Muzikos svarba bei įtaka vartotojui

Untitled

Muzikos svarba televizijos ar interneto reklamoms tapo akivaizdi dar dvidešimtojo amžiaus pabaigoje. Muzikos ritmai bei melodijos nulemia tai, kaip mes priimame, suprantame bei interpretuojame ekrane rodomą produkto ar paslaugos reklamą. Kartais muzika ar konkreti daina, skambanti reklamoje, tampa svarbiausiu faktoriumi, nulemiančiu ar ją prisiminsime. Reklamų užsakovai dažnai moka didžiulius pinigus garso takelio kūrimui ar tiesiog jau egzistuojančios dainos įsigijimui. Viena garsiausių Didžiosios Britanijos finansinių paslaugų kainų palyginimo svetainė „Gocompare.com“ už naudojamą garso takelį savo televizinėje reklamoje jo kūrėjams turėjo sumokėti kiek ddaugiau nei 10 milijonų svarų (≈40 milijonų litų). Tiesa, tai pasiteisino, nes panašu, jog po šios investicijos dauguma britų reklamą atpažintų vos iš poros akordų.

Muzika,ne tikreklamoje

Muzikos svarba rinkodaroje neapsiriboja ties reklama, nors nemaža dalis prekių ženklų dažnai to nesistengia suprasti bei išnaudoti savo naudai. Muzika gali turėti didelę įtaką tam, kaip ir kiek laiko lankytojai apsipirkinės ar kokį įspūdį jiems paliks parduotuvė. Dar dvidešimto amžiaus pabaigoje Amerikoje atlikti tyrimai parodė, jog muzika gali turėti itin didelę įtaką prekės ženklo asociacijoms bbei bendram vertinimui. Kitaip tariant, nuo reklamoje ar parduotuvėje grojamos muzikos gali priklausyti, su kuo pirkėjams asocijuosis jūsų prekės ženklas bei ar jis paliks teigiamą ar neigiamą įspūdį. Ypatingą vaidmenį čia žaidžia nostalgija. Retas vadovas/ė nenorėtų, kad jo/jos įmonės klientai tturėtų tik teigiamą apsipirkinėjimo patirtį jų parduotuvėse. Tiesa, bandydami tai pasiekti, vadovai daug dėmesio skiria klientų aptarnavimui, tačiau dažnai to neužtenka. Juk klientas parduotuvėje gali praleisti pusę ar net pilną valandą, o jo aptarnavimas užtrukti vos dešimt, penkiolika minučių. Teisingas muzikos pasirinkimas čia gali itin pagelbėti.

Kasmielajūsųtikslineiauditorijai

Kiekviena žmonių karta turės tam tikrus mielus prisiminimus, kurie buvo įtakoti kultūrinių ar istorinių įvykių. Kalbant apie Lietuvą, vyresnio amžiaus žmonėms nostalgiškus prisiminimus kelia aštuntajame bei devintajame XX a. dešimtmetyje tokių atlikėjų kaip Danutė Neimontaitė ar Šarūnas Mačiulis („Polerizuoti stiklai“) sukurtos Lietuviškos dainos. Ir tai nereiškia, jog visą laiką reikia tiesiog groti senasgeras dainas. Tai gali būti ir kaip mažytė staigmena jūsų pirkėjams, nutinkanti kas tam tikrą laiko tarpą. Tai išties paprastas, daug pastangų nereikalaujantis bei mokslininkų ppatvirtintas metodas, nustebinti savo pirkėją bei kelti teigiamas prekės ženklo asociacijas.

Žinoma, jaunesnės kartos tikslinei auditorijai, sukelti tam tikrą nostalgiją kiek sunkiau. Bet tai nereiškia, jog tai neįmanoma. Tereikia pasidomėti savo tiksline auditorija. Pavyzdžiui, taip vadinamai kartai Y Lietuvoje nostalgiją gali sukelti senos tokių atlikėjų kaip SEL, G&G Sindikato ar Foje dainos. Daug kas sakys, skonio reikalas. Ir bus teisūs. Visiems įtikti neįmanoma, tačiau pabandyti įtikti daugeliui dažnai yra saugus bei perspektyvūs pasirinkimas, bent jau kalbant apie rinkodarą.

Galilemtiapsipirkinėjimolaiką

Vienasįdomus tyrimas atliktas dar 1982 metais aatskleidė, jog parduotuvėje bei restorane žmonių padaugėdavo grojant lėtai muzikai, o grojant greitai muzikai žmonių skaičius pradėdavo mažėti. Paaiškėjo, jog grojant lėtai muzikai žmonės užtrukdavo ilgiau rinkdamiesi produktus ar valgydami restorane. Taip pat pastebėta, jog grojant lėtai muzikai restorane, lankytojai palikdavo didesnius arbatpinigius nei tuo pačiu dienos metu grojant greitai muzikai. Lankytojų apsipirkimo laikas gali priklausyti ir nuo to, kaip jūsų lankytojams muzika yra artima. Kitas po šešių metų atliktas tyrimas parodė, jog grojant populiariausias to meto dainas (TOP 40) jaunimas parduotuvėje praleisdavo daugiau laiko nei vyresnio amžiaus žmonės. Taip nutinka todėl, jog vyresnio amžiaus lankytojams ši muzika nėra artima ir svetinga, tuo tarpu jaunimas, grojant populiariajai muzikai, dažniausiai jaučiasi kur kas labiau savo vietoje. Šie tyrimai ne tik atskleidė muzikos įtaką bei svarbą pardavimams, bet ir parodė, jog pasitelkiant skirtingus muzikos stilius ar tempą, galima kontroliuoti parduotuvės ar restorano užimtumą.

Muzika, ne sąrašopabaiga

Norint sukelti teigiamus prisiminimus ar emocijas savo pirkėjams, galime pasitelkti ir kitus jutiklius, kaip kvapas, rega, skonis ar net lietimas. Kai kurie pasaulinio garso prekių ženklai, sugeba pasitelki bei išnaudoti visus penkis žmogaus pojūčius, taip siekdami sudaryti teigiamą įspūdį ir pozityvius prisiminimus. Kaip kompanijos pasitelkia kvapą ar lietimą prekės ženklo vystymui, aptarsime kituose straipsniuose.