Komunikacinis marketingas

TURINYS

ĮVADAS 3

1. SITUACIJOS ANALIZĖ IR TIKSLINĖS AUDITORIJOS IDENTIFIKAVIMAS 4

1.1. UAB „Lietuviškas midus“ bendrieji veiklos bruožai ir produkcijos

charakteristika 4

1.2. Vartotojai ir tiekėjai 6

1.3. UAB „Lietuviškas midus“ komunikavimo metodų analizė 8

1.4. Įmonės UAB „Lietuviškas midus“ įvaizdis 8

1.5. Konkurentų analizė 9

2. KOMUNIKAVIMO TIKSLŲ NUSTATYMAS. PIRKĖJO PASIRUOŠIMO

STADIJOS 10

2.1. Auditorijos poreikiai bei motyvacija 10

2.2. Komunikavimo tikslai 11

2.3. Pirkėjo pasiruošimo stadijos 12

3. ŽINUTĖS KŪRIMAS 12

3.1. Pagrindinė idėja, turinys, struktūra ir forma 12

3.2. Formulavimas 13

4. KOMUNIKAVIMO KKANALO PARINKIMAS 14

4.1. Reklamos principų formulavimas 15

4.2. Televizija, radijas, internetas 16

5. KOMUNIKAVIMO BIUDŽETO SUDARYMAS 17

6. KOMUNIKAVIMO KOMPLEKSO SUDARYMAS 18

IŠVADOS 19

1. ETAPAS. SITUACIJOS ANALIZĖ IR TIKSLINĖS AUDITORIJOS IDENTIFIKAVIMAS

1.1. UAB „Lietuviškas midus“ bendrieji veiklos bruožai ir produkcijos

charakteristika

UAB „Lietuviškas midus”, Lietuvoje dažnai vadinama tiesiog

„Stakliškių midumi”, yra vienintelė alkoholio pramonės įmonė, kurios

savininkas yra kooperatinė bendrovė “Lietuvos kooperatyvų sąjunga”,

vienintelė, gaminanti alkoholinius gėrimus pagal autentišką lietuviško

midaus technologiją ir savo produkciją priskirianti suvenyrams, ir

vienintelė, tačiau jau ne tik alkoholio pramonėje, kurios didžiausias

turtas – midaus bei midaus trauktinių gamybos būdai.

Lietuviško midaus gamyba susidomėta XX amžiuje. Pirmoji, tai

padariusi įmonė – Beini Šakovo Prienų alaus bravoras. Jame buvo gaminamas

keturių rūšių midus. Midų brandindavo penkerius metus, o trijų ketvirčių

butelis kainavo aštuonis litus. Eksportavo šį mmidų į užsienį, daugiausiai į

Palestiną. 1940 m. šį bravorą nacionalizavus midaus gamyba buvo nutraukta.

1944 m. Prienų alaus bravoras buvo subombarduotas.

Tolimesnė lietuviško midaus istorija neatsiejama nuo Aleksandro

Sinkevičiaus gyvenimo. 1957-ias metais Klaipėdos alaus daryklos „Švyturys”

technologui Aleksandrui Sinkevičiui, tuometinėje maisto pramonės valdyboje,

pritariama gaminti lietuvišką midų. Tačiau, tik pakeitus keletą gamyklų,

1958-ų metų rugsėjo 8-tą dieną, senajame Lietkoopsąjungos Stakliškių alaus

daryklos „Gintaras” virimo skyriuje, išverdami pirmieji 700-tai litrų misos

lietuviškam midui „Dainava”. 1960-ųjų metų liepos mėnesį pirmieji 1200-tai

butelių labai švelnaus, aromatingo, turinčio 10% alkoholio, gintaro spalvos

gėrimo – lietuviško midaus „Dainava“, iškeliauja į prekybą. Sėkmingai

startavus šiam midui, sukuriamos dar kelios midaus rūšys, midaus pagrindu

pradedami gaminti stiprieji gėrimai.

Nacionalinių gėrimų autorius Aleksandras Sinkevičius teigė, kad

gėrimai iš medaus gaminami kilniu tikslu: norėta sukurti tokių gėrimų,

kurie puoštų mūsų iškilmių stalą, parodytų lietuvišką vaišingumą ir

mažiausiai kenktų žmogui.

1969 m. kovo 25 d., tuometinės Tarybų Sąjungos išradimų komitetas

užregistruoja medaus gėrimo „Lietuviškas midus“ gamybos būdą, kaip

išradimą. Išradimo autoriui Aleksandrui Sinkevičiui suteikiamas autorinis

liudijimas Nr. V3114. 1969 m. rugsėjo 30 d., Jungtinės Didžiosios

Britanijos ir Šiaurės Airijos karalystės karalienė Elžbieta antroji,

patentu Nr.1280830, Stakliškių gamyklai „Lietuviškas midus“, šešiolikai

metų suteikė teisę vienintelei naudotis midaus gamybos išradimu ir su tuo

susijusios veiklos tobulinimu Jungtinės Didžiosios Britanijos ir Šiaurės

Airijos karalystės teritorijoje ir Meno saloje. Lietuviškas midus sulaukia

pelnyto įvertinimo ne tik šalies parodose, bet ir užsienyje: Zagrebe,

Leipcige, Paryžiuje, Londone, Monrealyje.

Šiuo metu UAB „Lietuviškas midus“ gaminamas Pagal A.Sinkevičiaus

Didžiojoje Britanijoje 1972 metais užpatentuotą midaus gamybos

technologiją. Stakliškių gamykloje brandinamas septynių rūšių natūralus

lietuviškas midus: „Gintaras“, „Dainava“, „Bočių“, „Trakai“, „Stakliškės“,

„Prienų šilai“, „Piemenėlių“. Iš natūralaus midaus gaminami ir stipresni

gėrimai „Žalgiris“, „Nemunas“, „Suktinis“ (lietuviškas balzamas),

„Šventinė“, „Vilnius“, „Vaidilutė“, „Meilės deivė“. (1 PRIEDAS).

Midus – tai alkoholiniai gėrimai, gaunami fermentuojant medaus misą

su augalinių žaliavų priedu iki 4÷16 tūrio proc. alkoholio koncentracijos,

kuriems būdingos panaudotų žaliavų juslinės savybės ir aiškus medaus skonis

bei aromatas. Visas etilo alkoholis miduje gaunamas natūralios

fermentacijos būdu. Taip pat gaminami 8% ir 12% alkoholiniai kokteiliai,

prisotinti anglies dioksidu, kuriuose yra 8 arba 12 tūrio proc. etilo

alkoholio. Gaminami iš natūralios fermentacijos būdu gauto midaus

pusgaminio, maistinio rektifikuoto etilo alkoholio ir vandens,

aromatizuojant natūraliomis kvapiosiomis medžiagomis, nenaudojant

saldiklių. Lietuviškas BOČIŲ midus yra gintaro spalvos, 14 % stiprumo,

persipynusio medaus apynių ir kadagio uogų aromato midus. Gaminamas iš

geriausių subrandinto lietuviško medaus rūšių, fermentuojant

vitaminingomis alaus mielėmis. Nokinamas ir išlaikomas rūsiuose, 10° C

temperatūroje, nerūdijančio plieno statinėse metus laiko. Lietuviškas midus

„TRAKAI“ gaminamas iš natūralaus bičių medaus, apynių, liepos žiedų,

kadagio uogų, ąžuolo gilių. Tai kartoko skonio, 16 % stiprumo, malonaus

aromato, tamsaus gintaro spalvos, vienerius metus brandinamas gėrimas.

Lietuviškas „PIEMENĖLIŲ“ midus yra tamsios auksinės spalvos, 13 % stiprumo,

besikeičiančio medaus, pienių žiedų ir apynių aromato. Gaminamas iš

geriausių subrandinto lietuviško medaus rūšių, fermentuojant vitaminingomis

alaus mielėmis. Nokinamas ir išlaikomas rūsiuose, 10° C temperatūroje,

nerūdijančio plieno statinėse metus laiko.

Midaus nektarai, tai spiritiniai gėrimai, kuriuose yra ne mažiau kaip

22 tūrio proc. etilo alkoholio ir kurie gaminami aromatizuojant midaus

pusgaminį, midaus distiliatą ir maistinį rektifikuotą etilo alkoholį

natūraliomis medžiagomis. Midaus nektarams būdingos panaudotų žaliavų

juslinės savybės, aiškus medaus skonis ir aromatas. Midaus nektarai

saldinami tik medumi. Midaus nektare midaus pusgaminio yra ne mažiau kaip

40 proc. Populiariausias lietuviško midaus nektaras „SUKTINIS“ . Jam savo

kvapiąsias medžiagas atidavė bičių medus, gvazdikų žiedai, tuopų pumpurai,

ąžuolų gilės, kadagių uogos ir dar daug kitų vertingų augalų. Sodri rusva

spalva išgaunama naudojant, mėlynių, juodųjų serbentų ir aviečių natūralias

sultis. Šis puikaus aromato ir skonio gėrimas yra 50 % alkoholio stiprumo,

brandinimo procesas trunka 18 – 20 mėnesių, geriamas jis iš nedidelių

taurelių su arbata, kava, tinka prie pikantiškų mėsos patiekalų.

Kulinarijoje naudojamas ruošiant maistą, marinuojant. 2004 m. „Suktinis“

pripažintas „Lietuvos metų gaminiu“, jam suteiktas kulinarinio paveldo

statusas. Kitas lietuviško midaus gėrimas-nektaras „ŠVENTINĖ“, turintis 30

% alkoholio, yra proginis gėrimas. Jis švelnaus skonio ir aromato, gražios

raudonos spalvos. Midaus nektarui pikantiškumo suteikia mėlynių, spanguolių

ir vyšnių sultys. Gėrimas ragaujamas nedideliais gurkšneliais,

besimėgaujant, iš nedidelių taurelių, labiausiai tinka su saldžiais,

desertiniais patiekalais.

Midaus balzamai – tai spiritiniai gėrimai, kuriuose etilo alkoholio

koncentracija yra ne mažesnė kkaip 35 tūrio proc., kurie gaminami iš midaus

distiliato ir pasižymi savitu, dažniausiai karčiu skoniu, gaunamu

aromatizuojant midaus distiliatą eteringųjų ir prieskoninių aromatinių

žaliavų ekstraktais ir natūraliomis vaisių – uogų sultimis. Midaus balzamai

saldinami tik medumi. Žinomiausias midaus balzamas „Žalgiris“.

Reikia pažymėti, kad bendrovė midaus, midaus gėrimų, alkoholinių

kokteilių, gaiviųjų gėrimų gamyboje ir realizavime yra įdiegusi ir dirba

pagal kokybės vadybos sistemą EN ISO 9001, bei aplinkos apsaugos vadybos

sistemą EN ISO 14001.

1.2. Vartotojai ir tiekėjai

Kiekvienos įmonės gyvavimą pateisina, jos sugebėjimas rasti savo

vartotojus, todėl reikia turėti omenyje, kad kiekvienas vartotojas turi

savo požiūrį ir reikalavimus. Norint juos pateisinti reikia labai gerai

išanalizuoti vartotojų rinką ir jų poreikius, organizacijos darbuotojai

nuolat turi sekti visuomeninius ir rinkos pokyčius, kad galėtų tinkamai

atsakyti į rinkos pokyčius.

Šiuo metu pagrindiniai UAB „Lietuviškas midus“ klientai yra didmeninės

ir mažmeninės prekybos įmonės, viešbučiai – restoranai, bei galutiniai

vartotojai, perkantys produkciją firminėje „Lietuviškas midus“ parduotuvėje

arba prekybos centruose. Remiantis įmonės užsakymų duomenimis didžiausią

kiekį produkcijos per pastaruosius keletą metų pirko pagrindinis didmeninės

prekybos partneris BĮ UAB „Sanitex“; Didmenininkai: UAB „Belvedere

prekyba“, UAB „Merata“ ir UAB „L.I.O.N GĖRIMAI“. Mažmeninės prekybos

atstovai: UAB „VP Market“ parduotuvių tinklas, UAB „Palink“ parduotuvių

tinklai: „IKI“, „IKIUKAS“, „Leader Price“, UAB „Norfos Mažmena“ mažmeninės

prekybos sistema „NORFA“, Prekybos tinklas „AIBĖ“ ir UAB „RIMI Lietuva“

prekybos centrai. Viešbučiai „Bajorų užeiga“, „Holiday Inn“, Kunigaikščių

menė“, restoranas

„Senieji rūsiai“. Klientų pasiskirstymą pagal prekybos

apimtis pateikiame 1 paveiksle.

Vartotojus segmentuojant išskyrėme šias pagrindines grupes:

Pagal geografinį požymį: didesnę dalį sudaro miesto gyventojai,

kadangi į mažas parduotuvėse „Lietuviško midaus“ produkcija beveik nėra

tiekiama. Šiuos sprendimus lemia aukštesnės produkcijos kainos lyginant su

kitos rūšies alkoholiniais gėrimais.

Pagal demografinį požymį: pagal amžių didžiausią vartotojų dalį

sudaro: vidutinio amžiaus vartotojai esantys 30 – 60 amžiaus ribose, vyrai,

gaunantys vidutines (didesnes nei 800 litų) pajamas. Didesnę vartotojų dalį

sudaro aktyvų gyvenimo būdą vedantys vartotojai, perkantys „Lietuviško

midaus“ produkciją švenčių stalui ar vvaišinant svečius iš užsienio ir pan.

Segmentuojant pagal šeimos dydį ši produkcija yra skirta tiek viengungiams

tiek ir turintiems šeimas vartotojams.

Pagal psichografinį požymį: tikslinga skirstyti vartotojus pagal

asmenybės bruožus. Komunikabiliems, aktyviems, ieškantiems naujovių,

nebijantiems eksperimentuoti ši „Lietuviško midaus“ produkcija yra žinoma

ir mėgiama.

Pagal psichografinį požymį: įmonei svarbūs klientai prisirišę prie

vienos prekės rūšies ir vertinantis „Lietuviško midaus“ prekinį ženklą ir

gėrimų kokybę.

Siekiant surinkti informaciją apie įmonės tiekėjus, susidūrėme su

problema, kadangi įmonė šių duomenų neskelbia viešai, todėl galime

įvardinti tik tokią informaciją, kurią pavyko surinkti. Didžioji dalis

žaliavos yra įsigyjama iš vietinių gamintojų, o tara, skirta gėrimams

parduoti yra gaminama Vokietijoje.

1.3. UAB „Lietuviškas midus“ komunikavimo metodų analizė

Spartūs besitransformuojančios aplinkos pokyčiai verčia „Lietuviško

midaus“ įmonę, siekiančią išsilaikyti rinkoje, ieškoti konkurencinių

pranašumų, aktyviau remtis komunikavimo būdais. Stiprėjant prekių

konkurencijai, vis didesnę rreikšmę įgyja kokybiškai naujų santykių tarp

įmonės ir jos prekių vartotojų kūrimas bei vartotojų išlaikymas.

Pagrindinė rėmimo sritis, kuria įmonė naudodamasi informuoja

vartotojus apie savo produkciją tai yra tarptautinės parodos: AgroBalt“ ir

„Metų gaminio“ konkursas. Tarptautinė parodos eksponatų vertinimo komisija

pagal kokybę, maistinę ir biologinę vertę, prekinę išvaizdą, įvertina

įmonės produkcijos galimybes konkuruoti rinkoje ir skelbia rezultatus

viešai spaudoje, internete. „Lietuviškas midus“ savo produkciją pristatė ir

Maskvoje organizuojamose parodose „Prodekspo 2004“, „World Food Moscow“.

„AgroBalt-2005“ parodos metu aukso medaliu įvertintas Lietuviškas midus-

midaus nektaras „Suktinis“.

Siekdama plėsti savo veiklą į užsienį skelbia duomenis ir informacija

apie save http://www.export-import.lt tinklapyje, kur kaupiama ir skelbiama

informacija apie eksportuotojus-importuotojus iš Lietuvos, gamintojus,

suteikiamas paslaugas ir kita informacija. Reklamuojasi www.meniu.lt

tinklapyje. Originali rėmimo forma yra įsitraukimas į turistinį projektą.

Organizuojamoje ekskursijoje į Birštoną yra įtrauktas kelionės etapas

„Susipažinimas su SStakliškėmis“. Skelbiama tokia informacija: „Stakliškėse

sužinosime kaip gaminamas natūralus lietuviškas midus ir jo paragausime.“

(http://www.turinfo.lt/ekskursijos_pramogines.php?id=243). Taigi matoma,

kad plačiausiai naudojama „Lietuviškas midus“ rėmimo forma yra internetas.

Internete yra sukūrę ir savo spalvingą puslapį: www.midus.lt., kuriame

plačiai aprašoma gėrimų sudėtis, gamybos būdai, tik nėra nuotraukų, kurios

galėtų vaizdžiau apibūdinti produktus. Tačiau, ne viename straipsnyje yra

pažymima, kad „Lietuviškas midus“ per mažai naudoja rėmimo priemonių,

lyginant su kitomis alkoholį gaminančiomis įmonėmis. Per mažai reklamos

spaudoje, radijuje, televizijoje.

1.4. Įmonės UAB „Lietuviškas midus“ įvaizdis

UAB „Lietuviškas midus“ pavadinimas tiesiogiai apibūdina įmonės

veiklos pobūdį, tai yra pabrėžia, kad gaminamas gėrimas midus, kurio

pagrindą sudaro įvairios medaus rūšys. Pavadinimas pasirinktas laba

tikslingai, kadangi iš kart žinoma apie ką norima pasakyti. Logotipas yra

ant kiekvieno gaminio etiketės. (2 pav.)

2 pav. Įmonės „Lietuvos midus“ logotipas

Žinomas prekinis ženklas, kuris siejamas su aukšta gaminių kokybę ir

organizacijos įvaizdžiu svarbus įmonės komunikavimo elementas. „Lietuviškas

midus“ įmonei siekiančiai eksportuoti savo gaminius, prekės vardo vaidmuo

darosi vis svarbesnis.

1.5. Konkurentų analizė

Midaus gamintoja „Lietuviškas midus“ skęsta konkurencijos liūne.

Bendrovei sunku konkuruoti su alaus gamintojais, su alkoholinių gėrimų

gamintojais – „Alita“, „Anykščių vynu“ ir AB „Stumbras“ ir su

importuojančiomis alkoholinius gaminius iš kitų užsienio šalių. Midaus

virėjai norėtų, kad būtų sukurtos bent apylygės konkurencijos sąlygos. Kol

kas bendrovė turi teisę stipriuosius gėrimus gaminti tik medaus pagrindu, o

tokia produkcija kur kas brangiau kainuoja, nei padaryta iš grūdų ar

kitokio spirito.

Reikia būti susipažinus ne tik su tais konkurentais, kurių požiūris į

rinką yra panašūs, bet ir apsvarstyti, su kieno interesais kertasi jų

veikla kiekvienoje rinkos srityje, kieno interesai rinkoje yra visiškai

kitokie, bet kliudo bendrovės veiklai ir kas gali kelti tiesioginę ir

netiesioginę grėsmę.

Pagrindiniai konkurentai Lietuvos rinkoje:

✓ UAB „Švyturys“ – seniausia veikianti alaus darykla Lietuvoje, įkurta

dar 1784 metais. Pagal 2004 metų „AC Nielsen” tyrimus „Švyturys“ laikomas

ne tik geriausiu Lietuvoje gaminamu alumi (96% respondentų), bet ir

Lietuvos gaminiu, vertu nacionalinio pasididžiavimo (83% respondentų).

Pagrindinė produkcija 10 rūšių alus.

✓ Akcinė bendrovė „Stumbras” – seniausia Lietuvoje stipriųjų alkoholinių

gėrimų gamintoja. Šiuo metu „Stumbras“ užima stiprias pozicijas Baltijos

šalių rinkoje tiek kaip stipriųjų alkoholinių gėrimų gamintojas, tiek

kaip šių produktų eksportuotojas. Bendrovės gamybos apimtys siekia

daugiau nei 15 mln. litrų per metus. „Stumbro“ gaminami gėrimai iš viso

užima apie 60 procentų Lietuvos stipriųjų alkoholinių gėrimų rinkos. Dėl

plataus produkcijos asortimento, aukštos kokybės ir konkurencinių kainų

bendrovė yra viena sparčiausiai augančių stipriųjų alkoholinių gėrimų

įmonių šalyje.

✓ AB ,,Anykščių vynas“ Natūralių ir autentiškų gėrimų gamintoja.

„Anykščių vyno“ gėrimai – tai plačiausia skonių ir aromatų gama: nuo

natūralių vaisių – uogų vynų iki egzotiškosios sidabrinės tekilos, nuo

unikalios lietuviškos degtinės iki škotiško viskio. Brendžiai, trauktinės

ir likeriai, sidrai ir kokteiliai.

✓ Akcinė bendrovė „ALITA“ yra putojančio vyno, vyno, alkoholinių

kokteilių, sidro, brendžio, konjako, degtinės ir koncentruotų obuolių

sulčių gamybos įmonė. Putojantis vynuogių vynas yra svarbiausias ir

reprezentacinis AB „Alita“ gaminys. Šiandien AB „ALITA“ pagal naujausią

ir pažangiausią srovinę technologiją gamina daugiau kaip 10 rūšių šio

tauraus balto ir raudono gėrimo. AB „Alita“ putojančio vyno gamyba yra

artima klasikinei šampano gamybos technologijai, nes rauginimo talpose

vyksta tie patys biocheminei procesai, kaip ir buteliuose, rauginant

šampaną klasikiniu metodu. Konkurentų analizė pateikiama 1 lentelėje.

Lentelė Nr. 1

UAB “LIETUVIŠKAS MIDUS” pagrindinių konkurentų tiekiamų produktų ir

paslaugų rėmimo būdų analizė

|BENDROVĖS |PASLAUGų RėMIMO BūDAI |Paslaugų |

|PAVADINIMAS | |rėmimo |

| | |išlaidos |

| |Reklama |

|I |II |III |IV |V |VI |VII |VIII |IX |X |XI |XII | |Verslo žinios |0

|1200 |0 |0 |1200 |0 |0 |1200 |0 |0 |1200 |0 | |Geras skonis |2000 |0 |0

|2000 |0 |0 |0 |0 |0 |2000 |0 |0 | |Restoranų verslas |0 |0 |150 |0 |0 |150

|0 |0 |150 |0 |0 |150 | |Kauno diena |0 |200 |0 |0 |200 |0 |0 |200 |0 |0

|200 |0 | |Visa Lietuva katalogas |250 |0 |0 |250 |0 |0 |250 |0 |0 |250 |0

|0 | |Reklama interneto puslapiuose |400 |400 |400 |400 |400 |400 |400 |400

|400 |400 |400 |400 | |Radijo reklama |1000 |1000 |1500 |1000 |1000 |1500

|1000 |1500 |1000 |1500 |1000 |1500 | |Lauko reklama |0 |0 | |0 |0 |1000 |0

|0 |0 |0 |1000 |1000 | |Iš viso |4100 |2800 |2050 |3650 |2800 |3050 |1650

|4200 |1550 |4150 |4800 |4050 | |

Šis komunikavimo biudžetas sudarytas pirmiems produkto įvedimo metams ir

būtų koreguojamas priklausomai

nuo pasiektų rezultatų bei rinkoje

susidariusios situacijos.

Paruošto biudžeto aritmetinis vidurkis yra ~1800 Lt per mėn., atlikus

skaičiavimus reikštų, kad bendrovė turėtų pasiekti apie 40 tūkst. Lt pajamų

ribą per mėnesį (laikantis taisyklės, kad komunikavimo biudžetui formuoti

reikia 4-5% nuo pajamų dydžio).

6. ETAPAS. KOMUNIKAVIMO KOMPLEKSO SUDARYMAS

Pardavimų skatinimas:

Pardavimo skatinimo tikslams pasiekti siūlome naudoti metodą, kuris

remiasi tuo, kad norinčiam pasinaudoti UAB”Lietuviškas midus” paslaugomis

būtų siūloma gauti papildomos piniginės naudos, t.y. sumažinus kainą.

Tačiau, šis pasiūlymas turėtų galioti ribotą laiką, todėl užsakovas turi

ilgai nedelsdamas apsispręsti.

Ryšiai su visuomene:

UAB “Lietuviškas midus” įsteigs ryšių su visuomene specialisto etatą.

Čia turėtų dirbti žmogus, pajėgus matyti organizaciją kaip visumą ir turėti

pakankamus įgaliojimus, jis turėtų atsakyti už ryšių su visuomene programas

ir jų biudžeto planavimą ir vykdymą, veiklos koordinavimą. Pavyzdžiui,

specialistas turėtų atsakyti už pranešimų rašymą, bukletų ir kitų leidinių

rengimą bei gamybą, publikacijų apie organizaciją kaupimą ir analizę,

susirašinėjimą ir kitas viešumą ir informavimą realizuojančias užduotis,

atsakyti už vidinės komunikacijos efektyvumą, atsakyti už įmonės pristatymą

internete.

Asmeniniai pardavimai:

UAB „Lietuviškas midus” asmeninį pardavimą reikėtų suprasti kaip

asmeninį bendravimą įtikinant potencialų klientą naudotis teikiamomis

paslaugomis. Bendrovėje sprendžiant asmeninio pardavimo klausimą reikėtų

pasitelkti įmonės vadybininkus. Vadybininkų funkcijos būtų: skleisti

informaciją apie įmonės teikiamą paslaugą ir įmonę, rinkti ir pateikti

informaciją apie klientą įmonei, surasti naujų klientų.

IŠVADOS

1. UAB „Lietuviškas midus”, Lietuvoje dažnai vadinama tiesiog

„Stakliškių midumi”, yra vienintelė alkoholio pramonės įmonė,

gaminanti alkoholinius gėrimus pagal autentišką lietuviško midaus

technologiją ir savo produkciją priskirianti suvenyrams, ir

vienintelė, tačiau jau ne tik alkoholio pramonėje, kurios

didžiausias turtas – midaus bei midaus trauktinių gamybos būdai.

2. Pagrindiniai UAB „Lietuviškas midus“ klientai yra didmeninės ir

mažmeninės prekybos įmonės, viešbučiai – restoranai, bei galutiniai

vartotojai, perkantys produkciją firminėje „Lietuviškas midus“

parduotuvėje arba prekybos centruose.

3. Pagrindinė rėmimo sritis, kuria įmonė naudodamasi informuoja

vartotojus apie savo produkciją tai yra tarptautinės parodos:

AgroBalt“ ir „Metų gaminio“ konkursas. Tarptautinė parodos

eksponatų vertinimo komisija pagal kokybę, maistinę ir biologinę

vertę, prekinę išvaizdą, įvertina įmonės produkcijos galimybes

konkuruoti rinkoje ir skelbia rezultatus viešai spaudoje, internete.

4. UAB „Lietuviškas midus“ pavadinimas tiesiogiai apibūdina įmonės

veiklos pobūdį, tai yra pabrėžia, kad gaminamas gėrimas midus, kurio

pagrindą sudaro įvairios medaus rūšys. Įmonės žinomas prekinis

ženklas, siejamas su aukšta gaminių kokybę ir organizacijos

įvaizdžiu.

5. Midaus gamintoja „Lietuviškas midus“ susiduria su didele

konkurencija. Bendrovei sunku konkuruoti su alaus gamintojais, su

alkoholinių gėrimų gamintojais ir su importuojančiomis alkoholinius

gaminius iš kitų užsienio šalių.

6. Atlikus įmonės veiklos, vartotojų ir konkurentų analizę, įžvelgiami

trūkumai įmonės rinkodaros veikloje. Pagrindinė reklamos forma yra

dalyvavimas mugėse ir parodose. Tai supažindina didmenininkus,

verslo atstovus su įmonės produkcija, tačiau daugeliu atveju tai

nepasiekia galutinio vartotojo, kuris yra labai svarbus šios įmonės

plėtros dalyvis.

7. Išskirtos įmonės stipriosios pusės galinčios motyvuoti potencialų

paslaugos pirkėją rinktis „Lietuviško midaus“ gėrimus. Tai patirtis,

kvalifikuotas personalas, gaminių kaina, atitinkanti gėrimų kokybę

ir pabrėžianti įmonės išskirtinumą konkurentų atžvilgiu.

8. Pasirinktos žinutės forma yra numatyta naudoti kaip verbalinės

reklamos formą, todėl pagrindinis dėmesys yra skiriamas žinutės

tekstui (verbalinė dalis). Žinutės tekstas nėra giliai informatyvus

ar oficialus, tokiu būdu išvengiama sauso pranešimo.

9. UAB „Lietuviškas midus“ reklamai parinkti šie reklamos nešikliai:

Spausdinta reklama; Specialioji reklama; Vaizdinė reklama.

10. Komunikavimo biudžeto sudarymui remtasi dviem kriterijais: Biudžetas

sudaromas pasirinktiem pagrindiniams komunikavimo nešikliams ir

Biudžeto dydis skaičiuojamas 4-5% nuo planuojamos realizacijos.

1 PRIEDAS

1 pav. “Lietuviško midaus“ produkcijos asortimentas