viesbucio analize
ŠIAULIŲ KOLEGIJOS
VERSLO IR TECHNOLOGIJŲ FAKULTETO
TURIZMO ADMINISTRAVIMO STUDIJŲ KATEDRA
Vardas Pavardė
Turizmo administravimo studijų programos 1 k. studentė
ĮVADAS Į SPECIALYBĘ PRAKTIKA
Informacija – ataskaita apie stebėta turizmo infrastruktūros įmonę
Darbo vadovė
lekt. Virginija Latvėnienė
Šiauliai, 2005
ĮVADAS
Kiekvienas iš mūsų esame keliavę ir tikraiusiai ne vienam teko apsistoti kokioje nors apgyvendinimo įstaigoje ar tiesiog susidurti, girdėti apie ją. Manau, kad ši tema yra labai aktuali keliautojams, turistams, verslininkams, sportinininkams ir t.t. Todėl šiame darbe noriu pristatyti ir plačiau panagrinėti vieną iš apgyvendinimo įstaigų viešbutį „TURNĖ“.
Viešbutis „TURNĖ“ yyra įsikūręs Šiaulių miesto centre, šalia geležinkelio ir autobuso stočių, Rūdės g. 9. Tai trijų žvaigždučių viešbutis (kuriame yra 23 įvairių kategorijų numeriai, talpinantys 48 žmones), pastatytas dar visai neseniai – 1999 metais. Visiškai šalia yra bankai, biurai, parduotuvės, prekybos centrai. Apie savo pasirinktą įmonę žinau labai daug ir išsamiai, kadangi joje dirbu, bet nenorėjau pasikliauti vien savo nuomone apie šį viešbutį, todėl atlikau apklausą. Aplinkiniai, draugai ir klientai atsiliepė gana gerai. Kad gerai atlikčiau įvadinės praktikos darbą, kelias dienas sstebėjau iš šalies darbo aplinką, kitų darbuotojų darbą, aptarnaujant klientus.
Šioje įmonėje dirba 19 darbuotojų: direktorė (savininkė), vadybininkė, vyr. buhalterė, keturios administratorės, keturi barmenai – padavėjai, virėjai, tiekėjas, ūkio vedėjas ir dvi kambarinės.
Vadovė, tai pati savininkė, Raimonda Gutkauskienė, yra nuostabus žmogus. JJi labai tolerantiška, supratinga, nuoširdi, atsakinga. Neseniai šioje įmonėje atsirado konfliktas tarp dviejų darbuotojų. Ji (direktorė) nepuolė bausti vieno ar kito darbuotojo, o pasikalbėjo su kiekvienu atskirai. Supratusi jog jokio poveikio nėra, užsakė psichologės Ievos paskaitą „Tarpusavio santykiai“. Ir kaip nekeista – rezultatas yra. Kaip pati Raimonda teigia: kaip atliksime gerai savo darbą, jei būsim pikti ir nesusikalbėsime vieni su kitais? Taigi ji siekia, kad darbo aplinka būtų maloni.
Vadybininkė ir vyr. buhalterė nenorėdamos atsilikti nuo gerą pavyzdžį rodančios direktorės, taip pat atlieka savo darbą niepriekaištingai.
Nerasime jokiu priekaištų ir barmenams – padavėjams, aukštos kvalifikacijos virėjams. Jie visada geros nuotaikos, besišypsantys darbuotojai. Tai sužinosi atsivertęs atsiliepimų knygą. Joje vieni klientai iš Latvijos rašo: „Ačiū visiems Jūsų viešbučio darbo ir serviso ddarbuotojams ir darbuotojoms. Tai nuostabu gauti vakarienę atvykstant 23.30h ir nematyti nė vieno pavargusio ir susiraukusio veido, gauti pusryčius 4.00h ,vėl pasilinksminti ir palikti Šiaulius su gera nuotaika! Sėkmės!“. Šis atsiliepimas įrodo, kad šie žmonės visada norės grįžti į tokią aplinką.
Pradėjus apklausą sužinojau, jog viena iš kambarinių dirba nuo pat viešbučio atidarymo. Paklausus ar nenori keisti darbo, ji tik nusijuokia ir atsako: man čia labai gera, nes čia jaučiuosi įvertinta. Kambarinės priima numerius, sutvarko juos, o atsiradus kokiems nors gedimams ūūkio vedėjas tuoj pat jas pašalina.
Taigi visi darbuotojai atlieka savo darbus profesionaliai ir tai tik dėl to, jog tam turi geras darbo sąlygas, kurias kuria mūsų vadovai.
Apie įmonės reklamą galiu pasakyti tik tiek, kad šiuo metu daug dėmesio ir lėšų nebeskiriama. Klientų yra pakankamai ir dažniausiai jie yra pastovūs. Čia apsilanko įvairaus tipo svečiai: verslininkai, sportininkai ar turistai atvykę čia pažintiniais tikslais iš įvairių pasaulio kampelių: Australijos, Japonijos, Kanados, dažniau iš Vokietijos, Švedijos, Olandijos, kaimyninių šalių Latvijos, Estijos, Rusijos bei be abejo iš Lietuvos.
Apie viešbutį informacijos galime rasti „Įmonių kataloge“, interneto tinklapyje: www.turne.lt, turizmo informacijos centre, leidžiamose lankstinukuose, kalendoriukuose ir t.t.
Lankstinuke rašoma, kad tai vienas gražiausių ir prabangiausių viešbučių Šiauliuose. Iš ties čia viskas sutvarkyta šiuolaikiškai, čia jauku, malonu ir patogu. Įžengus į šį viešbutį mikroklimatas išties šiltas, nes svečius priima ir išlydi malonios administratorės. Jos tvarko viešbučio apskaitą, laisvai bendrauja su svečiais užsienio kalbomis (anglų, rusų, vokiečių).
Elektroniniame tinklapyje rašoma, kad viešbutis siūlo įvairiems poreikiams specialius paslaugų paketus:
• „Savaitgalis šeimai“
• „Savaitgalis jaunavedžiams“
• „Savaitė jaunavedžiams“
• „Savaitgalis dviems“
• „Verslo nakvynė“
Viešbučio 30-ies vietų restorane yra europietiškos virtuvės valgių asortimentas, salė įgarsinta Dolby surround akustine sistema, video projektorius, su 240 cm pločio ekranu. Čia puikios sąlygos konferencijoms, seminarams, furšetams, susitikimams, kuriuos taip pat organizuoja administratoriai. Lankytojams, norintiems privatumo, ssiūlomas atskiras pokalbių kambarys, kuriame vietos užteks net 10 – čiai žmonių. Viešbučio svečių ir restorano lankytojų saugumui kieme įrengta uždara automobilių stovėjimo aikštelė.
Administratorės teikia įvairią informaciją, priima užsakymus telefonu, elektroniniu paštu, faksu. Priimant užsakymą administratorė paklausia kaip svečias atsiskaitys už paslaugas: grynais (litais ar eurais), kortele ar pavedimu ar reikės sąskaitos – faktūros. Jei svečias nori pavedimu tai būtinas garantinis raštas, bet jei fizinis asmuo ar įmonė yra sudariusi bendradarbiavimo sutartį su viešbučiu, tokiu atveju garantinio rašto nereikia. O sutarčių yra nemažai, nes viešbutis suteikia geras bendradarbiavimo sąlygas (suteikia įvairių nuolaidų), kurios pritraukia klientus. Jei klientui reikalingas automobilis administratorė gali užsakyti automobilį iš gerai žinomos visose Baltijos valstybėse įmonės „BUDGET“, kuri teikia paslaugas geromis sąlygomis. Svečiui išvykstant administratorė paklausia ar nesinaudojo mini baru, nes ne kiekvienas svečias yra sąžiningas. Gali būti taip, kad klientas paprašo, jog restorano sąskaita būtų pridėta prie kambario kainos. Jos viską atidžiai turi sekti ir suvedinėti į kompiuterio „PORTJĖ“ esančią programą. Ši programa padeda darbuotojui darbą atlikti nepriekaištingai. Programoje matyti visa informacija apie svečią: kada atvyko, kada išvyks, kiek laiko svečiuosis, koks kambario numeris, kiek už kambarį mokės, kokia nuolaida (jei ji yra), kaip atsiskaitys ir kiti asmeniniai duomenys apie klientą. Visi duomenys saugomi kkompiuteryje, todėl jeigu klientas čia atvyksta nebe pirmą kartą, tuomet nebereikalaujamas net asmens dokumentas, jis tik primena pavardę. Tokiu atveju nebereikia suvedinėti duomenų, belieka surasti programoje ir jis jau apgyvendintas.
Administratoriaus darbo pobūdis yra nuolatinis bendravimas su žmonėmis, teikimas įvairios informacijos. Žinoma administratorius turi būti visada malonus, besišypsantis, nuoširdus, geranoriškas, paslaugus, atsakingas, sąžiningas. Jis turi greitai ir gerai orentuotis situacijose, išmanyti informacines technologijas, mokėti bent dvi užsienio kalbas, o svarbiausia gerbti klientą ir rūpintis jo gerove.
Senai dirbanti administratorė Lina prasitarė, kad čia puikios sąlygos tobulėti kalbų atžvilgiu ir iš praktinės pusės, kontaktų užmezgimas, pavyzdžiui, jeigu buvo gerai organizuotos konferencijos, seminarai, tai gali pakviesti kur nors kitur suorganizuoti ką nors panašaus. Taip pat gauna ir asmeninių pakvietimų į labdaros renginius, koncertus ir t.t. Nors didelių karjeros aukštumų nepasieksi, bet darbas gana įdomus. Tuo labiau, kad viešbutis bendradarbiauja su kaimo sodyba – žirgynu. Jei klientas turi daugiau laisvo laiko, tokiu atveju organizuojamos pramogos sodyboje, nes čia yra baseinas, pirtis, lauko tenisas, biliardas, taip pat galima jodinėti su nuostabiais žirgais, netgi yra sąlygos žvejybai ir t.t.
Visa tai įrodo koks sunkus administratoriaus darbas. Taigi norint gerai pasiruošti šiam atsakingam darbui reikia lavinti kai kurias charakterio savybes kaip:
• Kantrumą
• Mandagumą
• Pagarbą žmogui
• Kalbos kultūrą
• Atsakingumą
• Ir svarbiausia meilę savo darbui.
LITERATŪRA
IR ŠALTINIAI:
www.turne.lt