Elizabeth Arden ir Salvador Dali kvepalu reklamos dizaino ir estetikos sprendimai

Turinys

Įvadas 3

1. „Elizabeth Arden“ reklamos estetiką ir dizainą įtakojantys faktoriai 4

1.1. Elizabeth Arden vardo kilmė 4

1.2. Elizabeth Arden grožio industrija 5

1.2.1. Produktų specifikacija ir tikslinė auditorijos tipologija 5

1.2.2. Verslo strategija ir koncepcija 9

2. Reklaminio dizaino sprendimai 10

2.1. Prekinio ženklo vizualinės išraiškos stilistika 10

2.2. Pakuotės tūrinis ir grafinis dizainas 10

2.3. Kvepalų reklaminio pristatymo vizualinės išraiškos stilistika 11

3. Salvador Dali reklamos estetiką ir dizainą įtakojantys faktoriai 14

3.1. Salvador Dali vardo kilmė 14

3.2. Cofinluxe grožio industrija 15

3.2.1. Produktų specifikacija ir tikslinė auditorijos tipologija 15

4. Reklaminio dizaino sprendimai 16

4.1. Prekinio ženklo vizualinės išraiškos stilistika 16

4.2. Pakuotės tūrinis ir grafinis dizainas 16

4.3. KKvepalų reklaminio pristatymo vizualinės išraiškos stilistika 23

Išvados 25

Informacijos šaltiniai 26Įvadas

Reklama – šią sąvoką girdime kasdien ir visur. Pagrindinis reklamos tikslas – pasiekti, kad vartotojas pasielgtų taip, kaip nori reklamos davėjas – įsigytų vieną ar kitą prekę, pasinaudotų tam tikra paslauga, praktikuotų vienokį ar anokį gyvenimo stilių. Norime mes to ar ne, bet reklama daro įtaką mūsų mintims ir jausmams.

Reklamos kiekis ir kokybė lemia vartotojų požiūrį į prekę, paslaugą ar politinį veikėją. Reklamos poveikio nustatymas ypač svarbus reklamos davėjams, nes tikslingai reklamai išleistos lėšos –– tai įmonės investicijos į ateities veiklą. Reklamoje svarbu ne tik idėja, bet ir tai, kaip, kokiu būdu, kokias meninės raiškos priemones pasitelkiant ji perduodama.

Šiame darbe pateiktos Elizabeth Arden ir Salvador Dali kvepalų reklamos estetikos ir dizaino analizės.

Darbo objektas: Elizabeth AArden ir Salvador Dali kvepalai.

Darbo tikslas: palyginti Elizabeth Arden ir Salvador Dali reklamos estetiką ir dizainą.

Tyrimo uždaviniai:

 Išskirti Elizabeth Arden ir Salvador Dali reklamos estetiką ir dizainą įtakojančius faktorius;

 Aptarti Elizabeth Arden ir Salvador Dali kvepalų reklaminio dizaino sprendimus.

Tyrimo metodas: aprašomasis, interpretacinis, analitinis.1. „Elizabeth Arden“ reklamos estetiką ir dizainą įtakojantys faktoriai

„Kiekviena moteris turi prigimtinę teisę būti graži ir natūrali.

Nėra jokių priežasčių, kad metams bėgant ji prarastų nors dalelę grožio.“

Elizabeth Arden (1878 – 1966)1.1. Elizabeth Arden vardo kilmė

Florence Nightingale Graham (toks tikrasis Elizabeth Arden vardas) profesinė karjera prasidėjo Toronto korsetų siuvykloje. Florence metė darbą ir išvažiavo į neribotų galimybių miestą Niujorką. Tačiau darbas farmacijos kompanijoje ir slaugės profesija nebuvo jos svajonių veikla. Jai labiau patiko grožio kabinetas, kuriame vėliau įsidarbino. Bet ir čia jjai netrukus tapo per ankšta. Tada Florence pasiskolino iš pusbrolio 6000 dolerių – tais laikais tai buvo milžiniška suma. Kai giminaitis paklausė, kam jai pinigai, trisdešimtmetė moteris atsakė: „Atidarysiu grožio saloną, juk išmanau chemiją ir mediciną“ Beje, tai buvo tiesa: dirbdama slauge, ji nuspėjo, kad kremai nuo nudegimo ir balzamai odai galėjo būti naudojami ne tik gydyti, bet ir grožiui. Savo namų virtuvę pavertusi laboratorija, eksperimentavo su įvairiais ingredientais – norėjo sukurti nepriekaištingą kosmetinį kremą. Kaimynai manė, kad nemalonų kvapą sskleidžia sugedę kiaušiniai, nes šeima gyvena per skurdžiai, kad nusipirktų gero maisto! „Kokį grožio saloną? Kur?“ – nusijuokė pusbrolis. „Penktojoje aveniu“ – atkirto Florence – Elizabeth. Vardą ji pasiskolino iš vienos draugės, pavardę – iš Alfredo Tennysono poemos. Florence Nightingale galėjo vadintis kambarinė ar tarnaitė, o į prabangaus salono šeimininkę derėjo kreiptis rafinuočiau.

Kai 1908 m. Penktojoje aveniu buvo atidarytas grožio salonas (ne kabinetas, kaip iki tol buvo įprasta vadinti), jį puošė raudonos durys – kad kristų į akis – ir užrašas ant fasado: Elizabeth Arden.

Veido ir kūno priežiūra, masažas, makiažas, pratimai, fechtavimas, joga – E. Arden grožio salonai garsėjo daugeliu procedūrų. Elizabeth iš Paryžiaus atsivežė skaitalų ir pudros, iš jų kūrė savas priemones, atitinkančias veido odos spalvą, pasiūlė derinti akių, skruostų ir lūpų makiažą.

Elizabeth Arden – tai moteris, sukūrusi visą makiažo istoriją – įprotį dažytis padariusi savaime suprantamu dalyku. Tai buvo revoliucinis žingsnis, turint omenyje, kad tuo metu scena buvo vienintelė makiažui priimtina vieta.

Elizabeth pirmoji sugalvojo konsultantės pareigybę grožio salone. Iš Paryžiaus ji parsivežė ir naują veido masažo techniką. Arden buvo pirmoji bendro grožio sampratos šalininkė. Ji buvo įsitikinusi, kad grožis prasideda nuo sveikos odos. Todėl ir kūrė produktus, kurie ne maskuotų odos defektus, o juos gydytų. Ji mmokė klientes, kad odą reikia valyti, tonizuoti, maitinti, kovoti su pirmaisiais senėjimo požymiais. Būtent Arden atidarė pirmąjį JAV SPA centrą Mein Čance. Vienas neįprasčiausių Elizabeth Arden produktų – Eight Hour Cream buvo sukurtas. jos grynaveislio žirgo, dalyvavusio lenktynėse, kanopoms gydyti. Pastebėjusi, kad kremas padėjo ne tik žirgui, bet ir prižiūrėtojo rankoms, Elizabeth produktą ištobulino ir pasiūlė pirkėjams. 4 – ajame dešimtmetyje buvo sakoma (šį posakį mėgo kartoti ir pati Elizabeth, kurią žurnalas Life įtraukė į įtakingiausių XX a. Amerikiečių sąrašą), kad tik trys amerikietiški vardai žinomi bet kuriame pasaulio kampe: Singer siuvamosios mašinos, Coca – Cola gėrimai ir Elizabeth Arden kosmetika.

II pasaulinis karas keitė pasaulį ir . kosmetiką. Daugumą moterų pradėjo dirbti, o Elizabeth Arden mokė jas, kaip tinkamai dažytis ir rengtis darbe. Remdama moteris, tarnaujančias karinėse pajėgose, kosmetologė sukūrė lūpų dažus Montezume Red: jų raudonis derėjo su uniformos atspalviu.

Jau 1920 m. Jos vardu buvo žymima daugiau nei 100 produktų, Arden siūlė bene 600 įvairių derinių. Tačiau verslo plėtrą (visame pasaulyje ji turėjo daugiau nei 100 salonų) Elizabeth visada griežtai kontroliavo ir niekada nesiūlydavo rinkai produktų, kol nebūdavo visiškai jais patenkinta – nuo ingredientų iki pakuotės.

Elizabeth Arden mirė 1966 m., sulaukusi 88-erių. Ant jos paminklo Slypi Holou kapinėse Niujorke parašyta: EElizabeth N. Graham. Taip legenda sujungta su realybe.1.2. Elizabeth Arden grožio industrija

Arden paveldas toliau plėtojamas kuriat naujas odos priežiūros ir kosmetikos technologijas. Po Elizabeth Arden mirties jos kompaniją 1971 m. Nupirko garsus koncernas Eli Lilly and Company, vėliau ji priklausė Fabergé ir Unilever. 2001 metais kompaniją nupirko kosmetikos ir parfumerijos gigantas FFI.1.2.1. Produktų specifikacija ir tikslinė auditorijos tipologija

Elizabeth Arden – tai pasaulinio prestižo grožio produktų kompanija, kurios įspūdingą portfolio sudaro prestižiniai kvepalai, odos priežiūros priemonės ir dekoratyvioji kosmetika.

Produkcija skirta aukštesnes pajamas gaunantiems vartotojams. Elizabeth Arden moteris – rafinuota ir elegantiška.

Kompanija siūlo plačią vyriškų ir moteriškų kvepalų liniją, apimančią: kvepalus, odekoloną, tualetinį vandenį, parfumuotą vandenį, kūno dezodorantus ir dovanų rinkinius. Kvepalai klasifikuojami pagal prekinius ženklus:

Elizabeth Arden prekinio ženklo kvepalai:

Red Door [1]

5th Avenue [2]

5th Avenue After Five [3]

Green Tea [4]

Mediterranean [5]

Provocative Woman [6]

Arden Beauty [7]

Blue Grass [8]

Provocative Interlude [9]

Splendor [10]

Sunflowers [11]

True Love [12]

Red Door Revealed [13]

Elizabeth Arden bendradarbiauja su pasaulio muzikos ir kino žvaigždėmis. Elizabeth Arden korporacijai priklauso Britney Spears [14-16] (Curious, Fantasy, Believe), Danielle Steel [17] (Danielle by Danielle Steel), Elizabeth Taylor [18-20] (White Diamonds, Elizabeth Taylor’s Passion, Gardenia by Elizabeth Taylor), Hilary Duff

[21-22] (With Love.Hilary Duff, Hilary Duff’s Wrapped With Love), ir Mariah Carey [23-24] (M by Mariah Carey, M by Mariah Carey Gold) kvepalų licencijos.1.2.2. Verslo strategija ir koncepcija

Pagrindinė Elizabeth Arden verslo strategija susijusi su prekinio ženklo portfolio tobulinimu. Stiprinamas pagrindinis prekinis ženklas, papildomai vystomi nauji prestižiniai prekiniai ženklai, suteikiamos naujos licencijos, vystomi paskirstymo kanalai. Visi šie veiksniai papildo esamą portfolio ir plečia tikslinę vartotojų auditoriją.

Elizabeth Arden valdo licencijuotus garsenybių vardo kvepalus, savo veikloje remiasi Riviera Concepts Inc. koncepcija.2. Reklaminio dizaino ssprendimai

2.1. Prekinio ženklo vizualinės išraiškos stilistika

Logotipą sudaro korporacijos vardas Elizabeth Arden ir jos simbolis – raudonos durys. Naudojamas šriftas su serifais. Durų spalva – raudona – pasirinkta neatsitiktinai.

Dizaineriai dažnai savo naujų idėjų ir projektų pristatymui naudoja būtent raudoną spalvą, kadangi ryškiai raudonos detalės prikausto dėmesį net pačioje neutraliausioje aplinkoje. Naudojant raudoną spalvą galima sukurti galingus efektus. Ji gali pagyvinti aplinką, sukurti jaukumą bei padaryti objektą elegantišku. Raudona spalva taip pat simbolizuoja sėkmę. Viso šito ir troško Elizabeth Arden savo kkarjeros pradžioje. Jos lūkesčiai pasiteisino.2.2. Pakuotės tūrinis ir grafinis dizainas

Prekės pakuotė yra labai svarbus produkto atpažinimo ir įsiminimo elementas. Pakuotė leidžia pastebėti prekės ženklą ir pagal jį išskirti ją iš kitų.

Pakuotė – tai gamintojo pagarbos išraiška vartotojui. Pakuotės tikslas –– sudominti ir kartu įteigti pasitikėjimą preke ir gamintoju. Kuo brangesnė prekė, tuo puikesnė ir geresnė jos pakuotė. Brangiems, nedideliems daiktams gaminama labai geros kokybės speciali pakuotė, kurioje jos laikomos ir nupirktos. Visi šie teiginiai yra labai tikslūs, kalbant apie kvepalų pakuotę. EA daug dėmesio skiria ne tik patiems savo produktams, bet ir jų pakuotėms. Juk prekės pakuotė yra vienas svarbiausių vizualios reklamos atributų.

Prekės pakuotė atlieka penkias funkcijas:

1. Laiko prekę ir apsaugo ją nuo gedimo;

2. Identifikuoja prekę;

3. Sukuria vartojimo ir laikymo patogumus;

4. Patraukia pirkėjų dėmesį;

5. Taupo lėšas.

Elizabeth Arden – tai prabangos ženklas. Prabanga atsispindi ir jos kvepalų pakuotėse. Naudojama ryškiai raudona, auksinė spalvos. Šios spalvos siejamos su garsiausiais Elizabeth Arden kvepalais Red Door, 5th Avenue, Ardenbeauty. Pakuotėms gaminti naudojamos aukštos kokybės medžiagos. Prabangos įįspūdį sustiprinta pakuočių subtilus švytėjimas, aukso spalvos linijos. Ant kiekvienų kvepalų buteliuko ir jų dėžutės yra Elizabeth Arden vardas.2.3. Kvepalų reklaminio pristatymo vizualinės išraiškos stilistika

Jau daug metų vienas pagrindinių reklaminių EA produkcijos veidu yra Catherine Zeta – Jones, klasikinis firmos simbolis – Red Door (raudonos durys). Būtent šie du simboliai sustiprina Elizabeth Arden prekinio ženklo paveldą ir sinchronizuoja EA prekinį ženklą pasauliniu mastu.

Naudojamos tradicinės reklamos priemonės: spausdintinė reklama, TV reklama, radijo reklama

Taip pat vyksta produktų pristatymai, kurių metu potencialūs klientai ggauna nemokamų mėginukų ir vietoje gali įsigyti patikusių produktų. Naudojamos ir netradicinės reklamos priemonės – tai interneto, mobiliųjų telefonų terpės ir tiesioginės žinutės.

Dirbama su reklamos agentūromis, kurios asistuoja EA firmai planuojant pasaulinę media, apimančią prekinių ženklų media strategijos vystymą ir daugumos mūsų produktų marketingo strategijos generavimą.

Spausdintinė reklama, plakatai

Stiliaus vientisumas išlaikomas naudojant logotipą, grafinius elementus – šriftą, šūkį, akcentus. Kiekviename reklaminiame pristatyme akcentuojamas kvepalų buteliukas. Nuo 2002 metų Elizabeth Arden naujuoju ir išskirtine atstove tapo aktorė Catherine Zeta-Jones. Rafinuota ir elegantiška aktorė įkvėpė ir vieną kvapą – Provocative Woman bei filmavosi jo televizijos reklamai.

Reklaminių plakatų kompozicija nėra centrinė. Pirmame plane dažniausiai pateikiamas kvepalų buteliukas, dešinėje pusėje. Spalvų ir spalvų tonų pagalba išgaunamas formos, erdvės įspūdis. Kuriama erdvinė kompozicija optinės apgaulės būdu plokštumoje vizualiai perteikiant tūrį. Taip pat naudojamos aukštos kokybės nuotraukos.Vyrauja raudona, juoda, auksinė spalvos ir jų atspalviai. Atspalvių paletė – nuo pastelinių iki ryškių spalvų.3. Salvador Dali reklamos estetiką ir dizainą įtakojantys faktoriai

„Iš visų penkių pojūčių būtent uoslė geriausiai perteikia nemirtingumą“.

Salvador Dali

Salvadoras Dali (Salvador Dali, 1904-1989),vienas žymiausių siurrealizmo atstovų, buvo nepaprastai ekscentriška, mėgstanti savireklamą asmenybė. Jo paveikslai – tai vizijos, kuriose susipina karo, religiniai, metafiziniai, erotiniai ir paranojiniai motyvai. Nepaprastai kruopščiai nutapytos detalės suteikia jo kūrybai įtaigumo („Atminties pastovumas”, „Pilietinio kkaro nuojauta”, „Sapnas”).

Siurrealizmas (pranc. surrealisme – sur – virš + realizmas), superrealizmas, 20 a. modernistinės dailės kryptis. Siurrealizmas kilo Prancūzijoje 3-jame 20 a. dešimtmetyje.

Siurrealistų paveikslai, nors ir figūratyviniai, vaizduoja nepažįstamą pasaulį, atkuriantį ne tik ramią sapno nuotaiką, bet ir košmaro fantaziją. Dailininkai siurrealistai rėmėsi iracionalistinės, intuityvistinės filosofijos idėjomis, S.Freudo psichoanalizės teorija, dada ir metafizinės tapybos patirtimi.

Siurrealistai suformavo dvi pagrindines siurrealizmo pakraipas – abstrakčią ir figūrinę, išplėtojo asambliažo, fotomontažo, frotažo, fumažo, koliažo technikas.

Siurrealizmo meno kūriniuose tikrovės detalės vaizduojamos natūraliai, meistriškai, tačiau iškraipomos daiktų savybės, pabrėžiamas sugretinimo absurdiškumas, nes juk realūs daiktai gretinami su nerealiais sapnų, haliucinacijų, erotinių fantazijų daiktais. Vaizdas kuriamas iš nesusijusių detalių koliažo principu.3.1. Salvador Dali vardo kilmė

Jokie epitetai jau nieko nepridės prie S. Dali reputacijos ir nepapildys jo knygos, pavadintos labai paprastai – Vieno genijaus dienoraštis. Žymiausias XX a. tapytojas kiekvieną savo gyvenimo akimirką mokėjo paversti legenda. Jo ryšiai su mados pasauliu buvo be galo glaudūs ir abipusiai: S. Dali modeliavo sukneles su pridedamosiomis konstrukcijomis – jos skirtos, kad moters figūra maksimaliai atitiktų vyrų erotinius lūkesčius. Bateliai su spyruoklėmis, dirbtiniai nagai su mažyčiais veidrodėliais, į kuriuos galima žvilgtelėti, perregimi manekenai vitrinose (į juos būdavo įpilama vandens ir įleidžiama žuvyčių – taip imituota kraujotaka). S. Dali kūrė ggarsiausių mados žurnalų Harper‘s Bazaar ir Vogue viršelius ir iliustracijas – 1946 m. britų Vogue viršelį puošė paveikslas Christmas (Kalėdos), nutapytas tais pačiais metais. Vėliau būtent šis paveikslas pasufleravo idėją sukurti kvepalų buteliuką. Kaip ir Karalius Saulė ar Moteris rožių galva.

1982 m. Salvador Dali gavo pasiūlymą sukurti kvepalus: verslininkas Jean‘as Pierre‘as Grivory ir kompanija Cofinluxe pasirašė sutartį išleisti maestro vardu pavadintus kvepalus. J.V. Grivory nusprendė leisti originalios koncepcijos aromatų seriją: Kvepalai kaip meno kūrinys. Brangus turėjo būti ne tik turinys, bet ir flakonas, ant kurio puikuotųsi išskirtinis vardas. S. Dali – madingas ekscentrikas su verslininko gyslele idealiai tam tiko.3.2. Cofinluxe grožio industrija

Įkvėptas galingos idėjos sujungti meną ir kvepalus Jean‘as Pierre‘as Grivory įkūrė kompaniją, kuri apjungia meno, mados ir tapybos sritis.

Jean‘ui Pierre‘ui Grivory pavyko gauti pasaulinio masto Salvador Dali kvepalų licenciją, po kiek laiko – ir Morgan kvepalų. Taigi Cofinluxe valdo Salvador Dali ir Morgan prekinius ženklus.

Įkvėpimo šaltinis šiems dviems kvepalų prekiniams ženklams, kurie parduodami per atrinktus mažmeninės prekybos kanalus, yra susijęs su vienu iš šių įvaizdžių: Salvador Dali darbai ir Morgan dvasia ready- to-wear.3.2.1. Produktų specifikacija ir tikslinė auditorijos tipologija

Tarptautinę šlovę pelniusi industrija, kurios tikslinė auditorija yra jaunos panelės ir moterys, kasdieninę madą pavertė modernia, kerinčia ir prieinama.

Lygiagrečiai su aromatų serija Kvepalai kaip meno kūrinys, Cofinluxe sukūrė keturias koncepcijas, paremtas kasdieniniu gyvenimu, kurias atspindi keturi kvepalų prekiniai ženklai: Café, Thé, Taxi ir Watt. Šios kvepalų linijos atspindi Jean‘o Pierre‘o Grivory aistrą padaryti kvepalus universalius ir prieinamus.4. Reklaminio dizaino sprendimai

4.1. Prekinio ženklo vizualinės išraiškos stilistika

Salvador Dali kvepalų logotipas yra paties kūrėjos parašas. Jis puikuojasi ant kiekvienos kvepalų dėžutės. Logotipo kompozicija – plokštuminė (dvimatė), dinamiška. Raidės stilizuotos.4.2. Pakuotės tūrinis ir grafinis dizainas

Salvador Dali kvepalai išskirtiniai tuo, kad kiekvienas kvepalų bbuteliukas ir jo dėžutė yra tarsi didžiojo maestro darbų reprodukcijos. Grafiniame dizaine panaudojamos paveikslų reprodukcijos, tūriniame – atskiri paveikslų elementai, pvz., lūpos, nosis ir t.t.

Grafinis dizainas atlieka identifikacijos funkciją – kvepalų kūrėjas atpažįstamas iš savo dailės kūrinių. Tūrinis dizainas taip pat identifikuoja kūrėją.

Skiriamos 5 Salvador Dali kvepalų linijos, sukurtos pagal 4 garsius dailininko paveikslus: Apparation of The Face Aphrodite of Knidos (1981), Christmas (1946), Le Roy Soleil (1945), Femme à la tete de roses (1935) ir pagal garsiąją segę Rubylips ((1949), kurią S. Dali sukurti įkvėpė poetiška literatūrinė metafora, moters lūpas prilyginanti rubinų raudonumui, o dantis – perlams.

Pagal Apparation of The Face Aphrodite of Knidos paveikslą sukurti kvepalai:

Salvador Dali [1]

Salvador Dali pour Homme [2]

Laguna [3]

Laguna pour HHomme [4]

Dalimix [5]

Eau de Dali [6]

Aguaverde [7]

Sea & Sun in Cadaquès [8]

3 pav. Salvador Dali „Aphrodite of Knidos“ (1981 m.)

Šaltinis: http://www.parfums-salvadordali.com/

Visų šios linijos kvepalų flakono dizainui Salvadoras Dali panaudojo savo paveikslo Knido Afroditės veido šmėkla peizaže, kurį nutapė įkvėptas antikos skulptoriaus Praksitelio skulptūros, elementus. Buteliukas gavo geidulingas meilės deivės lūpas ir grakščią nosį. Pirmieji Salvador Dali kvepalai dvelkė klasikiniais jazminų ir rožių aromatais – šias gėles dievino ir pats, ir jo žmona Gala.

Pagal Christmas paveikslą sukurti kvepalai:

Dalissime [9]

Dalimania [10]

4 pav. Salvador Dali „Christmas“ (1946 m.)

Šaltinis: http://www.parfums-salvadordali.com/

Ši kvepalų linija skirta paminėti Salvadoro Dali žmonos Gala Dali šimtmečio jubiliejų.

Pagal Le Roy Soleil paveikslą sukurti kvepalai:

Le Roy Soleil [11]

Le Roy Soleil HHomme [12]

Black Sun [13]

5 pav. Salvador Dali „Le Roy Soleil“ (1945 m.)

Šaltinis: http://www.parfums-salvadordali.com/

Šioje kvepalų linijoje pasikartojantis motyvas yra saulės simbolis. Vyrauja astraliniai ornamentai Spalvos pastelinės. Vyriškuose kvepaluose vyrauja achromatinės (baltos, pilkos ir juodos) spalvos. Figūra ir fonas atskiriami pasitelkiant spalvas (auksinė – raudona, juoda – balta, juoda – auksinė), linijas, reljefo iškilumus (kvepalų buteliukuose).

Pagal Femme a la tete de roses paveikslą sukurti kvepalai:

Daliflor Eau de Parfume [14]

Daliflor Eau de Toilette [15]

Dalistyle [16]

6 pav. Salvador DDali „Femme a la tete de roses“ (1935 m.)

Šaltinis: http://www.parfums-salvadordali.com/

Šios linijos kvepalai pabrėžia moteriškumą grakščiomis linijomis ir išlenkimais.

Pagal segė Rubylips sukurti kvepalai:

Rubylips [17]

Eau de Rubylips [18]

Purplelips [19]

Purplelight [20]

Purplelips Sensual [21]

Little Kiss [22]

7 pav. Salvador Dali „Broche Rubylips“ (1949 m.)

Šaltinis: http://www.parfums-salvadordali.com/

Šios kvepalų linijos išskirtinis meninis elementas – lūpos. Penkios lūpos, kurios puikuojasi ant dėžutės ir buteliuko, iliustruoja Dali moteriškumo kvintesenciją modernioje interpretacijoje.4.3. Kvepalų reklaminio pristatymo vizualinės išraiškos stilistika

Spausdintinė reklama

Reklaminiuose Salvador Dali plakatuose naudojama erdvinė kompozicija. Erdvės pojūtis kuriamas spalvomis ir jų atspalviais, kontrastais, naudojamos aukštos kokybės nuotraukos, paveikslų reprodukcijos. Kompozicija – centrinė disimetriška. Plakato centre pateikiamas buteliukas arba pagrindinis jo akcentas, elementas (9 pav. – raudonos lūpos). Koloritas – ryškios spalvos. Spalvos, atspalvio parinkimas sietinas su kvepalais, jų pavadinimu, pvz. Rubylips pakuotės spalva – raudona. Ši spalva ir jos atspalviai vyrauja ir šių kvepalų reklaminiuose pristatymuose.Išvados

• Elizabeth Arden – prabangūs kvepalai. Prabangą pabrėžia ir jų pakuotė.

• Elizabeth Arden logotipo šriftas su serifais.

• Nuo 2002 m. reklaminis EA veidas – Catherine Zeta-Jones.

• EA priklauso Britney Spears, Danielle Steel, Hilary Duff, Elizabeth Taylor, Mariah Carey kvepalų licencijos.

• Salvador Dali kvepalų prekinis ženklas priklauso kompanijai Cofinluxe, kuriai vadovauja Jean‘as Pierre‘as Grivory.

• Salvador Dali 5 kvepalų linijos siejasi su jo 4 paveikslais iir vienu juvelyriniu dirbiniu.

• Salvador Dali kvepalų pakuotėse panaudotos jo paveikslų reprodukcijos ir atskiri paveikslų elementai.Informacijos šaltiniai

1. ČEREŠKA, B, 2004. Reklama: teorija ir praktika

2. MARTINKĖNAITĖ, V, 2007. Modernizmas – siurrealizmas – Salvadoras Dali. Prieiga: http://www.culture.lt/lmenas/?leid_id=3133&kas=straipsnis&st_id=10388 [2008 – 04 – 30]

3. SABALIAUSKAITĖ, K, 2007. Kelionė į siurrealizmą. Prieiga: http://www.lrytas.lt/-11830661161181457995-p2-Stilius-Kelion%C4%97-%C4%AF-siurrealizm%C4%85.htm [2008 – 05 – 10]

4. BOVINA, V, 2003. Siurrealizmas. Prieiga: http://www.geocities.com/valerijabovina/Siurrealizmas.htm [2008 – 05 – 04]

5. Salvador Dali Museum, Inc., 2005. Prieiga: http://www.salvadordalimuseum.org/html [2008 – 05 – 15]

6. COFINLUXE, Gala-Salvador Dali Foundation/ADAGP, Paris 2006. Les parfums Salvador Dali. Prieiga: http://www.parfums-salvadordali.com/

7. COFINLUXE Inc. internetinė svetainė. Prieiga: http://www.cofinluxe.fr/

[2008 – 05 – 10]

8. ELIZABETH ARDEN Inc. internetinė svetainė. Prieiga: http://corporate.elizabetharden.com/index.php [2008 – 05 – 03]

9. ELIZABETH ARDEN, Inc. 2007. Annual Report. Prieiga:

http://library.corporate-ir.net/library/98/982/98237/items/265119/2007_AR.pdf [200 – 05 – 10]

10. LEWIS, J.J, 2005. Elizabeth Arden. Prieiga: http://womenshistory.about.com/od/fashion20th/p/elizabeth_arden.htm [2008 – 05 – 10]