Verslo planas „Mergvakariai ir bernvakariai“

TURINYS

Įvadas 3

1. Verslo idėjos 4

2. Pasirinkta idėja: bernvakarių ir mergvakarių planavimas. 5

3. Teisiniai aspektai- įmonės steigimas 7

3.1. Įmonės „Bernvakarių ir mergvakarių organizavimas“ teisiniai dokumentai: 7

4. Personalas ir vadyba 8

5. Marketingo komplekso elementai. 12

5.1. Tyrimai, reikalingi naujos paslaugos diegime. 15

6. Pardavimai 17

7. Finansinės prognozės 19

Išvados 211

Literatūra 222ĮVADAS

Norint pradėti verslą svarbiausia turėti gerą idėją, kuri turėtų perspektyvą ir galėtų atnešti pelną. Turint kelias verslo idėjas svarbu įvertinus visas galimybes atsirinkti sau tinkamiausią, kurią reikia gerai išanalizuoti ir sudaryti atitinkamą veiksmų planą, kaip būtu galima ją įgyvendinti.

Taigi mūsų kursinio darbo tikslas:

• Parengti savo verslo modelį. Idėja – „„Mergvakarių ir bernvakarių organizavimas“ .

Uždaviniai tikslui pasiekti:

• Aptarti verslo idėjas:

• Pristatyti pasirinktą verslo idėją;

• Aptarti teisinius aspektus;

• Aprašyti personalą ir valdymo funkcijas;

• Aptarti marketingo komplekso elementus;

• Pateikti finansinius skaičiavimus.

1. VERSLO IDĖJOS

Trijų aukštų modernus naktinis klubas

Įkurti klubą, kokio Lietuvoje dar nėra! Tai būtų naujovė, ne tik Lietuvoje, bet ir Pabaltijyje. Modernus trijų aukštų naktinis klubas su skirtingo stiliaus muzika. Kiekviename aukšte įrengtas skirtingo stiliaus ir interjero salės, kur skambėtų skirtingo stiliaus muzika. Kiekvienas galėtų rasti sau tinkamą stilių. Šis klubas turėtų atgaivinti apmirusį Šiaulių miesto naktinį gyvenimą. JJis turėtų pritraukti lankytojus ne tik iš kitų Lietuvos miestų, bet ir iš kaimyninių valstybių.

Šis klubas galėtų būti įrengtas senos gamyklos pastate, kur būtų galima turiningai išnaudoti jau esantį pastatą, kuris jau nebeatlieka tiesioginės savo funkcijos.

Tačiau šiai iidėjai įgyvendinti reikėtų daug lėšų ir gerų vadybinių žinių, todėl šią idėją atmetėme.

Moderni kavinė su akvariumais

Projektas, kuris apjungtų kavinę, muziejų ir parduotuvę. Tai būtų kavinė, kurioje būtų galima ne tik pavalgyti, bet ir pasigrožėti žuvytėmis ir kitais vandens gyviais, kurie plaukiotų įvairių dydžių ir formų akvariumuose, o labiausia patikusią žuvelę būtų galima ir nusipirkti. Kavinė galėtų būti specializuota ir gaminti patiekalus iš žuvies ar kitų jūros gėrybių. Ji būtų skirta ne tik paskanauti įvairius patiekalus, bet ir pailsėti raminančioje aplinkoje.

Norint įrengti šią kavinę reiktų bendradarbiauti su gyvūnų parduotuvę, kuri prekiauja įvairių tipų akvariumų žuvelėmis. Arba įsteigti tokio tipo kavine šalia jūrų muziejaus, kaip atskirą muziejaus dalį, nes dideliems akvariumams yra būtina gera priežiūra.

Interjere taip pat turėtų atsispindėti vandens motyvai. turėtų bbūti sugalvotas atitinkamas pavadinimas, kuris atskleistų kavinės specifiką.

Šiam projektui įgyvendinti reikėtų specifinių žinių, didelių lėšų, todėl mes jį atmėtėme.

Internetinis molas

Tai prekyba internete. Butų suprojektuota svetainė, kurioje būtų patalpintos nuorodos į svetaines, kurios turį įkūrusios elektroninį verslą ir prekiauja internete. Parduotuvės būtų sugrupuotos pagal atitinkamas sritis: drabužiai, sporto prekės, elektronikos prekės, maistas į namus ir t.t. taip klientai galėtų sutaupyti laiko užsisakyti prekes internetu, kurios būtų pristatomos tiesiai į namus. Tai būtų inovacija Lietuvos prekyboje, tačiau ši idėja, mūsų nuomone, nesusilauktų didelio pasisekimo dėl konservatyvaus lietuvių būdo, bei nepakankamų kompiuterinių žinių, kurios būtų reikalingos norint apsipirkti internete. Būtų labai nedidelė dalis žmonių, kurie ryžtųsi pirkti internete.

Tačiau mes išsirinkome kitą idėją, tai būtent mergvakarių ir bernvakarių planavimas. Ši idėja pasirodė mums patraukli tuo, kad tai būtų viena iš naujesnių verslo sričių Lietuvoje, be to ji nereikalautų tiek daug lėšų, kiek trijų aukštų klubo įrengimas ar modernios kavinės su akvariumais įkūrimas. Šiai, mūsų, pasirinktai idėjai įgyvendinti reikia gerų idėjų, geros reklaminės kompanijos ir puslapio internete bei fizinių patalpų.

2. PASIRINKTA IDĖJA: BERNVAKARIŲ IR MERGVAKARIŲ PLANAVIMAS

Lietuvoje sparčiai atgijo bernvakarių ir mergvakarių šventimas. Vienu metu ši tradicija buvo primiršta, bet dabar atgijo, tačiau-modernesnė.

Taigi trumpai apie bernvakarių ir bernvakarių ištakas:

Anksčiau per bernvakarį jaunojo tėvai bernus vaišindavo troboje arba svirne, visi juokauda.vo, spręsdavo, ką jaunikis dovanos nuotakai. Per šią šventę pabroliai jaunikiui įteikdavo dovanų.

Mergvakaris būdavo šiek tiek liūdnesnis, su pagraudenimais. Svečius vaišindavo jaunosios tėvai, ką nors atsinešdavo pamergės. Mergvakarį pagal savo scenarijų vesdavo vyriausioji pamergė. Per mergvakarį buvo mokomasi bendros stalo dainos, deklamuojami eilėraščiai apie draugystę, meilę, mokomasi grakštaus šokio, ruošiamos dovanėlės pabroliams, apžiūrimi jaunosios ir pamergių drabužiai, jaunajai sakomi linkėjimai, į albumą rašomi prisiminimo žodžiai, įteikiamos juostos. Pamergės pindavo vainikėlius. Mergvakario pabaigoj jaunąją sodindavo ant kėdės, uždėdavo vvainikėlį ir kiekviena tyliai atsisveikindama vis kitaip graudendavo. (http://www.supermama.lt/forumas/index.php?showtopic=1340)

Mergvakaris – tai paskutinė jaunosios šventė be jaunojo, o bernvakaris be jaunosios. Mergvakariai ir bernvakariai paprastai organizuojami jaunosios ir jaunojo draugių, kaip atsisveikinimas su „laisve“. Dažniausiai ruošiamas savaitę – dvi prieš vestuves. Nors mergvakariai ir bernvakariai turi ir lietuviškus papročius, tačiau dabar jau švenčiama dažniau pagal užsienyje nusistovėjusias tradicijas (JAV priimtas tradicijas). Dabar dažniausiai jaunimas tokias šventes švenčia kavinėse, restoranuose, būsimiems jauniesiems samdomi striptizo šokėjai, viengungių gyvenimas skandinamas šampano taurėse.( http://www.tostai.lt/mergvakaris )

Idėjos pasirinkimas. Taigi sparčiai išpopuliarėjęs paprotys reikalauja tam tikros organizacijos. Kai kurie organizuoja patys mergvakarius ir bernvakarius, kiti kreipiasi į šių švenčių planuotojus. Visa tai priklauso nuo norų ir turimų lėšų bei idėjų. Šiuo metu Lietuvoje mergvakarius ir bernvakarius gali suplanuoti ir vestuvių planavimų užsiimantys žmonės arba švenčių planavimu užsiimanti organizacija, arba tik organizacijos specializuojančiosios mergvakarių ir bernvakarių rengime, tačiau tokių organizacijų nėra itin daug. Dažniausiai tokias paslaugas siūlo specializuotos kavinės kaip pavyzdys: erotic cafe, Vilniuje ar Old town Strip Club, taip pat Vilniuje.

Šiandien mergvakarius ir bernvakarius siūloma rengti kavinėse, restoranuose, naktiniuose klubuose ar tiesiog pasirinkti kitas pramogas kaip pavyzdžiui pasivažinėti limuzinu ar išsinuomoti troleibusą ar maršrutinį autobusiuką. Galima pasirinkti kažką egzotiškiau, kaip pavyzdžiui rytietiška masažą ar pan. Bet ttaip pat galima rengti šią šventę ir namie. Tada yra suplanuojamas scenarijus, dažniausiai išsikviečiamas striptizo šokėjas, žaidžiami įvairūs žaidimai susiję su ta tematika, dovanojamos dovanos, kurių gali prireikti vedybiniame gyvenime. Tačiau planuoti tokį renginį patiems užima daug laiko ir reikalauja daug idėjų, o kreiptis į gerai žinomus mergvakarių ir bernvakarių planuotojus tiesiog gali būti per brangu (erotic cafe, vakaras vienam žmogui apie 300Lt.)

Pramogų ir laisvalaikio verslas užima 17,9% rinkos dalies. (http://www.std.lt/lt/news/view/?id=1503). Tai atitinkami restoranai, kavinės, klubai, sporto centai, boulingo alėjos, vandens parkai ir t.t. tačiau būtent pramogų planavimas yra pakankamai nauja verslo šaka Lietuvoje. O be to nedaugelis firmų specializuojasi būtent mergvakarių ir bernvakarių rengime, dažniausiai yra siūlomos pobūvių, vestuvių, klasės susitikimų, jubiliejų rengimas ar tiesiog paprastų gimtadienių ir t.t.

Taigi galima teigti, kad ši paslauga yra augimo stadijoje, o įėjimas į rinką nebūtų itin sunkus, nes nėra perkrauta rinka t.y. palyginus mažai konkurentų šioje srityje. Būtent šie faktoriai paskatino mus pasirinkti šią idėją.

Bet būtina pabrėžti, kad norint išsikovoti vietą šiame versle reikės geros reklaminės kompanijos, rekomendacijų ir gerų idėjų, bei prieinamumo įvairiam segmentui.

Taigi mūsų pagrindinis tikslas yra teikti kokybiškas, reikalingas, naudingas, o svarbiausia prieinamas daugeliui vartotojų paslaugas, kurios palengvintų jų šventės organizavimą ir padarytų ją nepamirštamą.

Mergvakarių ir bernvakarių organizavimo

vers.lo uždaviniai:

1. Sukurti elektroninę svetainę ir ofisą, kur būtų teikiamos organizacinės paslaugos.

2. Rasti tinkamos patirties ir kvalifikacijos renginių vedėjus;

3. Sukurti reikalingų ir kokybiškų paslaugų pasiūlą būsimiems vartotojams.

3. TEISINIAI ASPEKTAI – ĮMONĖS STEIGIMAS

INDIVIDUALI ĮMONĖ – tai neribotos civilinės atsakomybės privatusis juridinis asmuo. Ši juridinio asmens rūšis pasižymi paprastesne nei kitų juridinių asmenų steigimo tvarka bei tuo, jog individualiai įmonei įsteigti nėra nustatytas minimalus įstatinio kapitalo dydis. Tačiau kita vertus, jei prievolėms įvykdyti neužtenka individualios įmonės turto, už tokios įmonės prievoles atsako savininkas savo tturtu.(http://www.sutartys.lt/page/91 )

Individualią įmonę steigia vienas (būtina sąlyga – veiksnus) fizinis asmuo, kuris nuo įmonės įregistravimo laikomas individualios įmonės savininku. Individualios įmonės turtas yra individualios įmonės nuosavybėn perduotas individualios įmonės savininkui asmeninės nuosavybės teise priklausęs turtas, taip pat turtas, įgytas individualios įmonės vardu.

Individualios įmonės nuostatai yra steigimo dokumentas, kuriuo vadovaujasi individuali įmonė. Individualios įmonės steigimo dokumentas kartu yra ir jos steigimo sandoris. (http://www.sutartys.lt/page/91 )

Įmonės steigėjas sudaro steigiamos individualios įmonės nuostatus (jie turi atitikti Civiliniame kodekse, Individualių įmonių įstatyme bei kituose teisės aaktuose numatytus reikalavimus). Jei nuostatuose nesuformuluota, jog steigėjas yra kartu ir individualios įmonės vadovas, tuomet paskiriamas individualios įmonės vadovas.

Prieš registruojant individualią įmonę, notaras turi patvirtinti prašyme registruoti įmonę surašytų duomenų tikrumą, nuostatų atitiktį įstatymų reikalavimams ir faktą, kad individualią įmonę rregistruoti galima. Tam, kad notaras galėtų atlikti tokį patvirtinimą, jam pateikiami nustatyti dokumentai.

Gavus reikalingus notaro patvirtinimus, įmonė registruojama VĮ Registrų centre. Registrų centrui, be prašymo registruoti, pateikiami nuostatai bei kiti reikalaujami dokumentai. Individuali įmonė laikoma įsteigta nuo jos įregistravimo Juridinių asmenų registre. (http://www.sutartys.lt/page/91 )3.1. Įmonės „Bernvakarių ir mergvakarių organizavimas“ teisiniai dokumentai:

• Steigimo aktas.

• Įstatai – pagrindiniai įmonės dokumentai, kuriuose aprašoma įmonės veikla.

• Po įstatų sukūrimo – direktoriaus ir buhalterės paskyrimas, darbo sutartis.

• Darbų saugos pravedimas kursuose, pažymėjimų gavimas, darbuotojų supažindinimas su darbų sauga ir dokumentų paruošimas.

• Direktoriaus įsakymai dėl įmonės vidaus tvarkos: kokia bus vykdoma apskaita, koks įmonės turimas turtas, darbuotojų priėmimas, atleidimas ir pan.

• Autorinių teisių įsigijimas. Įmonė šventiniams vakarams samdys muzikantus, atliekančius žinomų atlikėjų dainas.

• Tipinis bendradarbiavimo sutarties sudarymas su klientais.

• Tipinis bendradarbiavimo sutarties sudarymas su ppaslaugų tiekėjais, tokiais kaip: limuzinų nuoma, šventinių rūbų nuoma, gėlių, suvenyrų tiekimas, šventės pravedimo patalpų nuoma, klubo vietų nuoma, sutartys su maisto – gėrimų tiekėjais, fotografais, muzikantais, renginių vedėjais ir šokėjais, kurie turi patentus (įmonei tai naudinga, nes nereikia mokėti sodros, išvengiama dalis mokesčių) ir pan.

• Sutartys su ryšio tiekėjais įmonės bendravimui tiek su išorine tiek su vidine aplinka.

• Sutartis su banku. Apmokėjimai už suteiktą paslaugą į įmonės banko sąskaitą.

Įmonė savo veiklą vykdys ir virtualioje aplinkoje, o šią veiklą reglamentuoja „Lietuvos Respublikos EElektroninių ryšių Įstatymas 2004 m. balandžio15 d. Nr. IX-2135

Vilnius“.

Bendrovė laikoma įsteigta nuo jos įregistravimo Juridinių asmenų registre.4. PERSONALAS IR VADYBA

Planuojama, kad pradžioje mūsų įmonėje dirbs 5 darbuotojai:

Nuostatuose patvirtinsime, kad vienas iš įmonės steigėjų bus įmonės vadovas, o kitas iš steigėjų rūpinsis finansiniais klausimais, tokiais kaip apskaita ir finansais , bei atlyginimų mokėjimu. Įmonė papildomai samdys tris darbuotojus: du renginių vedėjus ir internetinės svetainės administratorių.

Reikalavimai keliami atrenkamam personalui: renginių vėdėjai turi turėti darbo patirtį, būti kūrybingi, iniciatyvūs, veiklūs, komunikabilūs, sugebantys dirbti grupėje žmonės.

Internetinės svetainės administratorius, pageidautina aukštasis arba aukštesnysis išsilavinimas informatikos srityje bei žinios ir įgūdžiai dirbant su internetinių svetainių projektavimu.

Taikysime išorinės kandidatų paieškos šaltinius: t. y..: pačios skelbsime atranką, nagrinėsime gyvenimo aprašymus, kviesimės kandidatus į pokalbius.

Įmonės valdymo funkcijos:

Viena svarbiausia vadybos funkcija- Planavimas.

Planavimas organizacijoje- tai tikslų nustatymas ir priemonių tiems tikslams pasiekti parinkimas.(S.Stoškus, Bendrieji vadybos aspektai, 2002, p.92) Planavimo funkcija bus įgyvendinama per apskaitos valdymą. Taigi jokia veikla neįmanoma be apskaitos. Įmonėje bus apskaitomas turtas, nuosavybė, ūkinės operacijos, atsiskaitoma su bankais, tiekėjais, pirkėjais ir valstybės biudžetu. Finansų tvarkymas įmonėje apims lėšų gavimą, jų paskirstymą ir efektyvų panaudojimą.

Paslaugos teikimo prognozavimas t.y. bus numatoma kiek renginių įmonė fiziškai gali suteikti per tam tikrą laiko tarpą, kokios papildomos ar asmeninės sutartys bus reikalingos nnorint tinkamai suteikti savo paslaugas. Planuojama sudaryti tokias sutartis:

• Limuzino nuomos kompanija, nes yra dažnas pageidavimas pasivažinėti po miestą limuzinais, o be to tikimės, kad sudarius sutartį bus naudinga abiems pusėms, mes galėsime užsisakyti limuziną reikiamu laiku, o jie žinos, kad gaus užsakymą

• Konditerijos gaminiai, nes dažnai konditerijos gaminiai specialia tematika yra pageidaujami mergvakario ar bernvakario vakarui.

• Proginių bei kostiumų salonai, nes galimi renginiai specialia tema, kur i reikalauja tam tikros aprangos;

• Gėlių salonai;

• Naktiniai klubai;

• Suvenyrų parduotuvės

• Sutartys su striptizo šokėjais, šokėjomis;

• Taip pat sutartys pagal specialius pageidavimus ir kt.

Tai pat jokia veikla neįmanoma be materialinio aprūpinimo. Planuosime paslaugos pardavimus, duosime užsakymus tiekėjams, sudarysime minėtas sutartis, parduosime paslaugą, užsakysime techniką (pvz.: kompiuterius) ir kitą reikalingą įrangą bei inventorių kontoros patalpoms.

Stengsimės įvertinti įmonės pranašumus ir juos tinkamai išnaudoti. Galime iškirti tokius privalumus:

• Jaunas kolektyvas;

• Specializuota veikla;

• Agresyvi reklamos kompanija.

• Renginio kaina mažesnė lyginant su potencialiais konkurentais.

Savo būsimoje veikloje galime įžvelgti tokiu trūkumus:

• Mažai žinomi rinkoje;

• Patirties stoka;

• Galimas darbo išteklių trūkumas, pradžioje planuojam, kad įmonėje dirbs tik 4 darbuotojai, todėl padidėjus renginių užsakymams, jie gali būt nepajėgūs įgyvendinti visų užsakymų.

Galimybės:

• Nėra pilnai užpildyta rinką;

• Paslaugų potencialas didėja: 2006 m. sausio–rugsėjo mėn. pardavimo pajamos, palyginti su pernai metų atitinkamu laikotarpiu, išaugo 26,3 procento (2006 m. sausio–rugsėjo mėn. – 9634,8 mln. litų, 2005 m. sausio–rugsėjo mėn. – 7627,3 mmln. litų). (http://www.stat.gov.lt/lt/news/view/?id=1738).

• Didėja e-verslo galimybės, mes planuojame steigti ir internetinę svetainę, kur būtų galima užsisakyti paslaugas.

Grėsmės:

• Galimi nauji konkurentai;

• Nesugebėjimas įsitvirtinti rinkoje.

Taigi atsižvelgdami į šiuos faktorius priimsime sprendimus reikalingu įmonės veiklos procese.

Organizavimas – tai procesas, kuriuo formuojama ir išsaugoma organizacinė struktūra.(S.Stoškus, Bendrieji vadybos aspektai, 2002, p.119) Mūsų įmonė yra pakankamai maža, tik 4 darbuotojai, todėl geriausia būtų pasirinkti linijinę organizacijo.s struktūrą. Linijinė valdymo struktūra, kurios pagrindinė savybė yra tiesiogiai vertikalūs ryšiai tarp visų valdymo lygių. Šioje struktūroje yra minimalus valdymo pakopų skaičių ir labai aiškiai išreikštas pavaldumas.

Šiai struktūrai būdingas vienvaldiškumo principas: pavaldinys gauna nurodymus iš vieno vadovo ir jam atsiskaito, o vadovo nurodymai yra privalomi. Vyrauja mažose firmose.(S.Stoškus, Bendrieji vadybos aspektai, 2002, p.132)

1. pav. „Organizacinė struktūra“

Pagal pateiktą organizacinę struktūrą matome personalo išsidėstymą. Įmonę įkūrė du žmonės, vienas iš jų yra vadovas, o kitas atsakingas už finansus. Įmonės direktorius atsakingas už įmonės valdymą, įmonės darbuotojų veiklos organizavimą ir kasdieninius koordinavimus, įmonės raidos strategijos numatymus, užduočių vykdymo kontrolę.

Buhalteris – atsakingas už apskaitos ir finansų tvarkymą, darbo užmokesčio išmokėjimą. Tiesiogiai atskaitingas įmonės vadovui. Reikalaujamas išsilavinimas yra aukštasis (pageidautina finansų srityje) ir mažiausiai dviejų metų patirtis įmonės apskaitos tvarkyme. Kiti reikalavimai: mokėti dirbti kompiuteriu (reikalingomis programomis). Atlyginimas 1800 litų per mėnesį.

Renginių organizatoriai

bus atsakingi už renginių koordinavimą, idėjų generavimą, pasiūlymų teikimą klientams ir už renginio pravedimą.

Internetinės svetainės administratorius atsakingas už internetinės svetainės įdiegimą ir palaikymą.

Pirmaisiais metais numatomos išlaidos darbuotojų algoms, atskaičius mokesčius.

Direktorius – 1500 lt.

Buhalteris – 800 lt.

Renginių organizatoriai – 1000 lt.

Internetinės svetainės administratorius – 1000 lt.

Antraisiais ir trečiaisiais metais planuojame kelti atlyginimus, mokėti premijas, atsižvelgdamos į darbuotojų profesionalumą ir surengtų renginių skaičių.

Vadovavimas. Įmonėje vadovas stengsis paveikti darbuotojus, kad jie įgyvendintų iškeltus įmonės tikslus t.y. maloniai bendrautų su klientais, konsultuotų juos, suteiktų rreikiamą pagalbą, padėtų surengti šventes, teiktų kokybiškas organizavimo paslaugas. O iškilusias organizacijoje problemas vadovas spręs kartu su personalu, bendrai ieškos galimų problemų spendimo.

Taip pat stengsimės, kad mūsų organizacija taptų antrepreneriška t.y. pasižymėtų tokiomis savybėmis: būtų tiesioginis vadovavimas, paprastas, neformalizuotas bendravimas, lanksti struktūra, naujų idėjų generavimas bei problemų sprendimas matant jose naujas galimybes. Aplinkos ir veiklos sąlygos paprastos, nekintamos. Įmonės strategijoje vyraus ateities vizija, kuri bus diskutuojama vadovo grupėje kartu su darbuotojais.

Motyvacija – tai savęs ir kitų pažadinimo veiklai procesas, siekiant ssavų ir organizacijos tikslų įgyvendinimo. (V. Damašienė. „Valdymo pagrindai“, 2002, p.53). Taigi mūsų įmonės vadovas stengsis siekti, kad darbuotojai naudingai ir sėkmingai dirbtų bei siektų įmonės tikslų, taikant tokius motyvacijos būdus.

Pirmiausia, vadovas aiškiai paskirstys užduotis, t.y. kas už ką atsakingas, kkas turi kokius įgaliojimus. Aiškus pareigų suvokimas skatina darbuotojus efektyviau dirbti. Taip pat bus skatinimas darbas grupėje organizuojant didelius renginius, bus skatinama kiekvieno darbuotojo saviraiška. Tikimasi sukurti gerą atmosferą kolektyve. Taigi galime teigti, kad vadovas turi gerai pažinti savo darbuotojus ir nukreipti jų veiklą organizacijoms tikslams įgyvendinti, todėl labai svarbu, kad įmonėje dirbantis darbuotojas būtų motyvuotas ir stengtųsi savo darbą atlikti kiek galima geriau. Įmonėje didelį dėmesį skirsime darbuotojų poreikiams, gilinsimės į jų lūkesčius

Tačiau bus kuriama ne vien nematerialių paskatų sistema, bet ir geras darbuotojų darbas bus įvertinamas piniginiu atlygiu- premijomis, kurios priklausys nuo surengtų mergvakarių ar bernvakarių skaičiaus.

Išorinėje motyvacijoje svarbu, kad žmogus dirbtų jam įdomų darbą, palaikytų gerus santykius su vadovu, turėtų materialinį suinteresuotumą, o vidinėje motyvacijoje svarbu individo iintelektinis smalsumas, troškimas tobulėti ir. daryti karjerą, noras suteikti gyvenimui prasmę. Į visus šiuos aspektus stengsimės atkreipti dėmesį savo įmonėje.

Įmonėje stengsimės kelti darbuotojų kvalifikaciją. Manome, kad atsiradus vis platesniam klientų ratui keisis reikalavimai darbuotojams, atsiras nauja technika, nauji veiklos barai. Todėl darbuotojų kvalifikacija bus keliama kiekvieną kartą atsiradus naujiems darbams, technikai arba darbo metodams. Didelį dėmesį kreipsime į darbuotojų atsakomybę. Atsakomybė verčia darbuotoją atlikti numatytas užduotis ir siekti planuojamų rezultatų. Už tai jis bus skatinami arba baudžiami.5. MARKETINGO KOMPLEKSO ELEMENTAI

PRODUKTAS: MMūsų siūloma paslauga – mergvakarių ir bernvakarių organizavimas. Mes siūlysime rengti šventes visiems pageidaujantiems. Siūlysime savo idėjas ir scenarijus kaip galima būtų surengti mergvakarį ar bernvakarį, klientas galės pasirinkti iš mūsų siūlomų variantų ar tiesiog pasiūlyti savo idėjas, kurias mes pasistengsime sumodeliuoti į vakaro scenarijų. Planuojame sudaryti sutartis su tokiomis firmomis, kurių pagalbos reikėtų rengiant tokio tipo šventes.

Taigi mūsų pagrindinė užduotis pasirūpinti švente taip, kad paslaugos vartotojams išliktų geri prisiminimai bei neapleistų pakili nuotaika. Mes kursime renginių scenarijus, organizuosime apipavidalinimą, planuosime ir koordinuosime renginių eigą ir išlaidas. Aprūpiname viskuo, ko reikia renginiams: kvietimais, scenarijumi, vedėjais, šou programa, atlikėjais, neįprasta renginio vieta, atrakcijomis, dekoracijomis, apranga, fejerverkais, transportu, plakatais ir pan.

Taigi savo paslaugas galėtume suskirstyti taip:

• Visiškas šventės organizavimas (didžiausia kaina) t.y. renginio idėją, scenarijų, vietos parinkimas atitenka mus, reikalingas tik vartotojo pritarimas;

• Dalinis šventės organizavimas t.y. užsakovas ateina su atitinkama idėja, pageidavimais, šventė rengiama aktyviai dalyvaujant vartotojui;

• Tik konkrečių šventės dalių režisavimas ir užsakymas.

Atitinkamai nuo darbo priklausys ir kainos. Skaičiavimus pateiksime finansinėje dalyje.

Mergvakaris ir bernvakariai bus organizuojami tokia tvarka, toks veiksmų planas:

2. Kontaktas su vartotoju, konsultavimas, jo idėjų ar pageidavimų išklausimas bei pasiūlymų suteikimas;

3. Pasirenkama data. Kad būtų tinkamai įgyvendinti visi norai ir užtektų laiko pasiruošimui būtina nustatyti datą.

4. Svečių sąrašas. Nuo to gali ppriklausyti renginio kaina, šventės vieta ir kiti svarbūs aspektai.

5. Pasirenkama vakarėlio tema.

6. Organizacinių klausimų sprendimas ir šventės įgyvendinimas.

Kadangi mes stengsimės, jog rengiami mergvakariai ir bernvakariai būtų nepamirštami, ekstremalūs ir kupini staigmenų teiksime specialius pasiūlymus, kurie suteiks nepakartojamų įspūdžių, o vakaro „kaltininkai“ tikrai nepamirš to vakaro ilgam. Ekstremalaus ir įspūdingo mergvakario scenarijų rengsime pasitelkę neįtikinamiausius ir įspūdingus būdus. Vienas iš jų būtų toks:

• Mergvakario rengimas buvusiame kariniame poligone.

• Visų mergvakaryje dalyvausiančių merginų apranga kamufliažinė, o vakaro kaltininkė su snaiperio kostiumu.

• Dalyvių veidai maskuojami spec. armijos dažais.

• Treniruotės pravedimas su dabar labai populiarėjančiu dažasvydžiu.

• Ekstremalus pasiūlymas – šaudymas į vaikiną, bėgiojantį vien tik su šortukais.

• Taiklumo turnyro rengimas, šaudymas į taikinius ir dovana – sausas kariškas maisto davinys.

• Vakaro kaltininkės sakoma priesaika.

• Specialus pasiūlymas – pramogos su karine mašina.

• Po visų pramogų linksmybės naktiniame klube, su striptizo šokimu arba be jo. Pakvietimais pasirūpina mūsų įmonė.

Labiau tradicinio mergvakario scenarijus galėtų būti toks:

• Vakaro kaltininkės pagrobimas.

• Pasivažinėjimas su limuzinu mieste ir įvairių užduočių atlikimas.

• Vakaras tęsiamas naktiniame klube, į kurį pakvietimais pasirūpina mūsų įmonė.

VIETA. Taigi pradžioje savo paslaugas siūlytume Šiaulių mieste, vėliau tikimės plėstis ir į kitų miestų rinkas. Turėtume fiziškai egzistuojantį ofisą bei įkurtume elektroninio tipo verslą, kur klientas galėtų rasti visą informaciją apie mūsų siūlomas paslaugas, kolektyvo pristatymą, kainoraštį, partnerius bei kitas reikalingas nuorodas, taip ppat pabandyti susimodeliuoti savo įsivaizduojamą mergvakarį ar bernvakarį ir atitinkama programa parodytų kainą, kurią reiktų mokėt užsisakius tam tikras pramogas.

Su mumis būtų galima susisiekti tiesiogiai atvykstant į ofisą, telefonu ar interneto pagalba (per elektroninį paštą ar forume) visa tai priklausys nuo vartotojo noro ir poreikio.

Pagrindiniai konkurentai Šiaulių mieste, tai labai nedidelė dalis vestuves planuoja.nčių įmonių:

• UAB „Deidėja“ Šiauliai

• Vestuvių organizavimas Šiauliai tel.:8-650-66551

• Vestuvių planavimas Šiauliai tel.:8-614-06994

Konkurentų teikiamų paslaugų kainos svyruoja nuo 400 iki 1500 litų.

Vartotojai: Potencialūs vartotojai galėtų būti tie, kurie neturi originalių idėjų arba turi idėjų bet nežino kaip jas geriausiai įgyvendinti, tie, kuriems niekad nėra tekę organizuot ar dalyvaut mergvakaryje/bernvakaryje, taip pat tie, kurie neturi pakankamai laiko organizaciniams klausimams spręsti ir tikisi tiesiog nusipirkti gerai organizuotą šventę. Vartotojų amžius galėtų būti įvairus, pradedant nuo 18 metų, tačiau pagrinde orientuotumės į tokią amžiaus grupę: 18-45 metai, bet žinome teiktume paslaugas ir vyresniems, tačiau manome, kad tokių vartotojų bus mažuma. Vartotojų pajamos ar lėšos įtakos jų galimybę pasirinkti šventės tam tikrus akcentus bei pramogas, tačiau mes planuojame teikti paslaugas vartotojams, kurių pajamos yra vidutinės ir atitinkamai kylant į viršų.

Taigi tikslinį segmentą galėtume apibrėžti taip: žmonės nuo 18-45 metų, gaunantys vidutines ir aukštesnes pajamas.

Pozicinavimas tai žinomiausia pasaulyje pardavimų strategija, kuri leidžia šiandieninėje informacija perkrautoje visuomenėje atsidurti

pirkėjo mintyse. Taigi mes stengsimės išsiskirti iš konkurentų tuo, kad pirmieji Lietuvoje teiksime mergvakarių ir bernvakarių organizavimo paslaugas internete (e-verslo pagalba) ir jas taip pat derinsime su tradiciniu paslaugų teikimu. Tokiu mišriu paslaugų teikimo modelio naudojimu tikimės sutaupyti klientų laiką ir teikti kokybiškas ir prieinamas paslaugas visiems pageidaujantiems. Mūsų paslauga – originali šventė, kūrybiškai suplanuota iki menkiausių smulkmenų, kurių darni visuma ir individualus scenarijus subtiliai kuria šventinę nuotaiką. Rūpinamės viskuo, nuo idėjos kūrimo iki jos įgyvendinimo, pagal vartotojo pageidavimus galime tteikti ir pavienes paslaugas. Kvietimai, renginio vieta, dekoras, vaišės, muzika, operatoriai, fejerverkai, transportas . – tai tik dalis detalių, kuriomis kruopščiai rūpinsimės.

Taigi mūsų įmonės išskirtinumas, teikiamų paslaugų kompleksiškumas, vartotojų noras gauti kokybišką ir jo lūkesčius patenkinančią paslaugą leis mums sėkmingai konkuruoti, atvers dar didesnes galimybes plėstis ir tobulėt.

Mūsų įmonės šūkis būtų: Norite suorganizuoti nepamirštamą mergvakarį ar bernvakarį, bet neturite tam idėjų? O gal rezgate neįprastą planą, tik nežinote, kaip jį įgyvendinti? Jaunas ir idėjų kupinas kolektyvas padės realizuoti visus Jūsų nnorus ir svajones!

KAINA: Renginių organizavimo kaina priklauso nuo daugelio aspektų t.y. kur organizuojama, kokias pramogas renkamasi (ar bus dainininkai, renginio vedantysis ir t.t.), kiek žmonių dalyvaus, kiek laiko truks šventė, ar įeis maistas ir koks. Taigi atsižvelgiant į šiuos bei kkitus faktorius atitinkamai suformuojama ir galutinė kaina. Taip pat būtina paminėti, kad už patį renginio organizavimą tenka sumokėti bene daugiausiai. Pirminiais paskaičiavimais vidutinė renginio kaina apie tūkstantis litų, palyginus su konkurentais tai pakankamai žema, kaina. Taip yra todėl, kad norint įsiskverbti į rinką pradžioje naudosime žemų kainų strategiją taip stengiantis pritraukti kuo daugiau klientų. Vėliau tikimės, kad mūsų darbas bus geriau apmokamas, nes būsime užsitikrinę tam tikras pozicijas šiame versle.

RĖMIMAS. Pagrindinė mūsų naudojama priemonė bus reklama. Mums reikės pasirinkti pakankamai agresyvią rėmimo politiką, nes būsime nauja organizaciją, apie kurią dar nebus niekas girdėjęs. Planuojame tokio pobūdžio reklaminę kompaniją: skelbimai žurnaluose ir laikraščiuose, reklama populiariuose interneto puslapiuose, skrajutės, kurios bus platinamos naktiniuose klubuose, jaunimo susibūrimo vietose, vestuvinių rūbų nuomos punktuose, viešajame ttransporte, taip pat radijo reklama. Planuojame internetiniame puslapyje įrengti atsiliepimų bei diskusijų kambarį. Tikimės, kad geri atsiliepimai padės plėsti mūsų verslą. B.e to reklama iš lūpų į lūpas, taip pat yra pakankamai efektyvus būdas pranešti apie save.5.1. TYRIMAI, REIKALINGI NAUJOS PASLAUGOS DIEGIME

Naujame paslaugos teikime būtina atlikti tyrimus, kurie parodytų, ar būsima paslauga bus paklausi ar diegiamas e-verslas bus priimtinas vartotojui. Būtina išsiaiškinti, ar paslauga reikalinga šiandieniniam vartotojui ir, ar vartotojas susidomės ja.

Todėl diegiant mergvakarių ir bernvakarių organizavimo paslaugas pasitarnautų tiek kkiekybiniai, tiek kokybiniai tyrimai.

• Kiekybiniai tyrimai orientuoti į kiekybinę analizę. Jiems būdinga didelė respondentų imtis (atsižvelgiant į duomenų tikslumo reikalavimus), duomenų reprezentatyvumas, statistinė analizė. Tyrimo imtis apskaičiuojama įvertinant populiacijos (tikslinės grupės) dydį, homogeniškumą, paklaidos tikslumą. Kiekybiniuose tyrimuose atliekama statistinė analizė. Duomenys pateikiami dažniais ir procentine išraiška, todėl prieš atliekant tokius tyrimus, būtina nustatyti tikslinę grupę. Pasitelkus statistinius duomenis ir nustačius, kiek maždaug porų susituokia per metus, mes galėsime nustatyti, koks skaičius respondentų mums suteiktų patikimus duomenis. (http://www.vilmorus.lt/index.php?&page_id=29&show_page=32&lng=lt).

Tikslinę grupę galima apibrėžti pagal amžių, respondentus reikėtų rinktis nuo 18 metų amžiaus, antras puses turintys asmenys ir planuojantys vestuves. Labiausiai tokiame tyrime tinkami kiekybinių tyrimų metodai būtų anketavimas ir face – to face interviu. Face to face duomenų rinkimo metodas būtų tikslingas tuo, kad tiesiogiai bendraudami su pašnekovu pagal iš anksto parengtą klausimyną, gausime faktinę informaciją, tikslius vertinimus, nuostatas, preferencijas ir kitą mus dominančią informaciją apie siūlomos paslaugos būtinumą ir populiarumą. Face to face interviu metodas užtikrina duomenų išsamumą, mažina neatsakymų skaičių. Tuo tarpu anketavimas mums pasitarnautų tuo, kad galėtume apklausti didesnį skaičių respondentų ir tinkamiau įvertintume diegiamos paslaugos tinkamumą ir būsimą populiarumą. (http://www.vilmorus.lt/index.php?&page_id=29&show_page=32&lng=lt).

Atlikus kiekybinius tyrimus būtų tikslinga atlikti ir kokybinius tyrimus.

• Kokybinio tyrimo tikslas būtų įvertinti, kokios priežastys lemtų tai, kad klientai naudotųsi tteikiama paslauga. Tokiam tyrimui atlikti tikslinga naudoti focus grupių metodą, kurio metu išsiaiškintume priežastinius – pasekminius ryšius, paslėptus klientų poreikius, asociacijas, įvaizdžius, suvokimą apie naują paslaugą. Kokybiniuose tyrimuose kreipiamas dėmesys į turinio analizę, o ne statistinius duomenų pasiskirstymus. Kokybiniams tyrimams netaikomi kiekybiniai parametrai. Jiems būdinga maža respondentų imtis, nekeliami reprezentatyvumo reikalavimai, nevertinamapaklaida.(http://www.vilmorus.lt/index.php?&page_id=29&show_page=32&lng=lt). Todėl toks tyrimas labiau atskleistų klientų poreikius, norą ir galimybes naudotis bernvakarių ir mergvakarių organizavimo paslaugomis.

Tyrimai, kurie būtų atliekami po paslaugos įdiegimo, turėtų atskleisti, ar įdiegta paslauga yra paklausi, kuo ją būtų galima tobulinti, kaip pritraukti daugiau klientų, besinaudojančių ta paslauga. Būtų galima ištirti, ar klientai, pasinaudoję paslauga, liko patenkinti jos kokybe, ar paslauga klientams pasirodė patraukli, ar ją būtų galima rekomenduoti draugams ir pažystamiems. Tokiems tyrimams atlikti patogiausia ir tikslingiausia būtų naudoti kiekybinius tyrimus ir atlikti anketinę apklausą su iš anksto suformuluotais, mums rūpimais klausimais.6. PARDAVIMAI

Pardavimų planavimas yra vienas iš veiksnių, kurie leis mums patiems įvertinti paslaugos paklausą. Pirmiausiai norint tai įvertinti, reikėtų sudaryti kainodarą. Paslaugos kainą pasirinkome atsižvelgdami į konkurencinių paslaugų kainas rinkoje. Ją matote pirmoje lentelėje.

1 Lentele: „Paslaugų kainodara trejiems metams“

PASLAUGA KAINA PLANUOJAMA PARDAVIMŲ DALIS

Visiškas šventės organizavimas: renginio idėja, scenarijus, vietos parinkimas atitenka mus, reikalingas tik vartotojo pritarimas.

1000 litų nepriklausomai nuo dalyvių skaičiaus. 90 %

Dalinis šventės organizavimas: užsakovas aateina su atitinkama idėja, pageidavimais, šventė rengiama aktyviai dalyvaujant vartotojui.

800 litų nepriklausomai nuo dalyvių skaičiaus. 7 %

Tik tam tikrų šventės dalių režisavimas ir užsakymas

400 litų nepriklausomai nuo dalyvių skaičiaus. 3 %

Pradžioje tikimės 2 – 3 renginius į savaitę, tačiau tikimės, kad reklaminė kompanija bus efektyvi ir pritrauks daugiau klientų. Taip pat mūsų vartotojų rekomendacijos atves naujus klientus į mūsų firmą.

Vertėtų atkreipti dėmesį, kad vestuves žmonės labiausiai linkę planuoti šiltu metu laiku t.t. vėlyvas pavasaris ir vasaros sezonas. Todėl šiuo metu tikėtina gauti didžiausią užsakymų skaičių.

Įsibėgėjus verslui pirmaisiais metais tikimės apie 150 renginių, o atsižvelgiant į sezoniškumą ir žmonių, norinčių pasinaudoti mūsų paslauga, antraisiais ir trečiaisiais metais tikimės ir didesnio skaičiaus užsakymų, atitinkamai tikimės surengti antraisiais metais 160 renginių, trečiaisiais – 170 renginių. Rezultatus matote 2 Lentelėje.

2 Lentele: „Būsimųjų trijų metų pajamų prognozė“

Metai PASLAUGA KAINA PLANUOJAMA PARDAVIMŲ DALIS RENGINIŲ SKAIČIUS PER METUS PAJAMOS

1 Visiškas šventės organizavimas. 1000 Lt 90 % 135 135.000 Lt

Dalinis šventės organizavimas

800 Lt 7 % 10 8000 Lt

Tik šventės dalių režisavimas ir užsakymas

400 Lt 3 % 5 2000 Lt

Viso 100 % 150 145 000 Lt

2 Visiškas šventės organizavimas 1000 Lt 90 % 144 144.000 Lt

Dalinis šventės organizavimas.

800 Lt 7 % 11 8800 Lt

Tik šventės dalių režisavimas ir užsakymas

400 Lt 3 % 5 2000 Lt

Viso 100 % 160 154800 Lt

3 Visiškas šventės organizavimas 1000 Lt 90 % 153 153.000 Lt

Dalinis šventės organizavimas.

800 Lt 7 % 12 9.600 Lt

Tik šventės dalių režisavimas ir užsakymas

400 Lt 3 % 5 2.000 Lt

Viso 100 % 170 164600 Lt

Taigi per trejus metus

numatomos pajamos yra 464400 litų. Išlaidos per trejus metus sudaro 348 596 litus. Prognozuojamas pelnas iki apmokestinimo 464400 – 348596 = 115804 Lt.

7. FINANSINĖS PROGNOZĖS

Taigi atlikome prognozuojamus skaičiavimus teikiamoms paslaugų grupėms, nepriklausomai nuo dalyvių skaičiaus renginio metu. Skaičiavimai pateikti 3 lentelėje.

3 lentelė „Finansinės prognozės trejiems metams“

Sąnaudos 1 metai 2 metai 3 metai VISO

1.Paslaugų teikimui reikalingos sąnaudos:

1.1.Nuoma 0 0 0 0

1.2.Komunaliniai mokesčiai: šildymas 1800 2000 2000 5800

1.3. Elektra 720 840 840 2400

1.4.Telefonas 2400 3000 3000 8400

1.5.Pašto išlaidos 360 360 360 1080

2. Inventorius

2.1.Įranga: kompiuteris, spausdinimo apartas, faksas, mob. Telefonas. 2000 2000 1000 5000

2.2.Įrangai reikalingos priemonės: 2400 2400 2400 7200

2.3.Kanceliarinės prekės 1080 1080 1080 3240

2.4.Periodiniai leidiniai 600 600 600 1800

3. Kitos sąnaudos: <

3.1.Darbuotojų atlyginimai 55200 60000 61200 176400

3.2.Sodra 18768 20400 20808 59976

3.3.Reklama 24000 14400 12000 50400

3.4.Kitos išlaidos 6000 6000 6000 18000

3.5.Internetinės svetainės įkūrimas (1metai) ir palaikymas 2300 600 600 3500

3.6.Nenumatytos sąnaudos: 1800 1800 1800 5400

4.Paslaugų teikimo sąnaudos iš viso: 119428 115480 113688 348596

5. Prognozuojamos pajamos:

VISO: 145000 154800 164600 464400

6.Metų pelnas prieš apmokestinimą: 25572 39320 50912 115804

Skaičiavimus atlikome atsižvelgdamos į tikėtinus paslaugos pardavimus. Už paslaugos teikimą bus imamas 200 litų avansas. Įvertinus ta.i, kad metai turi 52 savaites ir kiekvienoje jų po dvi savaitgalio dienas, įmonė bus pajėgi pirmaisiais metais suorganizuoti po 2 – 3 renginius į savaitę ir tai sudarys apie 150 renginių į metus. Antraisiais ir trečiaisiais metais, įgiję daugiau patirties ir įvertinę vveiklą, mes būsime pajėgūs didinti organizuojamų renginių skaičių, atitinkamai nuo 160 – 170 renginių į metus, atsižvelgiant į klientų norus, pageidavimus bei finansines galimybes. Remiantis atliktais skaičiavimais, pastebime, kad kiekvienais metais mūsų įmonės metinis pelnas prieš apmokestinimą augs, todėl trečiaisiais mmetais galimas kainos už vieną renginį sumažinimas, arba nuolaidų sistemos kūrimas.

Būtina pastebėti, kad gavusi pelną įmonė turės mokėti 15 % pelno mokesčio, todėl grynasis pelnas sudarys 98433,4 Lt.

IŠVADOS

• Bernvakarių ir mergvakarių planavimą mus paskatino pasirinkti paslaugų augimas, neužpildyta rinka ir galimybė pritraukti tikslinį segmentą.

• Paslaugų teikimo modelis suderinantis e-verslą ir tradicinį paslaugų teikimo būdą pagal atliktus pirminius skaičiavimus gali būti sėkmingas ir atnešti pelną.

• Individualioje įmonėje pradžioje dirbs tik 5 darbuotojai, svarbiausi iš jų – renginių organizatoriai, kurių patirtis ir organizaciniai sugebėjimai turės įtakos sėkmingai įmonės veiklai.

• Pagal atliktus finansinius prognozavimus verslas turėtų būti pelningas. Prognozuojamas trijų metų pelnas prieš apmokestinimą yra 115804 Lt.

• Norint užkariauti rinką taikysime tokias priemones: žemų kainų politiką ir agresyvią rėmimo strategiją.

Taigi, mūsų nuomone, steigiant tokio tipo verslą pagrindinės pproblemos gali kilti dėl vartotojų nepasitikėjimo, reikės laiko kol išsikovosime savo pozicijas rinkoje, taip pat mūsų diegiamas e-verslo modelis gali būti nepriimtinas vartotojams dėl atitinkamų technologinių žinių trūkumo.

Tačiau įžvelgėme tokias galimybes, kurios leistų sėkmingai vystyti verslą- tai:

• nedidelis konkurentų skaičius;

• pakankamai žema paslaugos kaina, lyginant su konkurentai;

• įmonės specializacija šioje srityje.

LITERATŪRA

1. S.Stoškus, Bendrieji vadybos aspektai, 2002

2. V. Damašienė. „Valdymo pagrindai“, Šiaurės Lietuva, 2002

3. http://www.supermama.lt/forumas/index.php?showtopic=1340.

4. http://www.tostai.lt/mergvakaris.

5. http://www.std.lt/lt/news/view/?id=1503.

6. http://www.vilmorus.lt/index.php?&page_id=29&show_page=32&lng=lt.