Automobilių techninė mechanika
3 KREDITAS
AUTOMOBILIŲ ARDYMAS Į AGREGATUS IR SURINKIMAS
1.Sunkvežimio ardymas
Ardydami pasirenkame automobilį KAMAZA3-5511.
Pasiruošimą ardymui pradėjau nuo to, kad mašiną įsivariau į plovyklą. Ten
mašiną apiplovęs vandeniu aukšto slėgio srove . Išmušinėjęs visus
nešvarumus nuo ardomųjų detalių aukšto spaudimo vandens srove įvarau mašiną
į mechanines dirbtuves ir užvarau ją ant remonto duobės. Po to kranbalkio
pagalba prieš tai atsukus pakilimo stūmoklį. Prikeliame “kuzavą”, kad
galėtume atjungti laikomąjį apsauginį trosą ir galėtume atkaišiuoti
“kuzavo” laikomuosius kaiščius. Visa tai padarę “kuzavą” nukeliame šalin.
Taip mums lengviau prieiti prie toliau ardomų mechanizmų. Atfiksuojame ir
atverčiame mašinos kabiną. Dabar mums bus lengviau prieiti prie variklio,
nes antras veiksmas ir bus variklio bei pavarų dėžės ėmimas lauk.
Atsijungiam elektros laidus , vandens aušinimo šlangas, oro vamzdelius, oro
filtrą.
Atsukame ir atjungiame kardaninę pavarą. Nuimame radiatorių , kad būtų
lengviau iškelti variklį su pavarų dėže iš rėmų.Atsukame dujų išmetimo
vamzdžius nuo kolektoriaus .Tada atsukę keturis laikomuosius variklio bei
pavarų dėžės varžtus su kranbalkio pagalba iškeliame variklį su pavarų dėže
lauk.
Jį iškėlę padedame ant specialaus stendo.Toliau nuimame kuro baką. Atsukę
kuro padavimo ir grįžtamuosius vamzdelius atsukam laikomąsias bako dvi
juostas ir kranbalkio pagalba nukeliame baką ant žemės.
Toliau nukeliame kabiną.Atjunginėję elektros laidus, atjungsime nuo vairo
kolonėles ,vairo rato mechanizmą.Po to atsukame priekinėje dalyje dvylika
laikomųjų kabinos varžtų ir kranbalkio pagalba nukeliame mašinos kabiną,
kurią padedame ant paruoštų ‘ožiukų’.
Kranbalkio pagalba pakeliame ppriekinę dalį automobilio ir po vienu pakišam
“ožiuką”, bet taip , kad jis nemaišytų priekinio tilto nuėmimui. Nuimam
priekinius ratus. Atjungiam traukes, atsukam tvirtinimo varžtus ir
kranbalkio pagalba nuleidžiame priekinį tiltą ant žemės.
Toliau pereisime prie galinių tiltų. Atsukę balansyrų varžtus, kuriais jie
tvirtinami prie kronšteinų, kurie sujungti su automobilio rėmais.Mes galime
kranbalkio pagalba prikėlus galinę dalį automobilio abu tiltus išstumti iš
po rėmų. Po to pakišam po rėmais “ožiukus”ir padedame rėmus ant jų. Abu
tiltai lieka kartu.
Norint juos atskirti reikia kardaninę pavarą , reaktyvines traukes ir
atšplintuoti linges.Bet mes jų neardysime, paliksime kaip vieną didelį
agregatą. Dar galime atjungti oro talpas ,liaudyje vadinamus resiveriais.
Tereikia tik atsukti vamzdelius, kurie prijungti prie resiverių ir atleisti
įtempimo juostas. Resiverius nukelti ar nuimti galima rankomis, jie nelabai
sunkūs.
2.Sunkvežimio surinkimas, derinimas
Surinkimas tokia pat tvarka, tik iš aantro galo, bet variklio su pavarų dėže
įkėlimo patogumui mašinos kabiną uždėti jau esant įkeltam
varikliui.Surinkus mašiną reikia viską sutikrinti, suderinti.Pvz.
sureguliuoti sankabą prieš tai papildžius į sistemą skysčio, kurio nubėgo
atjungus vamzdelius nuo sankabos stiprintuvo Papildyti skysčio į vairo
stiprintuvą ir nuorinti sistemą. Patikrinti ar niekur neina iš sistemos
oras po vamzdelių ir resyverių atjunginėjimo. Sukelti stabdžių kalades, nes
jas buvome suleidę, kad galėtume išstumti galinius tiltus iš po rėmo.
Patikrinam stabdžius. Užpumpuojam kuro į siurblį rankinės pompos pagalba.
Užpilame vandens į aušinimo sistemą. Uždedame ant išmetimo vamzdžio dūmų
surinkėją , be to dar sujungiame ventiliatorius, kurie trauklia dūmus iš
dirbtuvių lauk. Tada bandome užvesti ir dar kartą viską sutikrinę ir
pervaržę važiuojam iš dirbtuvių lauk. Mūsų mašina paruošta darbui.
3.Lengvųjų automobilių ardymas
Ardymui pasirinkau automobilį VW PSSAT B5
Pradėkime nuo to, kad apsiplausime automobilį. Išmušinėsime spaudimine
srove šlango pagalba vandeniu visą važiuoklę kiek tai įmanoma
švariau.Toliau mašiną įsivarome į remonto dirbtuves, kur yra automobilių
keltuvas, kad būtų lengviau dirbti. Pasikeliame automobilį keltuvo pagalba
ir pradedame ardyti. Pirmiausia atsisukame ir nuimame ratus.
Po to nusiimame apatinį variklio apsauginį dangtį.
Kai nuimam dangtį pradedame ruoštis variklio ėmimui lauk, kuris išsikelia
kartu su pavarų dėže. Kad galėtume iškelti variklį reikia nusiimti
priekinio buferio apdailą, po to nuima buferio kronšteiną.Po to reikia
išsileisti aušinimo skystį, nes reikės imti lauk aušinimo radiatorių.
Atsukę radiatoriaus tvirtinimą , atjunginėję šlangus išimame radiatorių
lauk.
Atjungiame akumuliatoriaus klemas .
Atsijunginėjame elektros laidus, maitinimo sistemos.Po atjungiame išmetimo
sistemos vamzdžius nuo kolektoriaus.
Atjungiame valdymo trosus, traukes. Atsijungiam varančiuosius pusašius.
Atjungiam sankabos hidraulinę jungtį.Atsukame variklio ir pavarų dėžės
tvirtinimo varžtus ir kranbalkio pagalba iškeliame variklį, bei pavarų
dėžę.
Variklį pastatome ant spec.”ožiuko”.
Atsileidus priekinius ir galinius, bei viršutinius tvirtinimo varžtus
išimame priekinį tiltą.
Išėmus priekinį tiltą bandysime išimti galinį. Atsijunginėjus rankinių
stabdžių troselius, hidraulinio skysčio žarneles.Toliau atsijungiame
viršutinius amortizatorių tvirtinimo taškus. Atjungę galinio tilto
tvirtinimo taškus išimame galinį tiltą.
Dar galime išimti išmetimo sistemą, kuri laikosi ant pakabintų laikomųjų
guminių jungčių.
4.Lengvojo automobilio ssurinkimas. Automobilis VW PASSAT B5
Surinkti galima nebūtinai tokiu pat eiliškumu, kaip išardėme. Galime
pradėti nuo priekinio tilto. Įdėjus priekinį tiltą įsikeliame variklį su
pavarų dėže viską suvaržę ir sujunginėję. Dedame radiatorių, bei oro
filtrus. Surenkame priekinę mašinos dalį, uždėdami buferio kronšteiną bei
buferio apdailą. Sujungiam varančiuosius pusašius. Surinkę , suvaržę ir
sujunginėję priekinį tiltą galime uždėti priekinius ratus. Pajungiame
išmetimo sistemą.Sujunginėjame pavarų dėžes traukes, bei sankabos
hidraulines žarneles. Kai priekyje viskas bus padaryta, galime pereiti į
galinę automobilio surinkimo dalį. Įdedam galinį tiltą. Sujunginėjame
stabdžių žarneles, rankinių stabdžių troselius. Kai viską sujunginėjame,
bei suvaržysime, sudedame galinius ratus.
Surinkimo būdų gali būti įvairių. Nebūtinai yra išsaugomas eiliškumas.
5.Automobilio derinimas .Automobilis VW PASSAT B5
Surinkę automobilį deriname priekio apdailos detalių montažinius tarpelius.
Visų sujungimų, oro kanalų, vandens kanalų chermetiškumą..Visas sistemas
užpildom joms skirtais skysčiais.Stabdžių bei sankabos sistemas nuorinam ir
patikrinam chermetiškumą. Patikrinam kuro sistemos chermetiškumą, bei
išmetimo sistemos chermetiškumą. Kadangi perrinkinėjant visos pagalvės
(variklio bei pavarų dėžės) ne visada atsistoja į pradinę padėtį. Reikia
kol mašina tebėra ant keltuvo užvesti mašiną, atleidus pagalves nuo
variklio ir pavarų dėžės vibravimo viskas grįžta į ankstesnę padėtį. Tokius
derinimus galima padaryti ir pagal gamyklos gamintojos nustatytus matmenis.
Dar galime patikrinti dujų išmetimą, bei priekinių ratų suvedimą ar
išvirtimą. Kai viskas patikrinta mašina yra paruošta eksplotavimui.