Verslo idėja

TURINYS

Įvadas 3

1. Verslo idėja 4

2. Verslo ypatumai 5

3. Rinkos apžvalga 7

4. Konkurencijos analizė 9

Išvados 11

Literatūra 12

ĮVADAS

Lietuvai įstojus į Europos Sąjungą daugelis jaunimo apkeliavo nemažą dalį Europos, didžiuosiuose miestuose neaplenkdami ir naktinių pasilinksminimo vietų. Vakarų Europoje klubinė kultūra gyvuoja jau trečią dešimtmetį kai tuo tarpu Lietuvoje ši kultūra žengia pirmuosius žingsnius. Dėl šių priežasčių dabartinis jaunimas nori vis kokybiškesnių ir didesnius reikalavimus atitinkančių pramogų.

Darbo tikslas: aprašyti verslo idėją.

Darbo objektas: naktinis klubas „Kubas“

Atlikimo metodika: mokslinės literatūros analizė, statistinių duomenų analizė.

1. VERSLO IDĖJA

Šiuo metu Lietuvoje vis didesnę ppasiūlą ir paklausą įgyja pramogų verslas. Kurti naktinį klubą „Kubas“ paskatino ne menka, o itin nekokybiška ir nekryptinga šio pobūdžio paslaugų pasiūla Panevėžyje bei prastas ir nemaksimalus kliento norų tenkinimas.

Pagrindinė verslo idėja – kokybiškų naktinių pramogų organizavimas, į naktinį klubą kviečiant geriausius Lietuvos bei žinomus užsienio diskžokėjus bei jų šou programas. Pagrindinis įmonės konkurentas yra naktinis klubas „VIP martini club“, tik prieš metus pradėjęs savo veiklą, tačiau šis klubas specializuojasi pop kultūroje ir yra skirtas šiek tiek vyresnei publikai. KKiti klubai stiprios konkurencijos nesudaro dėl savo mažo dydžio, netinkamos vietos arba paprasčiausiai yra seni ir lankytojams atsibodę. Klubas „Kubas“ orentuojasi į jaunimą nuo 18 iki 30 metų, kurie kokybiškų pramogų ieško sostinės ar kitų miestų klubuose, kuriuose vieši ir ssavo programas atlieka tokios užsienio žvaigždės kaip 16B, Lexicon Avenue, Deep Dish ir kt., o vakarėlius organizuoja žinomos komandos kaip „Atari“, „Pure“ ar „RyRalio“. Naudodamiesi jų patirtimi šiuos vakarėlius perkelsime į provincija dažnai pavadinamą Panevėžio miestą. Bilietų kainos „Kube“ nebus didžiausios, ir galbūt vienintelės mieste atitiks kainos ir kokybės santykį.

Būtent ne jau stereotipu mūsų mieste tapęs naktinių klubų modelis, o vakarietiškas ir pigus bei tikslingai veikiantis naktinis klubas mums suteikia tikrai geras galimybes įsitvirtinti rinkoje bei kokybiškai tenkinti klientų poreikius, juolab, kad klubas įsikurs pačiame miesto centre dabartinėje sporto salėje Laisvės a. 4.

Naktinį klubą planuojama įsteigti nuomojamose patalpose. Pasirinkta vieta įmonei įkurti yra patogi, kadangi tai yra miesto centras ir čia vyksta pagrindinis judėjimas, taip pat šiuo metu ten esanti ssporto salė yra lengvai ir ne itin brangiai rekonstruojama.

2. VERSLO YPATUMAI

Pagrindinis mūsų veiklos tikslas tenkinti Panevėžyje likusio ar į jį sugrįžusio aktyvaus jaunimo nuo 18 iki maždaug 30 metu amžiaus poreikius, kad jiems norint turiningai praleisti savaitgalius nebereiktu važinėti į Vilniaus ar Kauno naktinius klubus (Būtent šiuose miestuose vyksta daugelis renginių aktyviam ir naujoves mėgstančiam jaunimui) bei gauti maksimalų pelną užimant bent 30% paslaugos rinkos mieste. Taip pat pakelti Panevėžio miesto klubinio judėjimo lygį į daug aukštesnį nei dabar.

Šiuos ppagrindinius tikslus galima išskirti keletą smulkesnių veiklos momentų, padėsiančių juos įgyvendinti:

1. Aukšto lygio programa pasitelkiant žymius diskžokėjus, šokėjus ir t.t.

2. Ypatingai gera garso bei apšvietimo sistema.

3. Jauki ir patogi poilsiui aplinka.

4. Profesionaliai padaryta ypač stilinga klubo bei renginių reklama.

5. Garantuotas kiekvieno lankytojo saugumas.

6. Ypatingas aptarnavimas dėl kruopščiai atrinktų darbuotojų – savo srities profesionalų.

7. Radijo laida „Kubas“ radijo stotyje „Pulsas“.

Pagrindinė klaida konkurentų naktiniuose klubuose yra didžiulės investicijos į interjerą ir dažnai nereikalingas bei daug kainuojančias jo detales, taip pat nepakankamai lėšų skiriama klubo lankytojų apsaugai. Naktiniame klube „Kubas“ interjerą rengsime patys pasitelkdami patirtį, įgytą aplankius daugelį Lietuvos bei užsienio naktinių pasilinksminimo vietų. Interjeras bus minimalistinis panaudojant medžio bei metalo derinį, apsauga prie durų užtikrins apsaugos policija, o klubo viduje apsaugos firma. Planuojame, kad vieno vakaro metu klubą aplankys nuo 250 iki 400 žmonių, todėl didžiąją klubo dalį sudarys šokių aikštelė. Taip pat bus įrengti du barai priešinguose salės kampuose, kas garantuos greitą ir kokybišką aptarnavimą ir apsaugos nuo grusčių. Sėdimos vietos bus įrengtos aplink šokių aikštelę, planuojama kad jų bus apie 200, taip pat prie įėjimo į šokių salę bus įrengti rubinė, tualetai ir poilsio patalpa su minkštais sėdmaišiais.

Įrengsime modernią apskaitos sistemą, kuri suteiks nenutrūkstama apskaitos ir kontrolės sistemą. Prioritetų atžvilgiu tiek klubo barų veikla, ttiek klubo diskoteka būtų traktuojama vienodai (t.y. būtų suteikiama vienodas svarbumas). Programų organizavimui vadovaus savininkas-vadovas, kuriam vadovas-kuratorius. Šiame klube visos programos bus organizuojamos pagal naujausias muzikos bei klubinės kultūros tendencijas pasaulyje. Ypatingas dėmesys bus skiriamas savireklamai ir vardo kėlimui ne tik Panevėžio ribose. Klubas dirbs:

Ketvirtadieniais nuo 22 iki 03 val.

Penktadieniais ir šeštadieniais nuo 22 iki 06 val.

Neatmetama galimybė, kad diskotekos bus organizuojamos ir kitomis savaitės dienomis nustatant labai mažą įėjimo mokestį arba jo iš viso neimant. To priežastis – kad prisirinktų kuo daugiau lankytojų ir klubo baras turėtų didesnę apyvartą. Taip pat klubas neturės virtuvės nes dirbant tik naktimis tai nepasiteisina dėl didelių atlyginimų virėjoms, licenzijos gavimo aplinkybių ir dėl itin nedidelio maitinimo naktį poreikio.

Kaip jau minėjome naktinis klubas „Kubas“ siūlys išskirtinio pobūdžio pramogas diskotekose su išskirtiniais diskžokėjais bei įdomiomis bei originaliomis programomis ar vakarėliu ciklais. Jis išsiskirs savo kukliu, bet stilingu interjero dizainu bei ypatinga garso bei apšvietimo sistema. Apie renginius lankytojai sužinos iš skrajučių, sms žinučių, laikraščių, elektroniniu paštu ar iš klubo interneto svetainės. Klubas pasiliks teisę į vidų neįsileisti įtartinų ar nepageidaujamų bei jaunesnių nei 18 metų asmenų. Skirtingai nuo konkurentų čia nebus teikiamos maitinimo paslaugos bei biliardas, nes įmonė visas investicijas skirs į renginių ir aptarnavimo kkokybę ir taip neleis nuobodžiauti lankytojams. Kiekvieną savaitgalį savo setus klube gros garsūs Lietuvos diskžokėjai, o kartą per mėnesį viešės svečias iš užsienio. Bus vykdomos nuolaidos įėjimui pateikus skrajutę ar sms, neatmetama ir lojalumo programos galimybė.

3. RINKOS APŽVALGA

Rinką galime apibrėžti kaip pardavėjų ir pirkėjų susitikimo vietą, kur prekių mainų proceso metu veikia pasiūlos ir paklausos pusiausvyrą reguliuojantis mechanizmas išreiškiamas prekių verte – kaina. (Virvilaitė R. P. 19, 1997)

Panevėžyje gyvena 117 tūkst. gyventojų. Klubų pagrindiniai lankytojai yra jaunimas nuo 18 iki 30 metų. Mieste gyvena daugiau nei 32 tūkst. žmonių gimusių 1976-1988 metais. Šiuo metu „VIP martini club“ yra didžiausias ir daugiausiai lankytojų pritraukiantis klubas, bet net penktadieniais (lankomiausia klubų diena) jame būna tik apie 400 lankytojų. Kiti klubai pritraukia tik po kelias dešimtis, ar kelis šimtus lankytojų. Taigi maksimaliai penktadieniais Panevėžio klubus, kaip laisvalaikio praleidimo būdą, renkasi tik apie 1500 18 – 30 metų jaunimo. Didelė dalis jaunimo važiuoja į kitų miestų klubus, arba visai nesirenka klubų, kaip vienos iš laisvalaikio praleidimo alternatyvų. Mūsų klubo tikslinė rinka bus ta jaunimo grupė, kurios norų negali patenkinti Panevėžyje veikiantys klubai. Mes jiems pasiūlyme savitą stilių ir tai, dėl ko jie važiuoja į kitų miestų klubus.

Pasinaudojome viename iš

naktinių klubų atlikta anketine apklausa. Susumavus rezultatus paaiškėjo, kad potencialūs klubų lankytojai renkasi laisvalaikio praleidimo vietą Panevėžyje pagal:

1. saugumą 30%

2. kainą 24%

3. vakaro programą 16%

4. draugų pasirinkimą 12%

5. besirenkančią publiką 8 %

6. aptarnavimą 6%

7. kitą (ventiliacija, „veido kontrolė ir t.t.) 4%

Tai pirminiai rinkos tyrimo duomenys, kurie yra tapatūs su antriniais duomenimis iš Statistikos departamento.

Jau minėjome, kad užtikrinsime apsaugą ir vykdisime griežtą „veido kontrolę“ taip stengdamiesi užtikrinti tik originalios ir draugiškos publikos kontingentą. Į vakaro programą bus investuojamos didelės lėšos, todėl tai turėtų pritraukti daug lankytojų nepaisant to, kkad įėjimo kaina lyginant su konkurentais bus šiek tiek aukštesnė.

Taigi, išsiaiškinome, jog mūsų siūlomos paslaugos atitiks vartotojų poreikius, kadangi paslaugą vykdysime naujovišku orentuotu į konkurentų klaidas būdu, užtikrinant daugelį pagrindinių apklausoje lankytojų paminėtų kriterijų. Galbūt tik kaina nebus mažiausia rinkoje, tačiau manome, kad kainos ir kokybės santykis tikrai privilios lankytojus nes dauguma mūsų tikslinės rinkos žmonių išleidžia pakankamai daugiau pinigų bilietui ir kelionei rinkdamiesi tokias pramogas kituose miestuose. Tai sąlygoja neformalaus, europietiško jaunimo pasilinksminimo vietų Panevėžyje deficitas ir netgi jų nnebuvimas. Ši atsiradusi niša mums beveik garantuoja tvirtą įsitvirtinimą rinkoje.

Žinant ko vartotojas nori ir pageidauja, galima nustatyti rinkos segmentą, t.y. rinkos suskaidymą į smulkias vienalytes dalis. Tai padeda nustatyti galimybes ir parinkti tinkamesnę strategiją, įgalinančią geriau tenkinti vartotojų poreikius.

1. llentelė

Tikslinės rinkos nustatymas

Tikslinė

rinka Lytis Amžius Darbo

vieta Šalis

Jauni, be kompleksu žmonės visi 18-32 Nuo studento iki verslininko Lietuva

4. KONKURENCIJOS ANALIZĖ

Konkurencija yra horizontali. Mes varžomės su kitais klubais toje pačioje rinkoje ir tenkiname tuos pačius klientų poreikius.

Imantis verslo svarbu nustatyti kas yra mūsų įmonės konkurentai, apibendrinti ir įvertinti konkurentų savybes tiek stipriąsias, tiek silpnąsias. Konkurentų apibendrinimui ir jų įvertinimui sudarysime lentelę, kurioje atsispindės visos jų pagrindinės savybės lyginant su mūsų įmone.

2. lentelė

Įmonės pavadinimas Interjeras Programos Apsauga Kainų

politika Reklama Techninė bazė Aptarnavimas

“VIP martini club” 4 4 3 4 3 3 3

“Egivela” 3 2 2 3 2 4 3

“Krezo” 3 2 3 4 1 1 2

“Randez Vous” 4 2 2 3 2 2 4

“Kubas” 3 5 4 4 5 4 4

Reikšmės: 5-labai gerai, 4- gerai, 3- patenkinamai, 2- blogai, 1- visiškai blogai.

Įvertinę kiekvieną rodiklį, galime nustatyti didžiausius įmonės konkurentus. Konkurentai pasirinkti tie, kurie yra arčiausiai mūsų įmonės ir, kurie turi didžiausią įtaką mūsų įmonės gyvavimui. Įmonė gavusi 4 balus yra potenciali bei aktyvi konkurentė naktinių pramogų rrinkoje. IĮ „Kubas“ didžiausią įtaką šiai rinkai daro „VIP martini club“ klubas. Jis yra pats naujausias, išsiskiria prabangiu interjeru, siūlo daugiausiai skirtingų paslaugų, jame sumontuota naujausia aparatūra mieste. Šis klubas taip pat vienintelis mieste taiko lojalumo sistemą, pritaikydamas įvairias nuolaidas klubo nariams. Todėl nenuostabu, kad jis yra ir pats populiariausias. Kiti miesto klubai net iš tolo neprilygsta šiam klubui. Gera techninę bazę ir dideles patalpas taip pat turi „Egivela“, tačiau ji neturėjo stiprios vadybos bei geros apsaugos, neinvestavo į reklamą iir šiuo metu laikosi tik iš moksleivių diskotekų bei uždarų renginių. Be „VIP martini club“ šiokią tokią konkurenciją sudarys tik „Krezo“ klubas. Jis negali varžytis programų, reklamos, techninės bazės srityse, tačiau jis yra pačiame miesto centre beveik priešais musų planuojamą įrengti klubą. „Krezo“ neatims tikslinių lankytojų, tačiau gali privilioti praeinančius pro šalį dėl mažos įėjimo kainos. Mūsų privalumas prieš šį konkurentą – „Krezo“ talpina vos 120-150 lankytojų, todėl visi pasirinkę vakarą praleisti šiame klube gali nesutilpti ir tokiu atveju rinktis kitoje gatvės pusėje esantį klubą „Kubas“. Kiti naktiniai klubai net visi kartu nesudaro stiprios konkurencijos. Taip yra todėl, kad daugelyje šių klubų mažai dėmesio skiriama klubo repertuarui, kituose per silpna apsauga. Taip pat pasenęs ir visiems atsibodęs, neoriginalus vidaus interjeras. Lietuvoje paplitusi nuostata, kad naktinio klubo interjerą reikia keisti kas 2-3 metus. Kitu atvėju klubas pradeda senti ir po truputi praranda gerą vardą. Šie klubai yra paprasčiausiai per maži, kad galėtu konkuruoti su „VIP martini club“ ar „Krezo“. Stipriausias ir pagrindinis mūsų konkurentas yra „VIP martini club“ klubas. Nors ir čia egzistuoja aptarnavimo bei programų jaunesniam nei 30 metų jaunimui problema.

Tikėtina, kad mūsų klubas ir „VIP martini club“ pasidalins apie 80% rinkos pusiau. Šis santykis pastoviai svyruos, priklausomai nuo klubų kkūrybiškumo. Aiški mūsų klubo persvara bus juntama tik kurį laiką po atidarimo. Jei kolektyvas pakankamai kūrybiškas ir rodo daug iniciatyvos, šią persvarą galima išlaikyti ir žymiai ilgiau ar net per visą egzistavimo laikotarpį.

IŠVADOS

1. Pagrindinė verslo idėja – ikūrti Panevėžio mieste naktinį klubą.

2. Pagrindinis veiklos tikslas tenkinti Panevėžyje likusio ar į jį sugrįžusio aktyvaus jaunimo nuo 18 iki maždaug 30 metu amžiaus poreikius, kad jiems norint turiningai praleisti savaitgalius nebereiktu važinėti į Vilniaus ar Kauno naktinius klubus.

3. Naktinis klubas „Kubas“ siūlys išskirtinio pobūdžio pramogas diskotekose su išskirtiniais diskžokėjais bei įdomiomis bei originaliomis programomis ar vakarėliu ciklais.

4. Apie renginius lankytojai sužinos iš skrajučių, sms žinučių, laikraščių, elektroniniu paštu ar iš klubo interneto svetainės. Klubas pasiliks teisę į vidų neįsileisti įtartinų ar nepageidaujamų bei jaunesnių nei 18 metų asmenų.

LITERATŪRA

Andrius Jovaiša, “Kaip parengti verslo planą”. – Vilnius, Pačiolis, 1997

Klubinė kultūra. [interaktyvus]. Prieiga per Internetą: http://www.pravda.lt/view.php?page=132&kalba=lt