Kognityvinė Psichologija II dalis

Pelke tyrimas – 2 studentus treniravo 5 val. į savaitę 17 savaičių skaitant apsakymą rašyti žodžius kurie yra diktuojami. Po 6 savaičių jie galėjo šias užduotis atlikti tuo pačiu metu gana gerai. Ir rašymas ir teksto supratimas buvo geras. Bet rašymo žodžių apdorojimas nebuvo išsamus, nes galėjo atsiminti tik kelis žodžius. Jei 20 paeiliui pateiktų žodžių buvo iš to pačios grupės (pvz. būdv.) jie jų nesuprato.

Išvada: žmonių sugebėjimas vystyti įgūdžius l. Didelis. Todėl negalim teigti, kad yra riba kognityviniam produktyvumui. GGalima aiškinti, kad rašymas buvo automatizuotas ar išvystytas geras dėmesio perkėlimas. Tyrimas verčia abejoti filtrų teorijos adekvatumu.

Neisser išskyrė du pažinimo proceso lygius: greitą, lygiagretų, netikslų, ikidėmėsinį ir lėtesnį informacijos apdorojimą, kuriame turi dalyvauti fokalinis dėmesys.

Kritikuoja filtravimo teoriją – kai bandai nuskinti obuolį ar pasiimti nuo stalo sumuštinį, tai nefiltruojam likusių obuolių ir sumuštinių.

Kitos terijos skirtingai nuo filtravimo dėmesį sieja su pastangomis. Tai ribotų resursų dėmesio teorijos.

Kahneman – dėmesio, kaip vidinių pastangų teorija, teigia, kad skirtinga psichinė veikla reikalauja nevienodų ddėmesio pastangų