UAB „Grožis“ VERSLO PLANAS
TURINYS
1. Santrauka 3
2. Verslo aprašymas 5
3. Gamybinė veikla. 7
4. Rinkodara 10
5. Vadyba 17
6. Rizikos įvertinimas 19
7. Finansinė dalis. 20
7.1. Formavimo savikaina. 20
7.2. Finansavimo poreikis ir šaltiniai. 20
7.3. Savikainos prognozė. 21
8. Prognozojamas balansas. 33
9. Santikiniai verslo plano rodikliai 35
Literatūra 39
Priedas 1. Darbo sutartys 40
Priedas 2. Darbuotojos prašymas 42
Priedas 3. Parduotuvių sąrašas 43
Priedas 4. Gaminių aprašymas 44
Priedas 5. Gaminių pavyzdžiai 45
Santrauka
UAB „Grožis“ įkurta 2005 m. sausio 3 d. Bendrovė įregistruota 2005m. sausio 7 d. Įmonės įstatinis kapitalas- 30000,00 Lt
Šis projektas yra rašomas siekiant sužinoti ar sumanytoji veikla bus pelninga, kiek lešų prireiks jos įgyvendinimui. Tai yra ilgalaikis strateginis planas. Šis vverslo planas leis pasiekti šiuos pagrindinius projekto įgyvendinimo tikslus:
1. Sąlygų pilnai išnaudoti turimas gamybines bazes sudarymas.
2. Teisingas turimų finansinių ištėklių panaudojimas.
3. Išaiškinimas stipriujų ir silpnujų vėtų.
4. Teisingas lėšų panaudojimas.
5. Planinis ūkinės veiklos vedimas.
UAB “Grožis” planoja gaminti dekoratyvinę kosmetiką, pritaikyta šio regiono gyventojoms. Kosmetikos privalumas būtų – natūralūs, nesukeliantys alergijos komponentai ir prieinama kaina. Gaminiai yra notifikuoti, tai reiškia, kad jų pardavimui Lietuvoje gautas leidimas iš Valstybinės visuomenės sveikatos priežiūros tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos ir jų sudėtyje nėra pavojingų sveikatai ir gyvybei komponentų.
Pradžiai UAB ““Grožis” planoja gaminti dirbtines blakstienas ir blakstinų tušą. Išskirtinės kosmetikos savybės yra tai, kad ji nesukelią alerginių reakcijų (tušą gali naudoti ir nešiojančios kontaktinius lęšius), nes didžioji sudėties dalį sudaro natūralus komponentai, ne gyvulinės kilmės.
Jeigu paliginti UAB “Grožis” gaminamą pprodukciją su pagrindinių konkurentų prekėmis, įmonė turi pranašumą kainų ir asortimento atžvilgiu. Siūlomoje įvairovėje pirkėjoms bus lengviau rasti tinkančią prekę. Kainos pagrįstumą turės įrodyti rėmimas: mokama ne už vardą, kaip „Kristian Dior“ atveju, o už kokybę.
Blakstienos yra rankų darbo – tarnaus ilgai, iš naturalių plaukų – nesukels alergijos ar kitokių nemalonių pojučių, tinkamai naudojant atrodys naturaliai ir pabrėš moters grožį.
Tušų ypatumai : greitai džiūsta (ant blakstienų); sudėtyje nėra aromatinių medžiagų; į sudėtį įeina bisabololis-D-pantenolis ir vitaminas E, kurių dėka blakstienos neišdžius, nelūžinės, o tušas dengsis tolygiai ir naturaliai; idealiai tinka žmonėms su jautriomis akimis ir nešiojantiems kontaktines linzes; neįeina gyvuliniai ingridientai; lengvai nusivalo akių makiažo nuėmimo pieneliu; unikali formulė, į kurią įeina vaškas, užfiksuoja kiekvieną blakstienų kuokštelį ir suteikia tušui sstabilumo visai dienai; specialus šepetėlis suteiks blakstienoms idealią formą nuo šaknų iki pačių galiukų; nedžiovina blakstienų, jos išlieka minkštos.
Vienas iš pagrindinių įmonės tikslų – kelti gaminių kokybę, platinti gaminių asortimentą ir spalvų gamą. Tai bus daroma tam, kad išlaikyti ilgalaikius patikimus ryšius su klientais. Taip pat įmonei yra svarbu užtikrinti pastovias darbo vietas esamiems darbuotojams. Tolimesni įmonės tikslai būtų: domėjimasis technologijos ir prekių tobulinimu, kiek įmanoma mažinti sąnaudas, o taip pat siekti maksimalaus pelno, iš kurio galima kaupti kapitalą tolimesnei vverslo plėtotei.
1 lentelė
Reikiamos lešos
Finansavimo poreikis Suma, Lt Finansavimo šaltiniai Suma, Lt
1.Formavimo savikaina2. Ilgalaikiam turtui įsigyti: 2.1. gamybos priemonėms (staklės) 2.2. kitam turtui (stalai)3. Trumpalaikiam turtui įsigyti: 3.1. žaliavoms 3.2. kitam turtui4. PinigaiIš viso: 720,005000,001500,002274,66149,8620355,4830000,00 1. Akcininkų nuosavybė:akcinis kapitalasIš viso: 30000,0030000,00
Panaudojimo efektivumas
1. Grynasis turto pelningumas, % Grynasis pelnas / Turtas * 100% 78.81
2. Verslo aprašymas
UAB „Grožis“ įkurta 2005 m. sausio 3 d. Bendrovė įregistruota 2005 m. sausio 7 d. Įmonės įstatinis kapitalas- 30000,00 Lt
UAB „Grožis“ yra juridinis asmuo, turintis teisinį, komercinį, finansinį, organizacinį savarankiškumą; savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais ir savo įstatais.
Pagrindinė UAB „Grožis“ veikla yra dekoratyvinės kosmetikos gamyba. Didmeninė prekyba bus vykdoma tik su nuolatiniais partneriais, pasirašytų sutarčių pagrindu. Vienkartinių užsakovų aptarnavimas sudarys tik nedidelę pardavimų apimties dalį. Pagaminta produkcija bus platinama “Sarma”, “KristiAna”, “Kosmada” ir “Drogas” parduotuvių tinkluose. Parduotuvių sąrašas 3 prėde. Produkcijos kelias iki vartotojų pavaizduotas 1 pav.
1 pav.
UAB „Grožis“ Parduotuvės Pirkėjos
1 pav. Prekių kelias iki vartotojų
UAB “Grožis” nustate ne tik didmeninias pardavimo kainas (tušas-8, blakstienos-12), bet ir rekomendavo mažmeninias. Rekomendojamas mažmeninias pardavimo kainas, mažmenininkai gali didinti ar mažinti savo nuožiūra vieno lito ribose. Ši sąlyga reikalinga tam, kad pardavimų apimčiai įtakotų ne kainų skirtumas įvairiose parduotuvių tikluose, bet pardavėjų kvalifikacija: mokėjimas bendrauti, siūlyti, padėti pirkėjui apsispręsti, suteikti reikiamą ir išsamią iinformaciją.
UAB „Grožis“ gamina dirbtines blakstienas ir blakstienų tušą. Pagrindinis gaminių privalumas yra tai, kad jie nesukelią alerginių reakcijų (tušą gali naudoti ir nešiojančios kontaktinius lęšius), nes didžioji sudėties dalį sudaro natūralus komponentai, ne gyvulinės kilmės. Gaminiai yra notifikuoti, tai reiškia, kad jų pardavimui Lietuvoje gautas leidimas iš Valstybinės visuomenės sveikatos priežiūros tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos ir jų sudėtyje nėra pavojingų sveikatai ir gyvybei komponentų.
Pirkėjų reikalavimai keliami dekoratyvinei kosmetikai vis didėja: pirkėjos renkasi kuo natūralesnę kosmetiką, šiuo atveju UAB „Grožis“ gaminama kosmetika atitinka ne tik pirkėjų bet ir ES standartams. Ateityje yra tikslinga plėsti gaminių asortimentą. UAB „Grožis“ didelį dėmesį skirs klientėms, jų norų tenkinimui. Todėl vienas iš pagrindinių įmonės tikslų – kelti gaminių kokybę, platinti gaminių asortimentą ir spalvų gamą. Tai bus daroma tam, kad išlaikyti ilgalaikius patikimus ryšius su klientais. Taip pat įmonei yra svarbu užtikrinti pastovias darbo vietas esamiems darbuotojams. Tolimesni įmonės tikslai būtų: domėjimasis technologijos ir prekių tobulinimu, kiek įmanoma mažinti sąnaudas, o taip pat siekti maksimalaus pelno, iš kurio galima kaupti kapitalą tolimesnei verslo plėtotei.
2 lentelė
Gamybos išlaidos, kaina ir pelnas, gautas realizavus prekę
Rodiklio pavadinimas Tušas Blakstienos
Mat. Vnt. Lt Lt
Gamybos išlaidos 1,32 3,78
Pardavimo kaina 8 12
Pelnas 6,68 8,22
3. Gamybinė veikla
UAB „Grožis“ gamina dirbtines blakstienas ir blakstienų tušą. Gamybinei veiklai yra skirtos dvi patalpas: a) ttušo gamybai; b) blakstienų gamybai.
3.1. lentelė
PATALPŲ NUOMA
Patalpos Plotas, m2 Nuoma, Lt Suma, Lt
Skirtos tušo gamybai 17,05 9 153,45
Skirtos blakstienų gamybai 16,59 9 149,31
Tušą gamina vienas darbuotojas, yra nupirktas vienas šildymo įrenginys. Blakstienų gamybai yra nupirkti stalai ir kėdės, į darbą priimti 3 darbuotojai. Už darbuotoju apmokymą ir prekių kokybė atsakinga gamybos vedėja.
Darbo užmokestis priklausys nuo pagamintos produkcijos kiekio.
3.2. lentelė
GAMYBOS MASTAS IR DU PER METUS
Rodikliai Tušas Blakstienos (pora)
Laiko norma, val. 1 1/3
Gaminių kiekis, vnt. 20 1
Metinis naudingas laikas, val 1877 1976
Darbuotojų skaičius 1 3
Gamybos mastas per metus, vnt. 37540 17784
Vieno vnt. DU 1 žmogui, Lt 0,25 1,5
Vieno vnt. Sodros mokestis 1 žmogui, Lt 0,08 0,46
DU per metus, Lt 9385,00 26676,00
Prekės sandėliojamos gamybos patalpose, nes pagamintos prekės neužima daug vietos, o tiekėjai atveža žaliavas kita diena po užsakymo.
3.3. lentelė
REIKALINGOS ŽALIAVOS
Tušo gamyba Blakstienų gamyba
1. Vanduo disteliruotas 1. Natūralūs plaukai juodos spalvos, ne trumpesni 8 cm
2. Bičių vaškas 2. Klijai, kurie nekenkia žmogaus odai
3. Pantenolis
4. Dažai CI77499, kurie nekenkia sveikatai
Įmonės tiekėjai yra UAB „Vizija“ ir UAB „Vilnius farmacijos fabrikas“. UAB „Vizijoje“- kirpyklų tinklas.
TECHNOLOGINIS PROJEKTAS
4 lentelė
DIRBTINIŲ BLAKSTIENŲ GAMYBA
Eil.Nr. Naudojamos žaliavos Medžiagos norma 1 gaminiui, gr.
1. Natūralūs plaukai 0,002
2. Klijai 0,001
Iš viso: 0,003
Ant stalo dedame plauką. Ji patepam klijais ir ant viršaus užrišame skirtingo ilgio plaukelius. Kai klijai išdžiūstą, apkarpom plaukų galiukus iki 1 cm. Gatavą produkciją sudedame į dėžutę ir sandėliuojame.
5 lentelė
BLAKSTIENŲ TUŠO GAMYBA
Eil.Nr. Naudojamos žaliavos Medžiagos norma 1 gaminiui, gr.
1. Vanduo 0,0046
2. Bičių vaškas 0,0012
3. Pantenolis 0,0024
4. Dažai CI77499 0,0018
Iš viso: 0,01
Įjungiame įrenginį, kad jis
įšiltu iki 400 laipsnių. Tokia temperatūrą palaikom iki gamybos pabaigos. Į įrenginio puodą (skirtam gaminti) dedame bičių vašką ir išmaišome kol jis neištirps. Po to įpilam vandenį, pantenoli, dažus ir gerai išmaišome. Gatavą produkciją išpilam į tūbelius, sudedame į dėžutę ir sandėliuojame.
UAB „Grožis“ gamina blakstienų tušą ir dirbtines blakstienas.
6 lentelė
NAUDOJAMŲ MEDŽIAGŲ IR ŽALIAVŲ ASORTIMENTAS IR KAINOS
Rodiklio pavadinimas Naudojamos žaliavos Medžiagos kaina už 1 kg Medžiagos norma, 1 gaminiui Medžiagų kaina, 1 gaminiui Įpakavimo kaina, 1 gaminiui DU, 1 gaminiui Sodra Viso 1 gaminiui
Mat. vnt. Lt Kg Lt Lt Lt Lt Lt
Dirbtinės blakstienos Natūralūs pplaukai 212,00 0,002 0,43 0,10 1,50 0,47 2,71
Klijai 212,00 0,001 0,21
Tušas Vanduo 1,50 0,0046 0,0069 0,20 0,25 0,08 0,75
Bičių vaškas 40,00 0,0012 0,048
Pantenolis 32,00 0,0024 0,0768
Dažai CI77499 45,00 0,0018 0,081
4. Rinkodara
Marketingo programos elementai
UAB „Grožis“ marketingo programos elementai:
Prekė – dirbtinės blakstienos, blakstienų tušas.
Kaina – prieinama.
Pateikimas – netiesioginis.
Rėmimas – reklama.
Rėmimo strategija – traukimo ir stūmimo.
Marketingo aplinka
UAB „Grožis“ marketingo aplinka:
Pirkėjai (kurie ir yra prekės vartotojai, daro didžiausią įtaką įmonės marketingo tikslams):
1. Kosmetikės
2. Moterys norinčios pasidaryti proginį makijažą
3. Moterys naudojančios tušą kasdieniniam makijažui.
4. Dirbtinės blakstienos skirtos moteryms nepatenkintoms savo natūraliomis blakstienomis (pvz. praėjusios chemioterapijos kursą)
Konkurentai (rinkos dalyviai, siūlantys potencialiems klientams panašias prekes):
1. “KristiAna“ – “Kristian Dior“ produkcijos importuotoja (blakstienos).
2. “Aritėla“ – “Gutti“ produkcijos importuotoja (blakstienos).
3. “L`oreal“ ((tušas).
4. “MaxFactor“ (tušas).
Šiuo atveju yra horizontalioji konkurencija, nes varžomasi tarp tą patį pirkėjo poreikį tenkinančių vienos rūšies prekių.
Kontaktinės auditorijos (bet kuri žmonių grupė, kuri realiai ir potencialiai susidomi įmone ir turi jai įtakos):
1. Žiniasklaida (pvz.: žurnalas „Cosmopolitan“)
2. Finansinė (bankai)
3. Valstybinės organizacijos
UAB „Grožis“ įtakoja šie mmakroaplinkos elementai:
Ekonominė aplinka, ją sudaro gyventojų bei įmonių perkamoji galia, priklausanti nuo jų pajamų, santaupų, kainų ir kredito prieinamumo. Ekonominę aplinką apibūdinantys rodikliai: šalies bendrasis vidaus produktas, pirkėjų pajamos, prekių kainų lygis, kredito gavimo galimybės. Šių rodiklių pokyčius nulemia infliacija ir nedarbas.
Politinė – teisinė aplinka – tai marketingo makroaplinkos elementas, apimantis visuomenės politinių struktūrų veiklą ir teisės aktus, veikiančius marketingo sprendimus ir priemones. Valdžios ir valdymo institucijos savo teisės aktais gali sudaryti palankesnes veiklos sąlygas, skatinti investicijas arba drausti, riboti tam tikrą veiklą. Marketingo veiklai svarbiausi teisės aktai yra šie:
1. Įmonių steigimą, jų vidaus veiklą ir likvidavimą reguliuojantys teisės aktai.
2. Įmonės santykius su pirkėjais, partneriais ir konkurentais reguliuojantys teisės aktai.
3. Atskiras marketingo sritis reguliuojantys teisės aktai.
Gamtos aplinka (marketingo aplinkos komponentas, aapimantis visų gamtinių
išteklių poveikį marketingui):
Marketingo sprendimai turi remtis tuo, kad aplinkos apsauga griežtai kontroliuojama valstybės ir visuomeninių organizacijų. Pvz.: kaip gamintojas – UAB „Grožis“ neteršia aplinką, nes gaminių ingredientai yra natūralus.
Rinkos tyrimas
Konkurentų tyrimas
Rinka – tai prekių mainų procesas, kurio metu veikia pasiūlos ir paklausos pusiausvyrą reguliuojantis mechanizmas, išreiškiamas prekių verte – kaina.
Šiuo metu Lietuvoje yra tik dvi įmonės, prekiaujančios dirbtinėmis blakstienomis:
1. UAB „KristiAna“ – „Kristian Dior“ atstovė
2. UAB „Aritėla“ – „Gutti“ atstovė
Parduotuvių, kuriose galima įsigyti šių įmonių prekių, sąrašas 3 ppriede.
Visos įmonės prekiauja dirbtinėmis blakstienomis, tačiau neturi tokio plataus asortimento kaip UAB „Grožis“ (2 pav.)
2 pav.
Iš 2 pav. matome, kad UAB „Grožis“ prieš kitas įmones turi pranašumą asortimento atžvilgiu. Siūlomoje įvairovėje pirkėjoms bus lengviau rasti tinkančią prekę. Kainos pagrįstumą turės įrodyti rėmimas: mokama ne už vardą, kaip „Kristian Dior“ atveju, o už kokybę. Blakstienos yra rankų darbo – tarnaus ilgai, iš naturalių plaukų – nesukels alergijos ar kitokių nemalonių pojučių, tinkamai naudojant atrodys naturaliai ir pabrėš moters grožį. „Kristian Dior“ gaminamas blakstienas galima įsigyti tik parduotuvių „KristiAna“ tinkle, o „Gutti“ – „Drogas“ tinkle, reiškia „Grožis“ savo prekę turėtų siūlyti parduotuvių tinklams: „Sarma“, „KristiAna“, „Drogas“.
Jeigu dėl dirbtinių blakstienų kainos ir kokybės UAB “Grožis” gali pretenduoti į didžiausią rinkos dalį, tai tušo atžvilgių teks konkuruoti su tokiomis žinomomis fimomis kaip:
1. UAB “L`oreal” -„L`oreal“
2. UAB “Vokiečių vaistinė” -„MaxFactor“
Parduotuvių, kuriose galima įsigyti šių įmonių prekių, sąrašas 3 priede.
Šios įmonės prekiauja blakstienų tušais, tačiau neturi tokio plataus asortimento kaip UAB „Grožis“ (3 pav.)
3 pav.
Iš 3 pav. matome, kad UAB „Grožis“ prieš kitas įmones turi pranašumą asortimento atžvilgiu. Siūlomoj įvairovėj pirkėjoms bus lengviau rasti tinkančią prekę. Kainos pagrįstumą turės įrodyti rėmimas: mokama ne už vardą, o už kokybę. UAB “Grožis” tušų ypatumai : greitai ddžiūsta (ant blakstienų); sudėtyje nėra aromatinių medžiagų; į sudėtį įeina bisabololis-D-pantenolis ir vitaminas E, kurių dėka blakstienos neišdžius, nelūžinės, o tušas dengsis tolygiai ir naturaliai; idealiai tinka žmonėms su jautriomis akimis ir nešiojantiems kontaktines linzes; neįeina gyvuliniai ingridientai; lengvai nusivalo akių makiažo nuėmimo pieneliu; unikali formulė, į kurią įeina vaškas, užfiksuoja kiekvieną blakstienų kuokštelį ir suteikia tušui stabilumo visai dienai; specialus šepetėlis suteiks blakstienoms idealią formą nuo šaknų iki pačių galiukų; nedžiovina blakstienų, jos išlieka minkštos.
UAB “Grožis“ savo prekes turėtų siūlyti parduotuvių tinklams: „Sarma“, „KristiAna“, „Drogas“.
Tikslinės rinkos nustatymas
DIRBTINIŲ BLAKSTIENŲ RINKOS SEGMENTAVIMAS (PAGAL)
Amžių (metai) Pajamas (Lt) Kultūrinę padėtį
Nuo 16 iki 26 Iki 400 Kontrkultūra (paauglės)
Nuo 27 iki 37 Nuo 401 iki 1000 Subkultūra (seksualinės mažumos)
Nuo 38 iki 48 Nuo 1001 iki 1500 Kultūra
Tikslinė rinka būtų: jaunos moterys – nekonservatyvių pažiūrų; turinčios vidutines pajamas – galinčios netaupyti kosmetikai; nebijančios eksperimentuoti su išvaizda.
BLAKSTIENŲ TUŠO RINKOS SEGMENTAVIMAS (PAGAL)
Amžių (metai) Pajamas (Lt)
Nuo 16 iki 26 Iki 400
Nuo 27 iki 37 Nuo 401 iki 1000
Nuo 38 iki 48 Nuo 1001 iki 1500
Tikslinė rinka būtų: moterys – turinčios vidutines pajamas, t.y. galinčios netaupyti kosmetikai.
Marketingo komplekso elementai
1. Prekė
Dirbtinės blakstienos
Sumanytoji prekė – tai prekės nauda: galimybė patobulinti ar net ištaisyti gamtos „klaidas“
Realioji prekė – tai prekės savybių visuma: išsami naudojimo instrukcija, įpakavimas, kurį galima naudoti saugant blakstienas.
Prekė su ppastiprinimu – aptarnavimas po pardavimo: įmonė – gamintoja, garantuoja kokybę.
Prekės asortimentas:
a) blakstienos klijuojamos ant viršutinio voko
b) blakstienos klijuojamos ant apatinio voko
c) klijuojamos vienam vakarui
d) klijuojamos savaitei, ar net ilgesniam laikui
e) įvairios pagal ilgį ir tankumą
f) su papuošalais, proginiam makijažui
Asortimento tobulinimas: gaminti blakstienas ne tik juodos spalvos, bet ir rudos, žalios, mėlynos. Spalvoti tušai labai populiarūs. Siūlant spalvotas blakstienas galima pasakyti, kad nereikės dažyti blakstienas kiekvieną rytą, o blakstienos bus norimos spalvos.
Blakstienų tušas
Sumanytoji prekė: galimybė patobulinti ar net ištaisyti gamtos „klaidas“
Realioji prekė: išsami naudojimo instukcija.
Prekė su pastiprinimu: įmonė – gamintoja garantuoja kokybę.
Prekės asortimentas:
a) Tankinantis tušas
b) Riečiantis tušas
c) Ilginantis
d) Tankinantis ir ilginantis tušas
e) Skirtas dažyti trumpas blakstienas
Asortimento tobulinimas: gaminti tušą ne tik juodos spalvos, bet ir rudos, žalios, mėlynos. Spalvoti tušai labai populiarūs.
2. Kaina
Rūpestis išgyventi. UAB „Grožis“ kol kas nesusidurs su šia problema, nes rinkoje mažai gamintojų, maža konkurencija, rinkos galimybės neišnaudotos net 50%.
Konkurencijos išlaikymas. 20 Lt siūloma kaina dirbtinėms blakstienoms ir 12Lt- tušui nustatyta atsižvelgiant į konkurentų siūlomų prekių kainas.
Kainų strategija aktuali šiais atvejais:
a) Kai įmonė nustato kainą pirmą kartą.
b) Kai aplinkybių verčiama įmonė peržiūri esamas kainas.
c) Kai konkurentai keičia kainas.
3. Pateikimo strategija
Gamintojas „Grožis“ Mažmenininkas pvz. „Sarma“ Vartotojas
Nustatytą pardavimo kainą, mažmenininkai gali didinti ar mažinti savo nuožiūra vieno lito ribose. Ši sąlyga reikalinga tam, kad pardavimų
apimčiai įtakotų ne kainų skirtumas įvairiose parduotuvėse, bet pardavėjų kvalifikacija: mokėjimas bendrauti, siūlyti, padėti pirkėjui apsispręsti, suteikti reikiamą ir išsamią informaciją.
4. Rėmimas
Pardavimų skatinimas: bus taikomos įvairios nuolaidos. Pvz.: Kalėdų proga.
Reklama: kadangi prekė orientuota į jaunas moteris, reklama bus pateikta žurnaluose moterims. Pvz.: „Laima“, „Cosmopolitan“.
5. Vadyba
Įmonėje dirba 8 žmones. Įmones direktorius yra 100% įmones akcijų savininkas.
2 pav. Įmonės struktūros schemą
7 lentelė
ĮMONĖS SUDĖTIS
Pareigu pavadinimas Darbo pobūdis Išsilavinimas Darbo patirtis Asmeninės savybės
1. Direktorius Planuoja, organizuoja, kontroliuoja įmonės darbą. Sukuria motyvuojančią darbo aplinką. Aukštasis vadybos išsilavinimas. Darbo patirtis vadovavimo srityje. Atsakingas, ssąžiningas, teisingas, geras psichologas.
2. Buhalterė Atsakinga už buhalterinę apskaitą. Aukštasis buhalterinis arba ekonominis išsilavinimas. Buhalterinis darbo patirtis ne mažesnis nei 5 metai. Atsakinga, sąžininga, pareiginga.
3.Vadybininkas Klientu ir tiekėju paiešką. Žaliavų užsakymas. Prekių pristatymas. Aukštasis arba aukštesnysis vadybos išsilavinimas. Darbo patirtis vadybos srityje ne mažesnis nei 1 metai. Atsakingas, sąžiningas, geri bendravimo įgūdžiai.
4. Gamybos vedėja Atsakinga už prekių kokybė, darbuotoju apmokymą, gamybos proceso projektavimą. Aukštasis arba aukštesnysis išsilavinimas. Darbo patirtis gamybos srityje ne mažesnis nei 1 metai. Atsakinga, pareiginga, konfliktų valdymo įgudžiai.
5. Darbininkai Blakstienų ir tušo gamyba. Vidurinis išsilavinimas. Darbininkai aapmokami darbo vietoje. Atsakingi, sąžiningi, pareigingi.
Kaip matote įmonė yra maža. Kad ji dirbtu sėkmingai darbas priklausys ne tik tai nuo atlikto darbo, bet ir nuolatinio bendravimo tarp visų padalinių.
Planuojama, kad įmonė norės ateityje plėtoti ūkinę veiklą – gaminti spalvotos blakstienos. TTai už plėtrą bus atsakingi visi darbuotojai:
· Direktorius parengs plėtros planą. Kontroliuos ir koordinuos jį.
· Vadybininkas surinks reikiama informacija susijusi su tiekėjais, pirkėjais, konkurentais ir t.t.
· Buhalterė sudarys biudžetą.
· Gamybos vedėja sudarys ataskaitos apie gamybos pajėgumą, reikalingus žaliavas, dabartinių darbininkų tinkamumą ir su jais susijęs išlaidos, ir t.t.
· Darbininkai gamins bandomoji preke, įvertins trukumus, apskaičiuos laiko sąnaudas.
8 lentelė
VADOVAUJANČIO PERSONALO DARBO UŽMOKESTIS
Pareigos DU per mėnesi, Lt Sodra, Lt DU per metus, Lt Sodra per metus, Lt
Direktorius 1200 372 14100 4371
Buhalterė 900 279 10575 3278,25
Vadybininkas 800 248 9400 2914
Gamybos vedėja 700 217 8225 2549,75
6. Rizikos įvertinimas
Kiekviena įmonė turi įvertinti ir rizikos veiksnius, kurie betarpiškai veikia verslą. Kasmet atsiranda ir išnyksta daugybė įmonių. Rizikos veiksniu nepaisymas gali privesti prie žlugimo ne tik nepatyrusias, bet ir jau kuri laiką dirbančias , ir netgi pelną gaunančias įmones. Įstatymų nežinojimas, nesąžiningi verslo partneriai- tai itk nedaugelis rizikos ffaktorių, galinčių sąlygoti įmonės žlugimą. Rizikos supratimas, jos įvertinimas, prognozavimas ir valdymas yra labai svarbūs kiekvienai įmonei.
Svarbiausias uždavinys – tai sugebėti numatyti visokeriopą riziką, jos šaltinius bei atsiradimo momentą. Tai padėtų sumažinti rizikos veiksnių poveikį, o gal net ir visai jų išvengti.
UAB „Grožis“ išskiriami tokie galimi rizikos veiksniai ir numatomi atitinkamus apsisaugojimo būdai, kurie padės išvengti didesnių nuostolių.
9 lentelė
RIZIKOS ĮVERTINIMAS
Rizikos veiksniai Apsisaugojimas nuo jų
Įstatymai Sekti įstatymų pokyčius, tvarką, laiku reaguoti į pasikeitimus, derinti įmonės įstatus su įstatymais. Kad išvengti nesėkmių ppasikeitus LR Vyriausybės politikai ar įstatymams, yra (bus) įsteigtas laisvo pelno rezervo fondas, iš kurio galima kompensuoti nuostolius ir išlaikyti įmonės mokumą.
Stichinės ir kitos nelaimės Įrengta signalizacija, tvarkinga priešgaisrinė signalizacija, darbuotojų patikimumas, pirminės gaisro gesinimo priemonės. Turtas apdraustas draudimo įmonėje “Kasko”
Partnerių nepatikimumas Apgalvotas sutarčių sudarymas. Informacijos apie potencialius partnerius rinkimas iš visu galimų šaltinių.
Bankrotas Geras įstatymų žinojimas.
Skandalai, streikai Sąžiningas elgesys su darbuotojais, duotų įsipareigojimų vykdymas, socialinių garantijų suteikimas.
Konkurentai Kainų politika ir kokybė leidžia konkuruoti be didelių nuostolių įmonei.
7.3. Savikainos prognozė
12 lentelė
TIESIOGINIŲ IŠLAIDŲ PROGNOZĖ
Rodiklio pavadinimas Mat. vnt. 1 mėn. 2 mėn. 3 mėn. 4 mėn. 5 mėn. 6 mėn. 7 mėn. 8 mėn. 9 mėn. 10 mėn. 11 mėn. 12 mėn.
Tušas Medžiagos norma Lt 0,01 0,01 0,01 0,01 0,01 0,01 0,01 0,01 0,01 0,01 0,01 0,01
Medžiagos kaina 1 gam Lt 0.22 0.22 0.22 0.22 0.22 0.22 0.22 0.22 0.22 0.22 0.22 0.22
Tūbelis Lt 0.2 0.2 0.2 0.2 0.2 0.2 0.2 0.2 0.2 0.2 0.2 0.2
Atlygis Lt 0.25 0.25 0.25 0.25 0.25 0.25 0.25 0.25 0.25 0.25 0.25 0.25
Sodra Lt 0.08 0.08 0.08 0.08 0.08 0.08 0.08 0.08 0.08 0.08 0.08 0.08
Gaminio tiesioginės išlaidos Lt 0.75 0.75 0.75 0.75 0.75 0.75 0.75 0.75 0.75 0.75 0.75 0.75
Parduodamų gaminių skaičius Lt 2340 3200 3200 3200 3200 3200 3200 3200 3200 3200 3200 3200
Visų gaminių tiesioginės išlaidos Lt 1755.00 2400.00 2400.00 2400.00 2400.00 2400.00 2400.00 2400.00 2400.00 2400.00 2400.00 2400.00
Blakstienos Medžiagos norma Kg 0,002 0,002 0,002 0,002 0,002 0,002 0,002 0,002 0,002 0,002 0,002 0,002
Medžiagos kaina 1 gam Lt 0.43 0.43 0.43 0.43 0.43 0.43 0.43 0.43 0.43 0.43 0.43 0.43
Klijai Lt 0.21 0.21 0.21 0.21 0.21 0.21 0.21 0.21 0.21 0.21 0.21 0.21
Atlygis Lt 1.5 1.5 1.5 1.5 1.5 1.5 1.5 1.5 1.5 1.5 1.5 1.5
Sodra Lt 0.47 0.47 0.47 0.47 0.47 0.47 0.47 0.47 0.47 0.47 0.47 0.47
Gaminio tiesioginės išlaidos Lt 2.61 2.61 2.61 2.61 2.61 2.61 2.61 2.61 2.61 2.61 2.61 2.61
Parduodamų gaminių skaičius Lt 1152 1512 1512 1512 1512 1512 1512 1512 1512 1512 1512 1512
Visų gaminių tiesioginės išlaidos Lt 3006.72 3946.32 3946.32 3946.32 3946.32 3946.32 3946.32 3946.32 3946.32 3946.32 3946.32 3946.32
13 lentelė
NETIESIOGINIŲ GAMYBOS IŠLAIDŲ PROGNOZĖ
Rodiklio pavadinimas Mat. vnt. 1 mėn. 2 mėn. 3 mėn. 4 mėn. 5 mėn. 6 mėn. 7 mėn. 8 mėn. 9 mėn. 10 mėn. 11 mėn. 12 mėn. Iš viso
1. Gamybinių įrengimų nusidėvėjimas Lt – 82,50 82,50 82,50 82,50 82,50 82,50 82,50 82,50 82,50 82,50 82,50 907,50
2. Gamybinių pastatų nuoma Lt 302.76 302.76 302.76 302.76 302.76 302.76 302.76 302.76 302.76 302.76 302.76 302.76 3633.12
3. Pagalbinių medžiagų vertė (įpakavimas) Lt 115.20 151.20 151.20 151.20 151.20 151.20 151.20 151.20 151.20 151.20 151.20 151.20 1778.40
4. Elektros energijos, sunaudotos jėgai ar technologijai, vertė Lt 239.78 239.78 239.78 239.78 239.78 239.78 239.78 239.78 239.78 239.78 239.78 239.78 2877.36
5. Gamybos vedėjos DU Lt 525.00 700.00 700.00 700.00 700.00 700.00 700.00 700.00 700.00 700.00 700.00 700.00 8225
6. Gamybos vedėjos soc. draudimas Lt 162.75 217.00 217.00 217.00 217.00 217.00 217.00 217.00 217.00 217.00 217.00 217.00 2549.75
Iš viso: Lt 1345.49 1693.24 1693.24 1693.24 1693.24 1693.24 1693.24 1693.24 1693.24 1693.24 1693.24 1693.24 19971.13
14 lentelė
VEIKLOS SĄNAUDŲ PROGNOZĖ
Rodiklio pavadinimas Mat. vnt. 1 mėn. 2 mėn. 3 mėn. 4 mėn. 5 mėn. 6 mėn. 7 mėn. 8 mėn. 9 mėn. 10 mėn. 11 mėn. 12 mėn. Iš viso
1. Administracijos ir buitinių patalpų nuoma Lt 500 500 500 500 500 500 500 500 500 500 500 500 6000
2. Administracijos darbuotojų darbo užmokestis Lt 2175 2900 2900 2900 2900 2900 2900 2900 2900 2900 2900 2900 34075
3. Administracijos darbuotojų socialinis draudimas Lt 674.25 899 899 899 899 899 899 899 899 899 899 899 10563.25
4. Formavimo savikainos amortizacija Lt 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 330
5. Elektros energijos, sunaudotos įmonės reikalams Lt 62 62 62 47 31 31 31 31 47 47 47 62 560
6. ŠŠildymas Lt 75 75 75 38 38 75 376
7. Komunalinės paslaugos Lt 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 132
8. Ryšių paslaugos Lt 255 340 340 340 340 340 340 340 340 340 340 340 3995
9.Administracinės išlaidos Lt 100 130 130 130 130 130 130 130 130 130 130 130 1530
10. Reklama Lt 2500 2500 2500 2500 2500 2500 2500 2500 2500 2500 2500 2500 30000
11. Garantinis fondas Lt 10.03 13.34 13.34 13.34 13.34 13.34 13.34 13.34 13.34 13.34 13.34 13.34 156.72
12. Kelių mokėstis Lt 178.33 239.00 239.00 239.00 239.00 239.00 239.00 239.00 239.00 239.00 239.00 239.00 2807.35
Iš viso: Lt 6540.61 7699.34 7699.34 7647.34 7593.34 7593.34 7593.34 7593.34 7609.34 7609.338 7647.34 7699.338 90525.32
15 lentelė
PARDUODAMOS PRODUKCIJOS SAVIKAINOS PROGNOZĖ
Rodikliai Mat. vnt. 1 mėn. 2 mėn. 3 mėn. 4 mėn. 5 mėn. 6 mėn. 7 mėn. 8 mėn. 9 mėn. 10 mėn. 11 mėn. 12 mėn.
Tušas
Tiesioginės išlaidos Lt 0,75 0,75 0,75 0,75 0,75 0,75 0,75 0,75 0,75 0,75 0,75 0,75
Netiesioginės išlaidos Lt 0.57 0.53 0.53 0.53 0.53 0.53 0.53 0.53 0.53 0.53 0.53 0.53
Vieno gaminio savikaina Lt 1.32 1.28 1.28 1.28 1.28 1.28 1.28 1.28 1.28 1.28 1.28 1.28
Parduodamų gaminių skaičius Lt 2340 3200 3200 3200 3200 3200 3200 3200 3200 3200 3200 3200
Visos produkcijos savikaina Lt 3100.49 4093.24 4093.24 4093.24 4093.24 4093.24 4093.24 4093.24 4093.24 4093.24 4093.24 4093.24
Blakstienos
Tiesioginės išlaidos Lt 2.61 2.61 2.61 2.61 2.61 2.61 2.61 2.61 2.61 2.61 2.61 2.61
Netiesioginės išlaidos Lt 1.17 1.12 1.12 1.12 1.12 1.12 1.12 1.12 1.12 1.12 1.12 1.12
Vieno gaminio savikaina Lt 3.78 3.73 3.73 3.73 3.73 3.73 3.73 3.73 3.73 3.73 3.73 3.73
Parduodamų gaminių skaičius Lt 1152 1512 1512 1512 1512 1512 1512 1512 1512 1512 1512 1512
Visos produkcijos savikaina Lt 4352.21 5639.56 5639.56 5639.56 5639.56 5639.56 5639.56 5639.56 5639.56 5639.56 5639.56 5639.56
16 lentelė
PELNO (NUOSTOLIO) PROGNOZĖ
Rodikliai Mat. vnt. 1 mėn. 2 mėn. 3 mėn. 4 mėn. 5 mėn. 6 mėn. 7 mėn. 8 mėn. 9 mėn. 10 mėn. 11 mėn. 12 mėn. Iš viso
1. Pardavimo pajamos Lt 18576.00 24896.00 24896.00 24896.00 24896.00 24896.00 24896.00 24896.00 24896.00 24896.00 24896.00 24896.00 292432.00
2. Parduotų prekių savikaina Lt 7452.70 9732.80 9732.80 9732.80 9732.80 9732.80 9732.80 9732.80 9732.80 9732.80 9732.80 9732.80 114513.50
3. Bendrasis veiklos pelnas Lt 11123.30 15163.20 15163.20 15163.20 15163.20 15163.20 15163.20 15163.20 15163.20 15163.20 15163.20 15163.20 177918.50
4. Veiklos sąnaudos Lt 6451.44 7579.84 7579.84 7527.84 7473.84 7473.84 7473.84 7473.84 7489.84 7489.84 7527.84 7579.84 89121.65
5. Veiklos pelnas Lt 4671.86 7583.36 7583.36 7635.36 7689.36 7689.36 7689.36 7689.36 7673.36 7673.36 7635.36 7583.36 88796.85
6.Apmokesti-namas pelnas Lt 4671.86 7583.36 7583.36 7635.36 7689.36 7689.36 7689.36 7689.36 7673.36 7673.36 7635.36 7583.36 88796.85
7. Pelno mokestis Lt 607.34 985.84 985.84 992.60 999.62 999.62 999.62 999.62 997.54 997.54 992.60 985.84 11543.59
8. Grynasis pelnas Lt 4064.52 6597.53 6597.53 6642.77 6689.75 6689.75 6689.75 6689.75 6675.83 6675.83 6642.77 6597.53 77253.26
17 lentelė
PELNO (NUOSTOLIO) PROGNOZĖ (Pesimistinė prognozė)
Rodikliai Mat. vnt. 1 mėn. 2 mėn. 3 mėn. 4 mėn. 5 mėn. 6 mėn. 7 mėn. 8 mėn. 9 mėn. 10 mėn. 11 mėn. 12 mėn. Iš viso
1. Pardavimo pajamos Lt 16272.00 21872.00 21872.00 21872.00 21872.00 21872.00 21872.00 21872.00 21872.00 21872.00 21872.00 21872.00 256864.00
2. Parduotų prekių savikaina Lt 7452.70 9732.80 9732.80 9732.80 9732.80 9732.80 9732.80 9732.80 9732.80 9732.80 9732.80 9732.80 114513.50
3. Bendrasis veiklos pelnas Lt 8819.30 12139.20 12139.20 12139.20 12139.20 12139.20 12139.20 12139.20 12139.20 12139.20 12139.20 12139.20 142350.50
4. Veiklos sąnaudos Lt 6440.38 7565.32 7565.32 7513.32 7459.32 7459.32 7459.32 7459.32 7475.32 7475.32 7513.32 7565.32 88950.92
5. Veiklos pelnas Lt 2378.92 4573.88 4573.88 4625.88 4679.88 4679.88 4679.88 4679.88 4663.88 4663.88 4625.88 4573.88 53399.58
6.Apmokesti-namas pelnas Lt 2378.92 4573.88 4573.88 4625.88 4679.88 4679.88 4679.88 4679.88 4663.88 4663.88 4625.88 4573.88 53399.58
7. Pelno mokestis Lt 309.26 594.60 594.60 601.36 608.38 608.38 608.38 608.38 606.30 606.30 601.36 594.60 6941.95
8. Grynasis pelnas Lt 2069.66 3979.27 3979.27 4024.51 4071.49 4071.49 4071.49 4071.49 4057.57 4057.57 4024.51 3979.27 46457.64
18 lentelė
PVM PROGNOZĖ
Rodikliai Mat. vnt. 1 mėn. 2 mėn. 3 mėn. 4 mėn. 5 mėn. 6 mėn. 7 mėn. 8 mėn. 9 mėn. 10 mėn. 11 mėn. 12 mėn.
1. Pardavimai (be PVM) Lt 18576.00 24896.00 24896.00 24896.00 24896.00 24896.00 24896.00 24896.00 24896.00 24896.00 24896.00 24896.00
2. Pardavimo PVM Lt 3343.68 4481.28 4481.28 4481.28 4481.28 4481.28 4481.28 4481.28 4481.28 4481.28 4481.28 4481.28
3. Pardavimai (su PVM) Lt 21919.68 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28
4. Pirkimai (be PVM) Lt
4.1. Gamybinių įrengimų PVM Lt 5508.48
4.2. Žaliavos Lt 1835.28 2462.88 2462.88 2462.88 2462.88 2462.88 2462.88 2462.88 2462.88 2462.88 2462.88 2462.88
4.3. Ryšių paslaugos Lt 255 340 340 340 340 340 340 340 340 340 340 340
4.4. Elektros energijos, sunaudotos įmonės rreikalams Lt 301.78 301.78 301.78 286.78 247.6 247.6 247.6 247.6 263.6 263.6 263.6 301.78
4.5. Šildymas Lt 75.00 75.00 75.00 38.00 38.00 75.00
4.6. Komunalinės paslaugos Lt 11.00 11.00 11.00 11.00 11.00 11.00 11.00 11.00 11.00 11.00 11.00 11.00
4.6. Administracinės išlaidos Lt 130.00 130.00 130.00 130.00 130.00 130.00 130.00 130.00 130.00 130.00 130.00 130.00
4.7. Reklama Lt 2500.00 2500.00 2500.00 2500.00 2500.00 2500.00 2500.00 2500.00 2500.00 2500.00 2500.00 2500.00
4.8. Patalalpų nuoma Lt 802.76 802.76 802.76 802.76 802.76 802.76 802.76 802.76 802.76 802.76 802.76 802.76
5. Pirkimo PVM Lt 11419.30 6623.42 6623.42 6571.42 6494.24 6494.24 6494.24 6494.24 6510.24 6510.24 6548.24 6623.42
6. Prkimai be PVM Lt 2055.47 1192.22 1192.22 1182.86 1168.96 1168.96 1168.96 1168.96 1171.84 1171.84 1178.68 1192.22
7. Mokėtinas į biudžetą PVM 1288.21 3289.06 3289.06 3298.42 3312.32 3312.32 3312.32 3312.32 3309.44 3309.44 3302.60 3289.06
19 lentelė
PVM PROGNOZĖ (Pesimistinė)
Rodikliai Mat. vnt. 1 mėn. 2 mėn. 3 mėn. 4 mėn. 5 mėn. 6 mėn. 7 mėn. 8 mėn. 9 mėn. 10 mėn. 11 mėn. 12 mėn.
1. Pardavimai (be PVM) Lt 16272.00 21872.00 21872.00 21872.00 21872.00 21872.00 21872.00 21872.00 21872.00 21872.00 21872.00 21872.00
2. Pardavimo PVM Lt 2928.96 3936.96 3936.96 3936.96 3936.96 3936.96 3936.96 3936.96 3936.96 3936.96 3936.96 3936.96
3. Pardavimai (su PVM) Lt 19200.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96
4. Pirkimai (be PVM) Lt
4.1. Gamybinių įrengimų PVM Lt 5508.48
4.2. Žaliavos Lt 1835.28 2462.88 2462.88 2462.88 2462.88 2462.88 2462.88 2462.88 2462.88 2462.88 2462.88 2462.88
4.3. Ryšių paslaugos Lt 255 340 340 340 340 340 340 340 340 340 340 340
4.4. Elektros energijos, sunaudotos įmonės reikalams Lt 301.78 301.78 301.78 286.78 247.6 247.6 247.6 247.6 263.6 263.6 263.6 301.78
4.5. Šildymas Lt 75.00 75.00 75.00 38.00 38.00 75.00
4.6. Komunalinės paslaugos Lt 11.00 11.00 11.00 11.00 11.00 11.00 11.00 11.00 11.00 11.00 11.00 11.00
4.6. Administracinės išlaidos Lt 130.00 130.00 130.00 130.00 130.00 130.00 130.00 130.00 130.00 130.00 130.00 130.00
4.7. Reklama Lt 2500.00 2500.00 2500.00 2500.00 2500.00 2500.00 2500.00 2500.00 2500.00 2500.00 2500.00 2500.00
4.8. Patalalpų nuoma Lt 802.76 802.76 802.76 802.76 802.76 802.76 802.76 802.76 802.76 802.76 802.76 802.76
5. Pirkimo PVM Lt 2055.47 1192.22 1192.22 1182.86 1168.96 1168.96 1168.96 1168.96 1171.84 1171.84 1178.68 1192.22
6. Prkimai be PVM Lt 11419.30 6623.42 6623.42 6571.42 6494.24 6494.24 6494.24 6494.24 6510.24 6510.24 6548.24 6623.42
7. Mokėtinas į biudžetą PVM 873.49 2744.74 2744.74 2754.10 2768.00 2768.00 2768.00 2768.00 2765.12 2765.12 2758.28 2744.74
20 lentelė
MOKESČIŲ PROGNOZĖ
Mokesčiai Mat. vnt. 1 mėn. 2 mėn. 3 mėn. 4 mėn. 5 mėn. 6 mėn. 7 mėn. 8 mėn. 9 mėn. 10 mėn. 11 mėn. 12 mėn. Iš viso
1. Socialinio draudimo įmokos Lt 1554.03 2067.08 2067.08 2067.08 2067.08 2067.08 2067.08 2067.08 2067.08 2067.08 2067.08 2067.08 24291.91
2. Įmokos į garantinį fondą Lt 1288.21 3289.06 3289.06 3298.42 3312.32 3312.32 3312.32 3312.32 3309.44 3309.44 3302.60 3289.06 37624.56
3. Kelių mokėstis Lt 89.16 119.50 119.50 119.50 119.50 119.50 119.50 119.50 119.50 119.50 119.50 119.50 1403.67
4. Mokėtinas PVM Lt 10.03 13.34 13.34 13.34 13.34 13.34 13.34 13.34 13.34 13.34 13.34 13.34 156.72
Iš viso Lt 2941.43 5488.98 5488.98 5498.34 5512.23 5512.23 5512.23 5512.23 5509.35 5509.35 5502.51 5488.98 63476.87
21 lentelė
MOKESČIŲ PROGNOZĖ (Pesimistinė)
Mokesčiai Mat. vnt. 1 mėn. 2 mėn. 3 mėn. 4 mėn. 5 mėn. 6 mėn. 7 mėn. 8 mėn. 9 mėn. 10 mėn. 11 mėn. 12 mėn. Iš viso
1. Socialinio draudimo įmokos Lt 1554.03 2067.08 2067.08 2067.08 2067.08 2067.08 2067.08 2067.08 2067.08 2067.08 2067.08 2067.08 24291.91
2. Įmokos į garantinį fondą Lt 10.03 13.34 13.34 13.34 13.34 13.34 13.34 13.34 13.34 13.34 13.34 13.34 156.72
3. Kelių mokėstis Lt 78.11 104.99 104.99 104.99 104.99 104.99 104.99 104.99 104.99 104.99 104.99 104.99 1232.95
4. Mokėtinas PVM Lt 873.49 2744.74 2744.74 2754.10 2768.00 2768.00 2768.00 2768.00 2765.12 2765.12 2758.28 2744.74 31222.32
Iš viso Lt 2515.65 4930.15 4930.15 4939.51 4953.40 4953.40 4953.40 4953.40 4950.52 4950.52 4943.68 4930.15 56903.90
22 lentelė
PINIGŲ SRAUTŲ PROGNOZĖ
Rodikliai Mat. Vnt. 1
mėn. 2 mėn. 3 mėn. 4 mėn. 5 mėn. 6 mėn. 7 mėn. 8 mėn. 9 mėn. 10 mėn. 11 mėn. 12 mėn.
GAUTA PINIGŲ 21919.68 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28
1. Prekybos veiklos pajamos Lt 21919.68 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28
IŠLEISTA PINIGŲ Lt
1. Formavimo savikaina Lt 720.00
2. Sumokėti už gam. įrengimus Lt 6500.00
3. Sumokėti tiekėjams Lt 2165.63 2906.20 2906.20 2906.20 2906.20 2906.20 2906.20 2906.20 2906.20 2906.20 2906.20 2906.20
4. Išmokėti atlyginimams Lt 5013.00 6668.00 6668.00 6668.00 6668.00 6668.00 6668.00 6668.00 6668.00 6668.00 6668.00
5. Nuomos mokestis Lt 947.26 947.26 947.26 947.26 947.26 947.26 947.26 947.26 947.26 947.26 947.26
6. Ryšių paslaugos Lt 300.90 401.20 401.20 401.20 401.20 401.20 401.20 401.20 401.20 401.20 401.20
7. Elektros energijos sąnaudos Lt 556.78 641.78 641.78 626.78 587.60 587.60 587.60 587.60 603.60 603.60 603.60
8. Šildimas Lt 86.00 86.00 86.00 49.00 49.00
9. KKomunalinės paslaugos Lt 12.98 12.98 12.98 12.98 12.98 12.98 12.98 12.98 12.98 12.98 12.98
10. Administracinės išlaidos Lt 256.46 153.40 153.40 153.40 153.40 153.40 153.40 153.40 153.40 153.40 153.40 153.40
11. Reklama Lt 2950.00 2950.00 2950.00 2950.00 2950.00 2950.00 2950.00 2950.00 2950.00 2950.00 2950.00 2950.00
12. Mokėsčiai Lt 2941.43 5488.98 5488.98 5498.34 5512.23 5512.23 5512.23 5512.23 5509.35 5509.35 5502.51
IŠ VISO IŠLEISTA PINIGŲ Lt 9642.09 18720.20 25625.28 25625.28 25592.00 25531.60 25531.60 25531.60 25531.60 25541.84 25541.84 25577.16
Pinigų likutis laikotarpio pradžioje Lt 20355.48 32633.07 43290.15 47042.15 50794.15 54579.44 58425.11 62270.79 66116.47 69962.15 73797.59 77633.03
Pinigų gavimas Lt 21919.68 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28 29377.28
Pinigų išleidimas Lt 9642.09 18720.20 25625.28 25625.28 25592.00 25531.60 25531.60 25531.60 25531.60 25541.84 25541.84 25577.16
Pinigų likutis laikotarpio pab. Lt 32633.07 43290.15 47042.15 50794.15 54579.44 58425.11 62270.79 66116.47 69962.15 73797.59 77633.03 81433.14
23 lentelė
PINIGŲ SRAUTŲ PROGNOZĖ (Pesimistinė)
Rodikliai Mat. Vnt. 1 mėn. 2 mėn. 3 mėn. 4 mėn. 5 mėn. 6 mėn. 7 mėn. 8 mėn. 9 mėn. 10 mėn. 11 mėn. 12 mėn.
GAUTA PINIGŲ 19200.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96
1. Prekybos veiklos pajamos Lt 19200.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96
IŠLEISTA PINIGŲ Lt
1. Formavimo savikaina Lt 720.00
2. Sumokėti už gam. įrengimus Lt 6500.00
3. Sumokėti tiekėjams Lt 2165.63 2906.20 2906.20 2906.20 2906.20 2906.20 2906.20 2906.20 2906.20 2906.20 2906.20 2906.20
4. Išmokėti atlyginimams Lt 5013.00 6668.00 6668.00 6668.00 6668.00 6668.00 6668.00 6668.00 6668.00 6668.00 6668.00
5. Nuomos mokestis Lt 947.26 947.26 947.26 947.26 947.26 947.26 947.26 947.26 947.26 947.26 947.26
6. Ryšių paslaugos Lt 300.90 401.20 401.20 401.20 401.20 401.20 401.20 401.20 401.20 401.20 401.20
7. Elektros energijos sąnaudos Lt 556.78 641.78 641.78 626.78 587.60 587.60 587.60 587.60 603.60 603.60 603.60
8. Šildimas Lt 86.00 86.00 86.00 49.00 49.00
9. Komunalinės paslaugos Lt 12.98 12.98 12.98 12.98 12.98 12.98 12.98 12.98 12.98 12.98 12.98
10. Administracinės išlaidos Lt 256.46 153.40 153.40 153.40 153.40 153.40 153.40 153.40 153.40 153.40 153.40 153.40
11. Reklama Lt 2950.00 2950.00 2950.00 2950.00 2950.00 2950.00 2950.00 2950.00 2950.00 2950.00 2950.00 2950.00
12. Mokėsčiai Lt 2515.65 4930.15 4930.15 4939.51 4953.40 4953.40 4953.40 4953.40 4950.52 4950.52 4943.68
IŠ VISO IŠLEISTA PINIGŲ Lt 9642.09 17879.70 24522.12 24522.12 24488.84 24428.45 24428.45 24428.45 24428.45 24438.69 24438.69 24474.01
Pinigų likutis laikotarpio ppradžioje Lt 20355.48 29914.35 37843.60 39130.44 40417.28 41737.40 43117.91 44498.43 45878.94 47259.45 48629.73 50000.00
Pinigų gavimas Lt 19200.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96 25808.96
Pinigų išleidimas Lt 9642.09 17879.70 24522.12 24522.12 24488.84 24428.45 24428.45 24428.45 24428.45 24438.69 24438.69 24474.01
Pinigų likutis laikotarpio pab. Lt 29914.35 37843.60 39130.44 40417.28 41737.40 43117.91 44498.43 45878.94 47259.45 48629.73 50000.00 51334.96
PROGNOZOJAMAS BALANSAS
24 lentelė
PROGNUOZOJAMAS BALANSAS
Turtas Suma, Lt Nuosavybė ir įsipareigojimai Suma, Lt
A. ILGALAIKIS TURTAS A. KAPITALAS IR REZERVAI
I. Formavimo savikaina 720.00 I. KAPITALAS
I.1. Amortizacija (-) -330.00 I.1. Įstatinis (pasirašytas) 30000
II. NEMATERIALUS TYRTAS I.2. Nepareikalautas įmokėti (-)
III. ILAGALAIKIS MATERIALUS TURTAS 5592.50 II. AKCIJŲ PRIEDAI
III.1. Žemė III. PERKAINOJIMO REZERVAS
III.2. Pastatai IV. REZERVAI
III.3. Statiniai ir mašinos IV.1. Įstatymo numatyti
III.4. Transporto priemonės IV.2. Nepaskirstytini
III.5. Kiti įrenginiai ir įrankiai IV.3. Paskirstytini
III.6. Kitas materialus turtas V. NEPASKYRSTYTAS PELNAS (NUOSTOLIS) 77253.26
III.7. Nebaigta statyba ir išankstiniai apmokėjimai B. FINANSAVIMAS (DOTACIJOS IR SUBSIDIJOS)
IV. ILGALAIKIS TURTAS C. ATIDĖJIMAI IR ATIDĖTIEJI MOKESČIAI
B. TRUMPALAIKIS TURTAS I. FINANSINĖS SKOLOS
I. ATSARGOS IR NEBAIGTOS VYKDYTI SUTARTYS I.1. Kreditinėms institucijoms
I.1. Atsargos I.2. Kitos skolos
I.2. Išankstiniai apmokėjimai II. PREKYBOS SKOLOS
I.3. Nebaigtos vykdyti sutartys II.1. Tiekėjams
II. PER VIENERIUS METUS GAUTINOS SUMOS II.2. Apmokėti vekseliai
II.1. Pirkėjų įsiskolinimas 29377.28 III. AVANSU GAUTOS SUMOS PAGAL PASIRAŠYTAS SUTARTIS
II.2. Kitos gautinos sumos IV. KITOS MOKĖTINOS SUMOS IR ILGALAIKIAI ĮSIPAREIGOJIMAI
III. INVESTICIJOS IR TERMINUOTI INDĖLIAI E. PER VIENERIUS METUS MOKĖTINOS SUMOS IR TRUMPALAIKIAI ĮSIPAREIGOJIMAI
IV.GRYNI PINIGAI SĄSKAITOJE IR KASOJE 81433.14 I. ILGALAIKIŲ SKOLŲ EINAMŲJŲ METŲ DALIS
C. SUKAUPTOS (GAUTINOS) PAJAMOS IR ATEINANČIO LAIKOTARPIO SĄNAUDOS II. FINANSINĖS SKOLOS
V. MOKĖSČIAI, ATLYGINIMAI IR SSOCIALINIS DRAUDIMAS 9539.67
V.1. Mokesčiai 1504.59
V.2. Atlyginimai ir socialinis draudimas 8035.08
IŠ VISO: 116792.92 IŠ VISO: 116792.92
25 lentelė
PROGNUOZOJAMAS BALANSAS (Pesimistinis)
Turtas Suma, Lt Nuosavybė ir įsipareigojimai Suma, Lt
A. ILGALAIKIS TURTAS A. KAPITALAS IR REZERVAI
I. Formavimo savikaina 720.00 I. KAPITALAS
I.1. Amortizacija (-) -330.00 I.1. Įstatinis (pasirašytas) 30000
II. NEMATERIALUS TYRTAS I.2. Nepareikalautas įmokėti (-)
III. ILAGALAIKIS MATERIALUS TURTAS 5592.50 II. AKCIJŲ PRIEDAI
III.1. Žemė III. PERKAINOJIMO REZERVAS
III.2. Pastatai IV. REZERVAI
III.3. Statiniai ir mašinos IV.1. Įstatymo numatyti
III.4. Transporto priemonės IV.2. Nepaskirstytini
III.5. Kiti įrenginiai ir įrankiai IV.3. Paskirstytini
III.6. Kitas materialus turtas V. NEPASKYRSTYTAS PELNAS (NUOSTOLIS) 46457.64
III.7. Nebaigta statyba ir išankstiniai apmokėjimai B. FINANSAVIMAS (DOTACIJOS IR SUBSIDIJOS)
IV. ILGALAIKIS TURTAS C. ATIDĖJIMAI IR ATIDĖTIEJI MOKESČIAI
B. TRUMPALAIKIS TURTAS I. FINANSINĖS SKOLOS
I. ATSARGOS IR NEBAIGTOS VYKDYTI SUTARTYS I.1. Kreditinėms institucijoms
I.1. Atsargos I.2. Kitos skolos
I.2. Išankstiniai apmokėjimai II. PREKYBOS SKOLOS
I.3. Nebaigtos vykdyti sutartys II.1. Tiekėjams
II. PER VIENERIUS METUS GAUTINOS SUMOS II.2. Apmokėti vekseliai
II.1. Pirkėjų įsiskolinimas 32105.40 III. AVANSU GAUTOS SUMOS PAGAL PASIRAŠYTAS SUTARTIS
II.2. Kitos gautinos sumos IV. KITOS MOKĖTINOS SUMOS IR ILGALAIKIAI ĮSIPAREIGOJIMAI
III. INVESTICIJOS IR TERMINUOTI INDĖLIAI E. PER VIENERIUS METUS MOKĖTINOS SUMOS IR TRUMPALAIKIAI ĮSIPAREIGOJIMAI
IV.GRYNI PINIGAI SĄSKAITOJE IR KASOJE 51334.96 I. ILGALAIKIŲ SKOLŲ EINAMŲJŲ METŲ DALIS
C. SUKAUPTOS (GAUTINOS) PAJAMOS IR ATEINANČIO LAIKOTARPIO SĄNAUDOS II. FINANSINĖS SKOLOS <
V. MOKĖSČIAI, ATLYGINIMAI IR SOCIALINIS DRAUDIMAS 12965.23
V.1. Mokesčiai 4930.15
V.2. Atlyginimai ir socialinis draudimas 8035.08
IŠ VISO: 89422.86 IŠ VISO: 89422.86
SANTIKINIAI VERSLO PLANO RODIKLIAI
26 lentelė
SANTIKINIAI RODIKLIAI
Rodikliai Apskaičiavimo formulė Rezultatas Paaiškinimas
1. Turto pelningumas, % Veiklos pelnas / Visas turtas * 100% 76.31 Turto pelningumo rodiklis rodo kaip efektyviai naudojamas nuosavas ir skolintas kapitalas veiklos pelnui uždirbti.
2. Grynasis turto pelningumas, % Grynasis pelnas / Turtas * 100% 66.15 Turto grynojo pelningumo rodiklis rodo kaip įmonės vadovai sugeba panaudoti turtą ir gauti pelną. Įmonės būklė vertinama kaip labai gerai, jei šis rodiklis yra didesnis kaip 20%, gera – kai >15%, patenkinamai – kai >8%.
3. Pardavimų grynasis pelningumas, % Grynasis pelnas / Pardavimai * 100% 26.42 Pardavimų grynojo pelningumo rodiklis rodo kokia grynojo pelno dalis tenka vienai pajamų daliai, t.y. pardavimo vienetui.
4. Bendrasis pardavimų pelningumas, % Bendrasis pelnas / Pardavimai * 100% 60.84 Bendrasis pelningumo rodiklis rodo kokia bendrojo pelno dalis tenka vienam pardavimo vienetui. Jei rodiklis <10%, tai įmonė turi sunkumų padengti ūkininkavimo išlaidas; jei >35%, tai gamybos pelningumas didelis.
5. Padengimokoeficientas Trumpalaikis turtas / Trumpalaikės skolos= (įsipareigojimai – paskolos) 11.62 Padengimo koeficientas rodo kiek trumpalaikis turtas padengia trumpalaikių įsipareigojimų ir leidžia prognozuoti mokumo būklę artimiausiu metu.
6. Bendrojo likvidumo koeficientas Nuosavas kapitalas / Visi įsipareigojimai 2.28 Kuo didesnis koeficientas, tuo aukštesnis likvidumo lygis, mažesnė finansinė rizika ir bankroto grėsmė (normali reikšmė yra 2).
7. Žaliavos ir kkomplektavimo gaminių sąnaudos vienam pardavimo pajamų litui (ct) Žaliavos, komplektavimo gaminiai / Pardavimo pajamos 0,08 Gamybos išlaidose žaliavos sudaro labai didelį lyginamąjį svorį. Maisto ir lengvosios pramonės įmonėse šios išlaidos gali sudaryti daugiau kaip 90 % visų gamybos išlaidų. Galima apskaičiuoti žaliavų ir komplektavimo gaminių sąnaudų vienam pardavimo pajamų litui rodiklį.
8. Darbo apmokėjimo sąnaudos vienam pardavimo pajamų litui (ct) Darbo apmokėjimų lėšų suma / Pardavimo pajamos 0.19
9. Veiklos sąnaudos vienam pardavimo pajamų litui (ct) Veiklos sąnaudos / Pardavimo pajamos 0.22
10. Veiklos sąnaudos vienam veiklos pelno litui (ct) Veiklos sąnaudos / Veiklos pelnas 0.44
11. Sąnaudos vienam pajamų litui Sąnaudos iš viso / Pajamos 0.67
12. Materialinės sąnaudos vienam pajamų litui Materialinės sąnaudos / Pajamos 0.67
13. Kapitalo pelningumas Grynasis pelnas / Nuosavas kapitalas * 100% 80.57 Šis rodiklis literatūroje dar vadinamas pelno norma, kapitalo grąža. Jis parodo, ar bendrovė pelningai naudoja akcininkų jai patikėtas lėšas. Šiuo rodikliu visada domisi investitoriai, vadovai, tuo tarpu 1-5 rodikliai yra reikšmingi įmonės vadovams, tiekėjams, kreditoriams.
27 lentelė
SANTIKINIAI RODIKLIAI (Pesimistinė prognozė)
Rodikliai Apskaičiavimo formulė Rezultatas Paaiškinimas
1. Turto pelningumas, % Veiklos pelnas / Visas turtas * 100% 99.47 Turto pelningumo rodiklis rodo kaip efektyviai naudojamas nuosavas ir skolintas kapitalas veiklos pelnui uždirbti.
2. Grynasis turto pelningumas, % Grynasis pelnas / Turtas * 100% 51.95 Turto grynojo pelningumo rodiklis rodo kaip įmonės vadovai sugeba panaudoti turtą ir gauti pelną. Įmonės būklė vertinama kaip labai gerai,
jei šis rodiklis yra didesnis kaip 20%, gera – kai >15%, patenkinamai – kai >8%.
3. Pardavimų grynasis pelningumas, % Grynasis pelnas / Pardavimai * 100% 18.09 Pardavimų grynojo pelningumo rodiklis rodo kokia grynojo pelno dalis tenka vienai pajamų daliai, t.y. pardavimo vienetui. Rodiklis svyruoja nuo 10 iki 25%.
4. Bendrasis pardavimų pelningumas, % Bendrasis pelnas / Pardavimai * 100% 55.42 Bendrasis pelningumo rodiklis rodo kokia bendrojo pelno dalis tenka vienam pardavimo vienetui. Jei rodiklis <10%, tai įmonė turi sunkumų padengti ūkininkavimo išlaidas; jei >35%, tai gamybos pelningumas ddidelis.
5. Padengimokoeficientas Trumpalaikis turtas / Trumpalaikės skolos= (įsipareigojimai – paskolos) 6.44 Padengimo koeficientas rodo kiek trumpalaikis turtas padengia trumpalaikių įsipareigojimų ir leidžia prognozuoti mokumo būklę artimiausiu metu. Mažesnė už 1 – rodiklio reikšmė rodo, kad įmonė gali neįvykdyti savo trumpalaikių įsipareigojimų. Saugi riba yra aukštesnė už 1,5.
6. Bendrojo likvidumo koeficientas Nuosavas kapitalas / Visi įsipareigojimai 2,28 Bendrojo likvidumo koeficientas nustato kiek kartų savininkų nuosavybė viršija bendrus įsipareigojimus. Kuo didesnis koeficientas, tuo aukštesnis likvidumo lygis, mažesnė finansinė rizika ir bankroto grėsmė (normali reikšmė yra 2).
7. Žaliavos ir kkomplektavimo gaminių sąnaudos vienam pardavimo pajamų litui (ct) Žaliavos, komplektavimo gaminiai / Pardavimo pajamos 0.13 Gamybos išlaidose žaliavos sudaro labai didelį lyginamąjį svorį. Maisto ir lengvosios pramonės įmonėse šios išlaidos gali sudaryti daugiau kaip 90 % visų gamybos išlaidų. Galima apskaičiuoti žaliavų ir kkomplektavimo gaminių sąnaudų vienam pardavimo pajamų litui rodiklį.
8. Darbo apmokėjimo sąnaudos vienam pardavimo pajamų litui (ct) Darbo apmokėjimų lėšų suma / Pardavimo pajamos 0.31
9. Veiklos sąnaudos vienam pardavimo pajamų litui (ct) Veiklos sąnaudos / Pardavimo pajamos 0.31
10. Veiklos sąnaudos vienam veiklos pelno litui (ct) Veiklos sąnaudos / Veiklos pelnas 0.35
11. Sąnaudos vienam pajamų litui Sąnaudos iš viso / Pajamos 1.67
12. Materialinės sąnaudos vienam pajamų litui Materialinės sąnaudos / Pajamos 0.90
13. Kapitalo pelningumas Grynasis pelnas / Nuosavas kapitalas * 100% 0.90 Šis rodiklis literatūroje dar vadinamas pelno norma, kapitalo grąža. Jis parodo, ar bendrovė pelningai naudoja akcininkų jai patikėtas lėšas. Šiuo rodikliu visada domisi investitoriai, vadovai, tuo tarpu 1-5 rodikliai yra reikšmingi įmonės vadovams, tiekėjams, kreditoriams.
LITERATŪRA
1. A. Jovaiša. Kaip parengti verslo planą. Vilnius, 2001