Verslo planas

INFORMATIKOS IR ELEKTRONIKOS FAKULTETAS

| |

| |

| |

| |

|VERSLO PLANAS |

|EKONOMIKA |

| |

| |

|KURSINIS DARBAS |

| |

| |

| |

| |

| |

| |

| |

| |

| |STUDENTAI |2003 | |

| |DĖSTYTOJA |2003 | |

| |

| |

| |

| |

|2003 |

| |

Turinys

[pic]1. APIBENDRINIMAS 2

2. VERSLO APRAŠYMAS 2

2.1. BENDRAS SUMANYMO APRAŠYMAS 2

2.2. VERSLO SFEROS APIBŪDINIMAS 3

2.3. FIRMOS ISTORIJA ARBA ATSIRADIMAS 3

2.4. SUMANYMO UŽDAVINIAI 4

2.5. SUMANYMO UNIKALUMAS 4

3. MARKETINGAS 4

3.1. VERSLO APLINKOS VEIKSNIAI 4

3.2. RINKOS BŪKLĖ, JOS DYDIS IR TENDENCIJOS 5

3.3. KONKURENCIJA RINKOJE 6

3.4. MARKETINGO TIKSLAI IR SSTRATEGIJOS 6

3.5. RINKOS SEGMENTAVIMAS IR TIKSLINIŲ RINKŲ PARINKIMAS 7

3.6. MARKETINGO RINKINIO ELEMENTAI 7

3.6.1. PRODUKTAS RINKOS POŽIŪRIU 7

3.6.2. PASISKYRSTYMO KANALAI 7

3.6.3. KAINŲ NUSTATYMAS 8

3.6.4. REKLAMAVIMAS IR STIMULIAVIMAS 8

4. GAMYBA 9

4.1. GAMYBOS VYKDYMO VIETA 9

4.2. GAMYBOS POREIKIAI 9

4.2.1 REIKALINGOS PATALPOS 10

4.2.2. ĮRENGINIAI IR KITOS PRIEMONĖS 10

4.3. TIEKIMO IR TRANSPORTAVIMO VEIKSNIAI 12

4.4. DARBUOTOJŲ SAMDYMO GALIMYBĖS 12

4.5. GAMYBOS KAŠTŲ PROGNOZĖ 12

5. VALDYMAS 12

5.1. VALDYMO GRUPĖS SUDĖTIS 12

5.2. ORGANIZACINĖ FIRMOS STRUKTŪRA 13

5.3. JURIDINĖ SANDARA IR SUTARTYS 13

5.4. PATARĖJAI IR KONSULTANTAI 19

6. KRITINĖ RIZIKA 19

6.1. NUMATOMOS PPROBLEMOS IR KLIŪTYS 19

6.2. RIZIKOS VEIKSNIAI 20

6.3. ALTERNATYVIOS VEIKIMO KRYPTYS 20

7. FINANSAI 20

7.1.REIKIAMOS LĖŠOS IR JŲ PANAUDOJIMAS 20

7.2. PARDAVIMO PROGNOZĖ 21

7.3 PROGNOZUOJAMŲ PINIGŲ SRAUTŲ ATASKAITA 23

8. DARBŲ GRAFIKAS 24

9. BIBLIOGRAFIJA. PRIEDAI 24[pic]1. APIBENDRINIMAS

Žvelgiant į ateitį, matomas vis didesnis poreikis informacijos

paieškai skaitmeniniuose kanaluose ir didėjant kompiuterinių žaidimų

populiarumui, nusprendėme įkurti UAB “DF” angliško vertinio sutrumpinimas

(Digital Future), tai reikštų – skaitmeninė ateitis. Ši mūsų sugalvota

firma, teiks interneto bei kompiuterinių žaidimų paslaugas. Vartotojams tai

suteiks galimybę gauti visa jiems reikalingą informaciją iš didžiausio

pasaulyje duomenų bazės – interneto, bei linksmiau ir įdomiau praleisti

laisvalaikį žaidžiant kompiuterinius žaidimus.

UAB “DF“ kaip ir daugelio internetinių kavinių, pagrindine užduotis

bus – teikti interneto paslaugas bei stengsimės aprupinti vartotojus

naujausiais ir papuliariausiais kompiuteriniais žaidimais. Taipogi šalia

kompiuterinės salės bus veikianti kavinė, kuri galės aprūpinti vartotojus

įvairaus pobudžio patiekalais bei nealkoholiniais gėrimais. Mūsų

internetinėje kavinė bus leidžiama rengti kompiuterinių žaidimų turnyrus,

kurie papildomai turėtų pritraukti daugiau vartotojų, tai būtų savotiška

reklama. Kaip ir daugelis kitų firmų steigėjų, mes siekiame pelno bei

tikslas isitvirtinti šiame versle. Planuojamas darbo laikas 24 valandos per

parą. Tai užtikrins didesnį pelną ir taipogi įvesime naktinį tarifą, kuris

turėtų sudominti atskirą vartotojų grupę. Mūsų UAB “DF” patalpas norėtumėm

isteigtį miegamajame rajone, tai užtikrintų mažesne konkurenciją, kadangi

panašių internetinių kavinių yra daug miesto centre. Pagrindinį įmonės

patalpų plotą užims kompiuterinė salė, su jai reikiama įranga : 40

kompiuterių, baldai ir t.t. ir atskira patalpa kavinei. Planuojame, kad UAB

“DF” įkurimui 500000 Lt. Pradžioje įmonėje dirbs 10 žmonių – t.y. jos

savininkai, ir papildomi darbininkai. Geografiniu požiūriu mūsų įmonė

orientuota į Vilniaus miestą. Paslaugų kainos bus nuolat derinamos

atsižvelgiant į konkurentu kainas, nuolatiniams klientams bus suteikiamos

įvairios nuolaidos. Įmonės veiklą ir joje atsiradusias naujoves planuojame

reklamuoti spaudoje, bei reklaminiais bukletais, taipogi internete.

Planuojamas, skirimas reklamai apie 20000 Lt. Būtinai apdrausime firmai

priklausantį turtą, bei įvesime modernią apsaugos sistemą. 2. VERSLO APRAŠYMAS

2.1. BENDRAS SUMANYMO APRAŠYMAS

Lietuvoje jau yra daug firmų teikiančių internetines paslaugas, bet

mūsų tai vistiek neišgasdino. Teigsime vartotojams internetines paslaugas

ir kompiuterinius žaidimus. Pagrindinė mūsų firmos planuojama veikla –

teikti internetines paslaugas vartotojams neturintiems galimybių

internetu naudotis namuose, bei naudotis kavinės paslaugomis. Šalutinė

veikla – turnyrų rengimai ir leisime nuomoti patalpas kompiuterinių žaidimų

renginių organizatoriams. Jiegu mums pavyks įgyvendinti savo užsibrėžtą

tikslą, gavus papildomų lėšų stengsimes išplėsti savo filialus kituose

miestuose. 2.2. VERSLO SFEROS APIBŪDINIMAS

Mūsų UAB “DF” dirbs paslaugų sferoje. Pradžioje dirbsime patys

savininkai ir papildomai samdysime 8 darbuotojus. Pagrindinė mūsų teikiama

paslauga – teikti internetines paslaugas vartotojams negalintiems naudotis

internetu namuose. Beto turnyrų rengimai ir leisime nuomoti patalpas

kompiuterinių žaidimų renginių organizatoriams. 2.3. FIRMOS ISTORIJA ARBA ATSIRADIMAS

Firma UAB “DF” (Digital Future) įkurtą 2002m. gruodžio 31d. Ją įkūrė

:

Robertas Ardinavičius

• Gimęs 1982m. Balandžio 06d. Vilnius.

• 2000m. baigęs “Simono Stanevičiaus” vidurinę mokyklą.

• 2000m. įstojęs į Vilniaus Kolegiją kompiuterinės technikos specialybę.

• Ten bandys įgyti kompiuterinės technikos specialybės atestatą.

• Kalbos : Lietuvių, rusų, lenkų, anglų.

• Gerai išmano kompiuterinių tinklų administravimą, turi oorganizacinių

sugebėjimų.

Marius Kirsnys

• Gimęs 1980m. Gruodžio 03d. Vilnius.

• 1999m. baigęs “Židinio” vidurinę mokyklą

• 2000m įstojęs į Vilniaus Kolegiją kompiuterinės technikos specialybę.

• Ten bandys įgyti kompiuterinės technikos specialybės atestatą.

• Kalbos : Lietuvių, rusų, anglų, prancūzų.

• Išmano kompiuterio darbinį interfeisa, bei programavima. 2.4. SUMANYMO UŽDAVINIAI

Kurdami mūsų firmą, pagrindinis uždavinys užsitikrinti savo nuolatinį

pragyvenimo šaltinį, turėti galimybę pastoviai tobulinti savo kompiuterines

žinias bei jas pritaikyti praktikoje. Bandysime palaikyti savo kompiuterinę

technika auksčiausiame techniniame lygyje už jai priimtiną kainą. Taip pat

pastoviai stengsimės gilinti ir tobulinti savo žinias kompiuterių, dizaino,

interneto teikimo. Stengsimes pritraukti kuo daugiau vartotojų rganizuojant

įvairiausiaus turnyrus, bei nuolaidas nariams. Mūsų tikslas tapti vienu iš

didžiausia šio verslo atstovų. 2.5. SUMANYMO UNIKALUMAS

Unikalumas : teiksime internetines paslaugas visą parą ir visomis

savaites dienomis, bet kuriuo paros metu galima bus pasistiprinti

energetiniais gėrimais, ar užsisakyti užkandžių. Naktimis bus taikomos

nuolaidos, kurios padės pritraukti daugiau vartotojų ir ilgesniam laikui.

Jei vartotojas užsisako ilgesniam laiku, jam gali būti taikomos nuolaidos.

Tai bus puiki pramoga tiek vaikams, tiek suagusiams klientams, nes

internetinės galimybės atveria plačius pažinimo vartus. Žaidimų turnyrai

padės privilioti daugiau klientų. Pastoviems klientams suteiksime galimybes

įsigyti klubo nario kortelę, kuri suteiks papildomas nuolaidas. 3. MARKETINGAS

3.1. VERSLO APLINKOS VEIKSNIAI

Politinė teisinė aplinka :

UAB “DF” reglamentuoja šie įstatymai :

• Konkurencijos įstatymas Nr. I-2878 11992 09 15

• Įmonių bankroto įstatymas Nr. I-2880 1992 09 15

• Ūkinių bendrijų įstatymas Nr. I-676 1990 10 16

• Buhalterinės apskaitos pagrindų įstatymas Nr. I-2654 1992 06 18

• Dėl įmonių vardų įregistravimo Nr. 449 1991 10 31

• Sveikatos apsaugos ministerijos įsakymas Nr. 267 1996 05 16

Socialinė-kultūrinė aplinka :

Kaip ir kitose šalyse Lietuvoje sparčiai vystosi informacinės

technologijos, labia gausiai padaugėjo kompiuterinės technikos. Visuomenė

siekia informacijos skaitmeniniais kanalais. Internetas – didžiausia

pasaulyje duomenų bazė. Daugumai žmonių tai tampa gyvenimiškas poreikis.

Šioje srityje matoma plati perspektyva, naujovės domina žmones, todėl

didelės galimybės atsiveria šioje srityje.

Technologinė aplinka :

UAB “DF” vadovai, norėdami išsilaikyti rinkoje, bandysime neatsilikti

nuo naujausių technologinių naujovių, tiek programinėje ir žaidiminėje

srityje. Bandysime naujus kompiuterio įvesties įrenginius (Vairus,

Linksmalazdes ir t.t.). Tai turėtų pritraukti daugiau jaunesnio amžiaus

auditoriją.

Konkurencinė aplinka :

Kompiuterines paslaugas teikiančių įmonių Vilniuje yra tikrai nemažai

ir konkurencija skatina vis mažesnias pajamas, bet mūsų pasirinkta vieta

plėtroti šį verslą, tikėsimės leis mums įsitvirtini rinkoje. Kadangi

dauguma mūsų konkurentų įsikūrę miesto centre. Mūsų pasirinkta vieta leis

atitolti nuo konkuretų. 3.2. RINKOS BŪKLĖ, JOS DYDIS IR TENDENCIJOS

Pagal mūsų gyvenamą vietą, kaip ir daugelis vilniečių, stengsimės

savo firma steigti Vilniaus mieste. Vilniuje gyvena apie 580 tūkstančių

gyventojų. Amžiaus grupės kuri naudosis mūsų paslaugomis yra iki 45 metų.

Kaip žinoma

informacijos poreikis dideja jaunimo grupėje, todėl stengsimės

didesnį dėmesį skirti jaunimo poreikiams. Kaip pavyzdžiui mes norime savo

firma steigti tokiame rajone kaip Šnipiškės. Gyventojų skaičius svyruoja

60000 gyventojų, jaunimo grupė sudaro 35 % gyventojų ir iki 45 metų 40 %.

Tikimės, kad mūsų kompiuterinėje firmoje apsilankys per pirmuosius metus

kažkur apie 10 % visų šnipiškių gyventojų, tai apie 6000 žmonių. Taippat

tikimės 0,5 % Vilniaus miesto gyventojų apsilankymo, šio žmonių kiekio

tikimės dėl kompiuterinių žaidymų turnyrų, rengiamų mūsų UAB “DF”. 3.3. KONKURENCIJA RINKOJE

Šiuo metu Vilniuje internetines paslaugas tteikiančių firmų yra apstu.

Pavyzdžiui tokios kaip : Undergroud, Base, Erdvė, Volkano, Taškas ir t.t.

Bet kaip žinoma daugelis šių firmų yra susitelkusios vienoje vietoje, todėl

jos tarpusavyje konkuruoja dėl vartotojų tame rajone. Mūsų pasirinktoje

įsteigimo vietoje konkuruojančių firmų nėra, todėl mums tai padės sėkmingai

pradėti verslą ir gauti pirmąsias pajamas, kurios padės įsitvirtiniti šiame

verslo sferoje. Ši rajoninė dominacija leis mums gyvuoti ne vieniarius

metus. 3.4. MARKETINGO TIKSLAI IR STRATEGIJOS

Marketingo tikslai :

• Pelno gavimas.

• Rinkos užkariavimas.

• Maksimalaus vartotojų kiekio pasiekimas.

• Maksimalaus vartotojo nnorų bei poreikių patenkinimas.

• Maksimalus paslaugų įvairovės pasiekimas.

• Maksimalus teikiamų paslaugų kokybės užtikrinimas

Marketingo strategijos :

UAB “DF” paslaugų įvedimo į rinką stadijoje naudos plačią įsiterpimo

strategiją. Mūsų teikiamų paslaugų kainos bus lyginamos su kitų firmų

analogiškų paslaugų kainomis ir steigiamasi jas sumažinti, pastoviems

klientams suteiksime nuolaidas, tuo pritraukiant kuo daugiau vartotojų.

Taip pat bus skiriamos lėšos įmonės reklamai. UAB “DF” paslaugų augimo

stadijoje papildomų darbuotojų samdyti neplanuojama, tuo mažinant firmos

išlaidas. Tačiau perėjus įmonei paslaugų brandos stadiją naujų darbuotojų

priėmimas bus neišvengiamas, taip pat planuojamas marketingo priemonių

modifikavimas. 3.5. RINKOS SEGMENTAVIMAS IR TIKSLINIŲ RINKŲ PARINKIMAS

Segmentavimas pagal geografinį kriterijų :

UAB “DF” paslaugos, bus bandomos įgyvendinti, mūsų pasirinktame

vietiniame bei antpludžio iš kitų rajonų. Tačiau neatmetama galimybė, kad

mūsų paslaugomis naudosis ir iš toliau atvažiavę vartotojai, bei kituose

rajonuose esančios firmos, nes mūsų organizuojami turnyrai turėtų

pritraukti didesnę lankytojų auditoriją. Mes tikimės, kad mūsų firma turės

iki 10000 vartotojų per metus. 3.6. MARKETINGO RINKINIO ELEMENTAI

3.6.1. PRODUKTAS RINKOS POŽIŪRIU

UAB “DF” užsiimanti interneto teikimu tai vartotoju grupei kuri neturi

galimybių naudotis internetu namuose. Mūsų teikiamas internetinio ryšio

kainos yra pačios palankiausios eiliniam vartotojui, taip pat vartotojus

nustebins jauki aplinka ir malonus aptarnavimas. Nuolatiniai mūsų

vartotojai nebus pamiršti, jiems bus teikiamos specialios nuolaidos, tam

reikės įsigyti klubo nario kortelę. Vartotojams kurie užsisakys internetinį

ryšį ilgesniam laikui taip pat bus teikiamos nuolaidos. 3.6.2. PASISKYRSTYMO KANALAI

Mūsų firmos paslaugų teikimo kanalo tipas yra tiesioginis. Kitaip

tariant tai pirmo lygio pateikimo kanalas, kadangi savo paslaugas

teikiame tiesiogiai, o ne per tarpininkus. Klientą mes aprūpinsime

visokeriopa pagalba ir stengsimės atsakyti į jų visas užklausas ir

klausimus. Kiekvienas klientas aatejęs gaus to ko ieškojo. 3.6.3. KAINŲ NUSTATYMAS

Pastovios išlaidos kiekvienais metais bus:

Patalpų nuomos mokestis 35880 Lt.

Elektra 3141 Lt.

Periodinių leidinių prenumerata 500 Lt.

Smulkios išlaidos (įrangos priežiūros reikmenys, kanceliarija ir kt.)

1000 Lt.

Atlyginimai 108000 Lt. 3.6.4. REKLAMAVIMAS IR STIMULIAVIMAS

UAB “DF” reklamavimo ir stimuliavimo strategija pradžioje bus

nukreipta į įmonės atidarymą, su kuriuo bus papildomos nuolaidos pirmiems

klientams. Tam kad pritraukti kuo didesni vartotojų kiekį pirminei reklamai

skirsime didesnį kiekį lėšų. Kaip vieną reklamos sudedamųjų daliu galima

laikyti 15% nuolaidą, kuri bus suteikta pirmiems 100 klientų Reklamą

naudosime paprasti, nesudėtingi šūkiai. Reklamai naudosime tokias

priemones, kaip : reklaminiai bukletai, reklama spaudoje, reklama

internete. Reklamai skiriame ~5000 Lt. į metus. Pradiniu momentu, įmonei

tik pradėjus savo veiklą, numatomas intensyvesnis paslaugų propagavimas,

bus siekiama atkreipti dėmesį į naujos įmonės susikūrimą.

Ta reklama kuri skelbiama inernete, spaudoje yra skirta plačiai vartotojų

auditorijai iš kurios mes nesitikime didelio klientų antplūdžio, pagrindinė

mūsų reklama bus sutelkta mūsų rajono ribose. Didžiausią dėmesį skirsime

reklamai viename iš populiariausių informacinių technologijų žurnalų

lietuvoje “ Naujoji Komunikacija” kuri pritraukia didžiausią kopiuteriais

besidominčia vartotojų auditoriją.

Reklamai skirtų lėšų kiekis gali kisti, tam įtakos turės mūsų

teikiamų paslaugų paklausos, reklamai išlaidos gali tiek išaukti, tiek ir

sumažėti, bet stengsimės palaikyti 5000 Lt. ribą. 4. GAMYBA

4.1. GAMYBOS VYKDYMO VIETA

Savo sukurtai firmai patalpas pasirinkome Šnipiškių rajone, tai yra

beveik miesto centre S.Fino 3. g. PPatalpos mūsų firmai pasirinkome dėl šių

priežasčių : netoli yra centras, yra geras susisiekimas, šalia yra vidurinė

mokykla ( papildomas procentas jaunesnio amžiaus klientų grupė), kalvarijų

turgavietė. Manome, kad pasirinkome tinkamą vietą verslui plėtoti.

[pic] 4.2. GAMYBOS POREIKIAI

4.2.1 REIKALINGOS PATALPOS

Patalpų išplanavimas:

• Koridorius 4 m² (Skirta drabužiams pakabinti, taipogi čia bus skelbimu

lenta apie vykstančius turnyrus bei nuolaidas)

• Kompiuterių salė 140 m² (Patalpa kompiuteriams, darbo stalams ir

kėdėms)

• Administracija 10 m² (Klientų aptarnavimas, bei kasa)

• Sandeliukas 2 m²

• Tualetas 6 m²

• Baras 10 m² 4.2.2. ĮRENGINIAI IR KITOS PRIEMONĖS

• 40 kompiuterių (Intel Pentium 4 2,0Ghz, DDR RAM 512, HDD 30GB, Leadtek

GeForce4 128MB, LAN, AUDIO, PHONES, LG B700P FLATRON 17’ SVGA MONITOR,

Keyboard, Optical mouse).

• Programinė įranga (Windows 2000 profesional, žaidimai)

• Baldai : 45 kėdės, 1 specialus stalas, 40 kompiuterinių staliukų, Baro

stalas, 10 lentynų, kabykla, skelbimų lenta, Baro reikmenys, 3

kriauklės, 2 klozetai.

• 2 stalinės lempos, 12 šviestuvų, 3 šildytuvai, 2 gėsintuvai

• Kanceliarija.

• Spausdintuvas, skeneris.

• Apsaugos sistemos, 20 judesio daviklių.

Kainos :

|40 Kompiuterių |148000 Lt. |

|45 Kėdės |4500 Lt. |

|1 Specialus stalas |350 Lt. |

|40 Kompiuterinių staliukų |6000 Lt. |

|Baro stalas |800 Lt. |

|Programinė įranga |10000 Lt. |

|10 Lentynų |500 LLt. |

|Kabykla |50 Lt. |

|Skelbimų lenta |30 Lt. |

|Baro reikmenys |1000 Lt. |

|3 Kriauklės |1200 Lt. |

|2 Klozetai |800 Lt. |

|2 Stalinės lempos |50 Lt. |

|12 Šviestuvų |1000 Lt. |

|3 Šildytuvai |1000 Lt. |

|2 Gėsintuvai |250 Lt. |

|Kanceliarija |150 Lt. |

|Spausdintuvas |850 Lt. |

|Skeneris |350 Lt. |

|Apsaugos sistemos |500 Lt. |

|20 Judesio daviklių |800 Lt. |

|Viso : |177460 Lt. | 4.3. TIEKIMO IR TRANSPORTAVIMO VEIKSNIAI

Kormpiuterius savo firmai mes pirkome iš UAB “SPEKTRAS” todėl, kad

perkant šioje firmoje mums buvo pasiūlyta ypatinga nuolaida, garantinis

laikotarpis 3 metai. Mes klientus aptarnausime tik firmos patalpose, tai

firmai priklausančių mašinų nebus būtinybės turėti, o papildomoms dalims

kompiuterių tobulinimui naudosime asmeninį transportą. 4.4. DARBUOTOJŲ SAMDYMO GALIMYBĖS

Pradžioje mūsų firmoje dirbs 10 darbuotojų, mums niekaip neišeis

sutaupyti lėšų, kadangi mūsų patalpos yra didelės ir mes vieni be papildomų

darbuotojų niekaip neišsiverisme. Mums reikės tiek buhalterės , tiek

valytojos, tiek ir dviejų administratorių, bermenes ir virėjos paslaugų 4.5. GAMYBOS KAŠTŲ PROGNOZĖ

• patalpų nuoma 13 Lt/m2

• komunalinės paslaugos – 100 Lt.

• (elektra (apie 900kW/h) – 200 Lt. karštas ir šaltas vanduo – 35

Lt.)

• telefonas – 50 Lt.

• Internetas – 400 Lt

Viso 3680 Lt.: Lt. per mėnesį. 5. VALDYMAS

5.1. VALDYMO GRUPĖS SUDĖTIS

UAB “ DF” struktūra sudaryta iš akcininkų, kurie susirinkimuose

sprendžia

pagrindinius klausimus apie firmos veiklą. Akcijos paskirstytos

tarp M.Kirsnio ir R.Ardinavičiaus santykiu 50% ir 50%.

Akcijų iškeista 1000 vnt. Po 500.- Lt.

Direktoriui priklauso 500 akcijų po 500- Lt. Iš viso 250 000.- Lt.

Direktoriaus pavaduotojui 500 akcijų po 500.-, iš viso 250 000.- Lt.

Kiekvienas akcininkas gaus palūkanas už akcijas. Koks bus procentas tai

priklausys nuo firmos uždirbtų pajamų . Palūkanos bus skaičiuojamos

ataskaitinio laikotarpio pabaigoje.

Personalo patyrimas ir techniniai sugebėjimai

Atlyginimo sutartis

Direktoriaus atlyginimas 1500

Direktoriaus pavaduotojo 1500

Darbuotojai:

Bandomasis laikotarpis 400

Po bandomojo llaik. 800

Firma artimiausiu metu neplanuoja kelti atliginimų, nei didinti

darbuotojų. 5.2. ORGANIZACINĖ FIRMOS STRUKTŪRA

UAB “DF “valdymo struktūra nėra sudėtinga, nes visas valdymo funkcijas

atlieka vienas asmuo- direktorius. Direktorius bus M.Kirsnys, kuris atsakys

už visas valdymo funkcijas, ves UAB reikalus, prižiūrės bendrovės sąskaitas

bei bendrovės apskaitos žurnalą, nustatinės darbuotojų atlyginimus.

Sudarinės kontraktus su įvairiomis firmomis. Direktoriaus pavaduotojas

R.Ardinavičius atsakingas už interneto paslaugų tiekimą, bei reklamos

organizavimą. 5.3. JURIDINĖ SANDARA IR SUTARTYS

1. Šie įstatai yra teisinis dokumentas, sudarytas vadovaujantis

Lietuvos Respublikos ūkinių bendrijų įstatymu.

1.2.Uždaroji akcinė bendrija ( UAB )) “DF” yra juridinis asmuo, turi

pavadinimą, savarankišką balansą, savo sąskaitas Lietuvos Respublikos ir

užsienio bankuose, apvalų antspaudą su įrašu “Lietuvos Respublika” ir

atlieka finansines operacijas pagal nustatytas taisykles, UAB turi

prekybinį ženklą.

1.3. UAB “DF” yra savarankiška savo veikloje, besivadovaujanti

Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, Vyriausybės nutarimais ir

įstatais. Jos būstinė yra Vilniuje, Šnipiškių rajone, S.Fino 3. g.

1.4. Bendrovė turi komercinį, ūkinį, finansinį, organizacinį ir

teisinį savarankiškumą. Ji gali:

1.4.1. Pirkti, nuomoti ar kitokiais būdais įsigyti turtą, taip pat

jį parduoti, išnuomoti, įkeisti ar kitaip juo disponuoti.

1.4.2. Pirkti ar kitokiais būdais įsigyti ir turėti nuosavybės teisę,

taip pat iškeisti, perduoti, keisti ar kitaip naudoti investicijų ir

kredito vertybinius popierius.

1.4.3. Verstis komercine – ūkine veikla Lietuvos Respublikoje ir už

jos ribų.

1.4.4. Sudaryti sutartis, prisiimti įsipareigojimus, skolinti

pinigines lėšas už palūkanas, nustatomas sutartimi.

1.4.5. Nustatyti savo teikiamų paslaugų, produkcijos ir kitų išteklių

kainas, įkainius ir tarifus, išskyrus tuos atvejus, kai kainas ir

normatyvus reguliuoja valstybė.

1.4.6. Priimti į darbą ir atleisti iš jo darbuotojus, nustatyti jų

teises ir pareigas, darbo užmokestį.

1.4.7. Priimti iir keisti įstatus.

1.4.8. Steigti kitas įmones ( filialus, skyrius ), būti kitų įmonių

dalininku ar valdytoju.

1.4.9. Skirti lėšų labdarai.

1.5. UAB yra ribotos turtinės atsakomybės. Pagal savo prievoles ji

atsako tik savo turu. Valstybė neatsako už bendrovės įsipareigojimus,

atsako tik už akcijas sumokėta suma.

1.6. Bendrovės ūkiniai metai yra kalendoriniai metai.

1.7. Bendrovės steigėjai yra fiziniai asmenys.

2 . Komercinė – ūkinė veikla

2.1. Didmeninė, mažmeninė, komiso prekyba.

2.2. Užsienio prekybos pirkimo – pardavimo operacijos.

2.3. Parduotuvių ir kitų prekybos taškų ssteigimas.

2.4. Ryšio priemonių komplektavimas.

2.5. Prekyba už valiutą.

3 . Įstatinis kapitalas, jo sudėtis

3.1. Bendrovės įstatinis kapitalas yra 500000 litų.

3.2. Įstatinis kapitalas paskirstytas į 1000 paprastųjų akcijų.

Vienos akcijos vertė 500 litų.

3.3. Bendrovė steigiama uždaru būdu, t.y. visas akcijas įsigyja

steigėjas.

3.4. Bendrovės steigėjai, pasirašydami steigimo sutartį, apmeta visų

akcijų vertę.

3.5. Kiekvieno akcininko įmokėta dalis nurodoma akcininkų

registracijos knygoje ir buhalterinės apskaitos dokumentuose, akcininkams

iš duodami sertifikatai.

3.6. Įstatinį kapitalą bendrovė gali padidinti visuotinio akcininkų

susirinkimo nutarimu, įstatymo nustatyta tvarka.

3.7. Papildomai išleistos akcijos įgyjamos visiškai apmokėjus

emisijos kainą. Papildomai išleistos akcijas pasirašo steigėjai.

4. Akcininkų teisės ir pareigos

4.1. Akcininkai turi šias turtines teises:

4.1.1. Gauti bendrovės pelno dalį ( dividendą ), kurio dydį nustato

visuotinas akcininkų susirinkimas.

4.1.2. Gauti likviduojamos įmonės turto dalį.

4.1.3. Nemokamai gauti akcijų, jei iš bendrovės lėšų didinamas

įstatinis kapitalas.

4.1.4. Pirmumo teisė įsigyti bendrovės išleidžiamas akcijas.

4.2. Akcininkas turi šias asmenines turtines teises:

4.2.1. Dalyvauti visuotiniuose akcininkų susirinkimuose su

sprendžiamuoju balsu. Viena vardinė paprastoji akcija jos savininkui

suteikia vieno balso teisę.

4.2.2. Remiantis Akcininkų bendrovių įstatymo 15 str. 7 punktu, gauti

informaciją visais bendrovės veiklos klausimais.

4..2.3. Apskųsti teismui visuotinio akcininkų susirinkimo bei

administracijos nutarimus.

4.2.4. Būti revizoriumi.

4.2.5. Akcininkas neturi balso teisės, tvirtinant tarifinių įnašų

įvertinimo klausimus.

4.3. Akcininkas neturi jokių mokestinių įsipareigojimų bendrovei,

išskyrus bendrovės steigimo sutartyje numatyta tvarka, apmokėti visų

pasirašytų akcijų emisijos kainą.

4.4. Vardinės akcijos savininkas gali parduoti ar kitaip perduoti

kito asmens nuosavybėn tik visiškai apmokėtas akcijas ir tik gavęs

visuotinio akcininkų daugumos sutikimą. Ši nuostata netaikoma, kai akcijos

pateikiamos testamentu ir pereina kito asmens nuosavybėn kaip palikimas.

5 . Bendrovės valdymas

5.1. Bendrovės valdymo organai yra visuotinis akcininkų susirinkimas

ir administracija. Stebėtojų taryba ir valdyba nesudaroma.

5.2. Visuotinis akcininkų susirinkimas yra aukščiausias bendrovės

valdymo organas. Jis gali:

5.2.1. Keisti ir papildyti bendrovės įstatus.

5.2.2. Rinkti revizorius.

5.2.3. Atšaukti revizorių ir bet kurį administracijos darbuotoją.

5.2.4. Nustatyti revizoriaus atlyginimą.

5.2.5. Tvirtinti nepiniginių ( turtinių ) įnašų vertę.

5.2.6. Padidinti ar sumažinti įstatinį kapitalą.

5.2.7. Likviduoti ar reorganizuoti įmonę.

5.2.8. Samdyti ekspertus bendrovės dokumentacijai patikrinti.

5.2.9. Leisti parduoti ar kitaip perduoti kitų asmenų nuosavybėn

vardines akcijas.

5.2.10. Išleisti akcijas.

5.3. Visuotinis akcininkų susirinkimas organizuojamas Akcinių

bendrovių įstatymo 20 str. numatyta tvarka.

5.4. Susirinkimo sušaukimo iniciatyvos teisę turi akcininkai, kurių

akcijų nominali vertė nemažesnė kaip 1/10 įstatinio kapitalo.

5.5. Susirinkimo nutarimai priimami balsų dauguma, išskyrus šių

įstatų 5 skirsnio 5.2.1 , 5.2.3 , 5.2.6 , 5.2.7 punktuose nurodytais

atvejais. Šiais atvejais sprendimai priimami 2/3 balsų. Revizorių, ne

daugiau kaip 4 metams renka visuotinis akcininkų susirinkimas.

6 . Administracija

6.1. Parduotuvės administracijos vadovas yra direktorius, kurį

trejiems metams skiria bendrovės steigėjai.

6.2. Direktorius:

6.2.1. Savarankiškai sprendžia gamybinius, organizacinius,

prekybinius, finansinius klausimus.

6.2.2. Pateikia klausimus svarstyti visuotinam akcininkų

susirinkimui.

6.2.3. Atstovauja bendrovei.

6.2.4. Priima ir atleidžia iš darbo administracijos darbuotojus.

6.2.5. Tvirtina ketvirtinį ir metinį balansą.

6.2.6. Atidaro ir uždaro sąskaitas bankų įstaigose.

6.2.7. Be įgaliojimų veikia įmonės vardu ir duoda įgaliojimus vykdyti

jo kompetencijos funkcijas.

6.3. Bendrovės direktorius kartu su vyriausiuoju finansininku atsako

už ūkinės veiklos ir turto buhalterinę – finansinę apskaitą.

6.4. Bendrovės administracija ar kitas darbuotojas, pažeidęs šiuos

įstatus, darbo drausmę ar kitais veiksmais padaręs žalą bendrovės

interesams, gali būti atleistas iš darbo.

7. Revizorius

7.1. Revizorių 4 metams gali rinkti visuotinis akcininkų

susirinkimas, arba revizijai atlikti gali būti sudaroma sutartis su

fiziniu asmeniu.

7.2. Revizoriumi negali būti administracijos vadovas, bendrovės

vyriausias finansininkas.

7.3. Revizorius privalo:

7.3.1. Tikrinti bendrovės metinį balansą ir kitus buhalterinės

apskaitos dokumentus.

7.3.2. Akcininkų susirinkime pranešti apie visus pažeidimus.

7.3.3. Revizorius turi teisę atlikti bet kokį bendrovės patikrinimą

visuotinio akcininkų susirinkimo pavedimu.

8 . Pelno paskirstymas

8.1.bendrovės pelnas turi būki paskirstomas ne vėliau kaip per 3

mėnesius po ūkinių metų pabaigos, prieš tai patvirtinus metinį balansą.

Nutarime dėl pelno paskirstymo turi būti nurodyta:

8.1.1. Ba.lansinis pelnas.

8.1.2. Privalomi mokėjimai iš pelno.

8.1.3. Dividendai.

8.1.4. Atskaitymai į rezervo fondus.

8.1.5. Plano

naudojimas darbuotojų premijoms.

8.1.6. Pelno likutis.

8.2. Jeigu privalomų atsargos ir kapitalo rezervų fondo dydžio suma

mažesnė kaip 1/10 įstatinio kapitalo, tai atskaitymai į privalomąjį

atsargos fondą yra privalomi ir negali būti mažesni kaip 1/5 grynojo pelno.

9 . Dividendų skelbimas ir mokėjimas

9.1. Dividendas yra akcininkui paskirta pelno dalis, proporcinga jo

turimų apmokėtų akcijų nominalioms vertėms.

9.2. Visuotinio akcininkų susirinkimo paskelbti dividendai yra

bendrovės įsipareigojimas akcininkams. Akcininkas turi teisę dividendą

išreikalauti iš bendrovės kaip kreditorius.

9.3. Visuotiniam akcininkų susirinkimui draudžiama skelbti ir

išmokėti dividendus, jei bbendrovė yra nemoki.

9.4. Dividendus bendrovė išmoka pinigais, jeigu akcininkas

neprieštarauja, dividendas jam gali būti išmokėtas materialinėmis

vertybėmis.

9.5. Dividendai pradedami išmokėti per 10 dienų nuo visuotinio

akcininkų susirinkimo, kuriame buvo paskelbtas dividendas, dienos.

10 . Bendrovės pranešimų paskelbimas

10.1 Visuotinio akcininkų susirinkimo nutarimai ir kiti pranešimai,

su kuriais reikia supažindinti akcininkus arba kitus asmenis, išsiunčiami

ne vėliau kaip per 15 dienų po nutarimo priėmimo. Už savalaikį nutarimų ir

pranešimų išsiuntimą atsako direktorius arba likvidatoriai. Nutarimai ir

pranešimai siunčiami registruotu laišku.

10.2. Apie likviduojamą bendrovę viešai skelbiama spaudoje tris

kartus ne mažiausiais kaip dviejų mėnesių intervalais už bendrovės lėšas.

11 . Bendrovės reorganizavimas ir likvidavimas

11.1. Bendrovė visuotinio akcininkų susirinkimo nutarimu gali būti

reorganizuota į naują akcinę bendrovę, registruojant jos akcijas

atitinkamose įstaigose, pakeičiant bei perregistruojant jos įstatus.

11.2. Bendrovę llikviduoti gali visuotinas akcininkų susirinkimas arba

teismas, jeigu:

11.2.1. Akcininkų skaičius sumažėjo ir nesudaro įstatymo numatyto

minimumo.

11.2.2. Nuosavi aktyvai tapo mažesni kaip 1/2 įstatinio kapitalo.

11.2.3. Yra kiti Lietuvos Respublikos įstatymuose numatyti bendrovės

likvidavimo pagrindai.

11.3. Likvidavimas vykdomas įstatyme nustatyta tvarka.

11.4. Sumokėjus mokesčius į biudžetą, atsiskaičius su kreditoriais ir

darbuotojais, likęs likviduotas bendrovės turtas padalijamas akcininkams

proporcingai, jiems nuosavybės teise priklausančių akcijų nominalus vertės

apmokėtai daliai. 5.4. PATARĖJAI IR KONSULTANTAI

Patarėjų ir konsultantų paslaugu nereikia, nes mes patys stengsimės

gilintis į teisinius reikalus ir jau gerai išmanome baudžiamąjį kodeksą. 6. KRITINĖ RIZIKA

6.1. NUMATOMOS PROBLEMOS IR KLIŪTYS

Svarbiausia problema galinti kenkti mūsų verslui yra patirties stoka

verslo srityje, vyriausybės reglamentuojamu įstatymu lankstumas, pakankamai

didelė konkurencija. Žvelgiant į ateitį būtina sekti įdėmiai jau minėtus LR

reglamentuojamus įstatymus ir jų pataisas. Be šių poveikiu svarbu labai

laiku pastebėti naujus produktus rinkoje. Taip pat svarbu numatyti ateities

kainų pokyčius. Analizuojant paskutiniųjų trijų metų interneto rinkos ir

paslaugu kainų kitimą, labai matosi jų kritimas ir specialistu nuomone jos

dar labiau kris, nes rinka yra sparčiai sotinama šios rinkos naujovėmis,

taip pat auga konkurencija. 6.2. RIZIKOS VEIKSNIAI

Naują verslą pradėti yra visada sunku, kadangi sunku surasti tam

tikrą nišą. Kompiuterizuotas pasaulis vis plečia savo ribas, todėl vis

sunkiau ir sunkiau yra rasti vietą šiame versle ir konkuruoti su

stambesnėmis firmomis. Tokiu atveju praradus savo ppozicijas rinkoje

labiausiai pasijaučia firmos finansinėje veikloje, o tai reiškia, kad

praradus dalį pelno mažėja kompanijos perkamoji galia, atsiranda daug

pašalinių darbų, kurie reikalauja tam tikrų išlaidų. Kaip ir pagrindinės

visų firmų pagrindinė rizika yra financinėje srityje, nes pradinis pelnas

bus ne maksimizuotas, dėl paskolų. 6.3. ALTERNATYVIOS VEIKIMO KRYPTYS

Žemiausias kainos, didelis pasirinkimas, įvairios nuolaidos, pristatymai. 7. FINANSAI

7.1.REIKIAMOS LĖŠOS IR JŲ PANAUDOJIMAS

UAB ”DF” vadovai su savo turimomis lėšomis ir banko paskola, įkūrė šią

firmą. Versle dalyvauja steigėjo lėšos bei savininko turtas. Šių šaltiniu

santykis bei lėšų panaudojimas yra išreiškiamas toliau pateiktoje lentelėje

:

|Lėšų šaltiniai |Suma, Lt |Lėšų panaudojimas |Suma, Lt |

|Nuosavos lėšos |190000 |Patalpų nuoma (1 metams) |35880 |

|Nuosavas turtas |68000 |Įrengimai |177460 |

| | | | |

|Paskola |300000 | | |

|Iš viso |558000 | | | 7.2. PARDAVIMO PROGNOZĖ

Pirmi metai :

Administracinės ir valdymo išlaidos :

Patalpos :

Bendras plotas : 230 m[pic] , vieno kvadratinio metro nuoma 13 Lt.

Viso : 35880 Lt.

Darbuotojų atlyginimai:

Direktorius – 1500Lt.

Dir. pavaduotojas – 1500Lt.

Darbuotojai – 400 -800Lt. Viso : 108000 Lt.

Socialinio draudimo įmokos :

Socialinis draudimas sudaro 30% nuo atlyginimų sumos, Viso : 32400

Lt.

Patalpų įrengimas :

Sienų dažymas – 400 Lt.

Lubų baltinimas – 300 Lt.

Grindų danga – 400 Lt.

Durys – 5 X 400 LLt.

Lauko durys – 900 Lt.

Elektros instaliacija – 250 Lt. Viso : 4250

Lt.

Komunalinės paslaugos :

Elektra – 27 ct/kW

Šaltas vanduo – 3.11 Lt/m3

Karštas vanduo – 11.85 Lt/m3

Per mėnesį planuojame sunaudoti 6 m3 šalto ir 7 m3 karšto vandens ir

900kW elektros energijos. Viso :

4135 Lt.

Draudimo išlaidos :

Draudimas kainuoja 0.25% per metus nuo pastatų vertės. Mes savo įmonės

patalpas įvertiname 250000 Lt. Viso : 1000

Lt.

Pardavimo išlaidos :

Reklama : Viso : 5000 Lt.

Parduotų paslaugų savikaina :

Vieno kompiuterio naudojimosi išlaidos :

|Laikas |Watai |Elek. Kaina |Bendra Kaina |

|1 h. |250 W |27 ct/kW |0,675 Lt. |

|24 h. |6000 W |27 ct/kW |1,62 Lt. |

|1 mėn. |180000 W |27 ct/kW |4,86 Lt. |

|12 mėn. |2160 kW |27 ct/kW |58,32 Lt. |

Tai vartojamoji energija vienam kompiuteriui, o mes turime 40 * 58,32.

Viso : 2332 Lt.

Pajamos pardavus prekes arba paslaugas :

Tai gautas pelnas už vieno kompiuterio naudojimą :

|Laikas |Kaina |Bendra kaina |

|1 h. |3 Lt. |3 Lt. |

|24 h. |3 Lt. |72 Lt. |

|1 mėn. |3 Lt. |2160 Lt. |

|12 mėn. |3 Lt. |25920 Lt. |

Tai gautas pelnas už vieno kompiuterio pelną, o mūsų firmoje yra 40 *

25920 LLt.

Viso : 1036800 Lt.

Pelno ataskaita :

|Eilės |Straipsniai (metams) |Suma Lt |

|Nr. | | |

|1 |Pajamos pardavus prekes arba paslaugas. |1036800 |

|2 |Parduotų prekių arba paslaugų savikaina. |2332 |

|3 |Bendrasis pagrindinės veiklos pelnas. |1034468 |

|4 |Administracinės ir valdymo išlaidos. |176105 |

| |4.1. Nuoma. (18,5Lt už kvadratinį metrą) |35880 |

| |4.2. Atlyginimai. |108000 |

| |4.3. Socialinio draudimo įmokos (30 proc.). |32400 |

| |4.4. Nusidėvėjimas (moralinis). |8000 |

| |4.5. Transporto išlaidos. |0 |

| |4.6. Remonto išlaidos. |6000 |

| |4.7. Komunalinės paslaugos. |4135 |

| |4.8. Kanceliarinės prekės |150 |

| |4.9 buhalterinių paslaugų išlaidos. |9200 |

| |4.10. Apsauga. |0 |

| |4.11. Draudimo išlaidos. |1000 |

| |4.12. Kitos išlaidos. |500 |

|5 |Pardavimo išlaidos. |6800 |

| |5.1. Reklama. |5000.00 |

| |5.2. Prekybininko darbo užmokestis. |— |

| |5.3.. Transportas (prekėms vežti). |— |

| |5.4. Telefono ryšio, fakso išlaidos. |800 |

| |5.5 Kitos išlaidos. |1000.00 |

|6 |Pagrindinės veiklos pelnas. |853895 |

|7 |Pelno mokestis. |153701 |

|8 |Grynasis pelnas. |700194 | 7.3 PROGNOZUOJAMŲ PINIGŲ SRAUTŲ ATASKAITA

• Sąlygiška įmonės finansiniu metu pradžia laikoma registravimo

diena.

• Prognozuojant pardavimo apimtis laikytasi šių prielaidu:

• pardavimo kainos nurodytos be PVM, pirkimo su PVM;

• pastatu ir įrenginiu nusidėvėjimas skaičiuojamas 10-čiai metu;

• pelno mokestis 12% (UAB “DF” turi mažosios įmonės statusą);

mokesčiai biudžetui apskaičiuojami ir išmokami kiekvieną

mėnesį;įplaukos už parduotą produkciją gaunamos mėnesio

pabaigoje;

• visos mėnesio veiklos sąnaudos apmokamos mėnesio

pabaigoje,išskyrus darbuotoju atlyginimus, kurie išmokami kitą

mėnesį; 8. DARBŲ GRAFIKAS

UAB “DF” direktoriaus ir jo pavaduotojo darbo grafikas : 9.00 – 17.00

Kiti darbuotojai dirba 8 val. Per parą, išskyrus 4 tinklo

administratorius kurie dirba slenkanciu grafiku pamainomis 24 valandas per

parą. 9. BIBLIOGRAFIJA. PRIEDAI

9.1. PELNINGUMO LŪŽIO TAŠKAS

Koeficientas = 1036800 / 1034468 = 1,002 lūžio taškas yra 210153

/ 1,002 = 209733

Tūkst.

| |20 |40 |60 |80 |100 |120 |140 |160 |180 |200 |220 |240 |260 |280 |300 |

| | |Tūkst. | | |

10. NAUDOTOS LITERATŪROS SĄRAŠAS

• Jovaiša A. Kaip parengti verslo planą. Pačiolis, 1997

• Pelanienė N. Firmos verslo planas. Vilnius: 1997

• Urbonavičius S. Marketingas: apie sudėtingus dalykus- paprastai.

Pačiolis, 1995

• Garškienė A., Klebanskaja N., Pelanienė N. Verslo planas. Vilnius,

1994

———————–

220