Prekės asortimento nustatymas

VILNIAUS UNIVERSITETAS

KAUNO HUMANITARINIS FAKULTETAS

VERSLO EKONOMIKOS IR VADYBOS KATEDRA

[pic]

PREKĖS ASORTIMENTO NUSTATYMAS

DARBĄ TIKRINO :

Lek. Tobula B.

DARBĄ PARENGĖ :

VAVv 12 gr. Studentė :

V. Mažeikienė.

KAUNAS

TURINYS

1. “PREMIA”LEDAI ASORTIMENTAS 3

2. VIETA PREKIŲ KLASIFIKACIJOJE 6

3. PREKĖS GYVAVIMO CIKLAS IR MARKETINGO STRATEGIJA 7

4. PREKINIS ŽENKLAS 10

1. “PREMIA” LEDAI ASORTIMENTAS

|Pavadinimas |Tūri|

| |s |

| | |

| |ml. |

|Akcijiniai ledai | |

|“Klasika MIX“ vaniliniai ledai su |120 |

|razinomis | |

|“Premia“ light |100 |

|Vafliniuose puodeliuose | |

|“Maxi Bravo Fantastic CCaramel“ |200 |

|vaniliniai ir karameliniai ledai su | |

|karamel.įd. ir riešutiniu glaistu | |

|“Bravo“ vaniliniai ir šokoladiniai |120 |

|ledai su šokoladiniu įdaru | |

|“Klasika MIX“ vanilinis plombyras |120 |

|“Klasika MIX“ šokoladinis plombyras |120 |

|“Klasika MIX“ karameliniai su |120 |

|karameliniu įdaru | |

|“Klasika MIX“ obuolinis šerbetas |120 |

|“Fun Ice“ braškiniai aromatiniai ledai |120 |

|Kūginiuose vafliniuose indeliuose | |

|“SuperBravo“ vanilinis plombyras su |150 |

|šokoladiniu glaistu ir riešutais | |

|Su pagaliuku | |

|“Premia“ Dark |120 |

|“Premia“ Yoghurt |120 |

|“Premia“ Crem-brule |120 |

|“Plombir“ vanilinis pplombyras |90 |

|Batonėlis | |

|Vanilinis plombyras |400+|

| |100 |

|Vanilinis plombyras |800+|

| |200 |

|Ledai kibirėliuose | |

|“Ice Dream“ vaniliniai ir šokoladiniai |130 |

|ledai su šokoladiniu įdaru | |

|“Ice Dream“ vaniliniai ledai su braškių|130 |

|uogiene | |

|“Bravo biskvitinis stebuklas“ biskvito |500 |

|skonio lledai su įdaru | |

|“Bravo airiška fantazija“ airiško |500 |

|likerio skonio ledai su įdaru | |

|“Ice Dream“ vaniliniai ledai su braškių|900 |

|uogiene | |

|“Ice Dream“ vaniliniai ledai su |900 |

|karameliniu įdaru | |

|“Ice Dream“ tiramisu skonio ledai su |900 |

|kavos įdaru | |

|“Ice Dream“jogurtiniai ledai su juodųjų|900 |

|serbentų uogiene | |

|“Ice Dream trigubas šokoladas“pieniško |1000|

|ir baltojo šokolado l.su įd. | |

|“Ice Dream irisas/karamelė“ irisiniai |1000|

|ledai su karameliniu įdaru | |

|Kartoninėse dėžutėse | |

|“Klasika“ vanilinis plombyras |800 |

|“Klasika“ šokoladinis plombyras |800 |

|“Klasika“ karameliniai ledai su |800 |

|karameliniu įdaru ir riešutais | |

|Polietileniniuose maišeliuose | |

|Vaniliniai ledai |1600|

“Premia” ledų planuojamas asortimentas

2004m. sezonui

Visi nauji produktai kuriami remiantis 2003m.lapkričio mėnesį

atliktu”Needscope”kokybiniu bei kiekybiniu ledų rinkos tyrimu.

BRAVO,ledai vafliniame puodelyje,120ml,4 rūšys.

“Needscope”tyrimas parodė,kad prekinis ženklas”Bravo”,esantis rinkoje nnuo

1994metų,bet paskutinius dvejus metus visiškai nereklamuotas,vis dar turi

89 proc.paskatintą žinomumą bei užima 3 vietą tarp visų ledų prekinių

ženklų.Remdamiesi šis informacija ,2004 metų sezone planuoja visiškai

atnaujinti BRAVO ledų vafliniuose puodeliuose šeimą,kurią sudarys 5

visiškai naujų skonių bei vienas tradicinio skonio produktai.Išskirtinė

BRAVO ledų savybe turėtų tapti ne tik išskirtinis ledų pripylimo

būdas{naudojamas dviejų skonių dozatorius},bet ir netradiciniai skonių

deriniai.Varškės,žalios citrinos,jogurtiniai vyšniniai-tai testavimo metu

tikslinėje auditorijoje{13-25metai} atrinkti skoniai,kurie geriausiai

turėtų tenkinti būsimų BRAVO vartotojų poreikius.Žaismingas,ryškių spalvų

ir ypač gera kokybe atspausdintas įpakavimas ne tik atkreips dėmesį į

naujus produktus,bet ir uužtikrins nepriekaištingą prekės išvaizdą

šaldiklyje.

maxiBravo, ledai vafliniame indelyje, 200ml, 1rūšis.

Tai didesnė{200ml}nei įprastai{120ml} ledų porcija vafliniame

indelyje.Dviejų populiariausių skonių{remiantis2003m.Premia ledų

pardavimais}-vanilinio bei karamelinio derinys,pateiktas neįprastame

formate,turėtų maksimaliai tenkinti BRAVO ledų segmento poreikius.

KLASIKA, ledai vafliniame puodelyje, 120ml, 3 rūšys.

Klasikinių skonių ledai, nuo 2002 metų rinkoje buvę

pavadinti”KlasikaMix”.Remiantis “Needscope” tyrimu,buvo padaryta išvada,kad

žodžių derinys “Klasika” ir “Mix” yra neteisingas,nes abu žodžiai reiškia

skirtingas emocijas.Atsižvelgiant į tai ,kad produktas yra klasikinių

skonių,nuspręsta sutrumpinti pavadinimą iki “Klasika” ir šis pakeitimas

turėtų padėti tiksliau supozicionuoti vartotoją į norimą{priešingai nei

ledų BRAVO}segmentą.Taip pat atsižvelgiant į segmento poreikius,buvo

pakoreguotas įpakavimo dizainas- dabar jis tapo

šiltesnis,švelnesnis,”draugiškesnis” vartotojui,bet ne toks prabangus.

JOCER, vaisiniai ledai, 4 rūšys.

2004m.asortimente vartotojams pateikta visiškai atnaujinta”Jocer”vaisinių

ledų šeima,kurią sudaro 4 produktai:2-jų rūšių ledai ant pagaliuko,ledai

tūtelėje bei ledai vafliniame indelyje.

Jocer ledai pozicionuojami į segmentą,kuris labiausiai reikalauja naujienų

bei inovacinių produktų.Šio segmento atstovai-veržlūs ,aktyvūs vaikai ir

paaugliai,kurie pagrindiniai ledų rinkos dalyviai vasarą.Jiems skirti šie

produktai;ledai tūtelėje-tai raudonojo apelsino skonio ledai,savo sudėtyje

turintys 17 proc.natūralių vaisių.

Ledai ant pagaliuko-linksmos ir žaismingos formos mėgstami tiek vaikų,tiek

paauglių ir vyresnio amžiaus ledų vartotojų.Šalia jau keletą metų Lietuvos

rinkoje esančių 4 skonių ledų ,dabar vartotojams pristatomas ir 3 skonių

vaisiniai ledai.

Ledai vafliniame puodelyje-tai braškių skonio aromatiniai ledai,pasirodę

2003m. asortimente su”FunIce”pavadinimu.Siekdami,kad ledų pavadinimas kuo

geriau atitiktų emociją,kurią atspindi šis produktas,nuo 2004m.šiuos ledus

pavadino JOCER.Pavasarį ir vasarą planuojama vykdyti akciją su šia ledų

rūšimi,įdedant į ledų pakuotę lipduką-tatuiruotę,kas manoma skatintų

lojalumą ššiai Jocer ledų šeimai.

Netradicinų kocepcijų ledai.

Siekdami išlikti rinkos inovatoriais ,Premia 2004 m.sezone planuoja

pateikti visiškai naujų formų ir kocepcijų produktus.

• Ledai kūginiame,vafliniame indelyje su šokolado plytele.Tai bus

išskirtinis produktas vartotojams,ieškantiems aukščiausios

kokybės.Produkto pavadinimas ”Premia”turėtų suteikti šiam produktui dar

daugiau įsivaizduojamos kokybės .

• Ledų batonėlis. Riešutinio skonio ledų batonėlis su neskaldytais žemės

riešutais,išskirtiniu karameliniu įdaru bei pieniško šokolado glaistu.

• Tartiufo tipo ledai. Tai ledai,kurio prototipas itališkas

desertas”Tartiufo”.Patiekiami originalios rutulio formos indelyje,patys

ledai irgi išlaiko tokią pat formą.Tradiciškai,tartiufo ledai susideda

iš kelių sluoksnių-įdaras pačiame centre,dviejų rūšių ledai-vaniliniai

bei šokoladiniai aplink bei natūrali kakava.

2. VIETA PREKIŲ KLASIFIKACIJOJE

R.Virvilaitė „Marketingas: mokomoji knyga“, 1997

|Vartojimo prekių |Ilgalaikio naudojimo | |

|klasifikavimas |prekės | |

| |Trumpalaikio naudojimo |●* |

| |prekės | |

| |Paslaugos | |

S.Urbonavičius „Marketingas: apie sudėtingus dalykus paprastai“, 1995

|Pagal |Patogiai įsigyjamos |Kasdienės prekės | |

|pirkim|prekės | | |

|o būdą| | | |

| | |Impulso prekės |●* |

| | |Katastrofinės prekės | |

| |Pasirenkamosios |Pagal kainą | |

| |prekės | | |

| | |Ne pagal kainą | |

| |Spacialios prekės |Didelio lojalumo | |

| | |Retai perkamos | |

| |Neieškomos prekės |Nežinomos | |

| | |Ne nuolat reikalingos | |

R.Virvilaitė „Marketingas:mokomoji knyga“, 1997;V.Pranulis „Marketingas“,

2000

|Asmeni|Kasdienės paklausos|Kasdienio | |

|nio |prekės |vartojimo | |

|naudoj| | | |

|imo | | | |

|prekės| | | |

| | |Impulsyvaus |●* |

| | |pirkimo | |

| | |Ekstra atveju | |

| | |perkamos | |

| |Pasirenkamos prekės|Tapačios | |

| | |Netapačios | |

| |Ypatingos prekės | | |

| |Pasyvios paklausos | | |

| |prekės | | |

| |Nepageidautinos | | |

| |paklausos prekės | | |

*-šiuo simboliu pažymėtas ženkliukas reiškia prekės užimamą vietą

prekių klasifikacijai.

Pagal pirkimo būdą ledai priskiriami patogiai įsigyjamoms prekėms,

arba asmeninio naudojimo, kasdienės paklausos prekėms, nes pirkėjas

stengiasi įsigyti jų sugaišdamas kuo mažiau laiko ir be didesnių pastangų.

Jie nėra brangūs. Ledus vartotojai yra pirkę anksčiau ir ir apie naujas

ledų rūšis jie sužino iš reklamos ar draugų pasakojimų.

Kadangi patogiai įsigyjamos arba asmeninio naudojimo prekės

skirstomos į kelias rūšis, tai ledai priskiriami prie impulso prekių,

kurios perkamos dėl staiga atsiradusio ir paprastai gana trumpalaikio

poreikio. Pirkti ledus dažniausiai paskatina patrauklus jų įpakavimas ar

ryškios spalvos, kainų nuolaidos ar kt. Kadangi ledai gana pigūs, pirkėjai

mažai rizikuoja išbandydami net ir nežinomas jų rūšis ir skonius.

3. PREKĖS GYVAVIMO CIKLAS IR MARKETINGO STRATEGIJA

Prekės gyvavimo ciklas yra svarbus įmonei pasirenkant marketingo

strategiją. Prekes, t.y. valgomųjų ledų, gyvavimo ciklo koncepcija remiasi

teiginiu, kad prekes pardavimo mastas nuo jos atsiradimo rinkoje iki

išėjimo keičiasi, pereidamas tam tikras stadijas. Kartu kinta ir pelno,

gaunamo parduodant

prekę, dydis. Todėl įmonės marketingo uždavinys –

pratęsti valgomųjų ledų gyvavimo ciklo trukmę rinkoje.

Kadangi jau yra žinoma, kad prekės gyvavimo ciklą sudaro šie etapai:

įvedimas;

augimas;

branda;

smukimas.

Todėl norėčiau panagrinėti valgomųjų ledų gyvavimo ciklo etapus.

Prasidedant naujam, 2004 metų valgomųjų ledų pardavimo sezonui,

gamintojas planuoja naują asortimentą.

Šį sezoną gamintojas žada įvesti į rinką keletą naujų produktų. Tai

būtų tokios naujienos kaip netradicinių koncepcijų ledai:

• ledai „Premia“ kūginiame vafliniame indelyje su šokolado plytele

vartotojams, ieškantiems aukščiausios kokybės. Produkto pavadinimas

turėtų suteikti dar daugiau įsivaizduojamos kokybės;

• ledų batonėlis „Bravo Crazy Energy“;

• tartufo ledai – tai naujos, originalios rutulio formos indelyje,

kuriame patys ledai išlaiko tokią pačią formą. Tai analogų neturintis

produktas Lietuvos rinkoje;

Šiems produktams būdinga tai, kad produktas yra naujas ir dar

nesusiformavę jo vartojimo įpročiai. Įmonė siūlydama šiuos produktus

siekia išlikti rinkos inovatoriais. Įmonė didelio pelno nesitiki gauti, nes

turės daug išlaidų. Taip pat didelę dalį lėšų žada skirti rėmimui, ypač

reklamai, taip siekiama geriau informuoti vartotojus apie naują prekę.

2003 m. lapkričio mėn. atliktas „Needscope“ kokybinius ir

kiekybinius valgomųjų ledų rinkos tyrimas parodė, kad prekinis ženklas

BRAVO, esantis rinkoje nuo 1994 metų, bet paskutinius dvejus metus visiškai

nereklamuotas, vis dar turi 89 proc. paskatintą žinomumą bei užimą 3 vietą

tarp visų ledų prekinių žženklų.

BRAVO ledų vafliniuose puodeliuose šeimos kokybė jau stabili, įmonė

gauna pelną. Siekdama išlaikyti lyderio pozicijas rinkoje, įmonė pradeda

gaminti prekės modifikacijas. Tai rodo, kad šis produktas yra augimo

stadijoje.

Remdamiesi šia informacija planuojama modifikuoti BRAVO ledų

vafliniuose puodeliuose šeimą, kurią sudarys 5 visiškai naujų skonių bei

vienas tradicinio skonio produktas. Įmonė orientuojasi į tikslinę 13 – 25

metų vartotojų auditoriją, kurių poreikius tenkins netradicinių skonių

deriniai: varškės, žalios citrinos, jogurtiniai – vyšniniai. Taip pat

didelis dėmesys skiriamas žaismingai ryškių spalvų ir ypač geros kokybės

rotaciniu būdu atspausdintai pakuotei, kuria siekiama atkreipti vartotojų

dėmesį į šiuos naujus produktus bei užtikrinti nepriekaištingą prekės

išvaizdą šaldiklyje.

Vartotojams, ieškantiems už prieinamą kainą geros kokybės ir didelio

tūrio produkto, bus pasiūlyta didesnė (200 ml) nei įprastai (120 ml) ledų

porcija vafliniame indelyje. Dviejų populiariausių skonių (remiantis 2003

m. PPremia ledų pardavimais) – vanilinio bei karamelinio derinys, pateiktame

neįprastame formate. Tikimasi, kad šie valgomieji ledai turėtų maksimaliai

tenkinti BRAVO ledų segmento poreikius.

Pagrindiniams rinkos dalyviams vasarą, t.y. vaikams ir paaugliams

skiriami šie gerai pažįstami bei atsinaujinę Jocker ledai:

• ledai tūtelėje. Šie ledai pagal savo formą bei vartojimo patogumą

skirti jauniausiems Jocker valgytojams, tai patvirtina ir skonio

testai, atlikti 8-16 m. auditorijoje 2004 m. sausio mėnesį.

• Ledai ant pagaliukų. Šalia jau keletą metų Lietuvos rinkoje

esančių 4 skonių ledų šių metų ssezone vartotojams pristatoma ir 3

skonių vaisinius ledus.

• Ledai vafliniame puodelyje. Tai braškių skonio aromatiniai ledai

vafliniame puodelyje, pasirodę 2003 m . asortimente su „FunIce“

pavadinimu. Siekdami, kad ledų pavadinimas kuo geriau atitiktų

emociją, kurią kuria šis produktas, nuo 2004 metų šiuos ledus

pavadino Jocer. Pavasarį ir vasarą planuojamos akcijos su šiais

ledais, įdedant į ledų pakuotę lipduką – tatuiruotę, kas, manoma,

turėtų skatinti lojalumą šiems ledams bei visai Jocer šeimai.

Pagal atliktus tyrimus paaiškėjo, kad klasikinių skonių ledai

pavadinimu „KlasikaMix“ pardavimų apimtys stabilizavosi, rinkoje

atsirado panašių produktų, paaštrėjo konkurencija. Iš to daromos

išvados, kad šie produktai jau pasiekė brandos stadiją. Siekdama

pritraukti naujų vartotojų, įmonė ieško naujų rinkų užsienyje bei taiko

įvairias akcijas prekybos centruose bei reklamą per televiziją prieš

sezoną.

Taip pat atsižvelgiant į tai, kad produktas klasikinių skonių,

nuspręsta sutrumpinti pavadinimą iki „Klasika“. Manoma, kad tai turėtų

tiksliau supzicionuoti vartotoją į norimą segmentą. Taip pat,

atsižvelgiant į segmento poreikius, buvo pakoreguotas įpakavimo

dizainas – dabar jis tapo šiltesnis, švelnesnis, „draugiškesnis“

vartotojui, bei ne tos prabangus.

Formuojant naująjį asortimentą, buvo atsižvelgta į tai, kad

„KlasikaMix“ vanilinių ledų su razinomis bei „Premia light“ nebeperka

daugelis nuolatinių pirkėjų, mažėja pardavimų mastas, todėl buvo

nuspręsta jų atsisakyti ir taikant sumažintą pprekės kainą išparduoti

likučius. Manoma, kad šie produktai jau pasiekė smukimo stadiją.

4. PREKINIS ŽENKLAS

Prekybininkai, informuodami apie save ir savo prekes, ant namų fasadų

iškabina tam tikrus ženklus. Ši tvarka galioja tūkstančius metų. Manoma,

kad senovės egiptiečiai ir graikai turėjo gausybę prekybos ženklų, o

senovės romėnai šiuos ženklus naudojo labai plačiai, piešdavo ant pastatų

sienų ir iškabų. Iš romėnų “tabernae” kilo dabartinė sąvoka “taverna” –

smuklė, baras.

Apie 900 tokių ženklų buvo rasta kasinėjant senovės Romos miestą

Herkulaniumą, kurį lava ir pelenais 79 m. po Kr. užpylė išsiveržęs

Vezuvijaus ugnikalnis. Populiariausias senovės romėnų ženklas – krūmo ar

gebenės vijoklio piešinys. Kai taverna pasipuošdavo šiuo ženklu, visi

apylinkėje žinodavo, kad gauta nauja vyno siunta. Gebenė – amžinai

žaliuojantis vijoklis – simbolizavo nemirtingumą ir puotas. Kai romėnai

žygiavo per Britaniją (apie 43 m. po Kr.), jie nešėsi su savimi “tabernae”

kaip nemirtingumo simbolį. Anglų patarlė “geram vynui nereikia krūmo”

reiškia, kad geram vynui reklama nereikalinga. Dabar šia patarle nusakoma

kokios nors prekės ypatinga kokybė.

Vėliau prekybininkai virš parduotuvės durų pradėjo kabinti tūrinius

ženklus-simbolius. Pirštinių parduotuvė iškabindavo pirštinę-iškabą,

kepurių parduotuvė – skrybėlę-iškabą. Optikos parduotuvė iškabindavo

didelius akinius, o ant jų stiklų dažnai būdavo nupiešiamos akys. Tačiau ne

visus ženklus būdavo galima lengvai identifikuoti.

Prekės ženklas – tai prekės identifikacija, skirianti gamintojo prekę

nuo konkurentų prekės. Ženklo forma – grafinis piešinukas arba piktograma

vaizduoja ššrifto ženklais paremtą kompoziciją ar kitokią figūrą. Kita

prekės ženklo forma – tai žodinė konstrukcija arba verbalinis kodas,

reiškiantis gamintojo pavadinimą, vardą, užrašytą tai firmai būdingu

šriftu.

Pirmieji prekių ženklai, manoma, atsirado apie 3200 m. pr.Kr. senovės

Egipte. Tai akmentašių, gaminusių akmens blokus piramidėms ir kitiems

statiniams, ar gamybos vietovių ženklai.

Pirmasis užregistruotas prekės ženklas buvo raudonos spalvos

trikampis, kuriuo “Bass and Ko” firma numatė ženklinti alaus butelių

etiketes. Šis ženklas buvo įregistruotas 1876 m. Londone.

Sėkmingai sukurtas prekės ženklas yra svarbus bendrovės laimėjimas,

leidžiantis toliau plėtoti verslą.

Lietuvoje objektyvių ir išsamių tyrimų apie vertinamiausius prekių

ženklus kol kas nebuvo, tačiau, rinkodaros specialistų teigimu, kiekviena

save gerbianti įmonė jau supranta sėkmingo prekės ženklo įtaką verslui, tik

ne visada moka ją gerai įgyvendinti. „Lietuvos verslininkai kol kas nedaug

išmano, kaip reikia tobulinti ir populiarinti prekės ženklą, jų

svarbiausias siekis – jį sukurti“,- tvirtina verslo konsultacijų grupės EKT

partneris Edmundas Piesarskas.

Tačiau prekės ženklo sukūrimas ir tobulinimas – tai procesas, į kurį

reikia nuolat investuoti. Prekės ženklo sėkminga pradžia priklauso nuo

vartotojo ir analizės, ko vartotojui reikia ir dėl ko jis galėtų pirkti

naują produktą.

Analizuojami vartotojų poreikiai, nuspėtos madingiausios tendencijos.

Strategija, atitinkanti pirkėjų lūkesčius, privalo būti ilgalaikė ir

tęstinė: sukurtą prekės ženklą reikia nuolat tobulinti ir plėtoti – taip

išlaikomi esami vartotojai ir pritraukiama naujų. Neapsimoka investuoti tik

į įvaizdį, jei produkto gamybos

būdas ir kokybė savaime gali tapti gero

prekės ženklo dalimi.

Mūsų verslininkai skuba prikurti naujų ir įvairių prekės ženklų,

tačiau pamiršta juos tobulinti ir plėtoti. Lietuvoje maža įmonių, kurių

prekių ženklai apimtų siaurą segmentą ir jie būtų plėtojami. Šalies rinka

šiandien dar imli naujiems prekių ženklams, konkurencija palyginti

nedidelė, todėl naujam vardui pristatyti neretai užtenka galingos reklamos.

Populiarinant jau sukurtus prekės ženklus – tai garantuoja sėkmę

konkuruojant ne tik kaina ir kokybe, bet ir prestižu bei gamybos

technologijomis.

Populiarus terminas, naudojamas marketinge, yra “brendas” (angl. brand),

kuris gali būti ppakeistas “prekių ženklu” – terminu, naudojamu kaip

pramonines nuosavybes objektas.

Tačiau brendas yra žymiai platesne sąvoka, nei vien tik prekių

ženklas, skirtas pažymėti prekių rūšį ar įregistruotą kaip prekių ženklą

firmos vardą. Brendo vertę sudaro ne tik prekių ženklo sukūrimo,

registravimo ir galiojimo palaikymo sąnaudos. Stiprus brendai ir prekės

rūšies įvaizdžio kūrimas didina užimamos rinkos dalį, pardavimu dydį,

pelną, pirkėjų (vartotoju) lojalumą prekių ženklui ir informuotumą apie

rinką. Tačiau galutinė brendo sėkmė įvertinama bendrosios vertės išraiška,

kurią vartotojas gauna iš prekės, kuriai šis brendas yra skirtas.

Vienas iš ssvarbiausių uždaviniu, siekiant išvengti papildomų išlaidų

ir sumažinti riziką, yra ženklų įregistravimas laiku, kad jis butu

teisiškai apsaugotas ir kiti negalėtų juo laisvai naudotis. Tai daroma

gerokai anksčiau negu pradedamas bandomasis prekės realizavimas rinkoje

norint tik įsitikinti, kad tokio prekių ženklo dar nėra. Tokiu bbūdu

išvengiama išlaidų reklamai. Tinkama registracija palengvina kovą su prekių

ženklu padirbinėjimu ir juodosios rinkos produktais (pagamintais užsienyje

ir pažymėtais importo šalyje galiojančiais prekių ženklais, neturint ženklo

savininko leidimo).

Kompetentingos įmones aktyviai šviečia savo darbuotojus, prekybos

agentus, produktų platintojus, laikraščių redaktorius, enciklopedijų

leidėjus ir visuomenę, kad jų prekių ženklai identifikuoja tik konkrečius

produktus ir todėl jie turi būti tinkamai naudojami.

Antras iš svarbiausiu uždavinių, kurio turi imtis kiekviena įmonė, yra

kasmetinis prekių ženklų portfelio peržiūrėjimas, kad laiku butų imtasi

atitinkamų veiksmų, susijusių su:

• visu naudojamu ar numatomu naudoti savo šalies ar užsienio rinkose prekių

ženklų

• registravimu;

• prekių ženklų licencijavimu;

• prekių ženklo licenciato ar frančizes naudotojo produktu kokybes

tikrinimu;

• prekių ženklų registracijos galiojimo pratęsimu.

“Premia” – viena didžiausių Lietuvoje valgomųjų ledų, Kauno pieno centras,

įmonė. Įmonė nesenei ppakeitė savo produkcijos prekinį ženklą.

Prekės ženklo sėkmės formulė susideda iš vartotojo pasitikėjimo ženklu ir

produkto kokybės: jokia rinkodara nepadės, jei prekės ženklo sukuriamos

vertybės vartotojui neatitiks produkto. Įmonės produkcijai keliami aukšti

kokybės reikalavimai, todėl gamybai reikalingos pažangiausios

technologijos.

“Premia” prekinis ženklas gerai žinomas Lietuvos ir Baltijos regiono

pirkėjams. Kauno pieno centras dalį ledų gamybos nutarė perkelti į centrinę

įmonę Estijoje “Talinna Kulmhoone AS”.

Įmonė greitai pasiekė, kad pirkėjai, sužinoję apie prekių ženklą, greitai

praeitų

prekių ženklo pripažinimo etapą ir pradėtų jam teikti pirmenybę.

Aukščiausias taškas butų tuomet, kai pirkėjai atsisakytų aalternatyvos ir

sutiktų mokėti už prekės ženklu pažymėtą prekę didesnę kainą, negu už kitas

tos pačios paskirties prekes.

Tyrimais nustatyta, kad pirkėjai už prekę su žinomu vardu (angl.

brand) yra pasirengę sumokėti daugiau pinigų, nei sumokėtų už bevardę,

tačiau visiškai tokią pačią prekę. Prekės ženklas sukuria pridėtinę vertę,

kurią galima pamatuoti pinigais.

“Premia” – lengvai įsimenamas ir ištariamas, tinkantis įmones produktui

arba įvaizdžiui.

Trumpo, aiškaus, keliančio tinkamas asociacijas vardo žinomumui

sukurti ir palaikyti reikia kur kas mažiau laiko ir pinigų. Paprastas,

trumpas, aiškus prekės ar paslaugos vardas tėra tik gera pradžia. Jis turi

tapti ne tik žinomas, bet ir nešti tam tikrą emocinį krūvį. Pirkėjai,

įsigydami prekę ar paslaugą, įgauna tam tikrą jausmą. Jausmas, jog prekė

yra kokybiška (arba prestižinė, miela, išskirtinė ir t.t.), neatsiranda

šiaip sau. Be abejonės, svarbūs faktoriai yra pats gaminys, jo kaina.

Tokie dalykai, kaip pasitikėjimas gamintoju, gaminio pakuotė,

pripažinimas ir net žmogaus jausmas įsigijus gaminį, yra svarbiausias

įmonės laimėjimas.

Įmonė, siekdama išsikovoti pasitikėjimą ir palankumą savo prekėms,

priversta

kurti ir išsaugoti jų skiriamuosius požymius, įvaizdį ar reputaciją. Tik

tuomet ją ar jos prekes galima atskirti tarp kitų konkurentų.

“Premia” – tai kokybės, plataus asortimento, pažangių ir naujų

technologijų, gero įvaizdžio ar reputacijos, prekinis ženklas.

Firmų vardai ir prekių ženklai atlieka svarbiausią vaidmenį marketingo

strategijoje atskiriant gamintojo ar tiekėjo prekes nuo konkurentų ir

formuojant ilgalaikius teigiamus (ir dažnai eemocinius) tarpusavio santykius

su vartotojais.

Literatūros sąrašas :

1. R.Virvilaitė „Marketingas: mokomoji knyga“, 1997.

2. S. Urbonavičius „ Marketingas : marketingo pagrindai“.

3. R. Dudėnas „ Prekės samprata ir klasifikavimas“ .

4. Internetiniai puslapiai : www.verslas.banga.lt, www.funpps.de/.lt, .