ADMINISTRACINĖ ĮMONĖS ANALIZĖ
VILNIAUS KOLEGIJA
BUIVYDIŠKIŲ ŽEMĖS ŪKIO STUDIJŲ CENTRAS
ADMINISTRACINĖ ĮMONĖS ANALIZĖ
Baigiamasis darbas
Darbo vadovė
Dėst. I. Čebrovienė
1. Įmonės steigimas ir aprašymas.
UAB “Stimeksa” yra prekybos įmonė įsteigta 1998 metais Utenoje. Įmonė yra įregistruota Utenos rajono savivaldybėje. Savo registracijos pažymėjime įmonė numato takias ūkinės ir komercinės veiklos rūšis:
Didmeninė ir mažmeninė prekyba nespecializuotose parduotuvėse;
Krovinių pervežimas;
Statybos ir remonto darbai;
Medžio apdirbimo darbai;
Medienos gaminių gamyba;
Sandėliavimas.
UAB “Stimeksa” turi nuosavas patalpas. Nuo savo veiklos pradžios, iš numatytų savo ūkinės veiklos sričių, “Stimeksa” užsiima tik mažmeninė statybinių medžiagų prekyba. Ši veikla įmonei yra gana ssėkminga, kiekvienais metais apyvarta nuolat auga. 2001 m. apyvarta siekė beveik 1 milijoną litų.
Mūsų įmonės paslaugomis naudojasi ne tik Utenos miesto gyventojai ir ūkio subjektai, bet ir dauguma Utenos rajono gyventojų ir ūkinių vienetų. Didžioji dalis vartotojų yra Utenos rajono gyventojai ir įmonės. Jiems parduodama apie 70 % mūsų prekių, likusią dalį vartuotojų sudaro aplinkinių rajonų gyventojai, tai yra Anykščiai, Ignalina, Moletai ir kiti mūsų mieste apsilankantys svečiai.
Pagrindinis ir aršiausias mūsų konkurentas yra UAB “Senukai” prekybos salė Utenos miesto universalinėje pparduotuvėje ir šiais metais atsirariusi statybinių medžiagų parduotuve Molėtuose.
2003 m. sausio 10 d. akcininkų susirinkimo metu buvo nagrinėjami bendrovės veiklos rezultatai. Buvo pastebėta, kad 2002 metais “Stimeksos ”parduotuvėje buvo parduota medienos gaminių už 230 tūkst. litų. Akcininkų balsavimo rezultatai parodė, jjog 81 % balsavusiujų yra už medienos gaminių gamybą. Prognazuojama, kad pradėjus gamybą ir sumažinus kainą medienos produkcijos paklausa turėtų padidėti apie 55 %. Cechą ir sandėliavimo patalpas planuojam įrengti turimuose patalpose. Gamybos staklėms ir įrankiamas įsigyti būtų investuotas nosavas kapitalas.
Bendrovė šią veiklą ketina pradėti 2003 m. kovo mėnesį, kad gamyba spėtų įsibėgėti iki sezono II ir III ketvirčio, nes būtent šiuo laikotarpiu yra didžiausia paklausa ir gaunamas didžiausias pelnas.
UAB “Stimeksa” dirba 17 darbuotojų, naujai bendrovės veiklai vystyti bus samdomi dar 3 papildomi darbuotojai – staliai.
Bendrovės patalpos išsidėstė geografiškai patogioje ir judrioje Utenos miesto gatvėje. Bendras patalpų plotas sudaro 880 m2. Administracinės patalpos 160 m2 , prekybos salė 210 m2 , sandėlis 360 m2 , gamybos cechas 150 m2.
Organizacinė valdymo sstruktūra – funkcinė.
Valdymo stilius – demokratinis.
1.1. UAB “Stimeksa ” valdymo schema
UAB “Stimeksa” nėra didelė, šiuo metu joje dirba 17 darbuotojų. Svarstant kokią valdymo struktūrą pasirinkti įmonės vadovas nusprendė, jog geriausiai mūsų įmonei tiks linininė valdymo struktūra. Šį vadovo sprendimą lėmė tai, kad linijinė struktūra labai aiškiai išriaiškia pavaldumą. Atsakomybės paskirstymas atskiriems valdymo hierarcijos ligiams bei sureikšminta kontrolė.Tačiau ši struktūra iš kiekvieno vadovo reikalauja aukštos kompetencijos. Kadangi mūsų įmonėje dirbs tik aukštos kvalifikacijos darbuotojai ir išsilavinę ir turintys vadovavimo patirties vadovai, kkompetencijos trūkumas negali tapti kliutimi, dėl kurios turime atsisakyti šios vadovavimo struktūros.
1.2. Gaunamos korespondencijos skirstymas
UAB “Stimeksa” yra nedidelė įmonė, gaunanti palyginus negaug korespondencijos.
Visus paprastus registruotus laiškus, bei siuntas gauna įmonės įgaliotas asmuo-administratorė.
Įmonės parengti ir gauti su jos veikla susiję dokumentai registruojami, bei vedama dokumentų apskaita. Dokumentai registruojami atskiruose žurnaluose pagal dokumentų rūšis ir saugojimo terminus. Visi dokumentai įmonėje registruojami vieną kartą: parengti dokumentai-jų pasirašymo ar tvirtinimo dieną, gauti-jų gavimo dieną.
UAB “Stimeksa” visa korespondencija skirstoma į šias grupes:
Tarnybiniai laiškai. Jie atplėšiami, patikrinami. Jei trūksta gautame dokumente nurodytų pridedamų dokumentų ar priedų, apie tai informuojamas siuntėjas. Sužymimi gavimo spaudu, užrašoma gavimo data ir kam adresuota. Gauti dokumentai registruojami “Korespondencijos gavimo registracijos knygoje” ir išdalijami.
Asmeniniai laiškai. Perduodami neatplėšus.
Paklydusi korespondencija. Neatplėšus grąžinama atgal.
Nepageidaujami reklaminiai spaudiniai. Išmetami.
UAB “Stimeksa” korespondenciją paskirsto pagal planą:
Tiekėjų pasiūlymai Realizavimo skyriui
Klientų atsiskaitomieji čekiai Finansų skyriui
Klientų užklausos Realizavimo skyriui
Banko sąskaitos Finansų skyriui
Pirkėjų skundai Realizavimo skyriui
Kiti raštai Vadovybei
Pavedimai Finansų skyriui
Gyvenimo aprašymai Personalo skyriui
Kokybės inspekcijos ataskaitos Gamybos skiriui
Komerciniai pasiūlymai Vadovybei
Esant dideliam vadovaujančių darbuotojų skaičiui, kiekvienas vadovas atsako už jam patikėtą veiklos sritį. Dėl to nėra tikslinga su konkrečia veikla susijusią korespondenciją perduoti per trečią asmenį, o ne tiesiogiai adresatui.
Atlikęs užduotį, vykdytojas dokumentą ddeda į bylą, jei yra atsakingas už bylos sudarymą, arba perduoda už bylos sudarymą atsakingam darbuotojui.
Tvarkant gautą dienos korespondenciją labai svarbu patikrinti šiuos punktus:
Patikrinti ar voke išskirus dokumentą daugiau nieko nėra.
Ar laiške siuntėjas nurodė savo adresą.
Ar voke yra visi nurodyti priedai ir dokumentai.
Ar išsiuntimo laikas labai nutolo nuo gavimo laiko.
ĮREGISTRUOTA
Utenos miesto įmonių rejestre
1998m. vasario mėn. 15d.
Įmonės kodas 45692115
Rejestro Nr. AB934-35
R E J E S T R O T A R N Y B A
1.4. UŽDAROSIOS AKCINĖS BENDROVĖS
“Stimeksa”
Į S T A T A I
1998 metais vasario 15 d. užregistruota Utenos miesto įmonių rejestre, rejestro numeris AB9341-35, įmonės kodas 45692115. Įmonė veikia vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įmonių, akcinių bendrovių ir kitais įstatymais bei Vyriausybės norminiais aktais, reguliuojančiais įmonių veiklą, savo įstatais.
1.2. Įmonė užsiima (ūkine, komercine) veikla, kuri nurodyta įmonės įstatuose.
1.3. Įmonė UAB “Stimeksa” vidaus darbo tvarkos taisyklės (toliau tekste “taisyklės”) reglamentuoja struktūrinių padalinių, esančių Ateities g. 25, 4910 Utena bendrą
1.BENDRIEJI NUOSTATAI
1.1.Uždaroji akcinė bendrovė “Stimeksa” (toliau tekste – bendrovė) steigiama ir veikia pagal Lietuvos Respublikos įmonių įstatymą, Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymą, kitus Lietuvoje galiojančius norminius aktus ir šiuos įstatus.
1.2.Bendrovė yra juridinis asmuo pagal Lietuvos Respublikos įstatymus: turi nuosavybės teisė atskirą turtą; turi ir gali savo vardu įsigyti ar perleisti turtines ir nneturtines teises: pagal savo prievoles bendrovė atsako tik savo turtu: turi ūkinių, finansinį ir organizacinį savarankiškumą, gali būti ieškovu ir atsakovu teismuose, arbitražuose.
1.3.Bendrovės buveinė – Ateities g. 25, 4910 Utena, Lietuvos Respublika.
1.4.Bendrovė turi antspaudą, kurį naudoja savo nuožiūra, atsiskaitomąją ir valiutinę sąskaitas Lietuvos Respublikos banko įstaigoje.
2.VEIKLOS POBŪDIS
2.1.Bendrovė užsiima šia komercine-ūkine veikla:
2.1.1 Didmeninė ir mažmeninė prekyba nespecializuotose parduotuvėse;
2.1.2 Krovinių pervežimas;
2.1.3 Statybos ir remonto darbai;
2.1.4 Medžio apdirbimo darbai;
2.1.5 Medienos gaminių gamyba;
2.1.6 Sandėliavimas.
3.ĮSTATINIS KAPITALAS IR AKCIJOS
3.1.Bendrovės įstatinio kapitalo vertė – 35000 (dvilika tūkstančių) litai.
Bendrovės įstatinis kapitalas padalintas į 35000 (dvilika tūkstančių) paprastąsias vardines 100 (šimto) lito nominalios vertės akcijas.
3.2.Kiekvienos 100 lito nominalios vertės apmokėtos akcijos savininkas turi vieno balso teisę visuotiniame akcininkų susirinkime.
3.3.Balsavimo teisę visuotiniuose akcininkų susirinkimuose suteikia tik visiškai apmokėtos akcijos.
3.4.Bendrovės išleistos akcijos turi būti visiškai apmokėtos per akcijų pasirašymo sutartyje numatytą laiką, kuris negali būti ilgesnis kaip 1 metai nuo sutarties pasirašymo dienos.
Pradiniai įnašai pinigais negali būti mažesni kaip ¼ pasirašytų akcijų emisijos kainos.
Jei likusi akcijų emisijos kaina apmokama turtiniais įnašais ir šie įnašai daromi dalimis, jie įskaitomi tik po to, kai nustatyta tvarka įvertintas ir patvirtintas paskutinis turtinis įnašas.
Jei pradiniai įnašai nemokami pinigais, tai visa akcijų kaina turtiniais įnašais turi būti padengta iš karto per pradinių įnašų apmokėjimo terminą.
3.5.Jeigu akcininkas nustatytais terminais neįmoka
įnašų už pasirašytas akcijas, bendrovė įsiskolinusio asmens pasirašytas akcijas parduoda ir jo įneštus pradinius įnašus grąžina visuotinio akcininkų susirinkimo numatyta tvarka.
3.6.Akcininkas gali nevaržomai parduoti ar kitaip perleisti savo akcijas (jų dalį) kito asmens nuosavybėn.
3.7.Perleisti kitų asmenų nuosavybėn ne visiškai apmokėtas akcijas draudžiama.
4.AKCININKŲ TEISĖS IR PAREIGOS
4.1.Akcininkai turi šias turtines teises:
4.1.1.gauti bendrovės pelno dalį (dividendą);
4.1.2.gauti likviduojamos bendrovės turto dalį;
4.1.3.nemokamai gauti akcijų, jei įstatinis kapitalas didinamas iš bendrovės lėšų;
4.1.4.pirmumo teise įsigyti bendrovės išleidžiamų akcijų visuotinio akcininkų susirinkimo nustatyta tvarka;
4.1.5.palikti testamentu visas ar dalį ssavo akcijų vienam ar keliems asmenims;
4.1.6.vienam ar keliems asmenims parduoti ar kitu būdu perleisti jų nuosavybėn visas ar dalį savo akcijų.
4.2.Akcininkas gali reikalauti iš bendrovės grąžinti jo įnašus tik Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo numatytais atvejais.
4.3.Akcininkas neturi jokių mokestinių įsipareigojimų bendrovei, išskyrus įsipareigojimą nustatyta tvarka apmokėti visų jo pasirašytų akcijų emisijos kainą.
4.4.Akcininkas turi šias neturtines teises:
4.4.1.dalyvauti akcininkų susirinkimuose su sprendžiamuoju balsu;
4.4.2.gauti informaciją apie bendrovę ūkinę veiklą;
4.4.3.apskųsti teismui visuotinio akcininkų susirinkimo nutarimus;
4.4.4.kitas įstatų numatytas neturtines teises.
4.5.Akcininkai, kurių turimų akcijų nominali vertė yyra ne mažesnė kaip 1/10 įstatinio kapitalo, turi teisę skirti ekspertą (ekspertų grupę) bendrovės apskaitos dokumentams patikrinti.
Tikrinimo išlaidas apmoka ekspertus skyrę akcininkai. Jei ekspertas (ekspertų grupė) patvirtino akcininkų pareiškime nurodytus faktus, bendrovė privalo akcininkams grąžinti tikrinimo išlaidas.
5.BENDROVĖS VALDYMAS
5.1.Bendrovės valdymo organai yyra:
5.1.1.visuotinis akcininkų susirinkimas;
5.1.2.administracija.
Visuotinis akcininkų susirinkimas
5.2.Bendrovės aukščiausias valdymo organas – visuotinis akcininkų susirinkimas, kuriame su sprendžiamuoju balsu turi teisę dalyvauti visi akcijų savininkai (jų įgaliotiniai), o su patariamuoju balsu – administracijos vadovas, jeigu jis nėra akcininkas.
Jeigu visos bendrovės akcijos priklauso vienam fiziniam arba juridiniam asmeniui, raštiškai sprendimai prilygsta visuotinio akcininkų susirinkimo nutarimams.
5.3.Visuotinis akcininkų susirinkimas turi teisę:
5.3.1.keisti ir papildyti bendrovės įstatus;
5.3.2.rinkti (atšaukti) revizorių (auditorių) ir administracijos vadovą, bei skirti vyriausiąjį finansininką;
5.3.3.nustatyti revizoriaus atlyginimą (audito paslaugų atlyginimo sąlygas), taip pat administracijos vadovo ir vyriausiojo finansininko atlyginimus;
5.3.4.tvirtinti įmonės valdymo struktūrą ir pareigybes;
5.3.5.nustatyti pareigybes į kurias darbuotojai priimami konkurso tvarka;
5.3.6.tvirtinti administracijos vadovo ir pavaduotojų pareiginius nuostatus, įmonės padalinių nuostatus, administracijos darbo reglamentą;
5.3.7.tvirtinti metinę finansinę atskaitomybę, priimti nutarimą dėl pelno paskirstymo;
5.3.8.padidinti arba sumažinti įstatinį kapitalą, keisti vvienos rūšies akcijas į kitos;
5.3.9.tvirtinti nepiniginių įnašų įvertinimą;
5.3.10.skirti ekspertą (ekspertų grupę) bendrovės steigimo ir jos reikalų tvarkymo patikrinimui;
5.3.11.likviduoti ar reorganizuoti bendrovę;
5.3.12.tvirtinti bendrovės reorganizavimo projektą;
5.3.13.spręsti administracijai pavestus reikalus, jei to prašo administracijos vadovas.
5.4.Visuotinis akcininkų susirinkimas priima nutarimus, jeigu jame dalyvauja akcininkai turintys daugiau kaip 1/2 visų balsų skaičiaus.
Jeigu nėra kvorumo, numatyto šio punkto pirmoje dalyje, tai per 15 dienų turi būti sušauktas pakartotinis susirinkimas, kuris turi teisę priimti nutarimus pagal neįvykusio susirinkimo darbotvarkę, nepriklausomai nuo jame dalyvaujančių akcininkų skaičiaus.
5.5.Susirinkimo nutarimai priimami ppaprasta balsų dauguma, o tais atvejais, kai sprendžiami įstatų pakeitimo ar papildymo, metinės finansinės atskaitomybės patvirtinimo pelno paskirstymo, įstatinio kapitalo padidinimo ar sumažinimo, vienos akcijų rūšies keitimo kitos rūšies akcijas, bendrovės ilgalaikio turto dalies, kurios vertė viršija 1/20 įstatinio kapitalo pardavimo , perleidimo, įkeitimo ar nuomos, taip pat laidavimo ar garantavimo juo už kitų subjektų prievolių įvykdymą klausimas, bendrovės likvidavimo ar reorganizavimo, reorganizavimo projekto tvirtinimo, turtinių įnašų įvertinimo, nepaskirstytų rezervų sudarymo, mažinimo ar naikinimo, pelno panaudojimo darbuotojų premijavimui ir kitiems tikslams, klausimai – ne mažiau kaip 2/3 susirinkime dalyvaujančių akcininkų balsų.
5.6.Visuotinį akcininkų susirinkimą organizuoja bendrovės administracija.
Susirinkimo sušaukimo iniciatyvą turi akcininkai, kurių turimų akcijų nominali vertė ne mažesnė kaip 1/10 įstatinio kapitalo.
Visuotinis akcininkų susirinkimas gali būti sušauktas teismo sprendimu Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo 21 straipsnio 5 dalyje numatytais atvejais.
5.7.Eilinį susirinkimą administracija privalo sušaukti kasmet, per tris mėnesius po ūkinių metų pabaigos.
5.8.Neeilinį susirinkimą administracija privalo sušaukti jeigu:
5.8.1.bendrovės mokėtinos sumos ir įsipareigojimai didesni kaip 1/2 nuosavo kapitalo;
5.8.2.bendrovę numatoma reorganizuoti;
5.8.3.bendrovė skelbiama ar skelbiasi nesugebanti įvykdyti finansinių įsipareigojimų;
5.8.4.to reikalauja susirinkimo iniciatyvos teisę turintys akcininkai.
5.9.Bendrovės administracija apie šaukiamą visuotinį akcininkų susirinkimą paskelbia ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki susirinkimo dienos, o apie pakartotinį susirinkimą – ne vėliau kaip prieš 10 dienų.
Jeigu visi akcininkai (jų aatstovai), turintys balsavimo teisę, sutinka, susirinkimas galibūti šaukiamas nesilaikant šių terminų.
5.10.Pranešime apie susirinkimą nurodoma bendrovės pavadinimas ir buveinės adresas, jo data, vieta ir darbotvarkės projektas.
5.11.Apie šaukiamą visuotinį akcininkų susirinkimą dirbantiems bendrovės akcininkams pranešama pasirašytinai, o akcininkams, kurie nėra bendrovės darbuotojai, kiekvienam pranešama registruotu laišku.
5.12.Visuotinio akcininkų susirinkimo nutarimai gali būti teismine tvarka pripažinti negaliojančiais pagal ieškinį akcininko ar administracijos vadovo pareiškimą.
Visuotinio akcininkų susirinkimo nutarimas gali būti apskųstas teismui ne vėliau kaip per 30 dienų nuo tos dienos, kai asmuo sužinojo ar turėjo sužinoti apie jo priėmimą.
Bendrovės administracija
5.13.Bendrovės ūkinę veiklą organizuoja ir vykdo administracija.
Administracija dirba vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įstatymais, bendrovės įstatais, administracijos darbo reglamentu, bendrovės padalinių bei pareigybių nuostatais, administracijos vadovo sprendimais.
5.14.Administracijos veiklai vadovauja administracijos vadovas – direktorius, kurį renka, nustatydamas jo funkcijas ir atlyginimo dydį, visuotinis akcininkų susirinkimas.
Visuotinis akcininkų susirinkimas administracijos vadovo parinkimui gali organizuoti konkursą.
5.15.Bendrovės administracijos vadovui pasiūlius visuotinis akcininkų susirinkimas skelbia vyriausiąjį finansininką.
5.16.Administracijos vadovas negali būti kitos įmonės administracijos vadovu arba revizoriumi, taip pat jam draudžiama užimti bendrovės finansininko pareigas.
5.17.Administracijos vadovas, vadovaudamasis bendrovės įstatais, pareiginiais nuostatais ir administracijos reglamentu turi teisę sudaryti visus bendrovės sandorius.
Sudarant sandorį dėl didesnės kaip 1/20 bendrovės įstatinio kapitalo vertės ilgalaikio turto dalies pardavimo, perleidimo, įkeitimo ar nuomos, taip pat laidavimo ar garantavimo, jų kitų ssubjektų prievolių įvykdymą, reikalingas visuotinio akcininkų susirinkimo nutarimas.
Visuotinio akcininkų susirinkimo nutarimas privalomas ir tuo atveju, jeigu aukščiau išvardintų sandorių suminė vertė per vienerius ūkinius metus viršija 1/20 bendrovės įstatinio kapitalo.
5.18.Jei bendrovės administracijos vadovas ar kitas administracijos darbuotojas nesąžiningai vykdydamas savo pareigas, pasipelno iš bendrovės, tai ji turi teisę teisme reikaluti grąžinti tokiu būdu gautas pajamas.
Revizorius ir auditorius
5.19.Visuotinis akcininkų susirinkimas vieneriems metams renka revizorių, auditorių, nustatydamas atlyginimo už darbą dydį ir sąlygas.
Revizoriumi arba auditoriumi gali būti veiksnus fizinis asmuo, turintis kvalifikacijos atestatą arba įmonė, teikianti buhalterinės apskaitos ar audito paslaugas.
Revizoriumi negali būti renkamas bendrovės darbuotojas, taip pat akcininkas, turintis daugiau kaip 10 procentų bendrovės akcijų.
5.20.Revizorius arba auditorius privalo iki eilinio visuotinio akcininkų susirinkimo patikrinti bendrovės metinę finansinę atskaitomybę, kitus buhalterinės – finansinės vertės dokumentus.
Revizorius arba auditorius taip pat atlieka bet kokius bendrovės patikrinimus visuotinio akcininkų susirinkimo pavedimu bei praneša apie visus nustatytus pažeidimus artimiausiame visuotiniame akcininkų susirinkime.
6.ĮSTATINIO KAPITALO PADIDINIMAS IR SUMAŽINIMAS
6.1.Įstatinį kapitalą bendrovė gali didinti papildomais akcininkų ir kitų asmenų įnašais, išleisdama naujas akcijas. Didinant įstatinį kapitalą naujais akcininkų ir kitų asmenų įnašais būti keičiamas akcininkams priklausančių kapitalo dalių santykis.
6.2.Įstatinis kapitalas gali būti didinamas iš nepaskirstytojo rezultato, akcijų priedų, rezervų, išleidžiant naujas akcijas, kurios nemokamai perduodamos akcininkams, ar didinant jau išleistų
akcijų nominalias vertes.
6.3.Išleisti naujas akcijas arba padidinti jau išleistų akcijų nominalias vertes galima tuo atveju, jei visiškai apmokėtos bendrovės įstatinis kapitalas.
6.4.Bendrovės įstatinis kapitalas gali būti mažinamas anuliavus akcijas arba sumas akcijų nominalias vertes šiais atvejais:
6.4.1.norint išmokėti laisvas bendrovės lėšas akcininkams;
6.4.2.norint išlyginti dėl nuostolių ar bendrovės reorganizavimo susidariusį skirtumą tarp bendrovės nuosavų aktyvų ir įstatinio kapitalo dydžio.
6.5.Sumažinus įstatinį kapitalą, bendrovė gali grąžinti akcininkams jų įnašus arba padidinti jau įmokėtų įnašų vertes. Įnašai akcininkams grąžinami pinigais.
7.PELNO PASKIRSTYMAS
7.1.Bendrovės pelnas paskirstomas ne vėliau kaip pper 3 mėnesius po ūkinių metų pabaigos, tvirtinant metinę finansinę atskaitomybę.
Nutarime dėl pelno paskirstymo nurodoma nepaskirstytasis pelnas (nuostolis) metų pradžioje, grynasis ūkinių metų pelnas (nuostolis), paskirstytinas pelnas (nuostolis), pervedimai iš rezervų, akcininkų įnašai nuostoliams padengti (jei taip nusprendė visuotinis akcininkų susirinkimas), pelno paskirstymas į privalomąjį rezervą, pelno paskirstymas į rezervus, dividendai, pelno dalis darbuotojų premijoms bei kitiems tikslams ir nepaskirstytasis pelnas (nuostolis), perkeliamas į kitus ūkinius metus.
7.2.Darbuotojų premijoms gali būti skirta ne daugiau kaip 1/5 grynojo pelno.
7.3.Atskaitymai į privalomąjį rezervą iiš bendrovės grynojo pelno yra privalomas. Jei privalomojo rezervo ir akcijų priedų dydžių suma yra mažesnė kaip 1/10 įstatinio kapitalo atskaitymai negali būti mažesni kaip 1/20 grynojo pelno.
7.4.Bendrovės dividendas paskirstomas proporcingai kiekvieno akcininko turimos akcijos nominaliai vertei.
7.5.Skirstant pelną pagal akcijų nnominalią vertę, akcijos, kurios per ataskaitinį laikotarpį nebuvo visiškai apmokėtos, suteikia teisę:
7.5.1.gauti 3/4 paskelbto dividendo, jeigu už šias akcijas buvo baigta mokėti pirmajame ūkinių metų pusmetyje;
7.5.2.gauti 1/4 paskelbto dividendo, jeigu už šias akcijas buvo baigta mokėti antrajame ūkinių metų pusmetyje.
Akcijų, išleistų didinant įstatinį kapitalą iš pelno rezervo ar kapitalo rezervo išleidimo data įtakos dividendo dydžiui neturi.
7.6.Dividendus draudžiama skelbti ir išmokėti, jeigu bendrovė nemoki arba išmokėjusi dividendą taptų nemokia.
Dividendus draudžiama skelbti ir išmokėti, jeigu bendrovės balansas yra nuostolis.
8.BENDROVĖS PRANEŠIMAI
8.1.Visuotinio akcininkų susirinkimo nutarimai ir kiti pranešimai, su kuriais įstatymą arba bendrovės įstatus būtina supažindinti akcininkus ar kitus asmenis, išsiunčiami jiems ne vėliaus kaip per 15 dienų nuo nutarimo priėmimo dienos registruotu laišku, įteikiami pasirašytinai.
8.2.Už nutarimų ir pranešimų išsiuntimą ar įteikimą laiku atsako aadministracija.
9.BENDROVĖS REORGANIZAVIMAS
9.1.Bendrovė gali būti reorganizuojama šiais būdais:
9.1.1.jungiant bendrovę su kita (su kitomis) bendrove;
9.1.2.skaidant bendrovę;
9.1.3.keičiant bendrovės rūšį ir statusą.
9.2.Reorganizuojant bendrovę, parengiamas jos reorganizavimo projektas, įvertinamas jos turtas, nurodomos prievolių perėmimo sąlygos bei terminai, akcininkų gaunamų po reorganizavimo akcijų kainų skirtumas ir jo išmokėjimas, turtinės ir neturtinės akcininkų teisės po bendrovės reorganizavimo bei kitos Lietuvos Respublikos bendrovių įstatymo 10 straipsnyje nustatytos sąlygos.
9.3.Nutarimas dėl reorganizavimo, parengtas reorganizavimo projektas ir reorganizuojamos bendrovės įstatai priimami ne mažiau kaip 2/3 susirinkime dalyvautų akcininkų balsų dauguma.
10.BENDROVĖS LIKVIDAVIMAS
10.1.Likviduoti bbendrovę gali visuotinis akcininkų susirinkimas, kreditorių susirinkimas arba teismas, jei yra Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo 11 straipsnio 1 punkto numatyti pagrindai.
10.2.Bendrovės likvidatorius pateikia miesto (rajono) valdybai perregistruoti bendrovę į likviduojamą uždarąją bendrovę (LUAB).
10.3.Apie bendrovės likvidavimą pranešama kiekvienam akcininkui ir kreditoriui arba skelbiama viešai tris kartus su ne mažesniais kaip 2 mėnesių intervalais.
Institucija, nutarusi likviduoti bendrovę, skiria bendrovės likvidatorių.
10.4.Likviduojama bendrovė gali sudaryti tik tuos sandorius, kurie susiję su likvidavimu arba yra numatyti nutarime dėl likvidavimo.
10.5.Likviduotos bendrovės turtas, likęs sumokėjus mokesčius, atsiskaičius su kreditoriais ir darbuotojais, padalinamas akcininkams proporcingai nuosavybės teise priklausančių akcijų nominaliai vertei.
Bendrovės steigėjas
2. Įmonės aplinkos apibūdinimas
2.1. Vartuotojų analizė
Gamybinės paskirties prekių pasirinkimas bei pirkimas yra kur kas profesionalesnis negu asmeninio vartojimo prekių. Kur kas mažiau įtakos turi emocijos ir nesąmoningi, impulsivūs sprendimai. Įvertinama gerokai daugiau specialios informacijos. Tokie pirkėjai konkrečiai žino ko jiems reikia. Kiekvieno verslo tikslas yra gauti pelną, tenkinant vartotojų poreikius. Tačiau verslas klestės tik tuo atveju, jeigu atsiras vartuotojų, kuriems reikalingos įmonės teikiamos paslaugos ir gaminama produkcija.
Kiekvieno verslo organizacijos ryšys su išorine aplinka pirmiausiai pasireiškia nuolatine vartuotojų paieška, kurių galimybės ir porekiai yra labai įvairūs.
Šios įmonės produkcijos vartuotojai:
• Gamintojai, savo gaminių gamybai naudojantys mūsų parduotuvėje parduodamą produkciją;
• Statybininkai ir meistrai atliekantys įvairius statybos ir remonto darbus;
• Gyventuojai savarankiškai atliekantys ssmulkius remonto darbus.
Nustatant tikslinę rinką, reikia atlikti rinkos segmentavimą. Lentelėje mes parodome rinkos segmentavimą, remiantis demografiniais ir geografiniais požymiais.
1 Lentelė. Rinkos segmentavimas.
Amžius Iki 16 metų
16 – 30 metų
31 – 40 metų
41 – 60 metų
Virš 60 metų
Lytis Moterys
Vyrai
Pajamos Mažos
Vidutinės
Didelės
Soc. padėtis Pensininkai
Studentai
Verslininkai
Ūkininkai
Samdomi darbuotojai
Miestas Rajono centras
Iš lentelės mes matome, kad mūsų potencialūs vartotojai yra vyrai nuo 16 ir virš 60 metų, kurių pajamos yra vidutinės arba didelės, dažniausiai tai samdomi darbuotojai, pensininkai ar verslininkai. Tai žmonės , kurie nusprendė statytis naują namą, ūkinį pastatą ar kurių namui, butui ar sodui reikalingi remonto darbai.
UAB “Stimeksa” prekiauja:
Cementu;
Plytomis;
Medienos gaminiais;
Santechnikos prekėmis;
dažais, lakais;
Apdailos prekėmis;
Stiklu;
Darbo įrankiais;
Elektros prekėmis;
Tvirtinimo elementais.
Galima teigti, kad bendrovės parduodamos prekės yra naudojamos kaip galutinio naudojimo prekės, bei gamybinės paskirties. Vieni vartotojai perka prekes ir naudoja savo reikmėms tenkinti, kiti mūsų prekes naudoja kurdami naujas paslaugasarba prekes. Pavyzdžiui: statybininkai naudodami mūsų prekes atlieka remonto darbus, tokiu būdu sukurdami naiją paslaugą, o įmonė gaminanti kėdes naudoja “Stimeksoje” pirktas vinis. Dauduma paprastų gyventojų perkančių statybines medžiagas, naudoja jas savo būsto remontui.
Apibendrinant mūsų vartotojų poreikius galima teigti, kad svarbiausia vartotojui yra ne prekės išvaizda ar įpakavimas, o prekės kokybė. Todėl mūsų parduotuvėje pardavinėjami tik aukščiausios kokybės prekės. Mūsų pirkėjai tai vertina ir džiugina mus savo dažnais apsilankymais .
2.2. Konkurentų analizė
Šiuo metu Utenoje ir aplinkiniuose rrajonuose veikia kelios panašaus profilio parduotuvės. Daugiausia jų – tai nuo senų laikų likusios “Ūkinių prekių parduotuves”. Tačiau jos rimtos konkurencijos nesudaro.
Pagrindiniai konkurentai yra UAB “SENUKAI”, UAB “Alseka”, IĮ “Vejuva”. UAB “SENUKAI” prekybos salė įsikūrė prestižinėje Utenos miesto vietoje- Utenos miesto universalinėje parduotuvėje. Tačiau šis konkurentas daugiau specializuojasi prekyba apdailos prekėmis ( dažai, užuolaidos, linoleumas, keraminės plytelės), o UAB “Stimeksa” didžioji prekių asortimento dalis sudaro statybinės medžiagos.
2 Lentelė. Konkurentų privalumai ir trūkumai
Konkurento pavadinimas Privalūmai Trūkumai
UAB “SENUKAI” • Gera geodrafinė padėtis
• Garsus įmonės vardas
• Didelis prekių asortimentas
• Malonus aptarnavimas
• Nuolaidų taikymas • Pirmenybė teikiama apdailos prekių asortimentui
• aukštos prekių Aukštos prekių kainos
IĮ “Vejuva” • Mažos kainos
• 7 darbo dienų savaitė • Parduouvė įsikūrusi miesto pakraštyje
• Mažas prekių pasirinkimas
UAB “Alseka” • Nedidelės kainos
• Platus prekių pasirinkimas
• Bendrovė įsikūrusi gamybinėje miesto dalyje • Nepatyręs personalas
• Nemalonus aptarnavimas
• Trumpas darbo laikas
Pagrindiniai “Stimeksos” privalumai prieš didžiuosius konkurentus yra šie:
1. geresnis vietinės rinkos pažinimas;
2. 5 metų darbo patirtis;
3. transporto paslaugos teikimas;
4. patyręs ir malonus personalas;
5. platus prekių pasirinkimas;
6. sezoninių ir šventinių nuolaidų taikymas;
7. kokybiškos ie nebrangios prekės.
Pagrundiniai “Stimeksos” trūkumai palyginus su konkurentais yra šie:
1. nereprezentatyvi pastatų ir biuro išvaizda;
2. nepatogus privažiavimas;
3. maža automobilių stovėjimo aikštelė.
2.3. Tiekėjų analizė
UAB “Stimeksa” bendradarbiauja tiktai su gamintojais arba importuotojais, kurie galėtų garantuoti teikiamų medžiagų aukštą kokybę ir suteikti garantiją visam jų charakteristikose numatytam laikotarpiui. Dėl šios priežasties, o taip pat dėl specializuotos veiklos, įmonė dirba palyginti su nedideliu tiekėjų skaičiumi.
3 lentelė. Tiekėjų paskirstymas
Įmonės pavadinimas Vieta Prekių pavadinimas Kainos Atsiskaitymo forma
UAB “SILIKATAS” Molėtai Cementas, plytos
Priklauso nuo užsakimo dydžio Konsignacijos pagrindais
UAB “GLAZŪRA” Vilnius Stiklas Pavedimu, grynais
AB “Medienos plaušas” Ignalina Statybinė mediena Pavedimu, grynais
UAB “ DARINGLIT” Ignalina Dažai, lakai, apdailos prekės Pavedimu, grynais
AB “VARŽTAS” VIlnius Tvirtinimo elementai Grynais
UAB “DESTATA” Vilnius Santechnikos prekės Pavedimu
UAB “ELERA” Molėtai Elektros prekės Pavedimu, grynais
Įmonė pasirašiusi ilgalaikias tiekimo sutartis, dėl ko yra galimybė rinktis tinkamiausias tiekimo sąlygas ir operatyviai reaguoti į rinkos pokyčius. Įmonė dirba su įvairių gamintojų medžiagomis, kaip ir importuojamomis taip ir gaminamomis mūsų šalyje.
Medienos gamybai ketinama naudoti pušines lentas. Žaliava gamybai ketinama pasirinkri AB “Medienos plaušas”, nes ši įmonė ssiūlo priimtiniausias tiekimo sąlygas ir yra geografiškai patogioje vietoje. Jos sandėliai yra Molėtuose, tik 30 km. nuo Utenos. Iš šios įmonės bus perkamos viengubo pjovimo nedžiovintos lentos. Tokios lentos yra pati pigiausia žaliava – 1 m3 kaina svyruoja nuo 200 iki 450 lt. Žinoma produkcija turi būti gaminama iš sausos medienos, tačiau per du – tris mėnesius, lentos išdžiūna natūraliu būdu. Todėl nedžiovintas lentas ketinama pirkti iš anksto, kad jos spėtų išdžiūti.
AB “Medienos plaušas” savo pirkėjams taiko 1 mėnesio apmokėjimo llaikotarpį. Neįvykdžius šios sąlygos bendrovė pradeda skaičiuoti delspinigius po 0,2 % už kiekvieną paveluotą dieną. Taip pat ši įmonė teikia ir transportavimo paslaugas, kuriomis ketinama pasinaudoti. Šios įmonės taikomas įkainis yra 1 lt/ km., skaičiuojant kelią į vieną pusę. Todėl ttransportavimas “Stimeksai” kainuos apie 30 Lt. Esant reikalui žaliavą galima atsivežti ir nuosavu transportu.
Ateities g. 25, LT- 4910 Utena, tel (8 239) 551 43, faks. (8 239) 551 42, el. p. Stimeksa@com.lt
Uždarąjai akcinei bendrovei 2003-04-10
“Švari šalis’’
Kauno g. 25/6
LT-4910 Utena
KOMERCINIS PASIŪLYMAS
Dėl gamybinių atliekų išvežimo
Gerbiamas pone
UAB “Stimeksa” norėtų jums pateikti tokį komercinį pasiūlymą. Nuo šių metų gegužės 5 d. mūsų bendrovė pradeda medienos gaminių gamybą. Deje bendrovė neturi reikiamų patalpų ar teritorijos laikyti susidariusias gamybines atliekas – medžių drožles. Kadangi tai lengvai užsideganti medžiaga nesaugu ja laikyti bendrovės kieme. Todėl norėtumeme kad jūsų įmonė kiekviena diena 19 val išvežinėtų mūsų atliekas.
Jeigu mūsų pasiūlymas Jus sudomino galėsime susitikti ir aptarti sutarties sąlygas.
Su pagarba,
Generalinis direktorius Petras Blinkevičius
3. Darbuotojų skyriaus analizė
3.1 Darbuotojų sudėtis.
UAB ““Stimeksa”galima pavadinti šiuolaikine bendrove. Joje dirba jaunas, ambicingas ir kvalifikuotas kolektyvas. Jaunas žmogus nebūtinai turi būti amžiaus prasme, jaunas ir energingas širdimi. Šiuo metu šis žmogaus charakterio bruožas labai vertinamas darbdaviu, nes laikui bėgant žmogus jaunesniu netampa, o gyvenimas juda į priekį ir vystosi nerealiu greičiu, todėl reikia išmokti prisistaikyti prie naujo gyvenimo tepmo.
UAB “Stimeksa” darbuotojai
Lentelė 4. Darbuotojų sudėtis pagal amžių, lytį.
Eil.Nr. Lytis Amžius nuo. iki. Išsilavinimas Profesinė kvalifikacija
1. Vyrai 20-30 Aukštas, aukštesnysis Parduotuvės vedėjas, vadybininkas, pardavėjas – konsultantas, vairuotojas
2. Vyrai 30-40 Aukštas, aukštesnysis, vidurinis Sandelio vedėjas, vairuotojas, sandėlininkas, stalius
3. Vyrai 40-55 AukštasisAukštesnysis Gamybos skyriaus vedėjas, vvairuotojas, staliai
4. Moterys 20-30 Aukštas, aukštesnysis, vidurinis Vir. Finansininkė, buhalterė, administratorė, sekretorė, kasininkė
5. Moterys 30-40 Aukštesnysis Kasininkė
6. Moterys 40-55 Vidurinis Valytoja
UAB “Stimeksa” dirba sąžiningi, energingi, aukštos kvalifikacijos darbuotojai. Tai įrodo puikūs įmonės veiklos rezultatai. Jeigu bendrovėje dirbtų nekvalifikuoti darbuotojai pelnas tikrai nebūtų toks didelis, o gal iš viso bendrovė jau būtų bankotavusi.
Įmonės darbuotojus jungia profesionalus ir atsakingas požiūris į savo atliekamą darbą bei nenutrūkstantis siekis mokytis. Žmonės puoselėja organizacijos kultūrą ir vertybes. Seka verslo naujoves, jas kruopščiai atrenka ir pritaiko savo darbe. Jaučia atsakomybę už savo veiklą, todėl dirba laikydamiesi nustatytų įstatymų, normų ir verslo etikos.
Dauguma darbuotojų dirba bendrovėje nuo pat jos sukurimo. Iš to galima teigti, jog darbuotojams bendrovėje dirbti patinka ir jie neieško sau naujos darbo vietos. Per penkerius veiklos metus bendrovėje susikūrė keletas neformalių grupelių, kurios tarpusavyje puikiai sutaria ir linksmai leidžia laisvalaikį.
Darbuotojų kaita šioje įmonėje per 3 pastaruosius metus nedidelė. Finansininkė ir sekretorė išėjo 1 metams vaiko priežiūros atostogų. Po vienrių metų moterys nusprendė, kad vaikus prižiūrės iki tol kol jiems nesuėis 3 metai. Į šių darbuotojų vietas buvo priimtos kitos.
Taip pat mūsų įmonę paliko 1 vairuotojas ( 24 m.). Jis buvo pašauktas į kariuomenę. mūsų kolektyvą paliko vienas 51 m. stalius. Dėl pablogėjusios sveikatos būklės gydytojai jau uždraudė dirbti sunkų fizinį darbą.
UAB “Stimeksa” darbuotojai ggali keistis dėl šių priežasčių:
1. etatų mažinimas (sumažėjusios apyvartos atveju);
2. pensiinio amžiaus darbuotojų išejimas į pensiją;
3. kitoje įmonėje siūlomas didesnis atlyginimas;
4. susisiekimo nepatogumai;
5. didelis darbo krūvis;
6. nėra karjeros galimybės;
7. netinkamas darbo grafikas
8. nesutarimai su tiesioginiu vadovu;
9. vidaus darbo drausmės pažeidimai.
Įmonės vadovas žino, kad didelė darbuotojų kaita įmonei nėra naudinga, nes tai gali pakenkti ritmingam įmonės darbui. Priimant jaujus darbuotojus daug laiko ir pastangų skiriama jų apmokymui ir prisitaikymui prie naujų darbo sąlygų. Todėl vadovas stengiasi iki minimumo sumažinti, tiesiogiai nuo vadovo priklausančių, priežasčių skaičių.
3.2. Darbuotojų paieškos ir atrankos organizavimas
Darbuotojų kaita įmonėje yra naturalus reiškinys salygojantis užpildyti atsiradusias laisvas darbo vietas. Kandidatais į šias vietas gali būti įmonės darbuotojai bei asmenys turintys reikiamą kvalifikaciją ir atitinkantys kitus įmonės reikalavimus keliamus šias vietas užimantiems darbuotojams, tačiau diebantiems kitose įmonėse. Darbuotojų paieška yra procesas, kuriuo metu surandami ir priviliuojami į laisvas darbo vietas tinkami kandidatai. Šio proceso rezultatas – tam tikras skaičius kandidatų iš kurių bus atrenkamas ir pasamdomas tinkamas darbuotojas.
Įmonė skelbiančia darbuotuojų paiešką domina ne tik darb ieškantys ir jo neturintys asmenys, bet ir kitose įmonėse dirbantys, tačiau savo darbu dėl įvairių priežasčių nepatenkinti darbuotojai. Todėl tinkama, informatyvi bei įdomi laisvų darbo vietų reklama jiems padėtų apsispresti.
UAB “Stimeksa” personalo darbuotojų paieška ir atrankos organizavimu rūpinasi administratorė. Jei įmonei reikalingas nnaujas darbuotojas skelbiamas konkursas.
Kadangi įmonė įsikūrusi Utenoje ieškant naują darbuotoją skelbimas bus spausdinamas rajoniniame laikraštyje “ Utenos kraštas”. Labai nedidelė tikimybė jog žmogus dyvenantys pvz. Vilniuje norės dirbti Utenoje. Taip pat apie laisvž darbo vietą bus skelbiame Internete.
Skelbimuose nurodomi pagrindiniai atrankos kriterijai:
profesinis pasirengimas;
atsižvelgiama į atestato ar diplomo rezultatus;
testų ar praktinių užduočių rezultatus;
asmens savybes;
fizinį, psichologinį pasirengimą.
Kandidatas į laisvą darbo vietą turi pateikti nemažai dokumentų iš kurių informacijos UAB “Stimeksa” administratorė turi įsitikinti ar ats asmuo gali pretenduoti į konkrečią vietą. Bendrauti su būsimais darbdaviais, tai yra ”Stimeksa”, pradedama nuo dakumentų pateikimo, kurie puikiai apibūdina priimamą asmenį
UAB “Stimeksa” rūpinasi tinkamu darbuotojų atrankos metodų taikymu, nes tai yra tiesiogiai susiję įmonės veiklos sėkme.
UAB ”Stimeksa” administratorė, priklausomai nuo laisvos darbo vietos, darbuotojų atrankai gali taikyti šiuo metodus:
anketinių duomenų ir rekomendacijų analizę;
testai (žinių, intelektų, atlikimo, psichologiniai, grafologiniai);
atrankos pokalbis;
priėmimas į bandomąjį laikotarpį.
TESTAS
AR GALITE BUTI VADOVU?
1. Ar galite būti vadovu? Taip Ne
2. Ar mėgstate dirbti sodybiniame sklype? Taip Ne
3. Ar mėgstate prieštarauti? Taip Ne
4. Kuri iš šių bruožų vertinate labiau?
– autoritetą – švelnumą
5. Ar mėgstate sakyti kalbas? Taip Ne
6. Kaip jūsų manymu, galima nustatyti civilizacijos lygį?
– pagal moterų emancipacijos lygį
– pagal technikos lygį
7. Ar Jus erina neišmanymas? Taip Ne
8. Ar mėgstate darbą, kur reikia bendrauti su žmonėmis? Taip Ne
9. Ar manote, kad vaikystėje Jus pernelyg ilgai veikė motinos įtaka? Taip Ne
10. Susipažindamas pirmiausia kreipiate
dėmesį į ?
– išorę – tai, ką ir kaip sako pašnekovas
11. Ar nirštate, jei negalite pasiekti kad Jūsų pasiūlymas būtų priimtas? Taip Ne
12. Kieno karjera atrodo Jums patrauklesnė?
– aktoriaus – autolenktynininko
13. Ar daąnai Jūsų kandidatūra siūloma į svarbius postus? Taip Ne
14. Ar būnate drąsių sumanymų iniciatorius? Taip Ne
15. Ar laukiate, kol reikalai išsispręs savaime? Taip Ne
16. Ar erzina tai, kad gyvenate pvz. kambaryje be užuolaidų? Taip Ne
17. Kokią spalvą labiau mėgstate?
– žydrą – raudoną
18. Ar lengvai priimate sprendimus? Taip Ne
19. Kokios sporto šakos labiau patinka?
– lavinančios vikrumą – lavinančios jėgą
20. Ar pripažistate priešingos lyties vadovą, jeigu jis
pakankami kompetetingas? Taip Ne
Norėdami sužinoti, ar galite ppriimti į darbą kandidata į vadovo postą, peržiūrėkite atsakymus į 1,2,3,4,5,7,8,11,13,14,18,20klausimus. Kiekvieną “Taip” atsakytą klausimą ar pasirinktą pirmajį variantą įvertinkite 5 balais.
Peržiūrėkite atsakymus į 6,9,10,12,15,16,17,19 klausimus. Kiekvieną “Ne” atsakytą ar pasirinktą 2 variantą įvertinkite 0 balų. Susumuokite balus.
ATSAKYMAI: 100-80 balų. Jūs žmogus, jaučiantis didžiulį poreikį būti aukščiau kitų. Nors būnate iniciatyvus ir sugebate puikiai organizuoti darbą, karščiavimasis, siekimas būti pripažintam bet kokia kaina gerokai mažina veismų efektyvumą. Dėl didelės nervinės įtampos, nemokėjimo atsipalaiduoti Jūs, būdamas streso būsenoje, galite lengvai įžeisti kkitą žmogų , dažnai giriatės, esate išpuikęs, agresivus. Jeigu pavyks pakeisti požiūrį į žmones tai polinkis vadovauti gali būti nukreiptas tinkama linkme.
79-40 balų. Jūsų reikalavimai dideli , pasitikite savimi, mėgstate pabrėžti savąjį “Aš”. Mokate valdyti emocijas, turite polinkį analizuoti poelgius, ttad galima daryti išvadą, kad galite tapti geru vadovu. Mėgstate eiti nepramintai takais, turite tvirtą nuomonę, kuri nevisada sutampa su kit, nuomonėmis. Nesate įkyrus, sunkiai paklūstate kitiems. Jūsų visiškai nedomina, ką apie Jus šneka kiti, bet drauge linkęs juos kritikuoti. Mėgstate kad Jūsų žodis būtų lemiamas. Svarbu, jog tai netaptų kraštutinumu.
39-0 balų.Jūs žmogus, linkęs mieliau būti pavaldiniu negu vadovautikitiems. Niekad nesijausit puikiai būdamas vadovu. Tikriausiai esatenedrąsus, kuklus, nepasitikintis savo jėgomis. Retai būnate iniciatyvus, mieliau renkates kompromisinį sprendimą ir liekate kitų šešėlyje.
3.3. Darbuotojų priėmimas
Kandidatai į laisvą darbo vietą turi pateikti UAB “Stimeksa” administratorei prašymą priimti į darbą. Prie jo pridedami šie dokumentai:
─ gyvenimo aprašymas;
─ keturios nuotraukos (3×4);
─ diplomas;
─ charakteristika ir rekomendacija;
─ pasas;
─ socialinio draudimo pažymėjimas;
─ sveikatos pažymėjimas.
Kiekvienas kandidatas į laisvas vietas uužpildo asmens duomenų anketą ir testą, kuris parodo žmonių sugebėjimą mąstyti. Po to vyksta pokalbis, kuriuo metu galima galutinai įsitikinti, kad šis žmogus tinka arba netinka.
3.4. Darbuotojų atestavimas
Šioje įmonėje daug dėmesio skiriama personalo ugdymui, kadangi naujos organizavimo formos ir nauja technika reikalauja aukštesnės darbuotojų kvalifikacijos. Galimybė tobulintis įmonėje atveria darbuotojams perspektyvą kilti pareigose ir mažina kadrų kaitą.
Kvalifikacijos kėlimas padeda darbuotojams įgyti papildomų įgūdžių, prisitaikyti prie pasikeitusių techninių sąlygų.
UAB “Stimeksa” darbuotojai pirmiausią atestuojami, įvertinami jų sugebėjimai, darbo įgūdžiai, anketavimo būdu. Po tto sprendžiama ar siųsti į kvalifikacijos tobulinimo arba persikvalifikavimo kursus.
Objektyvus personalo įvertinimas padeda teisingai atlyginti darbuotojams už darbą, juos ugdyti ir panaudoti jų jėgas bei sugebėjimus.
Įmonėje visi darbuotojai vertinami pagal šiuos kriterijus:
1. Profesionalumas (dalyko išmanymas; darbo kokybė; patikimumas; pajėgumas; darbo tempas; organizaciniai sugebėjimai).
2. Asmens savybės (imlumas; gera atmintis; kūrybiškumas; loginis mąstymas; punktualumas; tvarkingumas).
3. Santykiai su viršininku ir kolegomis (gebėjimas bendrauti; paslaugumas; atvirumas; tolerantiškumas).
4. Asmens įvaizdis (tinkamas elgesys; patraukli išvaizda; gebėjimas aiškiai reikšti mintis).
Įmonėje personalo atestavimas vyksta kas tris-du metus.
Asmens duomenų anketa
1. Vardas 2. Pavardė
3. Gimimo data 4. Asmens kodas
5. Adresas
6.Telefonas
7. Šeimyninė padėtis: 0 vedęs/ištekėjusi; 0 nevedęs/neištekėjusi
8. Išsilavinimas
9. Specialybė
10. Baigtos mokymo įstaigos pavadinimas
11. Darbo stažas Metai Pareigos
a. a.
b. b.
c. c.
12. Kokio dydžio atlyginimo norite gauti į rankas?
13. Išvardinkite savo stiprias savybes
14. Išvardinkite savo silpnas savybes
15. Jūsų pomėgiai, hobis
16. Jūsų gyvenimo tikslas
Data Parašas
Darbuotojo vertinimo anketa priimant į darbą:
Prašome anketą užpildyti spausdintinėmis raidėmis
Vardas Pavardė
Asmens kodas Paso serija, Nr.
Gyvenamoji vieta (adresas ):
Telefono Nr.:
Gimimo data:
Išsilavinimas
Vairuotojo pažymėjimo Nr. Kategorija
Šeimyninė padėtis Kiek turite vaikų
Kokias užsienio kalbas mokate
Ar mokate dirbti kompiuteriu
Ar turite automobilį
Karinė tarnyba (vyrams )
Pageidaujamas uždarbis ( litais per mėnesį į rankas )
Kaip ggalėtumėt save charakterizuoti
Ar turite rekomendacinius raštus iš buvusių darboviečių
Kur dirbote iki šiol dirbote
Data
Nuo…Iki… Darbovietės pavadinimas ir adresas Pareigos Atleidimo priežastis
Tvirtinu, kad aukščiau pateikti duomenys yra teisingi
Parašas Data
Personalo atestavimo anketa
Pavardė —————————————————-
Vardas ——————————————————
Skyrius —————————————————— Filialas ——————————————————
Pareigos —————————————————- Atsakingas už vertinima ———————————-
Vardas,Pavardė ——————————————–
Pareigos —————————————————-
Atestavimo data ——————————————- Parašas ——————————————————
Atestavimo laikotarpis iki ——————————– Patarėjo teise dalyvavo: ———————————–
Vardas, pavardė ——————————————-
Pareigos —————————————————-
Parašas ——————————————————
Vertinimo aspektai
0 A B C D E
Ketinimai tobulinti kvalifikaciją
Patikimumas Vardas, Pavardė ——————————————-
Nuoširdumas Pareigos —————————————————-
Ištvermė Parašas ——————————————————
Profesinės žinios
Profesiniai sugebėjimai —————————————————————-
Organizaciniai sugebėjimai Vertintojų pasiūlymai, kitos pastabos
Santykiai su kolegomis Pakeisti Taip Ne
Santykiai su viršininku Priimti į darba Taip Ne
Savarankiškumas
Gebėjimas planuoti —————————————————————-
Gebėjimas vadovauti Atestuojamas asmuo nesutiko su vertinimais ir žemiau išvardytais
Atsakomybės jausmas Vertinimo aspektas —————————————-
Gebėjimas tobulėti Vertinimo aspektas —————————————-
Gebėjimas vertinti Vertinimo pakopos —————————————-
Gebėjimas konkuruoti —————————————————————-
Gebėjimas įtraukti į darbą kolegas Su šiuo vertinimu buvau supažindintas per atestavima
—————————————————————-
Gebėjimas bendradarbiauti Data ———————————————————
Bendros išvados Atestuojamo asmens parašas —————————-
Bendradarbių vertinimas
Atestuojamojo vardas,pavardė: ——————————————————————————— Vardas, pavardė —————————————————————————————————
Pareigos ———————————————— Veikla ————————————————–
Atlyginimas ——————————————- Vertinimas ———————————————
Vertintojas ——————————————— Kitos pastabos —————————————-
Vertinimo instrukcija
Pagal tai, ar darbuotojas atitinka jam keliamus reikalavimus, prie kiekvieno vertinimo aspekto
kryželiu pažymima atitinkama pakopa.
Pakopų reikšmė:
0 – nevertinama.
A – darbuotojas pranoksta keliamus reikalavimus.
B – darbuotojas visiškai atitinka keliamus reikalavimus.
C – darbuotojas atitinka keliamus reikalavimus.
D – darbuotojas nepakankamai atitinka keliamus reikalavimus.
E – darbuotojas neatitinka keliamų reikalavimų.
Atestavimo anketa
1. Vardas …………… 2. Pavardė ………….
2. Skyrius …………… 4. Pareigos …………..
5. Atestavimo data …………
6. Atestavimo laikotarpis ………………………
Atsakingas už vertinimą:
Vardas, ppavardė …………………………
Pareigos …………………………
Parašas …………………………
Vertinimo aspektai 0 1 2 3 4
Ketinimai tobulinti kvalifikacija
Patikimumas
Nuoširdumas
Ištvermė
Profesinės žinios
Profesiniai sugebėjimai
Organizaciniai sugebėjimai
Santykiai su kolegomis
Santykiai su viršininku
Savarankiškumas
Atsakomybės jausmas
Gebėjimas planuoti
Gebėjimas vertinti
Gebėjimas įtraukti į darbą kolegas
Gebėjimas bendradarbiauti
Kiekvieną vertinimo aspektą reikia pažymėti kryželiu.
0 – nevertinama, šis aspektas nėra svarbus;
1 – darbo rezultatai viršija lūkesčius;
2 – darbo rezultatai labai geri. Darbuotojas visiškai atitinka reikalavimams;
3 – darbo rezultatai nepakankamai geri, galėtų būti geresni;
4 – darbo rezultatai prasti.
Vertintojo pasiūlymai, kitos pastabos.
Perkelti: taip 0 ne 0
Siųsti į kursus: taip 0 ne 0
Atleisti: taip 0 ne 0
Su šiuo vertinimu buvau susipažindintas per atestavimą.
Data …………………
Atestuojamojo asmens parašas ……….
Sutartis dėl darbuotojo individuoalios pilnutinės
materialinės atsakomybės
, atstovaujama
(įmonės, įstaigos, organizacijos pavadinimas)
(vadovo ar kito darbuotojo pareigų pavadinimas, jo vardas ir pavardė)
toliau vadinama “Darbdaviu” , ir darbuotojas
(cecho, skyriaus, sandėlio ir t.t
Pavadinimas, darbuotojo vardas ir pavardė)
toliau vadinamas “Darbuotoju”, sudarėme šią sutartį:
1. Darbuotojas, užimantis pareigas
(pareigų pavadinimas)
arba dirbantis darbą
(darbo pavadinimas)
susijusį su jam perduotų vertybių
(saugojimu, apdirbimu,
pardavimu, (išdavimu), pervežimu arba naudojimu gamybos procese)
įsipareigoja pilnutinai materialiai atsakyti už Darbdavio jam parduotų materialinių vertybių išsaugojimą. Jis privalo:
a) tausoti materialines vertybes,kurias darbdavys perdavėjam saugoti, priimti, išduoti ar pervežti ir imtis priemonių nuostoliams išvengti;
b) laiku pranešti darbdaviui apie aplinkybes, gresiančias jam perduotų materialinių vertybių saugumui;
c) vesti jam perduotų materialinių vertybių apskaitą, taip pat nustatyta tvarka sudaryti ir pristatyti ataskaitas apie jų
kitimą ir likučius;
d) dalyvauti jam perduotų vertybių inventorizacijose.
2. Darbdavys įsipareigoja:
a) sudaryti Darbuotojui būtinas normalias darbo ir jam perduotų materialinių vertybių išsaugojimo sąlygas;
b) supažindinti Darbuotoją su norminiais aktais, reglamentuojančiais darbininkų ir tarnautojų materialinę atsakomybę už darbdaviui padarytus nuostolius, taip pat su perduotų jam materialinių vertybių saugojimo, priėmimo, apdirbimo, pardavimo (išdavimo), pervežimo, naudojimo gamybos procese normatyvais ir taisyklėmis;
c) nustatyta tvarka atlikti materialinių vertybių inventorizaciją.
3. Jei darbuotojas dėl jo kaltės neišsaugojo jam perduotų materialinių vertybių, darbdaviui padarytų nuostolių dydis nustatomas ir jie atlyginami galiojančių įstatymų nustatyta tvarka.
4. DDarbutojas materialiai neatsako, jei nuostoliai padaryti ne dėl jo kaltės.
5. Ši sutartis galioja per visą darbo laiką, kurį darbuotojas dirbs su darbdavio jam perduotomis materialinėmis vertybėmis.
6. Ši sutartis sudaroma dviem egzemplioriais, iš kurių vienas yra pas darbdavį, o kitas-pas darbutoją.
Sutarties šalys Sutarties šalių parašai:
Darbdavys:
Darbuotojas:
Sutarties sudarymo data 20 m. d. (antspaudo vieta)
DARBO SUTARTIS Nr.
Įmonė, įstaiga, organizacija (toliau-įmonė)
(pavadinimas)
(adresas)
Darbdavys ar jo įgaliotas asmuo (toliau-darbdavys)
(pareigos, jeigu įgaliotas asmuo-t.p. nurodyti
vardas, pavardė)
Priimamas į darbą asmuo
(vardas, pavardė)
(paso duomenys-gimimo metai, asmens kodas,paso nesant-duomenys ppagal kitą asm. dokumentą
(gyvenamoji vieta)
Sudarė šią darbo sutartį :
1.
Priimamojo į darbą vardas ir pavardė-toliau-darbuotojas)
Priimamas dirbti
1.1.
(Nurodyti padalinį)
1.2.
(tiksliai nusakyti darbo,pareigų pavadinimą,kvalifikacinę kategoriją:
jeigu priimamas mokiniu-taip pat nurodyti)
1.3. pagal neterminuota,terminuotą darbo sutartį (nereikalingą žodį išbraukti)
(jeigu terminuota sutartis,nurodyti terminą pagal Darbo sutarties įstatymo 110 straipsnį)
2. Nustatomas išbandymo laikotarpis
(nurodyti terminą)
3. Nustatomas sutrumpintas darbo laikas
(nurodyti kas sutrumpinama-darbo savaitė,
Darbo diena, ir sutrumpinimo trukmę)
4. Darbdavys įsipareigoja mokėti darbuotojui darbo užmokestį
(nurodyti suma
Valandinį tarifinį atlygį,mėnesinę algą,priemokas ir k.t.;kiek kartų per mėnesį,kuriomis dienomis
5. Kiti darbdavio įsipareigojimai, kurie neprivalomi pagal teisės aktus,neprieštarauja ir kurie nreglamentuoja kolektyvinius susitarimus arba kolektyvines sutartis
(Papildoma-garantijos,
Kompensacijos ir k.t.)
6. Darbuotojo įsipareigojimai, kurių nereglamentuoja kolektyvinis susitarimas, kolektivinė sutartis ir kurie neprivalomi pagal teisės aktus, bet jiems neprieštarauja
7. Ši darbo sutartis įsigalioja
(nurodyti data)
8. Darbuotojas pradeda dirbti
(nurodyti data)
9. Ginčai dėl šios darbo sutarties nagrinėjimi darbo ginčų nagrinėjimo tvarka.
10. Ši darbo sutartis gali būti nutraukta įstatymų nustatytais pagrindais.
11. Darbo sutartis sudarytadviem egzemplioriais-vienas iš jų saugomas įmonėje, kitas išduodamas darbuotojui
Darbo sutarties šalių parašai:
Darbdavys Darbuotojas
(Vardas ir pavardė) (Parašas) Vardas ir pavardė) (parašas)
A.V.
Darbo ssutartis pakeista
(nurodyti ,kokios pirminės šios darbo sutarties sąlygos pakeistos,ir data
Šalių parašai:
Darbdavys Darbuotojas
(Vardas ir pavardė) (Parašas) (Vardas ir pavardė) (Parašas)
A.V.
Darbo sutarties nuotrauka
(nurodyt datą ir pagrindą)
Šalių parašai:
Darbdavys Darbuotojas
(Vardas ir pavardė) (Parašas) (Vardas ir pavardė) (Parašas)
UŽDAROSIOS AKCINĖS BENDROVĖS ,,Stimeksa”
GENERALINIS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL LAIMOS JURGELEVIČIENĖS PRIĖMIMO Į DARBĄ
2003m.kovo 25 d. Nr.AK-17
Utena
P r i i m u į darbą Laimą Jurgelevičienę, kasininkės pareigoms užimti nuo š.m. balandžio 1 d., mokant 800,00 Lt per mėnesį.
Generalinis direktorius Juozas Valavičius
UŽDAROSIOS AKCINĖS BENDROVĖS ,,Stimeksa”
GENERALINIS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL AANDRIAUS VARNĖNO KASMETINIŲ ATOSTOGŲ
2002m.spalio17d. Nr. 453-K
Utena
L e i d ž i u Andrių Varnėną kasmetinių atostogų vairuotoją nuo š.m. lapkričio 18d. iki gruodžio 15d., 28 kalendorines dienas, už darbo laikotarpį nuo 2001m. vasario 10d. iki 2002m. vasario 10d.
PAGRINDAS – atostogų grafikas.
Generalinis direktorius Juozas Valavičius
UŽDAROSIOS AKCINĖS BENDROVĖS “Stimeksa”
GENERALINIS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL GRAŽINOS PILIPAITĖS ATLEIDIMO IŠ DARBO
2002m. spalio 15d. Nr.AT-55
Utena
A t l e i d ž i u buhalterę gražiną Pilipaitę iš užimamų pareigų nuo š.m. spalio 15d., vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo sutarties įstatymu 27 straipsniu (šalių susitarimas), išmokant jai trijų vidutinių mėnesių darbo užmokesčio dydžio išeitinę pašalpą.
PAGRINDAS – Gražinos pilipaitės 2002m. spalio 10d. prašymas.
Generalinis direktorius Juozas Valavičius
Gražina Pilipaitė
2002m. Spalio 15d.
Susipažinau
__________________________________________________________________________
Ateities g. 25, LT- 4910 Utena, tel (8 239) 551 43, faks. (8 239) 551 42, el. p. Stimeksa@com.lt
Uždarąjai akcinei bendrovei
“ Statybos aleja ’’
Ukmergės g. 25/6
LT-2600 Vilnius
ALGIO RAMANAUSKO CHARAKTERISTIKA
2003-04-25
Algis Ramanauskas dirbo UAB “Stimeksa” nuo 1999 m. balandžio mėnesio pardavėjo – konsultanto pareigose. Per 4 metus bendro darbo pasižymėjo kaip sąžiningas, darbštus ir atsakingas darbuotojas. Puikiai išmano savo darbą, yra puikus statybos prekių žinovas. Bendraujant su pirkėjas visada buvo mandagus ir paslaugus. 2002 m. trys kartus buvo pripažintas geriausiu mėnesio darbuotoju.Gerai sutaria su kolektyvu ir vadovais, drausminių nuobaudų neturėjo.
Parduotuvės vedėjas Kipras KKilikevičius
____________________________________________________________________________________________
Ateities g. 25, LT- 4910 Utena, tel (8 239) 551 43, faks. (8 239) 551 42, el. p. Stimeksa@com.lt
Uždarąjai akcinei bendrovei
“ Mūsų statyba ’’
Kauno g. 25/6
LT-4910 Utena
PETRO DŪDĖNO REKOMENDACIJA
2003-04-15
Petras Dūdėnas 2 metus dirbo mūsų įmonėje vairuotojų. Yra darbštus, sąžiningas ir atsakingas darbuotojas. Visus jam pavestus darbus visada atikdavo kruopščiai ir laiku.Už gerą darbą buvo apdovanotas pagyrimu. Darbdavio sąskaita buvo nusiustas į kvalifikacijos tobulinimo kursus, gavo visų tipu transporto priemonių vairuotojo pažymėjimą.
Rekomenduojų šį puikų darbuotoją ir linkiu jam kuo gereusios kloties gyvenime.
Generalinis direktorius Juozas Valavičius.
3.4. Darbuotojų skatinimas
UAB “Stimeksa” administracija labai brangina ir rūpinasi savo darbuotojai. Kai atsiranda poreikis didinti darbuotojų našumą (pvz: sezoniniai išpardavimai, šventinės nuolaidos) vadovybė įjungia maksimalią skatinimo programą. Po sunkios darbo savaitės vakarėliai darbdavio sąskaita, nemokami kvietimai į kino teatrus ir baseinus.
Kiekvienais metais organizuojami Kalėdiniai vakarėliai, darbuotojams skiriamos premijos, jų vaikams dovanėlės. Vasarą organizuojamos išvykos į gamtą, poilsio namus prie Baltijos jūros.
Kiekvieną mėnesį renkamas mėnesio darbuotojas. Jam skiriama 100 lt. premija, taip pat organizuojami konkursai darbuotojams pvz. “Maloniausias savaitės pardavėjas”, “Įsiulik tiek kiek pirkėjas gali panešti“.
Mūsų įmonės darbuotojai siunčiami į įvairius seminarus, kvalifikacijos kėlimo kursus.
Darbo užmokeščio žiniaraštis
Lentelė 5
Eil.Nr. Pareigų pavadinimas Darbuotojų skaičius Darbo užmokestis pagal darbo sutartį, Lt. NPM Pajamų mokestis, Lt. 33% SODROS mokestis, Lt. 3% Išmokėta suma, Lt.
1. Generalinis direktorius 1 2500 290 729,3 75,00 1695,7
2. Parduotuvės vvedėjas 1 1750 290 481,80 52,50 1215,70
3. Vyr.finansininkė 1 1500 290 399,30 45,00 1055,70
4. Buhalterė 1 1200 290 300,3 36,00 863,70
5. Administratorė 1 1200 290 313,50 36,00 850,50
6. Sandelio vedėjas 1 1000 290 234,30 30,00 735,70
7. Gamybos vadovas 1 1750 290 481,80 52,50 1215,70
Žemiau išvardintiems darbuotojams taikoma laikinė darbo apmokėjimo forma ( darbo užmokestis mokomas už išdirbtą laiką), 1 valandos tarifas nurodytas sutartyje.
8. Kasininkė 3 950 290 217,80 28,50 703,70
9. Vairuotojai 2 950 290 217,80 28,50 703,70
10. Sekretorė 1 900 290 201,30 27,00 671,70
11. Pardavėjas -konsultantas 4 1100 290 267,30 33,00 799,70
12. Staliai 3 1100 290 267,30 33,00 799,70
13. Valytoja 1 500 290 69,30 15,00 415,70
Iš viso: 16400
4181,43
492,03
11726,9
UAB “Stimeksa”darbo užmokestis, esant darbuotojų raštiškam prašymui, įmonėje mokamas du kartus per mėnesį. Darbo užmokestis mokomas tomis dienomis, kurios yra nurodytos darbo sutartyje. Darbo užmokestį darbuotojai gauna į Vilniaus banko kreditines korteles.
Darbo užmokesčio paskaičiavimas.
Darbo užmokesti darbuotojams apskaičiuoja įmonės buhalterė. Skaičiuojant darbo užmokesti svarbu žinoti šiuos skaičius:
Darbuotojai moka: 33% – Fizinių asmenų pajamų mokestis
3% – Socialinio draudimo mokestis
290 Lt – NPM (Pajamomis neapmokestinamas mininmumas)
29 lt – Priemoka už kiekvieną vaiką iki 18 metų, jeigu dirba tik vienas iš tėvų,
14,5 Lt – Priemoka už kiekvieną vaiką iki 18 metų, jeigu dirba abu tėvai. Priemoka už vaikus pridedama prie PNM.
Pvz: Darbuotojas neturi vaikų. Jam darbo užmokestis skaičiuojamas pagal tokią formulę.
950-290=660
660*33%=217,80 (Fizinių asmenų pajamų mokestis )
950* 3%=28,50 (Socialinio draudimo mokestis)
Iš viso: 950-(217,80+28,50)=703,70 Lt.
Pvz. Darbuotojas turi vieną vaiką. Abu tėvai dirba.
1100-(290+14,5)=795,50
795,50*33%= 262,51
1100*3%= 33
Iš viso: 1100-(262,51+33)=804,49 Lt.
Darbuotojams kuriems taikoma laikinė darbo užmokesčio apmokėjimo forma darbo užmokestis skaičiuojamas taip:
Pvz. Vairuotojas per mėnesį išdirbo 175 valandas, 15 iš jų laikomi viršvalandžiais. 1 valandos tarifas 5,5 Lt, Už viršvalandžius mokoma 1,5 karto daugiau.
175*5,5=962,5
5,5*1,5=8,25 (viršvalandžių tarifas)
15*8,25=123,75( priskaičiuota už viršvalandžius)
962,5+123,75=1086,25 (priskaičiuota už visas darbo valandas kartu su
viršvalandžiais)
1086,25-290=796,25
796,25*33%=262,76
1086,25*3%=32,58
1086,25-(262,76+32,58)=790,91 Lt.
Atostogų paskaičiavimas
Skaičiuojant atostoginius yra imamas vidutinis darbo užmokestis per 3 paskutinius kalendorinius darbo mėnesius, einančius prieš tą mėnesį (atostogų).
Pvz: Į atostogas išleidžiama įmonės vir. Finansininkė Jos priskaitytas darbo užmokestis per vieną mėnesį lygus 1500,00 Lt.
Per tris paskutinius mėnesius 1500*3=4500,00 Lt. Per šį laikotarpį buvo 61 darbo dienos.
Atostogų trukmė 28 kalendorinės dienos, jų tarpe 22 darbo dienos.
Vidutinis vienos dienos darbo užmokestis: 4500/61=73,77Lt
Priskaičiuota už atostogas: 22*73,77=1622,94Lt
1622,94-290=1332,94Lt
1332,94*33%=439,87 Lt (Fizinių asmenų pajamų mokestis).
1622,94* 3%=48,68 Lt (Socialinio draudimo mokestis).
1622,94-(439,87-48,68)=1134,39 Lt (Iš viso uuž atostogas).
Nedarbingumo lapelio paskaičiavimas
Pvz. Buhalterė pristatė nedarbingumo lapelį nuo lapkričio 5d. (penktadienis) iki lapkričio 12d.
Per paskutinius 3 mėnesius uždirbo 3600,00 Lt. Darbo dienų – 60.
Paskutinį ketvirtį uždirbo 3000,00 Lt ir darbo dienų buvo 60.
Pagal Lietuvos Respublikos įstatymus sergančiam darbuotojui už pirmas 3 dienas apmoka darbdavys, už visas kitas dienas moka SODRA.
5penktadienis 6šeštadienis 7sekmadienis 8 9 10 11 12
Apmoka darbdavys Apmoka SODRA
3600/60=60,00 Lt (Vienos dienos vidutinis darbo užmokestis)
60*80%=48,00 Lt (Moka darbdavys)
3000/60=50,00 Lt (Vienos dienos vidutinis darbo užmokestis)
50*85%=42,50 Lt
42,50* 55=212,50 Lt (Moka SODRA už penkias dienas)
48+212,50=260,50 Lt (Iš viso priklauso už nedarbingumo lapelį).
Įmonėje naudojamos organizacinės techikos sąrašas:
Lentelė 6.
Eil Nr. Pavadinimas Kiekis
1. Kompiuteris 6
2. Spausdintuvas ( rašalinis) 2
3. Spausdintuvas (lazerinis) 1
4. Skeneris 1
5. Telefonas faksas 2
6. Telefonas 3
7. Dauginimo aparatas 1
8. Dokumentų naikinimo aparatas 1
4. Vadovavimo darbuotojams analizė
Valdymo efektyvumas labai priklauso nuo valdymo stiliaus. Vadovo darbo sstilius atspindi jo požiūrį į darbą ir į pavaldinius. Vadovui yra labai svarbu pasirinkti tinkamą darbo stilių, kuris padėtų sukurti kolektyvinio tikslo siekimo atmosferą.
UAB “Stimeksa” vadovas yra demokratas. Jis, skirtingai nuo autokrato, dauguma klausimų sprendžia kartu su darbuotojais. Tik itin svarbius klausimus sprendžia asmeniškai. Jis skatina pavaldinių iniciatyvą. Tai vadovas, kuris dirba neatsiribojęs nuo kolektyvo, o tai stiprina tarpusavio pagarbą ir pasitikėjimą tarp jo ir darbuotojų, bei didina jo realią valdžią ir autoritetą.
UAB “Stimeksa” taikomas socialinis-psichologinis valdymo metodas. Labai svarbu įvertinti žmogaus kaip asmenybės socialines-psichologines nuostatas ir tai panaudoti įmonės efektyvumui didinti. Blogas psichologinis klimatas didina darbuotojų kaitą, blogina darbo drausmę, mažina darbo efektyvumą. Vadovaudamas kolektyvui, vadovas visada stengiasi atsižvelgti į jo narių žmogiškąsias savybes, kkurios formuoja darbo klimatą ir iš esmės skiriasi nuo ekonominių vertybių.
Mūsų įmonėje nors ir kokia ji bebūtų darugiška kartais kyla konfliktai. UAB “Stimeksa” labiausiai paplitę konflikto tipai yra tarpasmeniniai ir asmens ir grupės konfliktai. Tarpasmeniniai konfliktai įvyksta, kai vadovas kovoja su pavaldiniais dėl išteklių panaudojimo.Asmens ir grupės konfliktais kartais kyla dėl to , kad grupė nustato bendrus reikalavimus grupės nariaims ir reikalauja laikytis nustatytų elgesio taisyklių. O vienas iš darbuotojų nenori paklusti reikalavimams, bes siekia išlaikyti savo individualybę, todėl kkonfliktas ir kyla.
Kadangi yra konfliktai, įmonėje turi būti taikomi ir konfliktų valdymo metodai. UAB “Stimeksa” daąniausiai konfliktams spresti naudoja reikalavimų darbui numatymo metodą.. Šio metodo esmė yra tą, kad svarbu žinoti kokie rezultatai turi būti pasiekti, kas jau yra pasiekta iš tikrųjų, kas turi gauti informaciją, kokie yra kiekvieno asmens įgaliojimai ir atsakomybė.
Kadangi įmonę valdo vadovas – demokratas, kuris priiminėja sprendimus ir sprendžia svarbius klausimus iš pradžių pasitarus su padalinių vadovais, tai naturalu jog susirinkimai ir pasitarimai įmonėje vyksta dažnai. Jie būna trumpi ir formalūs. Vadovaujančių darbuotojų susirinkimai, pasitarimai vyksta ne rečiau kaip kartą per mėnesį arba iškilus reikalui. Akcininkų susirinkimai vyksta vieną kartą per metus arba iškilus reikalui.
5. Įmonės veiklos biudžeto analizė
Įstatinio kapitalo vertė – 35 000 (Trisdešimt penki tūkstančiailitų ). Vienos akcijos nominali vertė – 100 Lt.
Pagrindinį akcijų paketą turi įmonės generalinis direktorius Juozas Valavičius 51% visų akcijų skaičiaus. Kiti akcininkai: Andrius Grigaliavičius 26%, Stasys Staniavičius 18%, Algis Morkūnas 5%.
Įmonei priklauso šis ilgalaikis ir trumpalaikis.
Lentelė 7.
ILGALAIKIS TURTAS SUMA TRUMPALAIKIS TURTAS SUMA
Pastatas 40000 Pinigai 50000
Žemė 5000 Atsargos 20000
Automobiliai 55000 Žaliavos 15000
Įrengimai, įrankiai, įranga 40000 Pagaminta produkcija 12000
Prekybos skolos 20000
Iš viso: 140000
Iš viso: 117000
Veiklos biudžetas ketvirčiais
Lentelė 8
Eil.Nr. Operacijos pavadinimas I ketvirtis II ketvirtis III ketvirtis IV ketvirtis Iš viso
1. St. medžiagų, įrengimų ir kitų
darbo priemonių savikaina
58615 81427 92515 72287 314844
2. Transporto išlaidos 3000 4800 5101 5005 17906
3. Komunalinės paslaugos 2300 1980 1800 2350 8430
4. Elektros energijos sąnaudos 450 360 300 398 1508
5. Telefonas 3000 3100 3245 3380 12725
6. Internetas 400 400 400 400 1600
7. Reklama 1800 1200 800 1200 5000
8. Darbo užmokestis 49200 49000 50020 52000 200220
9. Soc. Draudimas 15252 15190 15506.2 16120 62070
10. Kiti mokesciai 3500 6197 8500 4437 22634
11. PVM mokestis 32580 45009 46803.6 43205.4 167607
12. Kitos išlaidos 3500 4000 5800 6875 20175
13. Sąnaudos iš viso 173597
212663
230798
207661
824719
14. Realizacinės pajamos 180560 250050 260020 240030 930660
15. Nepaskirstytas pelnas 6963 37387 29222 32369 105941
PATVIRTINTA
UAB “Stimeksa” direktoriaus
1998 m.vasario 225d. įsakymu Nr.P-5
GENERALALINIO DIREKTORIAUS PAREIGINIAI NUOSTATAI
I.BENDRIEJI NUOSTATAI
1.Generalinis direktorius darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos banko teisės aktais ir įmonės administracijos įsakymais.
2.Priimamas ir atleidžiamas darbo sutarties įstatymo nustatyta tvarka.
II.UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
3.Pagrindinis uždavinys – sumaniai ir pelningai vadovauti įmonei.
4.Nagrinėti gautas įmonės veiklos ataskaitas.
5.Pasirašyti įmonei naudingas sutartis.
6.Informuoti apie pasikeitimus ir naujoves komercijos ir finansų direktorius.
III.TEISĖS
7.Gautis informaciją apie įmonės veiklą.
8.Kontroliuoti komercijos ir finansų direktorius, bei juristus.
9.Dalyvauti įvairiuose įmonės posėdžiuose, susirinkimuose ir derybose.
IV.ATSAKOMYBĖ
10.Atsako už savo pareigų vykdymą.
11.Saugoti komercijos paslaptis.
Generalinis direktorius Juozas Valavičius
_______________________________________________
PATVIRTINTA
UAB “Stimeksa” direktoriaus
1998 m. vasario 25 d. įsakymu Nr.P-6
ADMINISTRATORIAUS PAREIGINIAI NUOSTATAI
I.BENDRIEJI NUOSTATAI
1.Administratorius darbe privalo vadovauti Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Konstitucija ir įmonės administracijos įsakymais.
2.Tiesiogiai pavaldus generaliniam direktoriui.
3.Reikalavimai: aukštesnysis išsilavinimas, turėti buhalterinės apskaitos pagrindus, raštvedybos taisyklių žinojimas, nepriekaištingos valstybinės kalbos žinios, tinkamai mokėti anglų kalbą.
II.UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
4.Organizuoti raštvedybą įmonėje pagal galiojančius raštvedybos norminius dokumentus.
5.Rengti raštinės nuostatus.
6.Saugoti ir tinkamai naudoti įstaigos antspaudą.
7.Organizuoti lankytojų priėmimą, tvarkyti gyventojų prašymus, pasiūlymus, pareiškimus ir skundus.
8.Organizuoti įmonės posėdžius, susirinkimus, derybas.
9.Organizuoti seminarus, konferencijas bei kvalifikacijos tobulinimo kursus.
III.TEISĖS
10.Informuoti vadovus apie raštvedybos bei dokumentų saugojimo būklę ir teikti siūlymus dėl darbo tobulinimo.
11.Gauti iš darbuotojų reikalingą informaciją ir informuoti vadovus.
12.Kontroliuoti dokumentų užduočių vykdymą.
IV.ATSAKOMYBĖ
13.Administratorius atsako už savo pareigų vykdymą.
14.Už metodinį bei dalykinę paramą darbuotojams.
15.Atsako už laiku pateiktą informaciją, keičiantis raštvedybos nnorminiams dokumentams.
16.Saugoti komercines paslaptis.
Administratorė Tatjana Cipliakova
_______________________________________________
ĮMONĖS VIDAUS DARBO TVARKOS TAISYKLĖS
1.BENDROJI DALIS
1.1. UAB “Stimeksa” (įmonė, bendrovė, įstaiga, organizacija – toliau tekste “įmonė”) susikūrė (įsteigta) 1998 metais vasario 15 d.. 1998 metais vasario 15 d. užregistruota Utenos miesto įmonių rejestre, rejestro numeris AB9341-35, įmonės kodas 45692115. Įmonė veikia vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įmonių, akcinių bendrovių ir kitais įstatymais bei Vyriausybės norminiais aktais, reguliuojančiais įmonių veiklą, savo įstatais.
1.2. Įmonė užsiima (ūkine, komercine) veikla, kuri nurodyta įmonės įstatuose.
1.3. Įmonė UAB “Stimeksa” vidaus darbo tvarkos taisyklės (toliau tekste “taisyklės”) reglamentuoja struktūrinių padalinių, esančių Ateities g. 25, 4910 Utena bendrą darbo tvarką.
1.4. Darbuotojų pareigas reglamentuoja darbo sutartis, kolektyvinė sutartis, pareiginė instrukcija (nuostatai), saugos darbe instrukcijos.
1.5. Asmuo, priimamas dirbti įmonėje, supažindinamas su šiomis taisyklėmis, pareigine instrukcija (nuostatais), saugos darbe instrukcijomis ir, jam sutikus dirbti bei jam ir darbdaviui pasirašius darbo sutartį, laikoma, kad jie susitarė dėl būtinųjų ir kitų darbo sutarties sąlygų, kiek jos apimamos šiuose aktuose.
2.ĮMONĖS STRUKTŪRA
2.1. Įmonės struktūrą sudaro:
2.1.1.administracija;
2.1.2.finansų skyrius;
2.1.3.komercijos skyrius;
2.1.4.ūkio skyrius;
2.1.5.sandėlis.
3.PATALPŲ ATIDARYMO IR UŽDARYMO LAIKAS
3.1. Įmonėje nustatyta šešių darbo dienų savaitė.
3.2. Darbo dienomis:
3.2.1.įėjimas į administracines patalpas atrakinamas 700 val. ir užrakinamas 1900 val.;
3.2.2.įmonės struktūriniai padaliniai: administracija, finansų skyrius, komercijos skyrius, marketingo skyrius, ūkio skyrius, sandėlis.
3.3. Patekti į įmonės patalpas ne darbo metu galima
darbdavio nustatyta tvarka (turint atitinkamą raštišką leidimą ar pan.) ir apie atvykimo bei išėjimo laiką, atžymint tam skirtame žurnale pas budintįjį.
4.DARBO LAIKAS
4.1. Įmonėje taikomos darbo laiko normavimo formos:
4.1.1.penkių dienų darbo savaitė su dviem poilsio dienomis;
4.2. Penkių dienų darbo savaitė su 9 val. kasdienine darbo trukme.
4.3.1.Esant penkių dienų darbo savaitei, darbo laiko pradžia 8 val. 00 min., darbo laiko pabaiga 18 val. 00 min.
4.3.2.Poilsio dienų išvakarėse darbo laiko pabaiga yra 17 val. 00 min.
4.3.3.Pietų pertraukos trukmė 60 min. Pietų pertrauka nuo 112 val. 00 min. iki 13 val. 00 min.
4.3.4.Darbuotojas, atsižvelgdamas į atliekamo darbo intensyvumą ir darbo pobūdį, turi teisę darbo dienos bėgyje daryti trumpalaikes pertraukas poilsiui.
4.4. Tiesioginis vadovas, esant rimtoms priežastims, turi teisę išleisti darbuotoją iš darbo ne daugiau kaip vienai darbo dienai.
5.DARBO APMOKĖJIMAS
5.1. Įmonės darbininkų darbas apmokamas pagal išdirbtą laiką. Administracijos ir padalinių darbuotojų darbo užmokestis nustatomas pasirašant darbo sutartį.
5.2.Visiems darbuotojams garantuojamas minimalus atlyginimas, kuris mokamas nepriklausomai nuo padalinio ir įmonės rentabilumo bei gaunamo pelno.
5.3 Minimalus įmonės atlyginimas lygus LLietuvos Respublikoje patvirtintam minimaliam mėnesiniui atlyginimui (MMA) ir mokamas kaip pagrindinis tarifinis atlyginimas, kita dalis pridedama už darbo sąlygas, jų sudėtingumą.
5.4. Priklausomai nuo įmonės rentabilumo bei gaunamo pelno,darbuotojui kas mėnesį mokamas priedas prie pagrindinio atlyginimo. Mokamo priedo dydį nustato įmonės vvadovas.
5.5. Atskiru darbuotoju ir darbdavio susitarimu gali būti nustatomas fiksuotas konkrečiu dydžiu darbo užmokestis arba taikoma kita, neprieštaraujant Lietuvos Respublikos įstatymams, darbo apmokėjimo forma.
5.6. Darbo užmokestis mokamas ne rečiau kaip du (2) kartus per mėnesį 5 ir 17 dienomis.
5.7. Darbo užmokestis už atostogas mokamas ne vėliau kaip prieš 3 d.d. iki prasidedant atostogoms.
6.BENDRIEJI REIKALAVIMAI VIDAUS TVARKAI
6.1. Siekiant, kad įmonė turėtų gerą vardą bei didėtų jo pelnas, įmonėje turi būti užtikrinta aukšta technologinė drausmė, maksimalus dėmesys klientams ir pavyzdinė aptarnavimo kultūra.
6.2. Įmonės administracinėse patalpose turi būti švaru ir tvarkinga.
6.3. Įmonės patalpose ar jai priklausančioje teritorijoje leidžiama rūkyti tik tam tikrose specialiai įrengtose ir pažymėtose vietose. Kitose vietose rūkyti draudžiama.
6.4. Įmonėje turi būti vengiama nereikalingo triukšmo, palaikoma dalykinė darbo atmosfera.
6.5. Nepalikti patalpose bbe priežiūros įjungtų elektros šildymo prietaisų.
6.6. Visoje patalpoje turi būti griežtai laikomasi gaisrinės saugos reikalavimų.
6.7. Darbuotojai privalo laikytis saugos darbe instrukcijų reikalavimų, su kuriomis jie supažindinami prieš pradedant darbą.
6.8. Transporto judėjimas įmonės teritorijoje turi vykti pagal sudarytą ir iškabintą prieš įvažiavimą, matomoje vietoje, schemą.
6.9. Įeiti ir išeiti iš įmonės galima tik per tam tikslui įrengtą praėjimą.
6.10 Už vidaus darbo tvarkos laikymąsi atsako kiekvienas darbuotojas asmeniškai, padalinių vadovai ir konkrečiomis funkcijomis paskirti asmenys.
7.REIKALAVIMAI TVARKAI ADMINISTRACINĖSE
PATALPOSE
7.1. Administracijos patalpoms nustatomi šie reikalavimai vvidaus tvarkai:
7.1.1.visi administracinės zonos kabinetai turi būti švarūs ir tvarkingi;
7.1.2.kabinetuose draudžiama laikyti prekes ir kitus pardavimui skirtus daiktus;
7.1.3.darbuotojas, išeinantis iš kabineto paskutinis, užrakina duris;
7.1.4.kabineto raktus gali turėti tik tie darbuotojai, kurie betarpiškai jame dirba. Perduoti raktus kitiems asmenims draudžiama, išskyrus atvejus, kada tą daryti nurodo vadovas arba direktorius;
7.1.5.vienas komplektas raktų nuo patalpų yra pas įmonės vadovo paskirtą asmenį;
.2. Be įmonės vadovo ar jo pavaduotojų leidimo, draudžiama pašaliniams asmenims naudotis bendrovės orgtechnika (kompiuteriais,telefonais, faksais, dauginimo ir spausdinimo technika ir pan.).
7.3. Turi būti užtikrinta, kad pašaliniai asmenys negalėtų susipažinti su įmonės informacija. Tuo tikslu draudžiama pašaliniams asmenims leisti likti patalpose vieniems.
7.4. Valstybinių institucijų pareigūnams bet kokia informacija duodama tik su įmonės vadovų žinia.
7.5. Už šiame skirsnyje išdėstytų reikalavimų vykdymą atsako padalinių, kuriems skirtos patalpos administracinėje zonoje arba orgtechnika vadovai.
8.REIKALAVIMAI TVARKAI SANDĖLIO ZONOJE
8.1. Įmonės sandėlio zonai nustatomi šie reikalavimai tvarkai:
8.1.1.sandėlio zonoje turi būti ypatinga švara ir tvarka;
8.1.2.prekės turi būti išdėstytos tvarkingai, sugrupuotos pagal paskirtį;
8.1.3.sandėlį draudžiama laikyti asmeninius darbuotojų daiktus
8.2. Sandėlio patalpoje turi būti gesinimo priemonės.
8.3. Neužkrauti praėjimo prie gesinimo priemonių ir elektros paskirstymo spintų.
8.4. Laikytis nustatytos materialinių vertybių ir dokumentų saugojimo tvarkos.
8.5. Sandėlio zonoje asmenys, nedirbantys įmonėje, gali būti tik lydimi įmonės vadovų, jų įgaliotų asmenų.
8.6. Už šiame skyriuje išdėstytų reikalavimų vykdymą atsako ssandėlio vadovas ir sandėlio darbuotojai.
9.BENDROSIOS DARBUOTOJŲ IR PADALINIŲ VADOVŲ
PAREIGOS
9.1. Įmonės darbuotojai privalo:
9.1.1.administracijos darbotojai darbo metu būti tvarkingai apsirengę, susišukavę;
9.1.2.vilkėti darbo rūbais visą darbo laiką;
9.1.3.bendrauti su interesantais, parodyti jiems dėmesį, būti mandagiam ir atidžiam ir išsiaiškinus interesanto tikslus bei pageidavimus, jiems padėti. Tuo atveju, jei darbuotojas nekompetetingas spręsti interesanto problemą, jis turi nurodyti kas tai galėtų padaryti;
9.1.4.saugoti savo ir nekenkti kitų darbuotojų sveikatai, mokėti saugiai dirbti, žinoti ir vykdyti saugos darbe norminių aktų, įmonės darbų saugos instrukcijų reikalavimus;
9.1.5.ateiti į darbą ir išeiti iš jo nustatytu laiku. Jeigu į darbą neateinama dėl svarbių priežasčių (liga, avarija, nelaimingas atsitikimas ar pan.) pranešti apie tai kaip galima greičiau tiesioginiam vadovui ar įmonės vadovui;
9.1.6.tinkamai atlikti pavestą darbą;
9.1.7.saugoti komercines įmonės paslaptis.
9.2. Įmonės darbuotojams draudžiama:
9.2.1.darbo metu vartoti alkoholinius gėrimus, kitas toksines ar narkotines medžiagas, būti neblaiviems arba apsvaigusiems nuo narkotinių, toksinių medžiagų ar medicininių preparatų;
9.3. Už vidaus darbo tvarkos taisyklių nevykdymą, darbuotojai baudžiami drausminėmis nuobaudomis.
9.4. Pasirodymas darbe neblaiviam arba darbo metu vartojimas alkoholinių gėrimų – ypatingas darbo drausmės pažeidimas.
Darbuotojas, kuris darbe yra neblaivus ir kuriam apie tai surašytas aktas bei nušalintas nuo darbo, atleidžiamas iš darbo pagal LR Darbo sutarties įstatymo 29 straipsnį 9 punktą, jei jis per 2 val. nepateikia darbdaviui medicinos įstaigos išduoto akto, paneigiančio ddarbuotojų surašytų aktą.
10.BAIGIAMIEJI NUOSTATAI
10.1. Taisyklės galioja nuo jų patvirtinimo dienos visiems įmonės darbuotojams.
10.2. Visi darbuotojai turi būti supažindindami su šiomis taisyklėmis pasirašytinai ir jos skelbiamos viešai matomoje vietoje.
10.3. Nepageidaujantys dirbti taisyklėse nustatyta tvarka, darbuotojai turi apie tai pranešti raštu įmonės vadovui.