BITĖ GSM, MOBILIOSIOS TELEKOMUNIKACINĖS SISTEMOS IR APARATŪRA
Istorijos pradžia
„Bitės“ tinklas pradėjo veikti 1995 m. spalio 24 d.: ryšys dengė Vilnių ir Kauną. Tą patį mėnesį duris atvėrė ir pirmasis prekybos salonas Vilniuje, Gedimino prospekte, o per kitus du mėnesius pirmieji „Bitės“ klientai jau galėjo naudotis tarptinklinio ryšio paslaugomis Danijoje ir Vokietijoje bei balso pašto paslauga.
1996 m. vasarį sulaukusi 1000-ojo kliento įmonė pradėjo greitai augti. Lygiai po metų po tinklo atidarymo, „Bitės“ ryšys padengė 62 proc. šalies gyventojų, o klientų skaičius pasiekė 11 500.
„Bitė“ šiandien
Šiandien „Bitė“ turi mobiliojo rryšio tinklą, padengiantį 99 proc. visų šalies gyventojų. „Bitė“ rinkoje konkuruoja itin plačiu paslaugų spektru tiek individualiems, tiek verslo klientams bei profesionaliu klientų aptarnavimu.
Bendrovė, kurdama naujus produktus, itin daug dėmesio skiria jų funkcionalumui ir pagal siūlomų paslaugų įvairovę bei kokybę siekia tapti patraukliausia telekomunikacijų paslaugų tiekėja.
Nuo pat savo veiklos pradžios 1995 m. į naujausias technologijas ir tinklo vystymą investavusi daugiau nei 600 milijonų litų, 2002 m. naujų paslaugų kūrimui ir tolesniam tinklo talpumo vystymui investuota dar 109 milijonai llitų.
Mobiliojo ryšio ir duomenų perdavimo paslaugos
Mobiliojo ryšio paslaugos apima įvairius mobiliojo ryšio planus, „Verslo administratorių“, „Namų zoną“, „Šeimą ir draugus“, išankstinio apmokėjimo paslaugą „Labas“, trumpųjų žinučių siuntimą (SMS), Web-SMS, „SMS pasaulį“, M-paštą, balso paštą, „GSM Pro“ ir daugelį kitų. TTarptinkliniu ryšiu bendrovės klientai gali naudotis 75 užsienio šalyse, o nuolatiniams klientams yra parengtos lojalumo programos. „Bitė“ yra vienintelis operatorius šalyje, siūlantis duomenų perdavimo paslaugas tiek HSCSD, tiek GPRS technologijomis. Verslo klientams drauge su partneriais „Bitė“ siūlo įvairius GPRS technologija paremtus sprendimus.
Bendrovėje aktyviai diegiamos ryšių su klientais valdymo sistemos, kurios leidžia pasiūlyti geriausiai klientų poreikius atitinkančius paslaugų junginius.
„Bitės“ interneto paslaugų grupė
„Bitės“ interneto paslaugų grupei priklauso fiksuoto mokesčio paslauga „Internetas 88″, internetas komutuojamąja linija, Internetas skirtąja linija PRO, „Bitės“ tarnybinių stočių saugykla, o taip pat „Bangos“ vartai. 2002 m. pradžioje „Banga“ buvo papildyta nauja verslininkams bei verslu besidomintiems lankytojams skirta sritimi „Verslo banga“.
Pagrindiniai faktai
Abonentų skaičius
485 tūkst. 2003 sausio 1 d.
EBITDA (pajamos atskaičius veiklos išlaidas prieš finansines išlaidas, mokesčius ir nnusidėvėjimą) 70,4 mln. Lt 2001 metais
Apyvarta 351 mln. Lt 2002 metais
Apyvarta 233 mln. Lt 2001 metais
Apyvarta 167 mln. Lt 2000 metais
Akumuliuotos investicijos Daugiau kaip 600 milijonų Lt Nuo 1995 iki 2002 m.
Investicijos į naujas paslaugas, technologijas ir tolesnę tinklo plėtrą 109 milijonų Lt 2002 metais
Gyventojų padengimas
99 procentai Nuo 2000 m. balandžio mėn.
Sutartys su tarptinklinio ryšio partneriais 164 2003 m. sausio mėn.
„Bitės“ istorija 2002 m.
Gruodis
Pradėtas teikti GPRS tarptinklinis ryšys Vokietijoje.
„Bitė“ klientams pasiūlė galimybę pasirinkti norimą mokėjimo planą ir užsisakyti telefono aparatus paskambinus klientų aptarnavimo specialistams. Užsakytus telefonus klientams į bet kurią Lietuvos vietą pristato „Bitės“ įgalioto aatstovo, bendrovės „Skambutis“, vadybininkai.
Plečiamas „Bitės“ salonų tinklas: naujieji salonai Mažeikiuose, Biržuose, Visagine bei antrasis salonas Šiauliuose įsikūrė Vilniaus banko patalpose.
Rekonstravus pardavimų saloną Kaune, Laisvės al., baigta diegti vieninga klientų aptarnavimo koncepcija esamuose bendrovės salonuose.
Lapkritis „Bitė“ pirmoji Lietuvoje pradeda teikti GPRS tarptinklinio ryšio (roaming) paslaugas Skandinavijos šalyse. Pasirašytos sutartys su Švedijos, Norvegijos ir Suomijos mobiliojo ryšio operatoriais.
„Bitės GSM“ verslo partnerė UAB „Spainetos prekybos sistema“, įgyvendindama aukštus „Bitės“ salonuose taikomus klientų aptarnavimo standartus, savo prekybos tinkle išplėtė teikiamų paslaugų spektrą bei pradėjo naudoti „Bitės“ prekinį ženklą.
Privatiems klientams „Bitė“ pasiūlė e-savitarnos paslaugą „Mano.Bitė“, leidžiančią internete savarankiškai tvarkyti daugelį su „Bitės“ paslaugomis susijusių procesų.
Spalis Specializuotas „Bitės“ interneto portalas „Verslo Banga“ parodoje „Infobalt“ pripažintas Metų leidiniu. Prestižinis įvertinimas portalui skirtas už didžiausią indėlį tarp tradicinės ir elektroninės žiniasklaidos priemonių kuriant informacijos visuomenę.
„Bitės“ stendas parodoje „Infobalt“ buvo pripažintas geriausiu grafinio dizaino stendu (daugiau nei 100 m2 dydžio stendų kategorijoje).
„Bitė“ dalyvavo „Infobalt“ parodos metu vykusioje „Investuotojų lygoje“ ir „Informacinės visuomenės“ konferencijoje bei buvo pagrindinė jos rėmėja ir geriausių Lietuvos žurnalistų, rašančių IT temomis, konkurso mecenatė.
Pristatytas naujas mokėjimo planas „Studentas“.
„Bitė GSM“, Danijos telekomunikacijų bendrovė „TDC Mobile International“, Vilniaus universitetas ir Kauno technologijos universitetas pasirašė ketinimų protokolą, kuriuo pradedama tarptautinė iniciatyva „Mobilioji banga“. Šia iniciatyva siekiama kurti atvirą ir mobilią žinių vvisuomenę Lietuvoje. Šis tikslas bus įgyvendinamas skatinant inovacijų kūrimą bei diegimą šalyje per Lietuvos, Danijos bei kitų Europos Sąjungos šalių universitetų, mobiliojo ryšio tiekėjų ir mobiliųjų paslaugų kūrėjų tarptautinį bendradarbiavimą.
„Bitė“ pradėjo teikti GPRS tarptinklinįo ryšio paslaugas Danijoje ir Austrijoje.
Su partneriais pristatyta pirmoji informacinio pobūdžio MMS paslauga „MMS žemėlapiai“.
„Bitė“ komerciniam naudojimui pristatė MMS paslaugas, taip pat savo klientams drauge su partneriais pasiūlydama pirmąsias Lietuvoje MMS pramoginio pobūdžio paslaugas „Mobilusis bučinys“ ir galimybę atsisiųsti merginų nuotraukas iš „Bangos“ vartų puslapio „girls.lt“.
„Bitė“ laimėjo konkursą gauti licenciją steigti ir eksploatuoti bendrąjį plačiajuostį bevielio ryšio tinklą 26 GHz dažnių ruože ir teikti plačiajuosčio bevielio ryšio paslaugas. Laimėta vienintelė licencija, kurios savininkui skiriami penki 28 MHz kanalai. Tai užtikrina galimybę sukurti efektyvų aukštos kokybės plačiajuosčio bevielio ryšio tinklą.
Atnaujinta „Bangos“ portalo WAP versija. Pirmą kartą Lietuvoje vartotojai gali rašyti žinutes į „Bangos“ forumus mobiliuoju telefonu, nebūdami prie kompiuterio. Ši versija taip pat tapo pirmuoju spalvotu WAP portalu Lietuvoje.
Rugsėjis „Bitė“ pasveikino 400.000-ąją klientę, kuria tapo kaunietė Asta Kasiulienė.
„Bitė“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Vilniaus universitetu.
„Bitė“ savo klientams pasiūlė unikalią nemokamą paslaugą „Skambučių registras“, kuri automatiškai fiksuoja visus skambučius, kai telefonas yra išjungtas. Statistika atsiunčiama SMS žinutėmis.
Rugpjūtis „Bitė“ ir Lietuvos Futbolo Federacija pasirašė 300 tūkst. Lt vertės rėmimo sutartį.
Pasaulio jaunių irklavimo čempionato mmetu „Bitės“ GPRS ryšys buvo panaudotas sukurti pasaulyje analogų neturinčiai laiko matavimo sistemai.
„Bitės“ klientams už automobilių stovėjimą Vilniuje pasiūlyta atsiskaityti SMS žinutėmis.
Liepa Išskirtiniu „Bitės“ paslaugų platintoju tapo UAB „Mobili prekyba“, iki metų pabaigos planuojanti įsteigti 20 nuosavų pardavimo taškų.
Rekonstruotas „Bitės“ klientų aptarnavimo salonas Šiauliuose.
Birželis „Bitės“ interneto paslauga „Banga 99″ tapo „Internetu 88″.
„Bitės“ sukūrė specialų mokėjimo planą žmonėms su klausos negalia.
„Bitė“ pradėjo platinti „Samsung“ mobiliuosius telefonus.
Gegužė „Bitė“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Kauno technologijos universiteto Informatikos fakultetu, pagal kurią bus keičiamasi aktualia informacija, bendradarbiaujama rengiant specialistus, kartu tobulinamos mokymo programos, plečiamas mokslinis-tiriamasis darbas.
Atnaujintas „Bangos“ portalas www.banga.lt tapo virtualia pramogų sostine.
Pasiūlyta nauja m-komercijos paslauga „Mobilitas“, skirta mokamas paslaugas teikiantiems interneto portalams. Naujoji sistema tokių svetainių lankytojams leidžia už paslaugas atsiskaityti mobiliuoju telefonu.
„Bitė“ pirmoji Lietuvoje savo abonentmas pasiūlė galimybę už mobiliojo ryšio paslaugas atsiskaityti SMS žinute.
„Bitės GSM“ Valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius Darius Masionis išrinktas asociacijos „Žinių ekonomikos forumas“ tarybos pirmininku.
„Bitės GSM“ akcininkai, Danijos bendrovė TDC A/S nusprendė iki 2003 m. pabaigos papildomai investuoti 200 mln. Lt į „Bitės“ plėtrą.
Balandis Išskirtiniu „Bitės“ paslaugų platintoju tapo UAB „Mūsų ryšys“, priklausanti Suomijos grupei „Assa-Yhtiot“.
„Bitė“ savo klientams pasiūlė galimybę už automobilio stovėjimą Kaune mokėti SMS žinutėmis.
„Bitė“ baigė diegti trečią „Ericsson“ kompanijos komutacinę stotį, kuri išplėtė mobiliojo ryšio tinklo galimybes.
Alytuje atidarytas modernus
klientų aptarnavimo salonas.
Iki 56 Mbps išplėstas „Bitės“ tarptautinis interneto kanalas tapo antru pagal pralaidumą Lietuvoje.
Balandžio 8 d. „Bitė“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su „Lietuvos telekomu“ dėl atokių ir kaimo vietovių telefonizavimo. Per 6 mėn, nuo pasirašymo, naudojant „Bitės“ mobiliojo ryšio tinklą, telefonai bus įvesti 5 tūkst. „Lietuvos telekomo“ abonentų visoje Lietuvoje. Kita sutartimi numatyta, kad „Bitės“ ryšiu pradės naudotis ir „Lietuvos telekomo“ darbuotojai.
Verslininkams pasiūlyti nauji mokėjimo planai „Verslas 1″ ir „Verslas 2″, kurie išsiskiria itin patraukliais tarifais, taikomais jau nuo ppirmos pokalbio minutės.
Kovas Pasiūlytas „Labas kvitas“ – naujas elektroninis „Labas“ sąskaitos papildymo būdas. „Labas kvitą“ galima įsigyti IKI prekybos centruose.
„Bitė“ pirmoji Lietuvos vartotojams pasiūlė kompleksinį mobiliojo telefono ir kišeninio kompiuterio „HP Jornada“ sprendimą.
Vasaris Dar patrauklesnės sąlygos ir pigesni skambučiai iš pasirinkto miesto: atnaujintas „Miesto“ mokėjimo planas, verslo įmonėms pasiūlytas naujas planas „Verslo miestas“, o „Labas vartotojams – paslauga „Labas miestas“.
„Bitė“ pristatė naują produktą „SMS biuras“, leidžiantį SMS žinutes siųsti ir administruoti internetu.
Muzikos gerbėjams – nauja paslauga. Informaciją apie radijo stoties M-1 eteryje sskambantį kūrinį galima gauti SMS žinute tiesiai į mobilųjį telefoną.
Sausis „Bitės“ klientams pasiūlyta galimybė į savo mobiliuosius telefonus atsisiųsti logotipus ir melodijas iš populiarios galerijos „Jippii“.
Paslaugą „Internetas skirtąja linija Pro“ papildė galimybė pasirinkti interneto kanalo pralaidumo dydį į Lietuvos bei tarptautinį iinterneto tinklus.
„Bitė“ išplėtė prieš metus sukurtus interneto vartus „Bangą“ verslininkams bei verslu besidomintiems skirtą sritimi „Verslo banga“.
„Bitė“ pristatė naują mokėjimo planą be abonentinio mokesčio „Bitė TIK“.
Pradėjo veikti lojalumo programa „Taškų klubas“
Interneto svetainėje www.bite.lt įdiegta mobiliųjų telefonų peržiūros ir atrankos bazė, kurioje vartotojai gali gerokai lengviau ir patogiau išsirinkti sau tinkamiausią mobilųjį telefoną.
Drauge su „Navigacinės logistikos centru“ pristatyta GPS-GSM paslaugų sistema, leidžianti ne tik sekti transporto priemonių maršrutus, bet ir valdyti juos pagal įvairius parametrus.
2001 m.
Lapkritis
„Bitė“ – pagrindinė pirmojo „The Economist“ apskritojo stalo su Lietuvos Vyriausybe rėmėja.
„Bitė“ tapo pagrindine „e-voliucijos“ konferencijos rėmėja.
Spalis Komerciniam naudojimui pristatytos GPRS paslaugos. Parodoje „Infobalt 2001″ drauge su partneriais pristatyti 7 šia technologija paremti sprendimai verslui. „Bitė“ tapo vienintele mobiliojo ryšio operatore, teikiančia duomenų perdavimo paslaugas tiek HHSCSD, tiek GPRS technologijomis.
Verslo klientams pirmą kartą Lietuvoje pasiūlyta įmonių filialų darbą optimizuojanti MPLS technologija paremta Virtualiojo privataus tinklo paslauga.
„Bitės“ abonentams pasiūlyta galimybė ne tik gauti, bet ir apmokėti sąskaitas internetu.
Rugsėjis Pasiūloma į verslo klientus orientuota paslauga „Teleposėdis“
„SMS pasaulis“ išplečiamas naujais žaidimais, pramogomis bei informacine sritimi.
Įgyvendinant naują klientų aptarnavimo koncepciją, „Bitės“ salonas Klaipėdoje perkeliamas į naujas moderniai įrengtas patalpas H. Manto g. 40
Intensyviai plėtojamos WAP paslaugos
Rugpjūtis Individualiems ir verslo klientams pasiūlytas mokėjimo planas „Miestas“
Liepa Labas vartotojams pasiūlyta paslauga „„Geriausi draugai“
Birželis Padidintas didelės spartos duomenų perdavimo (HSCSD) greitis nuo 38,4 Kbps iki 57,6 Kbps
„Bitė“ sulaukia 200- tūkstantojo kliento
Gegužė Pradėtas teikti paslaugų multipaketas „SMS pasaulis“
Balandis „Bangą“ papildė tarnybinių stočių saugyklos paslauga
Kovas Pradėtas e-sąskaitų paslaugos teikimas per „E-pay“ sistemą.
Pristatyta nauja paslauga verslui „Verslo administratorius“.
Pradėta teikti M-pašto paslauga.
Rinkai pasiūlyta interneto už fiksuotą mėnesinį mokestį paslauga „Banga 99″.
Vasaris Nemokamas Web-SMS žinučių siuntimas „Bangos“ interneto vartuose.
„Bitė“ pirmoji Lietuvoje pradėjo teikti tarptinklinio ryšio paslaugą išankstinio apmokėjimo paslaugos „Labas“ vartotojams.
Sausis Pasirašyta ketverių metų paslaugų teikimo sutartis su LR Seimu.
2000 m.
Gruodis
Interneto kavinė „Banga“ – bendras projektas su „Sonex“
Nauja paslauga „Labas“ vartotojams „Mano LABAS laikas“
Rugsėjis Pristatyti interneto vartai „Banga“
Atidarytas naujas „Bitės“ biuras
Pradėta teikti didelės spartos duomenų perdavimo paslauga
Atidarytas naujas salonas Marijampolėje
Rugpjūtis „Bitė“ pirmoji Lietuvoje suteikė galimybę „Labas“ vartotojams pasirašyti abonentinę sutartį, nekeičiant telefono numerio („number portability“)
Liepa Atidarytas naujas salonas ir administracinis pastatas Kaune
Birželis Pradėta teikti interneto paslauga „Banga“
Gegužė Balso pašto ir neriboto trumpųjų žinučių siuntimo paslaugos „Labas“ vartotojams
Kovas Pradėta teikti paslauga „InfoBitė“
1999 m.
Lapkritis
Pradėta teikti trumpųjų žinučių paslauga „Labas“ vartotojams
Paslauga „Namų zona“
Birželis Paslauga „Šeima ir draugai“
Balandis Trumpųjų žinučių siuntimo per operatorę paslauga
Gruodis „GSM Pro“ paslauga
Kovas Teleteksto paslauga
1998 m.
Lapkritis
Lojalumo programa abonentams „Bitės GSM klubas“
Kovas Tiesioginio mokesčių už paslaugas nuskaitymo nuo mokėjimo kortelių sąskaitų paslauga
1997 mm.
Lapkritis
Pradėta teikti trumpųjų žinučių paslauga
Rugsėjis Tarptautinių skambučių paslauga „Labas“ paslaugos vartotojams.
„Bitė“ pirmoji Lietuvoje ir Rytų Europoje pradėjo teikti išankstinio apmokėjimo paslaugą „Labas“.
1996 m.
Rugsėjis
Atidarytas prekybos salonas Šiauliuose
Kovas Atidarytas prekybos salonas Klaipėdoje
Sausis Atidarytas prekybos salonas Kaune
1995 m.
Gruodis
Balso pašto paslauga
Tarptinklinis ryšys Vokietijoje
Spalis Komercinis tinklo atidarymas. Pradėta teikti tarptinklinio ryšio paslauga (Danijoje)
„Bitės“ tinklo teritorija
„Bitės“ tinklas dengia 99 proc. Lietuvos teritorijos. Tinklo struktūrai sukurti yra panaudota „Ericsson CME – 20″ sistema, sudaryta iš:
• komutacinės sistemos AXE10;
• bazinių stočių sistemų RBS-200, RBS-2000;
• centralizuoto tinklo valdymo sistemos TMOS.
Perdavimo sistemų tinklui naudojama radijo relinė „Ericsson Mini-Link“, BOSCH aparatūra. Balso pašto ir trumpųjų žinučių (SMS) paslaugai naudojama „Comverse Technology INC.“ įranga.
Tinklo kodas: 246 02 arba LT BITE GSM, arba BITE GSM.
Tinkle naudojami kodai:
+370 699 xxxxx
+370 685 xxxxx
+370 681 xxxxx
+370 689 xxxxx
+370 650 xxxxx
+370 651 xxxxx
+370 652 xxxxx
+370 653 xxxxx
+370 654 xxxxx
+370 655 xxxxx
Akcininkai
Nuo 2000 m. sausio 13 d. vienintelis „Bitės GSM“ akcininkas yra TDC, anksčiau žinoma kaip Tele Danmark A/S.
http://www.tdc.dk/tdc/english/forside/forside_noflash_uk.htmhttp://www.tdc.dk/tdc/english/forside/forside_noflash_uk.htm
TDC yra pagrindinis telekomunikacijų paslaugų tiekėjas Danijoje, investavęs į 20 kompanijų, veikiančių 12 Europos šalių. Kompanija yra padalinta į atskirus padalinius pagal teikiamų paslaugų pobūdį ir siūlo integruotus sprendimus fiksuoto rryšio, mobilaus ryšio, interneto, duomenų perdavimo, kabelinės televizijos ir telefonų knygų leidybos srityse.
TDC dirba 17 000 darbuotojų, iš kurių 250 ekspertų nuolat dirba su naujausiais telekomunikacijų plėtros projektais. TDC bendradarbiauja su mokslo ir švietimo įstaigomis ir Danijoje, ir kitose šalyse. Pavyzdžiui, Danijoje yra intensyviai dirbama su Danijos Technikos universitetu, o tarptautiniu lygmeniu bendradarbiaujama su Massachusetts’o Technologijos Institutu Bostone – vienu iš geriausių mokslinių tyrimų institutu pasaulyje.
Darbo kultūra
Nuolat auganti ir veiklą plečianti „Bitė“ sėkmės pagrindu laiko savo darbuotojus. Bendrovė, pradėjusi veiklą su 7 žmonių kolektyvu, sukūrė efektyvią darbuotojų atrankos, profesinio augimo ir karjeros planavimo sistemą. Tai padėjo suburti profesionalų, veržlų, bendro tikslo siekiantį kolektyvą, kuriame šiandien dirba daugiau kaip 400 įvairių sričių specialistų, iš kurių daugiau kaip 90 proc. turi aukštąjį išsilavinimą.
„Bitė“ savo darbuotojams siūlo įdomų, kūrybingą, tačiau ir labai intensyvų darbą nuolat besikeičiančios ir itin konkurencingos telekomunikacijų rinkos sąlygomis. Bendrovėje dirbantys žmonės yra viena komanda, ryžtingai ir greitai priimanti sprendimus bei nuolat ieškanti naujų būdų jiems įgyvendinti.
Pasirinkusiems karjerą mūsų bendrovėje yra keliami itin aukšti darbo kokybės ir profesinės etikos reikalavimai. Todėl „Bitės“ darbuotojams yra sukurtos ne tik puikios darbo sąlygos, bet ir mokymo bei profesinio tobulėjimo galimybės. Nuolatos vykdomos profesinio mokymo programos, darbuotojams siūloma „Bitės“
studijų rėmimo programa, pageidaujantiems sudaromos galimybės tobulinti anglų kalbos žinias.
Vertindama darbuotojų pastangas ir lojalumą, bendrovė rūpinasi joje dirbančių žmonių saugumu ir darbo bei poilsio balansu. Visi „Bitės“ darbuotojai yra papildomai apdrausti privačiu sveikatos bei gyvybės draudimu, daug dėmesio yra skiriama darbuotojų sportui ir linksmoms, jau tradicija tapusioms „Bitės“ kolektyvo šventėms: vasaros piknikui bei baigiamajam metų pramoginiam renginiui „Bitės“ šventei“, „Bitės“ gimtadieniui ir, žinoma, Kalėdoms.