje yra švelnus vėjas, būtinai pastatykite skydą.

3. GYVŪNAI

Fotografuojant gyvūnus svarbiausia yra turėti daug kantrybės. Pastatyti fotografavimo įrenginius vienoje vietoje labai sunku, nes gyvūnai nuolat juda. Netreniruotus gyvūnus kartais visai neįmanoma nufotografuoti. Prieš fotografuojant gyvūnus reikalinga domėtis gamta, aplinka, kurioje jie gyvena, kaip juda, kaip reaguoja į skirtingas aplinkybes. Geros gyvūnų fotografijos pagrindas yra atsargios pozicijos ir įrangos pasirinkimas, o šios fotografijos rezultatas priklauso nuo mokymosi ir stebėjimo. Prie gyvūnų paprastai yra neįmanoma prisiartinti, todėl norint juos nufotografuoti reikia naudotis optiniu didinimu. Nusprendus, kad jūsų pasirinktas gyvūnas yra tinkamoje pozoje, stenkitės kuo greičiau tai “įrėminti”, tada sureguliuokite fotoaparatą, kol kompozicija ir apšvietimas jums atrodys ideali.

Fotografuojant laukinį gyvūną iš automobilio, reiktų būti atsargiems ir neparemti kameros ant jokios automobilio dalies, kai važiuojate.

Prijaukintus gyvūnus fotografuoti yra lengviau. Gyvūnai gali būti fotografuojami standartiniu ar net plataus kampo lęšiu. Fotografuojant gyvūnus geriausia būtų dirbti su asistentu, kadangi jis gali atitraukti gyvūno dėmesį žaisdamas ar bėgdamas su juo. Tokiu metu padaryta fotografija dažniausiai parodo jo charakterį. Šeimos gyvūnai yra dažniausiai fotografuojami objektai.

4. PASTATAI

Architektūros objektų fotografavimas yra ypač svarbus. Jis apima nuo naujausio vystymosi laikotarpio iki aarcheologinių statybviečių, imant kartu interjerą ir eksterjerą. Šiose fotografijose svarbiausia yra pabrėžti pagrindinius objekto bruožus, neiškreipti perspektyvos, ryškaus aspekto. Sėkminga fotografija turi gražinti objektą, perduoti jo formą, įkūrimą ir santykį su žmonėmis.

Fotografuojant lauke svarbiausia yra apšvietimas. Kadangi tik esant geram apšvietimui mes galime nufotografuoti daiktus tokius, kokie jie yra.

Stenkitės atsargiai naudotis fotoaparatu, tiksliai nustatyti ryškumą, apšvietimą, vietą, iš kurios fotografuosite, nes fotografuojant pastatus labai lengva yra iškreipti tikrąją objekto išvaizdą. Pastatą geriausiai fotografuoti tiesiai, pabrėžiant visus jo bruožus atidžiai. Naudinga būtų, jei į fotografuojamą vietą grįžtumėte skirtingu laiku ir esant skirtingoms oro sąlygoms, nes tada sugebėtumėte pastebėti apšvietimo pokyčius. Dažnai pastebėti pokyčiai visiškai pakeičia objekto išvaizdą, paprastai todėl, kad įtraukti priešakinio plano ir fono elementai. Geriausia nufotografuoti visą pastatą tiesiai, po to patikrinti visus jo bruožus atidžiai.

Svarbiausia yra pasirinkti detales, apibūdinančias pastato charakterį taip gerai, kaip visas vaizdas. Jei vaizdas prigrūstas šešėlių, jis tamsina ir sendina pastatą.

Karščio refleksus turintys langai yra naudojami daugelyje modernių pastatų. Jie gali formuoti įspūdingą veidrodžių paviršių. Formuodami langų kontrasto su veidrodiniais iškraipymais modelį, galime gauti gerą fotografiją. Tikrosios architektūros formos gali atsiskleisti tik fotografuojant vakaro šviesoje, bet reikėtų nepamiršti, kad viskas languose yra apšviesta dangaus, o tai gali labai greitai ssugadinti mūsų nuotraukos vaizdą.

Pastatai gali būti naudojami kaip pagrindas abstraktiems modeliams. Pastato forma geriausiai išryškėja tamsiame šešėlyje.

5. INTERJERAS

Jei norite turėti idealias nuotraukas, fotografuojant interjerą, trikojis yra būtinas. Geriausia būtų naudoti plataus kampo lęšį ir nepamiršti rūpestingai kontroliuoti perspektyvą. Fotografas turi laikyti kamerą stačiai.

Apšvietimas yra svarbiausias aspektas fotografuojant viduje. Ypatingai turėtų būti atkreipiamas dėmesys į langų ir sienos detales. Geriausia fotografija būtų, jei langai būtų prieš jus, ir šviesa sklistų pro juos, nes tik tada kambarys bus visiškai apšviestas. Blykstės, apšviečiančios sieną prieš fotoaparatą, geriausia būtų nenaudoti. Įvairios detalės gali būti ypač daug svarbios ir jas reikia užfiksuoti.

Rūsys, laiptai yra svarbios namo vietos ir gali atskleisti tam tikrus interjero ypatumus. Įvairūs judesiai ir šešėliai kambariuose irgi gali būti veiksniai, parodantys interjero charakterį. Ne visada baldų sustatymas gerai atitinka kambario charakterį, todėl nebijokite jų perstatinėti. Fotografuojant struktūra pabrėžiama skirtingomis technikomis. Plataus kampo lęšis gali padidinti laiptų linijas. Jie taip pat yra reikalingi, jei jūs norite gauti visą kambarį nuotraukoje. Jei užtenka šviesos iš lango, jos pagalba galima sukelti malonesnį efektą negu tada, kai fotografuojame interjerą, naudodami studijos apšvietimą ar blykstę. Kartais dirbtinis apšvietimas gali sugadinti atmosferą.

6. ŽMONĖS

Žmonės yra vieni iš populiariausių fotografavimo objektų, įskaitant

formalias nuotraukas studijoje ir ne formalias namuose.

Fotografuojant portretą ,svarbiausia yra charakterio atskleidimas, todėl jūs turite sugebėti sudaryti patogią atmosferą objektui.

100-135 mm lęšiai leidžia nufotografuoti galvą ir pečius iš pakankamos tolumos. Jeigu jūs naudojatės trikoju, tai nebūtina visą laiką žiūrėti pro objektyvą (tai leidžia daugiau bendrauti su objektu) , nors jis ir ne visada yra techniškai reikalingas.

Akys yra dominuojantis ir įtakingas veido bruožas, todėl fotografuoti yra geriausia akių lygyje. Nepamirškite, kad viso objekto veidas gali būti per daug ssimetriškas, trys ketvirtadaliai veido gali padaryti meninę nuotrauką žymiai įdomesnę.

Apšvietimas turėtų būti kiek galima geresnis. Dažnai tinka paprastas daiktų išdėstymas, nors gerai atrodytų keletas kontrastų kompozicijoje. Blykstė ir reflektoriaus lenta bus naudinga šešėlių sumažinimui.

Fotografijose galima panaudoti ir aplinkinius, nes kartais ir jie gali padėti išreikšti objekto charakterį. Vertėtų nepamiršti, kad geros nuotraukos gali išeiti ir fotografuojant grupes žmonių (tik tada, jei jie jaučiasi atsipalaidavę).

Kai fotografuojate žmogų, užsiimantį kažkokia veikla, svarbiausia yra “sujungti” personažą su veikla ir pparodyti juos taip, kad jaustųsi jų integravimasis į aplinką.

Jeigu jūs fotografuojate modelį, tai turėtumėte naudoti kuo daugiau spalvų ir detalių. Naudokitės blykste, papildančia dienos šviesą, taigi jūs galėsite sumažinti ir padidinti vaizdą. Išskleiskite blykstę stambiu planu, pašalinkite viską, kas nnetinka jūsų nuotraukai. Geriausias fonas yra neutralus. Pasistenkite parodyti savo gabumus ir susikaupimą. Stenkitės išstudijuoti objektą įvairiais kampais. Akies lygio požiūris duoda gerą bendrą vaizdą, bet jūs turite nepamiršti parodyti objekto išraišką, nes tai yra svarbiausia. Atviros išraiškos paslaptis portrete – likti nekrentančiam į akis, fotografuoti paslėpta kamera, kai objektas yra užimtas kažkokia kita veikla. Švelniai laikant kamerą ir gerai jaučiant laiką bei aplinką, galima pasiekti aukštų kokybės rezultatų. Fotografai, kurie nefiksuoja veido, dažniausiai padeda fotografuojamam objektui atsipalaiduoti. Ką objektas daro, gali būti taip įdomu ir atpalaiduojama, kaip kad jis ir atrodo, ypač jeigu jis yra susijęs su kūryba. Kai Žmonės yra taip fotografuojami, jie yra mažiau drovūs. Kartais neįprastos detalės gali būti tiesiog kaip informavimo priemonė, apibūdinanti objektą. Sakykim, ffotografuojami modeliai, turintys išskirtinę išvaizdą ar specialybę. Geras pokalbis su modeliu yra labai svarbus. Mėgėjas modelis gali būti užsidaręs, taigi reikia naudotis profesianulumu, ir taip padėti jam atsipalaiduoti. Stenkitės galvoti apie kūną kaip apie kraštovaizdį ir naudokite apšvietimą, išryškinantį formas.

7. VAKARĖLIAI IR ŠVENTĖS

Greitas atviras fotografavimas yra geriausias fotografuojant vakarėlius ir šventes. Nufotografavus atskirus laiko momentus ir juos sudėjus paeiliui, galima parodyti visą šventę. Kalėdas jūsų nuotraukose gali parodyti išvyniojamos dovanos, pietų stalas, eglutė. Įmanoma išreikšti šventės dvasią bandant ffotografuoti ir egzistuojančiose šviesose (dienos šviesoje, prie paprastų lempų, žvakių šviesoje). Nors geriausia būtų naudoti tinkančius filmelius ar fotografuoti dirbtinėje šviesoje. Blykstė gali sugriauti nuotaiką, nebent ji būtų kontroliuojama. Fotografuojant geriausia “atmesti” ar sujungti ją su dienos šviesa iš lango pripildant šešėlių. Padarykite taip, kad veidai būtų ne per arti kameros. Jeigu jūs negalite tvarkingai išdėstyti fotografuojamų objektų, žiūrėkite, kad bent nebūtų tokių detalių, kurios griautų kompoziciją.

Neformaliose fotografijos geriausiai pateikiama įvykių atmosfera. Laikant fotoaparatą išilgai stalo, sėdinčiųjų lygyje, pagausite žmones natūraliame aukštyje. Bet būkite atsargūs, išvenkite iškraipymų.

8. SPORTAS

Norint nufotografuoti bet kokį sportą sėkmingai, yra būtina žinoti žaidimų taisykles ir įvairias procedūras. Tik numatant, kas ketina atsitikti, galima vienam stebėti veiksmo viršūnę ir nufotografuoti aukščiausioje šuolio vietoje ar tuo momentu, kai triumfas ar išgąstis pasirodo atleto veide. Idealus lęšis fotografuojant sporto vaizdus ar sportininkus yra vidutinio ilgumo teleobjektyvas. Fotografuojant bėgimą ar atletiką, kamerą būtina pastatyti ant trikojo, kad veiksmo viršūnėje ar lenktynių pabaigoje galėtumėte nufotografuoti lemtingą momentą. Įtraukite konkurencingus įvykius, kad pagautumėte charakterio išraišką ir gyviau atskleistumėte dalyvių džiaugsmus ar nusivylimus.

9. KŪDIKIAI IR VAIKAI

Kai fotografuojate kūdikius, stenkitės pripildyti nuotrauką objektu. Naudokite 85mm ar 135 mm lęšį ar eikite artyn su standartiniu lęšiu. Galite parodyti kūdikį užsiėmusį –– žaidžiantį, maitinamą ar maudomą. Norėdami išvengti prigrūsto, iškreipto fono, stenkitės vaikus nufotografuoti švelnioje šviesoje. Viduje geriausia yra natūrali šviesa iš lango ar atšokanti blykstė, lauke- net ir migla ar apsiniaukęs oras aprūpina maloniausiu apšvietimu. Kūdikiai yra nenuspėjami ir pavargstantys objektai, taigi jūs turite būti pasiruošę fotografuoti bet kada. Nusileisti iki vaikų ūgio yra būtina, nes jei nuotrauką fotografuosite iš suaugusiųjų aukščio, reiškia, žiūrėsite žemyn. Tada objekto vaizdas bus iškreiptas. Jeigu jūs fotografuojate formalius portretus, naudokite rankose laikomą kamerą ir sekite judėjimą ir išraišką. Visada stenkitės pagauti objekto išraiškingiausius momentus. Vyresni vaikai gali būti drovūs, kai norite juos nufotografuoti. Stenkitės padaryti visą fotografavimo procedūrą kaip žaidimą, ar nufotografuokite vaiką, kai jo dėmesys yra užimtas kuo nors kitu. Jauni vaikai yra linkę būti mažiau drovūs prieš kamerą, negu vyresni vaikai ar suaugę, taigi tiesios nuotraukos gali būti sėkmingos.

Stenkitės nufotografuoti vaikus, įvairiose situacijose bei aplinkose, parodydami ypatingą atmosferą. Nepamirškite, kad fotografavimo objektu gali tapti ir žmonės, kurie to visiškai nesitiki.

10. NAKTIES FOTOGRAFIJOS

Akivaizdi šviesos stoka, didžiulis kontrastas yra pagrindinės nakties fotografijų charakteristikos. Jūs galite nufotografuoti detales viduje apšviesto pastato, išilgai su jo tamsia išore, bet tai bus neįprasta. Fotografuojant prietemą ar dangaus šviesą, rezultatai dažniausiai atrodo realistiškiau. Naktį miestuose ir ddidmiesčiuose dirbama po lietaus, kai keliai ir šaligatviai šlapi. Stenkitės naudoti šviesius reflektorius aplinkos apšvietimui (nuo prekybos centrų, parduotuvių langų) bei pridėti ekstra apšvietimą nuotraukai. Su kilnojamu objektu, tokiu kaip žmogus, jūs esate lanksčiausi. Objektas gali judėti judinant šviesos šaltinius. Stenkitės išvengti viršutinio apšvietimo iš kaimyninių šviesų. Gundytų panaudoti turimą šviesą, bet jų kryptis ir griežtumas susijungę gali palikti nepatrauklių šešėlių ant objekto akių ir nosies. Norėdami nufotografuoti kraštovaizdį su šviečiančiu mėnuliu, geriausia bandyti fotografuoti prietemoje su anksti pakylančiu mėnuliu danguje, galbūt parodyti kažkiek tolumos, pusiau paslėpto dirbtinio šviesos šaltinio. Nesant jokioms dirbtinėms šviesoms, kraštovaizdį po pilnatimi galite nufotografuoti tik pasirūpinę, kad kadras būtų pakankamai ilgas išlaikytas. Nakties fotografijos dažnai pridaro mums problemų. Geriausia fotografuoti transformuojančią šviesą į judėjimą ir spalvotas juostas. Kai šviesos yra pakankamai, kai ji pripildo rėmus, kamerą galima laikyti rankose, naudojant netgi vidutiniškai greitą fotoaparatą.

Stenkitės naudoti turimą šviesą iš langų. Tokiu atveju jūs perduosite realią atmosferą.

Atrakcionų parkai yra geri objektai nakties fotografijoms, kai jie yra šviesiai apšviesti ir pilni žmonių. Kai šaudo fejerverkų pasirodymas, pasinaudokite laiku, t.y. fotografuodami palaikykite sklendę atidarytų keletą sprogimų Stenkitės fotografuoti tarp sprogimų, kadangi tik tada nufotografuosite fejerverkus geriausiu metu.

11. NATIURMORTAI

Ramaus gyvenimo fotografijose , t.y. fotografuojant objektus, kurie

visai nejuda, viskas nuo pasirinktino objekto iki finalinio reguliavimo apšvietimo yra visiškai fotografo kontrolėje. Geriausiai ramaus gyvenimo nuotraukos pavyksta, kai siekiant visiško atsargumo iš anksto planuojami trys elementai: fonas, kompozicija ir apšvietimas.

Fonas yra pirmas daiktas, apibūdinantis bet kokį ramų gyvenimą. Objektai turi būti parodomi jų įprastose vietose. Dažnai geriausiai įkurti paprastas šviesas ar tamsą natūraliame fone.

Atsiminkite, kad objektas skirtingų dydžių, spalvų ir tonų, turi skirtingus regimus svorius. Nusiteikite, kad keletas arba daug daiktų yra lengviau išdėstyti ir ssukomponuoti negu vieną. Stenkitės turėti kažką, kas padėtų juos susieti. Tai galėtų būti panašios formos, tekstūros, stiliai ar gal turite kokį nors bendrą tikslą, kuris duos kompozicijai kažką reikšmingo.

Kai išdėstysite, sukomponuosite, eksperimentuokite su apimties kampais ir skirtingomis šviesomis. Kreipkite dėmesį į šešėlius, kurie gali suteikti ypatingą žavesį objektui. Jeigu dirbate su blykste, naudokitės skaitytuvu, atmetančius atgal šviesą į reflektorius ar atskiriančius blykstę nuo kameros. Geriausiai tinka švelnus apšvietimas arba šviesą galėtumėte sumažinti šešėliais, bet būtina atsiminti, kad kiekviena kompozicija rreikalauja skirtingos apšvietimo technikos.

3. DAŽNIAUSIAI PASITAIKANČIOS KLAIDOS

Fotografavimas- sunkus ir atsakingas darbas. Nors ir turėdami pakankamai gerą fotografavimo techniką, bet neišmanydami, atrodo, visai menkų smulkmenų, žmonės dažnai nesugeba padaryti gerų nuotraukų. O gyvenimo akimirkos nepakartojamos. Todėl labai svarbu fotografuojant nedaryti kklaidų. Kokios yra dažniausiai daromos fotografavimo klaidos ir ką labai svarbu žinoti fotografuojant?

1. Reikia žinoti, kaip laikyti kamerą, fotoaparatą, kaip įdėti ir išimti juostą.

2. Labai svarbu yra žinoti, koks turi būti lęšis. Kokiam vaizdui ar detalei fotografuoti koks lęšis tinka. Jei lęšis bus netinkamas, objektas gali būti iškreiptas. Jei fotoaparatas yra su keičiamais lęšiais, turite būti perskaitę instrukciją ir susipažinę, koks lęšis tinka jūsų fotografuojamiems objektams.

3. Svarbu žiūrėti, kad kameros objektyve pažymėtos horizontalės ir vertikalės būtų prie aukščiausio – žemiausio krašto bei atitiktų šonuose. Dideli lęšiai gali vaizdą iškreipti link kraštų. Jei to nepageidaujate, pasirinkite tinkamo dydžio lęšius. Jei kamera neturi šių žymių, padarykite keletą bandymų, kad sužinotumėte, kiek vaizdo buvo įrašyta, ar neliko kas už ekrano.

4. Prieš fotografuojant būtina patikrinti, ar lęšis nėra uuždengtas.

5. Jei blykstė buvo panaudota per arti lęšio, nufotografuotų gyvų objektų akys bus raudonos. Patikrinkite instrukcijas blykstei ir sužinosite, kokia yra arčiausia rekomenduojama objekto toluma.

6. Jei objektas yra išblukęs, tinka papildomas laidas, įjungiamas į blykstę ir laikomas virš kameros, rodant žemyn.

7. Blyškios, tarsi išplautos spalvos nuotraukos būna dėl nešvaraus lęšio ir filtro. Reikia patikrinti priekinius ir galinius lęšius ir nuvalyti juos su specialiai lęšiams skirtu audiniu ar lęšių popierine servetėle. Jei tai nepadeda, ieškokite defekto, kreipkitės į taisymo servisą ar su ggarantiniu talonu į gamintoją dėl pakeitimo tinkamu.

8. Vaizdas atrodys perkrautas, dvigubas, jei dėl kokios nors priežasties į du vaizdai bus sufotografuoti į vieną kadrą. To priežastis gali būti neprasisukusi ar nepakankamai į priekį pasisukusi juostelė.

9. Spalvų aiškumui ir atspalviams įtaką turi juostos rūšis ir filtrai.

10. Objektas miglotas gali būti dėl to, kad fotografavimo metu jis judėjo. Norint sušaldyti judantį daiktą, sklendės greitį reikėtų nustatyti tarp 1/125 ir 1/500 sekundės.

11. Vaizdas miglotas būna ir dėl to, kad fotografavimo metu rankose sujuda fotoaparatas. Stovėti reikia patogiai, su nuleistomis alkūnėmis, prieš nuspaudžiant mygtuką būtina lėtai švelniai iškvėpti.

12. Jei fotoaparate yra automatinis ryškumo nustatymas, o nuotraukos nėra pakankamai ryškios, galbūt objektas buvo per daug blyškus arba buvo per mažas kontrastas automatiniam ryškumui nustatyti.

13. Jei ryškumą galite nustatyti patys, praktikuokitės, kol įprasite. Nesukinėkite ryškumą reguliuojančio lęšio lėtai, nes akiai įtiks ir ne visai ryškus vaizdas. Geriau greitu judesiu grįžkite prie labai ne ryškaus vaizdo, po to stenkitės užfiksuoti patį ryškiausią.