Prekės analizė

[pic]

VILNIAUS KOLEGIJA

EKONOMIKOS FAKULTETAS

Ekonomikos katedra

Suaugusiųjų mokymo skyriaus

DVN01 M gr. studentė

…………..

KURSINIS DARBAS

Darbą tikrino dėst. ……..

vertinimas…………

Vilnius

2005

TURINYS

TURINYS 2

ĮVADAS 3

PRAKTINIS DARBAS NR.1 4

PRAKTINIS DARBAS NR.2 5

PRAKTINIS DARBAS NR.3 6

PRAKTINIS DARBAS NR.4 7

PRAKTINIS DARBAS NR.5 8

PRAKTINIS DARBAS NR.6 9

PRAKTINIS DARBAS NR.7 10

PRAKTINIS DARBAS NR.8 12

PRAKTINIS DARBAS NR.10 15

PRAKTINIS DARBAS NR.11 16

PRAKTINIS DARBAS NR.12 18

IŠVADOS 19

NAUDOTA LITERATŪRA 20

ĮVADAS

Kiekviena įmonė, pradėdama gyvuoti privalo visu pirma nusistatyti savo

tikslus ir planus, kad pasiektu norimo rezultato. Kad sėkmingai veiktu,

įmonė turi atidžiai ištirti rinka, vartotojų norus, konkurentų padėtį.

Savo įmone pavadinau „Matarga“ , jos specializacija yra aukštos

kokybės moteriškų sijonų siuvimas. Darbe bandysiu kuo geriau išrėstyti savo

įmonės specifiką, savo siekius, galimybes. Išnagrinėti konkurensinius

kanalus.Darba rašysiu remdamasi R. Virvilaitės ir A. Poviliūno knygomis,

kurios tikiuosi man pagelbės šiame darbe.

Pgrindiniai savarankiško darbo tikslai:

• Apžvelgti įmonės verslo eigą;

• Išnagrinėti konkurencinius kanalus;

• Nustatyti kokia prekė bus patraukliausia vartotojui;

• Aptarti įmonės viziją.

PRAKTINIS DARBAS NR.1

Aprašyti marketingo komplekso programos elementus.

Marketingo kkomplekso elementai:

1P Prekė: įvarių dydžių moteriški sijonai.

2P Kaina: kaina priklausys nuo siuvimui naudojamos medžiagos

kokybės, taip pat nuo sijono dydžio ir kitų elementų, kurie traukiami į

savikainą.

3P Vieta: įkursiu vieną siuvyklą Vilniuje, o prekes tieksiu

didžiųjų Lietuvos miestų parduotuvėms.

4P RRėmimas: Naudosiu pradžioje intensyvią reklamą, nes būsiu naujai

besikusianti įmonė, todėl turėsiu save parodyti iš geriausios pusės, kad

žmonės žinotų mano įmonės vardą, norėtų įsigyti jos gaminių. Vėkiau

taikysiu nuolaidas, dalinsiu skrajutes, bei kas dvi savaites skelbsiu apie

įmonę laikraštyje.

PRAKTINIS DARBAS NR.2

Kokią marketingo orientaciją naudoja įmonė. Kodėl?

Marketingo koncepcija:

Vadivausiuos „Marketingo koncepcija“ – atliksiu rinkos tyrimus,

kuriuos kartosiu pastoviai, taip galėsiu sužinoti dauguma vartotojų

poreikių, siūsiu įvairių dydžių, formų ir spalvų sijonus, norėdamaįtikti

kuo didesniam vartotojų ratui.

PRAKTINIS DARBAS NR.3

Kokie miksoaplinkos elementai ir kaipįtakoja įmonę?

Mikroaplinkos elementai:

TIEKĖJAI:

1. UAB „Drobė“ – aprūpina įmone medžiagomis.

2. UAB „Oklis“ – aprūpina įmonę siūlais.

3. UAB „Viskas siuvimui“ – aprūpins įmonę siuvimo technika.

KONKURENTAI:

1. UAB „Auduva“

2. UAB „Tuma“

3. UAB „Kilputė“

PASTABA: Visos šios įįmonės siuva drabužius bei atlieka siuvimo

paslaugas.

PRAKTINIS DARBAS NR.4

Kokie makso aplinkos elementai ir kaip įtakoją įmonės veiklą?

Makroaplinkos elementai:

Ekonominė aplinka – įtakoja marketingą keturiais veiksmais pajamų

lygiu, kainų lygiu, kaupimo ir kredito gavimo lygiu. Šią aplinką stebėsiu

atidžiai, kad nepatirčiau nuostolio, o uždirbčiau kuo didesnį pelną.

Konkurencinė aplinka – yra daug įmonių gaminančių tokią pat

produkciją. Ši aplinka yra viena iš svarbiausių. Reikia stebėti

konkurentus, kokiomis kainomis jie tiekia savi produkciją, ką gamina ir

panašius man svarbius dalykus.

Technologinė aplinka – visuomenė mmetų eigoje vis tobulėja, kuriami

nauji įrengimai, kurie palaipsniui keičia senuosius, tik besikurenčiai

įmonei neprošali būtų turėti kuo tobulesnius įrengimus, kad būtų siuvama

kuo kokybiškesnė produkcija.

Politonė – teisinė aplinka – įmonei galioja visi LR nustatyti

įstatymai, kodeksai, taisyklės, nutarimai.

PRAKTINIS DARBAS NR.5

Ištirti įmonės rinką Lietuvoje.

Konkurentų analizė:

Atlikusi rinkos tyrimus, suradau štai šiuos pagrindinius

konkurentus, tai įmonės siuvančios drabužius, bei atliekančios siuvimo

paslaugas. Su jomis man tektų susidurti pradėjus savo verslą, t.y. įkūrus

įmonę.

Konkurentų kontaktai:

UAB „Auduva“ Ozo g. 25, Vilnius Tel./Faks. 2874512

UAB „Tuma“ Vilkpedės g. 16, Vilnius Tel./Faks. 6254578

UAB „Kilputė“ Šeškinės g. 15, Vilnius Tel./Faks. 4752887,

www.kilputė.lt

Visos įmonės gamina panašią produkciją, kaikurios šių įmonių turi

pastovius klientus ir nenorėdamos jų prarasti vis gerina savo gaminamų

prekių kokybę. Pastebėjau, kad šios įmonės labai daug lėšų skiria reklamai.

Įmonių nustatytos kainos yra apylygės, jos taiko daug įvairių nuolaidų,

akcijų, o vien žodis „nuolaida“ ar „akcija“ vilioja klientus pasižiūrėti, o

galbūt ir nusipirkti.

PRAKTINIS DARBAS NR.6

1. Susegmentų įmonės prekės vartotojų rinką.

2. Nustatyti savo prekės tikslinę rinką.

Segmentavimas pagal pajamas:

Iki 500Lt

501 – 1100Lt

1101 ir daugiau

Segmentavimas pagal lyti:

Moterys

Vyrai

Segmentavimas pagal amžių:

Iki 18 metų

19 – 25 metų

26 – 50 metų

50 ir daugiau metų

Segmentavimas pagal gyvenamą vietą

Miestas

Kaimas

Susegmentavus rrinką, įmonės tikslinėrinka yra vartotojai, kurių

pajamos nuo 501 – 1100 Lt, moterys nuo 26 – 50 metų amžiaus grupėje,

gyvenančios mieste.

PRAKTINIS DARBAS NR.7

Nurodyti kokie vartotojo elgesio (išorės ir vidaus) faktoriai turės

įtakos prekės pirkimui ir kodėl?

Vartotojo išorės elgesio faktoriai:

Kultūra – tai apsirengimo būdas, poilsiavimo stilius ir visa kita,

tai parodo ką mes perkame. Pavyzdžiui Lietuvoje moterys važiuodamos

poilsiauti noriai gražiai atrodyti, būti patrauklios vyrams, todėl ir

atitinkamai rengiasi. Kultūra yra labai svarbus išorės faktorius mūsų

įmonei. Nes mes gaminame produkciją, skirta moterims, norinčioms atrodyti

gražiai ir jaustis gerai. Kadangi mūsų sijonai bus įvairių modelių, jie

tiks net labai sukaustytoms moterims.

Subkultūra – tai kasdieninis gyvenimas. Moterys dirbančios

stambiose įmonėse buhalterėmis, administratorėmis, dalyvaujančios

renginiuose rinksis kostiumėlius. Todėl į savo asortimentą įtrauksime ir

kostiuminius sijonus.

Prie subkultūros galime priskirti ir socialinia padėtį. Juk moterys

neturinčios aukštojo išsilavinimo, tarkom dirbančios sandėliuose prekių

surinkėjomis tikrai nepirks kostiuminių sijonėlių. Tačiau savo

laisvalaikiui jos rinksis laisvesnius rūbus, kurie leistų joms

atsipalaiduoti po sunkaus darbo. Sijonus ryškesnių spalvų, atkreipiančius

aplinkinių dėmesį. Moteris dirbanti prastesnį darba, norės parodyti savo

labiau pasiturinčioms draugėms, kad jai nėra taip blogai, kaip visi mano.

Visos moterys nori būti gražios, tačiau ne visos turi savi

nusistovėjusį apsirengimo būdą, todėl mėgdžioja kitas moteris.

Šeima – ištekėjusi moteris dažniausiai renkasi ilgesni sijonėlį,

nes ne visi vyrao mėgsa, kai jų moterimis žžavisi kiti. Jie nori laikyti jas

tik sau. Moterys nori būti mylimos, ramaus šeimyninio gyvenimo, todėl

visiškai paklūsta vyrams ir netgi važiuoja ar eina apsipirkti kartu, kad

vėliau nekiltų nesusipratimų.

Rūbai daug pasako apie žmogų, jo padėtį visuomenėje. Mergina

laisvu, trumpu sijonuku pasako „aš esu laiminga, laisva, laukiu tinkamo

vyro, arba tiesiog mėgstu gražiai atrodyti. Mergina su odiniu juodu sijonu

dažniausiai sėdi ant motociklo apsikabinusi tokį patį juodai apsirengusį

vyrą. Bet apie tai reikėtų klausti psichologų, nes visos moterys yra labai

skirtingos.

Vartotojo vidaus elgesio faktoriai:

Aptardama išorės elgesio faktorius truputį įpainiojau ir vidaus,

nes jie beabejo yra labai susiję ir svarbūs.

Amžius – labai svarbus faktorius. Tarkim, mama ir dukra. Mama

rinksis ilgesnį sijona, o duktė trumpesnį arba tokį, kuris bus panašus į

jos draugės. Profesiją ir apsirengimo būdą aptariau aukščiau.

Ekonominė padėtis labai svarbi. Moteris uždirbanti mažai, rinksis

atitinkamą prekę iš atitinkamos parduotuvės.

Stilius – kiekviena moteris turi savo apsirengimo būdą, tokį kuris

atskleidžia jos asmenybę.

PRAKTINIS DARBAS NR.8

Apibūdinti savo prekę:

Charakteristika trijuose lygmenyse:

1 lygmuo: Sumanyta nauda – gražus dizainas (spalvos, kokybė,

pasiuvimo būdas, medžiagų įvairovė), didelis pirkėjų ratas.

2 lygmuo: Savybės – madingi ir patogųs sijonai, prieinama kaina.

Prekės ženklas patogioje vietoje, sijono vidinėje pusėje,

nemaišantis.

Pasiuvimas – įvairių dydžių, modelių ir spalvų.

Įpakavimas – maišelis su įmonės pavadinimu prie

kurio pirkėjui

pageidaujant pridedama pakaba, kad sijoną parsivežus išliktų jo prekinė

išvaizda.

3 lygmuo: Pristatymas – kadangi įmonė naujai atsidariusi, todėl

savo produkciją stengsiuos pristatyti taip, kad pritraukčiau, kuo daugiau

stambių parguotuvių savininkų.

Garantija – taikysiu visoms prekėms, ji galios dvi savaites, kad

išaiškėtų gamybinis brokas.

Asortimentas, jo parametrai:

Gaminsime tik sijonus

Įvairių dydžių, formų, spalvų, ilgių.

Atsižvelgsime į klientų norus.

Asortimento tonulinimo kryptys – gerinsime prekės kokybę ir

didinsime kainą. Progai pasitaikius stengsimės kurti naują produkciją.

Indentifikavimo strategijos:

Prekės ženklas [pic]

Įmonės pavadinimas „MATAGRA“

Prekės simbolis „M“

Indentifikavimo priemonės:

Skelbimai spaudoje, internete, reklaminiai stendai labiausiai

lankomose vietose.

Prekės įpakavimas: Auksinės spalvos maošelis su rankenėlėmis

apsaugantis prekę nuo išorės poveikio (dulkių, lietaus ar sniego), patogus

vaiksčiojimui po parguotuves. Su prekės ženklu, kad visiems būtų aišku, ką

žmogus nusipirko ir kiltu noras galbūt nusipirkti tą patį.

Prekės gamybos nutraukimo preižastimi gali būti, konkurentų stiprus

kainų numažinimas, tą pačia produkciją gaminančių įmonių padidėjimas,

siuvimo mašinų sunkus gedimas.

PRAKTINIS DARBAS NR.9

Nurodykite kainos nustatymo strategiją.

Kadangi pirkėjai mieliau perką prekę, kurios kaina yra žemesnė,

stengsiuos ddidinti gamybos mastą, kad mažėtų produkcijos vieneto kaina.

Tada galėsu patenkinti didesnį vartotojų ratą. Tikiuosi, kad pardavimai vis

didės, o taip pat ir pelnas.

Kainos nustatymo metodas: Vertinio reikšmingumo. Šio metodo

pasirinkimo preižastis patenkinti kuo didesnio vartotojų rato poreikius.

Kainos nustatymo strategijos:

❖ 55% nuolaidos perkantiems daugiau nei už 200Lt

❖ Nuolaidos nuolatiniams klientams.

Naujos prekės nustatymas. Prekė nėra nauja, tačiau įmonė taip,

todėl reikės įsitvirtinti rinkoje.

Apibendrinant iš pradžių nustatoma pakankamai žema kaina, kad

pritrauktų klientų. Vėliau kaina bus keliama arba išliks ta pati, tai

priklausys nuo klientų skaičiaus.

PRAKTINIS DARBAS NR.10

Nurodyti pateikimo strategiją:

Prekės pateikimo kanalas

[pic]

Prekės pateikimo strategija: Išimtinis paskirstymas

[pic]

PRAKTINIS DARBAS NR.11

Nurodyti rėmimo strategiją.

Norėdama pritraukti kuo daugiau vartotojų, kurie norėtų įsigyti

prekę taikysiu šiuos rėmimo veiksmus:

Reklama šalies dienraštyje „Respublika“ (1 kartą per savaitę)

Kas mėnesį bus dalinamos skrajutės labiausiai žmonių lankomose

vietose. Jų turinys bus toks pat kaip ir laikraštyje.

Išgarsinus įmonę ir atsiradus pakankamai pinigų pasitelksime ir

kitus rėmimo veiksmus.

Taikysime traukimo strategiją, nes norime pritraukti kuo daugiau

klientų, ppasitelkiant reklamą.

Reklaminis pranešimas:

MATAGRA

Norite gerai atrodyti, patikti sau ir kitiems,

Apsirenkite mūsų įmonės kokybiškai pasiūtais

ir kvalifikuotų dizainerių sumodeliuotais sijonais.

Parodykite ko esate verta!!!

Mūsų produkciją galėsite rasti didžiuosiuose prekybos

Centruose ir firminėse parduotuvėse.

Kontaktinis te. (8 ˜ 5) 238 10 15

Biudžeto sudarymo metodas:

Skaičiavimas pagal tikslus ir uždavinius

Sudarant biudžetą:

❖ Suformuluosiu uždavinius (prekybos skatinimas, gamybos kaštų

didinimas, išlaidų mažinimas)

❖ Numatysiu konkrečius įmonės tikslus:

❖ Apskaičiuosiu išlaidas būtinas šiems uždaviniams spręsti.

Rėmimo biudžetas:

Reklama „Respublikoje“ pper metus 39 300Lt

Reklama naudojant skrajutes 12 000Lt

PRAKTINIS DARBAS NR.12

Atlikti SWOT analizę.

1. Įmonės vizija: Įmonė sieks atidaryti daugiau siuvimo cechų

didžiuosiuose Lietuvos miestuose ir pritraukto klientų iš užsienio.

2. Įmonės tikslas: Gauti didesnį pelną, mažinti išlaidas, didinti

klientų ratą, gerinti gaminių kokybę.

3. Įmonės uždavinys: Tiekti savo produkciją užsienio šalims,

didinti gaminių asortimentą.

Įmonios stipriosios savybės:

Prekių įvairovė, aukšta jų kokybė, platus vartotojų ratas, galimybė

plėstis.

Įmonės silpnosios savybės:

Galimas naujų konkurentų atsiradimas. Žaliavų kainų augimas,

tiekimų sutrikimas, siuvimo mašinų gedimas.

Įmonės galimybės:

Atsiradus didesniam klientų ratui, padidėjas pelnas, galimas

konkurentų nuosmukis, suteikianti galimybe užimti didesnę rinkos dalį,

nustatyti prieinamesnes kainas.

Įmonės grėsmės:

Dėl pasenusio įrengimo, nekokybiška prekė, kusi gali sugadinti

santykius su klientais. Konkurentų kainų numažinimas, siauras kanalų

tinklas, kuris neleistų realizuoti savo produkcijos.

IŠVADOS

Atlikus darbą, galiu daryti tokias išvadas:

1. Įmonė pirmaisiais savo gyvavimo metais atneš mažai pelno,

tačiau tinkamai panaudojus rėmimo priemones yra galimybė, kad

pelnas padidės.

2. Didžiausįą įtaką įmonės funkcionavimui ir prekių tiekimui

turi klientai, ekonominiai veiksniai, politinė – teisinė

aplinka, socialinė – kultūrinė aplinka, mokslinė –

technologinė aplinka.

3. Taikyti lanksčias kainas.

4. Remiantis ir stebint įmonių konkurenčių marketingo

strategiją, stengtis elgtis kitaip ir nedaryti tokių pat

klaidų, kaip konkurentės.

5. Taikysiu vertinio reikšmingumo metodą. Atsižvelgdama į savo

pirkėjų poreikius, nustatysiu savo gaminių kainas.

NAUDOTA LITERATŪRA

1. BALTRŪNIENĖ, Violeta. Bendrosios studijų darbų ir reikalų raštų

rengimo rekomendacijos. Vilnius, 2003. 72 p. ISBN 9955-9418-5-5.

2. POVILIŪNAS, Antanas. Marketingo pradmenys. Vilnius: „Vilniaus

universiteto leidykla“, 1993. 99 p.

3. PRANULIS, Vytautas; PAJUODIS Arvydas; URBONAVIČIUS, Sigitas;

VIRVILAITĖ, Regina. Marketingas. Vilnius: „Eugrimas“, 1999. 423

p. ISBN 99-752-26-4.

4. VIRVILAITĖ, Regina. Marketingas. Kaunas: „Technologija“, 1997.

145 p. ISBN 9986-13-453-6.

Darbas baigtas

2005-09-09

———————–

Gamintojas

Tarpinikas

Vartotojas

MATAGRA

Firminės parduotuvės

Prekybos tinklai (MAXIMA, IKI)

VARTOTOJAS