Automobilių techninė mechanika

3 KREDITAS

AUTOMOBILIŲ ARDYMAS Į AGREGATUS IR SURINKIMAS

1.Sunkvežimio ardymas

Ardydami pasirenkame automobilį KAMAZA3-5511.

Pasiruošimą ardymui pradėjau nuo to, kad mašiną įsivariau į plovyklą. Ten

mašiną apiplovęs vandeniu aukšto slėgio srove . Išmušinėjęs visus

nešvarumus nuo ardomųjų detalių aukšto spaudimo vandens srove įvarau mašiną

į mechanines dirbtuves ir užvarau ją ant remonto duobės. Po to kranbalkio

pagalba prieš tai atsukus pakilimo stūmoklį. Prikeliame “kuzavą”, kad

galėtume atjungti laikomąjį apsauginį trosą ir galėtume atkaišiuoti

“kuzavo” laikomuosius kaiščius. Visa tai padarę “kuzavą” nukeliame šalin.

Taip mums lengviau prieiti prie toliau ardomų mechanizmų. Atfiksuojame ir

atverčiame mašinos kabiną. Dabar mums bus lengviau prieiti prie variklio,

nes antras veiksmas ir bus variklio bei pavarų dėžės ėmimas lauk.

Atsijungiam elektros laidus , vandens aušinimo šlangas, oro vamzdelius, oro

filtrą.

Atsukame ir atjungiame kardaninę pavarą. Nuimame radiatorių , kad būtų

lengviau iškelti variklį su pavarų dėže iš rėmų.Atsukame dujų išmetimo

vamzdžius nuo kolektoriaus .Tada atsukę keturis laikomuosius variklio bei

pavarų dėžės varžtus su kranbalkio pagalba iškeliame variklį su pavarų dėže

lauk.

Jį iškėlę padedame ant specialaus stendo.Toliau nuimame kuro baką. Atsukę

kuro padavimo ir grįžtamuosius vamzdelius atsukam laikomąsias bako dvi

juostas ir kranbalkio pagalba nukeliame baką ant žemės.

Toliau nukeliame kabiną.Atjunginėję elektros laidus, atjungsime nuo vairo

kolonėles ,vairo rato mechanizmą.Po to atsukame priekinėje dalyje dvylika

laikomųjų kabinos varžtų ir kranbalkio pagalba nukeliame mašinos kabiną,

kurią padedame ant paruoštų ‘ožiukų’.

Kranbalkio pagalba pakeliame ppriekinę dalį automobilio ir po vienu pakišam

“ožiuką”, bet taip , kad jis nemaišytų priekinio tilto nuėmimui. Nuimam

priekinius ratus. Atjungiam traukes, atsukam tvirtinimo varžtus ir

kranbalkio pagalba nuleidžiame priekinį tiltą ant žemės.

Toliau pereisime prie galinių tiltų. Atsukę balansyrų varžtus, kuriais jie

tvirtinami prie kronšteinų, kurie sujungti su automobilio rėmais.Mes galime

kranbalkio pagalba prikėlus galinę dalį automobilio abu tiltus išstumti iš

po rėmų. Po to pakišam po rėmais “ožiukus”ir padedame rėmus ant jų. Abu

tiltai lieka kartu.

Norint juos atskirti reikia kardaninę pavarą , reaktyvines traukes ir

atšplintuoti linges.Bet mes jų neardysime, paliksime kaip vieną didelį

agregatą. Dar galime atjungti oro talpas ,liaudyje vadinamus resiveriais.

Tereikia tik atsukti vamzdelius, kurie prijungti prie resiverių ir atleisti

įtempimo juostas. Resiverius nukelti ar nuimti galima rankomis, jie nelabai

sunkūs.

2.Sunkvežimio surinkimas, derinimas

Surinkimas tokia pat tvarka, tik iš aantro galo, bet variklio su pavarų dėže

įkėlimo patogumui mašinos kabiną uždėti jau esant įkeltam

varikliui.Surinkus mašiną reikia viską sutikrinti, suderinti.Pvz.

sureguliuoti sankabą prieš tai papildžius į sistemą skysčio, kurio nubėgo

atjungus vamzdelius nuo sankabos stiprintuvo Papildyti skysčio į vairo

stiprintuvą ir nuorinti sistemą. Patikrinti ar niekur neina iš sistemos

oras po vamzdelių ir resyverių atjunginėjimo. Sukelti stabdžių kalades, nes

jas buvome suleidę, kad galėtume išstumti galinius tiltus iš po rėmo.

Patikrinam stabdžius. Užpumpuojam kuro į siurblį rankinės pompos pagalba.

Užpilame vandens į aušinimo sistemą. Uždedame ant išmetimo vamzdžio dūmų

surinkėją , be to dar sujungiame ventiliatorius, kurie trauklia dūmus iš

dirbtuvių lauk. Tada bandome užvesti ir dar kartą viską sutikrinę ir

pervaržę važiuojam iš dirbtuvių lauk. Mūsų mašina paruošta darbui.

3.Lengvųjų automobilių ardymas

Ardymui pasirinkau automobilį VW PSSAT B5

Pradėkime nuo to, kad apsiplausime automobilį. Išmušinėsime spaudimine

srove šlango pagalba vandeniu visą važiuoklę kiek tai įmanoma

švariau.Toliau mašiną įsivarome į remonto dirbtuves, kur yra automobilių

keltuvas, kad būtų lengviau dirbti. Pasikeliame automobilį keltuvo pagalba

ir pradedame ardyti. Pirmiausia atsisukame ir nuimame ratus.

Po to nusiimame apatinį variklio apsauginį dangtį.

Kai nuimam dangtį pradedame ruoštis variklio ėmimui lauk, kuris išsikelia

kartu su pavarų dėže. Kad galėtume iškelti variklį reikia nusiimti

priekinio buferio apdailą, po to nuima buferio kronšteiną.Po to reikia

išsileisti aušinimo skystį, nes reikės imti lauk aušinimo radiatorių.

Atsukę radiatoriaus tvirtinimą , atjunginėję šlangus išimame radiatorių

lauk.

Atjungiame akumuliatoriaus klemas .

Atsijunginėjame elektros laidus, maitinimo sistemos.Po atjungiame išmetimo

sistemos vamzdžius nuo kolektoriaus.

Atjungiame valdymo trosus, traukes. Atsijungiam varančiuosius pusašius.

Atjungiam sankabos hidraulinę jungtį.Atsukame variklio ir pavarų dėžės

tvirtinimo varžtus ir kranbalkio pagalba iškeliame variklį, bei pavarų

dėžę.

Variklį pastatome ant spec.”ožiuko”.

Atsileidus priekinius ir galinius, bei viršutinius tvirtinimo varžtus

išimame priekinį tiltą.

Išėmus priekinį tiltą bandysime išimti galinį. Atsijunginėjus rankinių

stabdžių troselius, hidraulinio skysčio žarneles.Toliau atsijungiame

viršutinius amortizatorių tvirtinimo taškus. Atjungę galinio tilto

tvirtinimo taškus išimame galinį tiltą.

Dar galime išimti išmetimo sistemą, kuri laikosi ant pakabintų laikomųjų

guminių jungčių.

4.Lengvojo automobilio ssurinkimas. Automobilis VW PASSAT B5

Surinkti galima nebūtinai tokiu pat eiliškumu, kaip išardėme. Galime

pradėti nuo priekinio tilto. Įdėjus priekinį tiltą įsikeliame variklį su

pavarų dėže viską suvaržę ir sujunginėję. Dedame radiatorių, bei oro

filtrus. Surenkame priekinę mašinos dalį, uždėdami buferio kronšteiną bei

buferio apdailą. Sujungiam varančiuosius pusašius. Surinkę , suvaržę ir

sujunginėję priekinį tiltą galime uždėti priekinius ratus. Pajungiame

išmetimo sistemą.Sujunginėjame pavarų dėžes traukes, bei sankabos

hidraulines žarneles. Kai priekyje viskas bus padaryta, galime pereiti į

galinę automobilio surinkimo dalį. Įdedam galinį tiltą. Sujunginėjame

stabdžių žarneles, rankinių stabdžių troselius. Kai viską sujunginėjame,

bei suvaržysime, sudedame galinius ratus.

Surinkimo būdų gali būti įvairių. Nebūtinai yra išsaugomas eiliškumas.

5.Automobilio derinimas .Automobilis VW PASSAT B5

Surinkę automobilį deriname priekio apdailos detalių montažinius tarpelius.

Visų sujungimų, oro kanalų, vandens kanalų chermetiškumą..Visas sistemas

užpildom joms skirtais skysčiais.Stabdžių bei sankabos sistemas nuorinam ir

patikrinam chermetiškumą. Patikrinam kuro sistemos chermetiškumą, bei

išmetimo sistemos chermetiškumą. Kadangi perrinkinėjant visos pagalvės

(variklio bei pavarų dėžės) ne visada atsistoja į pradinę padėtį. Reikia

kol mašina tebėra ant keltuvo užvesti mašiną, atleidus pagalves nuo

variklio ir pavarų dėžės vibravimo viskas grįžta į ankstesnę padėtį. Tokius

derinimus galima padaryti ir pagal gamyklos gamintojos nustatytus matmenis.

Dar galime patikrinti dujų išmetimą, bei priekinių ratų suvedimą ar

išvirtimą. Kai viskas patikrinta mašina yra paruošta eksplotavimui.