Verslo planas
Individuali Renatos Dilytės Įmonė “VANDETA”
Įmonės kodas: 2402224
Registravimo data:2003-02-25
Veiklos pobūdis: didmeninė prekyba
Adresas: Vilniaus g. 11, Vilnius
Telefonas: 32 57 29
Bankas: AB“Ūkio bankas” Vilniaus filialas, kodas 260101736
Atsiskaitomoji sąskaita: 1468476
VERSLO PLANAS
IĮ “Vandeta” veiklai plėsti
Veiklos pobūdis: didmeninė prekyba vandens maišytuvais
Darbuotojų skaičius: 6
Darbo laikas: 9.00-19.00 val.
Įmonės įkūrimo data: 2003-02-25
Steigėjai: Renata Dilytė
SANTRAUKA
IĮ “Vandeta” steigėja Renata Dilytė mokosi Vilniaus Kolegijos Buivydiškių Žemės Ūkio studijų centre, anksčiau dirbusi didmeninės prekybos įmonėje, ten įgijusi patirties šiame versle. Taip pat įgijusi pakankamai specialių žinių R. Dilytė bus įmonės vadovė.
Mūsų pprekyba didmeninė, todėl pagrindiniai vartotojai yra mažmeniniai taškai. Mes taip pat dirbame su statybinėmis organizacijomis. Dalyvaujame medžiagų tiekimo konkursuose, kur objekto savininkui yra poreikis vandens maišytuvų.2004 metais esame laimėję vieną stambų konkursą (patiekėme 350 vnt. maišytuvų).
Pradėjome didmeninę prekybą ir pamatėme, kad mūsų prekė yra patraukli ir paklausi pirkėjams savo gera kaina, aukšta kokybe, bei suteikiama jai garantija. Pirkėjų skaičius po truputį augo ir gale 2004 m. buvo sudarytos sutartys su 33 įmonėmis, kurios yra patenkintos mūsų produkcija. Mes iškarto pasiūlėme ppapildomai prekės garantiją ir nuo mažmenininkų nuėmėme garantinį aptarnavimą (vartotojas dėl garantinės priežiūros kreipiasi betarpiškai į mus).
Įmonė “Vandeta” pradėjo savo pagrindinę veiklą didmenine prekyba vandens maišytuvais 2004metais ištyrusi Lietuvos rinką, įvertinusi pirkėjų norus, taip pat konkurentų galimybes.
R. Dilytės įmonė “Vandeta” ppradėjo importuoti firmos “MOFEM Rt.” produkciją vengriškais maišytuvais (dviejų rankenėlių vandens maišytuvais). Dideliu asortimentu, gera kaina, lanksčia apmokėjimo sistema mes iškarto tapome labai patrauklūs mažmeninio tinklo atstovams.
Pagrindiniai mūsų konkurentai prekiauja vokiškais ir šveicariškais maišytuvais, kurie yra geros kokybės, tačiau kaina mūsų rinkoje yra per didelė, itališkais maišytuvais, kurie yra labai prastos kokybės, bet patrauklios kainos. Yra konkurentų, kurių prekės yra geros kokybės, bet gaminių kainos yra įkandamos tik pasiturintiems pirkėjams, kurių yra maždaug 5% bendro pirkėjų kiekio.
2004 metų trečiame ketvirtyje pagrindiniuose mažmeniniuose taškuose prasidėjo maišytuvų asortimento optimizavimas. Ir 2004 m. pabaigai nepraradome nei vieno mažmeninio taško, o konkurentai prarado žymiai daugiau.
Visą projektą galima padalyti į du etapus:
1. Norima plėsti IĮ “Vandeta” veiklą, kuri užsiims didmenine prekyba bei duos pelno.
Norima gauti 200 ttūkst. Lt kredito liniją 12 mėnesių laikotarpiui mokant 42% metinių palūkanų. Pagal labiausiai tikėtiną prognozę pirmą mėnesį būtų priimta 50 tūkst. Lt, kita paskolos dalis – per tuos pačius metus. Palūkanos mokamos kiekvieną mėnesį, o pagrindinė paskola būtų grąžinta 12-tą mėnesį. Žemiau išvardintos priežastys, dėl kurių įmonei reikia papildomų apyvartinių lėšų:
1). Padidėjusi prekyba su Baltarusija;
2). Naujų prekių užpirkimas Vengrijoje MOFEM Rt;
3). Pirkėjų ir prekybos apimčių išaugimas;
4). Didmeninė prekyba Latvijoje;
5). Naujų prekių užpirkimas Italijoje.
6). Darbuotojų užmokesčio ir darbo vietų skaičiaus didinimas, darbuotojų kvalifikacijos kėlimas.
7). Nuomojamų patalpų ploto didinimas.
2. Tai lleistų užtikrinti numatomą apyvartą. Kaip garantas bankui bus įkeistos įmonės patalpos.
1. VERSLO APRAŠYMAS
1.1. VERSLO SRITIES APRAŠYMAS
Mūsų manymu vandens maišytuvų ir dušo sistemų pardavimas Lietuvoje yra perspektyvus ir pakankamai greitai plėtojamas. Patogi Lietuvos geografinė padėtis sudaro palankias sąlygas importuoti vandens maišytuvus ir dušo sistemas iš viso pasaulio. Didelis šių prekių tiekimas ir nepakankamai išplėtota šių prekių pramonė leidžia verslininkams aprūpinti Lietuvos rinką sąlygiškai nebrangiais geros kokybės vandens maišytuvais ir dušo sistemomis.
Pradėję didmeninę prekybą, pamatėme, kad mūsų prekė yra patraukli ir paklausi pirkėjams savo gera kaina, aukšta kokybe,bei suteikiama jai garantija. Pirkėjų skaičius po truputį augo. Su šiais pirkėjais buvo sudarytos sutartys. Įmonė sugebėjo pasirašyti sutartis su tokiomis didelėmis firmomis kaip:
ABF “Viti” Statybų Alėja
UAB “Rubikon Prodimpeks”
UAB”Pasidaryk Pats”
2004 m. įmonė sudarė sutartis su transporto įmonėmis, kurios pastoviai pristato mums prekes iš gamintojo.
Pagrindinė įmonės veikla – didmeninė prekyba vandens maišytuvais:
I. dviejų rankenėlių: a) vonios
b) dušo
c) praustuvės
d) plautuvės
e) bidė
II. vienos svirties: a) vonios
b) dušo
c) praustuvės
d) plautuvės
e) bidė.
III. pagrindinės ir papildomos santechninės detalės:
a) vandens maišytuvų korpusai
b) įvairios rankenėlės vandens maišytuvams
c) čiaupai ( įvairių ilgių )
d) ventiliai
e) tarpinių komplektai
f) pajungimo detalės
g) žarnelės maišytuvo pajungimui
h) dušo sistemos
i) dušo galvutės (metalinės, antikalkinės,masažinės)
j) metaliniai laikikliai dušo galvai.
Pagrindinis tikslas – teikti kokybišką produkciją savo klientams, nuolatos tobulėti atsiliepiant į besikeičiančios rinkos poreikius. Visi vandens maišytuvai, bei pagrindinės ir papildomos detalės atitinka Europos standartams:
SNEN ISO 9001 Nr. 80047 – 1
EN – 200 – 92
EN – 246
EN – 248
Produkcija yra patvirtinta Tarptautiniu atitikties sertifikatu, taip pat Valstybinės nemaisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos patikslinimo aktu.
IĮ “Vandeta” savininkai nuolat stebi vandens maišytuvų rinką Lietuvoje jau nuo 2003 m. ir yra padarę išvadą, jog pramonėje išliks tik tie, kurie sugebės teisingai įvertinti rinką, kurie garantuoja kokybę ir sąlygiškai žemas kainas.
Lietuvos rinka yra aprūpinta vandens maišytuvais, dušo sistemomis bei kitomis santechninėmis detalėmis. Tačiau mūsų tikslas aprūpinti Lietuvos rinką sąlygiškai nebrangiais bei geros kokybės produktais.
1.2. FIRMOS ISTORIJA
Pagrindinė IĮ “Vandeta” įkūrėja Renata Dilytė mokosi Vilniaus Kolegijos Buivydiškių Žemės Ūkio Studijų centre žemės ūkio komercijos specialybės III kurse, anksčiau dirbusi didmeninės prekybos įmonėje, ten įgijusi patirties šiame versle. Taip pat įgijusi pakankamai specialių žinių R. Dilytė bus įmonės vadovė.
Įmonė “ Vandeta” pradėjo savo pagrindinę veiklą didmeninė prekyba vandens maišytuvais 2003 metais, ištyrusi Lietuvos rinką, įvertinusi pirkėjų norus, taip pat konkurentų galimybes.
Dideliu asortimentu, gera kaina, lanksčia apmokėjimo sistema mes iškarto tapome labai patrauklūs mažmeninio tinklo atstovams.
1.3. FIRMOS TIKSLAI
Pagrindinis įmonės verslo tikslas – tapti viena pažangiausių įmonių prekiaujančių vandens maišytuvais, dušo sistemomis Lietuvoje, gauti pelną, sukaupti rezervų įmonės problemoms spręsti, kurti naujas darbo vietas, užtikrinti socialines garantijas personalui.
2006 m. įmonės “Vandeta” tikslas – padidinti realizacijos apyvartą 65%, llyginant su 2005 m., patenkinant visus pirkėjų poreikius. Pagal turimus Latvijos, Baltarusijos rinkos tyrimų rezultatus, pradėti derybas su šių šalių pirkėjais ir pradėti prekybą. Planuojama papildyti įvežamos produkcijos asortimentą ir užimti 40% Lietuvos rinkos.
2006 m. prognozuojama realizuoti įvežamos produkcijos – 1 mln.600 tūkst. Lt. Kadangi įmonė “Vandeta” 2006 m. planuoja didinti savo realizacijos apyvartą 65%, tai atitinkamai atsiras apyvartinių lėšų stygius, nes prekių vidutinis apyvartumas siekia 60 kalendorinių dienų. Apyvartinių lėšų stygius stabdys prekybos vystymą, neleis didinti pirkėjų skaičiaus, taip pat negalėsime pradėti prekybos Latvijoje, Baltarusijoje.
1.4. PREKĖS AR PASLAUGOS APRAŠYMAS
Pagrindinis mūsų produkcijos gamintojas ir tiekėjas, Vengrijoje esanti gamykla MOFEM Rt. Šiuo metu ji yra viena stambiausių gamyklų, kuri savo gaminiais užsirekomendavo ne tik Vakarų ir Rytų Europoje, bet ir Pietų Amerikoje, Azijoje ir Australijoje. Tuo pagrindu, mes galvojame, kad bendradarbiavimas tarp MOFEM Rt. ir mūsų įmonės turi ilgalaikes perspektyvas.
Gamintojas MOFEM Rt. savo prekei suteikia 3 metų garantiją, todėl mūsų įmonė parduodama vandens maišytuvus suteikia garantinį aptarnavimą neatlygtinai, jeigu tai yra gamyklinis brokas.
Š. m. birželio mėn. pradėjome bendradarbiauti su Italijos kompanija “SANICRO”, kuri gamina dušo sistemas ir jų dalis. Jų gaminama produkcija yra gimininga vandens maišytuvų gamintojui MOFEM Rt. Keičiant vandens maišytuvą, papildomai galima pasistatyti dušo sistemą.
Įmonė “SANICRO” sėkmingai dirba 30
metų. Nuo pat pradžių ji specializavosi dušo sistemų ir jos dalių gamyboje. Šios įmonės pagrindinė ypatybė – geras kokybės ir kainos santykis. Įmonė stengiasi neatsilikti nuo rinkos lyderių, šiuo metu įmonė atnaujina dušo galvučių liniją.
Įmonė pažįsta savo tikslinę rinką (vartotojus), o taip pat ir tikslinę poziciją (įvaizdį rinkoje).
Kiekviena įmonė, norėdama sėkmingai dirbti, privalo kurti savo veiklos strategiją, kelti naujus ir papildomus tikslus bei uždavinius, ieškoti rezervų, galimybių jiems įgyvendinti. Apie paslaugų galimybes, jų kriterijus trumpai dėstoma lentelėje.
2 lentelė. Paslaugų galimybės, vvertinimo kriterijai.
Vertinimo kriterijai Mažai Vidutiniškai Daug Pastabos
Potenciali rinka Maža Pasikeitę teisiniai vartotojo vertinimo kriterijai
Konkurencija Vidutiniška
Būtini tyrimai Maži Įmonė jau įsitvirtinusi rinkoje
Pinigų ir laiko sąnaudos Mažos Dirba aukštos kvalifikacijos specialistai
Pardavimo problemos Mažos Kainos gana aukštos, tačiau produkcijos kokybė gera
Juridinės problemos Mažos Teisiniai ir buhalteriniai dokumentai tvarkomi tinkamai
Apibendrinant įmonės marketingo (verslo) strategijos vertinimo kriterijus, galima teigti, kad pagerėjus ekonominei situacijai Lietuvoje, liberalizavus verslo įstatymus, įmonės padėtis rinkoje gera.
Nustatant įmonės strategiją, didžiausią dėmesį reikia skirti vartotojo poreikiams ir pageidavimams tenkinti. Todėl reikėtų:
1. Paslaugų teikimo srityje:
1.1. Pakoreguoti dabartines nuolaidas ir kainas;
1.2. Praplėsti prekių, paslaugų asortimentą ar bent papildyti;
1.3. Pailginti darbo laiką;
1.4. Dažniau rengti pristatymus, aakcijas;
1.5. Nuolatos kelti personalo kvalifikaciją ir aptarnavimo kultūros, verslo etikos lygį.
2. Pelno, honorarų didinimo srityje
2.1. Gamybos priemonių, medžiagų, patalpų, rezervų efektyvus panaudojimas;
2.2. Palankių verslo kontraktų sudarymas, investitorių paieška;
2.3. Lanksti kainų ir atsiskaitymo politika.
3. Reklamos apie paslaugas srityje:
3.1. Rėmimas ir aktyvus dalyvavimas įvairiose akcijose, renginiuose;
3.2. Narystė įvairių organizacijų, aasociacijų veikloje;
3.3. Platesnis rekomendacijų apie paslaugas panaudojimas;
3.4. Reklaminių lapelių, pasiūlymų dėl nuolaidų platinimas.
Įmonės išskirtinumas iš kitų yra didelis pasirinkimas, aukšta kokybė, pakankamai žemos kainos ir malonus aptarnavimas.Būtent tai skatina klientus pirkti mūsų produkciją
2. MARKETINGAS
2.1. RINKOS APŽVALGA
Išanalizavus savo firmos ypatybes, verslo klaidų tikimybė sumažėja. Tačiau realybėje egzistuoja veiksniai, nepavaldūs verslininkų valiai. Tai politinė, teisinė ir ekonominė aplinka.
Politinė ir teisinė aplinka – tai įstatymai, potvarkiai, nutarimai ir kiti norminiai aktai, kurie reguliuoja: įmonių steigiamą veiklą, likvidavimą; įmonių santykius su verslo partneriais, konkurentais ir vartotojais; atskiras marketingo sritis. Kontrolę, kaip konkreti firma laikosi minėtų reglamentuojančių jos veiklą dokumentų, atlieka daugybė valstybinių institucijų ir pareigūnų, vykdančių valstybės politinius sprendimus.
Todėl, imantis naujos veiklos ar ją plečiant, visuomet verta pastudijuoti tam būtinus teisinius dokumentus apie: firmos (jos padalinio) registravimą; santykius ssu nuolatiniais ir laikinais darbuotojais, agentais, atstovais; mokesčių tvarką; santykius su konkurentais (konkurencijos įstatymas, valstybės politika skaitant ir remiant atskiras ūkio šakas, verslo rūšis, įmonių tipus), santykius su partneriais (ūkinių sutarčių sudarymo tvarką; arbitražo, teismų, ekonominės policijos veiklos reglamentai); santykius su vartotojais (vartotojų teisės, vartotojų asociacijos sprendimai); reklamos įstatymą; krovinių pervežimo reglamentavimą; muitų ir licencijų tvarką, sanitarinius prekių pardavimo vietų reikalavimus.
Kiekviena įmonė neišvengiamai pasineria į šalies ekonominę aplinką. Nuo ekonomikos lygio priklauso šalies vartotojų ir partnerių turtingumas bei interesai, pagal ttai tenka derinti marketingo veiklos būdus ir formas. Ekonomika vystosi bangomis ir veikia marketingo sritį per vartotojų perkamumo galios pasikeitimus.
Svarbus ekonomikos reiškinys – infliacija. Tai priverčia marketingo specialistus nuolat stebėti ir keisti kainų politiką. Ekonominį nuosmukį lydintis nedarbas, poreikis persikvalifikuoti. Keisti gyvenamąją vietą, smulkių konkurentų skaičiaus išaugimas verčia atitinkamai pritaikyti ir marketingo veiksmus.
Taigi, aplinkos jėgos egzistuoja savaime, specialiai nei padeda, nei trukdo firmai, ir jos rūpestis – pažinti jas ir sugebėti tuo pasinaudoti.
Rinka yra atvira. Lietuvos gamintojo rinkoje nėra, todėl muitai įvežamiems vandens maišytuvams netaikomi. Vandens kokybė Lietuvoje yra prasta, todėl vandens maišytuvų eksploatavimo laikas yra trumpesnis, negu gali normaliomis sąlygomis veikti vandens maišytuvas. Todėl vartotojams reikia dažniau keisti vandens maišytuvus, o tai maišytuvų importuotojams didina apyvartą. Firmos “MOFEM Rt.” produkcija Lietuvoje yra žinoma jau nuo 1999 m.
2.2. APRĖPIAMOS RINKOS DALIES IŠSKYRIMASIĮR JOS APIBŪDINIMAS
Kiekvienos įmonės didžiausias troškimas – dirbti taip, kad jos veiklos rezultatai būtų naudingi, reikalingi, pasiekiami ir nuolat dominantys visuomenę (vartotojus), ir kad už triūsą, riziką jai būtų atlyginta.
Mūsų pagrindiniai vartotojai yra mažmeniniai taškai. Bet tai nereiškia, kad iš mūsų akiračio iškrenta kitos vartotojų kategorijos. Labai atsargiai dirbame su statybinėmis organizacijomis, nes daugelis jų yra nemokūs. Dalyvaujame medžiagų tiekimo konkursuose, kur objekto savininkui yra poreikis vandens maišytuvų. 2000 metais eesame laimėję vieną stambų konkursą (patiekėme 350 vnt. maišytuvų).
Pradėję didmeninę prekybą ir pamatėme, kad mūsų prekė yra patraukli ir paklausi pirkėjams savo gera kaina, aukšta kokybe,bei suteikiama jai garantija. Pirkėjų skaičius po truputį augo ir gale 2003 m. jų skaičius siekė 33. Su šiais pirkėjais buvo sudarytos sutartys. Įmonė sugebėjo pasirašyti sutartis su tokiomis didelėmis firmomis kaip:
ABF “Viti” Statybų Alėja
UAB “Rubikon Prodimpeks”
UAB”Pasidaryk Pats”
Pagrindiniai pirkėjai:
ABF “VITI” (Vilnius,Panevėžys)
UAB “Rubikon Prodimpeksas” (Vilnius,Šiauliai,Panevėžys,Klaipėda)
UAB “Pasidaryk Pats” (Vilnius)
UAB “Bikuvos prekyba” (Utena, Rokiškis, Anykščiai)
UAB”Vinukas” (Kaunas pard.”Statybų panorama”)
UAB “Arsenalas” (Klaipėda).
2.3. KONKURENCIJOS ANALIZĖ
Konkurencinė aplinka yra priešiška įmonei jėga, tačiau nėra visiškai nevaldoma. Svarbu sugebėti išsiaiškinti tiesioginius įmonės konkurentus, nuspėti jų elgesį, numatyti konkuravimo galimybes siūlomų paslaugų ir prekių, jų kainų, teikimo ir pardavimo vietų, reklamos tipų, vartotojų kontingento srityse.
Iki 2003 m. (kai R. Dilytės įmonė “Vandeta” pradėjo importuoti firmos “MOFEM Rt.” produkciją) vengriškais maišytuvais Lietuvoje prekiavo skirtingu laiku trys įmonės, bet nesėkmingai. Mes galvojame, kad nesėkmių priežastys pagrindinės buvo šios: kainų politika ir asortimentas. Kainos vartotojui buvo labai aukštos, o maišytuvų asortimentas labai siauras, o tai reiškia, kad vengriškų maišytuvų kainos prilygo kitų gamintojų maišytuvų kainoms (vokiški, čekiški, suomiški), o tokio asortimento konkurentai negalėjo pasiūlyti. Nors kokybė gaminio ir tuo metu buvo gera.
2003 metais, kai R. Dilytės įmonė “Vandeta” ppradėjo importuoti vengriškus maišytuvus, Lietuvos rinkoje buvo tokių firmų vandens maišytuvai:
1. HANSA (Vokietija)
2. RAF (Čekija)
3. HANSGROHE (Vokietija)
4. ORAS (Suomija)
5. KAJA (Vokietija)
6. SWIAG (Austrija-Šveicarija)
7. KLUDI (Vokietija)
8. Saleri-Sanitari (Italija)
9. FRANKE (Vokietija)
10. GUSTAVBERG (Švedija)
Pagrindiniai konkurentai: Hansa, Raf, Hansgrohe, Swiag, Saleri-Sanitari. Vokiški ir šveicariški maišytuvai yra geros kokybės, bet kaina mūsų rinkoje yra per didelė. Itališki maišytuvai yra labai prastos kokybės, bet patrauklios kainos. Kiti konkurentai (Oras, Kaja, Kludi, Franke, Gustavberg) gamina geros kokybės vandens maišytuvus, bet gaminių kainos yra įkandamos tik pasiturintiems pirkėjams, kurių yra maždaug 5% bendro pirkėjų kiekio. Dar vienas konkurentų minusas yra tai, kad jie daugiau orientuojasi asortimento atžvilgiu 90 % vienos svirties vandens maišytuvus. Dviejų rankenėlių vandens maišytuvų pas konkurentus buvo ir yra minimalus, išskyrus Saleri-Sanitari, kuri galėjo pasiūlyti dvi serijas dviejų rankenėlių vandens maišytuvus.
Mes į rinką atėjome su dviejų rankenėlių vandens maišytuvais, kur buvo tuo metu beveik neužpildyta rinka. Mes pasiūlėme iš karto 11 serijų dviejų rankenėlių vandens maišytuvų. Dideliu asortimentu, gera kaina, lanksčia apmokėjimo sistema mes iškarto tapome labai patrauklūs mažmeninio tinklo atstovams. Mes iškarto pasiūlėme papildomai prekės garantiją ir nuo mažmenininkų nuėmėme garantinį aptarnavimą (vartotojas dėl garantinės priežiūros kreipiasi betarpiškai į mus). Dar vienas faktorius, kuris laikui bėgant duoda žymius rezultatus ir ką daro ne labai kokybiškai konkurentai, tai darbas su paskutine prekybos grandimi, kuri betarpiškai bendrauja su vartotoju. Jau po pirmųjų dviejų prekybos mėnesių
matėsi, kad mūsų eksportuojama produkcija bus paklausi. Realizacijos apimtys kiekvieną mėnesį auga,. 2003 metų trečiame ketvirtyje rinkoje žymiai padidėjo vienos svirties maišytuvų perkamumas. Tuo pasinaudodami mes vartotojams patiekėme dvi serijas vienos svirties maišytuvus. Jas pasirinkome neatsitiktinai: mažai pasiturintis vartotojas irgi nori šiuolaikinių maišytuvų, bet ir labiau pasiturintis vartotojas nori už labai gerą produktą mokėti pigiau. Šias abi serijas, įvesdami į rinką, mes vartotojams pasiūlėme patraukliomis kainomis ir žemesnėmis kainomis negu konkurentų kainos. Dar vienas faktorius, kuris padidino realizacijos apimtis, tai kkad mes vienos svirties vonios maišytuvus patiekėme su ilgai čiaupais. Ilgas vonios maišytuvo čiaupas yra didelis privalumas, nes daugelis vartotojų gyvena daugiabučiuose namuose, kur vonios kambaryje yra vonia ir praustuvė. Vandentiekio vamzdžiai išvesti per vidurį, o tai vartotojui, keičiant vandens maišytuvus, palieka galimybes: arba jis panaikina praustuvę prie kurios yra jau pripratęs ir statosi tik voniai maišytuvą (irgi ilgu čiaupu), arba praustuvei papildomai montuoja maišytuvą (tai papildomos išlaidos), arba jis perka maišytuvą su ilgu čiaupu ir norimo dizaino. Dažniausiai vartotojas ppasirenka paskutinį variantą.
2004 metų trečiame ketvirtyje pagrindiniuose mažmeniniuose taškuose prasidėjo maišytuvų asortimento optimizavimas. Ir 2004 m. pabaigai nepraradome nei vieno mažmeninio taško, o konkurentai prarado žymiai.
Dušo sistemų rinkoje Lietuvos gamintojo taip pat nėra. Šiuo metu aiškaus lyderio Lietuvoje nėra. YYra 10 įmonių, kurioms dušo sistemos yra kaip papildoma prekė. Savo asortimente jie turi vidutiniškai po 3 skirtingas dušo sistemas kai mes to metu turime 15.
Pagrindiniai konkurentai yra:
UAB “Merlana”
UAB “Aikada”
UAB ‘Merlana” prekiauja iš Italijos atvežta produkcija. Jų dušo sistemų kokybė yra prasta. UAB “Aikada” prekiauja iš Kinijos atvežta produkcija. Jų dušo sistemų kokybė yra bloga.
Kainų atžvilgiu pagrindiniai konkurentai ir mes esame vienoje kainų kategorijoje.
Mūsų privalumai prieš konkurentus yra:
1. Gera produkcijos kokybė;
2. Žymiai didesnis asortimentas (mažmenininkui palankiau dirbti su vienu tiekėju negu su trimis);
3. Geresnis prekių pateikimas (prekės eksponuotos stenduose);
4. Prekės garantija;
5. Platinimas (mes esame užėmę žymiai didesnę rinkos dalį negu konkurentai).
Įmonės dabartinės veiklos įvertinimas geriausiai atsispindi palyginamajame santykyje su konkurentais. Tai lyg atskaitos taškas ar starto linija marketinge, kad įmonė nesustotų vietoje ar pasuktų atgal. NNet ir panašiose iš pirmo žvilgsnio įmonėse natūraliai egzistuoja skirtumai konkrečiose veiklos srityse. Tie skirtumai įmonės verslą veikia ir teigiamai, ir neigiamai. Todėl jų nagrinėjimui skirta lentelė.
1 lentelė. Įmonės skirtumų, lyginant su konkurentais, privalumai ir trūkumai.
Įmonės skirtumai Skirtumų privalumai Skirtumų trūkumai
1 2 3
Įmonės tipas Individuali, mažesni pelno mokesčiai, lanksti verslo politika, savarankiški sprendimai Gana didelė konkurencija, atsakomybė nuosavu turtu, būtina savininko kvalifikacija finansų, ekonomikos, teisės, rinkotyros srityje
Vieta Sostinės centre, geras susisiekimas įvairiu transportu, gana didelė aikštelė individualiam bei įmonės klientų transportui parkuoti Daugiau konkurentų, brangus nuomos mokestis.
Darbo laikas Nuo 99.00 iki 19.00 val.
Personalas Aukštos kvalifikacijos specialistai, atsiskaitoma sutarčių pagrindais Aukšta kvalifikacija reikalauja didelio užmokesčio, dirbantys sutarčių pagrindais socialiai neapsaugoti, išlaidos kvalifikacijos kėlimui
Paslaugos Prekybinės, konsultacinės, derinamos tarpusavyje įmonės patalpose, transporto paslaugos nemokamos Išlaidos degalams, mašinos priežiūrai, remontui, garažui
Kainos Žemesnė nei konkurentų, nuolaidos lengvatos, labdara
Reklama Pastovi, patikima, tikslinga, efektyvi, patraukli Brangi
Sandėliavimas Nedidelis sandėlis įmonės patalpose Didelės patalpų eksploatacinės išlaidos
Darbo aplinka Patogus, šiuolaikinė darbo įranga Didelės komunalinės, komunikacinės, nuomos išlaidos.
Aptarnavimo ir bendravimo kokybė Kultūringas, etiškas, dalykiškas Aukšti profesiniai reikalavimai personalui, papildomos išlaidos
Apžvelgiant lentelės duomenis, galima teigti, kad paminėtų skirtumų privalumai ir trūkumai garantuoja pajamas ir galimybes išsilaikyti konkurencinėje rinkoje, kurioje jau yra teikiamos analogiškos paslaugos.
2.4. MARKETINGO PLANAS
2.4.1 Kainų politika
Iki 2003 m. vengriškais maišytuvais Lietuvoje prekiavo skirtingu laiku trys įmonės, bet nesėkmingai. Viena iš pagrindinių nesėkmių priežasčių – kainų politika. Kainos vartotojui buvo labai aukštos, o maišytuvų asortimentas labai siauras, o tai reiškia, kad vengriškų maišytuvų kainos prilygo kitų gamintojų maišytuvų kainoms (vokiški, čekiški, suomiški). Tokio asortimento konkurentai negalėjo pasiūlyti. Nors kokybė gaminio tuo metu buvo gera.
Vieni svarbiausių faktorių lemiantys mažmeninio tinklo atstovų simpatiją yra didelis asortimentas, gera kaina bei lanksti apmokėjimo sistema.
Įmonės “Vandeta” realizacijos apimtys kiekvieną mėnesį ėmė augti. Tuo pasinaudodami mes vartotojams patiekėme dvi serijas vienos svirties maišytuvus. Jas pasirinkome neatsitiktinai: mažai pasiturintis vartotojas irgi nori šiuolaikinių maišytuvų, bet ir labiau pasiturintis vartotojas nori už labai ggerą produktą mokėti pigiau. Šias abi serijas, įvesdami į rinką, mes vartotojams pasiūlėme patraukliomis kainomis ir žemesnėmis kainomis negu konkurentų kainos.
Nors kainų atžvilgiu pagrindiniai mes esame vienoje kainų kategorijoje su konkurentais, tačiau mūsų privalumai yra:.gera produkcijos kokybė, platus asortimentas, geras prekių pateikimas (prekės eksponuotos stenduose), prekės garantija.
Atsiskaitymai įmonėje vyksta grynaisiais pinigais. Mokėjimai grynais vykdomi asmeniškai (parduotuvėje ar banko kasose) arba telegrafo pervedimais. Įmonėje taip pat gali būti vykdomi atsiskaitymai negrynaisiais pinigais nurašant mokamą sumą nuo mokėtojo sąskaitos ir įrašant ją į įmonės “Vandeta” sąskaitą.
2.4.2 Pardavimo strategija
Pagrindiniai mūsų įmonės pardavimo skatinimo veiksniai:
1. Pardavimo rėmimas – kainų mažinimas, prekių pristatymas vartotojui, labdaros, renginiai, akcijos;
2. Reklama;
3. Ryšiai su visuomene – santykiai su įvairiomis organizacijomis, asociacijomis. Tai padeda suformuoti palankią nuomonę apie įmonę.
2.4.3 Reklama ir rėmimas
Mūsų įmonėje produkto rėmimo politika susideda iš šių rėmimo rūšių:
1. Asmeninis pardavimas;
2. Pardavimų skatinimas;
3. Reklama.
Asmeninis pardavimas. Produkto įvedimo metu, mes pasirinkome asmeninį pardavimą dėl kelių priežasčių: visų pirma, mūsų įmonės darbuotojai betarpiškai gali bendrauti su vartotoju. Ką tai duoda? Reklamos atstovu nuomonę asmeninis bendravimas su vartotoju yra pati efektyviausia reklamos forma. Antra, mūsų įmonės darbuotojai turi didžiulę patirtį pardavimo srityje, gerai išmano pardavimo techniką, komunikabilus. Trečia, tai įmonei pigiausiai kainuojantis reklamos būdas. Yra nuomonė, kad nepatenkintas klientas pasako apie tai 11 žmonių, o patenkintas klientas tik 3 žžmonėms. Todėl mes iš karto rinkoje pradėjome kovoti dėl tų trijų žmonių.
Pardavimų skatinimas. 2003 metų antroje pusėje, kai pamatėme tuo metu esančių pirkėju (prekybininkų) realizacijas, nutarėme prekybininkams, kurie parodė mums patenkinančias realizacijas, teikti papildomas nuolaidas. Tai ženkliai padidino realizacines pajamas. Taip pat skatiname ir vartotojus. Susitarus su mažmenininkais teikiame papildomas nuolaidas (kalėdinės, pavasarinės, vasarinės. Taip pat tuo pačiu metu reklamuodavome importuojamas prekes prekybinių tinklų leidžiamuose laikraštukuose. Juose matomas gaminys, jo kaina, kuri visą laiką būna patraukli. Tokie reklaminiai laikraščiai platinami tik vartotojams, jis gali, neišeinant iš namų, pasirinkti sau reikalingą prekę. Toks reklamavimo būdas yra irgi efektyvus.
Reklama. 2003-2004 metais mūsų įmonė sparčiai plėtėsi (pardavimų atžvilgiu). Kai pasiekėme 70 % galimo aprėpti mažmeninio tinklo ir tuo metu jau ir vartotojai, ir prekybininkai apie mūsų importuojamus gaminius jau žinojo. Ir mes nutarėme, kad yra laikas pradėti produkto prestižo reklama. Reikalinga reklama, kuri galutinai užtvirtintų vartotojo sąmonėje teiginį, kad MOFEM Rt. Maišytuvai yra labai geros kokybės, juos gali nusipirkti už labai priimtiną kainą ir nereikia papildomai mokėti už firmos vardą. Pavyzdžiui kaip yra su Hansa, Oras firmų gaminių produkcija. Šių firmų maišytuvai savo kokybe, komplektacija, techninėmis charakteristikomis nelenkia MOFEM Rt. maišytuvų. Visi šie parametrai yra jei ne identiški, tai yra labai artimi. Kodėl
mes taip teigiame? Todėl kad Hansa pagrindinės detalės (korpusas, ventiliai, dušo perjungėjai) yra gaminami MOFEM Rt. Oras, kuris specializuojasi vienos svirties maišytuvuose, perka kartridžus (tai pagrindinė svirtinio maišytuvo dalis, nuo kurios priklauso maišytuvo eksploatavimo laikas ir naudojimosi kokybė) toje pačioje gamykloje, iš kurios irgi perka mūsų atstovaujama gamykla. Iš to galima daryti išvadą, kad visų šių gamintojų gaminių kainos turėtų būti panašios. Bet realybėje to nėra. Mūsų kainos yra 30-50 % mažesnės negu šių įmonių. Vadinasi, galima teigti, kad tą sskirtumą vartotojas moka už firmos vardą.
2005 metais reklamai skirsime 20 tūkst. Lt produkto prestižui. Pasirinkome tokius reklamos būdus:
1. Reklama internete
2. Reklama per televiziją
3. Reklama spaudoje
4. Stacionarūs reklaminiai stendai prie kelių
5. Reklama ant troleibusų ir jų viduje.
Kodėl mes šiuos būdus pasirinkome? Stacionarūs reklaminiai skelbimai dažniausiai būna tose vietose, kur būna daug transporto priemonių ir pėsčiųjų. Mes pasirinkome stendus prie sankryžų, kurios apkrautos transporto srautu. Vairuotojas, stovėdamas kamščiuose prie sankryžų neturi ką veikti, išskyrus tokį užsiėmimą kaip dairymąsi aplinkui. Pasižiūri vieną kartą, antrą ir jo sąmonėje įįsitvirtina gamintojo pavadinimas. Paskui jis galvoja iš kur jis tai žino. Prisimena stendą. O dauguma žino, kad stendai yra brangus reklamos būdas. O jei įmonė gali skirti tokiai reklamai pinigus, tai ji turi juos uždirbti, pirks gerai prekę, jei ji yyra geros kokybės ir maksimaliai mažesnės kainos. Iš to vartotojas susidarys nuomonę, kad mūsų gaminiai yra jam patrauklūs visais atžvilgiais.
Pagal įvairių tyrimų kompanijų duomenis reklama ant transporto priemonių pagal kainos ir jos efektyvumo santykį yra trečia pagal įvairias reklamos rūšis po televizijos, radijo. Šiuo metu Vilniuje jau važinėja vienas troleibusas su mūsų produktų reklama. Iki pavasario planuojame paleisti Vilniuje dar vieną troleibusą. Taip pat metų bėgyje važinės transportas Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje.
Reklama autotransporto viduje. Vartotojas važiuodamas visuomeninių transportų (tai sudaro labai žymę vartotojų dalį), jame praleidžia nemažai laiko. Mes planuojame troleibuso viduje aštuoniose vietose, žmogaus akių lygyje patalpinti reklamą apie savo įmonę. Čia irgi yra reklama, kurios per prievartą vartotojui niekas nesiūlo. Jis nieko neveikdamas paprasčiausiai perskaito. Yra žymiai efektyviau kką vartotojas pats įsisavina negu per prievartą, kai būna pavyzdžiui per televiziją, kai vartotojas reklamų metu pakyla nuo televizoriaus ir tvarkosi savus reikalus.
3. GAMYBA
3.1. VIETOS ANALIZĖ
Renatos Dilitės IĮ “Vandeta” įsikūrusi sostinės centre Vilniaus g. 11. Pastatas lengvai pasiekiamas įvairiu transportu. gana didelė aikštelė individualiam bei įmonės klientų transportui parkuoti.
Šiuo atveju pardavimo geografinė vieta turi trūkumų: daugiau konkurentų, brangus nuomos mokestis.
3.2. TRANSPORTAS
2003 m. įmonė sudarė sutartis su transporto įmonėmis, kurios pastoviai pristato mums prekes iš gamintojo. Produkzijos atvežimą apmoka IĮ “Vandeta”.
Įmonė planuoja įsigyti nuosavą ttransportą: 2 ar tris sunkvežimius, dėl to turėtų sumažėti transporto sanaudos.
3.3. TIEKĖJAI
Pagrindinis mūsų produkcijos gamintojas ir tiekėjas, Vengrijoje esanti gamykla MOFEM Rt. Šiuo metu ji yra viena stambiausių gamyklų, kuri savo gaminiais užsirekomendavo ne tik Vakarų ir Rytų Europoje, bet ir Pietų Amerikoje, Azijoje ir Australijoje. Mūsų manymu bendradarbiavimas tarp MOFEM Rt. ir mūsų įmonės turi ilgalaikes perspektyvas.
Š. m. birželio mėn. pradėjome bendradarbiauti su Italijos kompanija “SANICRO”, kuri gamina dušo sistemas ir jų dalis. Šios įmonės pagrindinė ypatybė – geras kokybės ir kainos santykis. Įmonė stengiasi neatsilikti nuo rinkos lyderių, šiuo metu įmonė atnaujina dušo galvučių liniją.
3.4. DARBO JĖGA
IĮ “Vandeta” dirba aukštos kvalifikacijos specialistai, su kuriais atsiskaitoma sutarčių pagrindais, dirbantys viena pamaina, t.y. 10 val. per parą. Aukšta kvalifikacija reikalauja didelio užmokesčio. Bendras visų darbuotojų atlyginimas per metus sudaro 60 tūkst. Lt, t.y. vidutiniškai 5 tūkst. Lt per mėnesį. Trūkumas yra tas, kad dirbantys sutarčių pagrindais yra socialiai neapsaugoti. Beje labai didelės išlaidos kvalifikacijos kėlimui.
Tolimesni įmonės tikslai yra tokie:
1. Nukonkuruoti konkurentus geresnės kokybės ir žemesnės kainos pagalba.
2. Mažinti kiek įmanoma sąnaudas.
3. Kelti paslaugos kokybę.
4. Domėtis technologijos tobulinimu ar alternatyvia veikla.
5. Pasiekti maksimalų pelną iš kurio galėtume kaupti kapitalą verslo plėtotei.