Komunikacinis marketingas
TURINYS
ĮVADAS 3
1. SITUACIJOS ANALIZĖ IR TIKSLINĖS AUDITORIJOS IDENTIFIKAVIMAS 4
1.1. UAB „Lietuviškas midus“ bendrieji veiklos bruožai ir produkcijos
charakteristika 4
1.2. Vartotojai ir tiekėjai 6
1.3. UAB „Lietuviškas midus“ komunikavimo metodų analizė 8
1.4. Įmonės UAB „Lietuviškas midus“ įvaizdis 8
1.5. Konkurentų analizė 9
2. KOMUNIKAVIMO TIKSLŲ NUSTATYMAS. PIRKĖJO PASIRUOŠIMO
STADIJOS 10
2.1. Auditorijos poreikiai bei motyvacija 10
2.2. Komunikavimo tikslai 11
2.3. Pirkėjo pasiruošimo stadijos 12
3. ŽINUTĖS KŪRIMAS 12
3.1. Pagrindinė idėja, turinys, struktūra ir forma 12
3.2. Formulavimas 13
4. KOMUNIKAVIMO KKANALO PARINKIMAS 14
4.1. Reklamos principų formulavimas 15
4.2. Televizija, radijas, internetas 16
5. KOMUNIKAVIMO BIUDŽETO SUDARYMAS 17
6. KOMUNIKAVIMO KOMPLEKSO SUDARYMAS 18
IŠVADOS 19
1. ETAPAS. SITUACIJOS ANALIZĖ IR TIKSLINĖS AUDITORIJOS IDENTIFIKAVIMAS
1.1. UAB „Lietuviškas midus“ bendrieji veiklos bruožai ir produkcijos
charakteristika
UAB „Lietuviškas midus”, Lietuvoje dažnai vadinama tiesiog
„Stakliškių midumi”, yra vienintelė alkoholio pramonės įmonė, kurios
savininkas yra kooperatinė bendrovė “Lietuvos kooperatyvų sąjunga”,
vienintelė, gaminanti alkoholinius gėrimus pagal autentišką lietuviško
midaus technologiją ir savo produkciją priskirianti suvenyrams, ir
vienintelė, tačiau jau ne tik alkoholio pramonėje, kurios didžiausias
turtas – midaus bei midaus trauktinių gamybos būdai.
Lietuviško midaus gamyba susidomėta XX amžiuje. Pirmoji, tai
padariusi įmonė – Beini Šakovo Prienų alaus bravoras. Jame buvo gaminamas
keturių rūšių midus. Midų brandindavo penkerius metus, o trijų ketvirčių
butelis kainavo aštuonis litus. Eksportavo šį mmidų į užsienį, daugiausiai į
Palestiną. 1940 m. šį bravorą nacionalizavus midaus gamyba buvo nutraukta.
1944 m. Prienų alaus bravoras buvo subombarduotas.
Tolimesnė lietuviško midaus istorija neatsiejama nuo Aleksandro
Sinkevičiaus gyvenimo. 1957-ias metais Klaipėdos alaus daryklos „Švyturys”
technologui Aleksandrui Sinkevičiui, tuometinėje maisto pramonės valdyboje,
pritariama gaminti lietuvišką midų. Tačiau, tik pakeitus keletą gamyklų,
1958-ų metų rugsėjo 8-tą dieną, senajame Lietkoopsąjungos Stakliškių alaus
daryklos „Gintaras” virimo skyriuje, išverdami pirmieji 700-tai litrų misos
lietuviškam midui „Dainava”. 1960-ųjų metų liepos mėnesį pirmieji 1200-tai
butelių labai švelnaus, aromatingo, turinčio 10% alkoholio, gintaro spalvos
gėrimo – lietuviško midaus „Dainava“, iškeliauja į prekybą. Sėkmingai
startavus šiam midui, sukuriamos dar kelios midaus rūšys, midaus pagrindu
pradedami gaminti stiprieji gėrimai.
Nacionalinių gėrimų autorius Aleksandras Sinkevičius teigė, kad
gėrimai iš medaus gaminami kilniu tikslu: norėta sukurti tokių gėrimų,
kurie puoštų mūsų iškilmių stalą, parodytų lietuvišką vaišingumą ir
mažiausiai kenktų žmogui.
1969 m. kovo 25 d., tuometinės Tarybų Sąjungos išradimų komitetas
užregistruoja medaus gėrimo „Lietuviškas midus“ gamybos būdą, kaip
išradimą. Išradimo autoriui Aleksandrui Sinkevičiui suteikiamas autorinis
liudijimas Nr. V3114. 1969 m. rugsėjo 30 d., Jungtinės Didžiosios
Britanijos ir Šiaurės Airijos karalystės karalienė Elžbieta antroji,
patentu Nr.1280830, Stakliškių gamyklai „Lietuviškas midus“, šešiolikai
metų suteikė teisę vienintelei naudotis midaus gamybos išradimu ir su tuo
susijusios veiklos tobulinimu Jungtinės Didžiosios Britanijos ir Šiaurės
Airijos karalystės teritorijoje ir Meno saloje. Lietuviškas midus sulaukia
pelnyto įvertinimo ne tik šalies parodose, bet ir užsienyje: Zagrebe,
Leipcige, Paryžiuje, Londone, Monrealyje.
Šiuo metu UAB „Lietuviškas midus“ gaminamas Pagal A.Sinkevičiaus
Didžiojoje Britanijoje 1972 metais užpatentuotą midaus gamybos
technologiją. Stakliškių gamykloje brandinamas septynių rūšių natūralus
lietuviškas midus: „Gintaras“, „Dainava“, „Bočių“, „Trakai“, „Stakliškės“,
„Prienų šilai“, „Piemenėlių“. Iš natūralaus midaus gaminami ir stipresni
gėrimai „Žalgiris“, „Nemunas“, „Suktinis“ (lietuviškas balzamas),
„Šventinė“, „Vilnius“, „Vaidilutė“, „Meilės deivė“. (1 PRIEDAS).
Midus – tai alkoholiniai gėrimai, gaunami fermentuojant medaus misą
su augalinių žaliavų priedu iki 4÷16 tūrio proc. alkoholio koncentracijos,
kuriems būdingos panaudotų žaliavų juslinės savybės ir aiškus medaus skonis
bei aromatas. Visas etilo alkoholis miduje gaunamas natūralios
fermentacijos būdu. Taip pat gaminami 8% ir 12% alkoholiniai kokteiliai,
prisotinti anglies dioksidu, kuriuose yra 8 arba 12 tūrio proc. etilo
alkoholio. Gaminami iš natūralios fermentacijos būdu gauto midaus
pusgaminio, maistinio rektifikuoto etilo alkoholio ir vandens,
aromatizuojant natūraliomis kvapiosiomis medžiagomis, nenaudojant
saldiklių. Lietuviškas BOČIŲ midus yra gintaro spalvos, 14 % stiprumo,
persipynusio medaus apynių ir kadagio uogų aromato midus. Gaminamas iš
geriausių subrandinto lietuviško medaus rūšių, fermentuojant
vitaminingomis alaus mielėmis. Nokinamas ir išlaikomas rūsiuose, 10° C
temperatūroje, nerūdijančio plieno statinėse metus laiko. Lietuviškas midus
„TRAKAI“ gaminamas iš natūralaus bičių medaus, apynių, liepos žiedų,
kadagio uogų, ąžuolo gilių. Tai kartoko skonio, 16 % stiprumo, malonaus
aromato, tamsaus gintaro spalvos, vienerius metus brandinamas gėrimas.
Lietuviškas „PIEMENĖLIŲ“ midus yra tamsios auksinės spalvos, 13 % stiprumo,
besikeičiančio medaus, pienių žiedų ir apynių aromato. Gaminamas iš
geriausių subrandinto lietuviško medaus rūšių, fermentuojant vitaminingomis
alaus mielėmis. Nokinamas ir išlaikomas rūsiuose, 10° C temperatūroje,
nerūdijančio plieno statinėse metus laiko.
Midaus nektarai, tai spiritiniai gėrimai, kuriuose yra ne mažiau kaip
22 tūrio proc. etilo alkoholio ir kurie gaminami aromatizuojant midaus
pusgaminį, midaus distiliatą ir maistinį rektifikuotą etilo alkoholį
natūraliomis medžiagomis. Midaus nektarams būdingos panaudotų žaliavų
juslinės savybės, aiškus medaus skonis ir aromatas. Midaus nektarai
saldinami tik medumi. Midaus nektare midaus pusgaminio yra ne mažiau kaip
40 proc. Populiariausias lietuviško midaus nektaras „SUKTINIS“ . Jam savo
kvapiąsias medžiagas atidavė bičių medus, gvazdikų žiedai, tuopų pumpurai,
ąžuolų gilės, kadagių uogos ir dar daug kitų vertingų augalų. Sodri rusva
spalva išgaunama naudojant, mėlynių, juodųjų serbentų ir aviečių natūralias
sultis. Šis puikaus aromato ir skonio gėrimas yra 50 % alkoholio stiprumo,
brandinimo procesas trunka 18 – 20 mėnesių, geriamas jis iš nedidelių
taurelių su arbata, kava, tinka prie pikantiškų mėsos patiekalų.
Kulinarijoje naudojamas ruošiant maistą, marinuojant. 2004 m. „Suktinis“
pripažintas „Lietuvos metų gaminiu“, jam suteiktas kulinarinio paveldo
statusas. Kitas lietuviško midaus gėrimas-nektaras „ŠVENTINĖ“, turintis 30
% alkoholio, yra proginis gėrimas. Jis švelnaus skonio ir aromato, gražios
raudonos spalvos. Midaus nektarui pikantiškumo suteikia mėlynių, spanguolių
ir vyšnių sultys. Gėrimas ragaujamas nedideliais gurkšneliais,
besimėgaujant, iš nedidelių taurelių, labiausiai tinka su saldžiais,
desertiniais patiekalais.
Midaus balzamai – tai spiritiniai gėrimai, kuriuose etilo alkoholio
koncentracija yra ne mažesnė kkaip 35 tūrio proc., kurie gaminami iš midaus
distiliato ir pasižymi savitu, dažniausiai karčiu skoniu, gaunamu
aromatizuojant midaus distiliatą eteringųjų ir prieskoninių aromatinių
žaliavų ekstraktais ir natūraliomis vaisių – uogų sultimis. Midaus balzamai
saldinami tik medumi. Žinomiausias midaus balzamas „Žalgiris“.
Reikia pažymėti, kad bendrovė midaus, midaus gėrimų, alkoholinių
kokteilių, gaiviųjų gėrimų gamyboje ir realizavime yra įdiegusi ir dirba
pagal kokybės vadybos sistemą EN ISO 9001, bei aplinkos apsaugos vadybos
sistemą EN ISO 14001.
1.2. Vartotojai ir tiekėjai
Kiekvienos įmonės gyvavimą pateisina, jos sugebėjimas rasti savo
vartotojus, todėl reikia turėti omenyje, kad kiekvienas vartotojas turi
savo požiūrį ir reikalavimus. Norint juos pateisinti reikia labai gerai
išanalizuoti vartotojų rinką ir jų poreikius, organizacijos darbuotojai
nuolat turi sekti visuomeninius ir rinkos pokyčius, kad galėtų tinkamai
atsakyti į rinkos pokyčius.
Šiuo metu pagrindiniai UAB „Lietuviškas midus“ klientai yra didmeninės
ir mažmeninės prekybos įmonės, viešbučiai – restoranai, bei galutiniai
vartotojai, perkantys produkciją firminėje „Lietuviškas midus“ parduotuvėje
arba prekybos centruose. Remiantis įmonės užsakymų duomenimis didžiausią
kiekį produkcijos per pastaruosius keletą metų pirko pagrindinis didmeninės
prekybos partneris BĮ UAB „Sanitex“; Didmenininkai: UAB „Belvedere
prekyba“, UAB „Merata“ ir UAB „L.I.O.N GĖRIMAI“. Mažmeninės prekybos
atstovai: UAB „VP Market“ parduotuvių tinklas, UAB „Palink“ parduotuvių
tinklai: „IKI“, „IKIUKAS“, „Leader Price“, UAB „Norfos Mažmena“ mažmeninės
prekybos sistema „NORFA“, Prekybos tinklas „AIBĖ“ ir UAB „RIMI Lietuva“
prekybos centrai. Viešbučiai „Bajorų užeiga“, „Holiday Inn“, Kunigaikščių
menė“, restoranas
„Senieji rūsiai“. Klientų pasiskirstymą pagal prekybos
apimtis pateikiame 1 paveiksle.
Vartotojus segmentuojant išskyrėme šias pagrindines grupes:
Pagal geografinį požymį: didesnę dalį sudaro miesto gyventojai,
kadangi į mažas parduotuvėse „Lietuviško midaus“ produkcija beveik nėra
tiekiama. Šiuos sprendimus lemia aukštesnės produkcijos kainos lyginant su
kitos rūšies alkoholiniais gėrimais.
Pagal demografinį požymį: pagal amžių didžiausią vartotojų dalį
sudaro: vidutinio amžiaus vartotojai esantys 30 – 60 amžiaus ribose, vyrai,
gaunantys vidutines (didesnes nei 800 litų) pajamas. Didesnę vartotojų dalį
sudaro aktyvų gyvenimo būdą vedantys vartotojai, perkantys „Lietuviško
midaus“ produkciją švenčių stalui ar vvaišinant svečius iš užsienio ir pan.
Segmentuojant pagal šeimos dydį ši produkcija yra skirta tiek viengungiams
tiek ir turintiems šeimas vartotojams.
Pagal psichografinį požymį: tikslinga skirstyti vartotojus pagal
asmenybės bruožus. Komunikabiliems, aktyviems, ieškantiems naujovių,
nebijantiems eksperimentuoti ši „Lietuviško midaus“ produkcija yra žinoma
ir mėgiama.
Pagal psichografinį požymį: įmonei svarbūs klientai prisirišę prie
vienos prekės rūšies ir vertinantis „Lietuviško midaus“ prekinį ženklą ir
gėrimų kokybę.
Siekiant surinkti informaciją apie įmonės tiekėjus, susidūrėme su
problema, kadangi įmonė šių duomenų neskelbia viešai, todėl galime
įvardinti tik tokią informaciją, kurią pavyko surinkti. Didžioji dalis
žaliavos yra įsigyjama iš vietinių gamintojų, o tara, skirta gėrimams
parduoti yra gaminama Vokietijoje.
1.3. UAB „Lietuviškas midus“ komunikavimo metodų analizė
Spartūs besitransformuojančios aplinkos pokyčiai verčia „Lietuviško
midaus“ įmonę, siekiančią išsilaikyti rinkoje, ieškoti konkurencinių
pranašumų, aktyviau remtis komunikavimo būdais. Stiprėjant prekių
konkurencijai, vis didesnę rreikšmę įgyja kokybiškai naujų santykių tarp
įmonės ir jos prekių vartotojų kūrimas bei vartotojų išlaikymas.
Pagrindinė rėmimo sritis, kuria įmonė naudodamasi informuoja
vartotojus apie savo produkciją tai yra tarptautinės parodos: AgroBalt“ ir
„Metų gaminio“ konkursas. Tarptautinė parodos eksponatų vertinimo komisija
pagal kokybę, maistinę ir biologinę vertę, prekinę išvaizdą, įvertina
įmonės produkcijos galimybes konkuruoti rinkoje ir skelbia rezultatus
viešai spaudoje, internete. „Lietuviškas midus“ savo produkciją pristatė ir
Maskvoje organizuojamose parodose „Prodekspo 2004“, „World Food Moscow“.
„AgroBalt-2005“ parodos metu aukso medaliu įvertintas Lietuviškas midus-
midaus nektaras „Suktinis“.
Siekdama plėsti savo veiklą į užsienį skelbia duomenis ir informacija
apie save http://www.export-import.lt tinklapyje, kur kaupiama ir skelbiama
informacija apie eksportuotojus-importuotojus iš Lietuvos, gamintojus,
suteikiamas paslaugas ir kita informacija. Reklamuojasi www.meniu.lt
tinklapyje. Originali rėmimo forma yra įsitraukimas į turistinį projektą.
Organizuojamoje ekskursijoje į Birštoną yra įtrauktas kelionės etapas
„Susipažinimas su SStakliškėmis“. Skelbiama tokia informacija: „Stakliškėse
sužinosime kaip gaminamas natūralus lietuviškas midus ir jo paragausime.“
(http://www.turinfo.lt/ekskursijos_pramogines.php?id=243). Taigi matoma,
kad plačiausiai naudojama „Lietuviškas midus“ rėmimo forma yra internetas.
Internete yra sukūrę ir savo spalvingą puslapį: www.midus.lt., kuriame
plačiai aprašoma gėrimų sudėtis, gamybos būdai, tik nėra nuotraukų, kurios
galėtų vaizdžiau apibūdinti produktus. Tačiau, ne viename straipsnyje yra
pažymima, kad „Lietuviškas midus“ per mažai naudoja rėmimo priemonių,
lyginant su kitomis alkoholį gaminančiomis įmonėmis. Per mažai reklamos
spaudoje, radijuje, televizijoje.
1.4. Įmonės UAB „Lietuviškas midus“ įvaizdis
UAB „Lietuviškas midus“ pavadinimas tiesiogiai apibūdina įmonės
veiklos pobūdį, tai yra pabrėžia, kad gaminamas gėrimas midus, kurio
pagrindą sudaro įvairios medaus rūšys. Pavadinimas pasirinktas laba
tikslingai, kadangi iš kart žinoma apie ką norima pasakyti. Logotipas yra
ant kiekvieno gaminio etiketės. (2 pav.)
2 pav. Įmonės „Lietuvos midus“ logotipas
Žinomas prekinis ženklas, kuris siejamas su aukšta gaminių kokybę ir
organizacijos įvaizdžiu svarbus įmonės komunikavimo elementas. „Lietuviškas
midus“ įmonei siekiančiai eksportuoti savo gaminius, prekės vardo vaidmuo
darosi vis svarbesnis.
1.5. Konkurentų analizė
Midaus gamintoja „Lietuviškas midus“ skęsta konkurencijos liūne.
Bendrovei sunku konkuruoti su alaus gamintojais, su alkoholinių gėrimų
gamintojais – „Alita“, „Anykščių vynu“ ir AB „Stumbras“ ir su
importuojančiomis alkoholinius gaminius iš kitų užsienio šalių. Midaus
virėjai norėtų, kad būtų sukurtos bent apylygės konkurencijos sąlygos. Kol
kas bendrovė turi teisę stipriuosius gėrimus gaminti tik medaus pagrindu, o
tokia produkcija kur kas brangiau kainuoja, nei padaryta iš grūdų ar
kitokio spirito.
Reikia būti susipažinus ne tik su tais konkurentais, kurių požiūris į
rinką yra panašūs, bet ir apsvarstyti, su kieno interesais kertasi jų
veikla kiekvienoje rinkos srityje, kieno interesai rinkoje yra visiškai
kitokie, bet kliudo bendrovės veiklai ir kas gali kelti tiesioginę ir
netiesioginę grėsmę.
Pagrindiniai konkurentai Lietuvos rinkoje:
✓ UAB „Švyturys“ – seniausia veikianti alaus darykla Lietuvoje, įkurta
dar 1784 metais. Pagal 2004 metų „AC Nielsen” tyrimus „Švyturys“ laikomas
ne tik geriausiu Lietuvoje gaminamu alumi (96% respondentų), bet ir
Lietuvos gaminiu, vertu nacionalinio pasididžiavimo (83% respondentų).
Pagrindinė produkcija 10 rūšių alus.
✓ Akcinė bendrovė „Stumbras” – seniausia Lietuvoje stipriųjų alkoholinių
gėrimų gamintoja. Šiuo metu „Stumbras“ užima stiprias pozicijas Baltijos
šalių rinkoje tiek kaip stipriųjų alkoholinių gėrimų gamintojas, tiek
kaip šių produktų eksportuotojas. Bendrovės gamybos apimtys siekia
daugiau nei 15 mln. litrų per metus. „Stumbro“ gaminami gėrimai iš viso
užima apie 60 procentų Lietuvos stipriųjų alkoholinių gėrimų rinkos. Dėl
plataus produkcijos asortimento, aukštos kokybės ir konkurencinių kainų
bendrovė yra viena sparčiausiai augančių stipriųjų alkoholinių gėrimų
įmonių šalyje.
✓ AB ,,Anykščių vynas“ Natūralių ir autentiškų gėrimų gamintoja.
„Anykščių vyno“ gėrimai – tai plačiausia skonių ir aromatų gama: nuo
natūralių vaisių – uogų vynų iki egzotiškosios sidabrinės tekilos, nuo
unikalios lietuviškos degtinės iki škotiško viskio. Brendžiai, trauktinės
ir likeriai, sidrai ir kokteiliai.
✓ Akcinė bendrovė „ALITA“ yra putojančio vyno, vyno, alkoholinių
kokteilių, sidro, brendžio, konjako, degtinės ir koncentruotų obuolių
sulčių gamybos įmonė. Putojantis vynuogių vynas yra svarbiausias ir
reprezentacinis AB „Alita“ gaminys. Šiandien AB „ALITA“ pagal naujausią
ir pažangiausią srovinę technologiją gamina daugiau kaip 10 rūšių šio
tauraus balto ir raudono gėrimo. AB „Alita“ putojančio vyno gamyba yra
artima klasikinei šampano gamybos technologijai, nes rauginimo talpose
vyksta tie patys biocheminei procesai, kaip ir buteliuose, rauginant
šampaną klasikiniu metodu. Konkurentų analizė pateikiama 1 lentelėje.
Lentelė Nr. 1
UAB “LIETUVIŠKAS MIDUS” pagrindinių konkurentų tiekiamų produktų ir
paslaugų rėmimo būdų analizė
|BENDROVĖS |PASLAUGų RėMIMO BūDAI |Paslaugų |
|PAVADINIMAS | |rėmimo |
| | |išlaidos |
| |Reklama |
|I |II |III |IV |V |VI |VII |VIII |IX |X |XI |XII | |Verslo žinios |0
|1200 |0 |0 |1200 |0 |0 |1200 |0 |0 |1200 |0 | |Geras skonis |2000 |0 |0
|2000 |0 |0 |0 |0 |0 |2000 |0 |0 | |Restoranų verslas |0 |0 |150 |0 |0 |150
|0 |0 |150 |0 |0 |150 | |Kauno diena |0 |200 |0 |0 |200 |0 |0 |200 |0 |0
|200 |0 | |Visa Lietuva katalogas |250 |0 |0 |250 |0 |0 |250 |0 |0 |250 |0
|0 | |Reklama interneto puslapiuose |400 |400 |400 |400 |400 |400 |400 |400
|400 |400 |400 |400 | |Radijo reklama |1000 |1000 |1500 |1000 |1000 |1500
|1000 |1500 |1000 |1500 |1000 |1500 | |Lauko reklama |0 |0 | |0 |0 |1000 |0
|0 |0 |0 |1000 |1000 | |Iš viso |4100 |2800 |2050 |3650 |2800 |3050 |1650
|4200 |1550 |4150 |4800 |4050 | |
Šis komunikavimo biudžetas sudarytas pirmiems produkto įvedimo metams ir
būtų koreguojamas priklausomai
nuo pasiektų rezultatų bei rinkoje
susidariusios situacijos.
Paruošto biudžeto aritmetinis vidurkis yra ~1800 Lt per mėn., atlikus
skaičiavimus reikštų, kad bendrovė turėtų pasiekti apie 40 tūkst. Lt pajamų
ribą per mėnesį (laikantis taisyklės, kad komunikavimo biudžetui formuoti
reikia 4-5% nuo pajamų dydžio).
6. ETAPAS. KOMUNIKAVIMO KOMPLEKSO SUDARYMAS
Pardavimų skatinimas:
Pardavimo skatinimo tikslams pasiekti siūlome naudoti metodą, kuris
remiasi tuo, kad norinčiam pasinaudoti UAB”Lietuviškas midus” paslaugomis
būtų siūloma gauti papildomos piniginės naudos, t.y. sumažinus kainą.
Tačiau, šis pasiūlymas turėtų galioti ribotą laiką, todėl užsakovas turi
ilgai nedelsdamas apsispręsti.
Ryšiai su visuomene:
UAB “Lietuviškas midus” įsteigs ryšių su visuomene specialisto etatą.
Čia turėtų dirbti žmogus, pajėgus matyti organizaciją kaip visumą ir turėti
pakankamus įgaliojimus, jis turėtų atsakyti už ryšių su visuomene programas
ir jų biudžeto planavimą ir vykdymą, veiklos koordinavimą. Pavyzdžiui,
specialistas turėtų atsakyti už pranešimų rašymą, bukletų ir kitų leidinių
rengimą bei gamybą, publikacijų apie organizaciją kaupimą ir analizę,
susirašinėjimą ir kitas viešumą ir informavimą realizuojančias užduotis,
atsakyti už vidinės komunikacijos efektyvumą, atsakyti už įmonės pristatymą
internete.
Asmeniniai pardavimai:
UAB „Lietuviškas midus” asmeninį pardavimą reikėtų suprasti kaip
asmeninį bendravimą įtikinant potencialų klientą naudotis teikiamomis
paslaugomis. Bendrovėje sprendžiant asmeninio pardavimo klausimą reikėtų
pasitelkti įmonės vadybininkus. Vadybininkų funkcijos būtų: skleisti
informaciją apie įmonės teikiamą paslaugą ir įmonę, rinkti ir pateikti
informaciją apie klientą įmonei, surasti naujų klientų.
IŠVADOS
1. UAB „Lietuviškas midus”, Lietuvoje dažnai vadinama tiesiog
„Stakliškių midumi”, yra vienintelė alkoholio pramonės įmonė,
gaminanti alkoholinius gėrimus pagal autentišką lietuviško midaus
technologiją ir savo produkciją priskirianti suvenyrams, ir
vienintelė, tačiau jau ne tik alkoholio pramonėje, kurios
didžiausias turtas – midaus bei midaus trauktinių gamybos būdai.
2. Pagrindiniai UAB „Lietuviškas midus“ klientai yra didmeninės ir
mažmeninės prekybos įmonės, viešbučiai – restoranai, bei galutiniai
vartotojai, perkantys produkciją firminėje „Lietuviškas midus“
parduotuvėje arba prekybos centruose.
3. Pagrindinė rėmimo sritis, kuria įmonė naudodamasi informuoja
vartotojus apie savo produkciją tai yra tarptautinės parodos:
AgroBalt“ ir „Metų gaminio“ konkursas. Tarptautinė parodos
eksponatų vertinimo komisija pagal kokybę, maistinę ir biologinę
vertę, prekinę išvaizdą, įvertina įmonės produkcijos galimybes
konkuruoti rinkoje ir skelbia rezultatus viešai spaudoje, internete.
4. UAB „Lietuviškas midus“ pavadinimas tiesiogiai apibūdina įmonės
veiklos pobūdį, tai yra pabrėžia, kad gaminamas gėrimas midus, kurio
pagrindą sudaro įvairios medaus rūšys. Įmonės žinomas prekinis
ženklas, siejamas su aukšta gaminių kokybę ir organizacijos
įvaizdžiu.
5. Midaus gamintoja „Lietuviškas midus“ susiduria su didele
konkurencija. Bendrovei sunku konkuruoti su alaus gamintojais, su
alkoholinių gėrimų gamintojais ir su importuojančiomis alkoholinius
gaminius iš kitų užsienio šalių.
6. Atlikus įmonės veiklos, vartotojų ir konkurentų analizę, įžvelgiami
trūkumai įmonės rinkodaros veikloje. Pagrindinė reklamos forma yra
dalyvavimas mugėse ir parodose. Tai supažindina didmenininkus,
verslo atstovus su įmonės produkcija, tačiau daugeliu atveju tai
nepasiekia galutinio vartotojo, kuris yra labai svarbus šios įmonės
plėtros dalyvis.
7. Išskirtos įmonės stipriosios pusės galinčios motyvuoti potencialų
paslaugos pirkėją rinktis „Lietuviško midaus“ gėrimus. Tai patirtis,
kvalifikuotas personalas, gaminių kaina, atitinkanti gėrimų kokybę
ir pabrėžianti įmonės išskirtinumą konkurentų atžvilgiu.
8. Pasirinktos žinutės forma yra numatyta naudoti kaip verbalinės
reklamos formą, todėl pagrindinis dėmesys yra skiriamas žinutės
tekstui (verbalinė dalis). Žinutės tekstas nėra giliai informatyvus
ar oficialus, tokiu būdu išvengiama sauso pranešimo.
9. UAB „Lietuviškas midus“ reklamai parinkti šie reklamos nešikliai:
Spausdinta reklama; Specialioji reklama; Vaizdinė reklama.
10. Komunikavimo biudžeto sudarymui remtasi dviem kriterijais: Biudžetas
sudaromas pasirinktiem pagrindiniams komunikavimo nešikliams ir
Biudžeto dydis skaičiuojamas 4-5% nuo planuojamos realizacijos.
1 PRIEDAS
1 pav. “Lietuviško midaus“ produkcijos asortimentas