verslo planas

ĮMONIŲ POLITIKOS IR STRATEGINIS PLANAVIMAS

Pizza Pomodoro kūrimas Frančizės būdu

Vilnius, 2000

Turinys

ĮVADAS 3

1. PRODUKTAS IR RINKA 4

2. KONKURENCINĖ APLINKA 6

3. MARKETINGO PLANAS 8

4. PATALPOS IR ĮRENGIMAI 10

5. FRANČIZĖS DAVĖJAS, GAVĖJAS IR PERSONALAS 12

FRANČIZĖS DAVĖJAS 12

FRANČIZĖS GAVĖJAS 12

PERSONALAS 13

Menedžmentas 13

Virtuvės personalas 14

Padavėjai 14

Muzikantai 15

Darbo sutartys 15

6. FINANSINIAI SKAIČIAVIMAI 16

PROJEKTO FINASAVIMO ŠALTINIAI 16

Gauta paskola, Lt 16

Išmokėtos palūkanos, Lt 16

PAJAMOS IR SĄNAUDOS 16

PELNAS 19

PINIGŲ SRAUTŲ ATASKAITA 19

BALANSAS 20

1 PRIEDAS 21

2 PRIEDAS 22

ĮVADAS

Pizza Pomodoro (toliau PP) yra picų ir gyvos muzikos verslas. Įkūrimo idėja – įspūdingi restoranai, teikiantys geros kokybės maistą ir malonų laiko praleidimą. Šiuo metu veikia du PP restoranai – vienas Milane, o antrasis – Londone. Šių restoranų veikla yra pelninga, tačiau norėdami užtikrinti iilgalaikį augimą ir padidinti pelningumą, šio verslo motininės įmonės savininkai Ciro Orsini (turintis 70 % akcijų) ir Alberto Orsini (turintis 30 % akcijų) nusprendė plėsti verslą frančizės būdu. Verslo savininkams frančizė yra ekspansijos būdas, pasižymintis maža rizika ir nereikalaujantis išorinių finansavimo šaltinių. Frančizės davėjas suteikia PP ženklo teikiamas privilegijas ir užtikrintą kelią į sėkmę, kas yra labai naudinga pradedant naują verslą.

Tokia verslo idėja susidomėjo Lietuvos verslininkas Povilas Smilgevičius. Jis atitinka frančizės davėjo keliamus reikalavimus tapti PP frančizės gavėju Lietuvoje.

Šiame darbe ppateikta restorano PP Lietuvoje įkūrimo ir veiklos strategija. Prieš pradedant tokio pobūdžio verslą, buvo ištirta Vilniaus miesto rinka, potencialūs klientai, numatyta darbuotuojų atrinkimo tvarka bei atlikti finansiniai skaičiavimai.

Frančizės davėjai nusprendė, kad Povilas Smilgevičius tikrai yra tinkamas žmogus, kuris pajėgs įgyvendinti ffrančizės davėjo keliamus reikalavimus – įtvirtins šį verslą Lietuvoje, o ateityje galbūt pradės steigti PP restoranus ir kituose Lietuvos miestuose.

Povilas Smilgevičius yra 35 metų amžiaus lietuvis, kuris 3 metus dirbo picerijoje “Da Antonio” Vilniuje vadybininku. Taigi, jis turi pakankamai patirties vadovauti šitokiam verslui. Apsvarstęs galimybę įsteigti piceriją frančizės būdu, jis suprato, kad tai pats geriausias būdas pradėti naują verslą, nes iš frančizės davėjo gavėjas gauna prekinį ženklą ir reikiamą paramą iš frančizės davėjo.

Ištyrus Vilniaus miesto rinką, buvo nuspręsta, kad restoranas PP turi realias galimybes įsitvirtinti Vilniuje, Gedimino pr.1, o vėliau plečiant tinklą ir kituose Lietuvos miestuose. Šiuo metu dar nėra tokio tipo restorano, o atlikti finansiniai skiačiavimai patvirtina, kad per trejus veiklos metus įmonė atsipirks ir bus pelninga.

1. PRODUKTAS IR RRINKA

Misija

Teikti klientams aukščiausios kokybės picą, aptarnavimą bei įvairių tautų muziką gyvai, atsižvelgiant į vietinės rinkos ypatumus.

Produkto aprašymas

Siūlomas produktas – tai aukštos kokybės picos, teikiamos grojant gyvai muzikai neformalioje aplinkoje.

Klientai bus aptarnaujami laikantis pagrindinių PP restoranų principų, atsižvelgiant į vietinės rinkos ypatybes, tokias kaip maisto ar muzikiniai skoniai.

Aptarnavimo personalą bus stengiamasi atrinkti taip, kad jis būtų paslaugus, patrauklus bei atsakingas. Dalis aptarnaujančio personalo galėtų būti studentai ir žmonės, turintys aukštesnį nei vidurinį išsilavinimą.

PP klientams siūlys jaukią aplinką, skanų maistą, puikų aptarnavimą iir gyvą muziką, leisiančią klientams atsipalaiduoti, o kartu ir jausti šventinę nuotaiką..

1 lentelėje pateikti PP picų verslą apibūdinantys rodikliai.

1 lentelė. PP restorano verslo rodikliai

Rodiklis Milanas Londonas Nikosija Vilnius*

Vid. praledžiamas laikas restorane (val.) 2 1.75 2 1.5

Stalelių užimtumas (%) 50 70 30 35

Kainų lygis (%)* * 10 20 20 15

Antkainis maistui (%) 70 70 75 70

Antkainis gėrimams (%) 200 300 250 200

Vid. restorane paliekama pinigų suma (Lt) 72 90 60 30

*Prognozuojama

* *Aukštesnis, palyginus su kitais picų restoranais

Tiksliniai rinkos segmentai

Remiantis jau veikiančių PP restoranų duomenimis, didžiausia jų klientų grupė yra kosmopolitiškos, išsilavinusios ir gaunančios didesnes nei vidutines pajamas 25-35 metų poros. PP restoranų D.Britanijoje ir Italijoje lankytojai pasiryžę mokėti daugiau už kokybišką maistą ir šventišką aplinką. Vilniuje įsteigtas PP restoranas taip pat taikysis į panašų rinkos segmentą. Lietuvoje ši rinkos dalis yra mažesnė nei kitose šalyse, kuriose veikia PP restoranai, todėl šį trūkumą tikimasi užpildyti klientais iš užsienio.

Vienas pagrindinių išskirtinių PP picų restoranų bruožų – gyva muzika. Vilniuje įkurtame restorane daugiausia bus grojama ispanų, Lotynų Amerikos tautų muzika, klasikinis džiazas ir šiuolaikinė Europos muzika.

2. KONKURENCINĖ APLINKA

Atlikus tyrimus Vilniuje buvo nustatyta picerijų ir picų restoranų rinka. Dauguma picerijų (žr. 2 lent.) įsteigtos gana neseniai ir veikia kaip paprastos picerijos arba kaip restoranai, siūlantys ne tik picas, bet ir kitus itališkus patiekalus, o muzika skamba iš vietinių radijos stočių. Tik keliose konkurentų picerijose (Pulčinela) groja gyva muzika ir tai ne visomis ssavaitės dienomis.

“Viso vakaro” koncepcijos restoranų Vilniuje nėra. Tiesa, yra nemažai kitų konkurentų, tačiau nuo PP jie gerokai skiriasi savo siūlomų paslaugų pobūdžiu. Labiausiai paplitusios greito maisto picerijos su vidutinėmis arba žemomis kainomis, dažniausiai jose groja kuri nors iš vietinių radijo stočių. Jos yra orientuotos į kitus rinkos segmentus nei PP. Arčiausias ir vienas rimčiausių konkurentų – Da Antonio, Pilies g. 20 ir Čili – Gedimino pr.23, bet PP geografinė padėtis palankesnė, nes geresnis privažiavimas, o kitas privalumas būtų tai, jog pro langą atsiveria gražūs vaizdai (Arkikatedra, Gedimino pilis ir pan.). Gedimino prospektas viena iš pagrindinių lankomų turistų ir verslo žmonių vietų, be to čia yra daug įvairių parduotuvių, kuriose apsipirkinėja ir vietiniai gyventojai. PP bus įkurta šalia “Senatorių”, netoli “Žaliojo tilto”, “City park” ir “V&G” viešbučių, kuriuose dažniausiai apsistoja užsienio verslininkai, sudarantys vieną iš PP klientų grupių.

PP restoranas, įkurtas šioje Vilniaus dalyje (Gedimino pr. 1) galės sėkmingai konkuruoti.

2 lentelė. UAB “Pomodoro” konkurentai

Picerija Adresas Charakteristika

Baffo Pylimo 21b, Vilnius Picos, kt. itališki patiekalai

Barkalina Žemynos g. 26, Vilnius Picos, kt. itališki patiekalai

Da Antonio Vilniaus g. 23, VilniusTrakų g. 18, VilniusPilies g. 20, Vilnius

Čili Jasinskio g. 16, VilniusUkmergės g. 3a, VilniusGedimino pr. 23, VilniusŽirmūnų g. 68a, VilniusMindaugo g. 11, Vilnius Įvairių rūšių picos

Fortas Algirdo g. 17, Vilnius Picos, ir kt. patiekalai

Fortas+ Sausio 13-osios g. 2, Vilnius Picos, iir kt. patiekalai

Laukiniai Vakarai Antakalnio g. 66, Vilnius Picos, ir kt. patiekalai

Pulčinela Kalvarijų g. 1, Vilnius Itališki patiekalai, gyva muzika savaitgaliais

Saulėgrąža Verkių g. 30b, Vilnius Picos, ir kt. patiekalai

Stop Viršuliškių g. 42, Vilnius Picos, ir kt. patiekalai

Remiantis jau veikiančių PP restoranų veiklos patirtimi, jų klientai gali būti apibūdinami kaip 20-40 metų poros, jau susituokę arba gyvenantys kartu, kosmopolitiškos, išsilavinusios, dinamiškos ir turinčios pakankamas pajamas. Šių klientų pagrindinis bruožas – tai jų pasiryžimas sumokėti šiek tiek aukštesnę kainą už garantuotai puikios kokybės maistą, greitą aptarnavimą bei galimybę praleisti neformalų vakarą šventiškoje PP restorano aplinkoje. Vilniuje šis rinkos segmentas yra mažesnis nei Londone ar Milane, kuriose jau veikia PP restoranai, todėl tikimasi, kad šį trūkumą užpildys svečiai iš užsienio.

3. MARKETINGO PLANAS

PP restoranų koncepcija – aukštos kokybės picos, gyva muzika, puikus aptarnavimas ir neformali aplinka – pakankamai patraukli, kad priviliotų, išsilavinusį, neblogai uždirbantį klientą.

Pizza Pomodoro restoraną planuojama atidaryti 2000 metų gruodžio 1 –10 dienomis. Tai bus prieškalėdinis laikotarpis, kai žmonės apsipirkinėja, būna šventiškai nusiteikę. Tačiau ne vien tik gera vieta ir palankus atsidarymui metas gali užgarantuoti sėkmingą verslo pradžią, tam reikalinga ir reklama, kuri potencialiems klientams bus dažniausiai žodinė ir rekomendacinio pobūdžio.

Keletoje laikraščių ir žurnalų bus užsakyti skelbimai, kurių pagrindinė paskirtis bus paskatinti žurnalistus, rašančius apie pasilinksminimų vietas bei restoranus,

aprašyti savo įspūdžius apie naują restoraną, o taip pat informuoti gyventojus. Skelbimuose bus akcentuojamos aukštos kokybės picos, muzika gyvai bei netradiciška aplinka. Reklamos išlaidos planuojamos remiantis kainomis: “Lietuvos ryte” ir jo prieduose 12 tūkst. Lt. (periodiškai spausdinamas skelbimas ½ puslapio).

Taip pat žadama reklamuotis ir per radijo stotis M1 ir M1 Plius, nes manoma, kad jų klausytojai sudarys didžiąją potencialių klientų dalį. Šios reklamos išlaidos sudarys 6 tūkst. Lt.

Kitos reklamos išlaidos (skelbimai, bukletai, brošiūros ir kt.) sudarys 3 tūkst. Lt.

Bendrosios restorano aatidarymo reklaminės kampanijos išlaidos planuojamos apie 21 tūkst. Lt.

Pirmosios restorano atidarymo dienos planuojamos kaip reklaminis savaitgalis, kurio metu įžymybės bei kviestiniai svečiai bus nemokamai vaišinami maistu ir gėrimais. O kitiems lankytojams tomis dienomis bus taikomos 10 proc. nuolaidos.

Ateityje planuojama kurti tinklalapį Internete, kuris bus orientuotas į išsilavinusius žmones, besinaudojančius Internetu darbe ar namuose.

Kaip ir kituose PP restoranuose, planuojama laikytis tarpinių kainų strategijos tarp formalių restoranų ir eilinių picerijų, t.y. restorane kainos bus aukštesnės nei paprastose picerijose, bet žemesnės nei aukšto llygio restoranuose. “Muzikos gyvai” kaina bus įskaičiuota į maisto ir gėrimo kainas.

Restorano atidarymo darbų grafikas pateikiamas 3 lentelėje.

3 lentelė. Restorano atidarymo darbų grafikas.

Darbai 08 09 10 11

Vietos parinkimas x

Restorano vadovo apmokymas* x x x x

Restorano interjero įrengimas x x

Personalo atranka x x

Įrangos įsigijimas x

Personalo apmokymas x

Tiekimai x

Reklama x

Londono restorane vadovaujant p. Orsini

4. PATALPOS IR ĮRENGIMAI

Frančizės davėjas privalės pateikti ddetalų verslui reikalingų įrengimų bei veiklos procedūrų sąvadą.

Patalpų ploto paskirstymas ir vidinis išdėstymas bus vykdomas atsižvelgiant į frančizės davėjo rekomendacijas, konkrečias restorano patalpų bei funkcionavimo ypatybes. Vilniuje bus išlaikytas rekomenduotinas 280 kv. m. plotas. Patalpos bus šiek tiek didesnės nei Londono restorano patalpos, tačiau pakankamai mažos, kad būtų išlaikyta jauki atmosfera. Ploto paskirstymas bei patalpų planas pateiktas 4 lentelėje.

Įrengiant interjerą, bus laikomasi PP restoranų koncepcijos – jauki ir šventiška aplinka su švelniu apšvietimu, patogus staliukų išdėstymas su jų perstatymo galimybe. Baldai bus masyvūs, tamsaus medžio be staltiesių. Sienos bus dekoruojamos juodai baltomis nuotraukomis ar vietinių menininkų darbais.

Atliekant dekoro darbus, bus derinami PP vadovybės reikalavimai su vietinių interjero specialistų paslaugomis. Baldai, apšvietimo įranga bei kitos interjero detalės bus įsigyjamos Lietuvoje pagal uužsakymus. Interjero detalių pardavėjas arba gamintojas bus pasirenkamas, įvertinant siūlomą kainą ir kokybę.

4 lentelė. Restorano patalpų išdėstymo proporcijos

Vidiniai komponentai Rekomenduojama nuo bendro ploto (%) Lietuvoje nuo bendro ploto (%)

1. Gamybos vieta (virtuvė) 15 15

2. Sandėliai 20 17

3. Higienės patalpos 5 6

4. Užsakymų priėmimo vieta 2 2

5. Baras 15 12

6. Scena 3 4

7. Klientų salė 40 44

Iš viso: 100 100

Restorano patalpų išdėstymo planas pateiktas 1 priede.

Parenkant staliukų skaičių bei jų išdėstymą bus kiek įmanoma laikomasi PP rekomendacijų. Tai turėtų užtikrinti restorano aplinkos jaukumą, komfortą klientams, bei aptarnavimo greitį. Vietų skaičius parinktas pagal PP pateiktą schemą, tačiau kaip ir reikalaujama frančizės sutartyje, priklausomai nuo poreikio, staliukus bus ggalima grupuoti, išskaidyti ar įrengti papildomų vietų. Vietų grupavimas pateiktas 5 lentelėje.

5 lentelė. Restorano vietų skaičius

Staliukai Kiekis Bendras sėdimų vietų skaičius

2 asmenims 5 10

4 asmenims 10 40

6 asmenims 7 42

Iš viso: 22 92

Restorano veiklai reikalinga įranga:

· Dujos ir elektra: energijos poreikis oro kondicionavimui, krosniai, šaldymui, apšvietimui, muzikai;

· Vandentiekis: švarai palaikyti, plovimo įrengimams;

· Įrengimai: picų kepimo krosnis indų plautuvas, šaldytuvai, šaldikliai, oro kondicionieriai, pašildymo krosnelės, švaros palaikymo įranga.

5. FRANČIZĖS DAVĖJAS, GAVĖJAS IR PERSONALAS

Frančizės davėjas

Užaugęs restoranų versle, p.Ciro Orsini žino visas šio verslo paslaptis: pradedant jo unikaliais picų receptais ir baigiant su niekuo nepalyginamomis jo dėmesio klientams apraiškomis. P. Orsini daugel metų dirbo JAV – vadovavo restoranui Beverli Hilse, Los Andžele. Šiuo laikotarpiu jis susipažino su daugeliu Holivudo įžymybių.

P. Orsini grįžo į Italiją, kad Milane su savo broliu Alberto atidarytų PP restoraną. Jis suprato, kad apie 1980-uosius vis labiau populiarėjantys disko ir naktiniai klubai buvo bebaigią išstumti “viso vakaro restorane” koncepciją. PP pasiūlė itin kokybiško maisto, muzikos gyvai ir šokių derinį. P. Orsini vizija neapsiribojo Italijos sienomis. “Viso vakaro” viename restorane idėja buvo įgyvendinta ne tik Italijoje, bet taip pat ir Anglijoje. Londono restoranui vadovauja p. Ciro Orsini, o jo brolis p. Alberto Orsini liko vadovauti Milano restorano veiklai.

Frančizės gavėjas

Povilas Smilgevičius, siūlomas frančizės gavėjas steigti restoraną Vilniuje, yra 35 metų amžiaus, baigęs VU Ekonomikos fakulteto magistro sstudijas. Jis yra vilnietis, puikiai išmanantis Vilniaus pasilinksminimų verslą. Baigęs studijas dirbo direktoriaus pavaduotoju “Rūdininkų” restorane, vėliau stažavosi Italijoje ir grįžęs tris metus dirbo vadybininku picerijoje “Da Antonio”. Kadangi ilgą laiką P.Smilgevičius dirbo restoranų versle, tai puikiai pažįsta šio verslo ypatybes ir asmeniškai pažįsta daug potencialių klientų. Tai gana svarbus kelio į sėkmę kriterijus. Keturis mėnesius jis bus apmokomas Londono PP restorane, ir prieš atsidarant PP restoranui Vilniuje, jau bus susipažinęs su visomis restorano veiklos procedūromis.

Povilas Smilgevičius atitinka frančizės davėjo keliamus reikalavimus:

· Priėjimas prie kapitalo;

· Patirtis restoranų versle;

· Personalo valdymo ir motyvavimo įgūdžiai;

· “Aš – savininkas” asmenybės bruožai;

· Anglų, italų ir rusų kalbų mokėjimas;

· Sugebėjimas skirti pakankamą dėmesį kasdienės veiklos procedūroms.

Personalas

Frančizės gavėjas P.Smilgevičius jau turi numatęs du potencialius vyr.virėjus ir keturis kitus virėjus, kurie šiuo metu dirba kitose Vilniaus picerijose. Su šiais žmonėmis P.Smilgevičius surengs pokalbį lapkričio pradžioje. Kitas personalas bus atrinktas po individualių pokalbių arba pasinaudojus Vilniaus įdarbinimo agentūrų paslaugomis. Pagrindiniai reikalavimai ir atsakomybės frančizės restorano personalui yra pateikiami žemiau.

Menedžmentas

Frančizės gavėjas dalį atsakomybės už einamąsias veiklos procedūras paves dviems restorano vadybininkams. Tačiau jis liks atsakingas už santykius su klientais: tai reiškia, kad frančizės gavėjas palaikys kontaktus su klientais ir turės užtikrinti jų pasitenkinimą. Taip pat frančizės gavėjas bus atsakingas už visus pagrindinius restorano veiklos užtikrinimo ddarbus, t.y. optimalų žaliavų ir atsargų kiekio palaikymą, finansus, kontrolę, reklamą, santykius su frančizės davėju, taip pat jis užsiims ilgalaikės restorano strategijos planavimu bei vykdymu. Ypatingai svarbu yra paros atsargų kiekio nustatymas ir pardavimų kontrolė. Frančizės gavėjas taip pat privalo skirti dėmesio kiekvienam darbuotojui, kad sustiprintų grupės dvasią ir paskatintų geriau dirbti.

Siekiant atrinkti kompetetingus darbuotojus, konkurso tvarka bus atrinkti vadybininkai, kurie padės frančizės gavėjui vykdyti visas veiklos funkcijas. Pirmenybė bus teikiama jauniems, išsilavinusiems, savarankiškiems asmenims, turintiems vadybininko darbo restorane patirtį. Ypatingas dėmesys bus skiriamas organizacinėms bei komunikacinėms kandidatų savybėms. Vadybininkai bus dalinai atsakingi už restorano išteklius bei jų valdymą, ryšius su klientais, reklamą, vadovavimą personalui.

Kaip ir frančizės gavėjas vadybininkai atliks panašias funkcijas, tik jos bus daugiau einamojo ir trumpalaikio pobūdžio. Be to, jie turės vykdyti dienos ataskaitas frančizės gavėjui, t.y. restorano savininkui.

Virtuvės personalas

Picerijos PP virtuvėje dirbs kelių žmonių grupė, kuriai vadovaus vyr. virėjai. Vyr. virėjo pareigos: maisto ruošimas, gamyba ir švaros darbo vietoje palaikymas.

Į indų plovėjo pareigas įeina indų plovimas, švaros palaikymas klientų salėje, virtuvėje, higieninėse bei bendrose patalpose. Restorane pamainomis dirbs du indų plovėjai.

Ypatingų darbo instrukcijų virtuvėje nėra. Vienas iš pagrindinių reikalavimų – asmeninė higiena, patikimumas ir lankstumas.

Vilniaus PP restoranui bus taikomas kryžminis virtuvės personalo apmokymas, kuris suteiks galimybes

siekti karjeros, sutvirtins motyvaciją ir polinkį prisiimti įsipareigojimus, kas neleis virtuvei tapti priklausoma vien tik nuo vyr. virėjo.

Vyr. virėjai bus atrinkti konkurso būdu pagal PP restoranų keliamus reikalavimus. P.Smilgevičius jau yra numatęs kelis kandidatus. Pats svarbiausias reikalavimas atrenkant vyr. virėją – virėjo patirtis picerijoje, o taip pat lankstumas ir atsakomybė.

Padavėjai

Restorano padavėjai bus atsakingi už meniu pateikimą klientams, užsakymų priėmimą, sąskaitų pateikimą, malonų ir kokybišką klientų aptarnavimą, staliukų švarą ir pan. Restorano padavėjai privalės pasiūlyti klientams užsisakyti kitų patiekalų ar gėrimų, kkol šie nepaprašys sąskaitos. Padavėjomis turėtų dirbti merginos iki 25 metų amžiaus, patrauklios, nuoširdžios, paslaugios bei mokančios užsienio kalbą. Privalumas būtų – padavėjos darbo patirtis. Padavėjų charakterio bruožai, manieros bei apranga negalės būti “provokuojanti”, kad nebūtų įžeidžiamos klientės moterys.

Šešios padavėjos bus atrenkamos konkurso tvarka, pasitelkus Vilniaus įdarbinimo agentūromis arba paskelbus skelbimus laikraščiuose.

Muzikantai

Frančizės gavėjas turės užsakyti tam tikrą minimalų grupių skaičių per tam tikrą laikotarpį, kuriuos atrinks frančizės davėjas Londone. Tačiau restorane dominuos vietinių muzikantų grupės. Frančizės gavėjas bus atsakingas už aatsiskaitymą su muzikantais, jų kelionių bei apsistojimo išlaidas.

Darbo sutartys

PP restoranas Vilniuje sudarys darbo sutartis bei vykdys įsipareigojimus darbuotojams pagal LR galiojantį darbo sutarties įstatymą. Darbuotojams bus suteikiamos visos socialinės garantijos bei darbo apmokėjimas, susidedantis iš fiksuoto atlyginimo ir klientų paliktų aarbatpinigių. Klientų palikti arbatpinigiai turės būti dedami bendrai ir dalijami dienos pabaigoje atitinkamai visiems personalo nariams. Papildomai kaip paskatinimą, personalas gaus nedidelę premiją, kuri bus priklausoma nuo dienos apyvartos; šios premijos 10 proc. atiteks vadybininkams, o likusi dalis bus paskirstyta po lygiai kitiems darbuotojams.

Pastoviems muzikantams atlyginimas bus mokamas kas savaitę, o atskirais atvejais bus tariamasi individualiai.

6. FINANSINIAI SKAIČIAVIMAI

Projekto finasavimo šaltiniai

Frančizės gavėjas P.Smilgevičius steigia uždarąją akcinę bendrovę “Pomodoro”. Bendrovės numatomas įstatinis kapitalas yra 320 tūkst. Lt. Visą šią sumą steigėjas įneš iš savo asmeninių santaupų. P.Smilgevičius bus vienintelis UAB “Pomodoro” akcininkas.

Išankstiniai finansiniai apskaičiavimai parodė, kad projektui prireiks 620 tūkst. Lt. Frančizės gavėjo asmeninių lėšų neužteks, todėl likusi reikiama dalis pinigų bus pasiskolinta iš “Vilniaus banko”. Bus paimta ilgalaikė 300 tūkst. Lt. paskola. PProjekto finansavimo šaltiniai pateikti 7 lentelėje.

7 lentelė. Projekto finansavimo šaltiniai

Finansavimo šaltiniai Suma, Lt

Akcinis kapitalas 320000

Ilgalaikė paskola 300000

Iš viso: 620000

Paskola bus imama dvejiems metams, mokant 10% metinių palūkanų kiekvienų metų pabaigoje. Paskola bus grąžinama per dvejus metus lygiomis dalimis kiekvienų metų gruodžio 31 d. Paskolos grąžinimas pavaizduotas 8 lentelėje.

8 lentelė. Paskolos grąžinimas

Sudėtinės dalys 2000.08.01 2001.08.01 2002.08.01

Gauta paskola, Lt 300000 – –

Išmokėtos palūkanos, Lt – 30000 15000

Grąžinta paskola, Lt – 150000 150000

Likusi grąžinti paskolos dalis, Lt 300000 150000 –

Pajamos ir sąnaudos

9 lentelėje parodyti UAB “Pomodoro” pajamų ir sąnaudų prognozuojami skaičiavimai trimis variantais: optimistiniu, labiausiai tikėtinu bei pesimistiniu.

9 lentelė. Pajamų prognozė 2001 mm.

Pajamų numatymas metams Optimistinis Labiausiai tikėtinas Pesimistinis

1. Užimtų vietų skaičius 92 85 78

2. Kliento išleidžiama suma 40 35 30

3. Vidutine vietos užimtumo trukmė 1.50 1.70 2.00

4. Vidutiniškai dirbama val. per savaitę 98 88 76

5. Vietų užimtumas per savaitę (val.) 6011 4400 2964

6. Staliukų užimtumas 0.80 0.55 0.40

7. Vid. klientų skaičius per savaitę 4809 2420 1186

8. Viso savaičių per metus 51 51 51

Metinės pajamos 14714112.00 7343490.00 3627936.00

10 lentelė. Pajamų prognozė 2001-2003 m.

Metai Optimistinis Labiausiai tikėtinas Pesimistinis

2001 14714112 7343490 3627936

2002 16921228.80 7930969.2 3773053.44

2003 19290200.83 8724066.12 3961706.11

1 pav. Metinių pajamų prognozė 2001-2003 m.

11 lentelė. Numatomos UAB “Pomodoro” sąnaudos per mėnesį

Sąnaudos Optimistinis Labiausiai tikėtinas Pesimistinis

1. Sąnaudos žaliavoms reikalingos 1 klientui per val. (%) 20 25 30

2. Darbo užmokestis per val. (Lt.)

Vadybininkai 15.00 15.50 16.50

Vyr. virėjai 14.00 15.00 16.00

Virėjai 20.00 21.00 21.50

Indų plovėjai 6.00 6.50 7.00

Padavėjos 22.00 23.00 24.00

Viso darbo užmokestis per val. (Lt.) 77.00 81.00 85.00

3.Socialinis draudimas 30% (Lt.) 23.10 24.30 25.50

4. Išlaidos muzikantams per val. (Lt.)

Atlyginimas užsienio muzikantams 120.00 130.00 140.00

Atlyginimas vietiniams muzikantams 80.00 90.00 100.00

Viso išlaidos muzikantams per val. (Lt.) 200.00 220.00 240.00

5.Išlaidos komunalinėms pasl. per val. (Lt.)

Elektra 2.00 2.10 2.12

Vanduo 1.85 1.90 1.92

Apšildymas 0.60 0.62 0.65

Telefonas 2.00 2.10 2.12

Viso išl. komunalinėms pasl. per val. (Lt.) 6.45 6.72 6.81

Viso gamybos sąnaudų per val. (Lt.) 306.55 332.02 357.31

Viso gamybos sąnaudų per mėn. (Lt.) 128751.00 139448.40 150070.20

7.Veiklos sąnaudos per mėn. (Lt.)

Patalpų nuoma 2000.00 2100.00 2200.00

Einamasis remontas 200.00 250.00 280.00

Reklama 220.00 230.00 240.00

Viso veiklos sąnaudų 2420.00 2580.00 2720.00

8.Palūkanos per mėn. (Lt.) 2500.00 2500.00 2500.00

Viso sąnaudų per mėn. (Lt.) 133671.00 144528.40 155290.20

UAB “Pomodoro” numatomos pradinės investicijos, įrengiant restoraną, pavaizduotos 12 lentelėje trimis galimais variantais : optimistiniu, labiausiai tikėtinu ir pesimistiniu.

12 lentelė. Pradinės investicijos

Eil.Nr. Sudėtinės dalys Optimistinis Labiausiai tikėtinas Pesimistinis

1. Nekilnojamas turtas, Lt 0.00 0.00 0.00

2. Patalpos, Lt 0.00 0.00 0.00

3. Baldai ir interjeras Lt/vietai 1050.00 1080.00 1100.00

4. Bendros išlaidos baldams ir interjerui, Lt 97600.00 98000.00 98500.00

5. Virtuvės įranga ir įrankiai, Lt 112000.00 113000.00 113500.00

6. Mokestis frančizės davėjui, Lt 32000.00 32000.00 32000.00

7. Preliminarios išlaidos, Lt 7500.00 8000.00 9200.00

8. Viso investicijų, Lt 250150.00 252080.00 254300.00

Pelnas

Bendrovės pelno rodikliai labiausiai tikėtinu vvariantu pateikti 13 lentelėje.

13 lentelė. UAB “Pomodoro” pelno rodikliai 2001-2003 m. (Lt.)

Metai 2001 2002 2003

Pajamos 7343490.00 7930969.20 8724066.12

Gamybos sąnaudos 1673380.80 1807251.26 1987976.39

Bendrasis pelnas 5670109.20 6123717.94 6736089.73

Veiklos sąnaudos 30960.00 33436.80 36780.48

Veiklos pelnas 5639149.20 6090281.14 6699309.25

Finansinė veikla (palūkanos) 30000.00 15000.00 0.00

Apmokestinamas pelnas 5609149.20 6075281.14 6699309.25

Pelno mokestis 29% 1626653.27 1761831.53 1942799.68

Grynasis pelnas 3982495.93 4313449.61 4756509.57

Dividendai 12% 477899.51 517613.95 570781.15

Frančizes mokestis (5% nuo bendrųjų pajamų) 367174.50 396548.46 436203.31

Nepaskirstytas pelnas 3137421.92 3399287.19 3749525.11

Pinigų srautų ataskaita

Bendrovės pinigų srautų ataskaitoje pateiktas pinigų srautų judėjimas per trejus veiklos metus. 14 lentelėje pateikti skaičiavimai labiausiai tikėtinu variantu.

14 lentelė. UAB “Pomodoro” Pinigų srautų ataskaita 2001-2003 m. labiausiai tikėtinu variantu (Lt.)

Metai 2001 2002 2003

Gauta pinigų: 4602495.93 4313449.61 4756509.57

1.Grynasis pelnas 3982495.93 4313449.61 4756509.57

2.Banko paskola 300000.00 0.00 0.00

3.Nuosavas kapitalas 320000.00 0.00 0.00

Išleista pinigų: 1213074.01 1072802.41 1016488.45

1.Perkant ilgalaikį turtą 210000.00 0.00 0.00

2.Kitos išlaidos 8000.00 8640.00 9504.00

3. Paskolos grąžinimas 150000.00 150000.00 0.00

4.Dividendai 477899.51 517613.95 570781.15

5.Mokestis frančizės davėjui 367174.50 396548.46 436203.31

Pinigai metų pradžioje: 0.00 3389421.92 6630069.11

Gauta pinigų 4602495.93 4313449.61 4756509.57

Išleista pinigų 1213074.01 1072802.41 1016488.45

Pinigai metų pabaigoje 3389421.92 6630069.11 10370090.23

Balansas

15 lentelėje pateiktas preliminarus pirmųjų restorano veiklos metų balansas labiausiai tikėtinu variantu.

15 lentelė. Preliminarus 2001 m. balansas (Lt.)

Turtas Suma Nuosavybė Suma

Patalpos 24000 Įstatinis kapitalas 320000

Įranga 210000 Ilgalaikė paskola 150000

Nusidėvėjimas -10500 Nepask. pelnas 3399287.19

Licencija 32000

Atsargos 25000

A/s ir kasa 3588787

Iš viso turto: 3869287.19 Iš viso nuosavybės: 3869287.19

1 Priedas

Restorano patalpų išdėstymo planas

2 Priedas

DARBO SUTARTIES NR. ____ PRIEDAS NR. 1

Uždaroji akcinė bendrovė _____________________ , atstovaujama vadovo _____________________ , įsteigta ir veikianti pagal Lietuvos Respublikos įstatymus, toliau vadinama PIZZA POMODORO, ir

_______________________, toliau vadinamas DARBUOTOJU sudarė šį darbo sutarties priedą.

1. PIZZA POMODORO įsipareigojimai:

a) Užtikrinti DARBUOTOJUI geras darbo sąlygas bei socialines garantijas, sutinkamai su LR įstatymais.

b) Apmokyti DARBUOTOJĄ bei aprūpinti jį darbui reikalingomis priemonėmis bei informacija.

c) Laiku apmokėti už darbą pagal šio priedo 3 ir 4 straipsnį

d) Papildomi įsipareigojimai:

2. DARBUOTOJO įsipareigojimai:

a) Tinkamai atlikti jam pavestą darbа ar užduotis.

b) Optimaliai bei tinkamai naudoti jam patikėtus restorano medžiaginius ir informacinius resursus.

c) Užtikrinti gerą klientų aptarnavimą

d) Palaikyti ggerą restorano įvaizdį bendraujant su klientais, partneriais, tiekėjais ir kitais asmenimis.

e) Papildomi įsipareigojimai:

3. Apmokėjimas

a) PIZZA POMODORORO įsipareigoja mokėti DARBUOTOJUI mėnesinį _____________ atlyginimą

b) Mokėti už dirbtus viršvalandžius sutinkamai su Lietuvos Respublikos įstatymais po _______ už valandа.

c) Iš klientų paliktų arbatpinigių, DARBUOTOJUI paliekami _______% (šis punktas taikomas tik neadministraciniam personalui).

d) Restoranui dirbant nenuostolingai, ______% arba ______ Lt nuo savaitinės apyvartos PIZZA POMODORORO skiria premijoms. PIZZA POMODORORO įsipareigoja mokėti DARBUOTOJUI ______% arba _______ Lt nuo premijoms skirtų lėšų.

4. Papildomos sąlygos nepaminėtos kituose šio darbo sutarties priedo punktuose (nurodyti atitinkamą darbo sutarties priedą) ________________________________________________________________

Šis darbo sutarties priedas sudarytas dviem egzemplioriais , keikvienai šaliai po vieną.

Šalių parašai:

PIZZA POMODORORO DARBUOTOJAS

Parašas: ………………….. ……………………….

Vardas ir pavardė: …………….. ………………………..

Pareigos: ……………………… ………………………..

Data: ……………………… ……………………….