fotografija

Fotografija – šviesa + piešinys, atsirado 1839 01 07. gimė paryžiuje. Pardininkas Dagueris, vadinosi dagerotipija, ji egzistavo 20m. kamera buvo vadinama – apskuro kamera. Niepce prancūzas, kilęs iš turtingos šeimos, kariškis. 1826 sukūrė pirmą foto – geliografija. Fox talbot anglas, dailininkas 1839 pristato savo atradimą londone – Talbotipiją. Išleidžia albumą „gamtos pieštukas“, kuriame pristatė savo išradimą. Pardėjo daryt foto ant stiklo. Oscar – švedas, meninės foto atstovas. Piktuarelistinė foto – panaši į grafiką, kuriama taip kad būtų kuo mažiau realybės. IIštaisoma tai kas negražu, kuriama spec objektyvais. Jis išgarsėjo sukūręs foto „du gyvenimo keliai“ 1857 iš 30 skirtingų motyvų, vaizdavo dviejų jaunuolių pasukusių skritingais keliais gyvenimą.

Foto daug peėmė iš klasikinės dailės. Atvaizduojamos tokios pat pozos kaip ir dailininkų darbuose, tai meninė foto. Impresionizmas – perteikia nuotaiką savo spalvomis. Sugriovė klasikinės dailės samprata. Foto konfliktas su tapyba – dailininkų kūrinys atitrūkęs nuo realybės, foto remiasi realybe. Minusas kad realybę sunku transformuoti, pliusas, kad gali perteikt realybę. J. Margaret gimė,augo Indijoj, vidutineje ššeimoje, veliau atvažiavo i Angliją. Kai dukra padovanojo fotika tada ji susidomėjo fotograf. Fotografuodavo šltai, jausmingai, fotkese jaučiamas žm suvokimas, charakteris. Ji nufotkino daug garsių žm. Nadar pranc kultūros simbolis. Studijavo medicina, žurnalistiką, garsus literatūros kritikas. Jį sudomino dagerotipija. Demesį sskyrė į fotkinamą žm. Pagaudavo žm charakterį. Jis užfiksavo garsiausiu 19a menininkus. Fotkiu jis beveik nerutušuodavo. Pirmas kuris fotkino vaizdą iš oro baliono. E. Mugridge fotkino amerikos gamtą. Darė dvigubas fotkes. Peizažai jam atnešė didelę šlovę. Foto judėjimas reklaminė foto, kuriama ilgai, gera technika. Kuria daug žm. Žurnalistai, dirba spaudoj. Megėjai, jungia visus tris. foto tiesė – visa foto. Objektyvioji: mokslinė, buitinė, makro, architektūros, etnografinė, peizažas. Subjektyvioji: žurnalistinė, portretas, aktas, piktuarelistinė, reklaminė, be fotiko. Foto estetika – mosklas, kuris sukuria metedologinį pagrindą tyrinėt fotog. Tyrinėja kaip ta foto sukurta, kaip pritaikytos priemonės. Foto vertinimas: meniniu, informaciniu, technologiniu aspektu. Tofotg metodai: reportažinis, kada fotkinami įvykiai. Režisūrinis, kada režisuojama. Montažinis, sukurtas iš skirtingų negatyvų. Foto parg grupės: piktuarelistinė – perteikia nuotaiką, gimė 119a, panaši į grafiką. Etnografinė – kaimo aspektai, šeimos gyvenimas. Reportažinė – kai kuriamas reportažas. Plakatinė – įvairūs metodai, dažnai redaguojama, režisuojama.dekoratyvinė – skirta papuošimui. Konceptali – svarbiausia koncepcija, naujumas. L. Hine rašytojas, rašė apie soc problemas. Gyveno neturtingoij šeimoj, dirbo žurnalistu. Fotkino vaikus, kaip jie sunkaii dirba, aprašė juos, jų svajones. Po karo fotkino sužeistus, dirbančius žm. Jo kredo: aš norėjau parodyt, tai ką reikia taisyt ir tai kuo reikia žavėtis. Padėjo pagr humanistinei žurnalistikai. A. Stiglitz žm legenda. SSukurė pagr šiuolaikinei foto, pradėjo fotkint „naujai atrastą realybę“. Fotkino naktį, kada buvo rūkas, snigo. Fotkino emigrantus, medžius,lapus, akmenų faktūrą. „dangaus muzika“ – fotkino debesis. Fotkino darugų portretus, daug žmonos portretų, fotkinojos rankas, veidą, kūną. Ši serija vadinos „portretai“. Sukūfė fotograf draugiją , padėjo leist žurnalą „dirbanti kamera“. 1905 sukūrė savo galeriją „Nr291“. Čia pirmą kart buvo padoryti įvairūs darbai. E. Weston atidarė studiją, fotkino portretus. Studijavo dailę, muziką. Fotkino medžių šakas, žaislus, kriaukles, vaisius, jų serija „erotinių vaisių serija“. 1932 sukūrė F/64 grupę, kuri apjungė fotograf, kurie susirašinėjo. Ši grupė siekė kuo didesnio ryškumo, kokybės. Jie tyrinėjo realybę, vardan realybės. Gavo stipendiją, fotkino parkus. A. Adams kūrė tobulą foto, dirbo spaudoj, tam kad rastų priemonių kuo tobuliau spausdint foto. Mokės muzikos, buvo garsus pianistas. Veliau susidomėjo foto ir pakeitė savo karjerą. Taip pat priklause F/64 grupei. Sukūrė plastiškas, tobulas, muzikalias foto. Anot jo „foto ne atsitiktinumas, o koncepcija“. Fotkino Aleskoj. Man Ray įvairių meno sričių kūrėjas, avangardo karalius. Kūrė skulptūrą, tapybą, fotog. Visą gyv ekspermentavo. Svajojo tapt aktarium. New yorke pamatęs foto parodą, ja susižavėjo. Stengės parodyt pasaulio harmoniją ir absurdą. Susidomi siurrelizmu. Pradeda fotkint stiklą. Daro foto be fotiko, fotkina švieos ir tamsos šešėlius. Jam kiekviena demė turėjo ddienišką prasmę. 1934 išleido albumą „ šviesos epocha“ tai ekspermentų visuma. Vienas pirmųjų pradėjo fotkint raujografiją. Jo kuryba žavi elegancija, išmone, žaismingumu. Jis sugeba meną daryt iš nieko. Buvo apdovanotas aukso medaliu. A. Ročenko gyveno rusijoj. Plataus diapazono menininkas, tapytojas, dailininkas, scenografas, dizaineris. Kūrė abstrakčią tapybą, dibro dailės institute. Kūrė reklaminius, ideologiniu plakatus. Fitkino minkštais objetyvais. Fotkino stiklą, popierių. 1925 nusipirko fotokamera – prototipas mūsų fotikui. Tai padarė perversmą. Tai leido greit fotkint, netinkamose sąlygose. Brassai pranc fotkino tarpukario paryžiaus gyvenimą. Studijavo žurnalistiką. Fotkino naktinį gyvenimą. „paryžiaus naktis“ – fotkino lesbietes, gėjus, viešnamius.“paryžiaus paslaptys“ – to meto paryžiaus vaizdas. Fotkino piešiniu sant sienų. 20 a suformuotos naujos srovės: kubizmas, futurizmas abstrakcionizmas. Kurinys sudaromas iš įvairių nesuderinamų dkt‘ų. Fotografija buvo priemonė tyrinėti. Analizavo santykį tarp konkrečių objektų. Tyrinėjo santikį tarp linijos ir tūrio, tūrio ir formos, tekstūros ir vaidzo. Fotkinami šviesuliai, atspindžiai. Nauja sritis – funkcionalizmas.