West Express“ marketingo planas

Turinys

Įvadas…………………………2

Santrauka…………………………4

Summary…………………………5

1. Turizmo agentūros “ West Express” veiklos charakteristika………….6

2. Turizmo agentūros “West Express” makro ir mikro aplinkos analizė………8

2.1. Makroaplinkos analizė……………………8

2.1.1. Ekonominė aplinka……………………..8

2.1.2. Politinė – teisinė aplinka………………….10

2.1.3. Technologinė aplinka……………………11

2.1.4. Socialinė – kultūrinė aplinka………………….12

2.1.5. Konkurencinė aplinka…………………..12

2.1.6. Gamtinė aplinka………………………14

2.2. Mikroaplinkos analizė: …………………..15

2.2.1. Paslaugų vartotojai……………………..16

2.2.2. Tarpininkai………………………..16

2.2.3. Konkurentai……………………….17

2.2.4. Tiekėjai………………………..17

2.2.5. Kontaktinės auditorijos…………………..18

3. Turizmo agentūros “West Express” marketingo komplekso elementai:………19

3.1. Rinka ir vartotojai……………………..19

3.2. Paslaugos………………………..19

3.3. Kaina…………………………21

3.4. Pateikimas…………………………22

3.5. Rėmimas…………………………23

4. Agentūros SWOT analizė……………………..24

5. Marketingo strateginiai sprendimai turizmo agentūros “West Express”………25

6. Tikslingas rinkos segmentų parinkimas turizmo agentūros “West Express”……..26

Išvados ir pasiūlymai…………………………27

Naudota literatūra…………………………28Įvadas

Marketingas – tai ne tik rinkos tyrimo ppriemonių sistema, bet ir įmonės bei jos tarpininkų gamybinės ir komercinės veiklos valdymo filosofija, strategija ir taktika, nukreipta į atskirų vartotojų ir vartotojų grupių poreikių tenkinimą.

Tai poreikių išsiaiškinimo ir jų tenkinimui reikalingų sprendimų priėmimo bei įgyvendinimo procesas, padedantis siekti žmonių ir įmonės tikslų.

Kiekvienas verslas yra susijęs su sprendimų priėmimu ir veiklos rezultatų fiksavimu. Firma turi planuoti savo veiklą, be plano firmos būsimieji veiksniai bus pagrįsti greičiau intuicija nei pagrįstu numatymu.

Marketingo planavimas – tai orientacija į ateitį, kuri padeda priimti gerai aapgalvotus sprendimus, nes jį rengiant apgalvojamos visos alternatyvos, su kuriomis gali tekti susidurti.

Marketingo planavimas apima marketingo tikslų ir pačių tinkamiausių strategijų šiems tikslams pasiekti numatymą (Damulienė, 1996).

Pagrindiniai turizmo agentūros “West Express“ tikslai ir uždaviniai:

 Kokybiška paslauga ir aptarnavimas;

 Skverbimasis į rinką;

 Maksimalus vartotolų pporeikių patenkinimas;

 Pranašumas konkurentų atžvilgiu;

 Realizavimo apimčių didinimas.

Tik laikantis užsibrėžtų tikslų ir uždavinių įmonė galės sėkmingai ir pelningai plėtoti savo veiklą.

. Įmonė, kaip ir kiekviena egzistuojanti sistema, priklauso nuo ją supančios aplinkos ir tuo pačiu daro įtaka jai. Todėl būtinas aplinkos tyrimas ir prognozavimas, kad būtų galima išsiaiškinti įmonės privalumus ir trūkumus, bei numatyti veiklos galimybes ir grėsmes. Be to, būtina išanalizuoti marketingo komplekso elementus, jo struktūrą, bei turizmo agentūros “West Express” užimamas pozicijas aplinkoje.

Veiklos sėkmę vis labiau lemia teorinės žinios apie marketingą, bei praktiškas marketingo koncepcijos taikymas konkrečioje srityje.

Šio darbo esmė ir būtų praktiškai panaudoti marketingo, vadybos ir kitų paskaitų metu įgytos žinios.

Analizuojant Turizmo agentūros “West Express” veiklą būtina žinoti esamą padėtį Lietuvos turizmo versle.

Lietuvos turizmo rinkotyrą sudaro turizmo produktų ir ppardavimo rinkų tyrimai bei turizmo produktų pristatymas ir reklama šalyje ir užsienyje. Turizmo informaciją Lietuvoje teikia 18 turizmo informacijos centrų.

Lietuvos turizmui ir turizmo verslo plėtrai yra:

 Patogi geografinė padėtis;

 Turizmo išteklių gausa;

 Įvairių etninių grupių susidomėjimas Lietuvoje;

 Suinteresuotumas Lietuva, kaip nauju turistiniu regionu.

Lietuvoje vystosi daugiausia išvykstamasis turizmas, nes dauguma šalies gyventojų nori keliauti po kitas šalis, pažinti jų kultūra, aplankyti įžymias vietas.

Ne mažiau svarbią vietą Lietuvoje užima atvykstamasis turizmas. Tai vienas iš efektyviausių būdų pristatyti Lietuvos įvaizdį. Atvykstamasis turizmas didina šalies paslaugų eksportą ir sskatina vietinių produktų vartojimą, bei turizmo išteklių išsaugojimą. Atvykusių į Lietuvą užsieniečių skaičius kasmet didėja.

Turizmo paslaugų plėtrą skatina ir vietinis turizmas. Lietuvos gyventojai gali geriau susipažinti su savo kraštu. Vietinis turizmas – tai žmonių poilsis nuo kurio priklauso šalies darbo jėgos kokybiniai rodikliai.

Taigi, ši verslo rūšis pasaulyje laikoma viena perspektyviausių ir Lietuvoje šio verslo plėtra nemažiau sėkminga ir naudinga.Santrauka

Šio darbo tema – parašyti turizmo agentūros “West Express“ marketingo planą.

Darbe nagrinėjama turizmo agentūros veikla.

Turizmo agentūros “West Express“ pagrindinė specelizacija yra verslo- tarnybinių kelionių organizavimas bei kelionių bilietų pardavimas, yra visas paslaugas keliaujantiems į užsienį ar atvykstantiems į Lietuvą teikianti agentūra.

Agentūra teikia šias turizmo paslaugas:

1. Organizuoja Jūsų svečių priėmimus Lietuvoje,ekskursijas jiems, teikia gidų paslaugas.

2. Parduoda visų pasaulio aviakompanijų, keltų, traukinių ir tarptautinio susisiekimo autobusų bilietus.

3. Rezervuoja vietas viešbučiuose užsienyje ir Lietuvoje.

4. Kliento adresu nemokamai pristato bilietus ir kelionei reikalingus dokumentus.

5. Sutvarko kelionės dokumentus, parūpina vizas.

6. Organizuoja poilsio, pažintines, turistine, maldininkų keliones.

7. Padeda surengti konferencijas, seminarus Lietuvoje ir užsienyje.

8. Pasirūpina Jūsų sveikatos ir kelionės draudimais.

9. Organizuoja specializuotas keliones.

10. Išnuomoja transporto priemones.

11. Užsako ekskursijas, gidus viso pasaulio šalyse.

Vieni iš pagrindinių agentūros kriterijų- operatyvumas ir kokybė- skatinanti nuolatos tobulinti techninę, informacinę bazes, kelti darbuotojų kvalifikaciją, taikyti įvairius vadybos metodus ir modelius, kurti patrauklias nuolaidų sistemas.

Šiame darbe analizuodama turizmo agentūros“West Express“ makro ir mikro aplinkas, įvertinau kaip iišoriniai ir vidiniai veiksniai veikai įmonę, kokias grėsmes jie kelia ir kokias galimybes suteikia.

Analizuojama agentūros teikiamos paslaugos, kainų politika, produkcijos pateikimas bei rėmimo organizavimas,pateikta agentūros SWOT analizė, strateginiai sprendimai bei tikslinių rinkos segmentų parinkimas turizmo agentūroje “West Express“ .Summary

“West Express“ ,while specialising in the organisation of business and official trips and the sale of travel tickets, also offers a full range of travel services to those going abroad or visiting Lithuania.

“West Express“ travel agency:

1. Sells every type of airline., ferry, train and bus tickets.

2. Books hotels in Lithuania and abroad.

3. Delivers tickets and travel documents to the clients address free of charge.

4. Arranges travel documents and visas.

5. Organises leisure, sightseeing, and tourist trips as well as pilgrimages.

6. Helps to organize conferences and seminars in Lithuania and abroad.

7. Helps you to wellcome guests, organises excursions for them, and provides guides.

8. Handles your health and travel insurance.

9. Organises specialised trips.

10. Rents out cars.

11. Books excursions and guides worldwide.

1. Turizmo agentūros “West Express” veiklos charakteristika

Turizmo agentūra “West Express” yra viena didžiausių agentūrų Baltijos šalyse ir Lietuvos turizmo verslo lyderė, savo veikla pradėjo 1992 metais.

Agentūra atitinka turizmo agentūros keliamus reikalavimus, yra įregistruota Lietuvos Respublikos Turizmo paslaugų ir išteklių registre ir gali teikti kelionių organizavimo paslaugas.

Turizmo agentūra “West Express” savo klientams organizuoja įvairiausio pobūdžio kkeliones ir teikia aukštos kokybės paslaugas:

 Parduoda visų pasaulio aviakompanijų, jūrų, keltų, traukinių ir tarptautinių autobusų bilietus;

 Rezervuoja viešbučių kambarius užsienyje ir Lietuvoje;

 Rengia poilsines, pažintines, turistines keliones;

 Organizuoja konferencijas, seminarus Lietuvoje ir užsienyje;

 Pasirūpina sveikatos draudimu;

 Rengia specializuotas keliones;

 Užsako gidus, ekskursijas visame pasaulyje;

Dar viena agentūros “West Express” veiklos kryptis į Lietuvą atvykstančių turistų aptarnavimas. Jiems “West Express” organizuoja keliones po visas Baltijos šalis bei keliones į Kaliningradą ir Sankt. Peterburgą.

Turizmo agentūra “West Express” dirba be poilsio dienų. Agentūroje veikia “Karštoji linija” telefonu: (8 –22) 2225 000, klientai gali, bet kuriuo paros metu susisiekti su Centriniu biurų, kuris yra Vilniuje, Stulginskio gatvėje Nr.5, generalinis direktorius Arkadijus Maizelis. Darbuotojai padės išsirinkti maloniausią maršrutą ir visą kelionę rūpinsis, kad nieko netrūktų.

Turizmo agentūros darbo sėkmę užtikrina ne tik agentūros darbuotojų pastangos, bet ir jų kvalifikacija. Daugelis agentūros darbuotojų yra baigę Tarptautinės vežėjų asociacijas (I. A. T .A) ar specialias aviakompanijų bei rezervavimo sistemų mokymo programas ir turi kvalifikacijos sertifikatus.

Turizmo agentūros “West Express” yra tarptautinio verslo ir tarnybinių kelionių aptarnavimo tinklo (BTI) vienintelė oficiali atstovė Lietuvoje.

Tarptautinės avia vežėjų asociacijos (I. A. T. A). Generalinių avia atstovų sąjungos, Lietuvos turizmo asociacijos, Amerikos turizmo asociacijos (A. S. T. A) narė.

Olandijos karališkųjų avialinijų, Islandijos avialinijų įgaliota kelionių partnerė.

JAV nacionalinės geležinkelių keleivių

korporacijos AMTRAK pardavimo atstovė.

Skandinavijos poilsio kelionių organizatoriaus VING atstovė.

“West Express” yra oficiali Lietuvos nacionalinio baleto trupės ir Lietuvos nacionalinio orkestro rėmėjų klubo agentūra.

Turizmo agentūra “West Express” pagrindinis tikslas ir veiklos pagrindas – ilgalaikis ir visapusiškas bendradarbiavimas su nuolatiniais klientais – įmonėmis, įstaigomis, organizacijomis, pavieniais asmenimis.

2. Marketingo makro ir mikro aplinkos analizė

Bet kuri įmonė veikia tam tikroje nuolat kintančioje aplinkoje. Norėdama sėkmingai vystyti savo veiklą ji turi nuolat stebėti aplinką, joje vykstančius pokyčius ir į juos reaguoti, prie jų prisitaikyti.

Marketingo aplinka –– tai visuma jėgų, kurios veikia įmonėje ir už jos ribų, bet turi įtaką marketingo galimybėms( Gečienė, 1998 m.).2.1. Makroaplinkos analizė

Makroaplinka – tai visuma išorinių jėgų, kurios tam tikroje teritorijoje veikia įmonės marketingo sprendimus. Tai jėgos, kurių paslaugų įmonė legali kontroliuoti ir valdyti, bet privalo nuolat sekti ir reaguoti į pakitimus, kad galėtų nustatyti jų daromą įtaką ( Vitkienė, 1999m).

Išorinių faktorių poveikis įmonei gali būti teigiamas ir neigiamas. Žiūrint į ateitį jie gali įmonei sudaryti palankias galimybes veiklai vystyti arba ššiai veiklai gali kelti grėsmę.

Įmonėje yra nagrinėjami šie makroaplinkos komponentai:

 Ekonominiai;

 Politiniai – teisiniai;

 Technologiniai;

 Konkurenciniai;

 Gamtiniai;

 Socialiniai-kultūriniai;

Šie makroaplinkos komponentai sąlygoja vadinamuosius nekontroliuojamus veiksnius, kurie turi įtakos įmonės veiklai, tačiau jų įmonė negali valdyti.

Išorės veiksnių analizė padeda įmonei taikyti aktyvųjį, o ne pasyvųjį valdymo būdą. TTai skatina įmonę ieškoti palankios rinkos terpės, palankių galimybių, dėl to šios turizmo agentūros veikla tampa efektyvi ir pelninga.

2. 1. 1. Ekonominė aplinka

Ekonominė aplinka – tai marketingo komplekso aplinkos komponentas, apimantis visuomenės struktūrų ekonominę veiklą ir kintantis pagal tam tikrus dėsnius ( Vitkienė, 1999m.).

Ekonominė aplinka veikia perkamosios galios svyravimus. Perkamoji galia priklauso nuo pajamų, kainų kaupimo lygio, kredito gavimo galimybių. Jos didėja didėjant nacionalinėms pajamoms, tačiau jei didėja prekių ir paslaugų kainos, keičiasi realiųjų pajamų dydis.

Lietuva norėdama patekti į Europos sąjungą vykdo ekonomines reformas. Šiuo metu Lietuvos ekonominė padėtis nėra stabili, aukštas nedarbo lygis, mažas pajamų lygis, mokesčiai kurie duoda naudą valstybei, o ne įmonei.

Panagrinėsiu kelis iš jų darančius didžiausią įtaką turizmo agentūros “West Express” veiklai:

Nedarbo lygis:

Galimybės Grėsmės

 Lietuvoje ddidėjantis nedarbo lygis suformavo didelę ir įvairią darbuotojų pasiūlą, kas lemia pigią darbo jėgą. Tai leidžia įmonei palyginti už nedidelį atlyginimą samdytis darbuotojus.

 Lietuvos gyventojai keliauja į užsienio šalis ieškoti didesnes pajamas garantuojančio darbo. Agentūra siūlo sutvarkyti visus su kelione susijusius formalumus.

 Augantis nedarbo lygis Lietuvoje mažina potencialų įmonės klientų skaičių

 Daugumos žmonių pajamos nėra aukštos, o atsižvelgiant į ekonominę šalies padėtį galima teigti, kad ne kiekvienas gali sau leisti išvykti į tolimą kelionę.

Infliacija:

 Gana lėti infliacijos tempai sąlygoja lito stabilumą. Tai įmonei užtikrinti ppakankamai pastovias teikiamų paslaugų kainas.

Mokesčių politika:

 Lietuvos mokesčių politika yra labai paini ir sudėtinga, o patys mokesčiai labai dideli. Įmonė moka pajamų mokestį, kas sumažina įmonės gaunamą pinigų sumų įplaukas.

Iš lentelės matome, kad turizmo vystymą Lietuvoje stabdo nedarbo lygis, infliacija, mažėjančios realiosios pajamos.

Todėl turizmo agentūra “West Express” norėdama gauti geras pajamas ir neatsidurti smukimo stadijoje, užsiima ne tik pavienių klientų aptarnavimu, bet ir grupių, o ypač stambių kompanijų, firmų.

2. 1. 2. Politinė – teisinė aplinka

Politinė – teisinė aplinka – tai marketingo aplinkos komponentai apimantis visuomenės politinių struktūrų veiksmus, teisės aktu ir jų interpretavimą, kurie vienaip ar kitaip liečia firmos veiklą.

Reikia žinoti ne tik savo šalies, bet ir kitų šalių įstatymus, nes vyriausybės politika tiesiogiai veikia sprendimą važiuoti ar nevažiuoti į tam tikrą šalį.

Politinė ramybė ir sauga šalyje yra vieni svarbiausių veiksnių, lemiančių turistų apsisprendimą. Turistas prieš išvykstant į kitą šalį, nori įsitikinti, kad jo gyvybei ir sveikatai negrės pavojus. Turistai nemėgsta lankytis ten, kur nėra politinio stabilumo.

Be to turistai turi būti apsaugoti nuo smurto, apiplėšimų bei kitų negatyvių reiškinių. Nesumažinus nusikalstamumo sunku plėtoti atvykstamąjį turizmą. Reikia stengtis palaikyti stabilią politinę padėtį Lietuvoj.e, sudaryti sutartis su kitų šalių turizmo agentūromis bei paslaugas teikiančiomis įmonėmis.

Panagrinėsiu turizmo agentūros “West Express” padėtį šioje aplinkoje:

Galimybės Grėsmės

 Turizmo veikla vvystoma daugelyje pasaulio šalių, todėl agentūra “West Express” turi galimybę siūlyti platų teikiamų paslaugų asortimentą, taip maksimaliai patenkindama klientų norus.

 Valstybė skatina turizmo verslą, nes jo dėka didėja įplaukos į valstybinį biudžetą.

 Beribis įvažiavimas į Vakarų Europos šalis neapsunkina Lietuvos turistų.

 Politinės situacijos nestabilumas, kai kuriose valstybėse riboja agentūros pastangas patenkinti klientų norus.

 Nepalanki kriminogeninė padėtis Lietuvoje riboja atvykstančių turistų skaičių.

 Autoįvykiai kelionių po užsienį metu (pvz.: nesutvarkyta kelio danga Lenkijos keliuose ir pan.) atgrasina lietuvių turistus nuo keliavimo.

 Kai kurių lietuvių nusikalstama veikla užsienyje formuoja neigiamą požiūrį į Lietuvos turistus.2.1.3. Technologinė aplinka

Technologinė aplinka – tai marketingo komplekso aplinkos komponentas, apimantis mokslo žinių ir jų praktinio taikymo poveikį marketingui ( Vitkienė, 1999m.).

Technologinės aplinkos poveikis marketingui daugiausia pasireiškia naujų prekių bei paslaugų kūrimu ir jau sukurtų prekių ir paslaugų paketo tobulinimu.

Turizmo agentūra “West Express” savo veikloje naudoja naujas technologijas. Įmonėje yra kokybiška kompiuterinė sistema, fakso aparatai, kopijavimo technika.

Turizmo agentūra “West Express” Lietuvoje turi labiausiai išvystytą rezervavimo sistemų tinklą.

Agentūroje veikia keturios rezervavimo sistemos: SMART ADEUS, BABS, SIRENA bei CORDA.Tokia rezervavimo įvairovė leidžia operatyviai užsakyti bilietus, parinkti optimalų kelionės variantą.

“West Express” klientai bilietus kelionei ir kitas agentūros teikiamas paslaugas gali užsakyti ir internetu.

Klientams su kuriais “West Express” yra sudariusi ilgalaikes sutartis gali būti įrengiami ir palydoviniai spausdintuvai – kklientų užsakyti bilietai atspausdinami jų biuruose.

Galimybės Grėsmės

 Naujų technologijų dėka turizmo agentūra “West Express” teikiamos paslaugos yra aukštos kokybės.

 Naujos, ekonomiškesnės transporto priemonės sumažina kelionių išlaidas, todėl agentūra už tą pačią kainą gali pasiūlyti kokybiškesnes keliones.

 Naujos technologijos suteikia įmonei galimybę kurti ekonomiškesnius kelionių organizavimo būdus, kelti rezervavimo valdymo efektyvumą.

 Sparčiai keičiantis technologijoms agentūrai nėra pakankamai galimybių įgyvendinti visas galimas naujoves, ką gali kai kurie konkurentai.2.1.4. Socialinė – kultūrinė aplinka

Socialinė – kultūrinė aplinka – tai marketingo komplekso aplinkos komponentas, ugdantis visuomenės charakteristikų poveikį marketingui ( Damulienė, 1996m.).

Šioje aplinkoje pagrindinis dėmesys atkreipiamas į vietines tradicijas, racionalinę kultūrą ir įvairių subkultūrų elgesio normas.

Remiantis jais nagrinėsiu turizmo agentūros “West Express” socialinę – kultūrinę aplinką:

Galimybės Grėsmės

 Visuomenėje vertinamos tokios vertybės, kaip šeima, santykių tvirtumas atveria puikias galimybes turizmo agentūrai siūlyti keliones šeimomis.

 Agentūra stengiasi, kad šalies gyventojai ne tik galėtų pažinti kitas šalis, jų kultūrą, bet ir rūpinasi, kad jie nepamirštų savo šalies kultūros. Todėl agentūra plėtoja ne tik išvykstamąjį, bet ir vietinį turizmą.

 Pastebimas gyventojų suskirstymas pagal gaunamas pajamas. Daugelio Lietuvos gyventojų pajamos yra gana mažos, todėl nedaugelis šalies gyventojų gali pasinaudoti agentūros taikomomis paslaugomis.

 Bendras šalies gyventojų senėjimas mažina agentūros potencialų vartotojų ratą.

Taigi ne tik pati valstybė, bet ir gyventojai tuo labiau agentūros turi stengtis išsaugoti savo šalies vertybes ir parodyti jas

atvykstantiems bei vietiniams turistams.2.1.5. Konkurencinė aplinka

Konkurencinė aplinka – tai marketingo aplinkos komponentas, apimantis visų galimų konkurencijos tipų poveikį marketingui ( Vitkienė, 1999m,).

Lietuvoje, taip pat ir Klaipėdoje, kuriasi vis daugiau turizmo ir kelionių agentūrų, todėl turizmo versle konkurencija stiprėja. Konkurencija sąlygoja aukštą paslaugų kokybę, tai pritraukia daugiau klientų.

Kiekviena turizmo agentūra turi atidžiai stebėti esamus ir potencialius konkurentus bei jų veiksmus, kuo didesnes pastangas skirti savo pozicijų turizmo rinkoje išlaikymu. Ne išimtis ir turizmo agentūra “West Express”.

Galimybės Grėsmės

 “West Express” yra gerai žinoma agentūra, uužsitarnavusi klientų pagarbą, nes jos teikiamos paslaugos yra aukšto lygio.

 “West Express” yra oficiali Lietuvos nacionalinio baleto trupės ir Lietuvos nacionalinio orkestro remėjų klubo agentūra, jos paslaugomis naudojasi tarptautinės ir Lietuvos kompanijos, diplomatinės atstovybės, universitetai, vyriausybinės ir visuomeninės institucijos. Tai suteikia pranašumą prieš konkurentus.

 “West Express” ir kitų agentūrų teikiamas paslaugas yra gana panašios. Didžiausią konkurenciją sudaro šios agentūros: “Krantas Travel”, “Interservis” ir kt.

 Tų pačių kelionių organizatorių (“NOVA TURAS” “AVIATURAS” ir “PARTNERIAI” ir pan.) sukurtus kelionių paketus platina ir kitos turizmo įįmonės.

 Klientai vis labiau suvokia savo vertę, kas verčia agentūrą taikyti didesnes nuolaidas, norėdama išlaikyti ir pritraukti kuo daugiau klientų.2.1.6. Gamtinė aplinka

Gamtinė aplinka – tai marketingo makroaplinkos komponentas, apimantis klimato sąlygų, gamtos išteklių, jų naudojimo ir aplinkos apsaugos priemonių įtaką marketingo ssprendimams ( Pranulis, 2000m,).

Gamtos turtai,geografinė padėtis, gamtinės sąlygos – tai lemiantys veiksniai, bet kokiam verslui pradėti, o ypač turizmui.

Šiuo metu gamtinė aplinka ir materialiniai ištekliai yra kriterijai, kuriais remiasi žmogaus apsisprendimai keliauti. Todėl būtina užtikrinti gamtosaugą, apvalyti vandens telkinius, miškus.

Turizmo agentūra “West Express” gamtinė padėtis taip pat svarbi:

Galimybės Grėsmės

 Lietuvos geografinė padėtis yra patraukli turizmo verslui plėtoti, todėl agentūrai palanku teikti turizmo paslaugas atvykstantiems ir vietiniams turistams.

 Lietuvos gyventojai dažniau keliauja į šiltesnius kraštus. Tad agentūra turi didelę galimybę siūlyti poilsį Viduržemio kurortuose (Kroatijoje, Ispanijoje, Kretoje ir pan. ), keliones į egzotiškus pasaulio kraštus.

 Lietuvius keliauti po užsienio kraštus skatina ir mažai kalnuotos šalies paviršius. Klientams agentūra siūlo keliones į Austrijos, Slovėnijos, Slovakijos kalnų kurortus.

 Dėl didėjančio turistų skaičiaus atsiranda vis daugiau problemų aplinkosaugos srityje.

 Ateityje ggali būti imtasi griežtesnių gamtos apsaugos priemonių: turistų skaičius apribojamas kai kuriose regionuose, didesni ekologiniai mokesčiai. Kas turės įtakos ir agentūros plėtrai.

2.2. Mikroaplinkos analizė

Po makroaplinkos analizės vadovybė privalo įvertinti ir vidines įmonės stipriąsias ir silpnąsias puses. Šiuos veiksnius sukuria, valdo ir kontroliuoja pati įmonė.

Mikroaplinką sudaro paslaugų įmonės padėtį apibūdinantis veiksniai, turintys įtakos rengiant marketingo planą. Tai paslaugų įmonės galimybės, kurios savo ruožtu tiesiogiai priklauso nuo funkcionavimo mikroaplinkoje veiksnių, taip pat:

 Paslaugų vartotojai;

 Tarpininkai;

 Konkurentai;

 Tiekėjai;

 Kontaktinės auditorijos (Vitkienė, 1999m.)

Remdamiesi tokiu suskirstymu išanalizuosiu turizmo agentūros “West EExpress” vidinę aplinką.2.2.1. Paslaugų vartotojai

Paslaugų vartotojai yra svarbiausias aplinkos veiksnys. Tai gali būti pavieniai vartotojai arba turistų grupės.

Turizmo agentūros “West Express” veiklos principas – visiškai perimti visus kliento kelionių ir renginių organizavimo rūpesčius, tapti nuolatiniu kliento kelionių ar renginių organizavimo agentu, konfidencialiu patikėtiniu. Turizmo agentūros “West Express” ir kliento bendradarbiavimo rezultatai:

1. Minimalios kliento laiko sąnaudos;

2. Racionaliai panaudotos kliento lėšos;

3. Garantuotas kliento saugumas ir komfortas;

Turizmo agentūra “West Express” su klientu dažniausiai susipažįsta organizuodama pirmąją jo tarnybinę ar verslo kelionę. Po to “West Express” paprastai yra paprašoma aptarnauti ir visos kliento firmos, kompanijos ar organizacijos tarnybines, verslo keliones, o vėliau ir poilsio išvykas.

“West Express” turizmo skyrius organizuoja poilsio bei pažintines keliones į bet kurią pasaulio šalį – aptarnauja ir turistų grupes ir pavienius keliautojus. Į keliones vykstama reguliarų reisų ir specialiai grupei užsakytais lėktuvais.

Turizmo agentūros “West Express” darbuotojai sako: “Mes dirbame ir ilsimės kartu su klientais”.2.2.2. Tarpininkai

Tarpininkai – tai turizmo mažmenų ir didmenų agentai, kelionių brokeriai, turo operatoriai, turizmo paslaugų bendrovės, skatinimo bendrovės, specialūs tarpininkai.

Turizmo agentūros “West Express” tarpininkai yra kelionių agentūros (“Krantas Travel”, “Interservis”, “Grūda” ir kt.).

Agentūra keičiasi su savo tarpininkais, klientais patikima informacija vyksta efektyvus bendradarbiavimas.2.2.3. Konkurentai

Konkurencija – tai kelių asmenų (įmonių) rungtyniavimas, siekiant to paties tikslo. Labai svarbu žinoti visas įmones, kurios uužsiima analogine veikla, taip pat stipriąsias ir silpnąsias jų puses. Visą informacija galima rinkti iš įvairių šaltinių: Laikraščių, žurnalų, statistikos leidinių, mugių, tiesiogiai iš vartotojų, taip pat iš konkurentų – aplankant jos. Vizitas pas konkurentus naudingas dar ir todėl, kad diskusijoje gali išsiaiškinti nenumatytas perspektyvas.

Šiuo metu Klaipėdoje yra daugiau kaip 25 turizmo ir kelionių agentūros. Turizmo agentūra “West Express” taip pat susiduria su konkurentais.

Kaip jau buvo minėta turizmo agentūra “West Express” savo veiklą pradėjo 1992 metais. Pirmaisiais metais įmonei sunku pradėti verslą, nes yra daug konkurentų. Tačiau šis etapas jau praėjęs ir įmonė nors ir turėdama konkurentų įsitvirtino verslo pasaulyje. Dabar turizmo agentūra “West Express” – viena didžiausių turizmo agentūrų Baltijos šalyse ir yra Lietuvos turizmo verslo lyderė.2.2.4. Tiekėjai

Tiekėjai – tai įvairios gamybinės ir negamybinės paskirties įmonės, kitos paslaugų įmonės ir asmenys, aprūpinantis paslaugų teikimo įmones ir jų konkurentus reikiamais materialiniais ir nematerialiniais ištekliais.

Kompanija “West Express” bendradarbiauja su daugelio turizmo agentūromis ir atstovauja pasaulio kelionių organizatoriams.

Turizmo agentūra “West Express” tiekėjai yra:

 TUI. Šis Vokietijos kelionių organizatorius, pirmaujantis Europos kelionių ir ilgalaikio organizavimo rinkoje, išsiskiria patikimumu ir kokybe. Pačios įvairiausios poilsio ir mišrios kelionės į Lotynų Ameriką, egzotiškus Afrikos ir Azijos kraštus, pažintinės kelionės po Vokietijos, Anglijos, Prancūzijos, Italijos sostinės žymesnius miestus.

 VIRGIN HHOLIDAYS. Pagrindinė specializacija – kelionės į JAV ir Kanadą. Rengiamos ne tik pažintinės ekskursijos su gidu, bet ir organizuojamos vestuvės Las Vegase, slidinėjimas Amerikos kalnuose arba atostogos geriausiose JAV kurortuose (Floridoje, Kalifornijoje, Havajuose).

 VING. Didžiausias Skandinavijos kelionių organizatorius kviečia keliauti 25 šalyse 104 kryptimis.

 COSMOS&GLOBUS. Maršrutai į visus, poilsio keliones ir kruizai po visą pasaulį.

 MONDIAL. Didžiausias slidinėjimo organizatorius.

 MOVENPICK. Garsi šveicarų kompanija, turinti viešbučių visame pasaulyje.

 MINOTEL. Tarptautinis viešbučių tinklas (700 viešbučių 31 valstybėje)

 NOVATURAS. Viena didžiausių Lietuvos turizmo agentūrų, dirba ir Latvijoje. Poilsiautojus užsakomaisiais reisais skraidina į 6 šalis, rengia keliones į tolimus egzotiškus kraštus ir kt.

Turizmo agentūra “West Express” sudaro sutartis su turizmo paslaugų tiekėjais: Nuomoja transportą, rezervuoja keltų, traukinių, aviakompanijų, autobusų bilietus, užsako viešbučius, bet kuriame pasaulio kampelyje.2.2.5. Kontaktinės auditorijos

Kontaktinės auditorijos – tai bet kuri grupė, kuri rodo realų ar potencialų susidomėjimą ir daro poveikį įmonės tikslų realizavimui. Šis veiksnys turi didelę įtaką įmonei. Tai gali būti:

 Masinės informacijos priemonės;

 Finansiniai sluoksniai;

 Valstybinės įstaigos;

 Įmonės darbuotojai;

 Visuomenė;

Šis veiksnys gali padėti įmonei plėtoti veiklą arba ją sužlugdyti. Todėl įmonė turi reaguoti į visus kontaktinės auditorijos veiksnius ir palaikyti su ja glaudžius ryšius. Tai turizmo agentūra “West Express” ir stengiasi daryti.

3. Turizmo agentūros “West Express” marketingo

komplekto elementai3.1. Rinka ir vartotojai

Rinka – tai visuma esamų ir potencialių vartotojų siekiančių patenkinti

savo poreikius pasikeičiant kuo nors vertingu su prekes ar paslaugas siūlančiais pardavėjais (E. Vitkienė, 1999m.).

Pastaruoju metu Lietuvos rinkoje vis labiau auga ir plečiasi paslaugų sfera. Vis daugiau atsiranda įmonę teikiančių vartotojų poreikius bei pageidavimus. Tirdamas rinką, verslininkas turi surinkti informaciją apie galimus konkurentus: jų siūlomas paslaugas ir jų kokybę, kainas ir pateikimo sąlygas. Rinkoje svarbu įveikti konkurentus ir užimti didesnę rinkos dalį.

Turizmo agentūra “West Express” lankosi – daugiausia žmonės vykstantis į gana nepigias keliones. Šios agentūros klientai turi aukštas pajamos iir gali sau leisti prabangiai keliauti. Agentūra norėdama patenkinti kuo didesnę jų dalį turi nuolat stebėti ir analizuoti jų poreikius, norus.

“West Express” organizuoja poilsio ir pažintines keliones į bet kurią pasaulio šalį – aptarnauja ir turistų grupes ir pavienius keliautojus. Teikiamos paslaugos yra kokybiškos, klientus aptarnauja kvalifikuoti darbuotojai yra didelis įvairių kelionių pasirinkimas.

Galima teigti, kad turizmo agentūra “West Express” yra įsitvirtinusi rinkoje, turi potencialius vartotojus, platų paslaugų asortimentą, pastovią paklausą.3.2. Paslaugos

Paslauga – tai gana komplikuotas reiškinys, kurį apibūdinti sudėtinga todėl, kkad esminis paslaugos ir prekės skirtumas yra tas, kad paslauga tuo pačiu metu yra ir veikla ir rezultatas (Vitkienė, 1999m.).

Turizmo paslaugų kokybę veikia ne tik darbuotojų kvalifikacija, patyrimas, bet ir jų paslaugumas, šypsena, pagarba, noras padėti klientui. Nuo personalo sugebėjimo mmandagiai bendrauti priklauso turisto nuotaika bei pasitenkinimas kelione.

Turizmo agentūra “West Express” teikdama savo paslaugas konkrečiam vartotojui nieko nedaro be jo žinios, tai yra visada atsižvelgia į vartotojo poreikius jo pageidavimus. Kiekvieno darbuotojo pastangos, atkaklus darbas ir ištvermė agentūroje yra labai reikalingi ir būtini nes jie atneša naudą ir klientui, ir valstybei, ir pačiai įmonei.

Turizmo agentūra “West Express”, kurios pagrindinė specializuota yra verslo – tarnybinių kelionių bilietų pardavimas, yra visos paslaugas keliaujantiems į užsienį ar atvykstantiems į Lietuvą teikianti agentūra.

Turizmo agentūra “West Express” teikiamos paslaugos:

1. Parduoda visų pasaulio aviakompanijų, keltų, traukinių ir tarptautinio susisiekimo autobusų bilietus.

2. Rezervuoja vietas viešbučiuose, užsienyje ir Lietuvoje.

3. Kliento adresu nemokamai pristato bilietus ir kelionei reikalingus dokumentus.

4. Sutvarko kelionės dokumentus, parūpina vizomis..

5. Organizuoja poilsio, pažintines, turistines, maldininkų keliones.

6. Padeda surengti konferencijas, seminarus Lietuvoje iir užsienyje.

7. Organizuoja Jūsų svečių priėmimus Lietuvoje, ekskursijas.

8. Pasirūpina Jūsų sveikatos ir kelionės draudimais.

9. Organizuoja specializuotas keliones.

10. Išnuomoja transporto priemones.

11. Užsako ekskursijas, gidus viso pasaulio šalyse.

Turizmo agentūra “West Express” savo klientams organizuoja įvairiausio pobūdžio keliones ( Verslo išvykas, komandiruotes, stažuotes, kelionės į muges, parodas ir pan.), aptarnauja konferencijas, seminarus.

“West Express” išsiaiškinusi kliento pageidavimus ir renginio pobūdį, parenka ir užsako renginiui tinkamiausią salę, parūpina garso, vaizdo demonstravimo aparatūrą, užsako sinchroninį vertimą.

“West Express” renginio dalyvius pasitinka jau oro uoste ir nuveža į jų pageidautus viešbučius. Kiekvieną renginio ddieną dalyviai nuvežami į renginio vietą bei parvežami atgal.

Užsakovo pageidavimu “West Express” rūpinasi ir konferencijų ir seminaro dalyvių maitinimu, rengia priėmimus, pobūvius, pažintines ekskursijas, keliones, parūpina bilietus į spektaklius, koncertus, parodas.

Bendradarbiaudama su savo partneriais, “West Express” konferencijas organizuoja ir užsienyje.

Atskira kelionių, kurias organizuoja “West Express”, verslo sritis – specializuotos keliones į muges ir parodas. Agentūra turi informacijos apie visas svarbiausias pasaulyje vykstančias muges bei parodas ir savo klientams gali patarti, kurioje mugėje ar parodoje dalyvaudami jie turėtų didžiausią naudą.

Atvykusiems į Lietuvą turistams “West Express” organizuoja keliones ne tik po Lietuvą, bet ir po visas Baltijos šalis – Lietuvą, Latviją, Estiją, bei į Kaliningradą ir Sankt. Peterburgą.

“West Express” individualiems turistams ir jų grupėms siūlo įvairių tipų keliones po Lietuva ir jų aptarnavimą.

Turizmo agentūra “West Express” priklauso Pasauliniam tarnybinių ir verslo kelionių aptarnavimo tinklui BTI (BUSINESS TRAVEL INTERNATIONAL), todėl agentūros “West Express” klientams, visame pasaulyje garantuojamas profesionalus ir operatyvus aptarnavimas.

BTI atstovybės teikia specialias paslaugas visiems klientams, nesvarbu, kurioje šalyje jie pirko bilietus ir pradėjo kelionę

BTI standartai garantuoja:

1. Nemokamą operatyvią telefono liniją visame pasaulyje, bet kuriuo paros metu.

2. Asmeninį aptarnavimą visuose BTI biuruose.

3. Kelionių visomis transporto priemonėmis organizavimą.

4. Kelionių maršrutų sudarymą ir konsultacijas.

Turizmo agentūra “West Express” sutartis su BTI suteikia galimybes teikti aukščiausio lygio aptarnavimo paslaugas kelionėms įį v.isas pasaulio šalis.3.3. Kaina

Kaina – tai ne tik prekės ar paslaugos vertės piniginė išraiška, bet ir svarbus marketingo komplekso elementas, apimantis sprendimus ir veiksmus, susijusius su kainų nustatymu ir keitimu ( Vitkienė, 1999m.).

Kiekvienoje veikloje viena iš svarbiausių marketingo veiklos sričių yra kainodara. Paslaugų kaina turi garantuoti įmonei pelną.

Kaina yra svarbus elementas tiek vartotojui, tiek ir tiekėjui . Kaina reiškia paslaugos vertę, kokybę. Nustatant kainą reikia atsižvelgti ir į konkurentų kainas. Gera numatyti kainų politika gali įveikti konkurenciją.

Kadangi turizmo agentūra “West Express” parduoda kelionių paslaugų paketus, tai jų kainas nustato pagal tam tikrą kalkuliacijos formą.

Į kelionės kainą įtraukiama:

 Kelių mokesčiai;

 Stovėjimo aikštelių mokesčiai;

 Transporto priemonės nuoma, bei planuojamo sunaudoti kuro kaina;

 Mokestis kelionės vadovui;

 Kitos paslaugos;

Agentūra parduoda įvairias keliones skirtingomis kainomis vienos yra aukštesnės, kitos žemesnės. Tai priklauso nuo paslaugų kokybės, nuo konkurentų bei nuo rinkos situacijos.

Kuo tolimesnę šalį norime aplankyti, tuo kelionė bus brangesnė, nes išlaidos už skrydį ar važiavimą bus brangesnės.

“West Express” orientuojasi į pakankamai dideles pajamas turintį vartotoją. Todėl paslaugų kainos gana aukštos, bet kiekvienos paslaugos kaina atitinka kokybę. Kelionės kaina gali keistis, priklausomai nuo viešbučių kategorijos, lėktuvų bilietų klasės, sezono ir kitų užsakytų paslaugų.

Turizmo produktų kuriais galima naudotis tik tam tikrą metų laiką, teikimas yra ribotas, todėl kainos turi būti aatitinkamai aukštesnės, negu kelionių, paklausių ištisus metus.Kadangi paklausa nėra vienoda ištisus metus, turizmo agentūra “West Express” nustato žemesnes kainas tuomet, kai paklausa mažėja.3.4. Pateikimas

Pateikimas – tai marketingo komplekso elementas, kuris apima sprendimus ir veiksnius, susijusius ir veiksnius su prekių ir paslaugų judėjimu nuo gamintojo iki vartotojo (E. Vitkienė, 1999m.).

Vartotojui turi būti sudaryta galimybė įsigyti norimą produktą. Ir įsigyti jam patogioje vietoje ir patogiu būdu.

Kiekviena turizmo įmonė yra suinteresuota didinti teikiamų paslaugų apimtis, todėl jai labai svarbu pasirinkti tinkamą pateikimo kanalo tipą. Turizmo industrija sukūrė unikalią pateikimo kanalų ir kelionių tarpininkavimo tipus.

Turizmo agentūra “West Express” atlieka ir tarpininkavimo vaidmenį tarp paslaugų gamintojų ir turo operatyvių bei keliautojų. Agentūra yra sudariusi sutartis ir turi licenciją veikti jų vardu.

Aptarnaudami klientus turizmo agentūra “West Express” darbuotojai stengiasi kuo maksimaliau juos patenkinti. Viską tvarko firmoje dirbantys kelionių operatoriai. Tokiu būdu klientas gali būti garantuotas paslaugų kokybe, be to, sutaupo laiko.3.5. Rėmimas

Rėmimas – tai į vartotoją orientuoti informacinio ir tikinėjimo veiksniai, turintys įtakos pirkimo sprendimui.

Panaudojant rėmimą, užmezgamas ryšys tarp firmos ir vartotojų, konkurentų.

Tokie turizmo agentūros “West Express” rūpinasi, kaip vartotojui pranešti apie teikiamas paslaugas, jų kainą, pateikimo vietą ir laiką bei paskatinti jį pirkti.

Turizmo marketinge agentūra naudojasi visomis penkiomis rėmimo priemonių grupėmis:

1. Asmeniškas pardavimas – tai

tiesioginis ir kliento bendravimas, kurio metu daroma įtaka kliento sprendimams. Jis vyksta kaskart klientui atėjus į agentūra. Kad paslauga būtų nupirkta, reikia sugebėti ją pasiūlyti, įrodyti, kuo ji gali būti gera. Čia ypatingą reikšmę turi kelionių operatoriaus asmenybė ir sugebėjimai. “West Express” verslo sėkmė priklauso ir nuo teigiamo įspūdžio, kurį personalas palieka klientams.

2. Reklama – tai užsakovo apmokamos paslaugos pristatančios ir remiančios informacijos, neasmeniškas pardavimas. Reklama naudojama siekiant plačių paslaugų pardavimo tikslų. Turizmo agentūra “West Express” reklamuojasi įvairiausiomis reklamos priemonėmis – pper spaudą (dienraščiuose “Klaipėda”, “Vakarų Ekspresas” ), platina bukletus, žurnalus, brošiūras. Šis rėmimo būdas yra labai brangus.

3. Populiarinimas ir ryšiai su visuomene – čia pasitarnauja “West Express” agentūros, užmezgami ir nuolat palaikomi ryšiai su įvairiomis organizacijomis, įmonėmis, pavieniais asmenimis.

4. Pardavimo rėmimas – tai kai didinamas parduodamų paslaugų skaičius, tam aukojant dalį pelno. Agentūroje tai pasireiškia per nuolaidas ir skatinimą.

5. Žodinės rekomendacijos – Jas galima apibūdinti kaip vartotojų dalijimąsi įspūdžiais apie paslaugą. Klientai labai noriai pasakoja kitiems, todėl jų rekomendacija yra labiau įtikinama nei kkita reklama. Agentūros darbuotojai yra dėmesingi klientams ir teikia tik aukštos kokybės paslaugas, nes nepatenkintas klientas gali atnešti neprognozuojamos žalos įmonei.

Visa tai padeda vartotojui geriau susipažinti su įmonės gaminama produkcija ją pirkti, o įmonei pritraukti daugiau vartotojų ir gauti pelną.

Visų jjų tikslas – sudaryti palankias specifines paslaugas, įsigijimo sąlygas.

4. Turizmo agentūros “West Express” SWOT analizė

Įmonė norėdama sėkmingai vystytis verslą privalo parengti, SWOT analize, kurioje išaiškėtų įmonės privalumai, trūkumai, galimybės ir grėsmės.

Turizmo agentūros “West Express” SWOT analizė:

Įmonės pranašumai:

 Stabilus ryšiai su užsienio ir Lietuvos partneriais;

 Aušta paslaugų kokybė;

 Platus teikiamų paslaugų asortimentas;

 Kvalifikuotas personalas;

 Nuolat tobulinama techninė ir informacinė bazė;

 Dalyvavimas įvairiose projektuose, mugėje;

 Gera įmonės reputacija ir ilgas egzistavimo laikas;

Įmonės trūkumai :

 Nelabai tinkama agentūros būstinės vieta;

 Trūksta sistemingų rinkos tyrimų;

Išorinės įmonės galimybės:

 Patogi Lietuvos geografinė padėtis;

 Naujos technologijos;

 Tarptautinio turizmo rinka;

 Tikslinių rinkų platesnė plėtotė;

Išorinės įmonės grėsmės:

 Sunki Lietuvos ekonominė padėtis;

 Neigiami demografiniai požymiai šalyje;

 Žemas pragyvenimo lygis;

 Nestabili kai kurių užsienio šalių politinė situacija;

5. Marketingo strateginiai sprendimai turizmo agentūroje

“West Express”

Įvertinus turizmo agentūros veiklos būklę pagal SWOT analizę, galima pateikti marketingo strateginius siūlymus.

SO strateginiai siūlymai:

1. Dar labiau pplėsti teikiamų paslaugų asortimentą, išnaudojant patogią Lietuvos geografinę padėtį.

2. Panaudojant naujausias technologines galimybes, tobulinti paslaugų kokybę.

3. Užimti naujas rinkas, pasinaudojant gera agentūros reputacija ir stabiliais partneriais.

WO strateginiai siūlymai:

1. Naujos technologinės galimybės bei gerą įmonės reputaciją, išnaudoti didinant agentūros reklamos apimtį.

2. Lietuvių polinkį atostogauti egzotiškuose kraštuose bei išvykimą į užsienį darbo ir mokymosi tikslais, panaudoti mažinant sezoniška pelno problemą.

ST strategi.niai siūlymai:

1. Lanksti kainų politika, suteikti galimybę keliauti, kuklesnes pajamas turintiems gyventojams.

2. Panaudojant turimus ryšius aukštą aptarnavimo kokybę, siekti visiško pranašumo prieš konkurentus.

WT strateginiai siūlymai:

1. Didinant reklamos apimtis, ieškoti ooriginalesnių jos būdų, taip siekiant išsiskirti iš turizmo agentūrų gausaus rato.

2. Panaudojant sistemingų rinkos tyrimų rezultatas būtų galima tiksliau numatyti išorės aplinkos pokyčius.

6. Tikslinių rinkos segmentų parinkimas turizmo agentūroje

“West Express”

Rinkos segmentavimas – tai rinkos dalies su panašiais jos narių poreikiais , norais ir charakteristikomis, išskyrimas į atitinkamas grupes (segmentus), kad būtų galima geriau aptarnauti pasirinktus klientus (Damulienė ,1996m).

Kai išanalizuota situacija ir nubrėžtos marketingo užduotys ir tikslai, svarbu pasirinkti tikslinį rinkos segmentą arba segmentus, kurios firma sieks pritraukti ir aptarnauti.

Segmentavimas remiasi 4 postulatais:

1. Turizmo rinka sudaryta iš segmentų, kurių nariai turi panašius atostogų ar kitų kelionių poreikius. Ne visi turistai vienodi.

2. Potencialūs turistai gali būti sugrupuoti į segmentus, kurių nariai turi panašias charakteristikas.

3. Vienas kelionės pasiūlymas, pvz.: Kruizas Viduržemio jūra tinka keliems rinkos segmentams.

4. Firmos gali efektyvinti savo marketingą pateikdamas specifinius kelionių pasiūlymus įvairiems rinkos segmentams. Kruizas gali geriau tikti vienai potencialių turistų grupei, o kelionė vandens plaustu gali geriau tikti kitai.

Rinkos segmentavimo kriterijai yra šie:

 Geografinis;

 Demografinis;

 Psichografinis;

 Pirkėjų elgesys;

 Pirkimo motyvai;

Firma įvertina ir pasirenka vieną ar kelis rinkos segmentus į kurios orientuos savo produktą.

Turizmo agentūra “West Express” taiko diferencijuoto marketingo tikslinės rinkos segmentus ir kiekvienam iš jų ruošia atskirą produktą. Siūlydama skirtingas keliones, ji siekia padidinti jų realizavimą ir giliau įsiskverbti į kiekvieną segmentą. Ji tikisi pakartotinų pirkinių, nnes būtent produktai atitinka klientų poreikius, o ne atvirkščiai.Išvados ir pasiūlymai

Išanalizavusi turizmo agentūros “West Express” veiklą galiu teigti, kad ši įmonė savo verslą vysto sėkmingai ir aukštos kokybės paslaugos didina firmos pelningumą.

Didelę įtaką agentūros veiklai daro sunki Lietuvos ekonominė situacija, dauguma šalies gyventojų turi nedideles pajamas. Tokia situacija mažina potencialų turizmo agentūros “West Express” vartotojų ratą. Norėdama pritraukti naujų ir išlaikyti esamus klientus, agentūra turėtų taikyti trumpesnes keliones į artimiausias Europos šalis. Agentūros veiklai įtaką turi ir nepalankūs šalies demografiniai pokyčiai – gyventojų senėjimo tendencija.

Pagrindinę sėkmę agentūrai neša siūlomos įvairiausio pobūdžio keliones, jų pasisekimas bei profesionalumas, klientų aptarnavimas. Stengiamasi klientų norus ne tik kuo maksimaliau patenkinti, bet ir siūlyti įvairesnes bei originalesnes nei konkurentai paslaugas.

Agentūra “West Express” yra laimėjusi daug Lietuvos bei užsienio valstybinių ir nevyriausybinių organizacijų, visuomeninių fondų, įvairių įstaigų, firmų bei koncertų skelbtų konkursų. Su šiais klientais, kurie sudaro “West Express” klientūros branduolį, pasirašytos ilgalaikės sutartys. Kad pajėgtų išlaikyti užimamas pozicijas turizmo rinkoje agentūra turėtų nuolat analizuoti vartotojų poreikius. Įvairios anketos, apklausos padėtų išsiaiškinti, ko pageidauja klientai, ko jie tikisi iš agentūros.

Teigiamų pokyčių įmonei atneštų ir intensyvesnė bei platesnė reklama. Agentūrai reikėtų ryškios informacinės iškabos pagrindinėje Klaipėdos gatvėje, kuri nukreiptų daugiau klientų į agentūrą. Klaipėdoje turizmo agentūra “West EExpress” yra įsikūrusi gana nuošalioje vietoje.

Dabartiniu metu turizmo agentūra “West Express” yra sėkmingai tobulėjanti ir užsibrėžtą tikslą siekianti įmonė.

Naudota literatūra:

1. Damulienė A., (1996), Paslaugų marketingas. Turizmas, Vilnius;

2. Vitkienė E. ,(1999), Paslaugų marketingas, KU;

3. Pramulis V., Pajuodis A., Urbonavičius S. ir Virvilaitė R., (2000),

Marketingas, The Baltic Press;

4. Urbanskienė E., Viržinskas E.,( ) Parodų ir mugių organizavimas;

5. Gečirnė E.,(1998),Marketingo paskaitų konspektai,Klaipėda

6. Informacija iš turizmo agentūros “West Express”.

.