Sidro „Fizz“ tyrimas

Turinys

Turinys 1

Įvadas 2

1. sidro atsiradimo istorija 3

1.1. Sidro “Fizz” gamyba 3

1.2. Sidro populiarumas JAV ir Europoje 3

2. Asortimento analizė 5

3. Sidro FIZZ rinkos segmentavimas 7

5. TYRIMO METODOLOGIJA 8

5. DUOMENŲ RINKIMAS IR ANALIZĖ 10

Pasiūlymai 16

Išvados 17

Literatūra 17

Priedai 17Įvadas

Sidras “Fizz” – vienas iš pirmųjų šios rūšies alkoholinių gėrimų,

pasirodęs Lietuvos rinkoje. Tik įvedus šį gėrimą į rinką, paklausa buvo

gana didelė, ilgainiui vartotojai jį pamėgo ne tik dėl išskirtinų šio

gėrimo savybių – lengvo gaivaus skonio, patrauklaus įpakavimo, lengvo

alkoholinio tūrio, jis tiesiog tapo populiarus įvairių vakarėlių, sambūrių

metu, kavinėse, baruose ir klubuose.

„Ragutis“ – pirmoji Lietuvos bendrovė, nuo 2001 metų gegužės mėn.

pradėjusi gaminti sidro FIZZ šeimą bei pirmoji gamintoja, kuri pilstomą

sidrą pradėjo platinti baruose. Sidras FIZZ yra 4,7 proc. stiprumo.

Parduodamas 0,5l skardinėse ir 1,5l patogiuose užsukamuose plastikiniuose

buteliuose. Šį gėrimą ypač mėgsta moterys ir jaunimas, nes jis yra gaivus,

lengvas, saldus, malonaus aromato ir skonio.

Temos aktualumas. Paskutiniu metu rinka pasipildė daugybe analogiškų

produktų – įvairių gamintojų gaminamų sidro rūšių. Pastebėjau, jog sidro

“FIZZ” pardavimai nebeauga, kaip kad anksčiau, jie netgi linkę mažėti.

Atitinkamai sumažėjo firmos gaunamas pelnas. Aš spėju, kad tai galėtų būti

susiję su konkurentų produkcijos rinkoje pagausėjimu, kita galima

priežastis – vartotojo netenkina kai kurios šio gėrimo savybės, arba

paprasčiausiai jam per aukšta kaina. Arba vartotojas tiesiog nebeperka

produkto, nes jis nebėra nnaujas, gali būti atsibodęs ir pan.

Tyrimo tikslas – išsiaiškinti, kodėl sumažėjo pardavimai. Ar tai

susiję su pirkėjų nepasitenkinimu, ar su konkurentų skaičiaus rinkoje

didėjimu, kokios sidro “FIZZ” savybės galėjo sukelti nepageidaujamą

vartotojų reakciją.

Tyrimo objektas – Sidras „FIZZ“.

Tyrimo apimtis – Tauragės miesto rinka, planuojant gauti vidutinio

tikslumo rezultatus.

Uždaviniai:

➢ Surengti vartotojų apklausą;

➢ Įvertinant jų atsakymus į pateiktus klausimus;

➢ Sužinoti jų nepasitenkinimo priežastis.

Metodologija:

➢ Mokslinė literatūra (lietuvių kalba);

➢ Spauda bei internetas;

➢ Anketavimu gauti duomenys. 1. sidro atsiradimo istorija

Kas buvo pagaminta anksčiau – sidras ar alus? Į šį klausimą nėra

lengva atsakyti: abu gėrimai – ir obuolių sidras, ir alus žinomi nuo

antikos laikų. Tuomet tradicinis sidras buvo gaminams tik iš obuolių

sulčių, be mielių ir vandens.

Hebraiškai fermentuotas „obuolių vynas“ buvo vadinamas bendru,

alkoholinius gėrimus apibūdinančiu žodžiu „šekar“. Graikai šį gėrimą vadino

„sikera“. Šis žodis taip pat reiškė „stiprus gėrimas“. Iš lotyniško žodžio

„sikera“ transformavosi į senovės prancūzų žodį „sidre“. Dabar šis žodis

prancūziškai skamba „cidre“, o angliškai – „cider“.

Auginti obuolius žmonės pradėjo prieš 750 tūkst. metų. Manoma, kad

putojantis gėrimas iš obuolių buvo pradėtas gaminti 7500 metų prieš Kristų,

o intensyvia obuolių sodininkyste užsiimta 1300 metais prieš Kristų Nilo

upės žemumoje.

Pirmą kartą rašytiniuose šaltiniuose sidras paminėtas 55 metais prieš

Kristų, tada, kai du Julijaus CCezario vadovaujami romėnų legionai atvyko į

Angliją. Tuo metu Anglijoje sidras buvo labai populiarus. Neįprastas

gėrimas labai patiko Cezariui. Jo dėka obuoliai ir sidras paplito visoje

Romos imperijoje.

Romėnams užėmus Angliją, daugelis anglų pabėgo į Normandiją, esančią

Prancūzijos šiaurės vakaruose. Sidro mėgėjai teigia, kad dabar pats

tikriausias sidras gaminamas tik šioje vietovėje.

1 Sidro “Fizz” gamyba

Sidras FIZZ yra natūralios fermentacijos gėrimas, kurio nė viename

rūgimo ar gamybos procese nenaudojamas spiritas. Sidras FIZZ gaminamas

panašiai kaip ir alus. Misa pagaminama iš kriaušių arba obuolių sulčių bei

vandens, kurie sumaišomi su kitom medžiagom. Sidro misa neverdama –

įdedamos mielės ir produktas paliekamas natūraliai fermentuotis. Tokiu būdu

gautas „vynas“ skaidrinamas, įdedama cukraus, jis prisodrinamas anglies

dioksidu. Visa gamyba užtrunka kelias savaites. Kiekvienas sidro gamintojas

turi savo ypatingą šio gėrimo receptą, kuris laikomas paslaptyje. 1.2. Sidro populiarumas JAV ir Europoje

Obuolių sidras anksčiau buvo labai populiarus ir JAV. Pirmoje XVII

amžiaus pusėje šį gėrimą pradėjo gaminti į JAV emigravę naujakuriai. Su

savimi jie atsivežė obuolių sėklų, tačiau jų užauginti obuoliai buvo

neskanūs. Nenorėdami pradanginti derliaus, naujakuriai iš šių obuolių

gamino sidrą. Gėrimas tapo labai populiarus, nes buvo pigesnis nei alus,

puikaus skonio, jį lengvai galėjo pagaminti bet kuris fermeris, savo sode

auginęs obelis. Be to, sidras padėdavo apsisaugoti nuo infekcinių

susirgimų.

Šį gėrimą labai mėgo ir kai kurie JAV prezidentai. Vienas jų,

Williamas Henry HHarrisonas, panaudojo sidrą savo rinkiminėje kampanijoje.

Tie, kas balsavo už W.H.Harrisono kandidatūrą, buvo nemokamai vaišinami

pinta sidro. Kitas JAV prezidentas Johnas Adamsas, kiekvieną rytą

profilaktiškai išgerdavo po pintą obuolių sidro.

Dabar sidras labai populiarus Vokietijoje, Ispanijoje, Anglijoje,

Belgijoje, Suomijoje ir Prancūzijoje. Prancūzijoje sidras – antras

„nacionalinis“ gėrimas po vyno.

Norėdami įtikti sidro mėgėjamas, gamintojai pradėjo kurti įvairių

skonių receptus: sausą, pusiau sausą bei saldų obuolių, kriaušių ir net

vasarišką braškių skonio sidrą.

Sidras tinka prie jūros gėrybių, kiaulienos, daržovių patiekalų,

lengvų salotų, sūrio, vaisių, įvairių desertų. Jis vartojamas ir

alkoholiniams kokteiliams daryti. Pavyzdžiui, amerikiečiai dažnai geria

kokteilį, pagamintą iš alaus ir sidro. Beje, sidras pravers ir virtuvėje –

jis naudojamas įvairiems patiekalams paskaninti vietoj baltojo ir raudonojo

vyno. 2. Asortimento analizė

Asortimento formavimo politika – tai priemonių visuma, kuri padeda

planingai sudaryti ir palaikyti prekių rinkinį kaip pasiūlą vartotojų

paklausai tenkinti ir atitinkamai prekybos įmonių apyvartai bei jų

rentabiliai veiklai garantuoti. Asortimentas turi gylį ir plotį.

Prekių linija – tai giminingų prekių grupė. Mano atveju imant prekių

liniją sidrą „FIZZ“, tai asortimento plotis yra 4, nes sidras „FIZZ“ yra:

Pasiflorų skonio sidras FIZZ COOLER, Kriaušių skonio sidras FIZZ,

Spanguolių skonio sidras FIZZ ir Braškių skonio sidras FIZZ.

Atlikta analizė apima Tauragės miesto rinka, apžvelgdama jų

pateikiamą asortimentą, panagrinėsiu smulkiau, kiekvieną sidro „FIZZ“ rūšį

laikydami atskira prekių linija:

Pasiflorų skonio sidras FIZZ CCOOLER

Tai tikras vasaros hitas – ryškus, egzotiškais kraštais dvelkiantis

aromatas. Naujasis FIZZ COOLER sužavės Jus lengvu unikaliu skoniu,

išraiškingu dizainu bei su folija apsaugotu skardinės viršumi.

[pic]

Kraušių skonio sidras FIZZ

Tai gaivus ir lengvai geriamas, iš saldžių kriaušių pagamintas sidras.

Jo malonus aromatas ir skonis įkvepia linksmintis, šokti, dainuoti, šėlti

iki ryto. Jis gali atskleisti tikrus talentus.

[pic]

Spanguoliu skonio sidras FIZZ

Tai, kaip rojus žemėje – gaivu ir labai gundo.

[pic]

Braškių skonio sidras FIZZ

Saldaus, vasariško braškių skonio sidras. Jis primins vasaros šėlsmą

ir burnoje tirpstančias saldžias uogas.

[pic]

Ananasų skonio sidras FIZZ COOLER.

Dar vienas pats naujausias šių metų hito FIZZ COOLER skonis. Ananasų

skonis dvelkia egzotiškais kraštais, suteikia nežemiško gaivumo ir saldumo

pojūtį.

[pic]

Sidro FIZZ rinkos segmentavimas

Įmonės veiklai įtakos turi daugelis aplinkos veiksnių: ekonomika,

demografija, kultūra, technologija, prekių paklausa ir pasiūla. Šių

veiksnių verslininkas negali paveikti tiesiogiai. Jie nepriklauso nuo jo

norų ir valios, bet atsižvelgti į juos būtinai reikia, nes jie gali

sudaryti verslui tiek papildomų galimybių, tiek tam tikrų problemų.

Verslininkas turi stengtis numatyti galimus išorės veiksnių pakitimus ir jų

poveikį rinkai.

Beveik kiekvieno rinkos tyrimo pradinis ir tikriausiai

pagrindinis klausimas yra nustatyti potencialių pirkėjų skaičių, jų

charakteristikas, taip pat rinkos plėtotės tendencijas.

Rinkos analizei atlikti reikia gana daug informacijos. Ją surinkti

paprastai nėra lengva, tai

daug kainuoja ir atima daug laiko.

1. Demografinis segmentavimas:

o Amžius: jaunesnio ir vidutinio amžiaus žmonėms patinka šis

gėrimas, jaunimui labai patinka šie gaivūs gėrimai;

o Pajamos: didesnes pajamas turintys žmonės perka geresnius

gėrimus, su didesnėmis galimybėmis;

o Išsilavinimas: neįtakoja .

o Profesija, užsiėmimas: retas kuris šiais laikais gali apsieti be

lengvo gėrimo kompanijoje, jį išgeria geri draugai kavinėje,

namie bežiūrint televizija pagurkšnoja ir kt.

2. Geografinis segmentavimas:

○ Miestas/kaimas: tiek mieste, tiek kaime žmonės geria sidrą.

Tik mieste galbūt jjis yra naudojamas daugiau.

○ Rinkos tankumas: parduotuvių prekiaujančių sidru Tauragės

mieste yra pakankamai. Rinka yra užpildyta.

3. Psichografinis segmentavimas:

○ Asmenybės tipas: novatoriškos asmenybės „vaikosi“ naujovių,

jiems yra įdomu viskas kas nauja.

4. Pagal vartotojo elgseną:

○ Vartojimo statusas: geria dėl to, kad skanu, iš įpročio ir p;

TYRIMO METODOLOGIJA

Tyrimo būdai yra parenkami atsiž.velgiant į tyrimo tikslus. Yra trys

pagrindiniai marketingo tyrimo būdai:

• Apklausa;

• Stebėjimas;

• Eksperimentas.

Dažnai dar būna nurodomas ir ketvirtasis – kokybinių tyrimų būdas.

Apklausos ttyrimas yra aprašomasis tyrimas, tik retais atvejais galintis

turėti ir priežastinio tyrimo elementų. Aprašomųjų tyrimų rūšiai

priskiriami ir stebėjimo tyrimai. Eksperimentas beveik visada būna

priežastinis.

Apklausos tyrimas dažniausiai atliekamas įvairių gyventojų grupių,

sluoksnių apklausos pagrindu. Apklausiant žmones, gaunamų faktų, sužinomos

nuomonės, požiūriai, pozicijos.

Stebėjimo metodo pprivalumas – objektyvumas. Tačiau taip tiriant galima

tik fiksuoti faktus, nesužinant jų atsiradimo priežasčių.

Eksperimentas yra trečiasis metodas, kuriuo remiantis gaunama

marketingo tyrimų informacija. Eksperimentas yra organizuojamas ar

atliekamas tyrėjo iniciatyva keičiant vieną ar daugiau kintamųjų, kartu

stebint šių keitimų poveikį kitam kintamajam, dažniausiai pardavimui.

Stebėjimo bei eksperimento nenaudojau, kadangi šiais metodais sunku gauti

informacijos apie mėsos perdirbimo įmonių verslo sąlygas.

Pirminių duomenų rinkimui naudojau apklausos metodą. Kaip žinome

apklausos rūšys yra trys:

• Asmeninė/ žodinė apklausa;

• Raštiška apklausa;

• Telefoninė apklausa.

Šiam tyrimui buvo naudojama vartotojų apklausa – susistemintas

informacijos iš respondentų rinkimas.

Tyrimo tipą – apklausą pasirinkau todėl, kad:

1. tikimasi gauti kuo tikslesnius rezultatus;

2. šis tyrimo būdas leidžia gilintis ir neretai surasti atsakymą į

priežastinio ryšio klausimą “kodėl”, išsiaiškinti pirkėjų

sprendimus ar veiksmus sąlygojančias priežastis pvz., kodėl

vartotojai vienaip ar kitaip vertina prekę, vienaip ar kitaip

elgiasi ir pan.

3. Apklausos tyrimas leidžia gauti informaciją ir padeda atsakyti į

klausimą “kaip”. Tai jau ne priežastinio ryšio, bet faktų rinkimo

ir konstatavimo klausimas. Man svarbu sužinoti, kaip pirkėjas

vertina sidrą “FIZZ”. Be to, man svarbu, į ką pirkėjai žiūri

rinkdamiesi prekę, kada ir kur nusprendžia ją pirkti. Visos šios

aplinkybės yra svarbios įvertinant rinkos perspektyvas;

4. Apklausos tyrimas padeda atsakyti į klausimą “kas”. Tai faktų

rinkimo ir ateities numatymo klausimas. Man, kaip tyrėjui, yra

svarbu ir būtina žinoti, kas mūsų veiklos rinkoje vyks ateityje,

kokio tipo gyventojų grupės taps svarbiausiais sidro “FIZZ”

pirkėjais.

Mano parengtas anketas sudaro šios dalys:

• įvadas . Jame atsispindi pravedamos apklausos tikslas ir jis

parodo, kokią naudą gaus respondentas dalyvaudamas apklausoje –

“Siekdami pagerinti mūsų gaminamo produkto – sidro “FIZZ” kokybę

ir sužinoti Jūsų nuomonę apie šį produktą, prašau užpildyti šią

anketą, atsakymus pažymėdami kryželiu.”

• rekvizitinė dalis . Joje pateikiama informacija apie respondentus

– aš užduodu du klausimus – vartotojo amžius, lytis. Sužinojus

vartotojo amžių ir lytį galiu nustatyti, kokio amžiaus ir lyties

vartotojai daugiausia vartoja šį gėrimą ir kokias produkto

savybes labiausiai vertina tam tikro amžiaus atstovai.

Pagrindinėje dalyje aš pateikiau 10 klausimų. Iš jų visi uždari. Tai

tokie klausimai, kurie apima visus galimus atsakymo variantus, iš kurių

respondentas renkasi savąjį. Atrankos modelių pasirinkimas. Pagal

respondentų atrinkimą naudojau ištisinio tyrimo būdą, t.y. į tyrimą

įtraukta visa tiriamų objektų visuma. Tiriamąją visumą nustatinėjau ir

pagal geografinį, ir pagal demografinį, ir pagal vartojimo kriterijų. Ją

paėmiau atsiti.ktinai. Tyrime dalyvavo tik fiziniai asmenys, sidro “Fizz”

vartotojai. 5. DUOMENŲ RINKIMAS IR ANALIZĖ

Tyrimo aprašymas. Respondentai buvo atrinkti atsitiktinai. Jų buvo

paprašyta užpildyti anketas prekybos centre, gatvėje, buvo ieškoma

respondentų pažįstamų, giminių, draugų tarpe, jų darbovietėse. Buvo

apklausiami įvairaus amžiaus, lyties žmonės.

Iš viso buvo pateiktos užpildyti 35 anketos. Anketas užpildė 100%

respondentų. Apklausa anoniminė, nes pildančiųjų anketą neprašoma nurodyti

savo pavardę, vardą, adresą. Tyrimo metu gauti duomenys apdoroti excel

lentelių pagalba.

Pirmuoju anketos klausimu „Jūsų lytis“ siekiau sužinoti vyrai ar

moterys vartoja šį „lengvą“ gėrimą daugiau. 94 % apklaustųjų perkančių

sidrą „FIZZ“ yra moterys, o tik 6 % vyrai. Tai galiu daryti išvadą, jog

sidras „FIZZ“ mėgiamas moterų (žiūrėti į grafiką Nr.1).

[pic]

Grafikas Nr. 1. Sidro „FIZZ“ vartojimas pagal lytį.

Antruoju anketos klausimu “Koks Jūsų amžius” buvo siekiama sužinoti

užpildžiusiojo asmens amžių. Respondentų amžius labai įvairus: nuo 18 iki

61 ir vyresni. Pavyko sužinoti, kad anketą pildė daugiausia žmonės, kurių

amžius 30-45 metų. Jie sudaro 54% visų apklaustųjų. 18-29 metų žmonės

sudaro 27% visų respondentų, 45-59 metų- 18% apklaustųjų. Galima daryti

išvadą, kad daugiausiai sidrą “FIZZ” vartojančių respondentų yra 30-45 metų

žmonės, t.y. jauni žmonės (žiūrėti į grafika Nr.2).

[pic]

Grafikas Nr.2. Sidro “Fizz” vartotojų pasiskirstymas pagal amžių.

Trečiuoju anketos klausimas buvo tarsi filtruojantis. “Ar Jūs

mėgstate “Fizz”?” Nemėgstantys galėjo anketos nepildyti, tačiau tokių

respondentų buvo tik 3 arba 9% nuo visų apklaustųjų (žiūrėti į grafiką

Nr.3).

[pic]

Grafikas Nr.3. Sidro „FIZZ“, vartojimas apklaustųjų nuomone.

Ketvirtuoju klausimu siekiau išsiaiškinti, kokį “FIZZ” sidrą

dažniausiai geria vartotojai: spanguolių, kriaušių, braškių, pasiflorų ar

kitokio skonio. Paaiškėjo, kad vartotojai labiausiai pamėgę kriaušių sidrą.

Tokių vartotojų yra 15, arba 43% apklaustųjų. Braškių sidrą mėgsta 23%,

spanguolių – 6%, pasiflorų 14 %, kitokį sidrą geria 14% respondentų.

Vadinasi, kriaušių sidras yra pats populiariausias iš visų sidro rūšių ir

labiausiai mėgiamas respondentų. Paaiškėjo, kad dažniausiai kriaušių skonio

sidrą geria 18-29 m. amžiaus respondentai. 100% (12 iš 12) 18-29 m. amžiaus

respondentų nurodė, jog mėgsta kriaušių skonio sidrą “FIZZ”, 30-45 m.

amžiaus žmonės jį geria taip pat dažnai. 41% (10 iš 24) šiai grupei

priklausančių respondentų nurodė, jog mėgsta kriaušių skonio sidrą. 45-59

metų žmonių tarpe šio skonio sidrą mėgsta 75%, arba 6 iš 8 apklaustųjų.

Vadinasi, labiausiai pamėgę šią sidro rūšį yra 18-29 m. respondentai

(žiūrėti į grafika Nr.4).

[pic]

Grafikas Nr.4. Sidro „FIZZ“ vartojimas pagal skoni

Penktuoju anketos klausimas buvo pateiktas, norint sužinoti, kur

dažniausiai vartojamas gėrimas “FIZZ”. Paaiškėjo, jog 50% visų apklaustųjų

šį gėrimą geria bare, 35% namuose, o likusieji 15% vakarėlių metu.

Restorane apklaustieji apskritai sidro nevartoja (žiūrėti į grafika Nr.5).

[pic]

Grafikas Nr.5. Apklaustųjų pasiskirstymas pagal

vartojimo vietą

Šiuo klausimu atskleidžiami pirkimo įpročiai. Dažniausiai, t.y. net

50 procentų visų apklaustųjų sidrą vartoja bare.

Šeštas anketos klausimas buvo pateiktas tam, kad išsiaiškinti, kaip

dažnai respondentai renkasi sidrą “FIZZ”. Net 26 respondentai, arba 65 %,

atsakė, jog jie sidrą “FIZZ” renkasi

vieną kartą per mėnesį ar net rečiau.

Tai daugiausiai 18-29m. ir 30-45m. respondentai (po 50% iš kiekvienos

grupės) , kadangi tai jauni žmonės, ir jų tarpe gali būti nemaža dalis

studentų, jie vartoja s.idrą retai, galbūt dėl aukštos kainos. 10 %

respondentų šį gėrimą renkasi vieną kartą per dieną, vadinasi vartoja

pakankamai dažnai, ir iš to galima spręsti, kad yra tikri šio gėrimo

mėgėjai. Tai 30-45 metų žmonės .15% apklaustųjų jį geria kartą per savaitę

ir 10 % – daugiau nei vieną kartą per savaitę (žiūrėti į ggrafika Nr.6).

[pic]

Grafikas Nr.6. Respondentų pasiskirstymas pagal vartojimo dažnumą

Septintuoju anketos klausimu buvo siekiama sužinoti, ar atkreipia

vartotojų dėmesį “FIZZ”-o reklamos. Paaiškėjo, kad net 70% respondentų

dėmesį jos atkreipia, 24% – neatkreipia, o 6% apklaustųjų nurodė, kad

nekenčia reklamos. Vadinasi, reklama gali būti labai efektyvus pardavimų

skatinimo būdas, kadangi didžiosios dalies respondentų dėmesį ji atkreipia

(žiūrėti į grafikas Nr.7).

[pic]

Grafikas Nr.7. Respondentų dėmesys į „FIZZ“-o reklamas.

Aštuntu klausimu norėjau sužinoti, ar respondentai žaidžia “FIZZ”-o

gamintojų organizuojamus žaidimus. Net 70 % apklaustųjų atsakė neigiamai,

nes mano, kkad vistiek nelaimės, 15 % atsakė, jog žaidžia, likusieji 15%

atsakė, jog žaidžia kartais (žiūrėti į grafiką Nr.8).

[pic]

Grafikas Nr.8. Respondentų skaičius, kurie žaidžia „FIZZ“-o

organizuojamus žaidimus.

Devintuoju klausimu siekiau išsiaiškinti, ar skiriamas dėmesys taros

formai ir dizainui. 45% apklaustųjų atsakė, jog tokį dėmesį skiria, 40%

respondentų taros formai ir dizainui dėmesio neskiria, o likusieji 15%

atsakė, jog tam dėmesį skiria tik kartais. Iš to sužinojau, jog dėmesio

tarai skiria ir neskiria po vienodą procentą visų apklaustųjų. Dėmesį taros

formai ir dizainui daugiausiai skiria 30-45 m. apklaustieji (žiūrėti į

grafikas Nr.9).

[pic]

Grafikas Nr.9. Respondentų skaičius, kurie skiria dėmesį taros formai ir

dizainui.

Dešimtuoju klausimu buvo siekiama sužinoti, iš ko vartotojams

maloniausia gerti gėrimą “FIZZ”. 40% apklaustųjų šį gėrimą maloniausia

gerti iš butelio, tai daugiausia 30-45 m. respondentai. 30% respondentų

maloniausia gerti šį gėrimą iš bokalo, ir 30% respondentų tam visai

neteikia reikšmės ir nurodo, jog jiems nesvarbu (žiūrėti į grafikas Nr.10).

[pic]

Grafikas Nr.10. Iš ko respondentams maloniausia gerti sidrą „FIZZ“.

Vienuoliktas klausimas buvo pateiktas tam, kad sužinoti, ar

respondentai ppirktų “FIZZ”-ą įvairių renginių metu. Net 80% atsakė, jog

pirktų, 5% teigė, jog nepirktų šio gėrimo įvairių renginių metu, o

likusieji 15% pažymėjo, jog jie “FIZZ”-ą pirktų, jei nebūtų kitų gėrimų

(žiūrėti į grafikas Nr.11).

[pic]

Grafikas Nr.11. Respondentų kiekis, kurie pirktų sidrą „FIZZ“ įvairių

renginių metu.

Dvyliktu klausimu buvo siekiama sužinoti, ar respondentams priimtina

“FIZZ”-o kaina. 30% respondentų šio gėrimo kaina atrodo per aukšta, tai

mano po lygiai respondentų iš kiekvienos amžiaus grupės, 45% respondentų ji

atrodo prieinama, tai daugiausia 30-45m. respondentai, o 25% respondentų

dėmesio įį kainą nekreipia (žiūrėti į grafika Nr.12).

[pic]

Grafikas Nr.12. Respondentų nuomonė apie gėrimo “FIZZ” kainą.. Pasiūlymai

Pagrindiniai tyrimo rezultatai. Tyrimo metu nustatyta, kad daugiausia

sidrą “FIZZ” vartoja moterys ir 30-45 m. vartotojai. Jos dažniausiai geria

kriaušių skonio sidrą. Net 10 iš 22 šio amžiaus respondentų šį gėrimą

vartoja namuose, net 14 iš 22 nurodė, jog renkasi šį gėrimą kartą per

mėnesį ir rečiau. Daugiau negu pusės šio amžiaus grupės apklaustųjų dėmesį

patraukia šio gėrimo reklama, o dėmesį taros formai ir dizainui skiria 10

iš 22 šio amžiaus apklaustųjų. O 10 iš 22 apklaustųjų nurodė kainą kaip

prieinamą. Net 14 iš 22 26-40m. amžiaus grupės apklaustųjų svarbiausią

faktorių, kodėl jie renkasi šį gėrimą, nurodė jo skonį.

Tyrimas padėjo nustatyti, kad populiariausia sidro rūšis visų amžiaus

grupių tarpe yra kriaušių – net 65% visų apklaustųjų. Dažniausiai gėrimas

geriamas bare – net 50% visų apklaustųjų.

Taip pat paaiškėjo, kad taros pakuotei ir dizainui dėmesį skiria 45% visų

apklaustųjų. Dėl kainos paaiškėjo, kad 45 % respondentų ji prieinama, o 30

% respondentų – per aukšta.

Taip pat buvo išreikšta nuomonė, kad šis sidras yra kiek kartokas,

tačiau taip manė tik vienas apklaustasis, dar vienas manė, kad jis galėtų

būti kiek stipresnis. Išvados

Atlikusi tyrimą, galiu daryti tokias išvadas:

1. Sidrą FIZZ dažniausiai vartoja moterys, net (94 proc.)

2. Dažniausiai sidrą ““FIZZ” vartoja 26-40m. amžiaus žmonės (54 proc.)

3. Į klausimą „Ar Jūs mėgstate sidra „FIZZ“ atsakė (91 proc.)

4. Labiausiai mėgstama sidro rūšis yra kriaušių.(65 proc)

5. Labiausiai paplitusi šio gėrimo vartojimo vieta – baras (50 proc)

6. Sidro “FIZZ” vartojimo dažnumas – 1 kartą per mėnesį ir rečiau.(65

proc). Tai būdinga 26-40 metų respondentų grupei, net 10 iš 22 šių

respondentų kaina atrodė per aukšta.

7. Paaiškėjo, kad net 70% respondentų dėmesį atkreipia šio gėrimo

reklamos.

8. „FIZZ“-o organizuojamuose akcijose, žaidimuose dalyvauja net (70

proc.) apklaustųjų.

9. Taros pakuotei ir dizainui dėmesį skiria tik 45 proc. apklaustųjų.

10. 40 proc. aplkaustųjų šį gėrimą maloniausia gerti iš butelio.

11. Į klausimą „Ar perkate sidrą „FIZZ“ renginių metu?“, 40 proc.

respondentų atsakė taip.

12. Net 30 proc.respondentų sidro “FIZZ” kaina per aukšta.

Iškilusios problemos sprendimo kryptys:

1. Kadangi labiausiai mėgstama sidro rūšis yra kriaušių, ateityje didesnį

skirsiu būtent šiai sidro rūšiai, jos tobulinimui.

2. Kadangi net 65 proc. respondentų vartoja sidrą kartą per mėnesį ar

rečiau, skatinsiu šio gėrimo vartojimą įvairiomis akcijomis,

nuolaidomis.

3. Išaiškėjus, kad populiariausia vartojimo vieta – baras, baruose

rengsiu įvairias akcijas, žaidimus, tikėsiu pritraukti kuo daugiau

vartotojų.

4. Tobulinsiu taros pakuotę ir dizainą.

5. Stengsiuosi rasti būdų nnors 5 proc. sumažinti produkto kainą, kad 30

proc. respondentų ji taptų prieinamesnė.

Tikiuosi, jog šio tyrimo pagalba išaiškėjus sidro “FIZZ” vartojimo

ypatumams, firma ateityje galės kai ką pakeisti, siekiant patenkinti kuo

daugiau vartotojų lūkesčių ir padidinti pardavimų apimtis. Literatūra

1. Pranulis V. Marketingo tyrimai. 1998, Kronta Vilnius. 166p

ISBN 9986-879-10-8.

2. Stulpinas T. Tyrimo pradmenų mokymas – mokomoji knyga. 2002,

Šiaulių universitetas. 88p. ISBN 9986-38-320-X.

3. Viršilaitė R. Marketingas. Mokomoji knyga. Kaunas. Technologija,

1997. 180 p.

4. A.Bartkienė, Rinkos kainų politika ir kainodara //Alijansas.-

1997, Nr.1-3, 79-83p.

5. Horn, 2005 (žiūrėta 2005 m. lapkričio 20 d.). Prieiga per

internetą: http://www.ragutis.lt/sidras.html. Priedai

Apklausa

Esu Kauno kolegijos Tauragės skyrius studentė, ir vygdau apklausą

sidro “Fizz” pasiūla Tauragės rajone. Siekiu pagerinti mūsų gaminamo

produkto – sidro “FIZZ” kokybę ir sužinoti Jūsų nuomonę apie šį produktą,

prašau užpildyti šią anketą. Anketos užpildymo trukmė 5 minutės.

Ką Jūs manote apie sidrą “Fizz” ?

[pic]

1. Jūsų lytis (teisingą atsakymą pažymėkite kryželiu)

    1. [pic]moteris

    2. [pic]vyras

   Išsirinkite vieną atsakymąFormos viršus

[pic]

2. Jūsų amžius (teisingą atsakymą pažymėkite kryželiu)

    1. [pic]18-29 metai

    2. [pic]30-45 metai

    3. [pic]45-59 metai

    4. [pic]Virš 60 metų

Išsirinkite vieną atsakymąFormos viršus

[pic][pic]

[pic]

3. Ar jūs mėgstate sidrą “Fizz”? (teisingą atsakymą pažymėkite kryželiu)

    1. [pic]Taip

    2. [pic]Ne

Išsirinkite

vieną atsakymą

[pic]

4. Kokį sidrą „Fizz“ dažniausiai geriate? (teisingą atsakymą pažymėkite

kryželiu)

    1. [pic]Spanguolių

    2. [pic]Kriaušių

    3. [pic]Braškių

    4. [pic]Pasifluorų

    5. [pic]Kita

Išsirinkite kelis atsakymus

[pic]

5. Kur dažniausiai perkete sidrą “Fizz”? (teisingą atsakymą pažymėkite

kryželiu)

    1. [pic]Bare

    2. [pic]Namuose

    3. [pic]Retoranuose

    4. [pic]Vakarėliuose

Išsirinkite vieną atsakymą

[pic]

6. Kaip dažnai geriate sidrą “Fizz”? (teisingą atsakymą pažymėkite

kryželiu)

    1. [pic]Vieną karta per dieną

  2. [pic]Vieną kartą per savaitę

    3. [pic]> nei vieną kartą per mėnesį

4. [pic]Vieną kartą per mėnesį iir rečiau

Išsirinkite vieną atsakymą[pic]

7. Atkreipia dėmesį į sidro “Fizz” reklamą? (teisingą atsakymą pažymėkite

kryželiu)

    1. [pic]Taip

    2. [pic]Ne

    3. [pic]Nepatinka reklama.

Išsirinkite vieną atsakymą

[pic]

8. Kiek dažnai žaidžiate “Fizz-o” ogganizuojamuose akcijose, žaidimuose?

(teisingą atsakymą pažymėkite kryželiu):

    1. [pic]Taip

    2. [pic]Ne

    3. [pic]Kartais

Išsirinkite vieną atsakymą

[pic]

9. Kokį dėmesį skiriate taros formai ir dizainui? (teisingą atsakymą

pažymėkite kryželiu)

    1. [pic]Taip

    2. [pic]Ne

3. [pic]Kartais

Išsirinkite vieną atsakymą

[pic]

10. Iš ko maloniausia gerti sidrą “Fizz”? (teisingą atsakymą pažymėkite

kryželiu)

    1. [pic]Butelio

    2. [[pic]Bokalo

    3. [pic]Neturi reikšmės

Išsirinkite vieną atsakymą

[pic]

11. Ar perkate sidrą “Fizz” renginių metu? (teisingą atsakymą pažymėkite

kryželiu)

    1. [pic]Taip

    2. [pic]Ne

    3. [pic]Jei nebūtų kitų gėrimų

Išsirinkite vieną atsakymą

[pic]

12. Jums priimtina “Fizz-o” kaina? (teisingą atsakymą pažymėkite kryželiu)

    1. [[pic]Priimtina

    2. [pic]Ne

    3. [pic]Per aukšta

Išsirinkite vieną atsakymą

Dėkoju už nuoširdžius atsakymus.