ka as daryciau geriau nei konkurentas

Turinys

 Įvadas…………………………3

1. Prekybos centrų charakteristikos…………………….4

2. Personalas ir aptarnavimas……………………….5

3. Salės išplanavimas bei prekių išdėstymas……………….6

4. Prekių asortimentas…………………………7

5. Kainų politika. Kainos…………………………9

6. Šiuo metu teikiamos nuolaidos……………………11

7. Nuolaidų kortelės. Jų gavimo sąlygos…………………13

 Išvados ir pasiūlymai…………………………15

Įvadas

Lietuvoje yra daugybė įmonių, kurios savo teikiamomis paslaugomis, gaminama produkcija stengiasi patenkinti vis besikeičiančius vartotojų poreikius. Kiekviena įmonė siekia, kad jų prekės būtų perkamos t.y paklausios, tokiu būdu užsitikrindamos sau pelną. Jos tirdamos rinką, nustato prekių ar paslaugų paklausumą.

Prekių perkamumas ar paslaugų naudojimąsis priklauso nnuo daugelio veiksnių. Visų pirma įvairių įmonių savininkai turi daug dėmesio skirti prekių/paslaugų kainoms nustatyti. Jos turėtų būti orientuotos į vidutinį vartotoją ir neviršyti konkurentų kainų. Taip pat turi būti skiriama lėšų ir rėmimui. Reklamuojama prekė/paslauga suteikia galimybę vartotojo greičiau pamatyti jų naudingumą bei patrauklumą ir pagreitina veiksmus jų įsigijimui.

Prekės pateikimas, jos įpakavimas taip pat turi daug reikšmės pardavimų mąstui. Tačiau pasitaiko, kad neįmanoma į visas sritis investuoti pakankamai lėšų, tuo pasinaudodami konkurentai siekia būti pranašesni.

Darbo tikslas: išanalizuoti ddviejų Klaipėdoje esančių kosmetikos parduotuvių veiklą bei pateikti jų privalumus ir trūkumus, pateikti pasiūlymus, ką būtų galima daryti geriau.

Darbo uždaviniai:

1. pateikti parduotuvių charakteristikas;

2. išanalizuoti parduotuvių prekių asortimentą;

3. išanalizuoti kainų politikas parduotuvėse;

4. išanalizuoti parduotuvėse ęsančias nuolaidų korteles.

Darbo tema: „Ką aaš daryčiau geriau nei konkurentas“

Darbo metodai: stebėjimas ir abiejų parduotuvių palyginimas; įgytų žinių taikymas.

Darbo objektas: prekybos centrai „Rimi“ ir „Norfa“ esantys Klaipėdoje.

Prekybos centrų „Norfa“ ir „Rimi“ charakteristikos

„NORFA“

UAB „Norfos mažmena“ buvo įsteigta 1997 m. ir šiuo metu yra sparčiausiai Lietuvoje besivystantis mažmeninės prekybos tinklas. Bendrovė valdo 110 parduotuves ir pagal jų skaičių yra trečia šalyje, nusileisdama tik „VP Market“ ir bendrovės „Palink“ valdomam „Iki“ prekybos tinklui.

„Norfos mažmenos“ 2005 metų prekių ir paslaugų pardavimai siekė 1 206.8 mln. litų su pridėtinės vertės mokesčiu (PVM) – 31,71 proc. daugiau negu 2004 metais, kai bendrovės pardavimai sudarė 916,2 mln. litų. Be PVM „Norfos mažmenos“ apyvarta lyginamuoju laikotarpiu išaugo nuo 784,4mln. iki 1032 mln.litų.

2006 m. sparčiai augančiam „Norfos mažmenos“ prekybos tinklui priklauso 1110 parduotuvių. 2005 metais tinklas atidarė 12 naujų, modernių parduotuvių.

„Norfos“ parduotuvės suskirstytos į 5 formatus – S, L, XL, XXL, Hyper Norfa. Parduotuvių formatas (mažiausios parduotuvės yra S formato, didžiausios – Hyper Norfa) priklauso nuo prekybos salių dydžio ir apsprendžia jose esančių prekių asortimentą – kuo didesnė parduotuvė, tuo platesnis asortimentas. Šiuo metu „Norfai“ priklauso šios parduotuvės:

Tipas Skaičius Prekybos salės plotas

H 1 Prekybos salės plotas viršija 5000 kv. m.

XXL 8 Prekybos salės plotas viršija 2000 kv. m.

XL 71 Prekybos salės plotas nuo 500 iki 1500 kv.m.

L 26 Nuo 2200 iki 500 kv. m.

S 4 Iki 200 kv. m.

„Norfos“ parduotuvių bendras plotas siekia 159 479 kv. metrus, prekybos salių – 2005 m. pabaigoje buvo 97,80 kv. metrų. Mano analizuojama parduotuvė randasi Klaipėdoje. Pastate, kuriame įsikūręs „BMS Megapolis“. Tai viena didžiausių parduotuvių Klaipėdoje. Parduotuvėje dirba apie 55 darbuotojus.

„RIMI“

„Rimi Lietuva“ istorija prasidėjo 1995 m., kai buvo įkurta bendrovė „Ekovalda”. 1999m. Švedijos kompanija “ICA AB”, mažmeninės prekybos rinkos lyderė Šiaurės šalių regione, įsigijo bendrovės 50 proc. bendrovės akcijų. O jau po metų buvo atidaryta pirmasis „Rimi“ („Supermarket“) prekybos centras.

Startas buvo sėkmingas ir jau 2001 m. atidarytas didesnis savo plotu bei prekių asortimentu pirmasis prekybos centras „Hyper Rimi“. 2002 m. birželį Švedijos kompanija “ICA AB” įsigijo bendrovės „Ekovalda“ 100 proc. valdymo kontrolę. 2002 m. gruodį „Ekovalda“ pervadinama „Rimi Lietuva“, o jau 2003 m. atidaromas naujos koncepcijos modernus prekybos centras „Rimi Hypermarket“. Po dvejų metų – 2004-aisiais – visi prekybos centrai „Hyper Rimi“ rekonstruojami į „Rimi Hypermarket“, tais pačiais metais pirmasis „Rimi Hypermarket“ duris atveria Kaune.

„Rimi Lietuva“ nuolat plečiasi ir auga. Daugiau nei prieš metus bendrovei priklausė 30 prekybos centrų, tuo tarpu 2006 m. jų skaičius išaugo iki 45. Mano analizuojama „Rimi Hypermarket“ parduotuvė randasi Klaipėdoje, Taikos pr 64. Tame pačiame pastate yra įsikūrusių ddaug parduotuvių, naktinis klubas. Tai įtakoja didelį žmonių srautą.

„Rimi Lietuva“ veiklos rezultatai

2005 m. pardavimai 138,15 mln. EUR

2006 m. I pusmečio pardavimai 88,9 mln. EUR

Bendras prekybos centrų skaičius 51

Personalas ir aptarnavimas

„NORFA“ 2005 metais bendrovėje dirbo 4,2 tūkt. darbuotojų (2005 m. gruodžio 31 d. duomenimis). Mano analizuojamos “NORFOS” parduotuvėje, dirba apie 55 darbuotojus, tačiau ir turėdamas geriausius darbuotojus, parduotuvė nepatenkins vartotojo poreikių, jeigu neskirtų dėmesio tarpasmeniniam bendravimui. Personalo suinteresuotumas, mandagumas, pagarba klientui, išvaizda, kalba, geranoriškumas įeina į vartotojo patirtos realios kokybės sąvoką. Parduotuvei ne tik svarbu parduoti prekę, bet ir maloniai aptarnauti pirkėjus, taip užsitikrinti klientų sugrįžimu atgal. Motyvuojant įmonėse darbuotojus vis dar manoma, kad geriausias motyvas dirbti yra pinigai, t.y. kuo daugiau mokama, tuo geriau dirbama. Darbo užmokestis nėra praradęs savo motyvacines reikšmės, tik jo svarba priklauso nuo užimamų pareigų : atlyginimo dydis labai svarbus darbuotojams. Darbuotojų premijavimui skiriama 0,4 % nuo parduotuvės realizacijos pajamų.

„RIMI“ Kolektyvas taip pat kasdien gausėja – 2004 m. „Rimi Lietuva“ prekybos centruose dirbo 2000 darbuotojų, o šiandien jų skaičius siekia jau beveik 2700. Mano analizuojamoje „RIMI“ parduotuvėje dirba apie 50 darbuotojų. Parduotuvėje griežtai reikalaujama, kad visi darbuotojai laikytųsi visų higienos reikalavimų. Parduotuvės darbuotojai tvarkantys maistą turi tikrintis sveikatą, sveikatos sutrikimą pajutęs darbuotoja nedelsiant turi apie tai pranešti administracijai. <

Parduotuvės darbuotojams skirtas poilsio kambarys, nors jis ir mažas tačiau jaukus, įrengta virtuvėlė, rankų plovimo ir dezinfekavimo sistema, vaistinėlė. Taip pat iš darbuotojų reikalaujama mandagumo, pagarbos klientams, suinretesuotumo, nuolat šypsotis, tvarkingai rengtis.

Salės išplanavimas bei prekių išdėstymas

„NORFA“

“NORFOS” parduotuvės prekybos salės išplanavimas yra linijinis. Šiuo atveju parduotuvės išplanavimas yra racionaliai panaudotas, didėja prekių kiekis prekybos salėje, žymiai pagerėja prekybos salės pralaidumas.

Prekės, kurios išdėstytos pagrindiniame prekių judėjimo kelyje Prekės, kurios išdėstytos šalia pagrindinio prekių judėjimo kelio

 Viliojančios prekės (impulsyviai perkamos, naujovės, iš anksto neskelbta ypatingu pasiūlymu;

 Nebrangios prekės;

 Dažnai perkamos;

 Masinės paklausos.  Neatidėliotinos paklausos ir didelio patrauklumo;

 Retai perkamos;

 Specialaus poreikio prekės.

Viršutinėse lentynose pateikiamos brangios prekės, aukštesnės kokybės, pelningos prekės. Žemiau pateikiamos žemesnės kokybės, pigesnes prekes.

„RIMI“

Naujajame „Rimi Hypermarket“ yra pritaikyta unikali, Lietuvoje dar retą prekių pateikimo strategiją, sukurtą Prancūzijos konsultacinės bendrovės „Market Value“ ir sėkmingai taikomą didžiuosiuose Europos prekybos tinkluose. Specialus kokybiškas apšvietimas ir kruopščiai parinkta lentynų forma leidžia pirkėjui greičiau ir efektyviau apsipirkti, jo dėmesio neblaško pašaliniai trukdžiai, pirkėjams lengviau orientuotis didžiuliame prekybos centre, o, užmiršę norimą prekę, gali nesunkiai grįžti atgal. Šioje, kaip ir daugelyje savitarnos parduotuvių, išplanavimas yra linijinis. Tokio išplanavimo dėka didėja prekių kiekis prekybos salėje. Prekių išdėstymą pavaizduoti galime tokia pat lentele, kaip ir parduotuvėje „Norfa“. Išdėstymas toks pat, tik skiriasi

lentunų dydis.

Prekių asortimentas

„NORFA“

„Rivona“ yra pagrindinė „Norfos mažmenos“ tiekėja. 2004 m. bendrovės didžiają dalį pardavimų (96,6 proc.) sudarė maisto produktai bei plataus vartojimo pramoninės prekės.

Bendrovės didžiają dalį pardavimų sudaro maisto produktai bei plataus vartojimo pramoninės prekės. Šiuo metu “Rivona” prekiauja:

• pieno produktais;

• mėsos gaminiais;

• gaiviaisiais gėrimais;

• kava, arbata, saldainiais;

• duonos gaminiais, pyragais, sausainiais;

• alkoholiniais gėrimais

„Rivona“ licenciją verstis alkoholinių gėrimų didmenine prekyba įsigijo šių metų pradžioje. Bendrovė „Norfos“ prekybos sistemai tiekia alų, vyną bei stipriuosius gėrimus. Šiuo metu „Rivonos“ tiekimai ““Norfai” sudaro apie 20 proc. visų „Norfos“ prekybos centruose parduodamų alkoholinių gėrimų); Taip pat „Norfa“ naudojasi ir kitų tiekėjų tiekiamomis prekėmis:

• makaronais, miltais, cukrumi;

• konservais, sausais pusryčiais, prieskoniais, dribsniais, traškučiais;

• majonezu, konservacija, aliejumi;

• žuvies produktais;

• žaislais, žvakėmis;

• drabužiais, avalyne;

• kanceliarinėmis prekėmis;

• galanterija;

• buitine technika;

• laisvalaikio, sodo bei sporto prekėmis;

• indais, virtuvės įrankiais, vazomis;

• vaisiais, daržovėmis;

• buities priemonėmis, popieriumi;

• kosmetika, kūno priežiūros prekėmis;

„RIMI“

„Rimi Hypermarket“ pirkėjai gali pasirinkti tinkamiausią arba labiausiai patinkančią prekę – jų asortimentą išplėtėme net iki 40 tūkst. pavadinimų. <

Lankytojams siūlome tik šviežiausius ir aukščiausios kokybė gaminius – duoną, mėsą, žuvį, egzotiškų skanėstų. Plati prekių pasiūla ypač aktuali užimtiems, racionaliems žmonėms. Kituose skyriuose – aprangos ir avalynės, kosmetikos ir higienos reikmenų, žaislų, sezoninių prekių, automobilių aksesuarų ir kt. – ppirkėjai gali už deramą kainą įsigyti vertingų daiktų. Parduotuvės „Rimi Hypermarket“ prekių asortimentas yra labai panašus, galima sakyti toks pat. Skiriasi prekių kiekis, bei kaina. Apie kainų skirtumus bei panašumus rašysiu vėliau.

Kainų politika. Kainos

Didelės prekybos įmonės, ypač mažmeninės, parduoda labai įvairų prekių asortimentą. Todėl reikia priimti daugybę individualių kainų sprendimų, t.y. nustatyti atskiroms prekėms kainas. Labai dažnai pirkėjas, vieno pirkimo metu, iš karto stengiasi įsigyti kelias prekes. Prekybos įmonės, ypač mažmeninės prekybos, siekia pasinaudoti šiuo asortimento ryšiu, ir nustato žemas kainas pirkėjų dėmesį traukiančiomis prekėmis, taip tikėdamosis prisivilioti pirkėjų. Palyginsiu abi parduotuves ir bandysiu įsitikinti šiais teiginiais.

Kadangi abi parduotuvės yra labai didelės, norint palygininti prekių kainas, buvo neįmanoma imti visos parduotuvės prekes. Tam kad būtų aiškaiu ir paprasčiau ssuprasti, prekių palyginimui paėmiau 20 prekių iš maisto skyriaus. Duomenis pateiksiu lentele:

„NORFA“ „RIMI“

„Klaipėdos“ duona 2.78 3.19

„Klaipėdos“ batonas 1.79 1.89

Pienas „Rytas“ 2.29 2.70

Cukrus 2.99 3.09

Druska 0.65 0.64

Miltai „Malsena“ 1.69 1.69

Sultys(apels.)“Timbark“ – „Rimi“, „Cido“ „Norfoje“ 3.49 3.99

Gaivieji gėrimai „Selita“ 1.99 1.99

Ryžiai „Galinda“ – „Rimi“, „Columbo“ „Norfoj“. 2.39 2.89

Makaronai „Aukselis“ 0.99 1.39

Saldainiai“Fortuna“ 9.89 9.29

„Žemės“riešutai 4.39 4.39

Sausainiai „Selga“ 1.19 1.19

Saulėgrąžos „YES“ 0.69 0.65

Rūkyta jūros lydeka 12.99 12.99

Bulvės 1.74 1.49

Morkos 1.19 1.29

Obuoliai 1.78 1.99

Apelsinai 2.99 3.29

Aliejus. (Veiverių) 3,79 3,79

Iš lentelės duomenų matome, kad beveik puse prekių, 9 iš dešimties yra pigesnės. 6 prekės yra ta pačia kaina, mnau tai lemia tai, kad šias prekes pristato tie patys tiekėjai. Atlikus stebėjimą paaiškėjo, kad iš 20-ties stebėtų prekių, 5 prekės yra neženkliai bbrangesnės. Mano nuomone, kainos daug nesiskiria todėl, kad tiek vienoje, tiek kitoje parduotuvėje tai yra pirmo perkmumo prekės. Tai yra kasdienės prekės, tad jei labai skirtųsi kaina, butu iš karto matyti vienos ar kitos parduotuvės pranašumas.

Šiuo metu teikiamos nuolaidos

„NORFA“

Praktiškos valandos

3% nuolaidą taikoma visiems pirkėjams, perkantiems darbo dienomis 8 – 10val. ir 20 – 22val.

Pirkėjams, turintiems nuolaidų kortelę, 3% nuolaida bus pridedama prie momentinės nuolaidos.

„RIMI“

Pirkite 3 Knorr produktus ir laimėkite stilingą porcelianinę „Villeroy&Boch“ lėkštę!

• Pirkėjai, perkantys bet kokias 2 LifeStyles prezervatyvų pakuotes, nemokamai gauna firminį „LifeStyles“ atidarytuvą. Perkantys 4 atskiras LifeStyles pakuotes – akcijos taisyklėse nurodytų HyperRimi prekybos centrų informacijos skyriuose gauna pasirinktinai M arba L dydžių firminius „LifeStyles“ marškinėlius.

Svajojate apie prabangią TEFAL keptuvę? Pirkite SAMSONO perkamiausias TARYBINES virtas dešreles arba Tarybinę šaltai rūkytą dešrą, kaupkite taškus ir gaukite TEFAL keptuvę!

Pirkėjai, perkantys AB “Pieno žvaigždės” gaminamus DVARO gaminius, kasoje kartu su pirkimo kvitu gauna papildomą kasos kvitą, kuriame nurodoma už pirkinį gaunama DVARO taškų suma:

Už sukauptus DVARO taškus pirkėjas gali atsiimti atitinkamus akcijos prizus: . pjaustyto DVARO fermentinio sūrio pakuotę; kepimo indą arba stačiakampę kepimo formą, apvalų kepimo indą

arba stačiakampę kepimo formą.

Nuolaidų kortelės. Jų gavimo sąlygos

„NORFA“

NUOLAIDU KORTELES „NORFA“

Kas mėnesį net 6750 NORFOS kortelių turėtojų gaus vienkartines nnuolaidas pirkiniams NORFOS prekybos centruose:

10Lt – 5000 kortelių turėtojų;

20Lt – 1250 kortelių turėtojų;

50Lt – 500 kortelių turėtojų.

Akcijos esmė:

Pirkite su NORFA nuolaidų kortele – Rinkite taškus – Laimėkite 10, 20 arba 50Lt nuolaidą pirkiniams.

Naujos NORFA nuolaidų kortelės lojalumo sąlygos

nuo 2006-05-01

Jei perkate prekių už: Tai momentinė nuolaida pirkimui yra:

nuo 50 Lt iki 100 Lt 4 %

nuo 100 Lt iki 200 Lt 5 %

nuo 200 Lt iki 500 Lt 6 %

nuo 500 Lt iki 1000 Lt 7 %

Daugiau kaip 1000 Lt 8 %

Jei perkate „Praktiškomis valandomis“ t.y.

8.00-10.00 arba 20.00-22.00 darbo dienomis +3 %

Kaip įsigyti Norfa nuolaidų kortelę:

1. Įsigykite NORFA nuolaidų kortelę už 10Lt visose NORFA prekybos centrų kasose.

2. Užpildykite anketą.

3. Užpildytą anketą atiduokite prekybos centro administracijai arba kasininkei.

4. Įsigykita kortelė aktyvuojama ne vėliau, kaip per 5 dienas nuo anketos užpildymo.

„RIMI“

Galimybe apsipirkti vienu ar keliais procentais pigiau arba akcijos metu gauti nuolaidą kuriai nors prekei naudojasi bent keli šimtai tūkstančių pirkėjų – tiek didžiausi prekybos tinklai yra išdavę nuolaidų ar lojalumo kortelių.

Šiuo metu tokias korteles išduoda trys iš keturių didžiausių prekybos tinklų: „Maxima“, „Iki“ bei „Norfa“. Iki šiol nuolaidų kortelių nesiūliusi bendrovė „Rimi Lietuva“ taip pat pakeitė savo poziciją. Bendrovė šiuo metu kuria lojalumo kortelių sistemą ir ketina artimiausiu metu pasiūlyti korteles pirkėjams.

Išvados

Išvadose norėčiau palyginti abiejų parduotuvių pprekybos centrų charakteristikas, personalą,

salės išplanavimą bei prekių išdėstymą, prekių asortimentą, nuolaidų korteles, jų gavimo sąlygas, šiuo metu teikiamas nuolaidas, kainų politiką bei kainas.

Abu parduotuvių tinklai įsikūrė panašiu metu, „Norfa“ – 1997m., „Rimi“ – 1995m. Tačiau visam tinklui priklauso labai skirtingas skaičius parduotuvių. „Norfai“ priklauso 110, o „Rimi“ tik 45 parduotuvės. Abejose parduotuvėse dirba panašus skaičius darbuotojų. Apie 50. parduotuvės skiriasi darbo laiku. „Norfa“ dirba iki 22 val, o „Rimi“ iki 24val. Parduotuvių salės išplanavimas taip pat labai panašus. Skiriasi lentynų dydžiai. Abejose parduotuvėse prekės išdėstytos labai panašiai, kaip ir daugelyje prekybos centrų. Manu, kad geriausia prekių išdėstymą iliustruotų lentelė:

Prekės, kurios išdėstytos pagrindiniame prekių judėjimo kelyje Prekės, kurios išdėstytos šalia pagrindinio prekių judėjimo kelio

 Viliojančios prekės (impulsyviai perkamos, naujovės, iš anksto neskelbta ypatingu pasiūlymu;

 Nebrangios prekės;

 Dažnai perkamos;

 Masinės paklausos.  Neatidėliotinos paklausos ir didelio patrauklumo;

 Retai perkamos;

 Specialaus poreikio prekės.

Abiejų analizuojamų parduotuvių prekių asortimentas galima sakyti vienodas. Stebėtis labai neverta, abu centrai panašaus dydžio, prekiauja maisto bei pramoninėmis prekėmis. Yra bendrų tiekėjų. Kalbant apie šiuo metu vykstančias akcijas, pastebėjau kad parduotuvė „Rimi“ jų siūlo daugiau. Parduotuvėje „Norfa“ šiuo metu vyksta dvi nuolaidos, tai „Magija“ jogurtai, bei praktiškos valandos. Tai laiko tarpas darbo dienomis 8 – 10val. ir 20 – 22val. kai kiekvienas pirkėjas, net neturėdamas nuolaidų

kortelės perka su 3% nuolaida. Parduotuvėje „Rimi“ šiuo metu vyksta 4 akcijos, per kurias galima laimėti įvairių prizų. Vienas didžiausių skirtumų tarp šių dviejų parduotuvių yra tai, kad „Rimi“ neturi nuolaidų kortelių. „Norfoje“ kortelių turėtojai gauna nuolaidą, kai perka už tam tikrą sumą. „Rimi“ nepriklausomai už kiek perki, nuolaida nėra taikoma, nebent tai būtų „šiuo metu taikomos nuolaidos“. Toliau jaučiams nežymus skirtumas analizuojant prekių kainas. Kasip jau minėjauiš 20 –ties prekių 9 prekės yra žemesnėmis kainomis, 6 ta pačia kaina, iir 5 prekės nežymiai brangesnės. Stebint kitas maisto prekes, kurių lentelėje nėra taip pat dauduma prekių „Norfoje“ yra pigesnės. „Norfai“ reikėtų didinti reklaminę kompaniją, nes ji yra gana siaura. Sprendžiant iš nusiskundimų skaitytų internete reikėtų spartinti pardavėjų darbą., tam kad nesigautų ilgos eilės. Šis pastebėjimas galioja ir parduotuvei „Rimi“. Mano nuomone sprendimas padaryti nuolaidų korteles parduotuvėje „Rimi“ yra labai geras. Tik tai neturėtų užtrukti labai ilgai.