Verslo planas strategijos rengimas UAB „GELNA“ organizacijos strategijos planavimas
TURINYS
TURINYS 1
ĮVADAS 2
1. ORGANIZACIJOS APIBŪDINIMAS 4
2. ORGANIZACIJOS IŠORĖS APLINKOS ANALIZĖ 6
2.1 Tikslinė rinka ir klientai 6
2.2 Partneriai: 8
2.3 Konkurentai 8
3. ORGANIZACIJOS SSGG ANALIZĖ 9
4. ORGANIZACIJOS MISIJA IR VIZIJA 11
5. ORGANIZACIJOS STRATEGINIAI TIKSLAI 12
6. TIKLSŲ REALIZAVIMO STRATEGINĖS PRIEMONĖS 12
7. STRATEGINIŲ PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMO PROJEKTŲ SĄVADAS 13
8. STRATEGIJOS MONITORINGO INDIKATORIŲ SĄRAŠAS 14
IŠVADOS 15
LITERATŪROS SĄRAŠAS 17ĮVADAS
Planavimas – tai visų valdymo sprendimų pagrindas. Pasaulio patirtis įrodė, kad visos organizacijos, didelės ar mažos, žymiai efektyviau dirba jei turi rašytinius planus. Planavimas yra susijęs su viskuo, kas gali paveikti organizaciją, įskaitant šalies ūkį, technologiją, socialinius bei politinius veiksnius. Planavimas betarpiškai susijęs su sstrategija, kuri organizacijos vadybos planas, reikalingas pasirinktiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti. Strateginis planavimas padeda numatyti ir spręsti svarbiausias problemas, susijusias su produktų, paslaugų, jų struktūros, organizacijos elgesio permainomis. Strateginis planavimas – tai problemos sprendimo procesas, siekiant pritaikyti organizaciją jos ateities aplinkai. Tai vienas svarbiausių procesų organizacijos veikloje, nulemiantis jos ateities kursą ir sprendimų priėmimą. Sudėtinė strateginio planavimo dalis yra strategijos rinkodaros planavimas, kuris remiasi fundamentaliu priemonių planavimu įmonės tikslams pasiekti, numatant, kaip įeiti į rinkas ir naudoti rinkodaros programas, atitinkančias iiškeltus tikslus. Rinkodaros strateginis planavimas – tai vienas iš sudėtingo įmonės planavimo proceso etapų galimybių išaiškinimas, tikslų bei uždavinių nustatymas bei strategijos parengimas.
Lietuvos įmonių dėmesys vartotojams dar labai ribotas. Toks požiūris yra ne todėl, kad tai neefektyvu, o paprasčiausiai todėl, kkad nemaža dalis vadovų vis dar nesuvokia vartotojų reikšmės. Svarbiausia yra išsiaiškinti vartotojų poreikius, suprasti jų norus ir reikmes, kad būtų galima efektyviai konkuruoti su kitomis įmonėmis.
Lietuvai tik atkūrus nepriklausomybę įmonės nežinojo, kas tai yra konkurencija, o pastaruoju metu visose ūkio šakose didėja vietinė ir užsienio konkurencija. Dar didesnio užsienio konkurencijos padidėjimo laukiama Lietuvai įstojus į Europos sąjungą. Konkurencijos sąlygomis iš kiekvienos įmonės reikalaujama tam tikrų rinkodaros veiksmų, kurie padeda patraukti vartotojų dėmesį. Norėdama parduoti savo prekes ar paslaugas, įmonė turi gerai nusimanyti apie situaciją rinkoje, jos koncentraciją, plėtimosi galimybes. Rinkos situacijai būdingas nepastovumas, todėl įmonei reikia turėti kiek galima daugiau informacijos apie pokyčius verslo aplinkoje, vartotojų pažiūrų ir elgsenos galimybes.
Norėdamos sėkmingai vystyti veiklą, Lietuvos įmonės privalo spręsti konkurencinių strategijų, nnaujų rinkos segmentų užkariavimo klausimus. Norint pasiekti gerų rezultatų, reikia suvokti rinkodaros planavimo svarbą, tikslus. Kai įmonės skiria mažai dėmesio strateginiam organizacijos veiklos planavimui, jos neretai pasinaudoja klaidingomis prognozėmis arba nustoja egzistuoti, arba tik vegetuoja. Įmonės veiklos planavimas leidžia susieti ir suderinti įvairius veiksmus į vieningą visumą. Kai įmonė planavimo metu bando numatyti kelius savo tikslams pasiekti, tada vyksta strateginis planavimas.
Šiame darbe išanalizuosime UAB GELNA strateginį planavimą, kuris apima:
— organizacijos SSGG analizę;
— įmonės aplinkos analizę ir jos įvertinimą;
— organizacijos strateginių tikslų formulavimą
Darbo ttikslas – parengti UAB GELNA organizacijos strategijos planavimą,.1. ORGANIZACIJOS APIBŪDINIMAS
Įmonės pavadinimas: UAB GELNA UAB GELNA atstovybė Vilniuje
Adresas Klaipėdoje: Baltijos pr. 123-14 Adresas Vilniuje: Laisvės pr. 61b-53
Telefonai: +370 6 8771953; +370 6 390853 Telefonai: +370 2 375335
Faksas: +370 6 390854 Faksas: +370 2 375336
Elektroninis paštas: service@gelna.com, Elektroninispaštas: sales@gelna.com
Puslapis internete : http://www.gelna.com
GELNA UAB – transporto logistikos kompanija specializuojanti savo veiklą krovinių transportavime jūros ir oro transportu iš ir į Azijos, Amerikos šalis, savo veiklą pradėjusi nuo 1998m. Pirmaisiais metais pagrindinės įmonės veiklos kryptys buvo:
• Krovinių gabenimas pilnais jūriniais konteineriais (FCL)
• Smulkių krovinių (dalinių) gabenimas jūriniais konteineriais (LCL)
• Krovinių gabenimas pilnais autotreileriais
• Smulkių krovinių gabenimas autotreileriais
Laikui bėgant įmonė pasirašė sutartį su konteinerių jūrinės linijos kompanija ir tapo jų atstovais išvežiojant konteinerius iš Klaipėdos uosto. Prasiplėtė įmonės veiklos sfera, padidėjo paslaugų įvairovė. Prie ankstesnių UAB GELNA paslaugų prisidėjo:
• konteinerių transportavimas sausuma
• muitinės tarpininkų paslaugos
• klientų visapusiškas atstovavimas muitinėje
UAB GELNA agentų ir partnerių tinklas dengia visą pasaulį. Tai užtikrina savalaikį ir efektyvų krovinio judėjimo kontroliavimą. Šiuo metu jūriniams konteinerių pervežimams firma naudoja šias linijas: MSC, Hanjin, Cho Yang, Lykes, Yang Ming, POL ir kt., oro krovinių transportavime – visas avialinijas atliekančias reisus į arba iš Vilniaus oro uosto.
Šiuo metu UAB GELNA siūlo importo ir eksporto paslaugas į šias šalis:
• Azijos šalys: TTaivanis, Hong Hong’as, P.Koreja, Kinija, Vietnamas, Singapuras, Saudo Arabija, Sirija, Izraelis ir kt.
• Š. Amerikos R ir V pakrantės.
• Australija
Įmonė sprendžia problemas susijusias su nestandartinių krovinių ar krovinių reikalaujančių specialių transportavimo sąlygų gabenimą.
Atsižvelgdama į mūsų rinkos pajėgumus, UAB GELNA siūlo smulkių krovinių gabenimą (LCL), kuris nereikalauja didelių lėšų, sandėliavimo sąnaudų ir tuo pačiu yra greitas ir efektyvus. Tokie krovinai užima tik nedidelę jūrinio konteinerio dalį. Mažų krovinių gabenimas reikalauja ypač daug dėmesio ir pastangų, kadangi firma nori, kad krovinys kuo greičiau, efektyviau ir taipogi pigiau pasiektų užsakovą. Šiandien tai aktualu mažosioms Lietuvos įmonėms, kurios neturi galimybių pirkti (sandėliuoti) prekes ar žaliavas dideliais kiekiais.
Įmonėje šiandien dirba 15 darbuotojų ir jų skaičius nuolat didėja. Pagrindinę įmonės darbuotojų struktūrą sudaro transporto organizavimo, logistikos specialistai, muitinės tarpininko atstovai, prekių deklarantai, finansininkai, draudimo agentas.
Kadangi daug UAB GELNA klientų yra Vilniuje, Kaune bei kituose miestuose, įmonė 1999m įsteigė savo filialą Vilniuje. Čia firma pradėjo teikti smulkių krovimių gabenimą oro transportu.(Vilniaus oro uostas). Vilniaus filiale šiandien dirba 3 darbuotojai. Išskirtinis UAB GELNA bruožas tai jaunas ir kvalifikuotas kolektyvas. Aš manau, jog tai nulemia greitą, efektyvų firmos darbą bet kokiomis sąlygomis.
Šiuo metu UAB GELNA teikiamos paslaugos:
• Jūrų transportas (LCL, FCL, NVOCC)
• Oro transportas (atskiros siuntos arba konsolidavimas)
• Geležinkelių transportas
• Muitinės dokumentų tvarkymas bbei konsultavimas
• Negabaritinių krovinių transportavimas
• Pavojingų krovinių transportavimas
• Krovinio pristatymas nuo „durų iki durų“
• Krovinio sekimas nuo siuntėjo iki gavėjo
• Draudimo paslaugos
UAB GELNA yra šių organizacijų narė:
World Cargo Alliance – tai didžiausia pasaulinė nepriklausomų ekspeditorių sąjunga, kurios nariai specializuojasi oro ir jūros transporto srityse. www.worldcargoalliance.com
T.O.P.S. Line NVOCC www.tops-logistics.com
LINEKA – Lietuvos nacionalinė ekspeditorių sąjunga. www.lineka.lt
UAB GELNA moto – nuolat tobulinti pajėgumus ir būti rinkos priešakyje.2. ORGANIZACIJOS IŠORĖS APLINKOS ANALIZĖ
2.1 Tikslinė rinka ir klientai
Įmonės vartotojas gali būti bet kuri įmonė ar organizacija bei fiziniai asmenys , kuriems yra reikalingos transporto paslaugos, t.y. jei ji sugalvoja eksportuoti ar importuoti tam tikrą produkcijos kiekį, tiekia arba atsiveža žaliavas iš kitų šalių, valstybių. Tokiai įmonei yra neefektyvu ir nenaudinga pačiai rūpintis savo prekių, žaliavų transportavimu. Būtent todėl ji savo rūpesčius patiki transporto/ekspedicinei kompanijai, kur šią paslaugą atlieka tik labai gerai savo darbą išmanantys kvalifikuoti darbuotojai. Ypač populiarėja įmonės teikiama smulkių krovinių pervežimo paslauga.
Norėčiau pateikti pervežtų LCL krovinių kiekius 1999-2003m.:
Dižiausi įmonės klientai :
• VP MARKET UAB;
• SENUKŲ PREKYBOS CENTRAS UAB;
• SIGNEDA UAB;
• ARSENALAS EHG UAB;
• DROBĖ AB;
• NEMUNAS AB;
• AUTOAIBĖA UAB;
• MSC VILNIUS UAB;
• FIMA UAB ;
• AIKADA UAB;
• VILNIAUS VINGIS AB;
• DOKLAS UAB;2.2 Partneriai:
• ĮMONĖS PARTNERIAI IR AGENTAI;
• MSC –VILNIUS UAB;
• MEGA – FREIGHT GMBH;
• SEA BRIDGE GMBH;
• CHINA SEA MARINE NETWORK LIMITED;
• ARGENTS EXPRESS IR KT.2.3 Konkurentai
Kiekviena kompanija norėdama išlikti rinkoje privalo konkuruoti su kitomis “ant
kulnų” lipančiomis įmonėmis. Ne išimtis ir UAB GELNA.
Įmonės konkurentai:
• BALTIC FREIGHT SERVICES UAB
• KONEKTA CARGO UAB
• AD REM UAB
• LITMA UAB
• GERME LOGISTICS UAB
• MARITINA UAB
• ARIJUS UAB
• BALTIJOS GRUPĖ UAB
Įmonei puikiai sekasi konkuruoti su kitomis įmonėmis aukšta aptarnavimo kultūra, žema kaina, patikimumu, išskirtinių paslaugų teikimu, kurių neteikia kitos komapnijos.3. ORGANIZACIJOS SSGG ANALIZĖ
Sritis Teiginiai Tendencijos Veiksmų planas
S 1. Platus agentų tinklas visame pasaulyje. UAB “GELNA” nuolat ieško naujų agentų įvairiose šalyse, todėl jų skaičius nuolat didės. Palaikyti gerus santykius su visais agentais, ir nuolat plėsti jų tinklą.
2. Įmonė sprendžia problemas susijusias su nnestandartinių krovinių ir krovinių reikalaujančių specialių transportavimo sąlygų gabenimu. Nestandartinių krovinių gabenimo kiekis nuolat didės, kadangi tokių krovinių vengia daugelis transporto kompanijų. Plėtoti šią transporto sferą, nuolat ieškant naujų klientų, kuriems svarbi ši problema.
3. Efektyvus ir savalaikis krovinio transportavimas Krovinių transportavimo laikas nuolat trumpės. Krovinio transportavimui stengtis parinkti kuo tinkamiausią gabenimo maršrutą, atsižvelgiant į kliento poreikius
4. Dirba tik kvalifikuotas, savo darbą išmanantis personalas UAB “GELNA” vykdys griežtą atranką priimant naujus kompanijos darbuotojus. Raginti ir suteikti visas sąlygas kompanijos darbuotojams nuolat tobulėti ir kelti kvalifikaciją.
5. Smulkių krovinių ((LCL) tarptautinis pervežimas UAB “GELNA” siūlo šią paslaugą atsižvelgdama į Lietuvos rinkos pajėgumus. Manau, kad situacija Lietuvoje artimiausiu metu turėtu nekisti. Ir toliau intensyviai plėtoti šią paslaugą, kartu mažinat transportavimo kainą ir trumpinant transportavimo laiką.
6. Aukštas įmonės technikos lygis (informacinės technologijos) Toliau bus ttobulinamos informacijos perdavimo sistemos Neatsilikti nuo technikos naujovių
Sritis Teiginiai Tendencijos Veiksmų planas
S 1.Įmonė neturi savo transporto Esant finansinei galimybei įsigyti autotransportą. Pasinaudoti galimybe, paėmus iš banko paskolą įsigyti savo transportą.
2. Įmonė neturi elektroninės pardavimo sistemos Firmos interneto svetainėje bus įrengta elektroninė pardavimo svetainė. Pertvarkyti firmos svetainę internete, įdiegiant elektroninę pardavimo sistemą, taip pritraukti dar daugiau klientų.
3. Mažas įstatinis kapitalas Įstatinis kapitalas didės, investuojant pelną Investuoti įmonės pelną autotransporto įsigijimui.
4. Silpnai vystoma rinkodara Manau, kad po 3m, GELNA UAB galės sau leisti turėti atskirą marketingo skyrių. Suteikti galimybę įkurti marketingo skyrių, skiriant daugiau lėšų reklamai.
G Patogi geografinė padėtis Puikios galimybės vystyti tranzitą Ieškoti agentų NVS šalyse
G 1. Didelis konkurentų skaičius Konkurentų skaičius nuolat didės Užkariauti rinką gerinant paslaugų kokybę, užsitarnauti klientų pasitikėjimą.
2. Nuolat besikeičiantys Lietuvos įstatymai Tikimasi, kad Lietuvos įstatyminė bazė Lietuvoje stabilizuosis Greitai reaguoti į įstatymų pasikeitimus
3. Silpna Lietuvos ekonominė padėtis Tikimasi, kkad ekonominė padėtis Lietuvoje stabilizuosis Lietuvai įstojus į ES4. ORGANIZACIJOS MISIJA IR VIZIJA
UAB GELNA misija: transporto ir logistikos paslaugos per minimalų laiką už prieinamą kainą. Įmonėje yra daroma viskas, kad krovinys kuo greičiau pasiektų užsakovą. Taip pat yra stengiamasi tai padaryti kuo pigiau t.y. mažinti transportavimo kaštus. Tai ypač aktualu šiai įmonei, kadangi ji didžiają savo krovinių dalį transportuoja jūriniais konteineriais, o jie dažniausiai yra plukdomi per kelis uostus: pakraunami, iškraunami ir t.t., o tai užima nemažai laiko. Kol konteineris ppasiekia Lietuvą iš kito žemyno pvz. Š. Amerikos praeina 30 dienų. Kol konteineris pasiekia galutinį paskirties tašką praeina dar 5 dienos. Šį laiko tarpą yra stengiamasi trumpinti pačiais įvairiausiais būdais, stropiai organizuojant ir planuojant krovinio transportavimą, pasitelkus šiuolaikines informacines technologijas, gaunant tikslią informaciją apie krovinio buvimo vietą, numatomą judėjimo grafiką.
Bendrovė laikosi nuolatinio tobulėjimo nuostatos, kur didžiausias dėmesys sutelktas esamų ir būsimų vartotojų poreikių tenkinimu.
UAB GELNA vizija apima daug labai skirtingų elmentų:
Įmonės praeities vizija. Įmonės veiklos pradžioje vizijos supratimas buvo labai menkas ir šiuo metu praeities viziją galima indentifikuoti kaip veiklos įsisavinimu ir pastangomis išsilaikyti konkurencinėje rinkoje, sukuriant stiprią transporto kompaniją;
Esamos įmonės vizija. Penkeri metai rinkoje įmonės vadovus skatino kurti ir ieškoti vis naujos veiklos sferų. Šie ieškojimai įmonės vadovybę organizavo domėtis strateginiu veiklos planavimu, o tuo pačiu ir veiklos planavimu. Kiekviename naujos veiklos kūrimo etape bendrovė pirmiausia sukuria savo veiklos viziją. Šiuo metu įmonėje veikia keletas atskirų biznio vienetų. Kiekviena šių veiklų susijusi pirmiausia su pelno gavimu, tačiau kiekviena veikla siejasi su bendra įmonės vizija. Dabartinė įmonės vizija tai – konkurentabili, stabili bei moderni įmonė.
Būsimos įmonės vizija. Ateities viziją sunkiausia apibrėžti, nes ją sąlygoja daugelis ateities veiklos aplinkybių, ateities rinkos sąlygos ir daugelis kitų veiksnių. Esant konkurencinei rinkai yra labai ssunku sukurti būsimas bendrovės veiklos sferas, kuriose atsispindėtų būsimos įmonės vizija. UAB GELNA ateityje siekia tapti kurios nors pasaulinės jūrinių konteinerių linijos atstovu Klaipėdoje.5. ORGANIZACIJOS STRATEGINIAI TIKSLAI
GELNA UAB savo strateginės veiklos planavimą sieja su rinkos pozicijos tikslais. Nustatyti šie įmonės strateginiai tikslai:
1. LCL (dalinių) krovinių pervežimų didinimas.
2. Atsovybės steigimas NVS šalyse.
3. Tapti tarptautinės jūrinių konteinerių linijos atsovu Lietuvoje.
Organizacijos strateginiai tikslai yra suderinti su įmonės strategine situacija ir konkurencine pozicija krovinių gabenimo rinkoje.
LCL krovinių pervežimų skaičius nuolat auga, ši tendencija turėtų nekisti. Tai matome iš duomenų pateiktų lentelėje nr. 1.
Įsteigus atstovybę NVS šalyse didėtų tranzitinių krovinių srautai į šias, vis sparčiau į tarptautine prekyba besiskverbiančias šalis.
Tapus jūrinių konteinerių linijos atsovu Lietuvoje UAB GELNA užimtų lyderio pozicijas šioje rinkoje.6. TIKLSŲ REALIZAVIMO STRATEGINĖS PRIEMONĖS
Pirmajam tikslui pasiekti įmonėje turi būti įsteigtas LCL krovinių pervežimų padalinys. Jame įdarbinti aukštos kvalifikacijos tarptautinių krovinių gabenimo specialistus. Reklamuoti šią paslaugą vietiniuose bei tarptautiniuose įmonių kataloguose siekiant pritraukti kuo daugiau vartotojų. LCL padaliniui įsteigti UAB GELNA numato skirti 9000 lt., o šios paslaugos reklamai ketinama skirti 3000lt. Tam bus panaudotos įmonėje sukauptos lėšos.
Įsteigti atsovybę NVS šalyse bei plėtoti veiklą pasinaudojant vietinių transporto specialistų patirtimi. Įsigyti patalpas, sukurti pastovius krovinių judėjimo maršrutus iš Lietuvos į NVS šalis užmezgiant kkontaktus su pastoviais užsienio partneriais. Atstovybei įsteigti numatoma skirti 160 000lt. Šias lėšas įmonė numačiusi gauti pasinaudojus bankų kredito paslauga.
Sudaryti bei pateikti jūrinių konteinerių linijos atstovavimo projektą Lietuvoje atstovybių neturinčioms užsienio įmonėms tokioms kaip HANJIN SHIPPING, MING YANG, NYK LOGISTICS ir kt. Šiam projektui įgyvendinti numatoma skirti 5000lt. panaudojus įmonėje sukauptas lėšas.7. STRATEGINIŲ PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMO PROJEKTŲ SĄVADAS
UAB GELNA LCL krovinių pervežimų kiekių didinimo projektų sąvadas:
1. LCL krovininių pervežimų padalinio įkūrimo projektas;
2. Darbuotojų atrankos bei paruošimo projektas;
3. Naujų klientų paieškos projektas;
4. Reklaminės kompanijos rengimo projektas.
Atstovybės steigimo NVS šalyse projektų sąvadas:
1. Patalpų paieškos bei įsigijimo NVS šalyse projektas;
2. Darbuotojų atrankos bei paruošimo projektas;
3. Darbuotojų komandiravimo į NVS šalis projektas;
4. Naujų klientų NVS šalyse paieškos projektas;
5. Atstovybės NVS šalyse reklaminės kompanijos rengimo projektas.
Tapti tarptautinės jūrinių konteinerių linijos atsovu Lietuvoje projektų sąvadas:
1. Pasiūlymų pateikimas tarptautinėms jūrinių konteinerių linijoms projektas;
2. Sutarties sudarymo su tarptautine jūrinių konteinerių linija projektas.8. STRATEGIJOS MONITORINGO INDIKATORIŲ SĄRAŠAS
Pirmojo strateginio tikslo (LCL krovininių pervežimų didinimas) monitoringo indikatoriai:
1. Užsakymų LCL kroviniams pervežti skaičiaus augimas;
2. Pervežamų LCL krovinių kiekio didėjimas;
3. Pajamų gaunamų iš LCL krovinių pervežimų augimas;
4. Pelninga LCL krovinių pervežimų padalinio veikla.
Antrojo strateginio tikslo (atstovybės steigimo NVS šalyse) monitoringo indikatoriai:
1. Atstovybės NVS šalyse įkūrimas;
2. Sėkminga atstovybės NVS šalyse veikla;
3. Tranzitinių krovinių į NVS šalis srauto didėjimas.
Trečiojo strateginio tikslo ( tapti tarptautinės jūrinių konteinerių linijos atstovu Lietuvoje) monitoringo indikatoriai:
1. Sutarties pasirašymas
su tarptautine jūrinių konteinerių linija.
2. Pervežamų jūrinių konteinerių kiekio didėjimas.
3. Pajamų gaunamų iš jūrinių konteinerių pervežimų augimas.IŠVADOS
Šiuolaikinės ekonomikos sąlygomis nebeįmanoma sėkmingai vystyti įmonės veiklos, pasikliaujant vien jos vadovų ar savininkų intuicija bei praktinėje veikloje sukaupta patirtimi. Spartėjant gyvenimo tempui, greitėja mikro bei makro aplinkų pokyčiai. Rengiant įmonės strategiją labai svarbu įvertinti įmonės turimas galimybes, esamą pajėgumą, produkto ar paslaugos konkurentabilumą esamoje rinkoje ir argumentuotai pasirinkti tinkamą organizacijoe veiklos strategiją. Visų strategijų pagrindinis tikslas – sukurti veiksnių sistemą, leidžiančią greičiau pasiekti norimus rezultatus. BBūtent organizacijos veiklos strateginis planavimas leidžia susieti ir suderinti įvairius įmonės veiksnius į vieningą visumą ir pasiekti geriausią rezultatą. Efektyvi organizacijos veiklos strategija, kurią supranta ir priima darbuotojai, užtikrina įmonės veiklos ir siekių vienovę.
Nuo pirmųjų UAB GELNA gyvavimo dienų įmonė nuosekliai siekė savo užsibrėžtu tikslų: įsteigtas įmonės filialas Vilniuje, pradėta muitinės tarpininko veikla, smulkių krovinių pervežimai. Tuomet šie tikslai buvo formuojami įmonės savininkų bei vadovų iniciatyva nerengiant jokių strateginių planavimų. Sėkmingas šių tikslų įgyvendinimas bei nuolat stiprėjanti konkurencija krovinių vvežimo srityje paskatino įmonę kurti konkrečius strateginius tikslus bei siekti šių tikslų įgyvendinimo norint užimti rinkos lyderės poziciją.
Išanalizavę UAB GELNA strateginį planą matome, jog įmonė turi užsibrėžusi kelis strateginius tikslus:
1. LCL (dalinių) krovinių pervežimų didinimas.
2. Atsovybės steigimas NVS šalyse.
3. Tapti tarptautinės jjūrinių konteinerių linijos atsovu Lietuvoje.
Kiekvienam šių tikslų pasiekti UAB GELNA suformavo tikslų realizavimo strategines priemones, šių priemonių įgyvendinimo projektų sąvadą bei numatė lėšas reikalingas tikslams įgyvendinti. Turėdama šią informaciją įmonė gali tiksliai planuoti savo biudžetą bei tolimesnę veiklą.
Atsižvelgiant į UAB GELNA užimamą padėtį krovinių pervežimų jūriniais konteineriais rinkoje, bei šios rinkos kitimo tendencijas, ateityje galime teigti, jog įmonei pavyks įgyvendinti šiuos strateginius tikslus per artimiausius penkerius metus.LITERATŪROS SĄRAŠAS
1. Bagdzevičienė R., Sakalas A. Įmonių planavimas. 1994, Kaunas
2. Banytė J. Marketingo strategijos parengimas paslaugų įmonėje.VDU. 1996, Kaunas
3. Bazaras Ž., Markšaitis D., Sapragonas J. Europos transporto sistemos. 1999, Kaunas
4. Jucevičius R. Strateginis organizacijų vystymas. 1998, Pasaulio lietuvių kultūros ir mosklo švietimo centras.
5. Kindurys V. Paslaugų rinkodara, 1998, VU leidykla.
6. Kuvulytė R. Tarptautinė rinkodara, 1998, KTU.
7. Palšaitis R. Operatyvinis ir sstrateginis transporto veiklos planavimas logistikos sistemoje, 1995, Vilnius.
8. Palubinskas G.T. Strateginio planavimo procesas, 1997, Kaunas.
9. Seilius A. Firmos kūrimas ir valdymas, 1994, Klaipėda.
10. Seilius A. Organizacijų tobulinimo vadyba, 1998, Klaipėda.
11. Vitkienė E. Paslaugų rinkodara, 1999, Klaipėda.
12. UAB GELNA pateikta medžiaga.