Žaidimo metodų pritaikymas grupės pažinimo fazėje-socialinės technologijos

ŽAIDIMAS

„Kosmose“

(grupės fazė-orientacinė)

Žaidimo tikslas: Linksmai praleisti laiką, atskleisti savo meninius gebėjimus, ugdyti pasitikėjimą savimi. Toks žaidimo būdas skatina grupės susiliejimą, pažinimą per teigiamas emocijas, atskleidžiant kiekvieno charakterį, reakciją, greitą orientaciją, kūrybiškumą, humoro jausmą.

Žaidimas atpalaiduoja grupės narius, padeda atsikratyti „susikaustymo“.

Žaidėjai: nuo 15 metų amžiaus, gali dalyvauti 6-10 žmonių. Vedėjas, kuris pradės žaidimą ir jame atstovaus kapitoną bei jo padėjėjas, kuris užrašinės eilėraštį.

Žaidimo priemonės: sukurtos eilutės apie kosmosą, kurias reikia užbaigti; tiek eilučių eiliuota forma, kiek yra žaidėjų (jas iš anksto reikia pparuošti, turėti iki 20 vnt.); paklodės (1x1m), 10 vnt.

Galima paruošti kėdes (10vnt.), jei būtų tokių žmonių, kuriems sunku stovėti.

Žaidimo taisyklės: Žaidėjai sustoja vienas už kito (ar susėda). Priekyje – kapitonas (vedėjas), gale – žaidėjas, kuris laikys paklodes ir prireikus, uždengs jomis kitus žaidėjus, jei jie neįvykdys užduoties. Kapitonas pradeda deklamuoti 1 eilutę, už jo esantis 1 žaidėjas turi užbaigti mintį eiliuota forma, Toliau sakoma kapitono kita eilutė – 2 žaidėjas turi ją užbaigti ir t.t. Jei kuris nors žaidėjas nesugalvoja eeilutei pabaigos, paskutinis žaidėjas uždengia jį su paklode. Kiekvienas uždengtasis turi šansą pasitaisyti, kai kuris kitas neužbaigia minties, tuomet jis gali tą užduotį atlikti.

Finale – turi būti užbaigtas eilėraštis apie kosmosą, kurį garsiai visiems perskaityti.

Žaidimo eiga: Vedėjas – tai kosminio llaivo kapitonas, o jo įgula – tai žaidėjai. Laivo „uodega“ – paskutinis žaidėjas, jo funkcija – laiku pastebėti „laivo gedimą“- žaidėją, kuris neatlieka užduoties, ir pašalinti tą „gedimą“, uždengiant paklode. Gedimą galima visada ištaisyti, reikia tik įgulos nariui to panorėti: atliksi užduotį, kurios nesugebės įveikti tavo komandos narys, ir tu išlaisvintas iš „paklodės gniaužtų“. Vyksta konkurencinė kova. Ar sugebės kosminis laivas išsilaikyti atviram kosmose, ar įvykdys Žemės misiją? Tą sužinosime, kai bus susakytos visos eilutės ir užbaigtas eilėraštis!

Kapitonas paragina užimti įgulą savo vietas. Kai jie sustoja ar susėda vienas už kito , kapitonas pradeda:

– Mūsų įgula rimta…………..

– (1 narys) pvz.: Skriejame mes raketa.

Kapitonas:

– Žemė jau toli už mūsų………..

– (2 narys) pvz.: Kaip lietuviui link Elbruso!

Ir t.t.

Vedėjo padėjėjas užrašinėja visą eilėraštį, kad po to ggalėtų jį perskaityti dar sykį aiškiai.

Žaidimas tikrai linksmas, sukeliantis daug juoko. Jis patikrintas, tik žaidimo legenda buvo kita, bet visas procesas toks pats.

Viešnagė Marse

Žaidimo tikslas: Atsipalaidavimui, įtampos nuėmimui, susipažinimui. Žaidimas skirtas pirmo kontakto su kitu žmogumi užmezgimui ir informacijos apie jį surinkimui.

Dalyviai: Vaikai nuo 8 metų , suaugusieji. Vedantysis ir porinis dalyvių skaičius( mažiausiai 4).

Pagalbinės priemonės: Popierius, vardų kortelės, rašymui ir piešimui skirtos priemonės, „žiogeliai“, paklodė.

Žaidimo aprašymas: Vedantysis papasakoja istoriją: Erdvėlaivis „Žemė“ su 4, 6, 8, 10 ir t.t. kosmonautais ssėkmingai nusileidžia Marse. Juos pasitinka marsiečiai.

Dalyviai pasidalina į 2 grupes: žemiečius ir marsiečius. Žemiečiai parašo savo vardus į vardų korteles ir prisitvirtina juos „žiogeliais“. Susėda į erdvėlaivį ( ant patiestos paklodės).

Vedantysis praneša, kad erdvėlaivis sėkmingai nusileidžia Marse ir turime svečių. Mūsų pasitikti atėjo marsiečiai. Kadangi vieni kitų kalbos nemoka, gestais žemiečiai pakviečia marsiečius į savo erdvėlaivį ( marsiečiai susėda ant paklodės kartu su žemiečiais). Žemiečiai paduoda vardų korteles ir gestais paprašo marsiečių įrašyti savo vardus. Įrašę savo vardus, marsiečiai sudeda korteles į paklodės vidurį ir sumaišo. Tada kiekvienas žemietis ištraukia po vieną masiečio kortelę su jo vardu ir ieško to marsiečio. Suradęs tą marsietį, kurio vardas užrašytas ant kortelės, išveda jį iš erdvėlaivio (abu nulipa nuo paklodės). Kai visi susiranda sau porą ir išlipa iš erdvėlaivio – sustoja vienas priešais kitą ir žemietis ima iš marsiečio interviu – užpildo kortelę svarbiausiomis to asmens datomis. Marsietis bando sužinoti iš žemiečio jo polinkius ir norus, taip piešdamas jam dovaną ( tai, apie ką tas žmogus svajoją, pildo jo norą).Po to vienas kitam prisistatoma. Marsiečiai atgauna savo korteles su vardais, o žemiečiai apdovanojami marsiečių nupieštomis dovanomis.

Po to žaidimas gali vykti iš naujo, tik žemiečiai ir marsiečiai apsikeičia vietomis, tol, kol vvieni su kitais susipažįsta, arba tol, kol žaidimas teikia malonumą. Kai nusibosta žaisti – žemiečiai šiltai atsisveikina su marsiečiais ir susėdę į erdvėlaivį ( ant paklodės) išskrenda atgal į Žemę.