Verslo planas
ĮVADAS
Verslo planas – tai dokumentas, kuriame aiškiai išdėstoma verslo sumanymo esmė, apibūdinama esama įmonės padėtis (jei ji jau veikia), numatoma būsima strategija ir ateities perspektyvos, pateikiama finansinė informacija.
Verslo plano struktūra ir jo detalizavimo laipsnis priklauso nuo steigiamos įmonės įgyvendinamo projekto dydžio, veiklos srities. Verslininkas, numatantis gaminti kompiuterius, dėl produkto ir jo rinkos sudėtingumo turi parengti labai smulkų planą. Jei jis planuoja gaminti įvairiarūšę – taip pat reikalingas detalus planas. Bet jei jo verslo sumanymas yra, pavyzdžiui, mažmeninė video kasečių prekyba, ssudėtingo plano nereikia rengti. Plano sudėtingumas taip pat priklauso nuo realizavimo rinkos dydžio, konkurentų skaičiaus bei steigiamos įmonės plėtimosi perspektyvų. Kad ir koks sudėtingas būtų verslo planas, jis neturi būti labai ilgas. Paprastai jis būna 10 – 30 puslapių ir neviršija 40 – ties.
Verslo planas reikalingas tiek pačiam verslininkui, tiek bankininkams, potencialiems investuotojams, partneriams, tiek būsimiems firmos darbuotojams, kadangi jis:
♦ padeda nustatyti būsimos įmonės “gyvybingumą” konkurencijos sąlygomis;
♦ yra orientyras, pagal kurį verslininkas ir jo darbuotojai žingsnis po žingsnio sieks ttikslo;
♦ yra svarbus dokumentas, padedantis gauti finansinę paramą iš investuotojų.
Potencialius investuotojus domina labai konkretūs verslo plano klausimai, o verslininkui naudingas jau pats atsakymo į klausimus ieškojimo procesas, kadangi priverčia jį susimastyti apie pajamas ir išlaidas, grynųjų pinigų panaudojimą, įsivaizduoti galimas kkliūtis kelyje į sėkmę. Verslo plano sudarymo procesas verčia verslininką kritiškai įvertinti savo jėgas, galimybes, kadangi jam tenka atsakyti į daugybę klausimų: kuo iš tikrųjų gera idėja, kam skirtas naujas produktas (paslauga), ar atsiras jo pirkėjų, kas bus konkurentai, ar užteks jėgų organizuoti firmos veiklą ir t.t. Atsakydamas į šiuos ir panašius klausimus, verslininkas bus priverstas mintyse apgalvoti įvairius atsakymų variantus, įsivaizduoti, kaip jis pasielgs vienu ar kitu atveju. Taip priverčia jį geriau pasirengti sunkumams ir iš anksto numatyti, kaip bus galima juos nugalėti.
SANTRAUKA
Pasaulyje turbūt labai maža žmonių kurie galėtu ramiai praeiti pro saldumynų nukrautas lentynas. Juos mėgsta įvairaus amžiaus žmonės, be jų neapsieina jokios šventės. Todėl mes, žinodami saldumynų poreikį, ištyrę rinką, paskaičiavę savikainą ir prognozuojamą pelną, įvertinę ggalimus rizikos faktorius nusprendėme įkurti uždarąją akcinę bendrovę „Svaja“, kuri prekiautų saldainiais, sausainiais, tortais, pyragais ir kitokiais saldumynais.
Įmonę įregistruota 2005 metais Radviliškio miesto savivaldybės rejestro tarnyboje. Iš banko SNORAS prašoma 12 000 Lt. paskola metams su 6,1 % palūkanų, kaip garantą bankui įkeisdami savininkės nekilnojamą turtą.
Jei gausime paskolą, lėšos bus panaudotos parduotuvės įrangai pirkti. Iš pradžių parduotuvės patalpas nuomosime, o laikui bėgant jei verslas seksis gerai jas ir nusipirksim. Numatyta vieta parduotuvei yra Eibariškų mikrorajone A. Povyliaus gatvėje, kadangi ššiame rajone saldumynų parduotuvės nėra, o paprastoje maisto prekių parduotuvėje mažas saldumynų pasirinkimas. Ši vieta patogi ir todėl kad yra šalia pagrindinio kelio Panevėžys – Šiauliai, lengvai privažiuojama ir randama. Gatvė yra naujame rajone, kuris vis dar plečiasi, todėl didelė tikimybė gerai įsitvirtinti šiame rajone.
Klientų ratas labai įvairus, nuo jauniausio iki seniausio žmogaus. Didžiausias prognozuojamas pelnas pirmaisiais parduotuvės gyvavimo metais turėtų būti , o mažiausias – .
Tiekimas įmonėje vyksta be tarpininkų per pasirinktus patikimus didmenininkus, taip truputėlį padidinsime savo pajamas. Pagrindinis tiekėjas yra „Šiaulių rūta“, „Vilniaus pergalė“, „Kraft Jakobas foods Lietuva“.
Kad mūsų prekes pirkėjai noriai pirktu, jiems siūlysime įvairias nuolaidas, rengsime akcijas.
UAB „Svaja“ dirbs 3 žmonės ir savininkas. 2 pardavėjos, kurios atliks ir sandėlininko pareigas, buhalteris. Savininkas rūpinsis vadyba. Atlyginimas pardavėjoms bus skaičiuojamas pagal jų darbo valandas. 1 valandos darbo užmokestis darbo dienomis – 2,68 Lt., savaitgaliais ir švenčių dienomis 4,02 Lt. Buhalterio atlyginimas – 700 Lt., o savininko – 800 Lt.
Savo veiklą įmonė ketina pradėti nuo rugsėjo mėnesio, kadangi vasaros metu daugelis gyventojų išvyksta atostogauti, dirbti į užsienį ir pan. O rudenį visi sugrįžta į darbus, vaikai į mokyklą, kuri yra šalia planuojamų nuomotis patalpų grįš vaikai, o jie ir yra didžiausi saldumynų mėgėjai, pirkėjai.
VERSLO APRAŠYMAS
Verslo idėjos aaprašymas
Mintis įkurti saldumynų parduotuvę kilo tada kai netikėtai prireikė nusipirkti tortuka, o artimiausiose parduotuves jų nepardavinėja, o miesto centre taip pat nėra labai didelis pasirinkimas. Manome, kad tokia problema ištinka ne vieną gyventoją. Todėl manome, kad užsukė į mūsų parduotuvę visada ras tai ko širdis trokšta.
Išsirinkome vietą, kad būtų kuo arčiau pagrindinio kelio Panevėžys – Šiauliai, nes čia vyksta labai didelis judėjimas ir manome, jei mūsų reklama bus pakankamai efektyvi, keliaujantys žmonės neatsispirs užsukti ir pasaldinti savo kelionę ar parvežti lauktuvių savo namiškiams. Vieta labai patogi privažiuoti automobiliu.
Kad mūsų verslas klestėtų ir pirkėjai visada rinktusi mūsų parduotuvę, o ne konkurentų rengsime įvariausias akcijas. Pvz. pirkėjai perkantys už tam tikrą sumą saldumynų galės dalyvauti akcijoje ir kas mėnesį laimėti tortą.
Dalį pinigų verslui pradėti gavome iš palikimo, kitą dalį pasiskolinsime iš banko.
Verslo tikslai, galimybės ir orientyrai
Galima įdėti daugybę pastangų tiriant rinką, modeliuojant ekonominę bei finansinę veiklą, prognozuojant pelną ir pardavimus, tačiau jei nebus tiksliai suformuluoti įmonės artimesni bei tolimesni tikslai bei jos pagrindinis tikslas, o taip pat sistema kaip visa tai įgyvendinti, tai galima sakyti, kad visos tos pastangos buvo įdėtos veltui, jei nežinome, kokiu būdu, per kiek laiko ir kaip. Svarbiausia numatytų tikslų siekti remiantis sudarytais pplanais ir atatinkamai juos koreguojant kintant rinkos sąlygoms. Svarbu, kad įmonės tikslus žinotų ne tik savininkas, bet ir kiekvienas įmonės darbuotojas. Darbuotojai turi žinoti savo pareigas, teises, atsakomybės sritį. Svarbu, kad įmonėje nuolatos ir nenutrūkstamai cirkuliuotų tiksli ir savalaikė informacija, kuri padėtų kontroliuoti ir gerinti veiklą. Darbuotojai turi suprasti, kad vadovas yra dėkingas už jų pastangas ir stengiasi jas deramai įvertinti, tačiau jei darbuotojai neatsakingai atlieka savo pareigas arba nesilaiko reikalavimų, tai vadovas turi teisę juos kritikuoti ir bausti.
Mūsų įmonės pagrindinis tikslas yra įsitvirtinti rinkoje, gauti pelną, kaupti kapitalą verslo plėtotei.
Mūsų įmonė turi nusistačiusi tokius artimiausius tikslus:
1. Įsitvirtinti rinkoje
2. Per pirmuosius metus gauti pelną, kuriuo galėtume ne tik padengti paskolą, bet ir kaupti veiklos plėtimui.
3. Užtikrinti pastovias darbo vietas darbuotojams ir pastovų pragyvenimo lygį.
4. Užmegsti ilgalaikius ir patikimus ryšius su didmeninikais.
5. Sudominti kuo didesnį klientų skaičių.
6. Neapvilti klientų
Tolimesni įmonės tikslai yra tokie:
1. Nukonkuruoti konkurentus.
2. Mažinti kiek įmanoma sąnaudas.
3. Išsipirkti parduotuvės patalpas.
4. Pradėti patiems vietoje gaminti sausainius, pyragus, tortus, bandeles.
5. Pasiekti masimalų pelną iš kurio galėtume kaupti kapitala tolimesnei verslo plėtotei.
MARKETINGAS
Rinkos apžvalga
Norint užtikrinti savo veiklos sėkmingumą, būtina detaliai išanalizuoti rinką aptariant tokius esminius momentus kaip rinkos imlumas, pardavimų perspektyva, prekių kainos vietinėje rinkoje ir kitose rinkose, vidutinis prekių pardavimas per 1 mėnesį.
Prieš pradedant veiklą ištyrėme rinką – tai yra apklausėme apie
150 gyventojų klausdami, Ar reiktų tokios parduotuvės. Net 80 mano, kad tikrai reikalinga tokia parduotuvė ir mielai eitu pas mus pirkti, 14 užsuktų tik tada jei kainos būtų daug žemesnės arba jei neratų ko reikia kitose parduotuvėse, ir tik 6 mano, kad ji visai nereikalinga.
Mūsų paklausą didina tai, kad yra tik du didesni konkurentai. Žinoma yra ir smulkių konkurentų – tai parduotuvės, kurios priekiauja tik reikalingiausiom buitinėm ir maisto prekėmis.
Mes pretenduojame į trečdalį rinkos, kadangi kklientai jau yra pasiskirstę tarp abiejų mūsų konkurentų.
Jei verslas gerai seksis planuojame po 2 – 3 veiklos metų įrengti ir kavinukę, kurioje visada galima bus paskanauti saldumynais ir išgerti kavos ar arbatos. Šia veikla ketiname užsiimti iš sukaupto kapitalo.
Svarbiausia buvo ištirti vartotojų savybes. Klientų ratas labai įvairus, bet pagrindą sudaro jauni arba vidutinio amžiaus žmonės, kurie turi pastovų pragyvenimo šaltinį ir jų pajamos yra vidutinės arba aukštesnės.
Konkurencijos analizė
Konkurentus galima suskirstyti į stambius ir smulkius. Stambūs konkurentai mieste yra ttik du ir tik juos derėtų laikyti stipriais varžovais. Stambesni konkurentai yra prekybos centras “IKI“ ir parduotuvė “Juoda“. Prekybos centras „IKI“ įsikūrė prieš metus, o parduotuvė „Juoda“ jau gyvuoja 10 metų ir iki šiol turi gerą vardą.
Smulkūs pavieniai pardavėjai pprekiaujantys saldumynais turgavietėse ar maisto prekių parduotuvėse didelės grėsmės nekelia.
Ištyrus konkurentų veiklą paaiškėjo, kad joje yra tam tikrų trūkumų, kurie mums yra parankūs. Kaip minėta, stipriais konkurentais galime laikyti tik du konkurentus. Taigi juos stebime nuolat – kokie pokyčiai jų veikloje ir kodėl tai vyksta. Vienas iš pagrindinių konkurentų yra “Juoda“. Ši parduotuvė garsėja skaniais ir šviežiais tortais bei pyragais, ji taip pat prekiauja ir maisto prekėmis, nėra susikoncentravusi tik ties salumynų prekyba. Ši firma jau išsipirkusi patalpas Radviliškio miesto centre ir vis keičia išorinę ir vidinė aplinką. Apyvarta didesnė nei mūsų prognozuojama apyvarta, kadangi jie prekiauja ne tik saldumynais. Kitas konkurentas – prekybos centras “IKI“. Jis taip pat kaip ir parduotuvė „Juoda“ turi tik konditerijos skyrių. Jis yra įįsikūręs panašiai kaip ir mes planuojame – netoli pagrindinio kelio Panevėžys – Šiauliai. Firmos pelnas žymiai didesnis nei mūsų planuojamas, tačiau reikia atsižvelgti į tai kad pelnas nėra vien iš konditerijos.
Abiems konkurentams prekės tiekiamos per tarpininkus.
Tik „IKI“ skiria daugiau dėmesio reklamai ir rėmimui, parduotuvė „Juoda“ beveik nesireklamuoja ir netaiko jokių akcijų.
Mes palyginome konkurentus pagal tam tikrus kriterijus 1 lentelėje.
Kainodaros strategija
Nustatant kainas bus taikoma įsiskverbimo į rinką strategija, todėl bus nuolat stebimos kainos rinkoje bei konkurentų kainos. Kalbant aapie konkurentų kainas, galima pasakyti, kad lyginant su šalies rinka yra vidutinės ir aukštos. Radviliškio mieste mūsų prekės bus parduodamos mažiausiomis kainomis (lyginant su daugeliu stambių ir pavienių klientų), kadangi buvo rasti keli didmenininkai, kurie tieks konditerijos gaminius už žemiausnias kainas nei konkurentai. Pigiau už konkurentus įsigysime prekių ir todėl, kad jie įsigyja per tarpininkus. Taigi mes galime sau leisti prekiauti kiek įmanoma žemomis kainomis. Prekių kainą skaičiuosime remiantis tokia formule: įsigijimo savikaina + antkainis 28 %. Prekių kainą kurioms bus taikoma nuolaida skaičiuosime taip: įsigijimo savikaina + antkainis 5 %.
Vidutiniškai planuojama suprekiauti už 850 Lt. Tai grynosios mūsų pajamos vidutiniškai būtų: darbo dienomis – 221 Lt. (850 Lt * 0,26(antkainis). Vieno darbuotojo vidutiniškas dienos atlyginimas – 20,29 Lt. (Pardavėjų darbas pamainomis darbo dienomis ir šeštadienį po 7 valandas, sekmadienį 5 valandos. Darbas apmokas 1 valanda – 2,68 Lt. darbo dienomis ir 4,02 Lt. švenčių dienomis ir savaitgaliais. Buhalterio atlyginimas 700 Lt, savininko – 800 Lt.) Visos išlaidos per dieną ir per mėnesį apskaičiuotos 2 lentelėje.
Per vieną dieną galimos maksimalios įplaukos bus 950 Lt., o per vieną mėnesį – 29450 Lt. (950 Lt * 31 darbo dienos)
Iš jų skiriama apie 10 % darbuotojų atlyginimams ir įvairiems mokesčiams.
Sąnaudos:
Algos 2636 Lt.(85,03Lt. 31)
Mokesčiai “Sodrai” 896,24 Lt.( 2636 Lt. 34 )
Kelių mokestis 141,36 Lt. (29450 Lt. 0.48 )
Patalpų nuoma 250 Lt.
Telefono išlaidos 60 Lt.
Įrangos amortizacija 100 Lt.
Elektros energija 200 Lt.
Palūkanos 61 Lt.
Reklama 400 Lt
Iš viso: 5981,5 Lt.
Grynosios pajamos per mėnesį sudaro 2264,5 Lt (8246 Lt. – 5981,5 Lt.)
Pelno mokestis 339,68 Lt
Grynasis pelnas per mėnesį: 1924,82
Dar mes esame įsipareigoję bankui grąžinti paskolą mokant kas mėnesį po 1000 Lt. Taigi pelno kurį galime atidėti kaupimui, įmonės plėtimui lieka 924,82 Lt. Taigi per pirmuosius metus grynasis įmonės pelnas sudarys apie 11097,84 Lt.
Kad mūsų gaunamas pelnas vis augtų, būtina bus apskaičiuoti prekių savikainą, antkainį. Manome, kad mažinti tiesiogines sąnaudas yra gana rizikinga, kadangi mažiau apmokami darbuotojai gali dirbti ne taip efektyviai, o pigesnės prekės gali būti prastesnės kokybės.
Mūsų atveju tiesioginės išlaidos per metus sudaro: 36432 Lt. Darbuotojų atlyginimai 31632 Lt. ir reklama 4800 Lt.
Veiklos sąnaudos sudaro: patalpų nuoma – 3000 Lt., kelių mokestis – 1696,32 Lt., mokesčiai sodrai – 10754,88 Lt. iš viso: 15451,20 Lt.
Reklama ir rėmimas
Be reklamos pradedanti įmonė vargu ar pasieks pageidaujamus rezultatus, todėl būtina paruošti reklamos planą, pasiskaičiuoti kiek reikėtų ir kiek galima skirti jai lėšų. Paskaičiuota, kiek lėšų reklamai bus skiriama pirmaisiais metais. Reklamos tikslas – atkreipti potencialių klientų dėmesį į ttai, kad atsirado nauja parduotuvė ir ko čia gali įsigyti kiekvienas užsukęs. Tai mūsų reklamos pagrindinė užduotis. Akcentuosime pigias ir šviežias prekes, taip pat pabrėšime, kad taikomos įvairios nuolaidos.
Kaip atkreipsime klientų dėmesį? Visų pirma buvo panagrinėta, kaip tai daro mūsų konkurentai. Pastebėta, kad tik vienas iš jų reklamuojasi klijuojamais plakatais, vėlevėlėmis ant šviesos stulpų. Mes nusprendėme savo parduotuvę reklamuoti reklaminiais lankstinukais kurie būtų išplatinti pašto dėžutėse, reklaminiais stendais įvažiuojant į miestą, taip pat manome, kad visiškai pakanka jei potencialus klientas reklaminį pranešimą perskaito ir spaudoje. Pagrindinį dėmesį reikia sukoncentruoti kuriant patį reklaminį pranešimą, kad jis kuo daugiau būtų įsimintinas ir patraukiantis dėmesį. Pastebėta, kad žmonės spaudą pradeda skaityti nuo paskutinio puslapio, todėl stengsimės ją ten ir patalpintį, kad kuo daugiau žmonių ją pastebėtų, atkreiptų dėmesį, susidomėtų. Mes savo reklama stengsimės nukonkuruoti konkurentų reklamą. Tam naudosime žaismingą piešinuką – liepsnelė su tortu, nes tokio žaismingo vaizdinio konkurentai nenaudoja. Be to tai bus naujas, nematytas paveikslėlis su nauju tekstu, kuris greičiausiai sudomins žmones, kurie dar neskaitė šio reklaminio pranešimo. Reklaminį pranešimo pavyzdį rasite prieduose. 1 paveikslėlis
Reklamai išlaidas skirsime visu metus vienodo dydžio – 400 Lt. Taigi viso per metus reklamai numatoma skirti apie 4800 Lt. Tikimės, kad reklama mums atsipirks su
kaupu.
Prekės
Mūsų parduotuvėje visada galima bus įsigyti:
• Saldainių
• Sausainių
• Pyragų
• Tortų
• Šokoladų
• Bandelių
• Kavos, arbatos
• Gaiviųjų gėrimų
• Žvakučių tortams
• Šapmpano (vaikiško ir alkoholinio)
Garantuojame, kad mūsų prekės visada bus šviežios. Manome, kad klientai atkreips dėmesį į šią mūsų prekių savybę, nes prekiaujant tokiomis prekėmis tai yra svarbiausia.
Prekėms taikysime optimaliausią kainodaros strategiją, kad kainos nebūtų per žemos, nes nepasieksime norimo pelno ir nebūtų per daug aukštos lyginant su rinkos kainomis. Taigi mūsų kaina bus optimali, tai yra tokia už kurią daugiausia klientų norėtų saldumynų įsigyti būtent pas mus
Taip pat šioje dalyje ppateiksime pagrindinių prekių savikainą. Mūsų parduotuvėje klientai ras tokių firmų gaminius: Jūratės Gulbinienės įmonė, UAB „Pasvalio aušra“, konditerijos fabrikas „Migdolija“, UAB „Smaližiaus kertelė“ ir UAB „Rūta“. Šios firmos yra netoli Radviliškio, todėl patogu susisiekti ir transportavimo išlaidos yra žymiai mažesnės. Vidutinišką kiekvienos prekių grupės savikainą 3 lentelėje. Taip pat pateiksime ir įrangos reikalingos mūsų parduotuvei sąrašą 4 lentelėje. Visą įrangą įsigysime iš AB „Novena“. Mes pasirinkome būtent šia įmonę, todėl kad ji siūlo didelį prekių asortimenta, taip pat gamina pagal uužsakymą, galima pasirinkti spalva, gaminių paviršių ir pan.
Vietos analizė
Prieš parenkant konkrečią vietą įmonei steigti, buvo vykdomi tam tikri tyrimai. Visų pirma žiūrėjome kur labiausiai reikėtų tokios parduotuvės, kur sulauktume daugiausia pirkėjų, svarbus kriterijus ieškant vietos buvo didelis judėjimas ir patogus pprivažiavimas, taip pat svarbu yra ir tai kokioje vietoje yra įsikūrę konkurentai. Jie turėtų būti kuo toliau nuo mūsų įkurtos įmonės. Buvo svarstytas klausimas ar patalpas geriau pirkti ar nuomoti. Viską pagalvoję nusprendėme iš pradžių jas nuomotis, o po kiek laiko priklausomai nuo to kaip klostysis verslas jas ir įsigyti, nes jei jas pirktume nebeįsitektume lėšose, kurios paskirtos įmonei kurti ir įrangai pirkti. Radome pakankamai pigias patalpas (250 Lt per mėnesį), jų savininkas leidžia mums įsirengti buta taip kaip mums yra patogiau, taip pat mielai sutiktų po kiek laiko jas ir parduoti. Tačiau jei mes pakeitę, perdažę butą nebepirksime jo ar nebesinuosime savininkui įsipareigojome sumokėti 30 % buto vertės Taigi jei po kiek laiko sugalvotume jas pirkti, tai nekiltu papildomu kkliučių. Mums net patogiau ir pigiau būtų jas nusipirkti. Tačiau kol dar nežinome kaip mums seksis verslas truputi rizikinga imti paskolą būstui įsigyti.
Mūsų kriterijus geriausia atitiko Eibariškių mikrorajonas, nes čia nėra šalia konkurentų, yra tik kelios maisto parduotuvės kuriose konditerijos gaminių pasirinkimas gana skurdus ir kainos labai aukštos. Taip pat ši vieta mums tinka ir todėl, kad yra geras privažiavimas, šalia visada yra didelis judėjimas keliu Panevėžys – Šiauliai, o tai mums garantuoja daugiau klientų. Rajonas yra naujas ir bbesiplečiantis, todėl šiuo metu būtų labai patogu čia įsitvirtinti, užsigarantuoti gerą vardą. Be to lengviau konkuruoti, nes yra daug pirkėjų. Pasirinkome A. Povyliaus gatvę, nes ji yra viena iš pagrindinių, visiems radviliškiečiams gerai žinoma.
Transportas
Be transporto mūsų veikla yra sunkiai įsivaizduojama, nes jis reikalingas prekių atsigabenimui. Ekonomiškumo dėlei nuspręsta naudotis savininkės transportu. Transportas padeda taupyti prekių atsigabenimo sąnaudas, nes kai kurie mūsų tiekėjai atgabena prekės už pakankamai didelę kainą. Gabensimės ne visas prekes. Nesigabensime pvz. ledų, nes neturime specialaus transporto. Transportas taip pat atliks ir reklamos funkciją, nes ketiname reklamuotis ant transporto priemonę išpaiše konditerijos gaminiais.
Personalo parinkimas
Kiekvienos įmonės veikla labai priklauso nuo jos personalo. Gerai jei yra atsakingas asmuo, tos srities specialistas, kuris galėtų parinkti tinkamiausius darbuotojus. Tikimybė apsirikti sumažėja. Bet jei tai daro pats savininkas, jis turi būti ypač atidus ir iš anksto apgalvoti kokie gi darbuotojai yra tinkamiausi, kokius kelsime jiems reikalavimus, kokias suteiksime teises, kokią atsakomybę priskirsime, galų gale kokį atlyginimą galėsime pasiūlyti. Taigi mes taip pat turėsime padėti daug pastangų, norėdamos parinkti tinkamiausius darbuotojus, nes kad ir kokia geniali būtų verslo idėja, kad ir kaip gerai būtumę ją apgalvojusios, vienos šios idėjos įgyvendinti negalėsime. Visų pirma per didelė būtų atsakomybės sritis ir neįmanomas fizinis krūvis. TTodėl būtina deleguoti atsakomybę ir paskirstyti darbus. Mums prireiks lojalių darbuotojų. Tai remiasi į poreikio nustatymą. Kaip minėjome ankstesniuose skyriuose, pastoviam darbuotojų poreikiui patenkinti mums pakaks iš viso 3 darbuotojų. 2 darbuotojai reikalingi pardavėjos darbams vykdyti. 1 darbuotojo įmonės apskaitai vesti. O pats savininkas atliks transportavimo darbus, vadybos ir pan. Atlyginimas pardavėjoms bus skaičiuojamas pagal jų darbo valandas. 1 valandos darbo užmokestis darbo dienomis – 2,68 Lt., savaitgaliais ir švenčių dienomis 4,02 Lt. Buhalterio atlyginimas – 700 Lt., o savininko – 800 Lt. Metų algų fondas sieks 31632 Lt. Su laiku, įmonei plečiantis atlyginimus planuojam kelti, nes taip bus paskata darbuotojams geriau dirbti.
Reikalavimai
Pats svarbiausias reikalavimas priimant į darbą būtų tas, kad darbuotojai būtų lojalūs ir sugebėtų siekti bendro tikslo, bet ar tokie yra įmonės darbuotojai mes sužinosime tik kurį laiką kartu su jais padirbę, pabendravę. Priimant į darbą bus remiamasi CV (gyvenimo aprašymais) ir vedamas laisvo tipo pokalbis. Jo metu bus teiraujamasi, kaip žmogui sekasi asmeniniame gyvenime – iš to daug ką galima sužinoti: kaip jis sugeba susidoroti su problemomis. Bus klausiama jo, ką jis mėgsta, kokius užsiėmimus ir ar tai netrukdys darbui, kaip jis supranta atsakomybę, koks jo požiūris į darbą. Svarbu, kaip žmogus bendrauja, kaip laisvai reiškia mmintis, koks jo požiūris į darbą. Bet vien bendravimo nepakanka: būtina, kad darbuotojas turėtų išsilavinimą, nes mūsų įmonei reikalingi tik kvalifikuoti darbuotojai. Darbininkai turėtų turėti buhalterio, finansininko specialybę, mokėti dirbti su kompiuteriu, nes šiais laikais viskas yra kompiuterizuota. Mokėti užsienio kalbą, nes lietuvoje labai daug rusakalbių žmonių. Taip pat svarbu, kad jie būtų geros sveikatos ir išmanytų savo darbą, neturėtų žalingų įpročių, būtų energingi, veiklūs ir nekonfliktuojantys, nes darbas parduotuvėje kartais reikalauja kantrybės, jei viena karta su kleintu pasielgsi nemandagiai jis daugiau gali nebeužsukti pas mus ir taip pat skleisti neigiamą mūsų firmai reklamą. Taigi pardavėjos turi buti komunikabilios, ramaus ir malonaus būdo, sąžiningos.
Buhalterė būtinai turi turėti aukštąjį buhalterinį išsilavinimą ir turėti darbo patirties.
Būtina, kad visi darbuotojai saugotų tą informaciją, kuri jokiu būdu negali patekti konkurentams.
Pareigos
Būtina, kad kiekvienas darbuotojas žinotų savo pareigas tiksliai ir žinotų, kas gresia už jų nevykdymą. Tai padeda išvengti nesusipratimų ir konfliktinių situacijų darbe. Apie jų pareigas kalbėtis turi pats vadovas. Jis turi pasakyti, ko reikalauja iš jų ir ko tikisi, o ne laukti, kol darbuotojas pats susiprotės ir atliks tai, apie ką jis galvoja ir tai padarys taip, kaip tai įsivaizduoja vadovas.
Buhalterės pareigos:
1.Vykdyti įmonėje buhalterinę apskaitą
2.Kas mėnesį pateikti savininkui pelno (nuostolio) ataskaitą
3.Sekti, kaip kito išlaidos,
pajamos, grynas pelnas, mokesčių mokėjimas
4. Laiku atvykti į darbą.
Darbininkų – padavėjų pareigos:
1.Pasiskirstyti užsakymus
2.Visada laiku atvykti į darbą
3.Vykdyti visus savininko nurodymus
Savininko pareigos:
1. Planuoti, vadovauti, kurti darbo vietas, kontroliuoti, domėtis konkurentų veikla, mokėti atlyginimus, rūpintis darbuotojų materialine ir asmenine gerove
2. Prisiimti visą atsakomybę už įmonės finansinę ir komercinę veiklą
3. Transportuoti prekes.
Visų be išimties darbuotojų pareiga saugoti komercines paslaptis.
Teisės
Savininko teisės:
1.Priimti ir atleisti iš darbo
2.Reikšti papeikimus ir pastabas
3.Skirti premijas
4.Paskirstyti pelną
Darbuotojų tesės:
1. Reikalauti darbo užmokesčio
2. Išeiti apmokamų atostogų 1 mėn.
3. Išeiti ne mokamų atostogų 22 savaičių laikotarpiui
4. Neatvykti į darb dėl ligos pateikiant dokumentą iš atatinkamos medicinos įstaigos
5. Reikalauti minimalaus DU už prastovą, jei ji įvyko dėl darbdavio kaltės
Atsakomybė
Savininko:
1. Atsako savo asmeniniu turtu prieš valstybę ir darbuotojus bankroto atveju
2. Atsako už įmonės finansinės ir komercinės veiklos teisėtumą
3. Atsako už darbuotojų saugumą darbe
Visi administracinio pobūdžio darbą dirbantys darbuotojai atsako už savalaikės ir tikslios informacijos pateikimą įmonės savininkei bei už anksčiau nurodytų ir jiems privalomų pareigøų atlikimą, taip pat už įmonės materialaus ir nematerialaus turto saugojimą.
Darbininkai yyra atsakingi už kokybišką darbų atlikimą nurodytu terminu.
Visi įmonėje dirbsiantys darbuotojai privalo būti sąžiningi, pakantūs vieni kitiems, suvokiantys, kad siekiama bendro tikslo ir kiekvienas jų veiksmas- tiek teigiamas, tiek neigiamas savo ruožtu įtakoja įmonės veiklą, jos gaunamą pelną, o taip ppat ir darbuotojams mokamus atlyginimus.
PRIEDAI
Lentelė Nr. 1 Konkurentų palyginimas
Palyginimo kriterijai „IKI“ „Juoda“
Įkurimo data 2004 m. 1995 m.
Vieta Dariaus ir Girėno gatvė, Radviliškis Gedimino gatvė, Radviliškis
Prekės Maisto ir buitinės prekės Maisto ir buitinės prekės
Prekių, aptarnavimo kokybė Pirkėjų manymu, vertinant dešimtbale sistema aptarnavima ir konditerijos gaminiu kokybę galima vertinti 8 balais (dėl lėto aptarnavimo ir kai kurių produktų senumo). Taip mano 30 iš 88 apklaustųjų. 50% apklaustųjų mano, kad čia konditerijos gaminiai visada švieži ir skanus, tačiau dažnai būna mažas pasirinkimas, neapskaičiuojama kiek reikia prekių.
Kainos Vidutinės ir aukštos Vidutinės
Rėmimas Nuolaidos prieš šventes Nuolaidos netaikomos
Reklama Miesto stenduose, ant apšvietimo stulpų ir reklama savaitraštyje kartą per mėnesį. –
Lentelė Nr.2 Išlaidos per dieną/ per mėnesį
Per dieną Per mėnesį
Įplaukos
Pajamos 950 Lt.
266 Lt. 29450 Lt.
8246 Lt.
Algoms 85,03 Lt. 2636 Lt.
1 darbuotojo alga
(neatskaičius mokesčių) 1 pardavėja: 20,29Lt.
Buhalteris: 33,30Lt.
Savininkas: 38,09Lt. 568,16Lt.
700Lt.
800Lt.
Mokesčiai
Kelių mokestis
Patalpų nuoma
Telefono išlaidos
Elektros energija
Įrangos nusidėvėjimas
Pelno mokestis 15%
Palūkanos
Reklama 34 ((31+3)”Sodrai” 28,91 Lt.
4,56 Lt.
8,06 Lt.
1,94 Lt.
6,45 Lt
3,23 Lt.
10,96 Lt.
1,97 Lt.
12,90 Lt. 896,24 Lt.
141,36 Lt.
250 Lt.
60 Lt.
200 Lt.
100 Lt.
339,68 Lt
61 Lt.
400 Lt.
Paveikslas Nr. 1 Raklaminis pranešimas
Lentelė Nr. 3 Pagrindinių prekių savikainos lentelė
Prekė Vienetai Vidutiniška kaina
Tortai vnt 15 Lt.
Pjaustomi tortai 1 kg. 10 Lt.
Vyniotiniai 1 kg. 10 Lt.
Pyragai 1 kg. 7 Lt.
Sausainiai 1 kg. 6,5 Lt.
Saldainiai 1 kg. 7 Lt.
Becukriai gaminiai vnt. 0,8 Lt.
Becukriai gaminiai 1 kg. 8 Lt.
Gaivieji gėrimai vnt. 1,4 Lt.
Kava vnt. 3 Lt.
Arbata vnt. 1,5 Lt.
Žvakutės vnt. 2 Lt
Šampanas Buteliais 6 Lt.
Šokoladas vnt. 3 Lt.
Bandelės vnt. 0,5 Lt.
Ledai vnt. 0,8 Lt.
Lentelė Nr 4 Parduotuvei reikalinga įranga
Įranga Kiekis Blansinė vertė
Lentynos ir stelažai 6 3500Lt.
Prekystalis 3 1600 Lt
Vitrina 2 800 Lt.
Kasos aparatas 1 1000 Lt
Šaldytuvas ledams 2 750 Lt.
Šaldytuvas gaivisiems gėrimams 2 1500 Lt.